Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Porsche Romania - mitul despre garantii
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
DORU
Porsche RO este importator pentru marcile grupului VAG pt cine nu stie inca.

Cu siguranta acest topic va starni atat curiozitatea, cat poate si unele amintiri triste, nu neg, dar cred ca a venit momentul sa spunem lucrurilor pe nume pentru ca cei care inca nu s-au lovit de acest munte de nesimtire sa stie ce ii poate astepta... Decizia o ia fiecare pentru el insusi si banii sai, dar informarea trebuie sa existe pentru o mai buna discernere viitoare.

Nu dezgrop mortii, iata o situatie relativ recenta, pe care o voi rezuma astfel:
- noiembrie 2010: se achizitioneaza un set ambreiaj original dar reconditionat de la PoRo (din lipsa de fonduri la cea vreme), montajul se face in service autorizat Skoda.
- aprilie-iunie 2011: apar primele probleme de patinare, se face constatare in service autorizat Skoda, se demonteaza, apoi se decide (dupa contactarea PoRo pt schimbare ambreiaj in garantie si la recomandarea lor expresa) inlocuirea volantei dubla-masa si a siemeringului de la CV (rulmentul ambreiaj era nou, montat odata cu setul ambreiaj reconditionat de PoRo). Cu toate aceste subansamble noi, din prima secunda la prima proba facuta cu service-ul Skoda ambreiajul inca patina !!! Se decide o perioada de rodaj...
- octombrie 2011 - ianuarie 2012: Si dupa 2500km ambreiajul inca patineaza in sarcina iar la venirea frigului, la debreieire apar zgomote clare nefiresti iar in urcarea pantelor mai lungi apare mirosul de ambreiaj incins asa ca se revine la service autorizat Skoda si la cererea adresata PoRo pt schmbarea kitului ambreiaj in garantie.
Se solicita cateva teste si masuratori catre service, masina este masurata de 2 ori iar rezultatele se trimit spre analiza la PoRo.
- ianuarie 2012: raspunsul este o bataie de joc, se presupune ca softul ar fi altul decat cel de fabrica (exact asa a fost exprimarea: "masina suspecta de chip-tuning", deci nici macar nu stiau, dar au invocat un motiv) si se refuza schimbarea pe garantie. Datele tehnice citite cu VAS5052 la proba de drum arata clar presiunea in turbo ca fiind in ecartul de valori normale (este motor PD si deci geometrie variabila) iarmasuratoarea facuta pt cuplu motor era cu 12% mai mare decat valoarea din carte, dar este lucru stiut ca valorile de cuplu motor si putere NU se pot citi cu VAS/VCDS ci numa pe stand Dyno, deci este complet irelevant ce citeste VAS-ul.
- februarie 2012: se face reclamatie la ANPC, vine si raspunsul intr-un final, raspuns care miroase a spaga biggrin.gif
Problema este ca se fac doua afirmatii complet mincinoase si anume: PoRo nu comercializeaza piese reconditionate si faptul ca verificarile s-au facut de catre dealer, nu de catre Serv Garantii PoRo, complet fals, pasandu-se raspunderea catre cei mai mici in mod rusinos.
Se asteapta raspunsuri de la Skoda Cehia si Porsche Austria, unde s-au trimis deja aceste informatii.

Se ataseaza scan dupa raspunsul celor de la ANPC, dupa ETKA in care se vede clar codul de piesa reconditionata (se demasca minciuna grosolana a PoRo) si - surpriza ! - o dovada ca exact unul din angajatii PoRo Serv. Garantii, cu cont pe forumul Skoda Club Romania, promoveaza chip-tuning-ul in semnatura sa...si se ocupa cu asta in timpul liber...Insa la servici are grija de clienti sa-i reduca la tacere prin incompetenta sau rea-credinta, probabil asta spune totul.

Cum spuneam la inceput, aceste mizerii trebuie sa se afle pt ca fiecare sa judece pt el si banii sai si sa nu decida in necunostinta de cauza - traim in RO !

Eu unul am decis mai demult ce atitudine adopt fata de clica de la PoRo, ii voi arde cu orice ocazie, dar ma gandesc acum la cei care au sperante mari de la garantia oferita lor si ma gandesc cu teama ca ar trebui sa o si solicite candva...

Cine are experiente asemanatoare cu Porsche Romania este rugat sa le prezinte in acest topic.
Eu am exemple multe si de curand, vorbind cu Dragos, am aflat ca proprii lor angajati de la Porsche nu primesc acceptul pt garantie, ceea ce suna de-a dreptul penibil biggrin.gif

Dealerii si service-urile de reprezentanta de multe ori nu au incotro si accepta toanele Importatorului ca altfel nu mai primesc "unda verde" pt functionare si astfel totul se sparge in capul clientilor. Care nu au voie sa nu se informeze inainte de a decide !

Click to view attachment Click to view attachment

Click to view attachment

James Kilowatt
Intrebare:

Garantia este oferita de Skoda (firma mama), sau de Porsche Romania? Adica masina e cumparata de iei ieftin si fara garantie si iti ofera ei una de dealer?

diferenta e foarte mare. In primul caz, garajul nu are niciun interes sa te lase fara garantie. dimpotriva, baga devize grase platite de cehi.
In al doilea, se vor lega de fiecare chichita ca sa te sara la garantie intrucat orice surub e pe cheltuiala lor.
RD-Woo
QUOTE (DORU @ Mar 22 2012, 11:04 AM) *
- surpriza ! - o dovada ca exact unul din angajatii PoRo Serv. Garantii, cu cont pe forumul Skoda Club Romania, promoveaza chip-tuning-ul in semnatura sa...


Un singur lucru nu pricep.. ermm.gif de ce ai vrut sa cenzurezi numele respectivului pe forum..? confused.gif turned.gif

Click to view attachment
DORU
QUOTE (RD-Woo @ Mar 22 2012, 08:23 PM) *
Un singur lucru nu pricep.. ermm.gif de ce ai vrut sa cenzurezi numele respectivului pe forum..? confused.gif turned.gif


Am dorit doar partial asta thumbsup.gif
Oricum numele de user nu inseamna nimic, mai mult spune adresa de mail din profil celor cunoscatori.


QUOTE (James Kilowatt @ Mar 22 2012, 12:10 PM) *
Intrebare:

Garantia este oferita de Skoda (firma mama), sau de Porsche Romania? Adica masina e cumparata de iei ieftin si fara garantie si iti ofera ei una de dealer?


Garantia oferita de Skoda este de 2 ani, alti 2ani se ofera contra cost in RO doar de catre dealerul care vinde masina, deci nu garantie universala.
James Kilowatt
Atunci, ce interes are garajul sa te sunteze? CA eu asta nu inteleg.
Pe aici e la fel, iar garajul are tot interesul sa faca cat mai multe lucrari pe garantie. Si asta pentru ca tu nu comentezi devizul, pot sa-l umfle cat vor, iar de platit, plateste Mlada. Daca ara trebui sa platesti tu n-ar mai merge sa bage preturile alea criminale.

Mie tare mi-e teama ca atunci cand apar figuri din astea de fapt garantia e data de importator si nu de firma mama.
DORU
Exact, ai intuit corect, importatorul suporta garantiile inmai multe cazuri, fabrica doar pt rechemari / actiuni fabrica. thumbsup.gif

Cum mai castiga PoRo daca tot schimba pe gatantie ? Si atunci hai sa nu mai schimbam la nimeni si sa le cautam motive sa-i refuzam... Nu esti de acord ca ar merita "arsi" din toate pozitiile pt mentalitatea astea de kko ? rolleyes.gif
HalbaSus
Ciudat, eu stiam ca garantia la produsele VAG e internationala... ori nu cred ca daca mi se strica un audi/skoda/etc in germania garajul german va cere bani de la PoRo.
James Kilowatt
Pai daca plateste cehul sau neamtul, romanul nu are niciun interes sa iti refuze vreo lucrare pe garantie (sau sa afle ca ai facut chiptuning). Dimpotriva, are toate motivele sa iti schimbe volante si turbine si apoi sa trimita in nemtia sau cehia niste facturi de neam prost. Niciun particular sanatos la cap n-ar accepta aceleasi preturi, fraier mai bun de jumulit decat constructorul nu exista.

PS
La tine la Audi a ruginit filetul de la capatul amortizolului, ala de sus?
DORU
Un lucru si mai interesant este ca daca cineva cumpara o masina noua VAG din Germania si o aduce in RO cu garantia de 3 ani oferita acolo de ex, la noi automat pierde cel putin 1 an tongue.gif
Carevasazica vrei garantia mai mare, o servisezi in afara RO...
distinctflow
Adica pentru o masina noua din Germania nu am aceeasi garantie si in Romania? Nu imi vine sa cred in ce tara traim....
DORU
Posibil sa NU, pt ca un caz concret in 2007 spune asa: Skoda Scout noua luata din Germania, cu 3 ani garantie acolo, redusa la 2 ani de un dealer Skoda din Buc thumbsup.gif
scalexys
Va multumesc. Am invatat multe din discutia voastra. Voi avea mare grija cand imi voi schimba masina.
DORU
Cu placere.

Asta am si intentionat, sa informam corect potentialii clienti thumbsup.gif
trollface
QUOTE (DORU @ Dec 10 2012, 05:32 PM) *
Posibil sa NU, pt ca un caz concret in 2007 spune asa: Skoda Scout noua luata din Germania, cu 3 ani garantie acolo, redusa la 2 ani de un dealer Skoda din Buc thumbsup.gif

Ia sa vad cat dureaza postul asta pe acest forum, ca .. desi domnul DORU a fost angajat la un dealer Skoda din Bucuresti, se pare ca n-a inteles nimic din fenomen:

1. piesele montate nu sunt piese reconditionate, si chiar daca ar fi, fabrica acorda aceleasi conditii de garantie ca si pentru o piesa noua.
2. garantiile sunt suportate 100% de fabrica Skoda pentru defecte de fabricatie!!, nu pentru altele. importatorul nu are nicio treaba, doar se asigura ca MOTIVUL pentru care au fost schimbate tine de garantie si nu de altele (utilizare/exploatare necorespunzatoare, uzura normala, fraude ale dealerilor etc).
3. uzina Skoda acorda pana in 2012 2 ani de garantie la TOATE masinile produse si livrate in orice tara din Europa. Ce e peste 2 ani este acordat de fiecare importator in parte. Adica importatorul din Germania suporta EL (importatorul) tot ce se intampla in al 3-lea an, fabrica nu mai are nicio legatura. Asa era si in Ungaria. Carevasazica daca ti se strica ceva in al 3lea an, repari in orice service Skoda si apoi te duci cu factura la importatorul din germania sa iti recuperezi banii. Nu ti-a scos niciun dealer din romania masina de la garantie, doar ca fabrica nu plateste nimic la al 3-lea an, Porsche romania nici atat... deci....

Cu alte cuvinte nu mai manca ce nu trebuie pe unde apuci prietene, intai pune mana si intelege fenomenul si apoi deschide gura.

Cele bune tuturor (mai putin tie!)
DORU
Intotdeauna mi-au placut "prietenii" care isi ascund identitatea...de ce o fac? Ei, aici sunt multe raspunsuri si nici unul nu-ti face cinste wink.gif
Insa in oricare din variante, anonim inseamna curaj din spatele ecranului, in rest...stiu ca intelegi.

Pct 1: exista piese reconditionate si se monteaza la cerere, acum daca garantia o acorda fabrica sau nu, aici e de discutat...concret. In fct de locul unde se reconditioneaza adica (in fabrica sau nu wink.gif )
Pct 2: de acord, dar omiti un aspect important: importatorul nu-si face treaba cum trebuie...
Pct 3: aici este adevarat ce spui, nu am ce comenta. In 2007 insa nimeni nu s-a gandit la varianta descrisa de tine, ce a aparut mai tarziu si in RO.

Cred ca postarile care nu vor ramane sunt numa cele in care limbajul folosit este marlanesc, in rest nu-ti face griji...troll-ule biggrin.gif
trollface
Stai linistit dude, nu meriti sa ma cunosti, oricum. M-ai cunoscut odata dar ai avut grija sa fii marlan (nu doar cu mine)... acum iti intorc doar "favorul".
Aaaa, deci inteleg ca stiai ce-i cu piesele X (piese conforme cu standardul de producator, in orice caz) si ti-ai dat acordul sa ti le monteze. E normal, erau mai ieftine. Mhm, am inteles.
James Kilowatt
La noi toate posturile care respecta regulamentul raman... cel putin din ce stim noi. Nu stiu cum o fi pe alte forumuri.

@Troll
Daca uzina ofera garantie doar pentru defectele de fabricatie, atunci de ce este legata garantia de intretinerea doar in retea? Un defect de fabricatie ramane un defect de fabricatie indiferent unde a fost facuta intretinerea... sau (prin absurd) chiar si DACA a fost facuta intretinerea.

Vanzatorul e OBLIGAT prin lege (de catre 'coana UE si legea romaneasca) sa ofere 2 ani de garantie pentru defectele de fabricatie a oricarui produs de folosinta indelungata, si asta neconditionat. Prin urmare pentru defectele de fabricatie garantia e obligatorie, nu o favoare facuta de constructor, si in fata legii nu tine (sau nu ar trebui sa tina) nicio fita de genul "scrie cu litere mici ca ai garantia doar daca... si daca... "

Legea romaneasca precizeaza ca e ilegala folosirea garantiei obligatorie ca mijloc de marketing, iar aici dupa parerea mea se incadreaza si obligativitatea servisarii doar in retea. De fapt nu doar dupa parerea mea ci si a altora, ca a aparut o directiva si in directia asta. Cum s-o aplica e alta discutie...
DORU
Eu dorm bine, poate altii mai putin... acuma insa nu voi face discriminari ca tine, troll-ule, asa ca transmit tuturor de bine, chiar si unuia Cristian Chiru, acuma cat bine ii e fiecaruia, e dupa cat merita biggrin.gif

Dude = fructe comestibile ale pomului dud...pacat ca nu le mai apreciaza nimeni...

End off-topic.
trollface
Kilowatt, cine ti-a legat garantia de intretinere?
Concret, caz concret!
Garantia unei piese ti se leaga de intretinere DOAR atunci cand are treaba cu intretinerea. Daca nu ti se strica din cauza intretinerii, atunci nu are nicio treaba. De exemplu, ceasurile de bord daca ti se ard, au legatura cu intretinerea? Nu. Ti se schimba in garantie linistit. Ai inteles ideea, nu?
Turbina, daca ti se gripeaza din cauza uleiului... e discutabil. Unde ai facut schimbul, la ce service, la cati kilometri, ce ulei ai folosit, facturi etc etc. Da? Intelegi ce vreau sa zic. Motorul bate ca s-a uzat un cuzinet iar cauze probabile... uleiul... se repeta scenariul de mai sus.
Ti-a ruginit caroseria din cauza ca s-a cojit vopseaua... nasol. Daca mergeai in service de reprezentanta pentru inspectie, erai informat IN SCRIS si tu luai la cunostinta prin semnatura ca ai o problema cu vopseaua si ca trebuie remediata in cel mai scurt timp posibil, conform manualului de utilizare (capitolul VOPSEAUA), altfel, va aparea rugina. Ori daca la service=-ul RAR ti-a schimbat doar uleiul si nu te-a informat despre aceste aspecte... pretentiile tale de garantie sunt ... inutile.
Probleme de uzuri la elemente tren rulare: ti-a picat o bieleta bara stabilizare la 25.000km? Hmmm, discutabil, sa zicem ca se trece cu vederea uzura datorata exploatarii pe diverse tipuri de drum (stii la ce ma refer). Se schimba. Desi sunt mici sanse ca un viciu de fabricatie sa apara mai tarziu de 10.000km (cam asa arata statisticile).
Dar cand iti pica amandoua deodata... e DUBIOS!

smile.gif

Ok Mr. James Watt, I believe you got my point.

@Dude: my friend, nu stiu de ce faci referire la cristian chiru si nu ma inteleseaza. Orice referire la acest personaj este departe de mine, crede-ma.
DORU
QUOTE (trollface @ Jun 10 2013, 04:20 PM) *
Motorul bate ca s-a uzat un cuzinet iar cauze probabile... uleiul... se repeta scenariul de mai sus.


Si daca e BXE si are probleme datorita conceptiei gresite din fabrica (dimensionare gresita a culbutorilor si de aici ungere deficitara, chiar pt clienti cu intretinere la zi in reprezentante)...o gramada de cazuri in care NIMENI nu a recunoscut vreo vina... hmm...si nu e singurul caz...de aceea si spuneam ca importatorul isi face treaba de mantuiala...
James Kilowatt
@Troll
eu m-am referit doar la defecte de fabricatie, am si subliniat. Daca un lant de distributie (problema celebra la tsi in versiunea 1.2) e cu probleme asta e raspunderea constructorului indiferent de intretinerea masinii.

Mai mult, multi dealeri (nu neaparat Skoda) catalogheaza unele piese ca fiind consumabile si neacoperite e garantie fara a investiga mai departe. Bieleta aia care cade la 25kkm poate fi uzata datorita drumurilor proaste, insa poate fi foarte bine si defecta oice ar spune statisticile. Un disc de ambreiaj e in general considerat automat consumabil indiferent ca e uzat (normal) sau crapat (anormal).

Chiar si definitia "defectului" e o chestie discutabila si unii dealeri nu se inteleg intre ei. Daca vrei exemplu concret, mie mi-au ruginit capetele de la filetele amortizoarelor la 3 luni dupa ce am luat masina, si e o problema sistematica la Superb, insa in Be asta nu e considerat defect si desi le-aù semnalat-o la revizie nu s-au atins de ele.
In Romania insa cu putin efort stiu oameni care le-au schimbat in garantie. Desi in alta ordine de idei amortizoarele sunt consumabile...

Cu coroziunea iar o e treaba discutabila, garantia pentru coroziune e de 12 ani. Ar fi fost frumos din partea constructorului sa semnaleze tabelul cu operatiunile de la revizii inspectia la probleme cu vopseaua. O sa ma uit acasa daca e trecuta undeva smile.gif

Eu nu-i tin partea lui Doru, el are alte experiente decat mine.... iar eu am alte probleme cu dealerii mei locali decat are el smile.gif Insa e mult neclaritate in treaba asta cu garantiile si multi dealeri profita de chestia asta.
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 10 2013, 06:44 PM) *
Eu nu-i tin partea lui Doru, el are alte experiente decat mine.... iar eu am alte probleme cu dealerii mei locali decat are el smile.gif Insa e mult neclaritate in treaba asta cu garantiile si multi dealeri profita de chestia asta.


Eu nu am nicio problema cu reprezentantele locale, ci cu importatorul direct. Si problema este una veche si s-a dezvoltat de-a lungul timpului, pe masura ce am inteles si aflat modul in care acesta "functioneaza"... total sclavagist.

Dealerii nu au cum profita prea mult de pe urma garantiilor pt ca sunt tinuti din scurt de importator, acesta din urma taie si spanzura...cum doreste. Si de multe ori, absolut partinitor si incorect !
Mircea104901
Garantie in adevaratul sens al cuvantului (nu "te cauta" ca sa eschiveze, vezi postul lui @troll) nu cred ca gasesti decat la Dacia. Pe bune. Aia schimba orice fara sa intrebe, fara "comisii", etc.
Personal si cei de la Subaru Cluj au fost ok (desi am auzit povesti neplacute despre Radacini).
Despre VAG Romania - numa' bine. Sa fie sanatosi, pe mine nu ma vor mai avea client veci. Hoti cu H mare. Sabotii pe spate la Skoda erau ferodati cu ferodouri de Dacie, si facturati de noi la alti clienti. Asta vazuta cu ochii mei. Romanica.

Dupa mine, garantia inseamna asumare, ca dealerul isi asuma unele riscuri. Constituirea de comisii, si ascunderea dupa chichite scrise cu litere mici spune multe despre un dealer. Apoi cum trateaza clientii in service. Facturile, etc. etc.
trollface
Dimensionare gresita a culbutorilor? La BXE? Esti sigur my friend?
Nu de alta dar BXE nu are culbutori, axa cu came antreneaza direct tachetii hidraulici (compensarii hidraulici ai jocurilor termice ale supapelor).
Si... dimensionare gresita? Hmmm, asta inseamna c-ai eleminat TOATE celelalte posibilitati, ai facut rapid un calcul de rezistenta si-ai ajuns la concluzia asta. Bravo dom' inginer! Dar sigur n-ai facut asa: n-ai facut decat sa emiti mai departe niste pareri ale unor amatori, ale unor mecanici care habar n-au de inginerie, trust me!
So, think again!

Hai ca deja tre sa-mi dai o bere ca-ti fac trafic pe forum.
DORU
Este vorba de o subdimensionare a gaurilor de ungere de pe cuzinetii ce vin pe vibrochen.
Din cauza ungerii insuficiente a acestor cuzineti pur si simplu se rup, iar bielele se desprind si lovesc in blocul motor.

Pt BXE poti verifica usor dupa cod 038 109 527 AF iar daca ai cunostinte de mecanica atat de bune, cu atat mai bine, poti da o explicatie la nivelul lor thumbsup.gif Eu sunt inginer dar nu in mecanica, de altfel ai fi primul om destept care stie tot si inca traieste biggrin.gif

Deocamdata ai numa prea mult timp, o minte odihnita si multa dorinta revansarda...si nu-ti sad bine.
Traficul pe acest forum este un vis frumos, dar cei care mai citesc sper sa aiba parte de info tehnic mai mult si mai putin de pareri personale.
Tu il poti oferi se pare, impartaseste asadar din cunostiintele tale si vom beneficia toti wink.gif

P.S. Il salut pe aceasta cale si pe Mihai A. de la Garantii...dupa cum se vede, eu nu fac discriminari si nu port pica nimanui, chiar si daca o merita thumbsup.gif
Insa PoRo va avea mereu in persoana mea un adversar obiectiv incerc eu, stiu destule si nu are rost sa credem ca putem prosti clientii VAG la nesfarsit.
Sper sa prind momentul cand se vor cumpara asa putine masini noi VAG in RO incat PoRo sa simta revenirea fortata cu picioarele pe pamant.
James Kilowatt
@Troll
Tu incerci sa combati cu argumente tehnice un feeling care nu e in mod necesar justificat de chestii obiective si verificabile, asa cum e dimensionarea gaurilor de ungere (ma refer la mine aici).

Mie faptul ca mi-e imposibil sa vorbesc cu mecanicul de la reprezentanta, sa vad ce face, sa vad piesa stricata e deja un semn de lipsa de transparenta. Masina e ascunsa, mecanicul e ascuns, eu am acces doar la un papagal de la receptie care nu stie decat sa factureze si sa ia banii.

Si cand pe langa asta niciodata nu se rezolva nimic, sentimentul asta se amplifica. Aici am fost la mecanic cu probleme de doua ori pana acum (in interval de un an):
- scartait la damburi cand e frig
- bord care se "reseteaza" in mers
- trepidatii la relenti (uneori)
- Engine check - missfires, detonatii, P0016

Niciuna dintre ele n-a fost rezolvata. Engine checkul il am si acum, bordul se reseteaza si acum, relentiul e perfect dupa ei desi uneori tot trepideaza, scartaitul il am si acum desi au schimbat (aiurea) silent blocurile. Ca sa nu crezi (ca ei) ca fumez chestii contrafacute resetul bordului am reusit sa-l filmez iar trepidatiile la relenti le pot surprinde cu cu un log.

Ce motiv as avea deci sa mai am incredere in reprezentanta? Rateu 100%, facturi pentru revizii neclare (cu factura in mana nu stiu ce-am platit), lipsa oricarui feedback din partea lor, in afara de cat costa nu pot smulge alta informatie de la ei....

Poate in realitate sunt niste genii absolut dedicate muncii lor, si ii critic pe nedrept, insa discutam aici de perceptii.
DORU
QUOTE (trollface @ Jun 11 2013, 08:50 AM) *
Dimensionare gresita a culbutorilor? La BXE? Esti sigur my friend?
Nu de alta dar BXE nu are culbutori, axa cu came antreneaza direct tachetii hidraulici (compensarii hidraulici ai jocurilor termice ale supapelor).
[...]
Hai ca deja tre sa-mi dai o bere ca-ti fac trafic pe forum.


Cred ca berile mi se cuvin mie, cu sau fara trafic biggrin.gif

De aceea e bine sa nu te bati prea tare in piept ca le stii pe toate si sa dai cu bata in balta apoi... te discreditezi singur.

ORICE MOTOR TDI-PD ARE CULBUTORI, "my friend"...

Pt BXE iata codurile pt culbutori (x2) si ax culbutori: 038 109 527AF si 038 109 101R.

Asta ca sa urmarim "fenomenul" impreuna: cei cunoscatori ca tine si cei mai ageamii, ca mine biggrin.gif

Cele bune tuturor (inclusiv tie).
trollface
Si ma rog cum ai constatat tu dom' inginer ca=s subdimensionati acei culbutori de actionare PD-uri?
Mda, trebuie sa recunosc ca tre sa-ti dau o bere. Nu mi-am inchipuit a ajuns cineva la concluzia ca acea piesa poate fi subdimensionata... avand rata de defectare extrem de mica, statistic vorbind.
In fine, iti dau o bere cand te vad, promit. La sticla.

James Kilowatt: ai perfecta dreptate. Incerc sa fac ceva ce poate ca nici nu merita. Stiu cum e, am stat si eu intr-o sala de asteptare si la sfarsit vine unul si-mi tranteste un necesar de piese.. de ... noroc ca stateam pe scaun.

In fine, oricum discutia a pornit de la frustrarile si peroratiile acestui domn DORU. Cautam ceva pe net si intamplator am dat de acest forum si de acest topic si mi-am adus aminte de individul asta atoatestiutor si plin de el. Si am vrut sa-i raspund dar am facut rau, nu merita.
Oricum, James, vad ca esti ok, iti recomand cu caldura sa ai grija la DORU, mai devreme sau mai tarziu iti va trage o teapa. Nu te teme, nu dinalea la care TE ASTEPTI poate, ca orice om trecut prin viata, dinalea la care NU te astepti.

Cele bune,
solmar
Troll,
ma bag si eu in discutie de pe margine. Doru e pe forumul asta de fo' 10-11 ani, eu de mai putin. L-am si cunoscut acum vreo cativa ani cand am trecut prin zona. Dupa parerea ta de specialist nu crezi ca ar fi plin forumul de plangeri in astia 10 ani daca Doru ar tepui lumea dupa cum spui!? Tu ai aparut din senin, cu arma la ochi si ai luat tinta piept nr 3 Doru si ai inceput sa tragi foc automat. Pesemne ca ai ceva de impartit cu el... N'asa?
James Kilowatt
Pe forumul asta exista mai multe plangeri la adresa mea decat a lui Doru. Inclusiv din partea unor moderatori si chiar a adminului biggrin.gif
solmar
JK
Si stim prea bine de ce! Dar daca-ti faci mea culpa, te iertam fiule!
solmar on behalf of david....on....i
DORU
QUOTE (trollface @ Jun 13 2013, 08:05 AM) *
In fine, oricum discutia a pornit de la frustrarile si peroratiile acestui domn DORU. Cautam ceva pe net si intamplator am dat de acest forum si de acest topic si mi-am adus aminte de individul asta atoatestiutor si plin de el. Si am vrut sa-i raspund dar am facut rau, nu merita.
Oricum, James, vad ca esti ok, iti recomand cu caldura sa ai grija la DORU, mai devreme sau mai tarziu iti va trage o teapa. Nu te teme, nu dinalea la care TE ASTEPTI poate, ca orice om trecut prin viata, dinalea la care NU te astepti.


Discutia a pornit din senin, de unde ai venit tu... normal ca rau ai facut, pt ca ai vorbit fara acoperire...tehnica cel putin biggrin.gif

Cred ca mai demult trebuia sa trag pe unii IN teapa, nu sa le dau teapa biggrin.gif

I rest my case, "my friend"... fie cum spui tu...daca asta te face fericit thumbsup.gif
Lucian55
Salutare,

Sunt si eu posesorul unei masini din gama VAG, si anume un seat leon.
De-a lungul vremii am avut mai multe belele cu ea, si le-am tratat dupa cum urmeaza:

- Zgomot la planetara stanga la aproximativ 20kkm, mers la dealer, facute 2-3 constatari pana a inceput sa se auda si sa se simta mai tare dupa care piesa s-a schimbat pe garantie. E adevarat, motivul invocat mie mi s-a parut stupid, ca aveam defapt din fabrica o planetara pentru alta motorizare si din acest motiv s-a stricat asa repede. Cert e ca nu mi-am batut prea tare capul cu explicatia, dar mi-am rezovat problema intr-un timp relativ scurt. Singura problema aici a fost timpul pana ce a venit piesa, dar asta nu stiu de cine tine.

- A crapat pompa de apa tot pe la 20kkm, s-a rezolvat si aia tot pe garantie fara sa fie nevoie de vreo interventie speciala, s-a constatat si s-a schimbat. Aceeasi problema cu timpul de livrare a piesei, dar era iarna, vreme nasoala si i-am inteles.

- S-a stricat mecanismul de inchidere a portbagajului, mai pe romaneste nu se mai inchidea. S-a schimbat si asta pe garantie fara probleme.

Cam atat despre problemele pe care eu le-am considerat defecte de fabricatie si care au legatura ( cred eu) cu subiectul topicului.

Alte probleme aparute la masina pana acum ~70kkm sunt
- Consum exagerat de ulei, aprox 1L/5000km . Explicatia a fost ca am un stil de mers sportiv si de aici consumul. Cu toate astea, mi-au desfacut mai multe pe la masina de mai multe ori dar nu au reusit sa gaseasca o alta explicatie. E posibil sa aiba dreptate totusi cu stilul de condus.
- A picat o bobina. Nimic de comentat. Apropo James KW, am pe seat acelasi motor ca si tine, daca tremuratul ala de care vorbesti tu se intampla la relati, iar din cand in cand il simti si la mersul constant si mai ai si missfire, verifica bobinele, aveam aceeasi problema. La mine au aparut simptomele pe la 30kkm si s-au amplificat dupa resoftare. Schimbat bobina, rezolvat problema. Adevarat, din banii mei dar si eu am considerat-o consumabila la urma urmei.

In ceea ce priveste profesionalismul celor din service, poate am fost eu norocos dar am intrat de fiecare data in service dupa bunul plac, ba chiar un mecanic m-a invatat si cum sa schimb placutele de frana (nu ca as face asta, dar l-am intrebat care e sistemul si am primit o explicatie buna).
Am reparat masina de doua ori si in Bucuresti, in doua incidente diferite.
1. M-a lovit in spate un berbec, am ajuns la service cu masina luni, vineri am si luat-o. Mentionez ca lovitura a fost puternica, eu stationam iar desteptul m-a luat in plin cu 80 km/h, masina lui a ajuns cu deviz de reparatii mai mult decat costa ea. Asta comparand cu cele 2 saptamani cat am asteptat in constanta o pompa de apa, sau alte doua cat am asteptat planetara. Asta se intampla la serviceul skoda cred, ca e comun cu seatul din cate am inteles eu din aviatiei.
2. Alt berbec, a deschis portiera fara sa se asigure si m-am infipt direct in ea cu aripa dreapta fata. Am ajuns la service dupa-amiaza la ora 5, am deschis dosar de casco, a doua zi m-au chemat la 12, la 2 aveam aripa noua, vopsita pe masina. Tot la service Skoda, cel din pantelimon.

Per total, parerea mea de posesor masina gama vag si client al retelei lor de service sunt multumit.
Lucian55
Update, azi nu mai porneste masina deloc, cauze necunoscute.
DORU
Un alt mit - acela ca iei o masina de la WeltAuto in regula, se spulbera (desi eu inca din 2005 am intampinat probleme cu WeltAuto PBN !):

http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/editori...wsletter_165722
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2017 Invision Power Services, Inc.