IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Volvo XC70 vs Audi A4 Allroad vs Subaru Outback vs Octavia Scout vs Alfa Romeo 159 Q4 vs A6 Allroad

This topic is about Volvo XC70 vs Audi A4 Allroad vs Subaru Outback vs Octavia Scout vs Alfa Romeo 159 Q4 vs A6 Allroad, the author, omul vesel, wrote about: Salut Intr-un timp am cochetat cu ideea de a-mi lua o masina care nu e nici cal nici magar, intre timp a venit criza si am renuntat. As vrea sa stiu p ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Volvo XC70 vs Audi A4 Allroad vs Subaru Outback vs Octavia Scout vs Alfa Romeo 159 Q4 vs A6 Allroad
omul vesel
post Oct 28 2011, 11:26 AM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 319
Joined: 15-November 07
Member No.: 115.478



Salut!
Intr-un timp am cochetat cu ideea de a-mi lua o masina care nu e nici cal nici magar, intre timp a venit criza si am renuntat.

As vrea sa stiu parerile voastre despre aceste masini, ma refer doar la motoarele Diesel.

Nu stiu daca Bmw X1 poate fi incadrat aici.

Pretul este situat in jurul a 40 000 euro tva inclus, exceptie face Octavia care ajunge la 27 000 si A6 50 000 care e din alta clasa.

Daca am omis vreuna care indeplineste conditiile (nici cal nici magar) va rog sa completati.

Masinile se refera celor care au o familie cu 2-3 copii, care vor un plus de siguranta pe sosea, sa poata iesi si in afara drumurilor nationale fara sa le fie teama ca vor ramane impotmoliti.

Care din ele merita dpdv al fiabilitatii?

Ce sistem de tractiune e mai bun?

Care din ele are costurile de intretinere cele mai mici? Volvo are motor de 2.4 L, impozitul ajunge pe la 800 ron. Compenseaza prin altceva?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 28 2011, 12:40 PM
Post #2


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



As alege Volvo XC70, sau daca nu, Octavia Scout, in aceasta ordine. Totusi XC70 ar fi alegerea clara, luand in calcul experienta pt cross-overe a suedezilor.

A4 sau Alfa Q4 au spatiu interior micut prin comparatie cu ceilalti, le-as scoate din ecuatie.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Oct 28 2011, 01:24 PM
Post #3


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



La Volvo o sa-i scada foarte mult valoarea de revanzare. E o masina ok, dar nu exceleaza la nici un capitol.
Subaru are un motor diesel slab, care imbina in mod reusit dezavantajele motorului pe benzina cu dezavantajele motorului diesel. Scuze Solmar! happy.gif

Alfa 159 Q4, nu se incadreaza in categoria asta, este o masina normala cu tractiune integrala si garda la sol joasa, ca si un BMW 325xi. Probabil te gandai la Alfa 156 CrossWagon Q4, dar aia nu se mai face.
La Audi nu prea este nimic de comentat. Au cea mai buna tinuta de drum. A4 2.0 sau A6 3.0 ar avea si cele mai bune performante dinamice. Insa cred ca ar fi si cele mai sensibile la drumuri proaste si cele mai scump de intretinut.

La Octavia nu vad chiar nici un dezavantaj. Face totul bine si nici nu comenteaza.

Ar mai fi Saab 9-3x in aceasta categorie, dar mai bine nu...


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Oct 28 2011, 01:36 PM
Post #4


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



paranteza: @Seri, de ce e motorul subaru atat de slab?

ON: o masina de genul asta trebuie sa fie automata turbo, deci subaru iese din discutie. Personal as lua volvo, urmatoarea alegere fiind skoda.


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Oct 28 2011, 02:05 PM
Post #5


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



De ce nu mi-a placut boxerul diesel?
Este lipsit de cuplu la turatii joase, precum un motor pe benzina, apoi se plafoneaza rapid, precum un motor diesel.
Este zgomotos ca un diesel, consuma ca un benzinar.

Worst of both worlds.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 28 2011, 02:07 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



QUOTE (Seri @ Oct 28 2011, 02:24 PM) *
Subaru are un motor diesel slab, care imbina in mod reusit dezavantajele motorului pe benzina cu dezavantajele motorului diesel. Scuze Solmar! happy.gif

Bai, v-am spus sa nu va legati de masina mea! nuke.gif Pe de alta parte eu am Forester, nu Outback. Pe Outback e foarte posibil ca motorul sa fie cum spui tu... asa ca nu te contrazic. M-am urcat de 2-3 ori intr-un Outback, impresia mea e ca stai intr-o salupa, e extrem de mare masina, probabil cea mai mare dintre cele mentionate. La Scout am stat in dreapta, am cochetat cu ideea unui Scout dar dupa 7-8 ani de Octavia am vrut sa fac o schimbare. Nu prea am ce sa reprosez marcii Skoda. Nu straluceste la gadgeturi, dar iti garateaza ca te duce din A in B ieftin si in conditii bune. Injectia de ADN nemtesc a facut-o o masina de nadejde.
A4 allroad - daca te tine buzunarul...
Volvo e marca mea de suflet... Am un prieten care are un 760 si abia astept sa ma plimb cu el. O sa-i pun niste stegulete pe laterale si o sa pretind ca sunt ambasadorul Constantei la Bucuresti... Modelele noi nu stiu cat de fiabile sunt, dar in opinia mea sunt enervanti cei de la Volvo, iti vand o masina stock relativ ok ca bani dar fiecare accesoriu te costa de parca e aurit.
Alfa iese din discutie, doar daca nu o iei pentru impresie artistica.
Fa un drive test cu Subaru, Skoda si Audi si apoi pune pe hartie ce bani inseamna fiecare si alege rational.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 28 2011, 03:06 PM
Post #7


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Volvo este si marca mea preferata...si Saab, dar intai Volvo. Si desi nu exceleaza in nimic, ii ies multe bine in am toate privintele.
Ramane prima mea alegere thumbsup.gif

Dintre celelalte...nu am vrut sa fiu radical, dar Audi e scump rau la intretinere iar Subaru cu Outback a scos ceva nedefinit, Seri a fost mai plastic deja in exprimare biggrin.gif

A 2-a optiune este Scout pt ca stiu f bine cu ce se mananca, deci l-as alege linistit: Skoda are chelt decente de intretinere si destule pct in care convinge wink.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 28 2011, 03:17 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Si tu, Brutus (Doru)?


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 28 2011, 03:41 PM
Post #9


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Noual A4 AllRoad. End of Story. Este Subaru Outback de acum 5 ani. Zevlt, suplu, cu personalitate. Iar in plus fata de Subaru, are si tehnologie de virf.



This post has been edited by f1anatic: Oct 28 2011, 03:42 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 28 2011, 03:53 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La consum nu va fi minunata niciuna din ele, oricare motorizare ar lua-o. Din avantajele awd-ului, si a unei masini inalte cu aerodinamica unei caramizi (a nu se confunda cu offroaderele care au aerodinamica unei parasute biggrin.gif). Insa avand in vedere pretul de achizitie nu cred ca e foarte semnificativ consumul.

Pana la urma familia aia are 2 sau 3 copiii? Sunt asa ocupati parintii ca n-au avut nici timp sa-i mai numere recent?
Sau daca "2-3" e o estimare, deviatia standard e cam mare si exista deja o probabilitate semnificativa ca in realitate sa fie 4, ceea ce face topicul asta inutil.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tipografu
post Oct 28 2011, 03:58 PM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 47
Joined: 4-April 11
Member No.: 131.926



In lista ar mai putea fi adaugate si:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
VW Golf 1.6 TDI 4MOTION 105 CP,aprox 20.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
BMW seria 3 Touring 320d xDrive 2.0D ,177 CP,aprox 40.000 EUR
Mercedes Clasa C T-Modell C350 CDI 3.0D 4Matic,224 CP,aprox .50.000 EUR-cam scump si cu motor cu cilindree mare
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4,190 CP,aprox 30.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion,140 CP,aprox 27.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion DSG,170 CP,aprox 30.000 EUR

Eu unul as lua serios in calcul variantele pe benzina cu motoare turbo pe benzina,pana in 2.5 L .
In functie de stilul de condus,pot fi civilizate din punct de vedere al consumului daca sunt exploatate „casnic” sau gurmande daca sunt exploatate in stil competitional,caz in care ofera mult mai multe satisfactii dinamice decat motorizarile diesel:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
Volvo V50 2.5 turbo AWD 231 CP,aprox 30.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 4x4 220 CP,aprox 30.000 EUR
Saab 9-3 Sport Combi 2.0 AWD 210 CP,aprox 35.000 EUR



--------------------
'13 Mazda 6 Wagon,2.0i MT/165 CP,Revolution/Navi
'06 Mazda RX8, 1.308 cmc/192 CP,Challenge
'02 Alfa Romeo 147 ,1.6 TwinSpark/120 CP

Out:'09 Hyundai Santa Fe,2.2 diesel AT,155 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 28 2011, 04:04 PM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Apropos de 2,5 copii. Eram in facultate si unul dintre colegi bucuros dupa ce i-a nascut nevasta primul prunc... ma rog, la o saptamana dupa ce ne-am trezit din betie se intalneste cu un alt coleg in drum spre facultate si-l intreaba: Auzi, ce draci de hartii imi trebuie pentru bursa, alocatie? Era in inainte de '89... La care asta mucalit, cu o mina serioasa ii spune: Du-te ba d'aci, ca nu-ti trebuie hartii! Pui intr-un sac capul si mana dreapta ... si n-a mai stat sa vada daca a gustat gluma, a luat-o la fuga! Proaspatul tata fost luptator de greco-romane!!! Dupa cateva luni gluma a prins ... si la cate-un chef ii puneam sa repete faza! 36182451.gif

Daca pe copil il chema Decebal era si mai tare poanta!

This post has been edited by solmar: Oct 28 2011, 04:07 PM


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Oct 28 2011, 04:21 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Deci din cate vad, rezumatul cam e
Daca n-ai bani, ia Scout diesel
Daca ai, ia Volvo sau A4 (asta din urma poate sa fie si benzinar)


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 28 2011, 04:26 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Deja combustibilul devine un factor decident in alegerea masinii, la modul in care urca. Asa ca trebuie sa iei si asta in consideratie. La Subaru, daca e acelasi motor (diesel) si pe Outback poti sa te astepti la un consum mediu de 7-8%. Skoda nu stiu la ce motorizare te-ai gandit - eu pe Octavie nu cred ca am depasit 5.5-6.5%.

In alta ordine de idei am citit ieri o chestie interesanta. Cica Mendeleev ar fi emis o teorie despre zacamintele de titei ca sunt regenerabile, marturie stand anumite exploatari abandonate care dupa o anumita perioada de timp au fost verificate si repuse in activitate iar zacamantul ar fi avut aceleasi caracteristici ca acum x ani cand a fost scos din exploatare. O sa mai caut pe net ca asta pare a fi o mare bomba.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Oct 28 2011, 04:32 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Poate trebuie sa pui plasturi pe usile minelor inchise sau pe sondele abandonate ...


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 28 2011, 04:44 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Spre rusinea mea, de inginer petrolist care face cu totul altceva, n-am stiut de teoria abiotica pana ieri - gugaliti de curiozitate. Maine ma intalnesc cu un prieten care chiar e in domeniu, la un nivel destul de inalt, si o sa-i ridic mingea la fileu sa vad ce a auzit el de asa ceva. Eu stiam ca pungile exploatate erau injectate cu solutie salina la sfarsitul exploatarii. Dar asa cum am spus, am pierdut legatura cu domeniul petrolier ... O sa-i intreb si pe fostii colegi care sunt in breasla...


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
omul vesel
post Oct 28 2011, 04:52 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 319
Joined: 15-November 07
Member No.: 115.478



CITAT(DORU @ Oct 28 2011, 01:06 PM) *
Volvo este si marca mea preferata...si Saab, dar intai Volvo. Si desi nu exceleaza in nimic, ii ies multe bine in am toate privintele.
Ramane prima mea alegere thumbsup.gif

Dintre celelalte...nu am vrut sa fiu radical, dar Audi e scump rau la intretinere iar Subaru cu Outback a scos ceva nedefinit, Seri a fost mai plastic deja in exprimare biggrin.gif

A 2-a optiune este Scout pt ca stiu f bine cu ce se mananca, deci l-as alege linistit: Skoda are chelt decente de intretinere si destule pct in care convinge wink.gif




Scout are tractiune permanenta, sau intervine spatele cand fata pierde aderenta?

Cei din forumul Subaru, il lauda foarte mult pe Outback.

CITAT(James Kilowatt @ Oct 28 2011, 02:53 PM) *
La consum nu va fi minunata niciuna din ele, oricare motorizare ar lua-o. Din avantajele awd-ului, si a unei masini inalte cu aerodinamica unei caramizi (a nu se confunda cu offroaderele care au aerodinamica unei parasute biggrin.gif). Insa avand in vedere pretul de achizitie nu cred ca e foarte semnificativ consumul.

Pana la urma familia aia are 2 sau 3 copiii? Sunt asa ocupati parintii ca n-au avut nici timp sa-i mai numere recent?
Sau daca "2-3" e o estimare, deviatia standard e cam mare si exista deja o probabilitate semnificativa ca in realitate sa fie 4, ceea ce face topicul asta inutil.



Am vorbit la general, ca masinile sunt pentru o familie cu 2-3 copii, care au nevoie de spatiu.

CITAT(tipografu @ Oct 28 2011, 02:58 PM) *
In lista ar mai putea fi adaugate si:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
VW Golf 1.6 TDI 4MOTION 105 CP,aprox 20.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
BMW seria 3 Touring 320d xDrive 2.0D ,177 CP,aprox 40.000 EUR
Mercedes Clasa C T-Modell C350 CDI 3.0D 4Matic,224 CP,aprox .50.000 EUR-cam scump si cu motor cu cilindree mare
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4,190 CP,aprox 30.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion,140 CP,aprox 27.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion DSG,170 CP,aprox 30.000 EUR

Eu unul as lua serios in calcul variantele pe benzina cu motoare turbo pe benzina,pana in 2.5 L .
In functie de stilul de condus,pot fi civilizate din punct de vedere al consumului daca sunt exploatate „casnic” sau gurmande daca sunt exploatate in stil competitional,caz in care ofera mult mai multe satisfactii dinamice decat motorizarile diesel:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
Volvo V50 2.5 turbo AWD 231 CP,aprox 30.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 4x4 220 CP,aprox 30.000 EUR
Saab 9-3 Sport Combi 2.0 AWD 210 CP,aprox 35.000 EUR



NU ma intereseaza break-urile 4x4, deoarece nu au garda la sol mai inaltata decat un break obisnuit. Initial m-am gandit si la ele dar ulterior le-am scos definitiv din ecuatie.

Motoarele de peste 2 L au taxe cam mari.

Momentan nu pot sa-mi cumpar nici una din aceste masini, poate doar Scout. Dar in viitor voi tine cont de tot ce s-a scris aici.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 28 2011, 04:54 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Institutul petrolistilor in Paris are o groaza de teze de doctorat sau postdoci pe tema cercetarii factorilor geologici in aparitia petrolului, in completare la aia biologici. Nu neaparat ca sa il imite si sa fabrice petrol, ci ca sa stie unde sa-l caute cu mai mult succes.
Si multe dintre ele sunt confidentiale, nu publica mare branza pe tema asta.. Probabil contin pe langa modele teoretice si informatii obtinute pe teren (pentru corelare) pe care (probabil) prefera sa nu le publice. Sau poate contin teorii revolutionare, cine stie. Sau poate sunt niste rateuri monumentale si le e frica sa nu se faca de cacao teehee.gif

Eu ca inginer nepetrolist as vrea sa stiu macar care-i sursa de energie pentru fabricarea geologica a petrolului sau regenerarea zacamintelor daca o excludem pe cea de origine biologica?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
omul vesel
post Oct 28 2011, 04:57 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 319
Joined: 15-November 07
Member No.: 115.478



CITAT(solmar @ Oct 28 2011, 03:26 PM) *
Deja combustibilul devine un factor decident in alegerea masinii, la modul in care urca. Asa ca trebuie sa iei si asta in consideratie. La Subaru, daca e acelasi motor (diesel) si pe Outback poti sa te astepti la un consum mediu de 7-8%. Skoda nu stiu la ce motorizare te-ai gandit - eu pe Octavie nu cred ca am depasit 5.5-6.5%.

In alta ordine de idei am citit ieri o chestie interesanta. Cica Mendeleev ar fi emis o teorie despre zacamintele de titei ca sunt regenerabile, marturie stand anumite exploatari abandonate care dupa o anumita perioada de timp au fost verificate si repuse in activitate iar zacamantul ar fi avut aceleasi caracteristici ca acum x ani cand a fost scos din exploatare. O sa mai caut pe net ca asta pare a fi o mare bomba.




La Skoda m-am gandit la motorul de 2 L 140 cai. Se poate lua in considerare si un motor pe benzina, daca merg ponderat si nu abuzez de masina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Oct 28 2011, 05:02 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Legat de Outback, daca Foresterul nou e reusit, nu vad de ce Outbackul nu ar fi. Totul tine de gust: daca-ti place designul, dotarile, pretul.
4x4 la Skoda e electronic, cu ambreiaj multidisc. Cupleaza spatele doar la nevoie. De aici si consumul mai redus decat la un AWD all-time, dar si dezavantajele: se conduce ca o tractiune fata, risti sa "dai foc" ambreiajului multidisc daca abuzezi de 4x4. Ca si fiabilitate am avut experiente total neplacute cu Skoda.
Volvo e cool. Imi place generatia noua, si, din cate am auzit (nu am condus), sunt si reusite pe deasupra - in sensul ca se si ridica la nivelul pretului cerut.
Audi merita doar SH. Nou nu face banii ceruti.

Dintre toate, as mai pune 4-5000 si as lua X3 nou, 2.0d automat. Punct. rolleyes.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 09:33 AM