sergiutruta
May 30 2005, 09:40 AM
Compression ratio/fuel grade :1 19.5/Diesel
Max. torque Nm/lb ft 240/177
Scuzati intrebarea puerila :angel:
ce inseamna Compression ratio si Max. torque? Merci :wave:
Andrei Suzuki
May 30 2005, 09:43 AM
Max torque inseamna cuplu maxim.Adica 240 Nm cuplu la masina respectiva.
Compression ratio e ceva cu compresia,dar nu stiu ce.
sergiutruta
May 30 2005, 09:50 AM
ok, pentru cuplu am gasit explicatia....
cum e cu compression ratio?
stefan_ieu
May 30 2005, 09:53 AM
Rata de compresie este raportul dintre volumele din cilidru cand pistonul este in punctul de maxim, resptectiv minim.
Watcher
May 30 2005, 10:28 AM
De asemenea, Raportul de compresie la Diesel este considerabil mai mare decat la benzina. Asta inseamna si o cursa mai lunga a pistonului si aita de unde apar turatiile mai mici la diesel (avand de facut o cursa mai lunga dureaza mai ult timp deci nu se pot face mai multe turatii in acelasi timp).
Compresia mai scurta (raliuri, F1, etc) ajuta la cresterea turatiilor si obtinerea cailor putere din aceasta sursa. CP pot fi obtinut idin cresterea cuplului sau a turatiilor. Masinile de curse nu au nevoie de cuplu mai mare (cum au nevoie camioanele de exemplu) si de aceea cresc turatiile.
James Kilowatt
May 30 2005, 01:15 PM
Randamentul teoretic al ciclului carnot (care sta la baza motoarelor termice indiferent ca-s diesel sau benzina, 2T sau 4T) este 1-1/(raportul de compresie)
Pt watcher
Ca sa modifici raportul de compresie nu e musai sa modifici cursa pistonului, poti modifica doar spatiul "gol"
Dieselele au rapoarte de compresie mari ca sa se obtina temperaturi si presiuni mari in urma compresiei, pentru ca motorina sa se autoaprinda usor. Benzinele au rapoartele de compresie mai scazute tocmai ca autoaprinderea sa nu apara alandala inaintea scanteii, iar motoarele turbo pe benzina au raportul asta chiar si mai scazut decat cele aspirate (avand in vedere ca li se baga aer fortat), desi au cupluri mai mari la turatii mai joase.
Iulian HondaFan
May 31 2005, 01:14 AM
raportul de compresie da presiunea amestecului carburant inainte de ardere de aceea numai aparent la turbo raportul de compresie e mai mic. in final raportul de compresie corectat pentru presiunea finala ajunge pe la 1/13 la motoarele turbo.
la aceeasi "stroke" ( cursa a pistonului, se mai zice altfel in romaneste ca eu nu stiu; stiu ca "bore" se zice alezaj) motorul cu raport de compresie mai mare va avea cuplu maxim mai mare.
motoarele de turatie au "stroke" mic de aceea au cuplu mic la turatii mici dar se pot tura mai tare si au putere mare la turatii mari.
Iulian HondaFan
May 31 2005, 01:15 AM
QUOTE(MR28673)
Randamentul teoretic al ciclului carnot (care sta la baza motoarelor termice indiferent ca-s diesel sau benzina, 2T sau 4T) este 1-1/(raportul de compresie)
deci raport de compresie mai mare - eficienta mai mare - consum mai mic la acelasi cuplu...
CRG
May 31 2005, 11:41 AM
la dieseluri, cu cat raportul de compresie este mai mic (de ex. 16/1 pentru noile motoare la Avensis, fata 18.4/1 cat am eu la a mea), cu atat motorul este mai silentios.
Iulian HondaFan
May 31 2005, 01:07 PM
da, japonezii au exploatat primii chestia asta. Dieselul Hondei este tot cu rap. de compresie mai mic.
e interesant ca eficienta ( si asta luand in calcul atat cuplul produs cat si consumul) acestor motoare nu are de suferit din acest motiv... abia astept sa vad mai multe despre noile diesele Toyota care par sa fie f. apropiate daca nu mai performante decat Multijeturile...
Iulian HondaFan
May 31 2005, 01:08 PM
oameni buni, in eng. se zice "bore and stroke"... in ro. se zice " alezaj si ..."?
Iulian HondaFan
May 31 2005, 01:29 PM
mersi, asa-i ziceam si eu. credeam ca e ceva tot cu ...aj.