Supercars si circuite, sau cum sa petreci juma' de sambata |
This topic is about Supercars si circuite, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Supercars si circuite, sau cum sa petreci juma' de sambata |
Feb 12 2011, 10:37 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Distractia a inceput cu un tur de invatare a circuitului cu un ... Hummer. Te simti cam ca intr-un camion, ca pasager. Nimic impresionanat. Apoi, cateva tururi cu un Ferrari 430, pe circuit ud Cool, desi instructorul cam stresat pentru gustul meu. Oricum, dupa primele 2-3 tururi s-a mai relaxat si am putut sa mai fac inca vreo 3-4 mai de capul meu (am avut 6 de toate). L-am depasit pe ala cu Lambo-ul galben.... am simtit de vreo doua ori ESP-ul... (da, are)... insa e fain. Am mai povestit ca am mai fost pe alt circuit cu un Imprezza si un caymann. Fata de alea, simt ca Ferrari-ul are unele dezavantaje pentru un rookie ca mine. In primul rand, bordul mi se pare ilizibil, trebuie sa te chiorasti la el ca sa intelegi ce vezi, ori pe circuit nu prea ai timp de asta. In al doilea rand, cand .."scapa", o face fara sa dea prea multe semne inainte, si imprezza si caymannul mi s-au parut mai previzibile. E drept, atunci fusesem pe uscat si acum eram pe ud, plus ca acum era o cantitate mare de CP pe rotile din spate. Cutia e lenta, dureaza f mult pana schimba. E robotizata, insa una din generatiile anterioare probabil. In treptele 2-3 practic accelezi de la 2000rpm la rosu in sub 2s. Nu prea apuci sa vezi turometrul (ziceam ca e cam ilizibil), iar cand schimbi treapta cam da in nas. E musai sa anticipezi, sa nu iti vina ideea sa retrogradezi cand esti pe punctul sa faci o prostie ca ai pus-o. Pe de alta parte insa, feelingul e ca intr-un kart. Cand o "scapi" o recuperezi exact ca pe un kart, atata doar ca nu tre' sa apesi vre-o pedala la blana, evident . Dupa cateva tururi in care te obisnuieti cu acceleratia si frana si inveti sa le dozezi, incepi sa dai impresia ca stii ce faci. Daca as avea masina asta pe mana mai mult, as incerca sa franez cu stangul, insa acum n-am indraznit... insa cred ca ar fi "natural" pentru ca are cutie robotizata cu schimbator la volan. Vad eu data viitoare. Si e muuult mai rapida in linie dreapta decat tot ce am condus pana acum. Apoi am facut doua tururi ca pasager intr-o Imprezza sti de serie, cu drifturi Facute special. Dupa drifturi, a urmat un tur de playstation.... pe nivel de incepator. Si vreo 10 minute de dat cu Segway-ul pe un fel de circuit amenajat cu jaloane. Asta e cool Apoi a urmat kartingul ca desert, cu spanurile pe circuitul de amatori. Acolo am mai fost si anul trecul la karting, stiam oarecum circuitul. A fost o faza de cacao, eram prima serie de dupa pauza, casa era inca inchisa si nu se putea plati decat cu cash. Se stransesera o gasca. Unii au plecat ca astepte acolo, bagau in serii de cate 8. Iar aia care au ramas s-au trezit ca n-au cu ce plati... stupid Eu n-aveam timp sa mai astept altii si nici sa deschida casa asa ca m-am dat cu 2 de-ai casei Care probabil nu si-au pus mintea cu mine... am iesit al 2-lea din 3 si la timpul mediu si la cel mai bun timp. Daca tipii au fost seriosi, sunt destul de mandru de rezultat.... in 15minute am avut 0.2s in spatele invigatorului, si tot atat a fost si diferenta la cel mai bun timp. E drept ca am avut si noroc... la un moment dat am facut o tampenie, el era in spatele meu si din cauza mea a facut una si mai mare incat am capatat putin timp sa respir. Insa m-a ajuns, a reusit sa ma depaseasca cand mai aveam vreo 3 tururi (am facut 18 de toate) si apoi m-am tinut de el pana la sfarsit. Greseam sistematic unul din viraje. Imediat dupa linia dreapta cea mai lunga venea un viraj la 90 grade la dreapat insa cu pista larga incat se lua la blana, si apoi virajul cu pricina, tot la dreapta, in care bagasera niste ziduri din pneuri si pe interior si pe exterior, in asa fel incat virajul era mascat si nu prea vedeai ce urmeaza, si acolo intotdeauna franam mai mult decat trebuie si acceleram prea tarziu. E virajul de langa stalp, din coltul cel mai indepartat al pozei Si pozele This post has been edited by James Kilowatt: Feb 7 2012, 10:40 AM
Attached File(s)
P1030379.JPG ( 359.4K )
Number of downloads: 3
P1030380.JPG ( 370.13K ) Number of downloads: 1 P1030381.JPG ( 332.88K ) Number of downloads: 0 P1030385.JPG ( 405.42K ) Number of downloads: 1 P1030390.JPG ( 371.46K ) Number of downloads: 2 P1030394.JPG ( 354.98K ) Number of downloads: 2 P1030402.JPG ( 447.46K ) Number of downloads: 3 P1030408.JPG ( 354.55K ) Number of downloads: 2 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Feb 7 2012, 11:19 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Bun, deci ieri m-am dat timp de o ora cu un Ferrari 360 Modena. Teoretic ar fi trebuit sa ma dau juma' de ora cu Ferrari si juma' de ora cu Carrera, insa Carrera era stricata... si nici Ferrari-ul nu se simtea foarte bine.
In plus ideea era sa mergem pe circuitul de la zolder. http://en.wikipedia.org/wiki/Circuit_Zolder Care circuit era insa inzapezi in toate zonele cu umbra, cu zone de polei, asa ca nu am facut decat doua tururi aproape in regim de "taxi". Pana la urma am decis sa iesim pe strada. Ne-am plimbat prin satuce, pe drumuri locale, si putin si pe autostrada, ca sa vad cum ar fi sa ai un ferrari ca masina de zi cu zi. Chiar in jurul circuitului sunt stradutele de acces care sunt dezapezite, (si abandonate, ca nici circuitul nu e utilizabil) asa ca pe acolo am reusit sa ma joc putin. Masina insa era si ea putin bolnava, asa ca mi-e greu sa imi fac o impresie obiectiva. Era imposibil sa mergi cu viteza constanta, motorul o "falfaia" rau de tot. Nici la relenti nu statea, oscila intre 1200 si 2000rpm, si la turatii cel putin pana prin 5500rpm facea la fel. Tipul care era cu mine spunea ca asa facuse toata ziua. In plus mergea rece, nici uleiul nici apa nu au trecut de 70 grade indiferent de regim. Mergea bine doar in regim de "pedal to za metal" sau in frana de motor... Insa in rest, ramane un ferrari, chiar daca avea 12 ani vechime si 225kkm. Pedale tari, directie aproape ne-asistata, joasa, iute, zgomotoasa, agresiva, rea, scaune cu sustinere laterala foarte buna, pozitie centrala foarte faina, "comunica" tare bine. Mai misto de condus pe circuit decat petrolierul . Are control al tractiunii si un echivalent al ESP-ul, insa e aproape insesizabil. E previzibila in viraje, si se corecteaza usor cand "o scapi" putin, aproape ca un kart. Insa poti merge "normal" iar daca intr-un viraj scapi piciorul in acceleratie nu te lasa sa faci piruete, poate fi condusa zilnic de o blonda fara probleme. Zgomotul in interior insa e prea puternic ca sa o faca o masina interesanta de folosit zilnic. In schimb sunetul e demential daca mergi cu geamul deschis, e mai tare, insa si mai placut. Insa nu e foarte practic la -8 grade. Limitarea de turatie intra agresiv pe la 9krpm. A, si e interesant ca are o cutie foarte scurta. La 130km/h in treapta a 6-a are 4000rpm (petrolierul are cam 3k). Insa trage ca o aspirata, cumva ma obisnuisem cu masinile turbo care chiar daca au un lag insesizabil (mai ales dupa ce te obisnuiesti cu el si compensezi fara sa-ti dai seama) e totusi prezent. Diferenta intre trepte e foarte mica, cele 6 sunt "inghesuite" una in alta. Schimbi la 8000rpm, si "cazi" pe la 6500, practic odata ce ai ajuns in limita treptei a 2-a poti ramane in continuu in ture. Sau daca vrei sa conduci "civilizat", poti sari treptele din 2 in 2 fara probleme. Si poti sa mergi si la 2500 rpm, si la 7500. Dupa vreo 15 minute ma obisnuisem total, si totul incepuse sa mi se para "normal", pedalele tari, volanul tare si directia agresiva, zgomotul, acceleratia brutala, feelingul de kart.... Anormal mi s-a parut petrolierul dupa ce a expirat ora... in primul rand, nu auzeam motorul, dupa ce surzisem de la V8-ul din portbagaj... plus ca stateam prea sus, pedalele sunt prea moi, volanul prea moale... si aveam impresia ca nicio pedala nu foloseste la nimic. Cel putin acceleratia parea complet inutila, sincer aveam senzatia ca motorul era oprit... acceleram, si nu se intampla nimic... nu tu bagat in scaun, nu tu urlet de motor... liniste si o acceleratie "insesizabila". Invarteai de volan de Paste si masina vira la Inaltare... aveam impresia ca e stricata, trebuia sa ma uit la bord ca sa vad ca accelereaza. A trebuit o repriza pe la 200km/h pe autostrada ca sa ma conving ca motorul si caii sunt la locul lor...
Attached File(s)
IMG_20120206_143605.jpg ( 918.61K )
Number of downloads: 7
IMG_20120206_143839.jpg ( 833.32K ) Number of downloads: 8 IMG_20120206_143621.jpg ( 851.66K ) Number of downloads: 17 IMG_20120206_143713.jpg ( 1008.18K ) Number of downloads: 6 IMG_20120206_143925.jpg ( 933.43K ) Number of downloads: 11 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 02:56 AM |