4x4 pentru mers la cabana, un off-roader usor |
This topic is about 4x4 pentru mers la cabana, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
4x4 pentru mers la cabana, un off-roader usor |
Jul 17 2011, 10:15 AM
Post
#1
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
Cerinta este: 4x4 cu diferential blocabil ( ce mai este nevoie iarna sa nu mai aiba probleme? reductor?) motor de maxim 2.000 cmc diesel ( nu vrea sa plateasca impozit mare) sa aiba spatiu mare in spate pentru ca are de carat materiale de constructii (acum se finiseaza cabana, ii doar la rosu) dotari: ABS, aer conditionat, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si cam atat.. pret MAXIM 10.000 euro Eu in primul rand i-am recomandat ceva cu bena in spate dar toate au motor de minim 2.5 deci pica ( totusi am gasit asta http://www.autovit.ro/ssangyong-actyon-C19842181.html ) Altele le care s-a uitat sunt Hyundai Tucson. Toyota RAV4 Suzuki Grand Vitara. Astea au ceva capacitati off-road? ca eu habar n-am multumesc This post has been edited by Titi1988: Jul 17 2011, 10:18 AM -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Nov 8 2011, 10:11 AM
Post
#2
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
Inca ii in ceata alegerea chiar si la nivelul tipului de masina.. sapt asta o sa am o discutie ca m-am saturat intr-o zi sa ca caut suv.. dupa care monovolume dupa care break 4x4?!?!
aaaa si inca ceva.. a auzit despre o lege socru cum ca masinile mai vechi de 2007 o sa plateasca o taxa in plus?!?!!?! true /false? Sa se intelege ca este vorba despre o panta de vreo 200 m foarte abrupta( urcata cu 1-a turata si patineaza pe pietris) care duce doar la cabana iuliei=> iarna este plina de zapada Categoriile cu avantaje si dezavantaje: Pick-up ( mi se pare cea mai buna alegere) -avantaje: 4x4, garda la sol mare ( nu apare efectul de plug). poate cara in bena mult si bine materiale -dezavantaje: motoare de la 2.2 in sus, majoritatea 2.5 ( impozit mare..sa zicem), confort redus, in special daca sunt pasageri in spate, dotari reduse masini vizate: Nissan Navara, Ford Ranger, Mitsubishi L200 SUV -avantaje : 4x4, garda la sol mare, dotari ok, -dezvantaje: cele mai scumpe, nu prea poti baga multe materiale in spate=> cumparat remorca, motor de 2.2 ( Santa Fe) masini vizate: Santa Fe, Tucson, RAV4 Monovolume -avantaje: cele mai ieftine, multe dotari, motoare sub 2000 cmc -dezavantaje: lipsa 4x4 si garda la sol inalta=> 100% nu mai urca panta iarna ( de aia mi se pare ca ar trebui scoase din ecuatie), nu incap multe lucruri in spate ( sunt proiectate mai mult pt trasnport persoane). daca se cumpara remorca nici daca nu este zapada nu cred ca poate urca cu ea incarcata.. maisni vizate: zafira, touran, S-max etc Parerea mea=> Pick-up chiar daca au motoare de 2.5. Acum vedem ce si cum cand prezint aceste aspecte domnului. bugetul se modifica astfel 10.00 euro+ cat primeste pe peugeotul 406 ( in jur de 3000 euro) This post has been edited by Titi1988: Nov 8 2011, 10:14 AM -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Nov 8 2011, 11:07 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Sa se intelege ca este vorba despre o panta de vreo 200 m foarte abrupta( urcata cu 1-a turata si patineaza pe pietris) care duce doar la cabana iuliei=> iarna este plina de zapada Recunosc ca abia acum am citit fraza asta. Seamana foarte mult cu locul unde locuiesc eu (adica panta abrupta si plina de zapada toata iarna (chiar daca ninge doar de 3 ori pe an)). Cateva observatii: 1. De ce vrea iarna sa ajunga acolo daca nu acolo locuieste ? E obligatoriu sa ajungi iarna acolo ? Din cate am inteles nu locuieste acolo... ce face se duce singura ? ca prietenii nu vor putea urca decat daca isi selectioneaza prietenii pe criteriu masinii (de craciun ii chem doar pe cei cu SUV, pe cei care au masini cu garda mica la sol si fara awd, sa stea acasa) ... sau ii duce pe toti sus ? iar daca foloseste cabana doar vara... de ce vrea sa ajunga si iarna acolo si de ce nu poate urca cu orice masina care nu are o garda foarte joasa ? 2. Daca dintr-un motiv vrea sa ajunga sus la cabana iarna atunci in ordinea importantei as specifica: - cauciucurile de iarna cat mai agresive (nu toate cauciucurile de iarna sunt egale intre ele) - soferul - tractiunea integrala - garda la sol Cu alte cuvinte daca problema e doar o panta inzapezita (deci nu sunt situatii de off-road extrem)... adica daca panta respectiva poate fi urcata de o masina normala vara... atunci acea panta poate fi urcata si iarna cu gume adecvate (si preferabil AWD). Garda la sol e un factor care conteaza (daca e foarte joasa te transformi in plug si trebuie sa faci niste manevre in plus) dar cand vorbesc de faptul ca garda la sol e problematica vorbesc de masini cu garda de vreo 10 cm... monovolumele e aproape imposibil sa aiba probleme din punctul asta de vedere. Deci parerea mea: 1. Alegerea ideala: Skoda Octavia 4x4 break cu pachet de drumuri grele (spre norocul tau cam toate skodele 4x4 sunt cu PDG). Daca o incalti pe aia cu gume de iarna si nu urci iarna atunci inseamna ca e construita cabana intr-un loc total inaccesibil si trebuie vanduta... de preferinta vara... In plus e o masina foarte Ok in tot restul anului. 2. Alte variante care ar putea functiona: - SUV (e mai scumpa din toate punctele de vedere dar daca il face pe om sa se simta mai bine... (piticii au intotdeauna dreptate)) - Monovolume sau dube cu tractiune integrala (Sharan 4-matic & co) - la fel ca si octavia awd, doar ca sunt mai scumpe si nu cred ca se poate bucura de spatiul suplimentar... in plus sunt mai rare pe piata SH... nu sunt nicidecum o alegere proasta daca gasesti una la pret bun. Cu toate ca intre Sharan si octavia as merge cu ochii inchisi pe octavia, avem un sharan in familie (fwd ce-i drept) si e moartea pasiunii in materie de condus, prefer suv-urile... sau dubele... 3. Variante pe care nu le-as lua in considerare: - Monovolume cu tractiune fata: sunt nasoale 12 luni pe an, iarna va urca greu pana la cabana si nu au spatiu mult mai mare decat break-urile (pentru transport marfa/bagaje)... sunt minunate daca ai o familie mare, si duci copii si vrei sa iei si bunicii... ca masina de familie mare in general... dar din cate am inteles nu e cazul. - pick-up-uri... la fel ca la SUV-uri... doar ca daca nu vrea sa faca o cariera in constructii e un overkill... adica am inteles ca acum cara niste materiale de constructii pana acolo... dar dupa ce termina ce face ? isi demonteaza bena ? Cate materiale trebuie la o amenajare interioara ? chiar nu merita sa le duca cu o masina inchiriata/taxi ? Sau va avea mereu ceva de construit intr-o zona greu accesibila ? -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 11:50 AM |