Ce inseamna "Compression Ratio & Max. torque" |
This topic is about Ce inseamna "Compression Ratio & Max. torque", the author, sergiutruta, wrote about: Compression ratio/fuel grade :1 19.5/Diesel Max. torque Nm/lb ft 240/177 Scuzati intrebarea puerila :angel: ce inseamna Compression ratio si Max. torq ... To read more just scroll down
Ce inseamna "Compression Ratio & Max. torque" |
May 30 2005, 09:40 AM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
Max. torque Nm/lb ft 240/177 Scuzati intrebarea puerila :angel: ce inseamna Compression ratio si Max. torque? Merci :wave: -------------------- |
|
|
May 30 2005, 09:43 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Max torque inseamna cuplu maxim.Adica 240 Nm cuplu la masina respectiva.
Compression ratio e ceva cu compresia,dar nu stiu ce. -------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
May 30 2005, 09:50 AM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
ok, pentru cuplu am gasit explicatia....
cum e cu compression ratio? -------------------- |
|
|
May 30 2005, 09:53 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
-------------------- Skoda Fabia 1.2HTP 12v Model 2005
|
|
|
May 30 2005, 10:28 AM
Post
#5
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Compresia mai scurta (raliuri, F1, etc) ajuta la cresterea turatiilor si obtinerea cailor putere din aceasta sursa. CP pot fi obtinut idin cresterea cuplului sau a turatiilor. Masinile de curse nu au nevoie de cuplu mai mare (cum au nevoie camioanele de exemplu) si de aceea cresc turatiile. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
May 30 2005, 01:15 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Randamentul teoretic al ciclului carnot (care sta la baza motoarelor termice indiferent ca-s diesel sau benzina, 2T sau 4T) este 1-1/(raportul de compresie)
Pt watcher Ca sa modifici raportul de compresie nu e musai sa modifici cursa pistonului, poti modifica doar spatiul "gol" Dieselele au rapoarte de compresie mari ca sa se obtina temperaturi si presiuni mari in urma compresiei, pentru ca motorina sa se autoaprinda usor. Benzinele au rapoartele de compresie mai scazute tocmai ca autoaprinderea sa nu apara alandala inaintea scanteii, iar motoarele turbo pe benzina au raportul asta chiar si mai scazut decat cele aspirate (avand in vedere ca li se baga aer fortat), desi au cupluri mai mari la turatii mai joase. |
|
|
May 31 2005, 01:14 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
raportul de compresie da presiunea amestecului carburant inainte de ardere de aceea numai aparent la turbo raportul de compresie e mai mic. in final raportul de compresie corectat pentru presiunea finala ajunge pe la 1/13 la motoarele turbo.
la aceeasi "stroke" ( cursa a pistonului, se mai zice altfel in romaneste ca eu nu stiu; stiu ca "bore" se zice alezaj) motorul cu raport de compresie mai mare va avea cuplu maxim mai mare. motoarele de turatie au "stroke" mic de aceea au cuplu mic la turatii mici dar se pot tura mai tare si au putere mare la turatii mari. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 31 2005, 01:15 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(MR28673) Randamentul teoretic al ciclului carnot (care sta la baza motoarelor termice indiferent ca-s diesel sau benzina, 2T sau 4T) este 1-1/(raportul de compresie)
deci raport de compresie mai mare - eficienta mai mare - consum mai mic la acelasi cuplu... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 31 2005, 11:41 AM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
la dieseluri, cu cat raportul de compresie este mai mic (de ex. 16/1 pentru noile motoare la Avensis, fata 18.4/1 cat am eu la a mea), cu atat motorul este mai silentios.
-------------------- |
|
|
May 31 2005, 01:07 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
da, japonezii au exploatat primii chestia asta. Dieselul Hondei este tot cu rap. de compresie mai mic.
e interesant ca eficienta ( si asta luand in calcul atat cuplul produs cat si consumul) acestor motoare nu are de suferit din acest motiv... abia astept sa vad mai multe despre noile diesele Toyota care par sa fie f. apropiate daca nu mai performante decat Multijeturile... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 31 2005, 01:08 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
oameni buni, in eng. se zice "bore and stroke"... in ro. se zice " alezaj si ..."?
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 31 2005, 01:20 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
... cursa
|
|
|
May 31 2005, 01:29 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
mersi, asa-i ziceam si eu. credeam ca e ceva tot cu ...aj.
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 2 2021, 05:29 PM
Post
#20
|
|
pilot Group: Membri Posts: 306 Joined: 21-April 21 Member No.: 152.390 |
Don't get too close postpartum doula philadelphia
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 12:13 PM |