Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, Sfaturi din experienta personala, articole, imagini etc. |
This topic is about Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, the author, hdi, wrote about: Un topic pe care eu il consider util in a ne ajuta sa ne conducem corect masinile echipate cu motoare Boxer Diesel. Patania lui Andrei ar trebui sa ne ... To read more just scroll down
Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, Sfaturi din experienta personala, articole, imagini etc. |
Aug 13 2009, 11:13 PM
Post
#1
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Sa vorbim aici despre ambreiaj, despre turatiile la care se schimba viteza, despre turatia maxima, cand retrogradam si cand nu, cand ramanem cu a 2-a si cand schimbam pe 1-a, cum urcam pe munte, cum mergem prin zapada etc. Ca prima idee, eu misc masina la o turatie de 1000-1200rpm iar pedala de ambreiaj o ridic repede pana in punctul de cuplare unde o mentin pana cand masina se misca de pe loc, apoi eliberez complet ambreiajul. Toata figura asta se intampla destul de rapid. Daca ai rabdare si mentii pozitia pedalei la punctul de cuplare ceva mai mult, poti sa renunti sa mai accelerezi, cele 800rpm ale relanti-ului fiind suficiente. Treptele le schimb in jurul valorii de 3000rpm cu exceptia primelor minute, cand motorul e rece si cand schimb putin mai jos. Mai schimb si la 4000+ insa doar daca am motive serioase Era parca un articol pe Honest John insa nu am timp sa-l caut acum. Poate gasiti si voi materiale interesante. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Aug 13 2009, 11:25 PM
Post
#2
|
|
rider on the storm Group: Membri Posts: 213 Joined: 19-February 05 From: Galati (Galati) Member No.: 40.748 |
Desi e o portiunde de drum de piatra cubica (si aia vai de capul ei, intoarsa pe toate partile) de doar 120 ml, o parcurg de cateva ori pe zi.
Daca merg cu a I-a, viteza de deplasare (dpdv al confortului) e ok, dar motorul e un pic turat in schimb pedala ambreiajului e libera. Daca merg cu a II-a si eliberez complet pedala ambreiajului o i-a la goana de fac ca-n tractor in masina desi abia daca ating acceleratia, context in care ar trebui sa o tin din ambreiaj pentru o viteza de deplasare confortabila (lucru care nu-mi place). Cum procedati? This post has been edited by LooLee: Aug 13 2009, 11:25 PM -------------------- |
|
|
Aug 13 2009, 11:28 PM
Post
#3
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Am mai patit si eu sa fiu intre 2 viteze. Mergi cu 1-a un pic mai lent. E mai sanatos asa.
-------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Aug 13 2009, 11:37 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
1. poti merge cu 1-a linistit chiar mai mult de 120 mililitri, variezi viteza cum vrei. 2. poti si sa o lasi in 2-a sa mearga singura constant, ca la jocuri mecanice, daca nu sunt cataroaie prea mari. Ridica usor piciorul de pe acceleratie. Pentru masina sunt ok amandoua. Vezi tu care ti se pare mai confortabila. va rog sa imi spuneti cine mai are triunghiulet verde (care indica momentul optim de schimbare trepta superioara) la boxer Diesel (primul boxer Diesel din lume). Daca si tine cont de el va fi un bonus. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 13 2009, 11:45 PM
Post
#5
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
-------------------- |
|
|
Aug 13 2009, 11:52 PM
Post
#6
|
|
rider on the storm Group: Membri Posts: 213 Joined: 19-February 05 From: Galati (Galati) Member No.: 40.748 |
...de 120 mililitri... Bey carcotasule...ma lesi...numai la bautura iti sta mintea. ml - metri liniari; kml - kilometri liniari, s.a.m.d. (asa-i la mine, ce vrei) Multumesc pentru raspuns! -------------------- |
|
|
Aug 14 2009, 12:12 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
"Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special"?
Sa inteleg ca a conduce un diesel e una si a conduce un Diesel Boxer (recte Subaru) iti trebuie academie? Un topic inutil cu un titlu de fanfaronada... Nu ca ar fi prima data dar chiar dati in penibil... HDI daca vrei tricou si sapca te ajut eu... -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Aug 14 2009, 12:26 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
ml - metri liniari; kml - kilometri liniari, s.a.m.d. (asa-i la mine, ce vrei) Multumesc pentru raspuns! La Subaru viteza si distantele se masoara in kmv, kilometri virajati. N-ai remarcat pe bord? In linie dreapta sau pe forum poate orice fazan, orice BMW. Astept sa testezi si sa ne spui care varianta e mai buna pe gropile din paharul... pardon, strada ta am vrut sa zic. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 14 2009, 12:46 AM
Post
#9
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
nu stiu daca sunt cel mai in masura sa imi dau cu parerea despre cum a rtebui condus un BD, dar o fac...
eu am constatat ca masina se simte mult mai bine cu motorul putin mai turat, e adevarat ca si in treapta 2 la relanti motorul are suficienta forta, dar eu prefer treapta 1 chiar daca e mai turat motorul... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Aug 14 2009, 07:01 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:
Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa). Apoi, la SOD-ul meu daca ar fi sa schimb dupa triunghiuletul verde ar insemna sa nu ating nici 2000 ture - vezi Doamne pentru economie de carburant. Sotia schimba dupa triunghiulet si scoate niste consumuri de alea de 7-8 in Bucuresti de ma dispera....., insa asa nu se poate merge sportiv cu SOD-ul si presupune sa atingi acceleratia usurel ca altfel vai mama ei de turbina ................... Eu personal cam asa fac - dupa plecat de pe loc bag rapid a doua, ma duc mai lent pe la 1800 ture dupa care pot face ce vreu si nu sunt probleme, nici macar in panta - mie mi se pare ca masina trage suficient si in urcare la turatii mici. Nu prea ma joc cu ambreiajul. Singura problema e atunci cand vreu sa urc ceva cu spatele mai lent - dar asta am inteles ca e o problema speciala la Subaru - atunci poti patina ambreiajul de il poti praji bine. SI atunci evit urcatul pe borduri etc cu spatele. |
|
|
Aug 14 2009, 11:14 AM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa: Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa). Asta e teoria clasica. Exceptiile sunt multe, de exemplu: offroad si SOD. La SOD din cauza raportului aproape la jumatate al treptei 2 respectiv 1.750 vs 3.454 este greu sa faci un viraj la 90 de grade prin oras (prioritate....). Deci treapta 1 e buna si pentru mers cu SOD-ul. Banuiesc ca la fel e si la celelalte cutii cuplate cu Boxer Diesel unde treapta 6 e numai adaugata. Daca ne-am lua dupa cartile si sustinatorii BMW-urilor am fi toti la Spiru Haret (in cazul optimist). -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 14 2009, 11:28 AM
Post
#12
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Masinile nu se conduc dupa carti ci dupa cum le "simti"... E foarte adevarat ca in manualele masinilor scrie si cum pornesti motorul, adica : apuci cheia in mina dreapta, identifici o gaura unde ar putea intra cheia din zona volanului, etc.....
-------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 14 2009, 11:40 AM
Post
#13
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa: Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a Asta este valabil pentru toate masinile cu motor cu combustie interna, indiferent de tipul de combustibil. -------------------- |
|
|
Aug 14 2009, 11:49 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Si cum ramane cu aia care pot folosi treapta I pana la 60kmh si treapta II pana la 100kmh?
-------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Aug 14 2009, 11:53 AM
Post
#15
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Si cum ramane cu aia care pot folosi treapta I pana la 60kmh si treapta II pana la 100kmh? Si tu acum...... -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 14 2009, 11:56 AM
Post
#16
|
|
Asa?! Group: Membri Posts: 3.821 Joined: 10-January 08 From: Galati Member No.: 116.021 |
Alea sunt masini care ajung la 100 kmh in 3-4 sec deci pana la 60 kmh este plecare de pe loc .
-------------------- |
|
|
Aug 14 2009, 12:03 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Asta este kroko. Ghinion. Daca nu ne-a dus capul sa luam o masina adevarata, moderna, fiabila, fara gaura si fara cheie, acum trebuie sa suportam tot felul de glume si comentarii.
-------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 14 2009, 12:09 PM
Post
#18
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Orezare, ce poti sa le ceri ? ....
Lasa mah ca stringem bani si ne luam d-alea nemtesti..... This post has been edited by kroko: Aug 14 2009, 12:10 PM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 14 2009, 05:59 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 434 Joined: 17-April 07 From: Bucuresti Member No.: 104.180 |
Alea sunt masini care ajung la 100 kmh in 3-4 sec deci pana la 60 kmh este plecare de pe loc . Eu ajung cu a mea la 50 la ora intr-a intaia, si am un amarat de 102 CP (benzina). -------------------- Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata) |
|
|
Aug 14 2009, 06:12 PM
Post
#20
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
eu ajung la 50 acum cand am ambreiajul prajit, mama ce tare, am veleitati de 5s/100km/h, da nu imi prea iese si raman numai cu veleitatile...
glumeam, nu sariti, nu raman nici cu alea... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 01:31 AM |