Porsche Romania - mitul despre garantii |
This topic is about Porsche Romania - mitul despre garantii, the author, DORU, wrote about: Porsche RO este importator pentru marcile grupului VAG pt cine nu stie inca. Cu siguranta acest topic va starni atat curiozitatea, cat poate si unele ... To read more just scroll down
Porsche Romania - mitul despre garantii |
Mar 22 2012, 11:04 AM
Post
#1
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Cu siguranta acest topic va starni atat curiozitatea, cat poate si unele amintiri triste, nu neg, dar cred ca a venit momentul sa spunem lucrurilor pe nume pentru ca cei care inca nu s-au lovit de acest munte de nesimtire sa stie ce ii poate astepta... Decizia o ia fiecare pentru el insusi si banii sai, dar informarea trebuie sa existe pentru o mai buna discernere viitoare. Nu dezgrop mortii, iata o situatie relativ recenta, pe care o voi rezuma astfel: - noiembrie 2010: se achizitioneaza un set ambreiaj original dar reconditionat de la PoRo (din lipsa de fonduri la cea vreme), montajul se face in service autorizat Skoda. - aprilie-iunie 2011: apar primele probleme de patinare, se face constatare in service autorizat Skoda, se demonteaza, apoi se decide (dupa contactarea PoRo pt schimbare ambreiaj in garantie si la recomandarea lor expresa) inlocuirea volantei dubla-masa si a siemeringului de la CV (rulmentul ambreiaj era nou, montat odata cu setul ambreiaj reconditionat de PoRo). Cu toate aceste subansamble noi, din prima secunda la prima proba facuta cu service-ul Skoda ambreiajul inca patina !!! Se decide o perioada de rodaj... - octombrie 2011 - ianuarie 2012: Si dupa 2500km ambreiajul inca patineaza in sarcina iar la venirea frigului, la debreieire apar zgomote clare nefiresti iar in urcarea pantelor mai lungi apare mirosul de ambreiaj incins asa ca se revine la service autorizat Skoda si la cererea adresata PoRo pt schmbarea kitului ambreiaj in garantie. Se solicita cateva teste si masuratori catre service, masina este masurata de 2 ori iar rezultatele se trimit spre analiza la PoRo. - ianuarie 2012: raspunsul este o bataie de joc, se presupune ca softul ar fi altul decat cel de fabrica (exact asa a fost exprimarea: "masina suspecta de chip-tuning", deci nici macar nu stiau, dar au invocat un motiv) si se refuza schimbarea pe garantie. Datele tehnice citite cu VAS5052 la proba de drum arata clar presiunea in turbo ca fiind in ecartul de valori normale (este motor PD si deci geometrie variabila) iarmasuratoarea facuta pt cuplu motor era cu 12% mai mare decat valoarea din carte, dar este lucru stiut ca valorile de cuplu motor si putere NU se pot citi cu VAS/VCDS ci numa pe stand Dyno, deci este complet irelevant ce citeste VAS-ul. - februarie 2012: se face reclamatie la ANPC, vine si raspunsul intr-un final, raspuns care miroase a spaga Problema este ca se fac doua afirmatii complet mincinoase si anume: PoRo nu comercializeaza piese reconditionate si faptul ca verificarile s-au facut de catre dealer, nu de catre Serv Garantii PoRo, complet fals, pasandu-se raspunderea catre cei mai mici in mod rusinos. Se asteapta raspunsuri de la Skoda Cehia si Porsche Austria, unde s-au trimis deja aceste informatii. Se ataseaza scan dupa raspunsul celor de la ANPC, dupa ETKA in care se vede clar codul de piesa reconditionata (se demasca minciuna grosolana a PoRo) si - surpriza ! - o dovada ca exact unul din angajatii PoRo Serv. Garantii, cu cont pe forumul Skoda Club Romania, promoveaza chip-tuning-ul in semnatura sa...si se ocupa cu asta in timpul liber...Insa la servici are grija de clienti sa-i reduca la tacere prin incompetenta sau rea-credinta, probabil asta spune totul. Cum spuneam la inceput, aceste mizerii trebuie sa se afle pt ca fiecare sa judece pt el si banii sai si sa nu decida in necunostinta de cauza - traim in RO ! Eu unul am decis mai demult ce atitudine adopt fata de clica de la PoRo, ii voi arde cu orice ocazie, dar ma gandesc acum la cei care au sperante mari de la garantia oferita lor si ma gandesc cu teama ca ar trebui sa o si solicite candva... Cine are experiente asemanatoare cu Porsche Romania este rugat sa le prezinte in acest topic. Eu am exemple multe si de curand, vorbind cu Dragos, am aflat ca proprii lor angajati de la Porsche nu primesc acceptul pt garantie, ceea ce suna de-a dreptul penibil Dealerii si service-urile de reprezentanta de multe ori nu au incotro si accepta toanele Importatorului ca altfel nu mai primesc "unda verde" pt functionare si astfel totul se sparge in capul clientilor. Care nu au voie sa nu se informeze inainte de a decide ! Raspuns_ANPC_Ilfov_erased.JPG ( 136.13K ) Number of downloads: 19 Cod_ambreiaj_piesa_reconditionata_erased.JPG ( 141.27K ) Number of downloads: 17 Profil_M.A._erased.JPG ( 122.56K ) Number of downloads: 31 -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Mar 22 2012, 12:10 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Intrebare:
Garantia este oferita de Skoda (firma mama), sau de Porsche Romania? Adica masina e cumparata de iei ieftin si fara garantie si iti ofera ei una de dealer? diferenta e foarte mare. In primul caz, garajul nu are niciun interes sa te lase fara garantie. dimpotriva, baga devize grase platite de cehi. In al doilea, se vor lega de fiecare chichita ca sa te sara la garantie intrucat orice surub e pe cheltuiala lor. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 22 2012, 08:23 PM
Post
#3
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 242 Joined: 17-June 09 From: Sud-Est Member No.: 120.238 |
- surpriza ! - o dovada ca exact unul din angajatii PoRo Serv. Garantii, cu cont pe forumul Skoda Club Romania, promoveaza chip-tuning-ul in semnatura sa... Un singur lucru nu pricep.. de ce ai vrut sa cenzurezi numele respectivului pe forum..? Profil_M.A._erased.JPG ( 204.26K ) Number of downloads: 37 This post has been edited by RD-Woo: Mar 22 2012, 08:24 PM -------------------- Pe'un picior de plai.. let's get high
|
|
|
Mar 22 2012, 10:16 PM
Post
#4
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Un singur lucru nu pricep.. de ce ai vrut sa cenzurezi numele respectivului pe forum..? Am dorit doar partial asta Oricum numele de user nu inseamna nimic, mai mult spune adresa de mail din profil celor cunoscatori. Intrebare: Garantia este oferita de Skoda (firma mama), sau de Porsche Romania? Adica masina e cumparata de iei ieftin si fara garantie si iti ofera ei una de dealer? Garantia oferita de Skoda este de 2 ani, alti 2ani se ofera contra cost in RO doar de catre dealerul care vinde masina, deci nu garantie universala. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Mar 23 2012, 10:20 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pe aici e la fel, iar garajul are tot interesul sa faca cat mai multe lucrari pe garantie. Si asta pentru ca tu nu comentezi devizul, pot sa-l umfle cat vor, iar de platit, plateste Mlada. Daca ara trebui sa platesti tu n-ar mai merge sa bage preturile alea criminale. Mie tare mi-e teama ca atunci cand apar figuri din astea de fapt garantia e data de importator si nu de firma mama. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 23 2012, 10:53 AM
Post
#6
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Exact, ai intuit corect, importatorul suporta garantiile inmai multe cazuri, fabrica doar pt rechemari / actiuni fabrica.
Cum mai castiga PoRo daca tot schimba pe gatantie ? Si atunci hai sa nu mai schimbam la nimeni si sa le cautam motive sa-i refuzam... Nu esti de acord ca ar merita "arsi" din toate pozitiile pt mentalitatea astea de kko ? -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Mar 23 2012, 11:21 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Ciudat, eu stiam ca garantia la produsele VAG e internationala... ori nu cred ca daca mi se strica un audi/skoda/etc in germania garajul german va cere bani de la PoRo.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Mar 23 2012, 11:40 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai daca plateste cehul sau neamtul, romanul nu are niciun interes sa iti refuze vreo lucrare pe garantie (sau sa afle ca ai facut chiptuning). Dimpotriva, are toate motivele sa iti schimbe volante si turbine si apoi sa trimita in nemtia sau cehia niste facturi de neam prost. Niciun particular sanatos la cap n-ar accepta aceleasi preturi, fraier mai bun de jumulit decat constructorul nu exista.
PS La tine la Audi a ruginit filetul de la capatul amortizolului, ala de sus? This post has been edited by James Kilowatt: Mar 23 2012, 11:41 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 23 2012, 02:06 PM
Post
#9
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Un lucru si mai interesant este ca daca cineva cumpara o masina noua VAG din Germania si o aduce in RO cu garantia de 3 ani oferita acolo de ex, la noi automat pierde cel putin 1 an
Carevasazica vrei garantia mai mare, o servisezi in afara RO... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Dec 10 2012, 02:56 PM
Post
#10
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 10-December 12 Member No.: 140.315 |
Adica pentru o masina noua din Germania nu am aceeasi garantie si in Romania? Nu imi vine sa cred in ce tara traim....
-------------------- Aranjamente florale deosebite doar de la o florarie online pentru sufletul tau
|
|
|
Dec 10 2012, 07:32 PM
Post
#11
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Posibil sa NU, pt ca un caz concret in 2007 spune asa: Skoda Scout noua luata din Germania, cu 3 ani garantie acolo, redusa la 2 ani de un dealer Skoda din Buc
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 20 2013, 10:43 AM
Post
#12
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 20-January 13 Member No.: 140.637 |
Va multumesc. Am invatat multe din discutia voastra. Voi avea mare grija cand imi voi schimba masina.
-------------------- |
|
|
Jan 20 2013, 02:14 PM
Post
#13
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Cu placere.
Asta am si intentionat, sa informam corect potentialii clienti -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 10 2013, 03:12 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 10-June 13 Member No.: 141.712 |
Posibil sa NU, pt ca un caz concret in 2007 spune asa: Skoda Scout noua luata din Germania, cu 3 ani garantie acolo, redusa la 2 ani de un dealer Skoda din Buc Ia sa vad cat dureaza postul asta pe acest forum, ca .. desi domnul DORU a fost angajat la un dealer Skoda din Bucuresti, se pare ca n-a inteles nimic din fenomen: 1. piesele montate nu sunt piese reconditionate, si chiar daca ar fi, fabrica acorda aceleasi conditii de garantie ca si pentru o piesa noua. 2. garantiile sunt suportate 100% de fabrica Skoda pentru defecte de fabricatie!!, nu pentru altele. importatorul nu are nicio treaba, doar se asigura ca MOTIVUL pentru care au fost schimbate tine de garantie si nu de altele (utilizare/exploatare necorespunzatoare, uzura normala, fraude ale dealerilor etc). 3. uzina Skoda acorda pana in 2012 2 ani de garantie la TOATE masinile produse si livrate in orice tara din Europa. Ce e peste 2 ani este acordat de fiecare importator in parte. Adica importatorul din Germania suporta EL (importatorul) tot ce se intampla in al 3-lea an, fabrica nu mai are nicio legatura. Asa era si in Ungaria. Carevasazica daca ti se strica ceva in al 3lea an, repari in orice service Skoda si apoi te duci cu factura la importatorul din germania sa iti recuperezi banii. Nu ti-a scos niciun dealer din romania masina de la garantie, doar ca fabrica nu plateste nimic la al 3-lea an, Porsche romania nici atat... deci.... Cu alte cuvinte nu mai manca ce nu trebuie pe unde apuci prietene, intai pune mana si intelege fenomenul si apoi deschide gura. Cele bune tuturor (mai putin tie!) |
|
|
Jun 10 2013, 03:52 PM
Post
#15
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Intotdeauna mi-au placut "prietenii" care isi ascund identitatea...de ce o fac? Ei, aici sunt multe raspunsuri si nici unul nu-ti face cinste
Insa in oricare din variante, anonim inseamna curaj din spatele ecranului, in rest...stiu ca intelegi. Pct 1: exista piese reconditionate si se monteaza la cerere, acum daca garantia o acorda fabrica sau nu, aici e de discutat...concret. In fct de locul unde se reconditioneaza adica (in fabrica sau nu ) Pct 2: de acord, dar omiti un aspect important: importatorul nu-si face treaba cum trebuie... Pct 3: aici este adevarat ce spui, nu am ce comenta. In 2007 insa nimeni nu s-a gandit la varianta descrisa de tine, ce a aparut mai tarziu si in RO. Cred ca postarile care nu vor ramane sunt numa cele in care limbajul folosit este marlanesc, in rest nu-ti face griji...troll-ule -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 10 2013, 04:01 PM
Post
#16
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 10-June 13 Member No.: 141.712 |
Stai linistit dude, nu meriti sa ma cunosti, oricum. M-ai cunoscut odata dar ai avut grija sa fii marlan (nu doar cu mine)... acum iti intorc doar "favorul".
Aaaa, deci inteleg ca stiai ce-i cu piesele X (piese conforme cu standardul de producator, in orice caz) si ti-ai dat acordul sa ti le monteze. E normal, erau mai ieftine. Mhm, am inteles. This post has been edited by trollface: Jun 10 2013, 04:03 PM |
|
|
Jun 10 2013, 04:05 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
La noi toate posturile care respecta regulamentul raman... cel putin din ce stim noi. Nu stiu cum o fi pe alte forumuri.
@Troll Daca uzina ofera garantie doar pentru defectele de fabricatie, atunci de ce este legata garantia de intretinerea doar in retea? Un defect de fabricatie ramane un defect de fabricatie indiferent unde a fost facuta intretinerea... sau (prin absurd) chiar si DACA a fost facuta intretinerea. Vanzatorul e OBLIGAT prin lege (de catre 'coana UE si legea romaneasca) sa ofere 2 ani de garantie pentru defectele de fabricatie a oricarui produs de folosinta indelungata, si asta neconditionat. Prin urmare pentru defectele de fabricatie garantia e obligatorie, nu o favoare facuta de constructor, si in fata legii nu tine (sau nu ar trebui sa tina) nicio fita de genul "scrie cu litere mici ca ai garantia doar daca... si daca... " Legea romaneasca precizeaza ca e ilegala folosirea garantiei obligatorie ca mijloc de marketing, iar aici dupa parerea mea se incadreaza si obligativitatea servisarii doar in retea. De fapt nu doar dupa parerea mea ci si a altora, ca a aparut o directiva si in directia asta. Cum s-o aplica e alta discutie... This post has been edited by James Kilowatt: Jun 10 2013, 04:07 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jun 10 2013, 04:19 PM
Post
#18
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Eu dorm bine, poate altii mai putin... acuma insa nu voi face discriminari ca tine, troll-ule, asa ca transmit tuturor de bine, chiar si unuia Cristian Chiru, acuma cat bine ii e fiecaruia, e dupa cat merita
Dude = fructe comestibile ale pomului dud...pacat ca nu le mai apreciaza nimeni... End off-topic. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 10 2013, 04:20 PM
Post
#19
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 5 Joined: 10-June 13 Member No.: 141.712 |
Kilowatt, cine ti-a legat garantia de intretinere?
Concret, caz concret! Garantia unei piese ti se leaga de intretinere DOAR atunci cand are treaba cu intretinerea. Daca nu ti se strica din cauza intretinerii, atunci nu are nicio treaba. De exemplu, ceasurile de bord daca ti se ard, au legatura cu intretinerea? Nu. Ti se schimba in garantie linistit. Ai inteles ideea, nu? Turbina, daca ti se gripeaza din cauza uleiului... e discutabil. Unde ai facut schimbul, la ce service, la cati kilometri, ce ulei ai folosit, facturi etc etc. Da? Intelegi ce vreau sa zic. Motorul bate ca s-a uzat un cuzinet iar cauze probabile... uleiul... se repeta scenariul de mai sus. Ti-a ruginit caroseria din cauza ca s-a cojit vopseaua... nasol. Daca mergeai in service de reprezentanta pentru inspectie, erai informat IN SCRIS si tu luai la cunostinta prin semnatura ca ai o problema cu vopseaua si ca trebuie remediata in cel mai scurt timp posibil, conform manualului de utilizare (capitolul VOPSEAUA), altfel, va aparea rugina. Ori daca la service=-ul RAR ti-a schimbat doar uleiul si nu te-a informat despre aceste aspecte... pretentiile tale de garantie sunt ... inutile. Probleme de uzuri la elemente tren rulare: ti-a picat o bieleta bara stabilizare la 25.000km? Hmmm, discutabil, sa zicem ca se trece cu vederea uzura datorata exploatarii pe diverse tipuri de drum (stii la ce ma refer). Se schimba. Desi sunt mici sanse ca un viciu de fabricatie sa apara mai tarziu de 10.000km (cam asa arata statisticile). Dar cand iti pica amandoua deodata... e DUBIOS! Ok Mr. James Watt, I believe you got my point. @Dude: my friend, nu stiu de ce faci referire la cristian chiru si nu ma inteleseaza. Orice referire la acest personaj este departe de mine, crede-ma. This post has been edited by trollface: Jun 10 2013, 04:21 PM |
|
|
Jun 10 2013, 04:27 PM
Post
#20
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Motorul bate ca s-a uzat un cuzinet iar cauze probabile... uleiul... se repeta scenariul de mai sus. Si daca e BXE si are probleme datorita conceptiei gresite din fabrica (dimensionare gresita a culbutorilor si de aici ungere deficitara, chiar pt clienti cu intretinere la zi in reprezentante)...o gramada de cazuri in care NIMENI nu a recunoscut vreo vina... hmm...si nu e singurul caz...de aceea si spuneam ca importatorul isi face treaba de mantuiala... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 05:19 AM |