Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4x4 pentru mers la cabana
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Titi1988
Treaba sta in felul urmator: Iulia are o cabana la 20 km de Cluj la care accesul este foarte greu, mai exact este o panta foarte abrupta ( doar cu 1-a se poate urca cu masina normala si daca nu ai viteza incep sa derapeze rotile fata). Tatal ei are un peugeot 406 2.0 diesel pe care nu mai vrea sa il bage pe hartoapele alea.
Cerinta este:
4x4 cu diferential blocabil ( ce mai este nevoie iarna sa nu mai aiba probleme? reductor?)
motor de maxim 2.000 cmc diesel ( nu vrea sa plateasca impozit mare)
sa aiba spatiu mare in spate pentru ca are de carat materiale de constructii (acum se finiseaza cabana, ii doar la rosu)
dotari: ABS, aer conditionat, geamuri electrice fata, oglinzi electrice si cam atat..
pret MAXIM 10.000 euro

Eu in primul rand i-am recomandat ceva cu bena in spate dar toate au motor de minim 2.5 deci pica ( totusi am gasit asta http://www.autovit.ro/ssangyong-actyon-C19842181.html ) Altele le care s-a uitat sunt Hyundai Tucson. Toyota RAV4 Suzuki Grand Vitara. Astea au ceva capacitati off-road? ca eu habar n-am confused.gif multumesc
DRAGOS
Tucson, rav4...sunt niste loganuri cu 4X4. Adica ajungi cu ele cam in aceleasi locuri in care ai ajunge si cu o masina normala cu tractiune fata, putin mai inalta.

Grand vitara e alta mancare de peste, aia chiar e o masina destul de capabila in offroad.

G e o r g e
Vezi topicul deshis de halbasus cu exact aceleasi cerinte ca ale tale.
Titi1988
L-am citit tot dar halba cauta automata si un SUV.. pe cand pe aici ar fi vorba de un off-roader. care au diferential blocabil? forester diesel nu am gasit confused.gif land rover era o alegere buna dar fiabilitatea este foarte importanta deci pica.. Sang Yongul ala trebuie sa i-l arat ca suna tentant. Este adevarat ca are motor si cutie de viteze mercedes? unde se face serviceul la astefel de masini?
G e o r g e
Hmmmm..pai tu tot suv cauti ! Forester e suv, freelander e suv, vitara e suv, pana si rextonul e suv!

La ssang yong servisarea se face la autoitalia, firma care le comercializeaza. Cutia si motorul sunt de mercedes .

Deci pana nu vorbim de punti fixe si blocante fata si spate tot pe topicul lui halba trebuie sa tw uiti tongue.gif

Iar pe 4x4 nu gasesti motoare mici pentur ca nu poti face offroad cu ele.
DORU
QUOTE (DRAGOS @ Jul 17 2011, 10:23 AM) *
Grand vitara e alta mancare de peste, aia chiar e o masina destul de capabila in offroad.



Subscriu, mergi pe varianta Grand Vitara 1.9 Diesel (model mai nou) sau 2.0 Diesel (model mai vechi). Cel mai vechi are si reductor.
Sau - de ce nu - Suzuki Vitara LWB care este mai spatioasa si mai accesibila ca pret. Nu e nevoie sa fie prea noua pt ce are de facut.
solmar
Pai n-ai cautat cum trebuie:
Subaru diesel 2nd hand! E unul exact cum vrei tu. Dar si alea pe benzina cu GPL se dovedesc economicoase daca asta ar fi problema.
HalbaSus
Pai stai un pic, care va fi scopul masinii ? doar masina de iesit in off-road (fie el si soft) sau masina de zi cu zi care uneori va face si off-road.

In prima varianta parerea mea e ca daca ai buget de 10000 pt un off-roader atunci cumperi o masina de 5-6 mii si restul il bagi in: reparatii (inerente), gume, suspensii, intarirea sasiului, etc...
In cea de-a doua varianta, adica aia in care e masina de zi cu zi dar mai faci si off-road usor ocazional merge tot ce ai enumerat tu acolo... important e sa fie in stare buna, daca ajungi acolo cu un peugeot 406 cu siguranta ajungi si cu tucson.
Titi1988
Problema nu este acum vara ci iarna cand drumul o sa fie acoperit cu zapada sau mai rau gheata.. O sa vorbesc cu tatal ei ca nici el nu stie sigur ce vrea. Daca o sa fie cazul sa vanda peugeot-ul atunci o sa trebuiasca o masina ok si pe asfalt gen RAV4 sau forester

LE se uita doar la motorina pentru ca firma la care lucreaza deconteaza doar diesel..deci benzinarele pica din prima
G e o r g e
Eu zic sa caute un suv cu reductor.
22nst
Land Rover
G e o r g e
Eu nu sunt fan freelander.
omul vesel
Nissan X-trail. Eu inca mai caut ceva de genul asta dar in 3 usi motor de max 2000 diesel. Greu, f greu de gasit.
Titi1988
QUOTE (22nst @ Jul 17 2011, 02:59 PM) *


Freelander - pe hartie e foarte tentanta, sunt ieftine, au reductor, arata bine interior/exterior, insa opiniiile utilizatorilor sunt foarte proaste (fiabilitate execrabila, greieri, calitate indoielnica, etc) citat halba

Tatal ei este cam, sa nu zic paralel cu masinile, dar pe acolo whistling.gif El crede ca daca scrie ca o masina are 4x4 te poti baga cu ea prin zapada poti urca orice panta, te poti duce prin padure noroi etc. Nu stie ce ii ala reductor sau diferential blocabil, nu se uita la garda la sol.. El vrea un 4x4 frumos, asa mi-a zis iulia. NA tata!!!! whoops.gif wallbash.gif turned.gif Urmeaza sa vorbesc mai serios cu el ca altfel scriu degeaba, pana nu ii explic ce si cum..

Si vbind de 4x4 am fost cu fratele meu cu un prieten cu jeep GC mai vechi, deci vreau sa zic ca strigam cu fratele meu ca 2 fetite ca ne rasturnam si ca o sa murim cum ne-a dus tipul asta si pe unde a iesit cu bolidul. Pur si simplu pe unde a vazut un pic de drum shop pe el. La un moment dat mergeam pe o vale in jos plina cu bolovani cu reductor si diferentialul blocat si imi bate inima like crazzy!!
G e o r g e
Xtrail ul e cea mai prosta alegere pe care o poate face!

Gc ul e masina thumbsup.gif
mike.omega
QUOTE (22nst @ Jul 17 2011, 03:59 PM) *

Eu sunt impotriva achiztionarii de la samsari smile.gif
James Kilowatt
Eu cred ca daca ajunge acolo si cu 406, n-are musai nevoie de un TAB. Sigur are nevoie de mai mult de "un 4x4 frumos whistling.gif "?

10k€....hmmm....Duster?
Seri
Toata lumea crede ca Freelander are reductor. Nu are!
Nici nu se poate interveni in functionarea sistemului 4X4 ca sa blochezi diferentialul, nu are nici un selector, face el cum crede. In mod normal este tractiune fata, iar un vascocuplaj central transfera puterea si catre spate cand este nevoie.
22nst
QUOTE (mike.omega @ Jul 17 2011, 10:10 PM) *
QUOTE (22nst @ Jul 17 2011, 03:59 PM) *

Eu sunt impotriva achiztionarii de la samsari smile.gif


Ok, daca de la samsari nu vreti iar lui Geroge nu ii place Freelander, atunci:

DUSTER

sau

SX4 si din CJ si tunat smile.gif

eu tot insist cu Land Rover, am gasit un alt FREELANDER mai ieftin si ca tot este la moda, cu volan pe dreapta tongue.gif
Watcher
Sa ne intelegem pe o chestie: pentru a urca o panta pe o strada (ca nu s-a construit cabana aia in varful muntelui), panta care se urca greu cu Peugeot 406 cu treapta 1 (dar se urca) nu este nevoie de nici un blocant ninja.gif banned.gif

De asemenea, nu e nevoie de nici un reductor. E nevoie de o masina cu garda la sol mai mare daca sunt hartoape si niste gume bune.
De asemenea, o masina cu spatiu de carat materiale si motor sub 2000 nu exista.
Cele mai mici motoare pe masini care au spatiu de carat sunt de 2.5 pe Mitsubishi L200 si (cred) ca pe Hilux

Daca in schimb ti se pare ca tucson, santa fe, rav 4, freelander sunt niste masini care au spatiu de carat, atunci cu siguranta ca au suficiente capabilitati offroad thumbsup.gif
Mircea104901
Watcher +1 thumbsup.gif

Duster.
Titi1988
Socrului ii place foarte mult santa fe dar depaseste bugetul si are motor de 2.2 si nu ar da 800 de lei impozit nici impuscat. Tucson este foarte urat interior/exterior deci eu o sa-i recomand un rav4 sau outlander ( verific acum daca se incadreaza in cerinte) brb

LE cel mai ieftin de pe autovit este 13.800 dizel 2.0 tdi..deci nu
Mircea104901
Si cu p in c si cu sufletul in rai..... mai greu.
Pana in 10.000 nu gasesti frumoasa, desteapta si devreme acasa.
Ori mai veche, ori mai pune ceva si ia un Duster teehee.gif whistling.gif thumbsup.gif
habibi
poate un opel frontera 4x4
Titi1988
revenind.
iar au inceput cautarile si se adauga si dubite monovolume. Am minim 2006, diesel maxim 2000 cmc 4x4 optional. Cabana se afla ins tadiul "la rosu" si socru a decis sa faca finisajele in regie proprie, deci carat materiale la greu. O sa ii propun si ideea de 4x4 + remorca. propuneri?
AlexTM
Sharan, Seat Alhambra.
Nu stiu daca gasesti sub 10000 in stare buna, dar poti cauta.
mike.omega
VW T5 Doka 4x4? whistling.gif TDI binenteles...
AlexTM
De-alea gasesti putine cu motor de 1.9, marea majoritate-s cu 2.5
In plus, nu e masina de zi cu zi. Dar sa cari scanduri e numa buna
DORU
QUOTE (AlexTM @ Nov 3 2011, 02:11 PM) *
Sharan, Seat Alhambra.
Nu stiu daca gasesti sub 10000 in stare buna, dar poti cauta.


Gasesti sigur Ford Galaxy, cu acelasi motor VW, la pret mai bun. Dar nu 4x4...

Eu cred ca un Duster e ce va lipseste, mai adunati si luati unul...
Titi1988
Inca ii in ceata alegerea chiar si la nivelul tipului de masina.. sapt asta o sa am o discutie ca m-am saturat intr-o zi sa ca caut suv.. dupa care monovolume dupa care break 4x4?!?!
aaaa si inca ceva.. a auzit despre o lege socru cum ca masinile mai vechi de 2007 o sa plateasca o taxa in plus?!?!!?! unsure.gif true /false?

Sa se intelege ca este vorba despre o panta de vreo 200 m foarte abrupta( urcata cu 1-a turata si patineaza pe pietris) care duce doar la cabana iuliei=> iarna este plina de zapada

Categoriile cu avantaje si dezavantaje:

Pick-up ( mi se pare cea mai buna alegere)
-avantaje: 4x4, garda la sol mare ( nu apare efectul de plug). poate cara in bena mult si bine materiale
-dezavantaje: motoare de la 2.2 in sus, majoritatea 2.5 ( impozit mare..sa zicem), confort redus, in special daca sunt pasageri in spate, dotari reduse
masini vizate: Nissan Navara, Ford Ranger, Mitsubishi L200

SUV
-avantaje : 4x4, garda la sol mare, dotari ok,
-dezvantaje: cele mai scumpe, nu prea poti baga multe materiale in spate=> cumparat remorca, motor de 2.2 ( Santa Fe)
masini vizate: Santa Fe, Tucson, RAV4

Monovolume
-avantaje: cele mai ieftine, multe dotari, motoare sub 2000 cmc
-dezavantaje: lipsa 4x4 si garda la sol inalta=> 100% nu mai urca panta iarna ( de aia mi se pare ca ar trebui scoase din ecuatie), nu incap multe lucruri in spate ( sunt proiectate mai mult pt trasnport persoane). daca se cumpara remorca nici daca nu este zapada nu cred ca poate urca cu ea incarcata..
maisni vizate: zafira, touran, S-max etc

Parerea mea=> Pick-up chiar daca au motoare de 2.5. Acum vedem ce si cum cand prezint aceste aspecte domnului. turned.gif

bugetul se modifica astfel 10.00 euro+ cat primeste pe peugeotul 406 ( in jur de 3000 euro)
omul vesel
A aparut VW Amarok motor de 2 L, dar pana scade pretul la 10 000 euro mai bine iti iei un Duster, sau poate gasesti o Octavia Scout.
Seri
Dupa ce tragi linie si aduni, iti da SsangYong Actyon Sports.

E pick-up, are garda la sol mare, are 4X4 cu reductor, are motor 2.0 diesel cu 140cp de origine europeana (nu se spune care), are interior de SUV normal, are arcuri elicoidale pe spate pt confort de SUV, etc.
AlexTM
QUOTE (Titi1988 @ Nov 8 2011, 10:11 AM) *
Monovolume
-avantaje: cele mai ieftine, multe dotari, motoare sub 2000 cmc
-dezavantaje: lipsa 4x4 si garda la sol inalta


Ba da, spuneam mai sus de Sharan sau Alhambra.
solmar
Si Mazda are pick-up.
RUE
daca e doar de urcat la o cabana pe un drum de tara poti pune un patrol sau pajero cu numere indecise (GB/FR/ etc) sau fara si care sa stea la baza pantei la cineva la poarta sau in gradina. Pana acolo esti gentelman si de acolo iei scula si esti boer!
Poate fi si un 4 runner, LC etc si daca il cauti pe la conlocuitori care le au adus pe putin si de foame le dau cu nici 2000 euro te ai scos: nu platesti impozite/asigurare si dupa 3 ani e amortizata complet, nu ca masina nu ar tine mai mult daca o alegi cu grija.
James Kilowatt
In stilul asta de folosire, doar ca lift pentru panta aia, in 3 ani face 50km, toti in treapta 1 si marsarier biggrin.gif La 2000€ iese undeva la 40€/km, la banii astia inchiriezi elicopter!
HalbaSus
Nu cred ca poti face mai mult de 20 de zboruri cu elicopterul in 2000 de euro... iar lift mai ieftin probabil nu gasesti.
Problemele pe care le-as vedea eu:
- comoditate... e incomod (mai ales daca ai bagaje gen materiale de constructie) sa te muti dintr-o masina in alta cand ajungi la panta.
- legalitate... chiar daca sansele sa te intalnesti cu un politist pe respectiva panta tind spre zero tot in ilegalitate esti, ca pui in circulatie pe "drumuri publice" o chestie neinmatriculata.
- revizii/reparatii/etc... ce te faci atunci ? mergi in ilegalitate pana la service sau inchiriezi platforma.

Per total nu e o idee buna.

Eventual o varianta ar fi urmatoarea:
- Cumperi masina...
- Incepi procedura de inmatriculare, nu platesti taxa de prima inmatriculare, obtii in scris refuzul politiei rutiere ca nu iti inmatriculeaza masina pe motiv ca nu ti-ai platit taxa de prima inmatriculare.
- Dai in judecata politia rutiera si ministerul finantelor publice (si eventual fondul national pentru mediu sau cum naiba se numeste), si soliciti instantei sa oblige politia rutiera sa iti inmatriculeze masina chiar si fara plata taxei de prima inmatriculare (sau de mediu, sau ce denumire i-au mai dat intre timp).
- Astepti cam un an jumate pana obtii hotararea definitiva si irevocabila (aproximez acum, depinde si de incarcarea instantelor din judetul tau, la noi cam atat dureaza).
- In perioada asta de un an jumate folosesti masina pe post de lift (asa cum a fost descris anterior), sau nu o folosesti deloc...
- Dupa ce ramane definitiva si irevocabila hotararea te duci sa iti inmatriculeze masina fara sa platesti taxa aia de mediu.
Titi1988
SsangYong nu cred ca intra in disuctie dinc auza marcii, iar ideea cu o masina separat doar de urcat panta pica. Degeaba ai un pick-up de 1000 euro fara numere cand tu tot nu ai cu ce aduce materialele pana acolo. ( dupa cum a spus si halba)
Ramane vineri sa merg sa ii prezint cele mentionate ca pana atunci este plecat din cluj socru. PS daca dati peste ceva anunturi interesante puteti sa le postati ca nu ma supar. ( cu SUV sau pick-up)
An 2007 in sus si maxim 13.000 euro.
HalbaSus
QUOTE (Titi1988 @ Nov 8 2011, 10:11 AM) *
Sa se intelege ca este vorba despre o panta de vreo 200 m foarte abrupta( urcata cu 1-a turata si patineaza pe pietris) care duce doar la cabana iuliei=> iarna este plina de zapada

Recunosc ca abia acum am citit fraza asta.
Seamana foarte mult cu locul unde locuiesc eu (adica panta abrupta si plina de zapada toata iarna (chiar daca ninge doar de 3 ori pe an)).
Cateva observatii:

1. De ce vrea iarna sa ajunga acolo daca nu acolo locuieste ? E obligatoriu sa ajungi iarna acolo ? Din cate am inteles nu locuieste acolo... ce face se duce singura ? ca prietenii nu vor putea urca decat daca isi selectioneaza prietenii pe criteriu masinii (de craciun ii chem doar pe cei cu SUV, pe cei care au masini cu garda mica la sol si fara awd, sa stea acasa) ... sau ii duce pe toti sus ? iar daca foloseste cabana doar vara... de ce vrea sa ajunga si iarna acolo si de ce nu poate urca cu orice masina care nu are o garda foarte joasa ?

2. Daca dintr-un motiv vrea sa ajunga sus la cabana iarna atunci in ordinea importantei as specifica:
- cauciucurile de iarna cat mai agresive (nu toate cauciucurile de iarna sunt egale intre ele)
- soferul
- tractiunea integrala
- garda la sol

Cu alte cuvinte daca problema e doar o panta inzapezita (deci nu sunt situatii de off-road extrem)... adica daca panta respectiva poate fi urcata de o masina normala vara... atunci acea panta poate fi urcata si iarna cu gume adecvate (si preferabil AWD). Garda la sol e un factor care conteaza (daca e foarte joasa te transformi in plug si trebuie sa faci niste manevre in plus) dar cand vorbesc de faptul ca garda la sol e problematica vorbesc de masini cu garda de vreo 10 cm... monovolumele e aproape imposibil sa aiba probleme din punctul asta de vedere.

Deci parerea mea:
1. Alegerea ideala: Skoda Octavia 4x4 break cu pachet de drumuri grele (spre norocul tau cam toate skodele 4x4 sunt cu PDG). Daca o incalti pe aia cu gume de iarna si nu urci iarna atunci inseamna ca e construita cabana intr-un loc total inaccesibil si trebuie vanduta... de preferinta vara... biggrin.gif In plus e o masina foarte Ok in tot restul anului.
2. Alte variante care ar putea functiona:
- SUV (e mai scumpa din toate punctele de vedere dar daca il face pe om sa se simta mai bine... (piticii au intotdeauna dreptate))
- Monovolume sau dube cu tractiune integrala (Sharan 4-matic & co) - la fel ca si octavia awd, doar ca sunt mai scumpe si nu cred ca se poate bucura de spatiul suplimentar... in plus sunt mai rare pe piata SH... nu sunt nicidecum o alegere proasta daca gasesti una la pret bun. Cu toate ca intre Sharan si octavia as merge cu ochii inchisi pe octavia, avem un sharan in familie (fwd ce-i drept) si e moartea pasiunii in materie de condus, prefer suv-urile... sau dubele...
3. Variante pe care nu le-as lua in considerare:
- Monovolume cu tractiune fata: sunt nasoale 12 luni pe an, iarna va urca greu pana la cabana si nu au spatiu mult mai mare decat break-urile (pentru transport marfa/bagaje)... sunt minunate daca ai o familie mare, si duci copii si vrei sa iei si bunicii... ca masina de familie mare in general... dar din cate am inteles nu e cazul.
- pick-up-uri... la fel ca la SUV-uri... doar ca daca nu vrea sa faca o cariera in constructii e un overkill... adica am inteles ca acum cara niste materiale de constructii pana acolo... dar dupa ce termina ce face ? isi demonteaza bena ? Cate materiale trebuie la o amenajare interioara ? chiar nu merita sa le duca cu o masina inchiriata/taxi ? Sau va avea mereu ceva de construit intr-o zona greu accesibila ?
Titi1988
ti-am urmat sfatul si am gasit in Cluj o Skoda octavia break 4x4 pachet drumuri grele ins tare foarte buna cu motor de 1.9 tdi 42.000 km cu garantie inca un an. Pret 12.500 euro. Poate chiar vineri mergem sa o vedem thumbsup.gif
Titi1988
Am avut discutia despre masina cu socru si principalul candidat a devenit Hyundai Tucson la care se cumpara o remorca. motor de 2.000 cmc an 2008 in jur de 10.000 euro
M-am uitat un pic pe autovit si am gasit mai multe anunturi dar unul mi-a atras atentia din cauza unei dotari=> buton 4x4 low. Exsita asa ceva pe Tucson? turned.gif
Titi1988
facand o paranteza de la acesta discutie ca sa nu incep alt topic aiurea mai pe la primavara-vara au de gand ai mei sa cumpere un 4x4 usor pentru deplasari prin sat ( atelier acasa, prin padure cum tata ii cu composesoratul etc) Suma maxima 2000 euro ( incluzand cauciucurile off-road daca nu vine masina cu ele). Ca si vechime nu am ce comenta la acest pret, ma gandeam la ceva de genul suzuki samurai, vitara, frontera etc. am nevoie de reductor, diferential blocabil. Care este cel mai ok pentru ce am eu nevoie? la masini de aceasta varsta ma gandesc sa iau un benzinar maxim 2000 cmc ca sa nu am probleme mecanice ( cum apar la diesel). PS nu trebuie sa aiba acte sau sa fie inmatriculata pentru ca o inscriu pe comuna. multumesc
DORU
Vitara SWB 1.6 8v thumbsup.gif
Titi1988
am vazut ca are "High/low reange gears and selctable four wheel drive." deci reductor si pot sa aleg 4x4 sau rwd ma gandesc?. diferential blocabil? imi place masinuta thumbsup.gif
Seri
Frontera nu are rost. Au fiabilitate foarte slaba.
Samurai e foarte rigid si inconfortabil.
Vitara e cel mai echilibrat. Tractiunea e pe spate sau 4x4 lock, adica diferentialul central nu isi indeplineste niciodata functia de variere a cuplului intre punti, este doar on/off.
T u d o r
Vitara n-are tractune fata sau 4x4? Eu asa stiam. unsure.gif
Titi1988
deci are 4x4 ca si pe o dacia papuc, daca derapeaza o roata spate si una fata ai ramas impotmolit.. Oricum am cautat o ora cum se poate modifica pt off-road o vitara si am ajuns la niste bestii, exista top felul de body lifturi, suspension kits etc chiar am gasit un tip care si-a pus diferential blocabil turned.gif si pana in 2000 euro gasesc ceva 4x4 cu diferential blocabil?
mike.omega
Lada Niva? smile.gif
Titi1988
QUOTE (mike.omega @ Jan 28 2012, 08:16 PM) *
Lada Niva? smile.gif


no way, am fost cu una si nu a fost placut deloc. mai bine raman la vitara teehee.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.