Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trasee pentru Subaru ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4
GLC120
Cred ca 6stele are dreptate, exista o anumita discretie in privinta traseelor.

Si poate este justificata. Diferenta intre Bucegi si poate restul muntilor este enorma. Pe platou in Bucegi este un fel de bulevard. In alte locuri vezi 10 oameni toata ziua, uneori numai culegatori de zmeura !

Desi pe alte topicuri se face referire la mai multe trasee, ma gandesc ca un topic dedicat e util.

Incep cu un traseu facut de curand, cu niste peisaje deosebite si accesibil cu Subaru si ceva garda la sol (OBK&Forester, Tribeca). Desi la limita merge orice masina.

Podul Dambovitei - Dambovicioara - Ciocanu - Sirnea - iesire in DN la dreapta - Fundata - iesire din DN la stanga inca 4 km de asfalt si alti 3-4km macadam - Fundatica. "Scurtatura" prin padure care iese la Podul Dambovitei se pare ca nu e accesibila asa ca ne-am intors la DN.
vlademir
Daca va mananca sa mai scurtati din drumul de Ardeal-Moldova, respectiv Sovata - Gheorghieni - Toplita - Targu Neamt - Suceava/Iasi, sa nu faceti ca mine si evitati drumul Dirste - Tulghes, pentru a evita Toplita si Borsec, care e mai prost decat un drum forestier.
Iar Gheorghieni poate fi sarit prin Lazarea.
LooLee
Pune si cireasa pe tort. Vreo 3-4 poze, dar mai util un printscreen cu o harta si taseul marcat.
GLC120
Pe langa noul atlas rutier 1 :200.000 zice-se cel mai bun facut vreodata, am gasit ca pe site-ul

http://www.hartaromanieionline.ro/?x=/tras...ntre_localitati

puteti gasi Dambovicioara - Sirnea si apoi Sirnea - Fundatica.

Banuiesc ca stiati de acest site, eu acum l-am descoperit, se indica durata si distanta thumbsup.gif Plus ca apar 1000 de drumuri "judetene"/forestiere.

GLC120
QUOTE (andrei5130 @ Aug 27 2009, 06:13 PM) *
QUOTE (V l a d @ Aug 27 2009, 03:51 PM) *
sa vezi cum arata drumul pana acolo ca te-ai fi speriat, imi pare rau ca nu am facut poze. Am harsait de 2 ori cu burta. Era accidentat rau rolleyes.gif

cu putina atentie cred ca poti ajunge si la Babele cu un Legacy, pana la pestera ajungi sigur, asta daca te intereseaza un traseu pe macadam accesibil teehee.gif


Am fost acolo de curand. Andrei are dreptate poti ajunge cu orice masina.

Totusi, daca Moroieni - Pestera este acceptabil (dovada si cele 1000 de masini pe care le gasesti acolo si pe drum) la Piatra Arsa/Babele nu va recomand sa va duceti cu Subaru daca nu aveti o afacere urgenta. Nu sunt facute pentru asa ceva si e pacat de ele. Parerea mea.
bakero
Cine are sti poate sa incerce o excursie in delta cu ocol prin braila,si apoi tulcea.am mai spus si pe alt topic,braila-tulcea,criminal.pentru senzatii tari.
Watcher
In spiritul titlului, va raportez ca un coleg de pe forumul Softpedia a facut ieri Strategica cu outback thumbsup.gif thumbsup.gif
GLC120
watcher, vad ca ai cercetat bine zona si colegul cu Subaru a avut suport online rolleyes.gif

Poate ne spui si noua ceva impresii, cu ce inlocuim Transalpina (game over) - si ce recomanzi tu in zona pentru Subaru.

Ne-am bucura sa vina si colegul sa ne povesteasca cum se simte Outback-ul, am inteles ca este un 2.5 manual ca al lui pista.

Watcher
Colegul a povestit pe larg aventura, o sa il sun sa ii zic si de threadul asta si de marea comunitate SUbaru de pe masini.ro ;-)

Eu de exemplu, la volanul landcruiserului, ma gandeam ca nu o sa reuseasca urcarea din Valea Macesului. Daca era ud, sigur nu o faceau.
Adica mie mi se pare ca ala nu e 'traseu de subaru' ca a ramas in 3 roti, au impins, etc. E de admirat dl CezarM dupa parerea mea. A fost din ciclul 'cu LC poate oricine, sa te vad cu outback' :-D thumbsup.gif

Strategicul in afara de cei 4 km de urcare din Valea Macesului e mai usor decat era TA odata... Merita investigata urcarea pe strategic din Ciunget, pe Rudareasa. Pe harta nu apare complet acest drum, dar la Plaiul POieniolor ajunge un drum de jos, si am 2 'recounturi' de la persoane diferite ca ar exista acest drum, pe care merge faimosul dacia papuc....

Cea mai tare faza: eram la Sibiu la o intalnire de offroad, ora 12 noaptea, asteptam sa intram in speciala, jde masini una mai ca alta. Se vad niste faruri, si de unde trebuia sa urcam noi sa ne rupem masinile coboara agale un papuc de termopane ninja.gif
Mircea104901
smile.gif
Asta e deja clasica. Pe unde am fost cu 4x4, si eram convins ca numai un "gip"poate ajunge acolo, era si cate o Dacie smile.gif
Dacia e off-road-erul suprem teehee.gif
V_I_C_T_O_R
Da' stiti ce era chiar culmea? Sa fi venit defapt de la un montaj teehee.gif
GLC120
Watcher contam pe tine sa il convingi pe coleg ce tare e comunitatea de aici. Am inteles ca sunt si multe poze pe acolo, Outback cu rotile ridicate vezi mai rar.

Daca vrei sa te pui cu papucii o faci pe riscul tau rolleyes.gif chiar si cu modificarile interesante pe care le-ai facut la Landcruiser.

Era vreo portiune in zona unde sa fie nevoie de snorkel sau de anvelopele MT ?
Watcher
Pentru snorkel sunt multe lacuri (cred ca le zice 'iezere' dar sunt incult) pe acolo, trebuie doar sa nu ai ce face.
Dupa experienta cu Patrolul la care am aruncat mocheta, cu LC nu ma voi baga prea curand in ape statatoare :-)





Legat de MTuri, fiind uscat nu s-a simtit diferenta, daca ploua putin incepea distractia. In pozele de pe softpedia puse de cezarm se vad insa urmele mele, deci cred ca m-au ajutat...

De la curmatura oltetului la stanga se vedea un drum forestier proaspat taiat, unde cred ca MT urile ar fi fost FOARTE utile....
O alta chestie la care cred ca m-au ajutat MTurile astea este faptul ca sunt facute pt offroad, deci au mai multe pliuri de ranforsare. Eu nu mi-am pus nicio clipa problema ca as putea sa tai cauciucul la cum erau pietrele de acolo...
Zetics
Watcher, nu poti pune un link unde e povestea pe SP? ca eu n-am fost in stare sa gasesc!
Watcher
Sigur ca da: Asta e threadul oficial cu Transalpina . Citeste-l invers :-) ca altfel incepi din 2003 (!)
GLC120
Pana ne punem si noi la Subaru snorkel, spune-ne te rog, pe unde poti merge cu el teoretic. Daca de exemplu, ai vad maxim de 700 mm dat pentru Toyota stoc, tu la ce adancime ai merge acum cu Toyota ? Cine il livreaza/instaleaza, mai modifica ceva la masina? si apoi iti spune ca e.g. 1200 mm e OK ? unsure.gif

Pacat ca ai intalnit balta aia chiar in drumul tau si nu se putea ocoli.

Am citit ca ai fost si pe creasta in Leaota. Acolo ar ajune cu Outback-ul ?
cezarm
Salutare la toata lumea! Ce bucuros sunt ca v-am gasit! Am tot cautat mai demult ceva de genul asta dar profilat pe subaru si nu am gasit. Multumesc pentru atentionare watcher.
Intai sa ma prezint: Legacy Outback 2007 (decembrie 2007), entry level atunci adica: 2,5l aspirati, benzinica, cutie manuala. Am optat pentru asa ceva tocmai pentru ca oferea in acel moment cel mai bun pret raportat la comportament on road, off road, dotari si consum (inca nu aparuse dieselul in Romania, si nu am mai avut rabdare pana in iunie 2008).
Nu sunt adeptul achizitionarii unui SUV/crossover doar pentru imaginea oferita chipurile, si sa nu parasesc asfaltul “sa nu stric masina”. Asa incat am pus-o la treaba.
Intradevar este limitata la 199 km/h, verificat cu GPS serios. Mai era loc “la pedala”, cu turatia eram pe la 5200/min da nu a mai vrut nici moarta (am inteles ca este limitata electronic la 199).
Fiind pasionat si de munte am pus-o la treaba. Inainte am chinuit un Tico, memorabil a fost traseul de la Cluj, prin Apuseni, pe forestiere pana la Padis (2003). Ehei, ce vremuri!
Nici acum nu prea am vreme dar ca trasee mai deosebite:
1. Transalpina 2008 - toata de la Bengesti pana la Sebes. Am avut PRIVILEGIUL sa fac traseul salbatic, nu domesticit si democratizat cu este acum. Singura problema 800 lei “pierduti”, ca sa inlocuiesc un cauciuc taiat si pierdut iremediabil (sunt total dezamagit de Yokohamele cu care mi-a venit masina dar asta e, atitia bani am avut atata am luat).
2. In continuare m-am dus prin Apuseni: zona Padis – Varasoaia, Cetatile Ponorului, Ghetarul Scarisoara. Am urcat pana la cca 400 m de ghetar, mi-a fost frica sa merg pana sus. Nu cred ca ma ajuta ampatamentul.
3. Asta iarna am dus-o pe un drum inzapezit ce pleca din Rasinari. Recital de comportament pe zapada. Nu am mers de-a latul dar s-a comportat admirabil. M-am uitat in manualul de utilizare si acolo zic sa montezi lanturile doar pe puntea fata. Dar oare o sa am vreodata nevoie?! In zona Paltinis l-am scos din zapada pe un prieten cu Mondeo (la randul meu eram si eu inzapezit, caucicuri all season, ba mai mult ma cautase si cineva la telefon in timpul asta). Nici nu am simtit efortul.
4. Am vizitat zona Ranca in decembrie 2008 si iar m-am uitat superior la ceilalti cu lanturi, batai de cap, etc.. La iesirea din Novaci era un echipaj de politie care interzicea accesul masinilor fara 4x4 sau lanturi.
5. Din pacate i-am cerut prea mult anul asta de Florii, cand, am incercat sa traversez 8 metri de mlastina si am ramas acolo. Nici acum nu stiu ce a fost in capul meu atunci ca nu bausem. Noroc cu nea Tase care m-a scos cu tractorul. Rusinos dar parca trebuia s-o fac si pe asta. La o luna dupa in mod misterios, am plecat la Piatra Neamt la intalnirea de 20 de ani de la liceu si dupa 360 km mers “forjat”, cu aer conditionat la maxim, cand ajung la destinatie, la picioarele lui nevasta-mea: Venetia. Apa cat cuprinde (10-15l). M-am dus la SMT si au gasit gura de evacuare a apei de condens din AC, infundata cu noroi. S-au mirat si ei cu draq s-a intamplat. Abia in drum spre casa mi-am dat seama de ce. De Florii de abia am deschis usa de la masina ca sa ies in noroi.
6. Acum la inceputul lui august am planificat o transalpina, atata cat a mai ramas original din ea dar mai important pentru mine a fost si strategica (drum construit in 1940 de armata germana si de atunci ramasa asa). Din pacate vremea nu a tinut cu noi. A plouat la greu si am fost atentionat da cei care au mai fost pe acolo ca pe noroaie pot sa ma probleme (deja aveam “flash-back-uri” cu Duminica Floriilor). Avand in vedere ca eram singur (nu ma sincronizasem cu un Foresterist), ba mai mult am ajuns la intersectia transalpina-strategica prima data la 19,00 seara, e adevarat nu ploua atunci dar plouase toate zilele precedente si nu m-am riscat. La fel a doua zi venind invers dinpre Ranca la intersectie, pe ploaie, era ceata 50-100m vizibilitate asa ca am amanat pe alta data. M-am multumit cu doua traversari: Obarsie – Ranca si invers plus un drum interesant de la Pestera Polovragi pana la Ciunget via Lacul Petrimanu.
7. Acum o saptamana a renascut speranta. Un prieten contacatat de pe alt forum adresat transalpinei, cu audi allroad 2003, ma suna si-mi reaminteste ca mai este putin si se duce sezonul de off road in zona. Cel putin pentru ce aveam noi. Asa incat sambata trecuta, am facut echipa si am traversat cu succes strategica (acces din Valea Macesului) si transalpina cu oprire la Ranca. A doua zi am urcat si pana aproape, nu chiar pe varful Papusa (nu ca ar fi fost imposibil).
Impresii generale: tractiune super, forta suficienta. Nu zic foarte mare ca daca vreau sa fiu sportiv trebuie sa turez motorul peste 3000/min. Ca de altfel toate japonezele. Dupa aproape 2 ani si 25 000 km nu scartie nimic, nu am zgomote ciudate in habitaclu. Schimbat placute de frana si discuri punte fata ieri. Parca un pic cam repede dar daca merg mai tarisor fireste ca folosesc si franele mai mult. Reductorul face toti banii. Chiar daca nu are cine stie ce demultiplicare (1,2), suplineste admirabil lipsa de cuplu a benzinei (226 Nm). Am ajuns la concluzia ca fara reductor ar fi ca un diesel de 105-115 CP iar cu reductor ca unul de 140-150CP. La varianta diesel am vazut ca nici nu i-au mai pus si reductor, cica nu ar avea nevoie. Chiar asi fi curios daca cineva a mers cu ambele versiuni si daca ar putea face o diferenta. In tot cazul reductorul pe langa faptul ca-mi creste cuplul la roata mai si “inmoaie” ambreajul si ma pot deplasa cu viteze foarte mici fara sa-mi moara motorul. Nu stiu da diselul poate si asa ceva.
Din pacate sau din fericire, trebuie sa inchei, nu fara promisiunea de a reveni si cu ceva fotografii, ca am o gramada. Din pacate nu le am la mine, nu sunt acasa si mai mult trebuie sa le comprim putin.
A ba nu pu una din (era sa zic ultimul drum) aventura de pe strategica.
Watcher
QUOTE
Pacat ca ai intalnit balta aia chiar in drumul tau si nu se putea ocoli.

36182451.gif Genial ! 36182451.gif

Iti dai seama ca am vazut-o din varful dealului si fix acolo am plecat cu totii, iar ajunsi acolo a inceput discutia "cine se baga? cine are snorkel?" :-)

@snorkel si vad: de mers prin apa poti sa mergi pana la inaltimea lui, cat el trage aer nu apa, motorul merge inainte. Probabil ca sunt 2 metri pana la gura...

@montaj: ti-l livreaza ARB (Safari Snorkel) cu kit montaj cu tot, asta include suruburi, coturi SI un ghidaj unde sa dai gaurile si unde sa tai. CIne il monteaza trebuie sa aibe niste burghie pt suruburi si unul de gaurit (cu diametrul de vreo 11 cm parca).
Tot cine il monteaza trebuie sa te asigure (intr-un fel sau altul) ca l-a etanseizat cum trebuie si nu intra apa pe la coturi.

Legat de Leaota cu outback: de unde am urcat eu chiar nu cred, adica sunt cateva curbe foarte stranse, foarte abrupte si cu sleauri, si alunecoase. Mai ai de trecut printr-o 'ravena' si pe niste radacini de pomi in trepte. Asta cu urcare de la Runcu. Daca urci dinspre Campulung (Valea Badenilor - da nu stiu exact traseul) am impresia ca e mai usor.
Acuma sigur ca da, ramane sa ma contrazica in practica dl cezarm thumbsup.gif drive.gif

Aici deja e usor, ca intai trebuie sa intri din curba da mai trebuie sa te strecori si printre niste pomi:


Daca urci dinspre valea badenilor cred ca e drum gen curmatura oltetului de jos pana sus.
Urcarea pana pe varf se face complet 'offroad', si sunt ceva pietre pe acolo... Am sa revin cu poze cat de curand.
GLC120
watcher, campia aia parea abrupta wacko.gif , am crezut ca nu s-a putut ocoli si riscai sa ramai acolo pana la primavara!

Ma gandesc sa imi fac in mijlocul Baraganului o balta artificiala marcata cu steaguri ca sa o vedeti de la 25 km si o sa iau taxa de trecere ca Mazare. Se va face coada probabil!

30 RON trecerea, 50 RON fata-spate, 100 RON tractarea pentru cine nu iese singur, si 200 RON uscarea masinii si recuperarea covoraselor. Asta promotional la inceput, preturi de criza. Trebuie sa ma hotarasc rapid, daca pe firma sau pe persoana fizica. thumbsup.gif

Pozele sunt inselatoare de aceea nu cred ca il sperie pe cezarm. Puteai face legatura si sa cobori prin Valea Badenilor? Stiu pe cineva care a facut turul invers, cu o masina 4x4 mai mica. Eu am urcat si am coborat prin Valea Badenilor. Nu as urca cu Subaru pe acolo, desi cred ca se poate cu atentie sporita .....

Deci tu zici ca in afara de admisia de la motor, apa nu are treaba cu nimic altceva: instalatie electrica, baterii, admisie de aer in habitaclu, evacuare.....
andrei5130
Cezar,


felicitari pentru prezentare, am citit si a inceput sa se ridice parul pe mine, si eu tot cu un Tican am descoperit gustul pentru offroad, si da tot la Padis, am urcat cu tico pana la scarisoara in fata portii de la intrare, mai era un tip cu un Jeep auriu care mai urcase in aceiasi zi, cand am ajuns cu tico sus toata lumea a aplaudat, daca imi spui ca pana la OBK ai avut Octavia si Astra ma impusc ar fi o coincidenta prea mare, poate reusim sa organizam o intrevedere pe la inceputul lui OCTOMBRIE sa batem drumurile forestiere ale patriei pana nu da zapada, ca pentru zapada volm organiza alta ....

...pana atunci sigur am sa schimb ambreiajul si va trebui "botezat" daca cumva scapa...
Mircea104901
Sa dam Cezarului ce-i al lui.
@GLC prin baltile si namolul pe unde umbla @Watcher nu ar face fata Subaru fara modificari serioase (am pus eu un link cu unul facut de rusi). Si daca te-ai apuca sa-i faci modificari, nu ar renta, pentru ca nu e construita pentru extrem. Mai bine cumperi ceva gata construit pentru off-road si mai adaugi una-alta, ca stock nu cred ca ar face fata nici una.

Anyway, @Watcher thumbsup.gif
GLC120
Ai dreptate Mircea. Personal nici nu am gand sa modific ceva la Subaru.

E util totusi sa vedem unde se poate ajunge si cu Subaru, fara sa il afectezi prea tare. Pentru ca alde ambreiaj, vrand-nevrand tot il .... pe Strategica. Cu celelalte sa zicem ca te mai scoti daca esti foarte bun la fizica si geometrie in spatiu. rolleyes.gif

Cat despre noroaie si balti, am impresia ca oamenii se baga acolo de placere nu ca sa ajunga undeva, vezi si joaca din pozele de mai sus. Nu am nici o atractie sa ma bag in noroaie de buna voie si de obicei pe trasee mai grele/necunoscute am grija ca in zilele anterioare sa fi fost vreme buna.

Se pare totusi ca sunt putine locuri unde sa nu POTI DACA VREI sa ajungi cu Subaru. Eu v-as recomanda numai niste pneuri mai solide pe 16" poate chiar 215/65 R16 (nu stiu daca merg pe Outback) sau 205 R16 cu talon mare daca se gaseste ceva A/T. Si ceva scuturi cred ca se pot gasi/face fara cheltuiala exagerata.
hdi
QUOTE (cezarm @ Sep 2 2009, 03:56 PM) *
4. Am vizitat zona Ranca in decembrie 2008 si iar m-am uitat superior la ceilalti cu lanturi, batai de cap, etc.. La iesirea din Novaci era un echipaj de politie care interzicea accesul masinilor fara 4x4 sau lanturi.


Bine ai venit Cezar. Felicitari pentru masina si pentru povestire. Sectiunea Subaru a devenit mai bogata odata cu venirea ta.
Si eu am dat festival la Ranca 2 luni mai tarziu. Am scris aici: http://masini.ro/forum/content-page/20756/...00/#entry300248
Watcher
GLC: legat de apa, da, zic ca la diesel singura alta problema reala din cele enumerate de tine ar fi evacuarea, si da, la capitolul 'cum se trece prin apa' regula de aur este sa tii mereu motorul turat, ca sa nu intre apa pe evacuare :-)
Exemplu de cum merge snorkelul

Legat de 'unde se baga oamenii' e vorba de alta pasiune. Eu unul nu mi-am luat masina de teren ca sa merg cu ea la mall, ci ca sa ma dau. Cand iesi sa te dai, intrebarea pe care ti-o pui este 'da pe aicea pot sa trec?'

Cand iesi la plimbare (strategica, transalpina, leaota si alte nenumarate trasee ) iti propui sa ajungi undeva , sa vezi ceva, etc. Cand iesi sa te dai, iti propui doar sa ajungi inapoi acasa cu masina intreaga, dupa ce o vei fi bagat prin jde locuri unde nimeni nu credea ca se poate :-), sa vezi daca poti (si) tu...
Exemple
- Film 1
- Film 2
- Aici am coborat special pe unde era usor ca sa vedem daca putem urca:

- aici in mod evident puteam sa o luam pe oriunde altundeva DECAT prin groapa aia:


Mai vreau sa afirm ca, de cateva posturi incoace am perceput o condescendeta pe care pana acum am ales sa o ignor, dar pentru ca a tot continuat, te intreb:
- ce te face sa fii asa?
- ce intentionezi sa obtii?

Ca sa raspund la intrebarea cu Valea Badenilor, sigur ca poti sa faci invers, dar eu eram 'based' la Runcu, nu aveam de ce sa cobor in partea cealalta. Cand ajungi sus, e un drum care vine din Valea Badenilor, si la 1800 altitudine, drumul ala e ca si strategica...



hdi
@Watcher, misto fotografia cu decolarea thumbsup.gif
Am mai intrebat insa nu am primit inca un raspuns satisfacator: la OBD, turbina se afla imediat deasupra scutului (nu-mi dau seama daca este deasupra evacuarii). Este vreo problema daca bagi turbina in apa?
6stele
Daca pe frigul asta mai merge cineva la mare.... si daca va plictiseste autostrada sau daca va oftica zgomotul/vibratiile cauciucurilor de iarna tongue.gif va recomand sa parasiti asfaltul si civilizatia la Lehliu si sa incercati variante mai "pe dea dreptul" spre Slobozia (Google Earth si un Iphone pot fi de real ajutor in identificarea drumeagurilor la fata locului, pe harti apar doar Dj-urile)

Orice OBK se va simti ca la mama acasa (the Outback) iar pentru Forester au fost pastrate niste paduri de prasila pe malurile Ialomitei pentru finalul turei. drive.gif

Si poza cu utilajul...
Click to view attachment

Disclaimer: Nici o masina nu a avut de suferit cu ocazia realizarii acestei fotografii! Praful acumulat din abundenta pe partea posterioara a utilajului (si doar acolo) a fost spalat cu atentie la prima spalatorie in Slobozia. Sotia din dotare, care s-a oferit (deci nu fost in nici un fel constransa) sa faca poza, a trebuit sa astepte pana la destinatie biggrin.gif
andrei5130
QUOTE (6stele @ Sep 3 2009, 12:14 AM) *
Daca pe frigul asta mai merge cineva la mare.... si daca va plictiseste autostrada sau daca va oftica zgomotul/vibratiile cauciucurilor de iarna tongue.gif va recomand sa parasiti asfaltul si civilizatia la Lehliu si sa incercati variante mai "pe dea dreptul" spre Slobozia (Google Earth si un Iphone pot fi de real ajutor in identificarea drumeagurilor la fata locului, pe harti apar doar Dj-urile)

Orice OBK se va simti ca la mama acasa (the Outback) iar pentru Forester au fost pastrate niste paduri de prasila pe malurile Ialomitei pentru finalul turei. drive.gif

Si poza cu utilajul...
Click to view attachment

Disclaimer: Nici o masina nu a avut de suferit cu ocazia realizarii acestei fotografii! Praful acumulat din abundenta pe partea posterioara a utilajului (si doar acolo) a fost spalat cu atentie la prima spalatorie in Slobozia. Sotia din dotare, care s-a oferit (deci nu fost in nici un fel constransa) sa faca poza, a trebuit sa astepte pana la destinatie biggrin.gif


foarte tare, tocmai mi-am instalat google maps pe tel, tot pentru ceva asemanator dar prin muntii Vrancei, la mine e putin mai greu cu sotia din dotare, vrea sa conduca nu sa faca poze 36182451.gif
G e o r g e
@watcher : si continuarea la filmul 1 ? smile.gif
GLC120
QUOTE (Watcher @ Sep 2 2009, 10:05 PM) *
Mai vreau sa afirm ca, de cateva posturi incoace am perceput o condescendeta pe care pana acum am ales sa o ignor, dar pentru ca a tot continuat, te intreb:
- ce te face sa fii asa?
- ce intentionezi sa obtii?


Daca era vorba despre mine, ai sesizat corect, mi se pare normala condescendenta fata de cineva care face offroad de performanta si care ajuta subaristii sa treaca peste munti.

Daca din intamplare te referi la celalalt sens al cuvantului (foarte rar folosit), ma fac ca nu pricep.


GLC120
watcher, revenind la partea tehnica, filmul cu submarinul Jeep.

Sa intelegem ca daca e asfalt pe jos trecem cu Subaru prin apa de 1.5m dupa ce ne montam snorkel ? Vorbesc serios.

Tu ai trece prin apa aia cu LC-ul sau Patrolul ? In caz ca masina nu se opreste si iesi, nimic nu va fi paradit in afara de mocheta?
Watcher
QUOTE
mi se pare normala condescendenta fata de cineva care face offroad de performanta si care ajuta subaristii sa treaca peste munti

Sa mor daca pricep ce te deranjeaza... Ca l-am sunat pe cezarm sa ii spun cum e traseul? Ca am raportat aici despre performanta lui?

Offroad de performanta din pacate nu fac, sunt altii baietii care fac performanta, eu sunt doar un amator

Revenind la trecerea prin apa: daca as fi stiut ca e pana la 10 cm de snorkel nu m-as fi bagat. In apa aia de la Calugareni m-am bagat agatat cu o sufa de spate fiindca nu stiam daca nu cumva e un putz... De iesit nu am iesit singur, (nici rubiconul cu blocant fata si 35uri nu a iesit singur) am stat vreo 5-10 minute, intai incercand sa ies singur, apoi asteptand sa ma tracteze de fatza. Cat am stat nu a intrat apa pe la usi, ci prin portbagaj. Deci, daca e sa dau o presupunere, cu subaru diesel, ca si cu orice masina diesel, daca nu iti intra apa pe admisie si tii motorul turat cred ca poti trece printr-o apa destul de mare.
Sigur ca da, nu sunt inginer, deci parerea mea nu trebuie luata de lege. Pana la urma, fiecare decide pentru masina lui in ce o baga...
GLC120
watcher, nu numai ca nu ma deranjeaza, dar ma bucur, mi se pare interesant ce spui si absolut laudabil ce ai facut in Parang/Strategica. Cum sa fac sa te conving?

Imi cer scuze daca unele glume ti s-au parut ofensatoare, probabil nu esti obisnuit cu stilul de aici. Chiar daca avem uneori pareri diferite, incercam sa ne amuzam. O sa pun mai multe emoticoane de acum incolo, poate razi in loc sa te superi. rolleyes.gif

Sa presupunem ca habitaclul e bine izolat si nu intra apa. Sunt de acord ca poti trece fara sa se opreasca motorul. Dar tot nu prea as sta cu motorul complet scufundat intr-o balta de buna voie. Tu cand ai iesit de acolo totul a fost OK, nu ai remarcat nimic ciudat dpdv functional in zilele/saptamanile urmatoare? Trecem peste mocheta, tapiterie, mizerie....
Watcher
In momentele imediat urmatoare am auzit un tacanit ( :-D ) ca atunci cand semnalizezi, fara sa semnalizez :-)
Dupa vreo ora de teren, cand am iesit la drum nu mai aveam problema asta.
Mizerie nu s-a facut, dar mocheta imbibata a inceput sa miroasa si sa gasesc masina aburita...
GLC120
De abia acum am vazut ca ai in flota si un Subaru. Are ceva modificari? Cu el pe unde mergi, poate gasim si niste trasee mai adaptate pentru Subaru gen Cheile Sohodolului - Valea de Pesti si inapoi prin stanga lacului Cerna - Calugareni (altul nu cel cu noroaiele).

Ai fost de curand pe acolo? (Cu ce masina) Se poate ajunge la Baile Herculane prin dreapta lacului?
Watcher
M-ati intrebat la ce mi-au servit MTurile la iesirea de pe strategica :
Click to view attachment
Zetics
Yummy! laugh.gif
cezarm
Revin cu ceva imagini si impresii despre traseele pe care le-am facut.
Am traversat de 4 ori transalpina (cel mai inalt drum national din Romania: 2145 m in Pasul Urdele fata de 2035 la Balea), de trei ori anul asta si odata anul trecut. Anul trecut am prins traseul original, nereabilitat si l-am facut de la Novaci la Sebes. Ca si comportament al masinii, am simtit drumul putin mai greu dar nici vorba sa ating ceva pe dedesupt sau sa am senzatia ca raman acolo. Anul asta alterneaza (inca) zone asfaltate cu unele pregatite pentru asfaltare dar si zone mai grele: a trecut lama buldozerului dar nu nivelasera inca si erau tot felul de bolovani de diverse marimi. Oricum transalpina aia salbatica este o amintire, deja a devenit un al doilea transfagarasan. Mai ramane pesisajul atata vreme cat nu-l sufoca romanasii nostri cu tot felul de mizerii.
Anul trecut am fost in zona Padis (anul trecut reabilitasera drumul in cea mai mare parte). A fost o placere sa merg pe macadam. Desi il stiam drum forestier pe Garmin figura ca DJ.
Am urcat pana aproape de Ghetarul Scarisoara. Nu am ajuns pana in buza ghetarului, am lasat masina la cca. 1 km distanta. Drumul destul de degradat (pana acolo am mai vazut si un golf V, un opel astra si parca un touran parca). Pentru ultimul segment nu prea aveam un ampatament foarte bun pentru a-l strabate. Riscam sa raman “pe burta”.
Vanam de mult traseul si am reusit sa-l fac. Este supranumit si “strategica” sau “drumul militar”. Este construit se pare de armata germana in 1940 si de atunci a ramas asa. Traseul este extraordinar. Ca orice traseu de creasta, ofera niste peisaje care iti taie respiratia. Are o lungime de cca. 50 km si se desprinde din transalpina, traverseaza Muntii Latoritei paralel cu DN7A si se intersecteaza cu aceasta aproape de Voineasa. Daca nu ai avea problema sa urci sau sa cobori de pe ea ar fi superb. Acesul prin Valea Macesului (Voineasa) este crunt. Sleauri de tot felul, care mai adanci, care mai mici dispuse in toate pozitiile, oblic, longitudinal, transversal, numai sa te incurce. Ba mai mult unele sunt in curbe destul de stranse si daca vii in urcare chiar devine interesant. Trebuie sa nu-ti pierzi “elanul”, nici nu trebuie sa accelerezi ca intri in balans si atunci chiar dai cu fundu, burta sau botul de pamant. Pe la jumatatea curbei mai constati uneori si ca ai ales o trasa gresita si atunci sa te tii. Am fost atentionat sa evit noroaiele. Asa incat anul asta am planuit din timp pentru inceputul lui august. A fost extrem de frustrant dar in 5 zile cat am stat la Ranca aproape tot timpul a plouat si nu am avut cum sa-l abordez. Ba mai mult eram si singuri. Nu amreusit sa ne sincronizam cu un amic “Foresterist”. Totusi este o zona unde urmatoarea masina va trece peste 2 ore sau chiar maine, la cca. 10-15 km de civilizatie si acoperire pe GSM cand si cand. Acum doua saptamani am facut echipa cu un amic cu un audi allroad (generatia anterioara ca asta de acum in off road....) si ne-am aventurat. De data asta am avut o vreme extraordinara cel putin in partea de inceput, cea mai grea. In dimineata respectiva m-am intalnit cu watcher dar nu ne-am putut coordona: pentru el strategica era doar o parte din traseul din acea zi iar eu nu puteam sa plec pana nu venea amicul cu allroadul din Bucuresti. Oricum a fost bine si asa, watcher pe parcursul traversarii traseului ne-a ajutat cu informatii: ne-a atentionat de dificultatea traseului la inceput (nu-s multi cca. 4 km dar i-am parcurs cam intr-o ora) si de asemeni a intervenit salvator cand o luasem pe un drum gresit si parasisem traseul. Acolo la o intersectie nu ai pe cine intreba care este traseul bun si o iei “pe pipapite”; vorba aia “looking and f..king”. Multumim inca odata watcher pentru suport! In doua momente am ajuns la limita masinii. Odata am abordat o trasa gresita si am ramas in capcana unui sleau. Nu am atins nimic dar am muncit ceva ca sa ies. A doua oara mi-a “murit” motorul chiar imediat ce trecusem de un sleau crunt. Eram pe buza lui. Atunci am apelat la resursele umane pe care le aveam la dispozitie nu de alta dar imi era frica sa nu cad la loc. Ce buna era o asistare electronica la pornirea din rampa!
Odata trecuta partea mai grea urmeaza partea cea mai frumoasa cu un drum de calitate medie spre buna; mai apar gropi si ceva balti din cand in cand unele chiar inselatoare.
A doua zi am urcat cu Outbackul pe Papusa (a) de unde am “admirat” noul look al transalpinei.
In final adaug si niste repere GPS (pentru amatorii aplicatiei Google Earth) cu altitudinea aferenta:
1. 45,3886 N, 23,9906E – 1070m
2. 45,3902N, 23,9834E – 1138m
3. 45,3923N, 23,967E – 1090m
4. 45,3948N, 23,9575E – 1082m
5. 45,4151N, 23,9278E – 1108m
6. 45,4209N, 23,9003E – 1292m
7. 42,4214N, 23,8814E – 1458m
8. 45,4214N, 23,8807E – 1469m
9. 45,4209N, 23,8617E – 1603m
10. 45,4072N, 23,8219E – 1765m
11. 45,4091N, 23,8228E – 1794m
12. 45,4075N, 23,8076E – 1974,5m
13. 45,3993N, 23,772E – 1885m
14. 45,3816N, 23,7202E – 1862m
15. 45,3827N, 23,7135E – 1865m
16. Cabana Plaiul Poienilor: 45,4144N, 23,8461E – 1604m
17. Intersectia transalpina-strategica: 45,3803N, 23,652E – 1949,5m
A, n-am terminat. Pentru SUV-uri drumul este greu dar posibil. De evitat noroaiele si recomand sa se umble in grup.
Ce am obsrevat in regim de off road. Reductorul mi-a accentuat diferenta dintre demultiplicarile treptei I si II. Asa incat de multe ori eram prea turat in treapta I si cand avansam la a II-a eram aproape subturat. Un amic de la SMT mi-a sugerat sa ma joc doar din reductor in treapta I si mersul a fost mult mai liniar.
Am atasat o gramada de poze, sper sa nu va plictisesc. Fireste ca-n majoritatea este masina ca doar ne aflam la sectiunea subaru, nu?
GLC120
cezarm inca o data iti multumesc pentru informatii.

Avand in vedere experientele multiple spune-ne te rog daca ai avut pana acum vreo problema la masina, pneuri, praguri...

Referitor la reductor este o chestie matematica, La Subaru I-a fara reductor urmeaza logic inainte de treapta a II-a. Ca sa nu creada cineva ca e o mare inginerie descoperita in Japonia de SMT rolleyes.gif
Marius30562
Cezar - MULTUMIRI !

Super poze - excelente informatii !

PS: Mi-ai indus un dor de ducããããã !!!!
hdi
yup.gif Cezar, super!. Mai vrem.
kroko
QUOTE (GLC120 @ Sep 7 2009, 10:46 AM) *
....
Referitor la reductor este o chestie matematica, La Subaru I-a fara reductor urmeaza logic inainte de treapta a II-a.
....

Una din conditiile de baza pentru a face off-road cu o masina e sa ai reductor. Si nu numai datorita fortei pe care o capata masina, ci mai ales datorita faptului ca poti controla masina la mersul incet.
Fara reductor, nu prea ai ce cauta in off-road.
GLC120
kroko in principiu e adevarat, dar de obicei reductorul vine pe langa alte dotari utile in offroad.
Un reductor adevarat iti permite sa mergi foarte incet, sa urci sau sa cobori zone accidentate si/sau cu inclinare mare fara sa omori ambreiajul respectiv fara sa te atingi de frana.

La un raport de 1.2 la Outback 2.5i e util fara discutie dar nu e mare scofala. Teoretic este de preferat Boxer Diesel fara reductor. Asta dupa ce ne lamurim ce se intampla cu ambreiajele alea unsure.gif

Totusi recunosc ca mi-ar fi placut sa am si eu pe Outback verymad.gif . Cred ca efectul psihologic este important.
kroko
In off-road sunt citeva elemente "de baza" sa le zic asa.. - reductor, -cursa lunga a suspensiei, -suspensie "moale", -garda la sol, -unghi de atac, - gume adecvate, si restul.....
A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara.
hdi
QUOTE (kroko @ Sep 7 2009, 05:47 PM) *
.
A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara.


"e o foarte mare greseala", ca sa te citez rolleyes.gif
Zetics
De aceeasi parere cu Kroko par sa fie si cei de la LandRover. Am condus putin un Defender diesel, cat sa-l scot in drum dintr-un loc unde campasem. Panta era suficient de mare astfel incat pentru o masina obisnuita sa trebuiasca sa o tii numa din ambreiaj. Ei, eu obisnuit cu reductorul de la Forester, am bagat reductorul si la ala. Am observat insa ca desi turam motorul destul de mult, pe la 3000 de ture, masina abia se misca, sa zic cu indulgenta ca am atins 3 km/h! Am trecut cu vederea si am urcat asa cu dulapul, dar i-am povestit prietenului de isprava mea. La care el a ras, si mi-a zis ca daca am bagat reductorul trebuia sa urc panta aia in treapta a 6-a blink.gif

In concluzie, desi diesel, Defenderul ala are un reductor de neam prost... chiar as fi curios sa aflu ce raport are.
kroko
QUOTE (hdi @ Sep 7 2009, 04:52 PM) *
QUOTE (kroko @ Sep 7 2009, 05:47 PM) *
.
A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara.


"e o foarte mare greseala", ca sa te citez rolleyes.gif

Fara niciun fel de suparare, cit off-road ai facut ? rolleyes.gif
hdi
QUOTE (kroko @ Sep 7 2009, 06:21 PM) *
QUOTE (hdi @ Sep 7 2009, 04:52 PM) *
QUOTE (kroko @ Sep 7 2009, 05:47 PM) *
.
A crede ca motorul diesel suplineste reductorul, e o foarte mare greseala. Nu uita ca dieselul "turbat" pina nu are presiune de la turbina, e mai moale decit orice benzinara.


"e o foarte mare greseala", ca sa te citez rolleyes.gif

Fara niciun fel de suparare, cit off-road ai facut ? rolleyes.gif


Pai de ce ar fi cu suparare? Off-road adevarat-zero absolut. Nicht.
Check this out: eu cu dieselul urc o rampa apreciabila, in vit. I, fara sa ma ating de pedala de acceleratie (adica fara presiune de la turbina). Tu?
kroko
QUOTE (hdi @ Sep 7 2009, 05:27 PM) *
.........
Check this out: eu cu dieselul urc o rampa apreciabila, in vit. I, fara sa ma ating de pedala de acceleratie (adica fara presiune de la turbina). Tu?

Presiune la turbina pina in 2000 ture oricum nu faci apasind pe ce vrei tu.
Chiar vrei sa stii ce cuplu au motoarele noastre in zona de presiune negativa ?? biggrin.gif
Ma rog, daca vrei, si dupa...... laugh.gif
hdi
QUOTE (kroko @ Sep 7 2009, 06:38 PM) *
QUOTE (hdi @ Sep 7 2009, 05:27 PM) *
.........
Check this out: eu cu dieselul urc o rampa apreciabila, in vit. I, fara sa ma ating de pedala de acceleratie (adica fara presiune de la turbina). Tu?

Presiune la turbina pina in 2000 ture oricum nu faci apasind pe ce vrei tu.
Chiar vrei sa stii ce cuplu au motoarele noastre in zona de presiune negativa ?? biggrin.gif



Fii bland si treci peste stangaciile mele de natura tehnica. Oricum si daca imi spui, poti conta pe faptul ca nu ma sperii asa de usor.
Ti-am descris un fapt care in mintea mea ar fi vrut sa arate ca dieselul nu e chiar asa de moale pe cat s-ar crede. Cu putina bunavointa eu zic ca vom gasi vreo benzinara mai moale chiar decat amaratul asta. Asta era ideea. thumbsup.gif
kroko
Toti avem stingacii, si nu le stim pe toate. Important e sa intelegem cum putem folosi corect masinile noastre thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.