Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Volvo XC70 vs Audi A4 Allroad vs Subaru Outback vs Octavia Scout vs Alfa Romeo 159 Q4 vs A6 Allroad
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
omul vesel
Salut!
Intr-un timp am cochetat cu ideea de a-mi lua o masina care nu e nici cal nici magar, intre timp a venit criza si am renuntat.

As vrea sa stiu parerile voastre despre aceste masini, ma refer doar la motoarele Diesel.

Nu stiu daca Bmw X1 poate fi incadrat aici.

Pretul este situat in jurul a 40 000 euro tva inclus, exceptie face Octavia care ajunge la 27 000 si A6 50 000 care e din alta clasa.

Daca am omis vreuna care indeplineste conditiile (nici cal nici magar) va rog sa completati.

Masinile se refera celor care au o familie cu 2-3 copii, care vor un plus de siguranta pe sosea, sa poata iesi si in afara drumurilor nationale fara sa le fie teama ca vor ramane impotmoliti.

Care din ele merita dpdv al fiabilitatii?

Ce sistem de tractiune e mai bun?

Care din ele are costurile de intretinere cele mai mici? Volvo are motor de 2.4 L, impozitul ajunge pe la 800 ron. Compenseaza prin altceva?
DORU
As alege Volvo XC70, sau daca nu, Octavia Scout, in aceasta ordine. Totusi XC70 ar fi alegerea clara, luand in calcul experienta pt cross-overe a suedezilor.

A4 sau Alfa Q4 au spatiu interior micut prin comparatie cu ceilalti, le-as scoate din ecuatie.
Seri
La Volvo o sa-i scada foarte mult valoarea de revanzare. E o masina ok, dar nu exceleaza la nici un capitol.
Subaru are un motor diesel slab, care imbina in mod reusit dezavantajele motorului pe benzina cu dezavantajele motorului diesel. Scuze Solmar! happy.gif

Alfa 159 Q4, nu se incadreaza in categoria asta, este o masina normala cu tractiune integrala si garda la sol joasa, ca si un BMW 325xi. Probabil te gandai la Alfa 156 CrossWagon Q4, dar aia nu se mai face.
La Audi nu prea este nimic de comentat. Au cea mai buna tinuta de drum. A4 2.0 sau A6 3.0 ar avea si cele mai bune performante dinamice. Insa cred ca ar fi si cele mai sensibile la drumuri proaste si cele mai scump de intretinut.

La Octavia nu vad chiar nici un dezavantaj. Face totul bine si nici nu comenteaza.

Ar mai fi Saab 9-3x in aceasta categorie, dar mai bine nu...
DRAGOS
paranteza: @Seri, de ce e motorul subaru atat de slab?

ON: o masina de genul asta trebuie sa fie automata turbo, deci subaru iese din discutie. Personal as lua volvo, urmatoarea alegere fiind skoda.
Seri
De ce nu mi-a placut boxerul diesel?
Este lipsit de cuplu la turatii joase, precum un motor pe benzina, apoi se plafoneaza rapid, precum un motor diesel.
Este zgomotos ca un diesel, consuma ca un benzinar.

Worst of both worlds.
solmar
QUOTE (Seri @ Oct 28 2011, 02:24 PM) *
Subaru are un motor diesel slab, care imbina in mod reusit dezavantajele motorului pe benzina cu dezavantajele motorului diesel. Scuze Solmar! happy.gif

Bai, v-am spus sa nu va legati de masina mea! nuke.gif Pe de alta parte eu am Forester, nu Outback. Pe Outback e foarte posibil ca motorul sa fie cum spui tu... asa ca nu te contrazic. M-am urcat de 2-3 ori intr-un Outback, impresia mea e ca stai intr-o salupa, e extrem de mare masina, probabil cea mai mare dintre cele mentionate. La Scout am stat in dreapta, am cochetat cu ideea unui Scout dar dupa 7-8 ani de Octavia am vrut sa fac o schimbare. Nu prea am ce sa reprosez marcii Skoda. Nu straluceste la gadgeturi, dar iti garateaza ca te duce din A in B ieftin si in conditii bune. Injectia de ADN nemtesc a facut-o o masina de nadejde.
A4 allroad - daca te tine buzunarul...
Volvo e marca mea de suflet... Am un prieten care are un 760 si abia astept sa ma plimb cu el. O sa-i pun niste stegulete pe laterale si o sa pretind ca sunt ambasadorul Constantei la Bucuresti... Modelele noi nu stiu cat de fiabile sunt, dar in opinia mea sunt enervanti cei de la Volvo, iti vand o masina stock relativ ok ca bani dar fiecare accesoriu te costa de parca e aurit.
Alfa iese din discutie, doar daca nu o iei pentru impresie artistica.
Fa un drive test cu Subaru, Skoda si Audi si apoi pune pe hartie ce bani inseamna fiecare si alege rational.
DORU
Volvo este si marca mea preferata...si Saab, dar intai Volvo. Si desi nu exceleaza in nimic, ii ies multe bine in am toate privintele.
Ramane prima mea alegere thumbsup.gif

Dintre celelalte...nu am vrut sa fiu radical, dar Audi e scump rau la intretinere iar Subaru cu Outback a scos ceva nedefinit, Seri a fost mai plastic deja in exprimare biggrin.gif

A 2-a optiune este Scout pt ca stiu f bine cu ce se mananca, deci l-as alege linistit: Skoda are chelt decente de intretinere si destule pct in care convinge wink.gif
solmar
Si tu, Brutus (Doru)?
f1anatic
Noual A4 AllRoad. End of Story. Este Subaru Outback de acum 5 ani. Zevlt, suplu, cu personalitate. Iar in plus fata de Subaru, are si tehnologie de virf.

James Kilowatt
La consum nu va fi minunata niciuna din ele, oricare motorizare ar lua-o. Din avantajele awd-ului, si a unei masini inalte cu aerodinamica unei caramizi (a nu se confunda cu offroaderele care au aerodinamica unei parasute biggrin.gif). Insa avand in vedere pretul de achizitie nu cred ca e foarte semnificativ consumul.

Pana la urma familia aia are 2 sau 3 copiii? Sunt asa ocupati parintii ca n-au avut nici timp sa-i mai numere recent?
Sau daca "2-3" e o estimare, deviatia standard e cam mare si exista deja o probabilitate semnificativa ca in realitate sa fie 4, ceea ce face topicul asta inutil.
tipografu
In lista ar mai putea fi adaugate si:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
VW Golf 1.6 TDI 4MOTION 105 CP,aprox 20.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
BMW seria 3 Touring 320d xDrive 2.0D ,177 CP,aprox 40.000 EUR
Mercedes Clasa C T-Modell C350 CDI 3.0D 4Matic,224 CP,aprox .50.000 EUR-cam scump si cu motor cu cilindree mare
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4,190 CP,aprox 30.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion,140 CP,aprox 27.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion DSG,170 CP,aprox 30.000 EUR

Eu unul as lua serios in calcul variantele pe benzina cu motoare turbo pe benzina,pana in 2.5 L .
In functie de stilul de condus,pot fi civilizate din punct de vedere al consumului daca sunt exploatate „casnic” sau gurmande daca sunt exploatate in stil competitional,caz in care ofera mult mai multe satisfactii dinamice decat motorizarile diesel:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
Volvo V50 2.5 turbo AWD 231 CP,aprox 30.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 4x4 220 CP,aprox 30.000 EUR
Saab 9-3 Sport Combi 2.0 AWD 210 CP,aprox 35.000 EUR

solmar
Apropos de 2,5 copii. Eram in facultate si unul dintre colegi bucuros dupa ce i-a nascut nevasta primul prunc... ma rog, la o saptamana dupa ce ne-am trezit din betie se intalneste cu un alt coleg in drum spre facultate si-l intreaba: Auzi, ce draci de hartii imi trebuie pentru bursa, alocatie? Era in inainte de '89... La care asta mucalit, cu o mina serioasa ii spune: Du-te ba d'aci, ca nu-ti trebuie hartii! Pui intr-un sac capul si mana dreapta ... si n-a mai stat sa vada daca a gustat gluma, a luat-o la fuga! Proaspatul tata fost luptator de greco-romane!!! Dupa cateva luni gluma a prins ... si la cate-un chef ii puneam sa repete faza! 36182451.gif

Daca pe copil il chema Decebal era si mai tare poanta!
AlexTM
Deci din cate vad, rezumatul cam e
Daca n-ai bani, ia Scout diesel
Daca ai, ia Volvo sau A4 (asta din urma poate sa fie si benzinar)
solmar
Deja combustibilul devine un factor decident in alegerea masinii, la modul in care urca. Asa ca trebuie sa iei si asta in consideratie. La Subaru, daca e acelasi motor (diesel) si pe Outback poti sa te astepti la un consum mediu de 7-8%. Skoda nu stiu la ce motorizare te-ai gandit - eu pe Octavie nu cred ca am depasit 5.5-6.5%.

In alta ordine de idei am citit ieri o chestie interesanta. Cica Mendeleev ar fi emis o teorie despre zacamintele de titei ca sunt regenerabile, marturie stand anumite exploatari abandonate care dupa o anumita perioada de timp au fost verificate si repuse in activitate iar zacamantul ar fi avut aceleasi caracteristici ca acum x ani cand a fost scos din exploatare. O sa mai caut pe net ca asta pare a fi o mare bomba.
AlexTM
Poate trebuie sa pui plasturi pe usile minelor inchise sau pe sondele abandonate ...
solmar
Spre rusinea mea, de inginer petrolist care face cu totul altceva, n-am stiut de teoria abiotica pana ieri - gugaliti de curiozitate. Maine ma intalnesc cu un prieten care chiar e in domeniu, la un nivel destul de inalt, si o sa-i ridic mingea la fileu sa vad ce a auzit el de asa ceva. Eu stiam ca pungile exploatate erau injectate cu solutie salina la sfarsitul exploatarii. Dar asa cum am spus, am pierdut legatura cu domeniul petrolier ... O sa-i intreb si pe fostii colegi care sunt in breasla...
omul vesel
CITAT(DORU @ Oct 28 2011, 01:06 PM) *
Volvo este si marca mea preferata...si Saab, dar intai Volvo. Si desi nu exceleaza in nimic, ii ies multe bine in am toate privintele.
Ramane prima mea alegere thumbsup.gif

Dintre celelalte...nu am vrut sa fiu radical, dar Audi e scump rau la intretinere iar Subaru cu Outback a scos ceva nedefinit, Seri a fost mai plastic deja in exprimare biggrin.gif

A 2-a optiune este Scout pt ca stiu f bine cu ce se mananca, deci l-as alege linistit: Skoda are chelt decente de intretinere si destule pct in care convinge wink.gif




Scout are tractiune permanenta, sau intervine spatele cand fata pierde aderenta?

Cei din forumul Subaru, il lauda foarte mult pe Outback.

CITAT(James Kilowatt @ Oct 28 2011, 02:53 PM) *
La consum nu va fi minunata niciuna din ele, oricare motorizare ar lua-o. Din avantajele awd-ului, si a unei masini inalte cu aerodinamica unei caramizi (a nu se confunda cu offroaderele care au aerodinamica unei parasute biggrin.gif). Insa avand in vedere pretul de achizitie nu cred ca e foarte semnificativ consumul.

Pana la urma familia aia are 2 sau 3 copiii? Sunt asa ocupati parintii ca n-au avut nici timp sa-i mai numere recent?
Sau daca "2-3" e o estimare, deviatia standard e cam mare si exista deja o probabilitate semnificativa ca in realitate sa fie 4, ceea ce face topicul asta inutil.



Am vorbit la general, ca masinile sunt pentru o familie cu 2-3 copii, care au nevoie de spatiu.

CITAT(tipografu @ Oct 28 2011, 02:58 PM) *
In lista ar mai putea fi adaugate si:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
VW Golf 1.6 TDI 4MOTION 105 CP,aprox 20.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
BMW seria 3 Touring 320d xDrive 2.0D ,177 CP,aprox 40.000 EUR
Mercedes Clasa C T-Modell C350 CDI 3.0D 4Matic,224 CP,aprox .50.000 EUR-cam scump si cu motor cu cilindree mare
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4,190 CP,aprox 30.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion,140 CP,aprox 27.000 EUR
VW Passat Variant 2.0TDI 4Motion DSG,170 CP,aprox 30.000 EUR

Eu unul as lua serios in calcul variantele pe benzina cu motoare turbo pe benzina,pana in 2.5 L .
In functie de stilul de condus,pot fi civilizate din punct de vedere al consumului daca sunt exploatate „casnic” sau gurmande daca sunt exploatate in stil competitional,caz in care ofera mult mai multe satisfactii dinamice decat motorizarile diesel:
-break 4x4 derivat din clasa compacta:
Volvo V50 2.5 turbo AWD 231 CP,aprox 30.000 EUR
-break 4x4 derivat din clasa medie:
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 4x4 220 CP,aprox 30.000 EUR
Saab 9-3 Sport Combi 2.0 AWD 210 CP,aprox 35.000 EUR



NU ma intereseaza break-urile 4x4, deoarece nu au garda la sol mai inaltata decat un break obisnuit. Initial m-am gandit si la ele dar ulterior le-am scos definitiv din ecuatie.

Motoarele de peste 2 L au taxe cam mari.

Momentan nu pot sa-mi cumpar nici una din aceste masini, poate doar Scout. Dar in viitor voi tine cont de tot ce s-a scris aici.
James Kilowatt
Institutul petrolistilor in Paris are o groaza de teze de doctorat sau postdoci pe tema cercetarii factorilor geologici in aparitia petrolului, in completare la aia biologici. Nu neaparat ca sa il imite si sa fabrice petrol, ci ca sa stie unde sa-l caute cu mai mult succes.
Si multe dintre ele sunt confidentiale, nu publica mare branza pe tema asta.. Probabil contin pe langa modele teoretice si informatii obtinute pe teren (pentru corelare) pe care (probabil) prefera sa nu le publice. Sau poate contin teorii revolutionare, cine stie. Sau poate sunt niste rateuri monumentale si le e frica sa nu se faca de cacao teehee.gif

Eu ca inginer nepetrolist as vrea sa stiu macar care-i sursa de energie pentru fabricarea geologica a petrolului sau regenerarea zacamintelor daca o excludem pe cea de origine biologica?
omul vesel
CITAT(solmar @ Oct 28 2011, 03:26 PM) *
Deja combustibilul devine un factor decident in alegerea masinii, la modul in care urca. Asa ca trebuie sa iei si asta in consideratie. La Subaru, daca e acelasi motor (diesel) si pe Outback poti sa te astepti la un consum mediu de 7-8%. Skoda nu stiu la ce motorizare te-ai gandit - eu pe Octavie nu cred ca am depasit 5.5-6.5%.

In alta ordine de idei am citit ieri o chestie interesanta. Cica Mendeleev ar fi emis o teorie despre zacamintele de titei ca sunt regenerabile, marturie stand anumite exploatari abandonate care dupa o anumita perioada de timp au fost verificate si repuse in activitate iar zacamantul ar fi avut aceleasi caracteristici ca acum x ani cand a fost scos din exploatare. O sa mai caut pe net ca asta pare a fi o mare bomba.




La Skoda m-am gandit la motorul de 2 L 140 cai. Se poate lua in considerare si un motor pe benzina, daca merg ponderat si nu abuzez de masina.
Mircea104901
Legat de Outback, daca Foresterul nou e reusit, nu vad de ce Outbackul nu ar fi. Totul tine de gust: daca-ti place designul, dotarile, pretul.
4x4 la Skoda e electronic, cu ambreiaj multidisc. Cupleaza spatele doar la nevoie. De aici si consumul mai redus decat la un AWD all-time, dar si dezavantajele: se conduce ca o tractiune fata, risti sa "dai foc" ambreiajului multidisc daca abuzezi de 4x4. Ca si fiabilitate am avut experiente total neplacute cu Skoda.
Volvo e cool. Imi place generatia noua, si, din cate am auzit (nu am condus), sunt si reusite pe deasupra - in sensul ca se si ridica la nivelul pretului cerut.
Audi merita doar SH. Nou nu face banii ceruti.

Dintre toate, as mai pune 4-5000 si as lua X3 nou, 2.0d automat. Punct. rolleyes.gif
James Kilowatt
X3 nu da pe dinafara la capitolul spatiu, cred ca interiorul e mai mic decat toate celelalte din lista. E cel care isi merita cel mai putin banii, dupa parerea mea.
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 28 2011, 11:19 AM) *
X3 nu da pe dinafara la capitolul spatiu, cred ca interiorul e mai mic decat toate celelalte din lista. E cel care isi merita cel mai putin banii, dupa parerea mea.

Depinde la ce-ti trebuie spatiul. In rest e peste toate la orice capitol.
solmar
Abia am incaput 5 insi in X3.
James Kilowatt
Pentru cei aproximativ 2-3 copiii, recensamantul nu e gata inca biggrin.gif
mircanu
omule vesel

ai zis ca intr-un timp ai cochetat la ideea de a cumpara una din aceste masini sau ceva din clasa asta. sa inteleg ca ai revenit la idee? vrei sa cumperi sau doar vrei sa afli parerile celor de pe forum?

solmar
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 28 2011, 05:54 PM) *
Eu ca inginer nepetrolist as vrea sa stiu macar care-i sursa de energie pentru fabricarea geologica a petrolului sau regenerarea zacamintelor daca o excludem pe cea de origine biologica?

Posibil originea sa ramana cea biologica desi sunt sceptic ... enorm de multa materie organica trebuie sa fie la baza miliardelor de barili extrasi, existenti si neexploatati inca... Lasand asta la o parte, probabil ca exploatarile se regenereaza doar pe motiv ca nu sunt extrase integral... ori asta e un fel de raspuns ca de fapt resursele sunt mult mai mari decat stim, si dupa ce epuizam un zacamant/o punga de titei e posibil sa fi supt doar motul icebergului. Cine stie ce efect de cavitate se creaza la un zacamant abandonat si in timp punga se umple ... daca asta e raspunsul atunci am extras 10% din hidrocarburi si mai avem 90% resurse.
James Kilowatt
Asta e sigur, nu o presupunere. Un zacamant "epuizat" in general e exploatat cam 30%. Se extrage petrolul ieftin, nu tot care e disponibil. Insa daca pretul creste, cresc si rezervele, pentru ca redevine interesant sa reincepi sa extragi si din restul de 70%.
Pusesem undeva un raport facut de BP in 2010. Acolo, printre alte concluzii, una interesanta e ca rezervele au ramas aceleasi fata de 2009. Rezervele noi descoperite intr-un an au fost cam aceleasi cu consumul in anul respectiv.
Mircea104901
QUOTE (solmar @ Oct 28 2011, 11:27 AM) *
Abia am incaput 5 insi in X3.

in modelul nou, 2011? Mi-e greu sa cred.
In cel vechi te cred.
James Kilowatt
Cel nou are 3cm in plus pe latime, si 2 cm in plus spatiu la picioare in spate, desi e cu 7cm mai lunga. Nu cred ca diferenta poate fi atat de criminala.
solmar
QUOTE (Mircea104901 @ Oct 28 2011, 06:40 PM) *
QUOTE (solmar @ Oct 28 2011, 11:27 AM) *
Abia am incaput 5 insi in X3.

in modelul nou, 2011? Mi-e greu sa cred.
In cel vechi te cred.

Se intampla in 2006-2007. Nu exagerez, dar abia asteptam sa coboram... in spate a fost criminal, 3 insi intre 175-185 cm/90-100 kg bucata ... iar cel din fata dreapta a tras scaunul cat de mult.
Seri
Din aceasta lista Volvo si Skoda au sisteme Haldex cu ambreiaj multidisc controlat electronic. In mod normal au tractiune doar pe fata.
Audi, Alfa si Subaru au diferentiale mecanice, ambele punti primind tractiune tot timpul, de aici rezulta un consum mai ridicat decat la cele electronice.
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 28 2011, 11:47 AM) *
Cel nou are 3cm in plus pe latime, si 2 cm in plus spatiu la picioare in spate, desi e cu 7cm mai lunga. Nu cred ca diferenta poate fi atat de criminala.


Cel mai bine iti dai seama daca te urci in amandoua. whistling.gif Cateodata si 1 cm face diferenta rolleyes.gif .

Citez dintr-un review, ca mi-e mai usor:
"If there’s one important improvement for the new X3 its in the added space. The ‘sports activity vehicle’ has grown in all ways for 2011, even though its new look gives the impression of a more compact machine. Half an inch taller, it’s just over an inch wider and gets the biggest gain end-to-end with almost 3.5-inches more between the bumpers. The result is a back seat with plenty of space (legroom in particular), while trunk space is also up considerably.

BMW claims the X3 is now best-in-class for cargo volume, although the truth is somewhat less certain. At 19.4 cu-ft behind the rear seat and a total of 56.6 cu-ft, those numbers actually put the X3 at just about dead last when compared to rivals like the Audi Q5 or Acura RDX. The numbers require some analysis, however, as they’re calculated rather subjectively and aren’t just based on dimensions of the trunk space. A ruler and calculator are not required to see the space between the rear seats is up quite a bit and in our test there was enough space for luggage for four an extra-long-weekend road trip – which also revealed how nice a highway cruiser the X3 is, with a quiet cabin making it easy to hold a conversation with back seat passengers."
DORU
QUOTE (omul vesel @ Oct 28 2011, 05:52 PM) *
Scout are tractiune permanenta, sau intervine spatele cand fata pierde aderenta?


Seri a punctat bine, eu vin cu o completare rectificativa numa : Scout are generatia III sau IV de Haldex, fara filtru la diferential, insa acesta este PRO-ACTIV si NU REACTIV ca precedentele (I si II).

Ce inseamna asta ?

"The fourth generation does not have the mechanical pump any more. The clutch is activated using the feeder pump.

Haldex Generation III and IV based all wheel drive system is proactive. The electronics can pre-tension the clutch and activate all wheel drive before a wheel slip occurs."

Proactive all wheel drive means that the differentials (clutches, etc.) can be locked by the ECU before a wheelspin actually occurs. The need of all wheel drive is determined in real-time, based on the information that is collected from different sensors (i.e. g-force sensor, accelerator pedal position, steering wheel positon sensor, etc.).
HalbaSus
Recunosc ca nu am stat in X3-ul nou (l-am vazut doar din afara), dar mi-e greu sa cred ca a intrat in categorie cu celelatalte in privinta spatiului interior.

Intre modelele mentionate in topic as merge pe Audi-uri, Volvo-urile imi displac cu desavarsire (daca tot exista un fan-club trebuie sa fie si cineva contra), nu vreau neaparat sa argumentez optiunea mea (desi as putea), pur si simplu volvo (ala actual, nu un 760) mi se pare o optiune foarte nasoala, scumpa, si cu o politica de marketing la limita bunului simt.

Subaru e o optiune interesanta, dar cei 150 cp mi se par putini pentru outback... audi-urile vin cu 170 motoarele diesel de 2.0...

Alfa nu e din aceasta categorie, daca era clar printre favorite.

Iar Octavia... pai octavia are clar cel mai bun raport pret calitate. Si avand in vedere ca daca ajungi sa cumperi masina pentru "2-3 copii" probabil nu te mana pasiunea, ci nevoia, probabil este cea mai rationala alegere...

In concluzie:
Daca bugetul e nelimitat: Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro sau Mercedes R-class 350 CDI 4-matic
Daca bugetul e oarecum limitat, dar nu e sub 40.000, atunci A4 allroad 2.0 TDI quattro
In toate celelalte situatii: Skoda (sau octavia scout sau yeti)

former_ozz
QUOTE
Noual A4 AllRoad. End of Story. Este Subaru Outback de acum 5 ani. Zevlt, suplu, cu personalitate. Iar in plus fata de Subaru, are si tehnologie de virf.


Si in minus e dublu la pret pentru o masina mai mica. Nu merita.
Un Outback aici incepe la 23k$ in timp ce allroad trece fara probleme de 40k. Stiu ca e cu totul alta treaba dar diferenta de pret e prea mare.
Din pacate nenorocitii astia de la subaru au stricat outbackul care inainte era o masina misto (pentru clasa ei) si acum e un suv mare si nasol si fara motorul turbo, dar au facut asta cu un motiv: asta cere piata. Adica desi eu urasc outbackul de acum, ma gindesvc ca e plin d eoameni care il vor, ca atare outback e cistigator. Chiar daca eu personal nu pretuiesc toate calitatile lui.

XC70 e o masina ok doar ca consuma mult fara performante notabile si mai ales e exagerat de scump (evident fata de subaru, dar chiar si fata de audi, adica macar audi nu-i ford chinezesc).
AlexTM
QUOTE (omul vesel @ Oct 28 2011, 04:52 PM) *
NU ma intereseaza break-urile 4x4, deoarece nu au garda la sol mai inaltata decat un break obisnuit. Initial m-am gandit si la ele dar ulterior le-am scos definitiv din ecuatie.
...
Momentan nu pot sa-mi cumpar nici una din aceste masini, poate doar Scout. Dar in viitor voi tine cont de tot ce s-a scris aici.


Pai iei o Octavia 4x4 cu kit de drumuri grele, care o inalta, si te-ai facut cu un Scout low-cost, doar fara elementele de design specifice.
Si pe cat era Scout-ul deja cel mai ieftin din lista ta, asta devine acum gratis, dom'le smile.gif ... daca tot zici ca acum stai mai prost cu finantele
omul vesel
CITAT(mircanu @ Oct 28 2011, 03:31 PM) *
omule vesel

ai zis ca intr-un timp ai cochetat la ideea de a cumpara una din aceste masini sau ceva din clasa asta. sa inteleg ca ai revenit la idee? vrei sa cumperi sau doar vrei sa afli parerile celor de pe forum?



Vreau sa aflu parerile celorlalti. Cu cat aflu mai multe cu atat voi sti ce alegere sa fac.

CITAT(Seri @ Oct 28 2011, 03:56 PM) *
Din aceasta lista Volvo si Skoda au sisteme Haldex cu ambreiaj multidisc controlat electronic. In mod normal au tractiune doar pe fata.
Audi, Alfa si Subaru au diferentiale mecanice, ambele punti primind tractiune tot timpul, de aici rezulta un consum mai ridicat decat la cele electronice.



Care sistem 4x4 e mai fiabil in timp?
f1anatic
Acela care este complet mechanic si permanent, fara electromagneti, pompe, senzori si alte traznai care sa il activeze.
mircanu

A4 allroad nu se merita ptr ca ofera putin spatiu, insuficient as zice ptr o familie de 4 membrii. arata f bine, finisata bine, are un caracter sportiv, insa pe scaune nu ai prea mult spatiu. mi se pare inghesuita la interior, mai ales pe locurile din spate.
in plus, chiar si SH din 2009, tot ai da in jur de 30.000 de euro pe ea. destul de scumpa.

Cred ca A6 Avant se merita mult mai mult. e o super masina. e mai ieftina decat un A4 allroad si iti ofera in plus tot confortul si spatiul de care ai nevoie, la un drum mai lung cu familia.
Daca vrei neaparat 4x4 atunci zic sa te orientezi la un suv.
omul vesel
CITAT(mircanu @ Oct 29 2011, 05:38 PM) *
Daca vrei neaparat 4x4 atunci zic sa te orientezi la un suv.



Daca vroiam SUV nu mai deschideam acest subiect.
mircanu
QUOTE (omul vesel @ Oct 29 2011, 10:03 PM) *
QUOTE (mircanu @ Oct 29 2011, 05:38 PM) *
Daca vrei neaparat 4x4 atunci zic sa te orientezi la un suv.



Daca vroiam SUV nu mai deschideam acest subiect.


cu placere. imi cer scuze ca am indraznit.
omul vesel
Am cautat in tot forumul Versus un subiect cu mai multe masini de acest gen, nu am gasit asa ca am zis sa deschid eu unul. Sunt comparative intre 2 modele dar nu intre toate modelele care respecta aceeasi reteta.

Pe piata auto nu sunt multi producatori care fac acest gen de masini.

Pe forum sunt multe comparative intre SUV-uri, aveam de unde ma documenta.

Saptamana trecuta am vorbit cu cei de la Volvo Iasi pentru un drive test cu XC70. Mi-au zis ca nu au modelul in showroom, dar ca de joi pana duminica au o prezentare cu toate modelele Volvo la Carrefour si in proportie de 70-80 % va fi si XC70, iar daca nu va ajunge sa fac un drive test cu XC60. La ora 11.00 am ajuns acolo, erau toate modelel frumos parcate dar nu si XC70. Am plecat, fiindca efectiv nu m-a interesat XC60. Ar trebui sa merg in Bucuresti, poate ei il au.
mojorisin
QUOTE (solmar @ Oct 28 2011, 02:26 PM) *
In alta ordine de idei am citit ieri o chestie interesanta. Cica Mendeleev ar fi emis o teorie despre zacamintele de titei ca sunt regenerabile, marturie stand anumite exploatari abandonate care dupa o anumita perioada de timp au fost verificate si repuse in activitate iar zacamantul ar fi avut aceleasi caracteristici ca acum x ani cand a fost scos din exploatare. O sa mai caut pe net ca asta pare a fi o mare bomba.


Confirma aceasta teorie. Am lasat si eu in garaj Meganu vreo o luna neatins si s-a intamplat sa am nevoie de el. Dupa ce am incarcat bateria si am pornit am observat ca ii crescuse nivelul benzinei la full. Deci ai nevoie de vreo 30 de masini cu rezervoarele la sfert ca sa poti beneficia zilnic de proprietatea regeneranta a benzinei.

Atentie, nu functioneaza si la dizel !
solmar
Am abordat subiectul cu niste prieteni din domeniu, oricat de fantastic parea. Raspunsul e clar - petrolul e o resursa care se va epuiza in urmatoarea suta de ani. Vom folosi energia solara din ce in ce mai mult. Am abandonat repede tema; Araratul pus la bataie si Cramposia de Dragasani erau mult mai interesante!
M A R I A N
Intamplator, cunosc foarte bine 3 dintre crossover-ele mentionate, Audi A6 Allroad, Volvo Crosscountry si Subi Outback.
Nici unul dintre posesori nu a avut nici o problema cu ele, toti sunt foarte multumiti de confort, tinuta de drum si fiabilitate.
La primele 2 impozite mai mari dar si masinile mai dotate. Atentie, vorbesc de modele 2007-2008-2009.
Sa stiti ca am verificat si 3.0 de pe A6 este cu foarte putin mai sprinten decat 2.0 de pe Subaru pentru ca ultimul este un motor foarte elastic pe care-l turezi ca pe un benzinar. TDI-ul se plafoneaza mai usor.
Tinuta de drum si stabilitatea unui SUV nu o poate nicicand egala pe cea a unui crossover.
Specter
QUOTE (Seri @ Oct 28 2011, 12:24 PM) *
La Volvo o sa-i scada foarte mult valoarea de revanzare. E o masina ok, dar nu exceleaza la nici un capitol.
Subaru are un motor diesel slab, care imbina in mod reusit dezavantajele motorului pe benzina cu dezavantajele motorului diesel. Scuze Solmar! happy.gif

Alfa 159 Q4, nu se incadreaza in categoria asta, este o masina normala cu tractiune integrala si garda la sol joasa, ca si un BMW 325xi. Probabil te gandai la Alfa 156 CrossWagon Q4, dar aia nu se mai face.
La Audi nu prea este nimic de comentat. Au cea mai buna tinuta de drum. A4 2.0 sau A6 3.0 ar avea si cele mai bune performante dinamice. Insa cred ca ar fi si cele mai sensibile la drumuri proaste si cele mai scump de intretinut.

La Octavia nu vad chiar nici un dezavantaj. Face totul bine si nici nu comenteaza.

Ar mai fi Saab 9-3x in aceasta categorie, dar mai bine nu...


ce are Saab?
iHondafan
sunt OK, dar nuse mai fabrica. motoarele diesel ( si multe alte componenete) sunt cele ale GM/Opel deci le poti insa depana pe la serviceurile acre se pricem la Opeluri...

ultimo generatie de 9-3 e relativ reusita si deosebita. daca o gasesti in stare buna SH cred ca e o alegere buna.
DORU
Se va mai fabrica, eu am citit ca din 2014 demareaza productia...capital asiatic, evident.

Si 9-5 ultimul model este bestiala, nu numa 9-3 (inclusiv cu AWD) thumbsup.gif
AlexTM
Noul 9-5 e intr-adevar bestial si se gaseste la preturi acceptabile pentru asa un avion (pe la 20000 EU).
XC70 se ofera acum si cu motor de 2.0, deci devine o optiune viabila pentru cine fuge de taxele mari.
iHondafan
yeah, big news... am o slabiciune pentru firmele suedeze si pt Saab mai ales. din pacate in ultimii 10 ani de existenta (si sub umbrela GM) Saab nu a mai fost atat de original.

http://www.motorauthority.com/news/1088819...starts-with-9-3

deocamdata au inceput productia modelului anterior, dar spera sa poata introduce si o noua generatie.

si Volvo face eforturi de a ramane competitiv dupa ce in ultimii 2 ani vanzarile au cam suferit. ultimul XC60 si S60 sunt masini faine. cu noile motoare cu injectie directa si noile transmisii in 8 trepte revin in top.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.