Trasee pentru Subaru ?, pe unde am fost pe unde vrem sa mergem |
This topic is about Trasee pentru Subaru ?, the author, kroko, wrote about: QUOTE (GLC120 Sep 7 2009, 1046 AM) .... Referitor la reductor este o chestie matematica, La Subaru I-a fara reductor urmeaza logic inainte de treapta ... To read more just scroll down
Trasee pentru Subaru ?, pe unde am fost pe unde vrem sa mergem |
Sep 7 2009, 02:36 PM
Post
#41
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
.... Referitor la reductor este o chestie matematica, La Subaru I-a fara reductor urmeaza logic inainte de treapta a II-a. .... Una din conditiile de baza pentru a face off-road cu o masina e sa ai reductor. Si nu numai datorita fortei pe care o capata masina, ci mai ales datorita faptului ca poti controla masina la mersul incet. Fara reductor, nu prea ai ce cauta in off-road. This post has been edited by kroko: Sep 7 2009, 02:37 PM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 03:29 PM
Post
#42
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
kroko in principiu e adevarat, dar de obicei reductorul vine pe langa alte dotari utile in offroad.
Un reductor adevarat iti permite sa mergi foarte incet, sa urci sau sa cobori zone accidentate si/sau cu inclinare mare fara sa omori ambreiajul respectiv fara sa te atingi de frana. La un raport de 1.2 la Outback 2.5i e util fara discutie dar nu e mare scofala. Teoretic este de preferat Boxer Diesel fara reductor. Asta dupa ce ne lamurim ce se intampla cu ambreiajele alea Totusi recunosc ca mi-ar fi placut sa am si eu pe Outback . Cred ca efectul psihologic este important. This post has been edited by GLC120: Sep 7 2009, 03:30 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 7 2009, 05:47 PM
Post
#43
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
In off-road sunt citeva elemente "de baza" sa le zic asa.. - reductor, -cursa lunga a suspensiei, -suspensie "moale", -garda la sol, -unghi de atac, - gume adecvate, si restul.....
A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara. This post has been edited by kroko: Sep 7 2009, 05:48 PM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 05:52 PM
Post
#44
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
. A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara. "e o foarte mare greseala", ca sa te citez -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Sep 7 2009, 05:56 PM
Post
#45
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
In concluzie, desi diesel, Defenderul ala are un reductor de neam prost... chiar as fi curios sa aflu ce raport are. This post has been edited by Zetics: Sep 7 2009, 05:57 PM -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Sep 7 2009, 06:21 PM
Post
#46
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
. A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara. "e o foarte mare greseala", ca sa te citez Fara niciun fel de suparare, cit off-road ai facut ? -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 06:27 PM
Post
#47
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
. A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara. "e o foarte mare greseala", ca sa te citez Fara niciun fel de suparare, cit off-road ai facut ? Pai de ce ar fi cu suparare? Off-road adevarat-zero absolut. Nicht. Check this out: eu cu dieselul urc o rampa apreciabila, in vit. I, fara sa ma ating de pedala de acceleratie (adica fara presiune de la turbina). Tu? -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Sep 7 2009, 06:38 PM
Post
#48
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
......... Check this out: eu cu dieselul urc o rampa apreciabila, in vit. I, fara sa ma ating de pedala de acceleratie (adica fara presiune de la turbina). Tu? Presiune la turbina pina in 2000 ture oricum nu faci apasind pe ce vrei tu. Chiar vrei sa stii ce cuplu au motoarele noastre in zona de presiune negativa ?? Ma rog, daca vrei, si dupa...... This post has been edited by kroko: Sep 7 2009, 06:41 PM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 06:47 PM
Post
#49
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
......... Check this out: eu cu dieselul urc o rampa apreciabila, in vit. I, fara sa ma ating de pedala de acceleratie (adica fara presiune de la turbina). Tu? Presiune la turbina pina in 2000 ture oricum nu faci apasind pe ce vrei tu. Chiar vrei sa stii ce cuplu au motoarele noastre in zona de presiune negativa ?? Fii bland si treci peste stangaciile mele de natura tehnica. Oricum si daca imi spui, poti conta pe faptul ca nu ma sperii asa de usor. Ti-am descris un fapt care in mintea mea ar fi vrut sa arate ca dieselul nu e chiar asa de moale pe cat s-ar crede. Cu putina bunavointa eu zic ca vom gasi vreo benzinara mai moale chiar decat amaratul asta. Asta era ideea. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Sep 7 2009, 06:55 PM
Post
#50
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Toti avem stingacii, si nu le stim pe toate. Important e sa intelegem cum putem folosi corect masinile noastre
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 07:48 PM
Post
#51
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
QUOTE am bagat reductorul si la ala. Am observat insa ca desi turam motorul destul de mult, pe la 3000 de ture, masina abia se misca, sa zic cu indulgenta ca am atins 3 km/h! Am trecut cu vederea si am urcat asa cu dulapul, dar i-am povestit prietenului de isprava mea. La care el a ras, si mi-a zis ca daca am bagat reductorul trebuia sa urc panta aia in treapta a 6-a blink.gif In concluzie, desi diesel, Defenderul ala are un reductor de neam prost... chiar as fi curios sa aflu ce raport are. La o cautare rapida, am gasit mai multe ratii pt reductorul de defender, toate in jurul lui 3.3 . Eu la patrol am 2, iar la LC am 2.5 Nu stiu ce panta aveai acolo, dar in general in teren eu urc cu a 2-a pe reductor. Am avut nevoie si de a 1-a pe reductor uneori, dar mai multe urc cu a 2-a... Conteaza si pentru ce fel de offroad e gandita masina, de exemplu rubiconurile dn cate stiu se invart pe la 4 cu ratia de reductor, fiindca fac mai mult rock crawling. La noi pe aicea prin noroi trebuie sa le mai si descarci.. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Sep 7 2009, 08:02 PM
Post
#52
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
In off-road sunt citeva elemente "de baza" sa le zic asa.. - reductor, -cursa lunga a suspensiei, -suspensie "moale", -garda la sol, -unghi de atac, - gume adecvate, si restul..... A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara. kroko sunt doua aspecte diferite. off-road cu masini de teren: ce spui adevarat si ar fi poate suficient ca sa treci. asta face si un ML cu 7 de optiuni sau un Cayenne. Ca sa fie si rezistenta si sa te poti baza pe masina mai trebuie niste fiare mici care se numesc: sasiu separat, punti rigide, diferentiale blocabile sau bara stabilizatoare decuplabila. Ca sa ne limitam la masini stoc nu la alte minuni pe care ti le pui ulterior. Discutia despre Subaru e mai mult matematica decat off-road. S-ar putea ca la orice viteza de deplasare MICA, sa ai cuplu mai mare in treapta I cu motorul Diesel decat ai cu 2.0 sau 2.5 benzina cu reductorul de 1,2 cuplat. Fara legatura cu turbina. Nu bag mana in foc, pentru ca nici Diesel-ul nostru nu straluceste la 1000rpm unde masina are deja 9km/h. Cand citesti pe forum pare ca sta pe loc, dar e viteza deja mare pentru zonele dificile. Oricum in ambele cazuri cu Subaru e greu sa urci la 20% pe cataroaie cu 5km/h (vreo 600 rpm cu diesel fara reductor). De obicei varianta e o scurtatura parfum de pamant batatorit, care taie curba dar are peste 30%. watcher ai umblat si la reductor ? Are 2.71 la LC120. esti sigur ca la Patrol e numai 2 ? This post has been edited by GLC120: Sep 7 2009, 08:04 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 7 2009, 08:23 PM
Post
#53
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
GLC, in general sunt de acord cu tine. In schimb, reductorul de la subaru te ajuta mult fiind foarte bine etajat. "Fosta" avea reductor ( toate wagoanele aspirate aveau in standard ), si pe linga faptul ca era sincronizat ( i-o dadeai din mers ) l-am putut folosi inclusiv prin oras sau pe serpentine. Era practic imposibil sau extrem de greu sa fortezi ambreiajul avind reductorul cuplat. Sunt convins ca si acum cutiile sunt aceleasi.
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 08:31 PM
Post
#54
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Kroko, asta e o treaba interesanta si nu m-am lamurit niciodata. E bine sa folosesti reductorul pe serpentine cand mergi cu viteza sau daca depasesti ? In manual scrie ca este acolo pentru zone dificile/viteza mica, nu pentru a castiga ceva ture la depasiri
pentru off-road nu inteleg cum poate fi bine etajat la un raport minuscul de 1.2, dar sunt de acord ca este util. Mai mult ca suport moral decat practic. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 7 2009, 08:52 PM
Post
#55
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
La modelul vechi, raportul era de 1,447 adica deloc neglijabil. In depasiri nu-i bun deloc, in schimb e bun cind urci relativ incet si te-ai trezi de multe ori "intre viteze". Eu imi aduc aminte ca in carte scria clar ca poate fi folosit oricind dar viteza maxima scade ( evident ) si ca poate fi cuplat in mers. Daca gasesc pdf-ul manualului pun pagina aici.
Eu am urcat odata din Sinaia la cota pe zapada relativ mare si m-a ajutat foarte mult, masina fiind mult mai controlabila decit pe "normal". Si pri oras cind erau ambuteiajele alea infioratoare, mergeam pe reductor sa nu belesc ambreiajul cind miscam masina cite 1-2 metri.
Attached File(s)
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 09:02 PM
Post
#56
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Asa da. 1.447 e alta viata!
Se pare ca tot redus raportul pana l-au scos de tot......... Sa fi lasat macar maneta aia, aveam si noi o bucurie. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 7 2009, 09:17 PM
Post
#57
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Spre rusinea mea nu stiu daca au ambele reductor ( benzinara si fumigena ). Daca da, ar putea fi diferenta intre rapoartele lor.
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Sep 7 2009, 11:03 PM
Post
#58
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 25-April 09 From: Constanta Member No.: 119.833 |
ba de de cand are defender 6 trepte de viteza ma?viteza max 130km/h....de ce i-ar trebui 6 trepte?colegu,rectifica.
si acuma sincer,daca nici defender nu mai poate urca o panta sau nu mai poate urca la Capra sau trece Dunarea,scuze dar...cine poate s-o faca?evident un g-klasse glumesc evident,dar totusi.... Kroko, asta e o treaba interesanta si nu m-am lamurit niciodata. E bine sa folosesti reductorul pe serpentine cand mergi cu viteza sau daca depasesti ? In manual scrie ca este acolo pentru zone dificile/viteza mica, nu pentru a castiga ceva ture la depasiri pentru off-road nu inteleg cum poate fi bine etajat la un raport minuscul de 1.2, dar sunt de acord ca este util. Mai mult ca suport moral decat practic. man,reductorul ala iti da cuplu la turatii joase.cupleaza-l si ai sa vezi cu schimbi treapta dupa treapta. incearca apoi pe la 70km/h,in a-5 a s-o calci,sa vezi cum se duce.incearca fara reductor,la 70km/h..da in nas. asta e toata sparla. eu azi,drum cu noroi.gume de vara.oprit masina ca prostu'.masina patinat.eu cuplat la reductor.reductor salvat la mine. -------------------- SUBARU.FRIENDS INCLUDED.
|
|
|
Sep 8 2009, 12:48 AM
Post
#59
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
GLC: la patrol am manualul si scrie 2.01
La LC am cautat o noapte intreaga si am ajuns la concluzia ~2.5 Ai alta documentatie? -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Sep 8 2009, 08:15 AM
Post
#60
|
|
pilot Group: Membri Posts: 462 Joined: 19-February 08 From: Bucuresti Member No.: 116.423 |
ba de de cand are defender 6 trepte de viteza ma?viteza max 130km/h....de ce i-ar trebui 6 trepte?colegu,rectifica. si acuma sincer,daca nici defender nu mai poate urca o panta sau nu mai poate urca la Capra sau trece Dunarea,scuze dar...cine poate s-o faca?evident un g-klasse glumesc evident,dar totusi.... ... Iote poza din brosura: defender.JPG ( 89.26K ) Number of downloads: 11 Sau link direct! N-am zis ca nu poate urca, ci tocmai specificam faptul ca eu am impuscat muste cu tunul! -------------------- Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP Save the trees... eat more beavers! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 10:55 PM |