IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Masinile electrice- pro si contra

This topic is about Masinile electrice- pro si contra, the author, razvanzlavog, wrote about: Conform unui articol guvernul va acorda 5000 de euro sustinere pentru achizitionarea unei masini electrice. Personal, mi se pare excelent. Ce parere a ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Masinile electrice- pro si contra, Argumente pro si contra pentru achizitionarea unei masini electrice
Masina electrica?
Masina electrica?
Da [ 8 ] ** [29.63%]
Nu [ 13 ] ** [48.15%]
Poate [ 6 ] ** [22.22%]
Total Votes: 27
Guests cannot vote 
razvanzlavog
post Apr 7 2011, 12:09 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 7-April 11
Member No.: 131.958



Conform unui articol guvernul va acorda 5000 de euro sustinere pentru achizitionarea unei masini electrice. Personal, mi se pare excelent.
Ce parere aveti?
In afara argumentului referitor la poulare, ce alte beneficii mai are masina electrica si ce dezavantaje?

This post has been edited by G e o r g e: Apr 7 2011, 12:11 PM
Attached File(s)
Attached File  Masina_electrica.jpeg ( 7.05K ) Number of downloads: 2
 
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Apr 7 2011, 12:25 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Personal n-as da mai mult de 10k de euro pentru I-Miev.
Si oricum guvernul vrea sa acorde acel voucher intai institutiilor publice si abia apoi poporului. Deci cu o mana luam, cu alta dam, comisioane evident!

Mai bine ar spirjini institutiile publice si firmele care au parcari amenajate sa instaleze sisteme de alimentare pentru masinile electrice.


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Apr 7 2011, 12:38 PM
Post #3


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Am votat "Poate".

Sunt PENTRU masinile mai putin poluante, fie ele Hybride sau Electrice. Insa daca la primele pretul mai e cum mai e, la ultimele este de-a dreptul prohibitiv !
Acesta ar fi primul dezavantaj.
Urmatorul l-a amintit Mike, locatiile pt reincarcare sunt...atat de multe ca nu stii la care sa opresti. teehee.gif
Cand va exista si o retea nationala pt asa ceva, masinile in sine vor deveni cu adevarat utile si prin mobilitate extraurbana.

This post has been edited by DORU: Apr 7 2011, 12:39 PM


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 7 2011, 12:46 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Opel Ampera costa 42k€. Cu 5k dati de stat, se face 37k€. Asta pentru o masina de max 150CP, cu bateriile incarcate, si cu un consum pe hartie intre 2 si 8€/100km, functie de regim. Cam mult...

O masina pur electrica as lua doar daca ar fi a doua masina a familiei, folosita pt foiala scurta in oras.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Apr 7 2011, 01:22 PM
Post #5


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



NU - deoarece masinile electrice NU reprezinta o solutie. In afara de faptul ca se descarca repede, se incarca greu si nu ai unde sa le reincarci, masinile electrice NU reduc poluarea. Muta sursa de poluare de peste tot...la un loc/sau citeva locuri centralizate. Si asta ar fi bineinteles un avantaj DACA emisiile centralelor electrice ar putea fi pe deplin controlate. Problema este ca doar emisiile de poluanti ale hidrocentralelor si celor eoliene pot fi pe deplin controlate, iar cele ale centralelor nucleare well sa presupunem ca si alea pot fi controlate in absenta unor evenimente tragice gen Chernobil si Fukushima. In general (50%-70%) energia electrica este obtinuta tot prin arderea de carbune/gaze ceea ce implica si poluarea cu particule, si crearea de noxe, si emiterea de CODoi (CO2), indiferent ce tratamente si filtrare se face la sursa. Iar cind va creste cerinta de energie electrica, nu va construi nimeni peste noapte un reactor nuclear (mai ales acum, dupa Fukushima) ci va arde mai mult carbune. Sint complet de acord ca este mult mai usor sa controlezi poluarea la sursa, dar toate aceste solutii arata excelent pe hirtie si se loveste de costurile exorbitante.

Spre exemplu, eu locuiesc in "tara" aflata pe locul 7 in lume la productia de electricitate din centrale nucleare. "Tara" se numeste statul american Illinois, cu 49% nuclear si 48% carbune, contributie la energia electrica (Media pe USA este 50% carbune, 20% nuclear). Si asa, vara sint activate 2-3 centrale cu carbune de linga down-town, pentru a putea face fata cerintei de curent pt aerul conditionat. Introducerea unei retele de autobuze electrice (tramvai, sau troleu) a fost considerata impracticabila dpdv energetic cu multi ani in urma. Si era vorba doar de citeva linii de autobuze in centru.

Asa ca guvernul mai bine si-ar tine cei 5000 de parale si ar incuraja fie importurile de masini hibride ori daca tot are de dat bani, i-ar da sub forma de abonamente la mijloacele de transport in comun si in felul acesta ar avea un impact asupra poluarii si a consumului/importului de petrol. Dar deja cu sigestia asta ne bagam la discutii despre problemele sociale. Sau daca vrea sa ii investeasca (per capita) in energie electrica, sa inceapa sa modernizeze reteaua de distributie a energiei electrice si sa elimine/micsoreze pierderile pe traseu, intre sursa si consumator (cca 20%)

This post has been edited by f1anatic: Apr 7 2011, 08:59 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alias
post Apr 7 2011, 01:44 PM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 288
Joined: 27-May 09
Member No.: 120.074



Am votat Da, pe considerentul urmator:
Am de acasa pana la birou 12 km. cu ce ma mai invart prin oras sa zicem 30-35 km pe zi. Nu fac liniute la semafor, nu ma dau mare in trafic.
As prefera sa am o masina electrica pentru mers la serviciu, piata, vizite in oras. (evident nu la preturile aberant de mari sin acest moment)


--------------------
Subaru Forester 2008
ex Subaru Impreza 2008
ex Subaru Outback 2005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Titi1988
post Apr 7 2011, 01:51 PM
Post #7


disperat..dupa masini
******

Group: Membri
Posts: 1.395
Joined: 4-November 07
From: Cluj
Member No.: 115.339



Masina electrica NU => f1anatic a scurtat povestea dar ea este muuult mai ampla
Masina pe hidrogen DA vezi toyota parca.. nu mai stiu exact


--------------------
Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007
Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009
Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Apr 7 2011, 01:55 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Eu sunt pro electrice. Oricum viitorul va fi al lor.
Dezvoltarea lor si a fuel-cell-urilor (voi fi injurat, dar in sinea mea sunt convins de asta, asa ca nu va obositi sa ma contraziceti) a fost franata cat s-a putut de mult de cei din industria petroliera. no.gif no.gif
E greu inceputul, dupa care nu se va mai reveni la petrol.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 7 2011, 01:56 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@F1
Reteaua voastra de distributie e data p-aici de exemplu negativ de capitalism salbatic in care s-a urmarit profitul pe termen scurt in dauna investitiilor pe termen mai lung.

Francia are 90% din energia electrica nucleara. LA ei ar fi o sfaraiala transportul electric. Germania vrea sa renunte la nuclear, are centrale cu carbune si cu gaz. Ei sunt mai "verzi". O masina electrica polueaza mai mult decat una pe benzina.
Eolianul e inca in afara discutie intrucat nici nu e fiabila, nici raspandita si e si mai poluanta decat nuclearul (necesita de 3 ori mai mult ciment / kwh produs decat o centrala nucleara, si tot atata otel).

This post has been edited by James Kilowatt: Apr 7 2011, 01:58 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Apr 7 2011, 05:54 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Mai explici odata cum e cu poluarea eolienelor?

Necesita ciment pentru constructie, OK... apoi? sau e raportat la numarul de ani de utilizare?


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
laurentiu
post Apr 7 2011, 06:06 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.204
Joined: 19-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.478



Zic si eu tot NU pentru ca:
-constructia unei masini 100% electrice implica niste tehnologii care sunt foarte poluante.
-nu sunt rentabile: mi se pare absurd sa dau 30-40000 de euro pe o masina cu care sa nu pot sa parcurg mai mult de 100 de km pentru ca ramane fara baterii
-hai sa zic ca sa descarca, sansele sunt nule sa gasesc o priza intr-o parca si sa reincarc
-nicio benzinarie nu ar accepta sa incarc bateriile
-sa zicem ca nu mai platesc benzina, dar voi avea facturi la curent uriase (curent care stiti voi de unde provine)
-cea mai ieftina masina electrica in Romania este cat Matizul si costa 35000 de euro si are autonomie undeva in jur de 80 km. Aha, prefer sa bag benzina de 100 de lei la Beetle, sa merg 300 de km si eventual sa plantez un pom. Ma consider mai ecologist asa.
- + parerea lui F1anatic


--------------------
Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DRAGOS
post Apr 7 2011, 07:12 PM
Post #12


PGM-FI
******

Group: Membri
Posts: 2.877
Joined: 2-March 07
From: Bucuresti/Ploiesti (Prahova)
Member No.: 100.675



QUOTE (Titi1988 @ Apr 7 2011, 02:51 PM) *
Masina electrica NU => f1anatic a scurtat povestea dar ea este muuult mai ampla
Masina pe hidrogen DA vezi toyota parca.. nu mai stiu exact

Honda defapt smile.gif

Si acolo este insa cam aceeasi poveste, procesul de fabricatie este foarte scump si poluator.


--------------------
Honda Accord 2.0 MT Executive Arctic Blue Pearl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Apr 7 2011, 08:00 PM
Post #13


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Am votat nu. Masinile electrice sunt mult prea scumpe acum si cum ati spus si voi muta poluarea in alta parte. Atata timp cat Citronelul ala electric (Mitsubishi de fapt) costa 35000 euro... pas. In plus sa ne amintim ce inseamna poluarea automobilelor din totalul poluarii pe glob. Cate vapoare trebuiau pentru a acoperi intreaga poluare a tuturor automobilelor din lume? Parca 40 daca nu ma insel. Si atunci toata labareala asta cu emisiile masinilor e o fatarnicie la nivel guvernamental care de fapt se rasfrange asupra consumatorului lipsit de alternativa.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Apr 7 2011, 08:15 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



NU, si pentru ca antepostatorii (eh, va place cuvantul ? biggrin.gif) mei au dezvoltat motivele stiintifice eu o sa va spun de ce o masina electrica e o idee proasta pe motive de imagine:
In momentul in care iti cumperi una poti avea 3 motive
- esti zgarcit (ma rog, momentan nu poti fi suspectat de asta, dar sa zicem ca preturile vor scadea enorm in viitor).
- esti ecologist la modul algoreistic.
- esti hipster.

Este ca si cum ai implora in mod public sa fii pocnit in ovare (pentru ca in mod evident nu ai c**e).

P.S: Da, stiu ca exista Tesla, si mai stiu ca exista o gramada de alte masini care fac vroom-vroom care sunt mai bune decat tesla si sunt mult mai ieftine decat Tesla, iar daca iti iei o Tesla in loc sa-ti iei o Tesla in loc sa-ti iei un Lotus Elise meriti 2 suturi in c... asta... ovare.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Apr 7 2011, 09:02 PM
Post #15


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (HalbaSus @ Apr 7 2011, 12:15 PM) *
NU, si pentru ca antepostatorii (eh, va place cuvantul ? biggrin.gif) mei au dezvoltat motivele stiintifice eu o sa va spun de ce o masina electrica e o idee proasta pe motive de imagine:
In momentul in care iti cumperi una poti avea 3 motive
- esti zgarcit (ma rog, momentan nu poti fi suspectat de asta, dar sa zicem ca preturile vor scadea enorm in viitor).
- esti ecologist la modul algoreistic.
- esti hipster.


Si fara sa o dau in ecologie; dar cind merg la vinatoare si platesc pt taxa de mediu; taxa de vinatoare; timbrul de apa; timbrul de pasare zburatoare; timbrul de migratoare etc etc - sint mai ecologist decit toti cei care ciriie si miriie ca masinile pe benzina / diesel polueaza si uite de aia ei conduc un Prius onest, cinstit si nepulaoant. Pt ca toate aceste taxe se duc drept in sustinerea si intretinerea habitatului, a biodiversitatii si a mediului pe cind masina lor "curata" a fost facuta cu poluare la greu in minele de unde s-a extras minereul pt baterii; la fabricile unde s-au facut acele baterii; etc

This post has been edited by f1anatic: Apr 7 2011, 09:05 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 7 2011, 09:24 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE (AlexTM @ Apr 7 2011, 05:54 PM) *
Mai explici odata cum e cu poluarea eolienelor?

Necesita ciment pentru constructie, OK... apoi? sau e raportat la numarul de ani de utilizare?


Da, am raportat la kwh produs. Si asta presupunand ca merge 100% din timp la puterea nominala, nu 10-15% cat merg actual. Am fost foarte de treaba. Si nici n-am luat in calcul necesitatea cailor de acces ca sa le repari si sa le intretii care tot poluare inseamna.
La nuclear n-am luat deseurile radioactive, care insa sunt o cantitate foarte redusa si tinuta sub control, nu "pierdute" ca poluantii atmosferici.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post Apr 7 2011, 10:05 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



Pai atunci ia in calcul si poluarea produsa de cisternele care transporta benzina. De tancurile petroliere, de rafinarii, schelele de extractie, etc...
Io nu stiu despre ce poluare globala vorbiti (ba sigur ca stiu smile.gif ) insa ceea cu care ma confrunt zi de zi pe strada e produsa de masini. Nu numai de autoturisme, bineinteles, ci si de camioane, autobuze si alte sobe care circula pe strazi. ASTA e cea care simte la nas si deranjeaza. Daca se concentreaza in alta parte ... foarte bine.
Deci DA. Sunt pentru ... la modul general, dar n-o sa-mi iau una atata vreme cat costa mai mult decat una normala. Dupa-aia, da.

This post has been edited by AlexTM: Apr 7 2011, 10:05 PM


--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Apr 8 2011, 08:30 AM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



N-am comparat cu carburantii fosili, ci cu nuclearul. Cu carburantii fosili e cam cum zice F1, muti poluarea inalta parte. Si eu prefer o centrala cu carbune in plin camp in loc de aroma de diesel in oras, insa inteligentii care ne conduc nu s-au gandit la asta cand au incurajat dieselul la greu.

Ca s-o zic pe a' dreapta prefer sa risc sa se topeasca Antarctica datorita CO2-ului decat sa fiu sigur ca am probleme de sanatate datorita Nox-ului, particule, HC si alte picanterii emise la cativa m de mine...

Ideal ar fi sa nu se topeasca nici Antarctica si nici sa n-am otravuri in oras, insa daca nu se poate, macar sa fi ales raul cel mai mic. Desteptii din fruntea noastra, cel putin aia care se ocupa de politicile auto au decis ca Antarctica e mai importanta. Si stii ce mi-e teama si mai tare? Ca n-o sa foloseasca la mai nimic toate ideile lor si Antarctica tot o sa se topeasca, sau daca din intampare decide sa NU se topeasca asta o sa fie din alte motive decat din cele pe care credem noi.
Pe de alta parte e drept ca politica eco desi s-ar putea sa nu aiba nici un efect asupra antarctici are si efecte pozitive. Creeaza joburi, creeaza noi afaceri, reduc consumul de energie si dependenta energetica, etc. Astea sunt bune indiferent daca motivele sau justificarile sunt adevarate sau nu


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
laurentiu
post Apr 8 2011, 08:49 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.204
Joined: 19-September 02
From: Bucuresti
Member No.: 6.478



Daca imi perimiteti un mic off topic, apropo de centralele eoliene. Am vazut azi nopate pe Realitatea cum ca nu peste mult timp curentul produs de centralele eoliene din Romania va mari foarte mult facturile. Ori eu asta nu o inteleg. Pentru curentul produs nu e nevoie nici de carbuni si nici de uraniu. Pai daca o sursa de energie simpla, precum vantul face ca pretul curentului sa creasca, de ce m-as abona la o asemenea retea? Eu cred ca interesul financiar al unor companii este mai presus decat orice principiu ecologist. De-asta sunt multe companii care urasc masinile electrice.


--------------------
Opel Astra F 1.6 75 CP (Das Auto), VW New Beetle 1.4 75 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Apr 8 2011, 09:01 AM
Post #20


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Avand in vedere cresterea galopanta a preturilor combustibililor fosili prelucrati, eu unul astept cu nerabdare sa-si dea obstescul sfarsit producatorii de petrol. Prea s-au invatat nababi ninja.gif

This post has been edited by DORU: Apr 8 2011, 09:02 AM


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 12:34 AM