Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masinile electrice- pro si contra
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2
razvanzlavog
Conform unui articol guvernul va acorda 5000 de euro sustinere pentru achizitionarea unei masini electrice. Personal, mi se pare excelent.
Ce parere aveti?
In afara argumentului referitor la poulare, ce alte beneficii mai are masina electrica si ce dezavantaje?
mike.omega
Personal n-as da mai mult de 10k de euro pentru I-Miev.
Si oricum guvernul vrea sa acorde acel voucher intai institutiilor publice si abia apoi poporului. Deci cu o mana luam, cu alta dam, comisioane evident!

Mai bine ar spirjini institutiile publice si firmele care au parcari amenajate sa instaleze sisteme de alimentare pentru masinile electrice.
DORU
Am votat "Poate".

Sunt PENTRU masinile mai putin poluante, fie ele Hybride sau Electrice. Insa daca la primele pretul mai e cum mai e, la ultimele este de-a dreptul prohibitiv !
Acesta ar fi primul dezavantaj.
Urmatorul l-a amintit Mike, locatiile pt reincarcare sunt...atat de multe ca nu stii la care sa opresti. teehee.gif
Cand va exista si o retea nationala pt asa ceva, masinile in sine vor deveni cu adevarat utile si prin mobilitate extraurbana.
James Kilowatt
Opel Ampera costa 42k€. Cu 5k dati de stat, se face 37k€. Asta pentru o masina de max 150CP, cu bateriile incarcate, si cu un consum pe hartie intre 2 si 8€/100km, functie de regim. Cam mult...

O masina pur electrica as lua doar daca ar fi a doua masina a familiei, folosita pt foiala scurta in oras.
f1anatic
NU - deoarece masinile electrice NU reprezinta o solutie. In afara de faptul ca se descarca repede, se incarca greu si nu ai unde sa le reincarci, masinile electrice NU reduc poluarea. Muta sursa de poluare de peste tot...la un loc/sau citeva locuri centralizate. Si asta ar fi bineinteles un avantaj DACA emisiile centralelor electrice ar putea fi pe deplin controlate. Problema este ca doar emisiile de poluanti ale hidrocentralelor si celor eoliene pot fi pe deplin controlate, iar cele ale centralelor nucleare well sa presupunem ca si alea pot fi controlate in absenta unor evenimente tragice gen Chernobil si Fukushima. In general (50%-70%) energia electrica este obtinuta tot prin arderea de carbune/gaze ceea ce implica si poluarea cu particule, si crearea de noxe, si emiterea de CODoi (CO2), indiferent ce tratamente si filtrare se face la sursa. Iar cind va creste cerinta de energie electrica, nu va construi nimeni peste noapte un reactor nuclear (mai ales acum, dupa Fukushima) ci va arde mai mult carbune. Sint complet de acord ca este mult mai usor sa controlezi poluarea la sursa, dar toate aceste solutii arata excelent pe hirtie si se loveste de costurile exorbitante.

Spre exemplu, eu locuiesc in "tara" aflata pe locul 7 in lume la productia de electricitate din centrale nucleare. "Tara" se numeste statul american Illinois, cu 49% nuclear si 48% carbune, contributie la energia electrica (Media pe USA este 50% carbune, 20% nuclear). Si asa, vara sint activate 2-3 centrale cu carbune de linga down-town, pentru a putea face fata cerintei de curent pt aerul conditionat. Introducerea unei retele de autobuze electrice (tramvai, sau troleu) a fost considerata impracticabila dpdv energetic cu multi ani in urma. Si era vorba doar de citeva linii de autobuze in centru.

Asa ca guvernul mai bine si-ar tine cei 5000 de parale si ar incuraja fie importurile de masini hibride ori daca tot are de dat bani, i-ar da sub forma de abonamente la mijloacele de transport in comun si in felul acesta ar avea un impact asupra poluarii si a consumului/importului de petrol. Dar deja cu sigestia asta ne bagam la discutii despre problemele sociale. Sau daca vrea sa ii investeasca (per capita) in energie electrica, sa inceapa sa modernizeze reteaua de distributie a energiei electrice si sa elimine/micsoreze pierderile pe traseu, intre sursa si consumator (cca 20%)
alias
Am votat Da, pe considerentul urmator:
Am de acasa pana la birou 12 km. cu ce ma mai invart prin oras sa zicem 30-35 km pe zi. Nu fac liniute la semafor, nu ma dau mare in trafic.
As prefera sa am o masina electrica pentru mers la serviciu, piata, vizite in oras. (evident nu la preturile aberant de mari sin acest moment)
Titi1988
Masina electrica NU => f1anatic a scurtat povestea dar ea este muuult mai ampla
Masina pe hidrogen DA vezi toyota parca.. nu mai stiu exact
Mircea104901
Eu sunt pro electrice. Oricum viitorul va fi al lor.
Dezvoltarea lor si a fuel-cell-urilor (voi fi injurat, dar in sinea mea sunt convins de asta, asa ca nu va obositi sa ma contraziceti) a fost franata cat s-a putut de mult de cei din industria petroliera. no.gif no.gif
E greu inceputul, dupa care nu se va mai reveni la petrol.
James Kilowatt
@F1
Reteaua voastra de distributie e data p-aici de exemplu negativ de capitalism salbatic in care s-a urmarit profitul pe termen scurt in dauna investitiilor pe termen mai lung.

Francia are 90% din energia electrica nucleara. LA ei ar fi o sfaraiala transportul electric. Germania vrea sa renunte la nuclear, are centrale cu carbune si cu gaz. Ei sunt mai "verzi". O masina electrica polueaza mai mult decat una pe benzina.
Eolianul e inca in afara discutie intrucat nici nu e fiabila, nici raspandita si e si mai poluanta decat nuclearul (necesita de 3 ori mai mult ciment / kwh produs decat o centrala nucleara, si tot atata otel).
AlexTM
Mai explici odata cum e cu poluarea eolienelor?

Necesita ciment pentru constructie, OK... apoi? sau e raportat la numarul de ani de utilizare?
laurentiu
Zic si eu tot NU pentru ca:
-constructia unei masini 100% electrice implica niste tehnologii care sunt foarte poluante.
-nu sunt rentabile: mi se pare absurd sa dau 30-40000 de euro pe o masina cu care sa nu pot sa parcurg mai mult de 100 de km pentru ca ramane fara baterii
-hai sa zic ca sa descarca, sansele sunt nule sa gasesc o priza intr-o parca si sa reincarc
-nicio benzinarie nu ar accepta sa incarc bateriile
-sa zicem ca nu mai platesc benzina, dar voi avea facturi la curent uriase (curent care stiti voi de unde provine)
-cea mai ieftina masina electrica in Romania este cat Matizul si costa 35000 de euro si are autonomie undeva in jur de 80 km. Aha, prefer sa bag benzina de 100 de lei la Beetle, sa merg 300 de km si eventual sa plantez un pom. Ma consider mai ecologist asa.
- + parerea lui F1anatic
DRAGOS
QUOTE (Titi1988 @ Apr 7 2011, 02:51 PM) *
Masina electrica NU => f1anatic a scurtat povestea dar ea este muuult mai ampla
Masina pe hidrogen DA vezi toyota parca.. nu mai stiu exact

Honda defapt smile.gif

Si acolo este insa cam aceeasi poveste, procesul de fabricatie este foarte scump si poluator.
T u d o r
Am votat nu. Masinile electrice sunt mult prea scumpe acum si cum ati spus si voi muta poluarea in alta parte. Atata timp cat Citronelul ala electric (Mitsubishi de fapt) costa 35000 euro... pas. In plus sa ne amintim ce inseamna poluarea automobilelor din totalul poluarii pe glob. Cate vapoare trebuiau pentru a acoperi intreaga poluare a tuturor automobilelor din lume? Parca 40 daca nu ma insel. Si atunci toata labareala asta cu emisiile masinilor e o fatarnicie la nivel guvernamental care de fapt se rasfrange asupra consumatorului lipsit de alternativa.
HalbaSus
NU, si pentru ca antepostatorii (eh, va place cuvantul ? biggrin.gif) mei au dezvoltat motivele stiintifice eu o sa va spun de ce o masina electrica e o idee proasta pe motive de imagine:
In momentul in care iti cumperi una poti avea 3 motive
- esti zgarcit (ma rog, momentan nu poti fi suspectat de asta, dar sa zicem ca preturile vor scadea enorm in viitor).
- esti ecologist la modul algoreistic.
- esti hipster.

Este ca si cum ai implora in mod public sa fii pocnit in ovare (pentru ca in mod evident nu ai c**e).

P.S: Da, stiu ca exista Tesla, si mai stiu ca exista o gramada de alte masini care fac vroom-vroom care sunt mai bune decat tesla si sunt mult mai ieftine decat Tesla, iar daca iti iei o Tesla in loc sa-ti iei o Tesla in loc sa-ti iei un Lotus Elise meriti 2 suturi in c... asta... ovare.
f1anatic
QUOTE (HalbaSus @ Apr 7 2011, 12:15 PM) *
NU, si pentru ca antepostatorii (eh, va place cuvantul ? biggrin.gif) mei au dezvoltat motivele stiintifice eu o sa va spun de ce o masina electrica e o idee proasta pe motive de imagine:
In momentul in care iti cumperi una poti avea 3 motive
- esti zgarcit (ma rog, momentan nu poti fi suspectat de asta, dar sa zicem ca preturile vor scadea enorm in viitor).
- esti ecologist la modul algoreistic.
- esti hipster.


Si fara sa o dau in ecologie; dar cind merg la vinatoare si platesc pt taxa de mediu; taxa de vinatoare; timbrul de apa; timbrul de pasare zburatoare; timbrul de migratoare etc etc - sint mai ecologist decit toti cei care ciriie si miriie ca masinile pe benzina / diesel polueaza si uite de aia ei conduc un Prius onest, cinstit si nepulaoant. Pt ca toate aceste taxe se duc drept in sustinerea si intretinerea habitatului, a biodiversitatii si a mediului pe cind masina lor "curata" a fost facuta cu poluare la greu in minele de unde s-a extras minereul pt baterii; la fabricile unde s-au facut acele baterii; etc
James Kilowatt
QUOTE (AlexTM @ Apr 7 2011, 05:54 PM) *
Mai explici odata cum e cu poluarea eolienelor?

Necesita ciment pentru constructie, OK... apoi? sau e raportat la numarul de ani de utilizare?


Da, am raportat la kwh produs. Si asta presupunand ca merge 100% din timp la puterea nominala, nu 10-15% cat merg actual. Am fost foarte de treaba. Si nici n-am luat in calcul necesitatea cailor de acces ca sa le repari si sa le intretii care tot poluare inseamna.
La nuclear n-am luat deseurile radioactive, care insa sunt o cantitate foarte redusa si tinuta sub control, nu "pierdute" ca poluantii atmosferici.
AlexTM
Pai atunci ia in calcul si poluarea produsa de cisternele care transporta benzina. De tancurile petroliere, de rafinarii, schelele de extractie, etc...
Io nu stiu despre ce poluare globala vorbiti (ba sigur ca stiu smile.gif ) insa ceea cu care ma confrunt zi de zi pe strada e produsa de masini. Nu numai de autoturisme, bineinteles, ci si de camioane, autobuze si alte sobe care circula pe strazi. ASTA e cea care simte la nas si deranjeaza. Daca se concentreaza in alta parte ... foarte bine.
Deci DA. Sunt pentru ... la modul general, dar n-o sa-mi iau una atata vreme cat costa mai mult decat una normala. Dupa-aia, da.
James Kilowatt
N-am comparat cu carburantii fosili, ci cu nuclearul. Cu carburantii fosili e cam cum zice F1, muti poluarea inalta parte. Si eu prefer o centrala cu carbune in plin camp in loc de aroma de diesel in oras, insa inteligentii care ne conduc nu s-au gandit la asta cand au incurajat dieselul la greu.

Ca s-o zic pe a' dreapta prefer sa risc sa se topeasca Antarctica datorita CO2-ului decat sa fiu sigur ca am probleme de sanatate datorita Nox-ului, particule, HC si alte picanterii emise la cativa m de mine...

Ideal ar fi sa nu se topeasca nici Antarctica si nici sa n-am otravuri in oras, insa daca nu se poate, macar sa fi ales raul cel mai mic. Desteptii din fruntea noastra, cel putin aia care se ocupa de politicile auto au decis ca Antarctica e mai importanta. Si stii ce mi-e teama si mai tare? Ca n-o sa foloseasca la mai nimic toate ideile lor si Antarctica tot o sa se topeasca, sau daca din intampare decide sa NU se topeasca asta o sa fie din alte motive decat din cele pe care credem noi.
Pe de alta parte e drept ca politica eco desi s-ar putea sa nu aiba nici un efect asupra antarctici are si efecte pozitive. Creeaza joburi, creeaza noi afaceri, reduc consumul de energie si dependenta energetica, etc. Astea sunt bune indiferent daca motivele sau justificarile sunt adevarate sau nu
laurentiu
Daca imi perimiteti un mic off topic, apropo de centralele eoliene. Am vazut azi nopate pe Realitatea cum ca nu peste mult timp curentul produs de centralele eoliene din Romania va mari foarte mult facturile. Ori eu asta nu o inteleg. Pentru curentul produs nu e nevoie nici de carbuni si nici de uraniu. Pai daca o sursa de energie simpla, precum vantul face ca pretul curentului sa creasca, de ce m-as abona la o asemenea retea? Eu cred ca interesul financiar al unor companii este mai presus decat orice principiu ecologist. De-asta sunt multe companii care urasc masinile electrice.
DORU
Avand in vedere cresterea galopanta a preturilor combustibililor fosili prelucrati, eu unul astept cu nerabdare sa-si dea obstescul sfarsit producatorii de petrol. Prea s-au invatat nababi ninja.gif
solmar
Se zice "anteposteorii mei" 36182451.gif cu variantele anteposteourii mei sau antepostorii.... sau prepostorii
ozz86651
Eu cred ca masinile electrice (impreuna cu centrale nucleare si noi retele de distrubutie) sint foarte misto ca a doua masina. Adica de mers in oras sau la serviciu si inapoi, pe drumuri previzibile. Cred ca si de condus pot fi foarte distractive (o Tesla de exemplu biggrin.gif). ah, da, au o mica problema: bateriile foarte scumpe si de capacitate mica.
Hibridele de genul Volt sint mult mai practice dar si astea au problema lor, cari cu tine un sistem dublu.
Centralele de carbune nu fac neaparat fum si codoi... se poate fara, chiar exista citeva centrale asa dar ma intreb ce impact are in termeni de cost/kw si randament.

Pina la urma obsesia costului mie mi se pare o greseala. In epoca primitiva oamenii foloseau tot timpul sa-si asigure nevoile de baza... acum mincarea si casa se fac cu un procent mic de oameni si restul fac chestii mai mult sau mai putin utile. O groaza de oameni muncesc ca sa scoate diamante din pamint sa le pune femeile pe deget sau la git, altii scot aur din pamint, ca sa fie bagat la loc in pamint si pazit de alt oameni. O multime de oameni pe planeta muncesc sau isi cheltuie procente mari din venit pe chestii de utilitate indoielnica, de la bijuterii la celulare ultimul racnet si jante lucioase smile.gif. Alte milioane si milioane de oameni sint irositi in armate si armament. O groaza de munca dispare in tutun, e derpt ca mare parte din pretul tigarilor se duce la stat care are si el metodele lui de a fitui banii.
Lucrurile pe care cheltuim maimutoii de noi banii (adica munca) sint legate de cultura si societate. Poate intr-o zi o sa fie cool sa facem chestii mai utile. Ca de exemplu sa cumparam energie scumpa dar mai curata, sau sa impadurim vreun desert ceva. Stiu, suna ca un hippy dream smile.gif, dar realitatea e ca decit sa vezi oamenii ca dau averi pe diamante si aur sau construiesc biserici si-si iau colectii de pistoale ca multi idioti pe la mine prin zona, mai bine sa cumpere un panou solar ceva.

QUOTE
Avand in vedere cresterea galopanta a preturilor combustibililor fosili prelucrati, eu unul astept cu nerabdare sa-si dea obstescul sfarsit producatorii de petrol. Prea s-au invatat nababi ninja.gif


Cred ca iti dai seama ca e fix pe dos: preturile mai mari ii fac mai bogati smile.gif.
solmar
Mare greseala am facut ca l-am persiflat pe Davidoni, era singurul cu capacitati in eoliene, energii alternative, Qi, plasturi, Jiu Jitsu, care citea repede, avea canalele deschise, era asemanator cu Einstein, Michelangelo, Da Vinci....

Practic ne-am pierdut sansa la masina electrica cu eoliene, cu Qi marit, cu consum mic plasturizat, cu motor pe apa, cu aura violeta si cu branturi vibratori instalati in scaune.
James Kilowatt
@Laurentiu
Energia eoliana n-are nevoie de carbune si de uraniu. Asta inseamna ca pretul ei vine doar din constructia si intretinerea moristii. Care constructie si intretinere au impact nu numai asupra pretului, ci si asupra amprentei de CO2 (pe care repet, eu unul n-o consider principala problema ecologica DOVEDITA a omenirii, insa este justificarea pentru incurajarea eolienelor). Morisca aia se construieste la fel de scump si e la fel de nefiabila de la bun inceput, cu toti banii ingropati in ideea asta, si sunt sume exorbitante.

Pe de alta parte, in cazul combustibililor fosili, pretul (ma refer la ala de fabricatie, nu la ala cu accize) e dat in primul rand de pretul carbunelui/gazului/petrolului.

La nuclear insa e mai aproape de eolian... 90-95% din pretul pe kwh e dat de constructia si demolarea reactorului, si de cheltuielile de tratare si depozitate a deseurilor. O dublare a pretului uraniului nu va mari pretul decat cu un 5-10%, spre deosebire de petrol sau alte energii fosile. Pentru o centrala de generatia 4 probabil procentul o sa fie 1%. Iar uraniu e distribuit mai "corect" pe glob decat petrolul si are mult mai putine motive sa fluctueze.

Nuclearul e o tehnologie foarte complexa care a devenit matura si competitiva in cativa ani, in timp ce o morisca legata de un generator e in continuare necompetitiva desi se baga bani in subventii de zeci de ani. Asta inseamna fie care are o problema fundamentala, fie banii se baga aiurea si fara cap... insa pentru fraierul care plateste taxe (si accize la energie fosila sau nucleara) e acelasi lucru.

Cum spuneam insa pe alt topic, un studiu spunea ca guvernele si politicienii desi sunt la fel de inspirati ca si managerii din privat in privinta strategiilor pentru viitor, au totusi in defect care nu exista in privat: Nu sunt capabili sa opreasca un program care nu merge, prefera sa bage bani in continuare intr-un cadavru.
Eu nu cred neaparat ca eoliana e un cadavru, insa daca e in coma iar banii se duc in acupunctura si tamaiere n-am rezolvat nimic.
Diesel
Buey hai sa amanam mistourile dupa pagina 5 sau cand om epuiza subiectul.

Sa facem niste aritmetica d-asta simpla: cate autoturisme sunt inmatriculate in Romania? sa presupunem ca 20% din ele devin electrice peste un an.
Cat curent consuma o ascutitoare d-asta saptamanal? sau zilnic? daca intr-o noapte bagam in priza 80% din masinile electrice de cate reactoare nucleare avem nevoie?
(promit sa ma interesez si revin)

Locuiesc in Dobrogea, regiunea cu cel mai mare potential eolian din europa, mama lui de potential eolian. Anul asta m-am plimbat prin judetul CT (ce-i drept prin sud) cat ultimii 20 de ani si n-am vazut nici o eoliana in functiune, cateva instalate nici una nu mergea. In curand voi avea drumuri prin judetul Tulcea dar nici pentru ala nu sunt optimist.

Alt scenariu: Alias, Mircea, AlexTM, voi stati la bloc? care e distanta intre locul vostru de parcare si cea mai apropiata priza? a cui e priza? care e distanta pana la o priza ce trece prin contuarul vostru?

PS1: ieri n-am avut curent vreo jumatate de zi, cartierul e alimentat cu o singura linie de medie tensiune
PS2: http://www.biziday.ro/2011/04/06/saracii-c...oni-ecologisti/
QUOTE
Poluarea este reglementată la nivel mondial iar România se află printre așa-numiții exportatori de aer curat, tocmai pentru că suntem săraci și nu prea avem cu ce să poluăm.
(trebuie verificata afirmatia, dar e foarte interesanta)
DORU
QUOTE (ozz86651 @ Apr 8 2011, 10:19 AM) *
QUOTE
Avand in vedere cresterea galopanta a preturilor combustibililor fosili prelucrati, eu unul astept cu nerabdare sa-si dea obstescul sfarsit producatorii de petrol. Prea s-au invatat nababi ninja.gif


Cred ca iti dai seama ca e fix pe dos: preturile mai mari ii fac mai bogati smile.gif.


Asta clar, dar se mai si termina la un moment dat rezerva, nu ? smile.gif Asta sper sa apuc eu biggrin.gif
James Kilowatt
@Doru
La momentul actual, o rezerva e considerata "terminata" daca s-a extras 30-35% din total. Adica partea care se extrage usor si ieftin.
Daca insa creste pretul, cresc si rezervele, pentru ca incepe sa merite sa extragi petrolul cu prin metode mai complexe atunci cand e 200dolar barilul, in timp ce daca e la 50 nu merita si consideri zacamantul "epuizat". E epuizat poate petrulul ieftin, de 50 dolari, nu petrolul in general.

Solmar ar trebui sa ne dea detalii mai multe pe tema asta. whistling.gif
alias
Pai sa vedem, ca sa-mi alimentez masina din casa, am nevoie de 30m cablu.
E drept ca nici benzinarie n-am langa parcare, dar, pe acolo trec mai rar.
Dar nu sursa alimentarii ar fi problema. Pretul este problema;
Eu am nevoie de o masina (adica 4 roti si acoperis ) ca asa imi iau motor, care sa ma duc ala birou, la cumparaturi si in vizite prin bucuresti. Nu sa ma duc in vacanta nu sa fac Transalpina.
Chiar daca gasesc unde sa o incarc (prin parcari , pe la prieteni) imi fac socoteala ca la banii aia imi iau un Matiz euro 6-7 si de restul pun benzina si ma rog sa mai am serviciu, ca benzina belsug.

Sunt adeptul nepouarii locului unde traim si respiram si ne crestem copii, dar daca solutia are un pret aberant ea de fapt nu este o solutie.
Este ca la prezentarile de moda, ce vezi pe podium nu poti cumpara din magazin, iar ce exista in magazin nu are nici o legatura cu ce ai vazut pe podium.

Si inca nu pricep de ce transportul in comun din orase mai este inca pe combustibili fosili.

solmar
QUOTE (Diesel @ Apr 8 2011, 09:59 AM) *
Buey hai sa amanam mistourile dupa pagina 5 sau cand om epuiza subiectul.


Diesel, ce-ai patit? Cum sa lasam mistourile?

Dobrogea intradevar are cele mai bune vanturi din Romania. Am studiat putin tema asta colateral unor proiecte de transport. Probabil ca vom avea o puzederie de eoliene pentru ca inca nu s-au terminat proiectele. Din ce am inteles eu e de munca pentru inca vreo 10 ani de acum.

Poate ca masina electrica pe baterii/acumulatori nu e cea mai mare smecherie a secolului. Eu mi-as dori o masina care sa utilizeze energia solara...

JK
Petrol mai este, zacaminte se tot descopera. Nu cred ca vom apuca noi ziua in care se va extrage ultima picatura de titei.
Lucian107416
QUOTE (solmar @ Apr 8 2011, 11:49 AM) *
Poate ca masina electrica pe baterii/acumulatori nu e cea mai mare smecherie a secolului. Eu mi-as dori o masina care sa utilizeze energia solara...

E foarte buna pentru orase si distante scurte. Energia solara e nepotrivita pentru o masina datorita suprafetei necesare, dar poate fi folosita pentru generarea separata a electricitatii si incarcarea acumulatorilor.
James Kilowatt
Si eolienele ar fi potrivite pentru incarcat bateriile, atata timp cat ai nevoie de cc si nu de ca, si NU ai nevoie sa le legi la reteaua globala. Unul din punctele lor slabe e intermitenta vantului, pana cand le-ai adus la frecventa si faza necesara cuplarii in retea s-au oprit... Daca insa merg "independent" si nu le mai impui conditii atat de stricte ar putea produce un procentaj mult mai mare din capacitatea "pe hartie".
Acum sunt jalnice la capitolul asta, nu produc nici 10% din puterea instalata.

Insa producerea energiei e doar o parte a problemei, bateria ramane o problema la fel de dificila. Sa fie usoara, sa aiba capacitate de stocare mare, sa poata livra puteri mari, sa poata absorbi puteri mari, si mai ales sa fie facuta din materiale foarte banale, care sa fie disponibile in cantitati mari la preturi rezonabile.... s-ar putea sa vrem cam multe.

Noua ne-ar trebui asa, niste baterii de 10 ori mai bune decat astea actuale, insa facute din tabla sau din paie, nu din elemente oarecum rare gen litiu....
Diesel
Solmar, ideea era sa facem trolling asa pe subiect. Nu e nevoie sa invocam fizica cuantica... inca.

Am gasit cele 3 tipuri de incarcatoare pentru Telsa.

http://www.teslamotors.com/goelectric/char...-wall-connector
pret de achizitie: $1950
cerinte se sistem: instalatie cu 50-90A
putere instalata: 40-70A, adica 9.6-16.8kW/h (am impresia ca bransamentele monofazice la noi nu depasesc 3.5kW/h, e doar o presupunere asta)
timp de incarcare: 6-4 ore

Am calculat ca daca incarci in 6h la 40A ajungi la 57.6kW/h sau la 70A ajungi la 67.2kW/h. Va reamintesc ca abonamentele sociale sunt limitate la 50kW/h intr-o luna. Nu inteleg unde dispar 10KW in functie de incarcare, poate imi verifica cineva calculele si imi arata unde gresesc. Halba a zis ca 1kW/h cost 0.41ron. Deci costului unui "plin" ar fi 23.61-27.55ron. Sa zicem ca ar fi 25ron.

http://www.teslamotors.com/goelectric/char...obile-connector
pret de achizitie $1500 + $100 pentru un adaptor...
aici ajungem la valoarea pe care o cautam: putere instalata 9.6kW... aceeasi ca la 40A mai sus.

http://www.teslamotors.com/goelectric/char...obile-connector
pret de achizitie: £450
pana acum erau in dolari si acum am trecut la lire sterline, dar jucaria asta pare un prelungitor foarte scump

Sunt doua intrebari importante la care incercam sa raspundem:

- ce se intampla cand le bagam in priza? o masina se incarca folosint 9.6kW iar unul din reactoarele nucleare de la Cernavoda genereaza 705MW. Un reactor poate acoperi 73437.5 masini care se incarca simultan. James KW mi-a soptit ca sunt 6 milioane de autoturisme inmatriculate in Romania. Daca totul e roz si merge conform planului, peste cativa ani se vor incarca in fiecare noapte cate ... 150k masini de la retea. Am avea nevoie de doua reactoare doar sa acopere consumul asta.

- cat ne costa? (daca va mai aduceti aminte discutiile benzina vs motorina)
am stabilit mai sus ca un "plin" costa 25ron. ce autonomie avem cu 25ron? Halba a zis 2-300km deci am cazut de acord la 250km. Pe mine ma costa 100ron aceasi distanta, pe Halba la fel. Deci pentru 1000km costa 400ron combustibilul, insa 100ron curentul electric. Cu o economie de 300ron la 1000km, in primii 20k km reusesti sa acoperi 6000ron, echivalentul incarcatorului ala mare. Cei 20k km ii faci in aproximativ 2 ani pentru ca n-ai cum sa iesi din oras cu masina.

Locuim intr-o casa cu garaj dublu, 4 soferi si 4 masini, insa siguranta generala e de 25A si pe contuarul clasic scrie 40A. James Kw ma bate la cap cu Opel Ampera, dupa ce procesez valorile de acolo mai fac un calcul.
solmar
QUOTE (James Kilowatt @ Apr 8 2011, 02:43 PM) *
Noua ne-ar trebui asa, niste baterii de 10 ori mai bune decat astea actuale, insa facute din tabla sau din paie, nu din elemente oarecum rare gen litiu....

Si nu poti sa te abtii sa taci. Acum au aflat si Davidoni si antagonistii... si n-o sa mai brevetam in vechi bateria vibratoare cu magnet si Qi punctiform largit.
James Kilowatt
E o chestie prea usor de masurat de oricine (o leaga de-un bec si un ampermetru si scrie intr-un carnetel cat curent mai da, din cand in cand, pana se stinge becu'), asa ca nu prea intra in domeniul de activitate a lui Davidoni de dupa 2002.
laurentiu
Dar oare decat curent produs de eoliene, nu mai bine curent produs de panouri fotovoltaice? In cazul asta... ar fi sanse mai mari sa renteze o masina electrica. Asta daca iti permiti un Mitsubishi de clasa mini pe care dai 35000 de euro si vreo 15000 de euro panourile alea. Ai fi 100% ecologist. Dar oare de ce ma gandec la un BMW M3? ninja.gif
Diesel
E nevoie de acoperisul unui autobuz cu burduf ca sa produca suficienta energie pentru o masina din clasa super-mini.

Am crezut ca vrei sa le pui pe masini. Googleplexul e acoperit de panouri fotovoltaice si alea acopera abia 30% din necesarul lor de energie. Problema e ca panourile alea sunt foarte high-tech. Si producerea lor nu e chiar eco. De fapt toate solutiile astea verzi au tot felul de lacune de genul asta. O solutie similara ce e mai simplu de implementat ar fi panourile solare de incalzit apa legate la turbine cu aburi.

De indata ce se rezolva sursa energiei, trebuie rezolvata si distributia, vezi postul meu precedent.

Am gasit un argument pentru masinile electrice. In Romania, energia electrica e inca subventionata? benzina sigur are accize.
De indata ce incepem sa ne bagam masinile in priza, nu vom mai avea subventii la energia electrica deci e bine sa fii un pic inaintea valului. O masina electrica are un oarecare sens din punct de vedere economic, acum, ca taxi. Daca se liberalizeaza pretul energiei electrice va fi interesant. La fel daca scade cererea la benzina astfel incat sa nu mai platim accize va fi si mai interesant.

Deci cumparati-va acum masini electrice. Eu astept sa se ieftineasca benzina smile.gif
ozz86651
E o problema si cu fotovoltaicele astea. Exact cind ai nevoie de curent, nu dau. Adica noaptea si iarna. Deci ai nevoie de baterie. E drept ca nu trebuie sa fie litiu, sa fie usoara, dar oricum.
Ca idee: am un prieten care are fotovoltaice care ii acopera tot consumul. Costul platit de el e vreo 7000$. Pe un an l-a scutit de 1000$ factura la curent. Deci suna ok nu? cu mica problema ca pretul real e binisor peste 20k, poate spre 30k, restul sint subventii.
Si asta in California.

Masina electrica ar fi mai prcatica daca ai putea scoate bateriile din ea in 2 minute.
James Kilowatt
Am discutat cu un tip care isi castiga painea din promovarea masinii electrice si mi-a spus o idee care mi s-a parut interesanta:
In multe tari (belgia de exemplu) curentul e mai ieftin noaptea si mai scump ziua. De ex la mine noaptea e in jur de 5centi/kwh iar ziua pe la 16centi.
Daca bagi masina in priza, se poate incarca in timpul noptii cu 5 centi / kwh si il poate revinde ziua in retea cu 16centi. Daca are baterii duble cat Ampera (aka sa zicem 32kwh) iti poate aduce cam 3.5 euroi pe zi profit, stand degeaba.

Cool, intr-un an iti aduce 1200E profit. In 5 ani 6000€. Cam subtire avand in vedere preturile actuale, dar poate intr-un viitor oarecare daca mai scad putin, poate sa devina mai acceptabila si dpdv economic. Asta cu conditia ca bateriile sa reziste la 1800 cicluri incarcare-descarcare, adica 1/zi timp de 5 ani wink.gif Si sa o mai si poti utiliza in timpul asta fara sa dauneze la "afaceri" biggrin.gif
HalbaSus
si sa nu se supere furnizorul de electricitate ca ii tepuiesti in halul asta si sa scumpeasca curentul nocturn... whistling.gif

P.S: pentru asta nu cred ca ai nevoie de o masina, poti face o instalatie dedicata pentru asta care sa poata suge mai mult noaptea si sigur costa mai putin decat o ampera... una care in 3 ani se amortizeaza si apoi face profit stand in pivnita smile.gif
Diesel
Eu cred ca furnizorul e chiar interesat de reducerea productiei pe timp de zi. E ca o banca ce are nevoie de lichiditati. E posibil sa scada pretul de achizitionare pe timp de zi.

In mod normal chestia asta e facuta pentru eoliene, sa poti introduce curent in retea daca morisca din curte are vant si tu nu poti folosi energia. Teoretic ar fi posibila treaba asta si la noi. Practic este imposibil.
solmar
Ca sa faci profitabila chestia asta cu diferenta de pret cumperi curentul dintr-o jumatate de glob (unde e noapte) si-l vinzi sub pretul pietii in cealalta jumatate (unde e zi) si invers. Si uite asa tot globul foloseste energia ieftina.
James Kilowatt
Chestia asta e de mult, astia au productie nucleara multa si nu pot opri noaptea reactoarele... asa ca dau curent ieftin, ilumineaza autostrazi, etc.
In unele tari daca produci energie verde acasa, reteaua e obligata sa o cumpara la pret preferential. De exemplu in grecia se cumpara scump energia solara de la particulari. Baietii au pus un panou de 1Kw pe acoperis, un generator alaturi si au vandut 3kw "solari" zi si noapte biggrin.gif Pana cand s-au prins unii de smecherie....
solmar
Vorbeam deunazi cu un prieten si printre altele venise vorba de afacerile lui Voiculescu... unde un amic comun era implicat in partea de transport si observam amandoi ca motanul s-a retras din afacerile care consuma timp, sunt vizibile, sunt greoaie, presupun logistica, personal, samd... si nici nu aduc zeci de milioane la sfarsit de an.

Intrebarea retorica a rezultat de la sine: De ce sa te chinui cu un intreg aparat cand mai bine faci un srl in care nici nu-i nevoie sa faci act de prezenta, unde angajezi 2-3 oameni. Un srl care poate sa functioneze si intr-o garsoniera dar care cumpara curent ieftin si-l vinde scump. Daca vinzi peste 10 milioane de unitati la o diferenta de 1 leu tocmai ai un profit de 10 lei. Si nimeni nu vede "efortul" depus pentru obtinerea acestor bani, nu esti expus cu un aparat logistic imens, cu un sediu barosan ca sa fii invidiat de concurenta sau de tot omul de pe strada.... pentru ca pana la urma e o afacere similara cu vanzarea de paine unde fiecare roman cumpara o paine pe zi dar curentul iti vine in instalatie blat, pe tacute si la sfarsit de luna platesti.... iar pentru a cumpara o paine trebuie sa te deplasezi la brutarie/alimentara, eventual sa stai la coada, sa ai banii potriviti....

E cel mai elementar lucru, toti consumam curent si n-o sa simtim niciodata ca un "nene destept" baga in buzunar cca 10% (sau mai mult sau mai putin) din factura la curent din fiecare luna cu cheltuieli minime (exceptie spagile care se impart frateste) dar cu eficienta maxima. Nici macar nu se deranjeaza sa alerge dupa bani. Face statul sau societatea de distributie chestia asta iar el doar emite o factura...

Simply like that!

Fara batai de cap, fara angajati cu probleme personale, care au nevoie de sindicat, de concedii, de loc de parcare, de telefon mobil, de masina de serviciu, de cursuri de recalificare..... fara telefoane care suna incontinuu... O secretara, un director si o contabila sunt suficienti sa rulezi discret dar in vazul tuturor zeci de milioane.
raileanucosmin
Foarte bun topic!
Mersi mult pentru informatii!
f1anatic
Oriunde in lumea asta curentul nocturn va fi mai ieftin ca cel diurn, prin prisma consumului si a cererii. Toate industriile energofage (gen turnatorii) functioneaza exclusiv schimbul 3 (sau mai precis noaptea); iar ziua se ocupa de asamblare si distributie.

Si pe mine ma bate gindul la niste panouri solare pe acoperis, dar astept sa scada pretul la cele de ultima generatie - care sint subtiri si le cumperi in role, si le intinzi in voie. Tot ce sper sa scot de la ele este electricitate pt aerul conditionat vara, pe timpul zilei.
alias
Observ ca "nu"-ul a ajuns la 43,48%
Ok, numarul de voturi nu este totusi mare si, poate intrebarea (destul de radicala), nu acopera toate aspectele. Eu m-am exprimat clar ca mi-as dori o elelectrica sa ma duc cu ea la birou (in oras)
Sgur ca prefer o tura Brasov-Poiana sau Predeal -Rasnov sau Tranfagarasan intr-un benzinar turbo dar ma tem ca electrica i-ar da clasa.
Otto73
QUOTE (f1anatic @ Apr 12 2011, 07:29 AM) *
Oriunde in lumea asta curentul nocturn va fi mai ieftin ca cel diurn, prin prisma consumului si a cererii. Toate industriile energofage (gen turnatorii) functioneaza exclusiv schimbul 3 (sau mai precis noaptea); iar ziua se ocupa de asamblare si distributie.

Si pe mine ma bate gindul la niste panouri solare pe acoperis, dar astept sa scada pretul la cele de ultima generatie - care sint subtiri si le cumperi in role, si le intinzi in voie. Tot ce sper sa scot de la ele este electricitate pt aerul conditionat vara, pe timpul zilei.

randament foarte mare nu cred ca o sa ai la Chicago, dar la Las Vegas sigur vei avea.
ozz86651
8-9 luni pe an e ok, si nici iarna nu e chiar groaznic.

QUOTE
Daca bagi masina in priza, se poate incarca in timpul noptii cu 5 centi / kwh si il poate revinde ziua in retea cu 16centi.


Asta tine numai cit timp ai numai tu masina electrica. Cind toata strada ta are masinaelectrica brisc curentul ziua o sa foe 5 centi si ala noaptea 16 smile.gif.
Chiar azi am vazut un nissan leaf la mine in parcare... si apoi un chevrolet volt. Asta intr-un sfert de ora. Asa a inceput si priusul si acum e pe toate drumurile.

James Kilowatt
PE alt topic s-au pus niste cifre... deocamdata priusul inca n-a batut loganul in vanzari, desi loganul nu e inca prezent pe piete mari cum ar fi cea din SUA.

Smecheria cu curentul e clar una tranzitorie. In speranta ca genul asta de stimulente vor ajuta industria/piata respectiva sa ajunga la o dimensiune critica care sa-i permita sa devina competitiva. Cand numarul de masini electrice va deveni comparabil cu ala de masini normale, in principiu ar trebui sa fie rentabile economic si fara stimulente. Daca stimulentele vor fi vesnic necesare atunci intreaga strategie e gresita (a se citi escrocherie) si nu respecta principiile de baza ale dezvoltarii durabile.
ozz86651
Pai am mai vorbit pe un topci de treaba cu preturile.
Daca un iphone sau ipad merita o groaza de bani si oamenii sint gata sa stea la coada cu zilele, de ce nu o masina electrica? E doar o problema de percetie si de cultura. Oamenii dau bani p ece cred ei ca merita. Azi e ipad, miine poate e nisaan leaf sau curent generat prin metode scumpe.
Prespune ca sa ai o masina electrica e cel mai coool lucru, esti privit ca si cum ai avea un ferrari sau ceva. Ar fi coada la masini electrice la preturi reale, fara nici un proptea de la guvern.
Priusul nu se vinde foarte tare decit in citeva tari... in UE nu poate sa faca fata la concurenta dizelelor iar pentru restul e prea scump. Practic are numai doua piete, USA si (presupun) Japonia. Pentru numai pietele astea se vinde exceptional.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.