Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Senator B
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Rudi
Nu shtiu daca am voie sa deschid topic ptr mashina asta,dar sper sa mai gasesc catziva proprietari de opel senator sa facem schimb de cunoshtintze.Am cumparat un opel senator din `88 cu motor de 3 mii shi cutie hidramata shi sunt in plop cu multe lucruri.
Senator
Pai eu zic ca putem incepe.... :headbang:
V l a d
si eu zic sa incepeti, dar la opel tongue.gif
Rudi
Mashina are gaz shi nu sunt sigur de consum.20% e rezonabil ?Ieri am fost la intorsura Buzaului cu ea,shi dupa 100 km de mers normal a crescut apa la 100 de grade,am ridicat capota shi motorul nu parea incins dupa simtzul meu de "mecanic".S-a dovedit a fi de vina acul din bord(dat jos in urma cu 3 sapt)care s-a rezolvat cu 2 pumni.Alt lucru ciudat:"plamanul" de la gaz era alb de zapada carbonica de parca era scos din azot lichid.in acelashi timp returul de apa calda era rece.Am mers un pic pe benzina shi s-a incalzit.E normal sa faca asha ?Eu cred ca nu este inseriat corect in circuitul de apa calda,ptr ca este legat la jumatate din debitul returului de la radiatorul de apa calda din habitaclu.Trebuia sa fie inseriat cu circuitul de apa calda de la incalzire ?
Senator
Hmm...un Senator pe gaz...e destul de rar asa ceva. :scratch:

Nu stiu ce tip de motor are Senator-ul tau , exista pe "B" 4 tipuri de 3000 cmc.
In principiu consumul pe gaz trebuie sa fie egal cu cel pe benzina , in cazul tau se pare ca e prea mare , orice motorizare ai avea. Cauza trebuie cautata la instalatia de gaz , daca nu are alimentare individuala pe fiecare cilindru inseamna ca aici e problema , instalatia nu e pentru acest tip de motor. Iar daca difuzorul de gaz e montat in carcasa filtrului de aer la intrarea in debitmertru , poti avea si alte surprize (detonatii) :shock: .

"Plamanul" se pare ca nu e incalzit suficient (asa cum spui trebuia probabil inseriat cu returul de la incalzire) , de aceea toata povestea cu zapada. Ar trebui vizitati cei care au montat instalatia pentru a remedia aceasta problema.

Apa la 100*C nu are nici o semnificatie negativa , e o temperatura in limita normalului.
Rudi
Motorul este 30 NE,cutie hidramata,are un buton pentru sport shi economic pe schimbator,shi un alt buton ptr antipatinaj,care nu functzioneaza ptr ca are un modul electronic de la cutie ars.
Instalatzia GPL este montata in urma cu 2 ani de fostul proprietar in bucureshti,este special conceputa ptr motoare mari de 6 sau 8 cilindri,este legata inainte de debitmetru shi are 2 furtunuri nu 1 ca la dacie.Detonatziile de care spuneai le face motorul,de cateva ori a sarit manshonul de cauciuc dintre filtrul de aer shi galeria de admisie.Am incercat sa-i reglez avansul cu stroboscopul da nu gasesc semnul de pe blocul motor.Nu shtiu sigur daca avansul trebuie lasat exact ca la functionarea pe benzina sau modificat ptr gaz.Am refacut toata evacuarea(este facuta din "tromboane" aproape noi de golf)shi am eliminat cele 2 tobe intermediare lasand doar finala originala.Oare shi asta sa influentzeze consumul chiar daca nu am sonda Lambda?Mai am o problema cu functzionarea pe benzina;motorul merge frumos timp de 5-10 sec dupa care merge intrerupt.Eu zic ca e din cauza pompei de benzina(probabil nu are debit)unii au spus ca sunt de vina injectoarele.Nu intzeleg cum se poate face alimentarea cu gaz pe fiecare cilindru.
Nu am gasit in buzau decat un singur senator B de pe care nu am ce lua;ma intereseaza o cutie manuala ptr ca hidramat+GPL nu prea fuge.
Bafta
Senator
Instalatia de gaz de pe masina ta e posibil sa fie conceputa special pentru motoare mari , insa nu se foloseste in combinatie cu injectia multipunct. Ai nevoie de o instalatie care sa contina un distribuitor de la care pleaca cate o conducta pentru fiecare cilindru si intra fiecare in galerie exact langa injectoare. Doar cu o astfel de instalatie vei scapa de detonatii si motorul tau va trage si va consuma exact ca pe benzina , singurul dezavantaj fiind pretul care depaseste 1000 de euro.

Detonatiile pot avea urmari neplacute intrucat pot distruge debitmetrul sau mansonul de cauciuc si aceste piese nu sunt tocmai ieftine. Mai ales debitmetrul care costa nou 25.000.000 daca nu-l gasesti second-hand.

Avansul trebuie lasat/reglat exact ca si la functionarea pe benzina , nu rezolvi nimic daca il modifici.

Coloana de evacuare trebuie sa fie originala , adica sa aiba toate tobele si catalizatoarele (nu e cazul la 30NE) orice modificare se traduce prin zgomot , pierderi de putere si cresterea consumului.

Nu vei rezolva mare lucru prin trecerea pe transmisie manuala , nu va merge mult mai bine din cauza instalatiei de gaz care inteleg ca nu e OK.
La Buzau exista din cate stiu o reprezentanta a firmei italiene BRC unul din liderii in domeniul instalatiilor GPL.Nu ar fi rau sa ceri si parerea lor in aceasta problema.

Cum adica merge intrerupt dupa 5-10 secunde , sa inteleg ca nu merge bine decat in primele secunde ? Da-mi mai multe detalii.


Semnul de pe blocul motor :
Rudi
Daca o las pe benzina shi este in ralanti,merge in jur de 10 sec bine.
Daca sunt in mers shi fac o depashire merge minim 5 sec shi maxim depinde de cat de tare o calc.Eu cred ca nu are debit suficient pompa.Are aceleashi simptome k la o mashina cu carburator cand are nivelul mic de benzina.
O sa ma duc zilele astea sa vad la un senator A din buzau cu gpl,cum este legat plamanul shi daca are alimentare pe fiecare cilindru.
Nu am mai lasat tobele intermediare originale ptr ca erau cele originale imbracate cu tabla pe deasupra shi pline de site faramate shi pe deasupra mai aveau shi cateva kg bune in plus.
Senator
:scratch: Problema ta e destul de greu de diagnosticat de la distanta.
Avand in vedere ca simptomele apar doar pe benzina , aici trebuie cautata problema. Prima chestie care trebuie verificata e filtrul de benzina care la benzina din Romania e bine sa fie schimbat mai des. Pompa de benzina pe care o suspectezi tu nu da astfel de simptome , dupa parerea mea iese din discutie. Ar putea fi insa altceva legat de presiunea din rampa comuna , regulatorul de presiune. Il gasesti montat chiar pe rampa intre injectoarele 4 si 5 si e controlat vacumatic.Daca e defect toata presiunea facuta de pompa merge pe retur.
Ar mai putea fi si alte chestii , injectoare blocate sau infundate sau care functioneaza sporadic , debitmetrul defect sau banalul aer fals.... :roll:


Fii pe pace , Senatorul A pe care il vei vedea va avea aceeasi alimentare pe care o are si masina ta . Cine crezi plateste 1600-1800 de euro pe o instalatie cu alimentare individuala ? laugh.gif
Rudi
Am fost la o firma care monteaza instalatzii GPL BRC,shi mi-au spus ca injectzia de gaz secventziala se monteaza doar pe motoare care au admisia din plastic(solenza adica).??
Am inseriat circuitul de apa calda de la "plaman" cu circuitul radiatorului de la caldura shi nu mai face zapada carbonica.Acum mi-e frica sa nu fie prea mare temperatura shi sa nu se strice plamanul.Am vazut la multe mashini cu GPL un obturator in filtrul de aer.Am facut shi eu unul,am lasat doar 45% din cantitatea initziala de aer sa intre in filtru shi din cauza asta a crescut turatzia in ralanti shi repriza.Ashtept acum sa vad cum sta iar cu consumul.
Ce ulei trebuie sa pun in motor ?Am pus Valvoline 15w40 ca asha punea fostul proprietar.
Senator
Cei de la BRC din Buzau nu sunt singurii care monteaza doar instalatii GPL cu alimentare individuala pe modelele cu galerii din plastic , cam toti cei din bransa au patit-o cu galeriile din plastic care s-au spart datorita detonatiilor. laugh.gif

Obturatorul de care vorbesti e o chestie buna l-am vazut inclus in mai multe instalatii montate in strainatate. E comandat electromagnetic si e asemanator cu o clapeta de soc gaurita care se inchide atunci cand se trece pe gaz. Daca vei monta un obturator static confectionat va scade consumul pe gaz insa vei pierde performante pe benzina.

Uleiul 15W40 e OK , vara poti folosi si 20W50 , e chiar indicat. Important e sa nu exagerezi cu numarul de kilometri dintre schimburi , motorul iti va multumi pentru asta. smile.gif
Rudi
Singura clapeta care-mi vine-n minte este clapeta din filtrul de aer de la oltcit comandata termic.O sa incerc sa vad daca o pot adapta.
Inca nu ma bate gandul sa-i fac schimbul de ulei ptr ca-l pierde pe jos pe la baie cred.
A venit frigul shi ma nemultzumeshte caldura din habitaclu.Toata tubulatura de la radiator la bord este luata la mana.Oare sa fie din cauza puterii calorice scazute a gazului ?Se incalzeshte greu motorul.
Am incercat sa fac ceasurile de bord albastre shi am avut proasta inspiratzie(dupa nenumarate tentative de pozitionare a led-urilor albastre)sa vopsesc spatele cadranelor cu marker albastru.La soare se vedeau super frumos shi cand a venit seara shi am aprins pozitzia parca erau vopsite cu pensula.Am shters opera de arta cu alcool tehnic shi am vopsit doar becurile shi se vad ok(un alb albastru ca la matiz).Problema e ca am rupt axul pe care intra acul de la turometru shi am fost cu el la 4 ceasornicarii shi se uita la el ca la bombe atomice.Se potriveshte de la alt opel ?Baietzii de la dezmembrari mi-au cerut 2 mil pe toate ceasurile shi nu mi se par chiar ieftine.
malin34426
La motarele cu debitmetru cu clapeta e recomandata injectia de gaz. Instalatiile clasice distug debitmetrul datorita valurilor de presiune ce se formeaza in galerie la schimburile de regim de sarcina (asccel si decel succesive) ce duc la retururi de flacara in galeria de admisie (efect al amestecurilor sarace pe timp scurt). Cea mai simpla protectie este un tub cu gauri laterale peste care vine o centura de cauciuc (camera de roata de moto) montata dupa debitmetru . Consumul este normal sa fie mare pt ca e un motor care cere combustibil si mai este si CVAutom . Este o masina buna, dar cu o cutie autom mai putin fiabila .
Senator
Faptul ca motorul tau se incalzeste greu nu are legatura cu puterea calorica a GPL-ului , problema e la termostat care e blocat pe deschis sau nu inchide complet. Va trebui sa-l inlocuiesti cu unul nou , atentie la temperatura de lucru 92-107*C sau 87-102*C daca masina are aer conditionat. Odata rezolvata problema cu temperatura motorului exista sanse ca in continuare aerul care vine din aeroterma sa nu fie fierbinte . Asta ar putea avea cateva cauze : clapetele din tubulatura nu functioneaza cum trebuie sau nu inchid ermetic , radiatorul din bord e infundat sau din nou termostatul :shock: care nu este corespunzator.
Termostatul poate fi o cauza in sensul ca anumite firme (unele cu un foarte bun renume) nu respecta intru totul dimensiunile. Pentru a nu avea astfel de probleme va trebui sa mergi pe varianta buna dar destul de scumpa , BEHR :thumbup:. Daca vrei totusi o varianta ieftina , de exemplu Vernet-Calorstat , ar fi totusi bine sa verifici dimensiunile inainte de a cumpara , masurat intre fetele inferioare ale talerelor trebuie sa nu ai mai putin de 31 de mm.
Radiatorul din interior se poate desfunda introducand apa si sufland in el cu un pistol de aer sau cu un pistol de boschetat conectat la un furtun de apa. Operatiunea se repeta pana cand apa care iese pe retur e perfect curata.

Malin are dreptate detonatiile apar de obicei in conditii de amestec sarac , de aceea ar fi indicat sa montezi acel obturator. Tubul cu gauri laterale sau supapele de protectie contra detonatiilor (de vanzare la firmele care monteaza instalatii GPL) sunt bune insa nu rezolva intru totul problema , am vazut chiar si asa debitmetre distruse si carcase ale filtrului de aer sparte. Cei drept folosind astfel de protectii nenorocirile astea se intampla mai rar. :roll:

:scratch: Turometrul ar trebui sa fie identic cu cel de pe Omega A , modelele cu 6 cilindri.

@malin
La care dintre cutiile de viteza automate de pe Senator B te referi ?


.
Rudi
Interesanta supapa facuta din tub,o sa fac shi eu una intre manusha de cauciuc shi admisie.De cand am obturat admisia de aer nu am mai avut pb cu detonatziile;probabil debitmetrul nu a patzit nimic din cauza ca manusha dintre debitmetru shi admisie prezinta fisuri.
Radiatorul de caldura este curat,in urma cu o luna am dat tot bordul jos shi toata instalatzia de climatizare ptr ca erau rupte clapetele de la caldura din cauza servomotorashelor care le actzioneaza.
Optez pentru varianta mai scumpa de termostat ptr ca vreau ca motorul sa functioneze in regimul corect de temperatura.
Se mai intampla ceva ciudat:la rulare cu viteze mici,apare o ushoara leganare stanga dreapta a spatelui mashinii,care dispare de la 40km/h in sus.Sa fie de la rotzi neechilibrate?Sau e mai rau,de la diferentzial?
Rudi
Am facut un drum pana la Predeal shi cu 48 litri de gaz am facut 324km.Sunt super multzumit pe langa 150-200km pe care ai faceam in orash.
Senator
Scaderea consumului si absenta detonatiilor sunt efectele obturatorului , ar fi interesant de stiut cat consuma pe benzina cu el.

Treaba cu leganarea masinii stanga-dreapta e desul de ciudata , in orice caz e ceva legat de roti sau axe. Ar trebui mai intai sa descalti jantele si sa le verifici pe un aparat de centrat. :roll:

Mansonul de cauciuc dintre debitmetru si admisie nu e bine ca e fisurat , aerul fals care intra pe acolo da peste cap , atunci cand mergi pe bezina , toate calculele gestiunii electronice.

La inlocuirea termostatului sunt cateva lucruri de care trebuie tinut cont. In primul rand ar fi suruburile de fixare a capacului de pe termostat care se rup foarte usor la demontare. :banghead:
De asemenea suprafetele care vin in contact cu termostatul trebuie curatate cu mare atentie si trebuie inlocuita si garnitura de hartie de sub termostat (in mod normal se livreaza impreuna cu termostatul) .
Aerisirea sistemului nu se face pe la inbus-ul din capacul termostatului , nu incerca sa-l deschizi pentru ca nu vei reusi !
Rudi
Am demontat termostatul,shi pe el scrie 88 grade C shi 192 F.Am verificat,shi deschide la temperatura asta.Tot mai trebuie sa iau altul care sa-mi deschida mai sus ?Nu am aer conditzionat shi tu spuneai ca trebuie sa deschida la 92 C in cazul asta.
Dupa ce montez termostatul nu trebuie sa aerisesc instalatzia?

Am dat jos bujiile sa le reglez shi am avut neplacuta surpriza sa descopar ca 2 erau Brisk(N15YC),una Bosch(WR7B) shi 3 Sinterom(14NP18). :cry:

Pe site-ul NGK,am gasit ptr 30 NE bujii BPR6HS.Sa-mi cumpar?

Am scapat de legantul spatelui prin schimbarea cauciucurilor.
Nazareno Gabrielli
Sunt f bune bujiile NGK, dar sunt si scumpe. Pentru Kadett-ul meu am luat ieri bujii si m-a costat 280.000 de lei/bucata. Mi s-a parut cam mult.
Rudi
Eu am dat 150.000 pe bucata,astazi le iau de la magazin.Am un prieten care a luat ptr motor de corrado bujii de audiS3 shi a dat 600 pe una..
Bujiile tale sunt cu un singur electrod?
Nazareno Gabrielli
Sunt cu trei electrozi. Stiu ca alea cu unu sunt mai ieftine, dar nu se potrivesc la mine. Initial, luasem d-astea simple cu 150.000 de lei bucata de la Al Padrino. Cand m-am dus sa le schimb si am vazut cat sunt alea cu 3 electrozi mi-a cazut fata. :shock:

Sunt alti producatori care fac astfel de buji mai ieftine??
Rudi
Am pus bujiile NGK pe masina,nu mi se pare mare diferentza,sunt cu un singur electrod,pe 5 scrie made in france pe una made in japan,nu m-am mai intors cu ele la magazin ptr. ca shtiu ca vanzatoarea mi-ar fi spus ca :"sunt la fel de bune,nu conteza ca una e facuta in japonia shi restul in frantza".Oricum shtiu ca sunt mai bune decat alea sinterom care erau inainte.
Vanzatoarea mi-a spus ca ptr senatorul meu NGK nu are bujii cu mai multzi electrozi(probabil nu aveau in stoc shi nu vroiau sa ma piarda de client).
Nu shtiu daca exista shi alte firme care fac bujii cu mai multzi electrozi mai ieftine.
Alea de 600k bucata de S3 sunt cu platina shi cu electrod infundat de aia sunt asha scumpe.

Am fost azi la un service si mi-au marit debitul de benzina sau nu shtiu ce,a umblat in debitmetru shi merge acceptabil pe benzina(nu shtiu sigur ptr ca supermecanicii ashtia nu vorbesc mult sa nu le fur meseria).Era shi EAC-ul infundat shi tragea aer fals shi din cauza asta creshtea turatzia in rallanti.
dan36735
la ce service ai fost?
Adrian38030
parerea mea e sa lasi naibii gazul ala, eventual daca gasesti pe cineva care vrea sa cumpere instalatia mai scoti din banii pe care i-ai dat pe masina si poti incerca sa faci Senatorul ala sa mearga ca lumea. dupa cum s-a mai spus aici, instalatia pe care o ai tu nu prea are legatura cu tipul de injectie de pe Senator. in plus, tu nefiind din Bucuresti, banuiesc ca nu ai distante foarte mari de parcurs zilnic in oras, deci iti poti permite consumul urban pe benzina al masinii.
Rudi
Nu-mi da mana sa scot instalatzia de gaz ptr ca merg mult in orash shi ar consuma pe benzina prea mult.
Am facut 5000 de km pana acum cu ea,consumul de gaz in orash este 20%.Nu ma sperie prea tare,fatza de dacia care-mi consuma 10 % benzina iarna platesc mai mult cateva zeci de mii de lei.
Mai am de schimbat un levier de directzie care este 2.2000.000 cam scump fatza de o bucsha de 800.000
Adrian38030
daca e bine reglat motorul asta consuma cam 14% benzina, iar diferenta de functionare fata de alimentarea cu gaz (cu o instalatie improprie) e foarte mare.
Rudi
Am rezolvat pb cu benzina nu mergea corect din cauza ca,clapeta debitmetrului se bloca intr-o bucatzica de mastic siliconic.Acum merge bine shi pe benzina am reushit sa fac cerculetze pe asfalt uscat cu ea.
Am patzit alta problema cu delcoul.S-a desprins un fir shi l-am dat jos sa-l lipesc am desfacut delcoul bucatzi shi cand l-am montat s-a modificat pozitzia cu 10-15 grade fatza de motor.Prin urmare am procedat la reglarea avansului dupa metoda calarii motorului shi acum merge ok.
M-i se pare de 2 lei faza cu reglarea cu stroboscop ptr k semnul de pe blocul motor de abia se vede shi la ce-l de pe volant este imposibil sa pui shi stroboscopul shi sa shi vezi(am incercat chiar shi cu o oglinda).

Shtie cineva ce tensiune trebuie sa am la borne cu motorul pornit ?Ca aveam 15-16 cand am schimbat carbunii shi releul de incarcare shi acum am 14 V.

Shi mai am o problema cu servodirectzi.Bazaie cam tare pompa cand virez rotzile.Banuiesc k s-a uzat ceva in ea.Se schimba cu totul sau se schimba ceva in ea?
Rudi
Dupa ce am patzit pb cu delcoul,a trebuit sa-l montez la loc numai ca am omis intentzionat sa pun 2 arculetze care nu shtiu ce rol aveau.
Sa fie oare asta cauza noului consum de 30% GPL?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.