IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Colorado, USA

This topic is about Colorado, USA, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Colorado, USA, prin si peste muntii patriei
f1anatic
post Aug 17 2009, 05:42 PM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Fac 3 cincinale in State si nu am mai fost in Colorado pina acum. Am decis sa merg si sa merg in stil. Personal.

Am plecat din Chicago la Denver (alt. 1600 m), unde am ajuns pe la 12:30 fara bagaje pt ca United airlines mi le-a pierdut. Cu 867 de dolari am inchiriat masina poporului, un Subaru Legacy 2.5 eat, si am plecat mai departe spre Colorado Springs (130 km mai la sud de Denver), (alt. 1850m)

Un pic despre masina: nu stiu ce ciuperci exotice afumate halesc unii dar combinatia de motor N/A, la altitudine, si cutia de 4 trepte automata faceau acceleratia sa fie improbabila in treapta a 4-a, pe orizontala, iar sus pe munte (si cind zic munte ma refer pe la 3500-4000 metri) nu aveam nici o acceleratie in treapta 1-a de viteza. Zero. Deci sa ma repet, nu stiu ce placeri nebanuite poate oferi aceasta masina - sint convins ca la ses (sau altitudini omenesti de sub 500 m) masina este chiar decenta dpdv al puterii si acceleratiei (mai ales cu cutie manuala) insa pe munte m-a dezamagit. Ce am remarcat este insa consumul: pe cei aproape 1600 km petrecuti in Colorado am inregistrat consum de 28.8 mpg iar pe sectorul Colo Spgs - Denver - Colo spgs, respectind limita de viteza (55-75 mph) am obtinut 36.0 mpg (adica 8.1 l% respectiv 6.5 l%). De remarcat un lucru: inchiriatul acestei masini m-a costat aproape cit hotelul (4*), biletele de avion pt 2 persoane, mincarea, benzina, si distractia acolo. De ce nu am inchiriat alta masina ? O sa vedeti mai incolo, cind pun pozele. De ce nu am condus pe a mea ? Pt ca sint 1000 de mile exact (1600 km) intre Chicago si Denver, care inseamna 4 zile pe drum si inca 2 de recuperare (dus - intors).

Ce e de facut acolo:
- Water Rafting pe arkansas River
- Royal Gorge Bridge (cel mai inalt pod suspendat pe cablu din lume)
- Pikes Peak (cursa auto), 4300 m
- Mollie Kathleen Gold Mine (inca in functionare, singura mina de aur din CO inca in fuinctionare continua de la inceputurile Gold Rush si pina acum; adincime: vreo 300 m)
- Manitou Springs Cliff Dwellings
- Garden of Gods
- Rocky Mountain National Park (3650 m)
- Trail Ridge Road ( 3595 m) drumul continuu asfaltat la cea mai mare altitudine din america de Nord
- Mount Evans By-Way (4346m) cel mai inalt drum din America de Nord.

Daca ati fost prin Alpi (Austria, Elvetia, Franta), stiti cum este. Daca ati fost doar in Carpatii, va asigur ca nu stiti. Lasind la o parte cei approx. 2 km diferenta, la 2.x km altitudine (Colo Springs si imprejurimile) nu prea se simte lipsa de oxigen. Incercati insa la 4300: te doare capul; tusesti; nu poti respira, fiecare pas este o lupta; nu vezi bine. Coechipiera le-a simtit pe toate, eu doar durere de cap si nu prea puteam respira (pe pikes Peak, a 3-a zi, cind deja ne credeam oarecum adaptati altitudinii). A 4-a zi pe Mount Evans a fost mai usor.

Niste poze mai bune ca ale mele.

Mount Evans
pagina oficiala
http://www.mountevans.com/
ghid cu poze
http://www.munyon.net/mtevans/intro.html

Pikes Peak
pagina oficiala
http://www.pikespeakcolorado.com/
poze
http://www.pbase.com/djwixx/pikespeak


Rocky Mountain National Park
pagina oficiala
http://www.nps.gov/romo/
poze
http://www.terragalleria.com/parks/np.rocky-mountains.html

Garden of Gods
pagina oficiala
http://www.gardenofgods.com/home/index.cfm
poze
http://www.robertbody.com/colorado/garden-of-gods.html

Voi pune in curind si pozele mele cu ceva comentarii.
Inainte de a avea cineva orgasme prelungite despre cum masinile Subaru sint facute sa ajunga pina in piscul virfului :-) Honda Civic aia albastra m-a depasit in acceleratie, foarte aproape de virful muntelui (dupa cum am spus, nu puteam accelera nici in treapta 1-a). Diferenta etse asta: daca nu ai awd si ploua (la baza), nu ajungi sus pe munte si nici nu te lasa sa urci (pt ca acolo ninge). Eu trebuia sa ajung sus, de aia am avut nevoie de awd, pt ca nu mai puteam reveni si a 2-a zi.

Poze vor urma.

This post has been edited by f1anatic: Aug 17 2009, 06:07 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
f1anatic
post Aug 17 2009, 07:56 PM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Ai dracu' astia m-au pus la munca...si nu ma lasa sa intorc pozele, sa le modific, sa le ajustez editez etc. Cica la munca muncesti. Asa ca pe ascunselea raportez in scris dupa care diseara pun poze.

Am uitat sa pun in primul post legatura spre Royal Gorge

Royal Gorge
pagina oficiala
http://www.royalgorgebridge.com/
poze
http://www.polar.sunynassau.edu/~fanellis/royal_gorge.html

Revin cu detalii despre masina:

2009 Subaru Legacy 2.5 4eat
Avea 8104 mile cind am luat-o de la Budget. Deci NOUA (vreo 13,000 km)
Masina am condus-o in modul manu-matic tot timpul.
Deci sa precizez din nou: acelasi motor cuplat la o transmisie manuala cu alte rapoarte, il am in Forester. La ses aici, (Chicago cca 200 m ) masina este absolut decenta dpdv al performantelor (masina nu cintareste mai mult ca un Legacy, oricum nu significativ). Dar transmisia automata care suge din putere, 4 trepte de viteza (chiar si schimbate manual) nu ajuta masina la asemenea altitudini. A se retine un aspect: eu operam deja intre Colorado Springs si Denver la altitudini similare cu Cota 1600 - Cota 2000 de la noi din Carpati si am observat ca nu prea accelera in treapta a 4-a nici pe sectiuni orizontale. Iar cind eu vorbesc de "munte" ma refer la urmatorii 2 km in altitudine. Acum 1 an eu am fost in Great Smokey Mountains cu LGT-ul meu unde am urcat pina pe la 2030 m. Cu masina mea, aveam inca acceleratie in a 5-a pe sectiuni orizontale. Frina de motor nu se simte de la 4-a la a 3-a; un pic de la 3-a la 2-a. Se simte de la 2-a la 1-a...de fapt asa am si coborit Pikes Peak - la un ranger station spre baza, iti verifica temperatura frinelor (la coborire). Eu am avut 174 Fahrenheit si tanti rangeritza mi-a spus ca sint formidabil si m-a intrebat daca folosesc frinele. Am zis ca mai era o pedala in masina dar nu stiu pt ce este. A ris si mi-a spus ca masina din fata mea: un Chevrolet Tahoe avea 393 Fahrenheit si ca l-au tras in parcare pt ca si-a fript frinele si ca e periculos pt ei sa continue.

Drumurile in Colorado sint foarte bune. Asfalt bun, nou, viteze de 75 mph pe majoritatea sectiunilor (130 kph).

PIKES PEAK:

Daca cautati pe YouTube Ari Vatanen Pikes Peak veti vedea drumul. Film profesionist. Masina de raliu. Drumul nu s-a schimbat: este in continuare neasfaltat de pe la jumatate pina la virf si este un fel de macadam/pamint tasat. Cind ploua/ninge puternic este complet inaccesibil masinilor cu o singura punte motrica. Se merge foarte aproape de prapastie. Foarte aproape. Noroc ca sint locuri in care poti trage pe dreapta sa lasi alte masini sa treaca din sens opus. Drumul este suficient de larg pt 2 masini mici in paralel dar sint camioane care urca si pt alea te dai la o parte (lucru valabil si pt Mount Evans dar Mt. Evans parca e si mai ingust).

COST $$$
In general valabil pt noi Nord Americanii. Nu stiu cum isi comanda fiecare biletele de avion si rezervarile la Hotel. Eu folosesc Expedia pt avion si HotWire pt hotel. Pe HotWire mi-au dat cazare la Hyatt pt 49.00 (patruzeci si noua !!!) dolari pe noapte. Nici eu nu am crezut pina cind nu mi-a venit credit card bill. Criza de turisti ? Maybe. Iar biletele de avion $ 219 dus si intors cu United. Dar se poate merge si fara sa omori bugetul. Distractiile insa costa (de persoana): water rafting 55; mina de aur 10; podul 20; parcul national 20 de masina; etc. Iar daca vrei pozele lor te usuca. Nu am deci poze de la water rafting: nu am vrut sa dau 25 de dolari pt 1 poza de-a lor sau 40 pt toate pozele (vreo 4) in care apar. Sa fim seriosi. Fac o poza la altii si asta este: tot nu ma recunosc in poze ca stateam cu capul in jos. Masina insa a costat enorm (parerea mea): taxele 33% + asigurarea full (ar fi si cazul - mergi pe drumuri dificile).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th May 2024 - 03:19 PM