IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Opel Senator B

This topic is about Opel Senator B, the author, Rudi, wrote about: Nu shtiu daca am voie sa deschid topic ptr mashina asta,dar sper sa mai gasesc catziva proprietari de opel senator sa facem schimb de cunoshtintze.Am ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opel Senator B
Rudi
post Nov 11 2004, 10:03 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Nu shtiu daca am voie sa deschid topic ptr mashina asta,dar sper sa mai gasesc catziva proprietari de opel senator sa facem schimb de cunoshtintze.Am cumparat un opel senator din `88 cu motor de 3 mii shi cutie hidramata shi sunt in plop cu multe lucruri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 12 2004, 12:54 AM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Pai eu zic ca putem incepe.... :headbang:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V l a d
post Nov 12 2004, 09:50 AM
Post #3


Guest Star
******

Group: Membri
Posts: 1.453
Joined: 1-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 23.282



si eu zic sa incepeti, dar la opel tongue.gif


--------------------
Suzuki Sx4 1.6 4WD - 2008, Aprilia SR50 Factory - 2008, Subaru Legacy 2.0D - 2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 14 2004, 11:38 AM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Mashina are gaz shi nu sunt sigur de consum.20% e rezonabil ?Ieri am fost la intorsura Buzaului cu ea,shi dupa 100 km de mers normal a crescut apa la 100 de grade,am ridicat capota shi motorul nu parea incins dupa simtzul meu de "mecanic".S-a dovedit a fi de vina acul din bord(dat jos in urma cu 3 sapt)care s-a rezolvat cu 2 pumni.Alt lucru ciudat:"plamanul" de la gaz era alb de zapada carbonica de parca era scos din azot lichid.in acelashi timp returul de apa calda era rece.Am mers un pic pe benzina shi s-a incalzit.E normal sa faca asha ?Eu cred ca nu este inseriat corect in circuitul de apa calda,ptr ca este legat la jumatate din debitul returului de la radiatorul de apa calda din habitaclu.Trebuia sa fie inseriat cu circuitul de apa calda de la incalzire ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 14 2004, 02:04 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Hmm...un Senator pe gaz...e destul de rar asa ceva. :scratch:

Nu stiu ce tip de motor are Senator-ul tau , exista pe "B" 4 tipuri de 3000 cmc.
In principiu consumul pe gaz trebuie sa fie egal cu cel pe benzina , in cazul tau se pare ca e prea mare , orice motorizare ai avea. Cauza trebuie cautata la instalatia de gaz , daca nu are alimentare individuala pe fiecare cilindru inseamna ca aici e problema , instalatia nu e pentru acest tip de motor. Iar daca difuzorul de gaz e montat in carcasa filtrului de aer la intrarea in debitmertru , poti avea si alte surprize (detonatii) :shock: .

"Plamanul" se pare ca nu e incalzit suficient (asa cum spui trebuia probabil inseriat cu returul de la incalzire) , de aceea toata povestea cu zapada. Ar trebui vizitati cei care au montat instalatia pentru a remedia aceasta problema.

Apa la 100*C nu are nici o semnificatie negativa , e o temperatura in limita normalului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 14 2004, 11:36 PM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Motorul este 30 NE,cutie hidramata,are un buton pentru sport shi economic pe schimbator,shi un alt buton ptr antipatinaj,care nu functzioneaza ptr ca are un modul electronic de la cutie ars.
Instalatzia GPL este montata in urma cu 2 ani de fostul proprietar in bucureshti,este special conceputa ptr motoare mari de 6 sau 8 cilindri,este legata inainte de debitmetru shi are 2 furtunuri nu 1 ca la dacie.Detonatziile de care spuneai le face motorul,de cateva ori a sarit manshonul de cauciuc dintre filtrul de aer shi galeria de admisie.Am incercat sa-i reglez avansul cu stroboscopul da nu gasesc semnul de pe blocul motor.Nu shtiu sigur daca avansul trebuie lasat exact ca la functionarea pe benzina sau modificat ptr gaz.Am refacut toata evacuarea(este facuta din "tromboane" aproape noi de golf)shi am eliminat cele 2 tobe intermediare lasand doar finala originala.Oare shi asta sa influentzeze consumul chiar daca nu am sonda Lambda?Mai am o problema cu functzionarea pe benzina;motorul merge frumos timp de 5-10 sec dupa care merge intrerupt.Eu zic ca e din cauza pompei de benzina(probabil nu are debit)unii au spus ca sunt de vina injectoarele.Nu intzeleg cum se poate face alimentarea cu gaz pe fiecare cilindru.
Nu am gasit in buzau decat un singur senator B de pe care nu am ce lua;ma intereseaza o cutie manuala ptr ca hidramat+GPL nu prea fuge.
Bafta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 15 2004, 12:25 AM
Post #7


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Instalatia de gaz de pe masina ta e posibil sa fie conceputa special pentru motoare mari , insa nu se foloseste in combinatie cu injectia multipunct. Ai nevoie de o instalatie care sa contina un distribuitor de la care pleaca cate o conducta pentru fiecare cilindru si intra fiecare in galerie exact langa injectoare. Doar cu o astfel de instalatie vei scapa de detonatii si motorul tau va trage si va consuma exact ca pe benzina , singurul dezavantaj fiind pretul care depaseste 1000 de euro.

Detonatiile pot avea urmari neplacute intrucat pot distruge debitmetrul sau mansonul de cauciuc si aceste piese nu sunt tocmai ieftine. Mai ales debitmetrul care costa nou 25.000.000 daca nu-l gasesti second-hand.

Avansul trebuie lasat/reglat exact ca si la functionarea pe benzina , nu rezolvi nimic daca il modifici.

Coloana de evacuare trebuie sa fie originala , adica sa aiba toate tobele si catalizatoarele (nu e cazul la 30NE) orice modificare se traduce prin zgomot , pierderi de putere si cresterea consumului.

Nu vei rezolva mare lucru prin trecerea pe transmisie manuala , nu va merge mult mai bine din cauza instalatiei de gaz care inteleg ca nu e OK.
La Buzau exista din cate stiu o reprezentanta a firmei italiene BRC unul din liderii in domeniul instalatiilor GPL.Nu ar fi rau sa ceri si parerea lor in aceasta problema.

Cum adica merge intrerupt dupa 5-10 secunde , sa inteleg ca nu merge bine decat in primele secunde ? Da-mi mai multe detalii.


Semnul de pe blocul motor :
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 16 2004, 04:58 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Daca o las pe benzina shi este in ralanti,merge in jur de 10 sec bine.
Daca sunt in mers shi fac o depashire merge minim 5 sec shi maxim depinde de cat de tare o calc.Eu cred ca nu are debit suficient pompa.Are aceleashi simptome k la o mashina cu carburator cand are nivelul mic de benzina.
O sa ma duc zilele astea sa vad la un senator A din buzau cu gpl,cum este legat plamanul shi daca are alimentare pe fiecare cilindru.
Nu am mai lasat tobele intermediare originale ptr ca erau cele originale imbracate cu tabla pe deasupra shi pline de site faramate shi pe deasupra mai aveau shi cateva kg bune in plus.


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 18 2004, 01:30 AM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



:scratch: Problema ta e destul de greu de diagnosticat de la distanta.
Avand in vedere ca simptomele apar doar pe benzina , aici trebuie cautata problema. Prima chestie care trebuie verificata e filtrul de benzina care la benzina din Romania e bine sa fie schimbat mai des. Pompa de benzina pe care o suspectezi tu nu da astfel de simptome , dupa parerea mea iese din discutie. Ar putea fi insa altceva legat de presiunea din rampa comuna , regulatorul de presiune. Il gasesti montat chiar pe rampa intre injectoarele 4 si 5 si e controlat vacumatic.Daca e defect toata presiunea facuta de pompa merge pe retur.
Ar mai putea fi si alte chestii , injectoare blocate sau infundate sau care functioneaza sporadic , debitmetrul defect sau banalul aer fals.... :roll:


Fii pe pace , Senatorul A pe care il vei vedea va avea aceeasi alimentare pe care o are si masina ta . Cine crezi plateste 1600-1800 de euro pe o instalatie cu alimentare individuala ? laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 18 2004, 06:09 PM
Post #10


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Am fost la o firma care monteaza instalatzii GPL BRC,shi mi-au spus ca injectzia de gaz secventziala se monteaza doar pe motoare care au admisia din plastic(solenza adica).??
Am inseriat circuitul de apa calda de la "plaman" cu circuitul radiatorului de la caldura shi nu mai face zapada carbonica.Acum mi-e frica sa nu fie prea mare temperatura shi sa nu se strice plamanul.Am vazut la multe mashini cu GPL un obturator in filtrul de aer.Am facut shi eu unul,am lasat doar 45% din cantitatea initziala de aer sa intre in filtru shi din cauza asta a crescut turatzia in ralanti shi repriza.Ashtept acum sa vad cum sta iar cu consumul.
Ce ulei trebuie sa pun in motor ?Am pus Valvoline 15w40 ca asha punea fostul proprietar.


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 18 2004, 09:47 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Cei de la BRC din Buzau nu sunt singurii care monteaza doar instalatii GPL cu alimentare individuala pe modelele cu galerii din plastic , cam toti cei din bransa au patit-o cu galeriile din plastic care s-au spart datorita detonatiilor. laugh.gif

Obturatorul de care vorbesti e o chestie buna l-am vazut inclus in mai multe instalatii montate in strainatate. E comandat electromagnetic si e asemanator cu o clapeta de soc gaurita care se inchide atunci cand se trece pe gaz. Daca vei monta un obturator static confectionat va scade consumul pe gaz insa vei pierde performante pe benzina.

Uleiul 15W40 e OK , vara poti folosi si 20W50 , e chiar indicat. Important e sa nu exagerezi cu numarul de kilometri dintre schimburi , motorul iti va multumi pentru asta. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 21 2004, 04:23 AM
Post #12


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Singura clapeta care-mi vine-n minte este clapeta din filtrul de aer de la oltcit comandata termic.O sa incerc sa vad daca o pot adapta.
Inca nu ma bate gandul sa-i fac schimbul de ulei ptr ca-l pierde pe jos pe la baie cred.
A venit frigul shi ma nemultzumeshte caldura din habitaclu.Toata tubulatura de la radiator la bord este luata la mana.Oare sa fie din cauza puterii calorice scazute a gazului ?Se incalzeshte greu motorul.
Am incercat sa fac ceasurile de bord albastre shi am avut proasta inspiratzie(dupa nenumarate tentative de pozitionare a led-urilor albastre)sa vopsesc spatele cadranelor cu marker albastru.La soare se vedeau super frumos shi cand a venit seara shi am aprins pozitzia parca erau vopsite cu pensula.Am shters opera de arta cu alcool tehnic shi am vopsit doar becurile shi se vad ok(un alb albastru ca la matiz).Problema e ca am rupt axul pe care intra acul de la turometru shi am fost cu el la 4 ceasornicarii shi se uita la el ca la bombe atomice.Se potriveshte de la alt opel ?Baietzii de la dezmembrari mi-au cerut 2 mil pe toate ceasurile shi nu mi se par chiar ieftine.


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Nov 21 2004, 02:13 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



La motarele cu debitmetru cu clapeta e recomandata injectia de gaz. Instalatiile clasice distug debitmetrul datorita valurilor de presiune ce se formeaza in galerie la schimburile de regim de sarcina (asccel si decel succesive) ce duc la retururi de flacara in galeria de admisie (efect al amestecurilor sarace pe timp scurt). Cea mai simpla protectie este un tub cu gauri laterale peste care vine o centura de cauciuc (camera de roata de moto) montata dupa debitmetru . Consumul este normal sa fie mare pt ca e un motor care cere combustibil si mai este si CVAutom . Este o masina buna, dar cu o cutie autom mai putin fiabila .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 21 2004, 06:37 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Faptul ca motorul tau se incalzeste greu nu are legatura cu puterea calorica a GPL-ului , problema e la termostat care e blocat pe deschis sau nu inchide complet. Va trebui sa-l inlocuiesti cu unul nou , atentie la temperatura de lucru 92-107*C sau 87-102*C daca masina are aer conditionat. Odata rezolvata problema cu temperatura motorului exista sanse ca in continuare aerul care vine din aeroterma sa nu fie fierbinte . Asta ar putea avea cateva cauze : clapetele din tubulatura nu functioneaza cum trebuie sau nu inchid ermetic , radiatorul din bord e infundat sau din nou termostatul :shock: care nu este corespunzator.
Termostatul poate fi o cauza in sensul ca anumite firme (unele cu un foarte bun renume) nu respecta intru totul dimensiunile. Pentru a nu avea astfel de probleme va trebui sa mergi pe varianta buna dar destul de scumpa , BEHR :thumbup:. Daca vrei totusi o varianta ieftina , de exemplu Vernet-Calorstat , ar fi totusi bine sa verifici dimensiunile inainte de a cumpara , masurat intre fetele inferioare ale talerelor trebuie sa nu ai mai putin de 31 de mm.
Radiatorul din interior se poate desfunda introducand apa si sufland in el cu un pistol de aer sau cu un pistol de boschetat conectat la un furtun de apa. Operatiunea se repeta pana cand apa care iese pe retur e perfect curata.

Malin are dreptate detonatiile apar de obicei in conditii de amestec sarac , de aceea ar fi indicat sa montezi acel obturator. Tubul cu gauri laterale sau supapele de protectie contra detonatiilor (de vanzare la firmele care monteaza instalatii GPL) sunt bune insa nu rezolva intru totul problema , am vazut chiar si asa debitmetre distruse si carcase ale filtrului de aer sparte. Cei drept folosind astfel de protectii nenorocirile astea se intampla mai rar. :roll:

:scratch: Turometrul ar trebui sa fie identic cu cel de pe Omega A , modelele cu 6 cilindri.

@malin
La care dintre cutiile de viteza automate de pe Senator B te referi ?


.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 21 2004, 08:48 PM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Interesanta supapa facuta din tub,o sa fac shi eu una intre manusha de cauciuc shi admisie.De cand am obturat admisia de aer nu am mai avut pb cu detonatziile;probabil debitmetrul nu a patzit nimic din cauza ca manusha dintre debitmetru shi admisie prezinta fisuri.
Radiatorul de caldura este curat,in urma cu o luna am dat tot bordul jos shi toata instalatzia de climatizare ptr ca erau rupte clapetele de la caldura din cauza servomotorashelor care le actzioneaza.
Optez pentru varianta mai scumpa de termostat ptr ca vreau ca motorul sa functioneze in regimul corect de temperatura.
Se mai intampla ceva ciudat:la rulare cu viteze mici,apare o ushoara leganare stanga dreapta a spatelui mashinii,care dispare de la 40km/h in sus.Sa fie de la rotzi neechilibrate?Sau e mai rau,de la diferentzial?


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Nov 24 2004, 01:33 AM
Post #16


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Am facut un drum pana la Predeal shi cu 48 litri de gaz am facut 324km.Sunt super multzumit pe langa 150-200km pe care ai faceam in orash.


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Senator
post Nov 25 2004, 12:24 AM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 290
Joined: 26-September 04
Member No.: 33.250



Scaderea consumului si absenta detonatiilor sunt efectele obturatorului , ar fi interesant de stiut cat consuma pe benzina cu el.

Treaba cu leganarea masinii stanga-dreapta e desul de ciudata , in orice caz e ceva legat de roti sau axe. Ar trebui mai intai sa descalti jantele si sa le verifici pe un aparat de centrat. :roll:

Mansonul de cauciuc dintre debitmetru si admisie nu e bine ca e fisurat , aerul fals care intra pe acolo da peste cap , atunci cand mergi pe bezina , toate calculele gestiunii electronice.

La inlocuirea termostatului sunt cateva lucruri de care trebuie tinut cont. In primul rand ar fi suruburile de fixare a capacului de pe termostat care se rup foarte usor la demontare. :banghead:
De asemenea suprafetele care vin in contact cu termostatul trebuie curatate cu mare atentie si trebuie inlocuita si garnitura de hartie de sub termostat (in mod normal se livreaza impreuna cu termostatul) .
Aerisirea sistemului nu se face pe la inbus-ul din capacul termostatului , nu incerca sa-l deschizi pentru ca nu vei reusi !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Dec 2 2004, 09:09 AM
Post #18


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Am demontat termostatul,shi pe el scrie 88 grade C shi 192 F.Am verificat,shi deschide la temperatura asta.Tot mai trebuie sa iau altul care sa-mi deschida mai sus ?Nu am aer conditzionat shi tu spuneai ca trebuie sa deschida la 92 C in cazul asta.
Dupa ce montez termostatul nu trebuie sa aerisesc instalatzia?

Am dat jos bujiile sa le reglez shi am avut neplacuta surpriza sa descopar ca 2 erau Brisk(N15YC),una Bosch(WR7B) shi 3 Sinterom(14NP18). :cry:

Pe site-ul NGK,am gasit ptr 30 NE bujii BPR6HS.Sa-mi cumpar?

Am scapat de legantul spatelui prin schimbarea cauciucurilor.


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Dec 3 2004, 11:33 AM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Sunt f bune bujiile NGK, dar sunt si scumpe. Pentru Kadett-ul meu am luat ieri bujii si m-a costat 280.000 de lei/bucata. Mi s-a parut cam mult.


--------------------
Kadett fun...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudi
post Dec 4 2004, 09:57 AM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 10-September 03
From: Buzau (Buzau)
Member No.: 15.961



Eu am dat 150.000 pe bucata,astazi le iau de la magazin.Am un prieten care a luat ptr motor de corrado bujii de audiS3 shi a dat 600 pe una..
Bujiile tale sunt cu un singur electrod?


--------------------
Ex Opel Senator B,30NE
Vand piese rezultate din dezmembrare Opel Senator B,C30SE,1989
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 3rd May 2024 - 01:55 AM