IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Octavia II 1.6 TDI 105 CP VS 1.2 TSI 105CP

This topic is about Octavia II 1.6 TDI 105 CP VS 1.2 TSI 105CP, the author, Iuli110184, wrote about: Am cautat si nu prea am gasit ceva asemanator si va rog sa ma lamuriti (sa-l lamuriti pe cumnatul meu....) Se dau: una bucata persoana care doreste OI ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Octavia II 1.6 TDI 105 CP VS 1.2 TSI 105CP
Iuli110184
post Sep 27 2010, 11:06 AM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 12-July 07
From: Curtea de Arges (Arges)
Member No.: 110.177



Am cautat si nu prea am gasit ceva asemanator si va rog sa ma lamuriti (sa-l lamuriti pe cumnatul meu....)
Se dau:
una bucata persoana care doreste OII in echiparea drive (doar atat se poate intinde cu banii)
aproximativ 14 - 15 tkm anual, cam in proportii egale 50% urban, 50% extra
distanta casa - serviciu ~ 7 km dimineata la 8, returul ora 16, pe ruta Mogosoaia - Buftea
familia compusa doar din sot + sotie, fara catel, purcel sau alte acareturi, dar doreste doar Octavia II FL
1.2 TSI ~ 12700 euro + 3 "rable"
1.6 TDI ~ 14700 euro + 3 "rable"
Masina va "poposi" in familie pana spre obstescul sfarsit....., cel putin 7-8 ani.
Tinand cont ce cele enumerate, va rog ajutati-ma! Ce motorizare ati alege?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 27 2010, 11:31 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Benzinar smile.gif Desi nu l-am testat sa vad cat consuma, am vazut cat consuma varianta 1.8 si pot spune ca se bate de la egal la egal cu dieselul.
Iar daca varianta diesel are si filtru de particule, nici nu as mai ezita sa aleg benzina smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iuli110184
post Sep 27 2010, 12:04 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 12-July 07
From: Curtea de Arges (Arges)
Member No.: 110.177



Multumesc de promptitudine.
Da, 1.6 diesel este cu DPF.
Tot spre benzina m-as indrepta si eu, insa daca nu-s banii mei....,(masina o cumpara cumnatul meu) el o tine cu diesel-ul. Din pacate, nu au avut la drive test decat 1.4 tsi de 122 cp si-s tare curios cum se misca 1.2-ul. Cel de 1.4 il condusesem insa in varianta de 170cp de pe Jetta cu DSG si mi-a placut muuuuuult. Era si greu sa nu-mi placa..., dar si cel de 122 cp de pe O II se misca binisor.
Stie cineva cum se comporta 1.2 tsi-ul de 105 cp?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Seri
post Sep 27 2010, 01:12 PM
Post #4


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Era un test comparativ fix cu aceste modele in Auto Motor si Sport de acum 2 luni, din pacate revista este la Oradea si nu am acces la ea.
Oricum, pentru situatia enuntata cel mai potrivit este 1.2 TSI.


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Sep 27 2010, 02:45 PM
Post #5


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Iulian, ti-am raspuns la MP.

Avand in vedere profilul viitorului sofer, recomand din toata inima 1.2TFSI: taxe f mici, costuri mici, intretinere redusa dpdv al chelt.
In plus, pret achizitie sensibil mai mic, ce poate da sansa unor dotari extra in banii disponibili pana la pretul unui 1.6 CR.

Sa comande culoarea Verde Arctic daca doreste neaparat una metalizata, daca nu - alb => se vopseste usor si nu se cunoaste (Doamne fereste).


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Sep 27 2010, 04:55 PM
Post #6


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



eu nu inteleg de ce se compara cele doua motoare.
chiar daca au acelasi nr de cp, cred ca 1.6 tdi este superior celui de 1.2 tsi. multi forumisti din alte parti se plang ca cel de 1.2 "nu poate". din punctul meu de vedere, si cel de 1.6 tdi chiar cu un cuplu superior tot " nu poate".
de ce nu ia in calcul varianta 1.4 tsi de 122 cp ? este ca pret intre cele doua, iar ca performante este peste amandoua.

un NU clar , motorului de 1.2 care, indiferent ce turbina are, tot motor mic ramane .

tinand cont ca face un numar mic de km, nu se justitifica banii in plus cheltuiti pe diesel. daca tot se gandea sa arunce cu bani pe 1.6 tdi, mai bine economiseste o parte din ei si isi ia 1.4tsi.

This post has been edited by AZAZEL: Sep 27 2010, 04:56 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Sep 28 2010, 07:27 AM
Post #7


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



QUOTE (AZAZEL @ Sep 27 2010, 04:55 PM) *
de ce nu ia in calcul varianta 1.4 tsi de 122 cp ? este ca pret intre cele doua, iar ca performante este peste amandoua.

un NU clar , motorului de 1.2 care, indiferent ce turbina are, tot motor mic ramane .


Nu sunt de acord cu afirmatia subiectiva "nu poate" in privinta lui 1.2 TFSI. De ce ? Pt ca DEPINDE de pe ce masina vii si DEPINDE ce asteptari ai. Nu toti gonesc mereu undeva.

Cu afirmatia privitoare la 1.4 TFSI nu pot fi decat de acord. Este IDEALA dpmdv dintre toate TFSI-urile...face mult pt ceea ce solicita. Ar fi nu solutia de compromis, ci alegerea perfecta daca si-l poate permite.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post Sep 28 2010, 07:50 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



de acord ci tine, Doru. Sunt persoane care nu au accelerat niciodata de la 0-100km/h in mai putin de cateva minute. Cunosc eu destule. Cred ca, de fapt, cunosc persoane care n-au facut asta niciodata. biggrin.gif Pentru ei ar ajunge si motorul de 1.4 80 CP. Azazel, iar in privinta motorului de 1.6 diesel parca ai afirmat in trecut ca e oricum distrus de cutia de viteze, nu? Alegerea mea ar fi 1.2 TSI dintre cele doua. Poti lua in considerare Octavia 1.6 , benzina, aspirat, 102 CP, cu GPL

This post has been edited by Lucian107416: Sep 28 2010, 07:55 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iuli110184
post Sep 28 2010, 08:01 AM
Post #9


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 12-July 07
From: Curtea de Arges (Arges)
Member No.: 110.177



Multumesc pentru sfaturi. O sa-l las sa le lectureze in tihna si sa decida.
Va tin la curent cu achizitia.
Ca opinie personala, daca asi fi in locul lui m-asi forta putin catre 1.8 tsi si sa vezi atunci diferenta la "plecari cu scartz" (el vine de pe un logan 1.4 mpi)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Sep 28 2010, 04:15 PM
Post #10


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



da lucian, 1.6tdi il am pe jetta si pot spune ca este un motor slab si este penalizat si de cutie insa 1.2 tsi este si mai ...
motorul de 1.6 aspirat 102 cp am avut ocazia sa-l conduc destul de recent pt cateva mii de km(un golf 5 in posesie cateva luni). doamne fereste , este mult sub 1.6tdi si sigur mult sub 1.2tsi. sub nici o forma nu recomand asa ceva.

nu inteleg de ce s-ar orienta cineva catre 1.6tdi cand 1.4 tsi este mai ieftin si mult mai potent ?
1.6tdi consuma mai putin insa cand iti amortizezi investitia daca mergi doar 15.000 km/an ?!
am avut si 1.6tdci pe fordul focus. 1.6tdi este mult mai gurmand in oras.

atentie, nu raportez aceste motoare la altele de 150-200 cp ci doar le compar intre ele din experienta anterioara.

This post has been edited by AZAZEL: Sep 28 2010, 04:19 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Sep 28 2010, 04:44 PM
Post #11


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



1.4 TSI e mai vechi un pic decat 1.2 TSI, deci s-au mai corectat un pic din probleme. Pe de alta parte 1.4TSI nu are chiar 122 cai wink.gif din masuratorile unora pe dyno a reiesit pe la 132, 135 cai.... informatia e luata de forumul monomarca. Idem si pt 1.8 TSI (James poate confirma)
Acuma eu am 1.6 102 cai si nu e asa de lesinat cum zic gurile rele tongue.gif e un motor decent si fiabil (poate cu un consum mai mare ..dar depinde f mult de cine il conduce) Totusi turbina este clar un avantaj in cazul de fata.
Bafta


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 28 2010, 04:56 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pe dyno motorul meu de 1.8 a avut 176CP, cu benzina de '98. Au avut grija sa limiteze intr-adevar cuplul la valoarea din catalog (250Nm calatog, 255 masurati) ca sa evite surprizele cu DSG-ul, insa la putere au mers pe principiul nemtesc "las-o ba ca merge asa" biggrin.gif Iar eu nu m-am suparat.
Cei 160 (de fapt 158CP) sunt din motive fiscale. Daca il declarau la 170CP eu as fi platit 1200€ taxe in plus.

Nu m-ar surprinde sa fie la fel si pentru alte motoare la care puterea mare e declarata pe un palier foarte larg de turatii. La mine cei 158CP sunt dati intre 4500 si 6200rpm. In realitate, la 4500 avea aprox 160CP, la 6200 iar aprox 160CP, insa la 5500 avea 176, curba masurata arata mult mai "naturala" decat aia din catalog.
Attached File(s)
Attached File  new_dyno_skoda_motor.JPG ( 266.67K ) Number of downloads: 11
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iuli110184
post Sep 29 2010, 09:24 AM
Post #13


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 12-July 07
From: Curtea de Arges (Arges)
Member No.: 110.177



Sa explic putin de ce nu s-a luat in calcul prea mult si motorul de 1.4tsi.
Doreste sa achizitioneze masina prin programul "rabla", in echiparea drive, dupa cum mentionasem.
Deci, apar doua conditii peste care nu s-a putut trece:
1. Masina sa fie livrata pana cel tarziu pe 24.11.2010 (expira programul)
2. Suma de bani - nu mai putea face rost de ~ 800 euro pentru 1.6 tdi cr in echipare business care se incadra ca data si culoare (verde arctic)
In echiparea drive, cu motorizerea 1.4tsi nu ajungea masina in termen, iar ieri seara am aflat ca nu poate ajunge nici cu motor de 1.6 tdi cr.

Multumesc de sfaturi si, asa cum am promis, va tin la curent cu alegerea.
Cumnatul meu vine de pe un logan 1.4mpi si doreste diesel (probabil invidios pe consumul meu de la ford focus TDDi)
A achizitionat un Ford Focus Sedan, 1.6 tdci, 90 cp, euro V. Astazi merge sa-l ridice de la dealer.
Este echiparea trend, argintiu metalizat, cu dublu climatronic, + jante aliaj, volan piele cu pilot automat si comenzi pe volan, garantie 4 ani fara limita de km.
Il aveau pe stoc si am obtinut si un discount bunicel. Pret achizitie 14000 euro + "3 rable".
Tinand cont ca inclina 80 % spre diesel cred ca alegerea facuta o sa-l multumeasca.
Ce parere aveti?

PS. Glumind putin, acum ca mi-am atins scopul (a reusit sa-si cumpere o masina), las la latitudinea moderatorilor "soarta topicului".
Discutiile sunt interesante si putem continua acest versus, poate mai sunt viitori posesori de OII nehotarati in privinta motorizarii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Sep 29 2010, 09:27 AM
Post #14


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



Sa-l foloseasca cu placere si sa nu-l conduca numai la consum thumbsup.gif


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iuli110184
post Sep 29 2010, 10:03 AM
Post #15


novice
**

Group: Membri
Posts: 33
Joined: 12-July 07
From: Curtea de Arges (Arges)
Member No.: 110.177



Multumesc de urari.
Cat despre condusul numai la consum....., sper sa-l mai prind si eu din cand in cand (am ~ 6 ani de ford focus sub fund) si asa muuuuuuuult imi plac suspensiile independente spate pe serpentineeeeee!!!! drive.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 01:30 AM