Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia II 1.6 TDI 105 CP VS 1.2 TSI 105CP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Iuli110184
Am cautat si nu prea am gasit ceva asemanator si va rog sa ma lamuriti (sa-l lamuriti pe cumnatul meu....)
Se dau:
una bucata persoana care doreste OII in echiparea drive (doar atat se poate intinde cu banii)
aproximativ 14 - 15 tkm anual, cam in proportii egale 50% urban, 50% extra
distanta casa - serviciu ~ 7 km dimineata la 8, returul ora 16, pe ruta Mogosoaia - Buftea
familia compusa doar din sot + sotie, fara catel, purcel sau alte acareturi, dar doreste doar Octavia II FL
1.2 TSI ~ 12700 euro + 3 "rable"
1.6 TDI ~ 14700 euro + 3 "rable"
Masina va "poposi" in familie pana spre obstescul sfarsit....., cel putin 7-8 ani.
Tinand cont ce cele enumerate, va rog ajutati-ma! Ce motorizare ati alege?
James Kilowatt
Benzinar smile.gif Desi nu l-am testat sa vad cat consuma, am vazut cat consuma varianta 1.8 si pot spune ca se bate de la egal la egal cu dieselul.
Iar daca varianta diesel are si filtru de particule, nici nu as mai ezita sa aleg benzina smile.gif
Iuli110184
Multumesc de promptitudine.
Da, 1.6 diesel este cu DPF.
Tot spre benzina m-as indrepta si eu, insa daca nu-s banii mei....,(masina o cumpara cumnatul meu) el o tine cu diesel-ul. Din pacate, nu au avut la drive test decat 1.4 tsi de 122 cp si-s tare curios cum se misca 1.2-ul. Cel de 1.4 il condusesem insa in varianta de 170cp de pe Jetta cu DSG si mi-a placut muuuuuult. Era si greu sa nu-mi placa..., dar si cel de 122 cp de pe O II se misca binisor.
Stie cineva cum se comporta 1.2 tsi-ul de 105 cp?
Seri
Era un test comparativ fix cu aceste modele in Auto Motor si Sport de acum 2 luni, din pacate revista este la Oradea si nu am acces la ea.
Oricum, pentru situatia enuntata cel mai potrivit este 1.2 TSI.
DORU
Iulian, ti-am raspuns la MP.

Avand in vedere profilul viitorului sofer, recomand din toata inima 1.2TFSI: taxe f mici, costuri mici, intretinere redusa dpdv al chelt.
In plus, pret achizitie sensibil mai mic, ce poate da sansa unor dotari extra in banii disponibili pana la pretul unui 1.6 CR.

Sa comande culoarea Verde Arctic daca doreste neaparat una metalizata, daca nu - alb => se vopseste usor si nu se cunoaste (Doamne fereste).
AZAZEL
eu nu inteleg de ce se compara cele doua motoare.
chiar daca au acelasi nr de cp, cred ca 1.6 tdi este superior celui de 1.2 tsi. multi forumisti din alte parti se plang ca cel de 1.2 "nu poate". din punctul meu de vedere, si cel de 1.6 tdi chiar cu un cuplu superior tot " nu poate".
de ce nu ia in calcul varianta 1.4 tsi de 122 cp ? este ca pret intre cele doua, iar ca performante este peste amandoua.

un NU clar , motorului de 1.2 care, indiferent ce turbina are, tot motor mic ramane .

tinand cont ca face un numar mic de km, nu se justitifica banii in plus cheltuiti pe diesel. daca tot se gandea sa arunce cu bani pe 1.6 tdi, mai bine economiseste o parte din ei si isi ia 1.4tsi.
DORU
QUOTE (AZAZEL @ Sep 27 2010, 04:55 PM) *
de ce nu ia in calcul varianta 1.4 tsi de 122 cp ? este ca pret intre cele doua, iar ca performante este peste amandoua.

un NU clar , motorului de 1.2 care, indiferent ce turbina are, tot motor mic ramane .


Nu sunt de acord cu afirmatia subiectiva "nu poate" in privinta lui 1.2 TFSI. De ce ? Pt ca DEPINDE de pe ce masina vii si DEPINDE ce asteptari ai. Nu toti gonesc mereu undeva.

Cu afirmatia privitoare la 1.4 TFSI nu pot fi decat de acord. Este IDEALA dpmdv dintre toate TFSI-urile...face mult pt ceea ce solicita. Ar fi nu solutia de compromis, ci alegerea perfecta daca si-l poate permite.
Lucian107416
de acord ci tine, Doru. Sunt persoane care nu au accelerat niciodata de la 0-100km/h in mai putin de cateva minute. Cunosc eu destule. Cred ca, de fapt, cunosc persoane care n-au facut asta niciodata. biggrin.gif Pentru ei ar ajunge si motorul de 1.4 80 CP. Azazel, iar in privinta motorului de 1.6 diesel parca ai afirmat in trecut ca e oricum distrus de cutia de viteze, nu? Alegerea mea ar fi 1.2 TSI dintre cele doua. Poti lua in considerare Octavia 1.6 , benzina, aspirat, 102 CP, cu GPL
Iuli110184
Multumesc pentru sfaturi. O sa-l las sa le lectureze in tihna si sa decida.
Va tin la curent cu achizitia.
Ca opinie personala, daca asi fi in locul lui m-asi forta putin catre 1.8 tsi si sa vezi atunci diferenta la "plecari cu scartz" (el vine de pe un logan 1.4 mpi)
AZAZEL
da lucian, 1.6tdi il am pe jetta si pot spune ca este un motor slab si este penalizat si de cutie insa 1.2 tsi este si mai ...
motorul de 1.6 aspirat 102 cp am avut ocazia sa-l conduc destul de recent pt cateva mii de km(un golf 5 in posesie cateva luni). doamne fereste , este mult sub 1.6tdi si sigur mult sub 1.2tsi. sub nici o forma nu recomand asa ceva.

nu inteleg de ce s-ar orienta cineva catre 1.6tdi cand 1.4 tsi este mai ieftin si mult mai potent ?
1.6tdi consuma mai putin insa cand iti amortizezi investitia daca mergi doar 15.000 km/an ?!
am avut si 1.6tdci pe fordul focus. 1.6tdi este mult mai gurmand in oras.

atentie, nu raportez aceste motoare la altele de 150-200 cp ci doar le compar intre ele din experienta anterioara.
pmhoria
1.4 TSI e mai vechi un pic decat 1.2 TSI, deci s-au mai corectat un pic din probleme. Pe de alta parte 1.4TSI nu are chiar 122 cai wink.gif din masuratorile unora pe dyno a reiesit pe la 132, 135 cai.... informatia e luata de forumul monomarca. Idem si pt 1.8 TSI (James poate confirma)
Acuma eu am 1.6 102 cai si nu e asa de lesinat cum zic gurile rele tongue.gif e un motor decent si fiabil (poate cu un consum mai mare ..dar depinde f mult de cine il conduce) Totusi turbina este clar un avantaj in cazul de fata.
Bafta
James Kilowatt
Pe dyno motorul meu de 1.8 a avut 176CP, cu benzina de '98. Au avut grija sa limiteze intr-adevar cuplul la valoarea din catalog (250Nm calatog, 255 masurati) ca sa evite surprizele cu DSG-ul, insa la putere au mers pe principiul nemtesc "las-o ba ca merge asa" biggrin.gif Iar eu nu m-am suparat.
Cei 160 (de fapt 158CP) sunt din motive fiscale. Daca il declarau la 170CP eu as fi platit 1200€ taxe in plus.

Nu m-ar surprinde sa fie la fel si pentru alte motoare la care puterea mare e declarata pe un palier foarte larg de turatii. La mine cei 158CP sunt dati intre 4500 si 6200rpm. In realitate, la 4500 avea aprox 160CP, la 6200 iar aprox 160CP, insa la 5500 avea 176, curba masurata arata mult mai "naturala" decat aia din catalog.
Iuli110184
Sa explic putin de ce nu s-a luat in calcul prea mult si motorul de 1.4tsi.
Doreste sa achizitioneze masina prin programul "rabla", in echiparea drive, dupa cum mentionasem.
Deci, apar doua conditii peste care nu s-a putut trece:
1. Masina sa fie livrata pana cel tarziu pe 24.11.2010 (expira programul)
2. Suma de bani - nu mai putea face rost de ~ 800 euro pentru 1.6 tdi cr in echipare business care se incadra ca data si culoare (verde arctic)
In echiparea drive, cu motorizerea 1.4tsi nu ajungea masina in termen, iar ieri seara am aflat ca nu poate ajunge nici cu motor de 1.6 tdi cr.

Multumesc de sfaturi si, asa cum am promis, va tin la curent cu alegerea.
Cumnatul meu vine de pe un logan 1.4mpi si doreste diesel (probabil invidios pe consumul meu de la ford focus TDDi)
A achizitionat un Ford Focus Sedan, 1.6 tdci, 90 cp, euro V. Astazi merge sa-l ridice de la dealer.
Este echiparea trend, argintiu metalizat, cu dublu climatronic, + jante aliaj, volan piele cu pilot automat si comenzi pe volan, garantie 4 ani fara limita de km.
Il aveau pe stoc si am obtinut si un discount bunicel. Pret achizitie 14000 euro + "3 rable".
Tinand cont ca inclina 80 % spre diesel cred ca alegerea facuta o sa-l multumeasca.
Ce parere aveti?

PS. Glumind putin, acum ca mi-am atins scopul (a reusit sa-si cumpere o masina), las la latitudinea moderatorilor "soarta topicului".
Discutiile sunt interesante si putem continua acest versus, poate mai sunt viitori posesori de OII nehotarati in privinta motorizarii.
pmhoria
Sa-l foloseasca cu placere si sa nu-l conduca numai la consum thumbsup.gif
Iuli110184
Multumesc de urari.
Cat despre condusul numai la consum....., sper sa-l mai prind si eu din cand in cand (am ~ 6 ani de ford focus sub fund) si asa muuuuuuuult imi plac suspensiile independente spate pe serpentineeeeee!!!! drive.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.