Alternative la benzina |
This topic is about Alternative la benzina, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Alternative la benzina |
Nov 16 2004, 12:23 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 375 Joined: 21-May 04 Member No.: 26.076 |
Votati si explicati. |
|
|
Nov 20 2004, 10:45 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Aha.... deci teoretic cu un MAC GPL sau benzina am putea avea avantajele unui diesel (randament datorat raportului de compresie si supraalimentarii in principal) si curatenia unui GPL... problemele nefiind decat economice si intr-o mai mica masura tehnologice.
Referitor la explicatia cu frontul de flacara, problema pare sa apara datorita faptului ca este vorba de un motor pe benzina modificat pentru GPL si nu unul proiectat din start pentru GPL. Din cate inteleg, un motor pe GPL ar trebui sa aiba cursa mai scurta si alezajul mai mare fata de unul pe benzina (la aceeasi capacitate cilindrica) si in mod aproape sigur 4 supape pe cilindru.... Mai am o intrebare la fel de idioata... daca tot te-am prins De ce s-au generalizat motoarele racite cu apa? Daca ar fi racite cu aer ar putea merge la temperaturi mult mai ridicate si ar putea creste randamentele teoretice (cele datorate termodinamicii, crescand diferenta de temperatura intre sursa calda si cea rece). Acum au aparut uleiuri de sinteza care isi fac treaba la temperaturi inalte, tot felul de materiale exotice din care se pot face motoarele... m-as fi asteptat la o crestere a proportiei motoarelor racite cu aer. Mos Porsche poate avea dreptate cand spunea ca aerul nu fierbe si nici nu ingheata. Fara sa cunosc problema as fi spus ca acum 50 ani solutia racirii cu apa se datora faptului ca nu aveau materiale si uleiuri care sa reziste la temperaturi inalte... insa cum acestea au evoluat ma asteptam sa creasca si temperaturile motoarelor si sa se generalizeze cele racite cu aer. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 02:08 PM |