Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
hdi
Un topic pe care eu il consider util in a ne ajuta sa ne conducem corect masinile echipate cu motoare Boxer Diesel. Patania lui Andrei ar trebui sa ne puna pe ganduri si sa ne verificam stilul de condus prin schimbul de idei si informatii iar apoi, eventual, sa ni-l revizuim.
Sa vorbim aici despre ambreiaj, despre turatiile la care se schimba viteza, despre turatia maxima, cand retrogradam si cand nu, cand ramanem cu a 2-a si cand schimbam pe 1-a, cum urcam pe munte, cum mergem prin zapada etc.

Ca prima idee, eu misc masina la o turatie de 1000-1200rpm iar pedala de ambreiaj o ridic repede pana in punctul de cuplare unde o mentin pana cand masina se misca de pe loc, apoi eliberez complet ambreiajul. Toata figura asta se intampla destul de rapid. Daca ai rabdare si mentii pozitia pedalei la punctul de cuplare ceva mai mult, poti sa renunti sa mai accelerezi, cele 800rpm ale relanti-ului fiind suficiente.
Treptele le schimb in jurul valorii de 3000rpm cu exceptia primelor minute, cand motorul e rece si cand schimb putin mai jos. Mai schimb si la 4000+ insa doar daca am motive serioase devil.gif

Era parca un articol pe Honest John insa nu am timp sa-l caut acum. Poate gasiti si voi materiale interesante.
LooLee
Desi e o portiunde de drum de piatra cubica (si aia vai de capul ei, intoarsa pe toate partile) de doar 120 ml, o parcurg de cateva ori pe zi.
Daca merg cu a I-a, viteza de deplasare (dpdv al confortului) e ok, dar motorul e un pic turat in schimb pedala ambreiajului e libera.
Daca merg cu a II-a si eliberez complet pedala ambreiajului o i-a la goana de fac ca-n tractor in masina desi abia daca ating acceleratia, context in care ar trebui sa o tin din ambreiaj pentru o viteza de deplasare confortabila (lucru care nu-mi place).
Cum procedati?
hdi
Am mai patit si eu sa fiu intre 2 viteze. Mergi cu 1-a un pic mai lent. E mai sanatos asa.
GLC120
Nu mi se pare corect sa deschizi un topic cu 8.7 ore inainte de a pleca in vacanta dar ii raspund totusi lui Loolee.

1. poti merge cu 1-a linistit chiar mai mult de 120 mililitri, variezi viteza cum vrei.
2. poti si sa o lasi in 2-a sa mearga singura constant, ca la jocuri mecanice, daca nu sunt cataroaie prea mari. Ridica usor piciorul de pe acceleratie.

Pentru masina sunt ok amandoua. Vezi tu care ti se pare mai confortabila.

va rog sa imi spuneti cine mai are triunghiulet verde (care indica momentul optim de schimbare trepta superioara) la boxer Diesel (primul boxer Diesel din lume). Daca si tine cont de el va fi un bonus. rolleyes.gif
G e o r g e
la subaru problema e plecarea de pe loc . la benzinare pana in 1500 rpm iar la diesel pana in 1200 . thumbsup.gif
LooLee
QUOTE (GLC120 @ Aug 14 2009, 12:37 AM) *
...de 120 mililitri...

Bey carcotasule...ma lesi...numai la bautura iti sta mintea. beer.gif
ml - metri liniari; kml - kilometri liniari, s.a.m.d. (asa-i la mine, ce vrei) rolleyes.gif
Multumesc pentru raspuns! thumbsup.gif
Rebel
"Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special"? rolleyes.gif

Sa inteleg ca a conduce un diesel e una si a conduce un Diesel Boxer (recte Subaru) iti trebuie academie? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Un topic inutil cu un titlu de fanfaronada... Nu ca ar fi prima data dar chiar dati in penibil...

HDI daca vrei tricou si sapca te ajut eu... biggrin.gif
GLC120
QUOTE (LooLee @ Aug 13 2009, 11:52 PM) *
ml - metri liniari; kml - kilometri liniari, s.a.m.d. (asa-i la mine, ce vrei) rolleyes.gif
Multumesc pentru raspuns! thumbsup.gif


La Subaru viteza si distantele se masoara in kmv, kilometri virajati. N-ai remarcat pe bord? In linie dreapta sau pe forum poate orice fazan, orice BMW.

Astept sa testezi si sa ne spui care varianta e mai buna pe gropile din paharul... pardon, strada ta am vrut sa zic. drunk.gif
andrei5130
nu stiu daca sunt cel mai in masura sa imi dau cu parerea despre cum a rtebui condus un BD, dar o fac...

eu am constatat ca masina se simte mult mai bine cu motorul putin mai turat, e adevarat ca si in treapta 2 la relanti motorul are suficienta forta, dar eu prefer treapta 1 chiar daca e mai turat motorul...
bogcot76
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa).

Apoi, la SOD-ul meu daca ar fi sa schimb dupa triunghiuletul verde ar insemna sa nu ating nici 2000 ture - vezi Doamne pentru economie de carburant. Sotia schimba dupa triunghiulet si scoate niste consumuri de alea de 7-8 in Bucuresti de ma dispera....., insa asa nu se poate merge sportiv cu SOD-ul si presupune sa atingi acceleratia usurel ca altfel vai mama ei de turbina ...................

Eu personal cam asa fac - dupa plecat de pe loc bag rapid a doua, ma duc mai lent pe la 1800 ture dupa care pot face ce vreu si nu sunt probleme, nici macar in panta - mie mi se pare ca masina trage suficient si in urcare la turatii mici. Nu prea ma joc cu ambreiajul.

Singura problema e atunci cand vreu sa urc ceva cu spatele mai lent - dar asta am inteles ca e o problema speciala la Subaru - atunci poti patina ambreiajul de il poti praji bine. SI atunci evit urcatul pe borduri etc cu spatele.
GLC120
QUOTE (bogcot76 @ Aug 14 2009, 07:01 AM) *
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa).


Asta e teoria clasica. Exceptiile sunt multe, de exemplu: offroad si SOD. La SOD din cauza raportului aproape la jumatate al treptei 2 respectiv 1.750 vs 3.454 este greu sa faci un viraj la 90 de grade prin oras (prioritate....). Deci treapta 1 e buna si pentru mers cu SOD-ul. Banuiesc ca la fel e si la celelalte cutii cuplate cu Boxer Diesel unde treapta 6 e numai adaugata.

Daca ne-am lua dupa cartile si sustinatorii BMW-urilor am fi toti la Spiru Haret (in cazul optimist). blink.gif
kroko
Masinile nu se conduc dupa carti ci dupa cum le "simti"... smile.gif E foarte adevarat ca in manualele masinilor scrie si cum pornesti motorul, adica : apuci cheia in mina dreapta, identifici o gaura unde ar putea intra cheia din zona volanului, etc..... teehee.gif
klm
CITAT(bogcot76 @ Aug 14 2009, 08:01 AM) *
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a

Asta este valabil pentru toate masinile cu motor cu combustie interna, indiferent de tipul de combustibil.
Diesel
Si cum ramane cu aia care pot folosi treapta I pana la 60kmh si treapta II pana la 100kmh?
kroko
QUOTE (Diesel @ Aug 14 2009, 10:49 AM) *
Si cum ramane cu aia care pot folosi treapta I pana la 60kmh si treapta II pana la 100kmh?


Si tu acum...... 39110506.gif
klm
Alea sunt masini care ajung la 100 kmh in 3-4 sec deci pana la 60 kmh este plecare de pe loc wink.gif.
GLC120
Asta este kroko. Ghinion. Daca nu ne-a dus capul sa luam o masina adevarata, moderna, fiabila, fara gaura si fara cheie, acum trebuie sa suportam tot felul de glume si comentarii.
kroko
Orezare, ce poti sa le ceri ? .... laugh.gif

Lasa mah ca stringem bani si ne luam d-alea nemtesti..... thumbsup.gif
cod
QUOTE (klm @ Aug 14 2009, 12:56 PM) *
Alea sunt masini care ajung la 100 kmh in 3-4 sec deci pana la 60 kmh este plecare de pe loc wink.gif.


Eu ajung cu a mea la 50 la ora intr-a intaia, si am un amarat de 102 CP (benzina).
andrei5130
eu ajung la 50 acum cand am ambreiajul prajit, mama ce tare, am veleitati de 5s/100km/h, da nu imi prea iese si raman numai cu veleitatile...

glumeam, nu sariti, nu raman nici cu alea...
bogcot76
QUOTE (GLC120 @ Aug 14 2009, 11:14 AM) *
QUOTE (bogcot76 @ Aug 14 2009, 07:01 AM) *
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa).


Asta e teoria clasica. Exceptiile sunt multe, de exemplu: offroad si SOD. La SOD din cauza raportului aproape la jumatate al treptei 2 respectiv 1.750 vs 3.454 este greu sa faci un viraj la 90 de grade prin oras (prioritate....). Deci treapta 1 e buna si pentru mers cu SOD-ul. Banuiesc ca la fel e si la celelalte cutii cuplate cu Boxer Diesel unde treapta 6 e numai adaugata.

Daca ne-am lua dupa cartile si sustinatorii BMW-urilor am fi toti la Spiru Haret (in cazul optimist). blink.gif


Pai mai toate masinile au rata de transmisie standard I/II de aproximativ 2 la 1. SOD-ul nu e o exceptie.

Oricum fiecare o conduce cum vrea si are chef si vom vedea cat ne vor tine ambreiajele............

Acuma inca o chestie - cu tot respectul pentru masina pe care o detin, dar SOD si in general Outback-ul nu e un offroad adevarat - e o masina bestiala pentru calatorii lungi in siguranta (din toate punctele de vedere) si confort si eventual pentru a o folosi din cand in cand si pe niste drumuri mai nasoale de tara, forestiere etc. AWD-ul nu e neaparat de catarat pe coclauri si sleauri cat casa ci mai ales pentru a sta mai bine pe sosea si asa mai departe. Ca doar de asta il are si Legacy si Impreza si chiar Justy (aici glumesc). Pai, pentru offroad adevarat nu cereti de la ea ce nu poate da. Din acest motiv masina asta se incadreaza la conceptul de cross-over (adica light offroad). Nu?
GLC120
QUOTE (bogcot76 @ Aug 14 2009, 07:24 PM) *
Pai mai toate masinile au rata de transmisie standard I/II de aproximativ 2 la 1. SOD-ul nu e o exceptie.

Oricum fiecare o conduce cum vrea si are chef si vom vedea cat ne vor tine ambreiajele............


bogcot, m-am uitat putin la Outback si la BMW seria 5 (fisa tehnica din 2008 transmisii manuale 6 trepte)

La SOD intre treapta I si II este un raport 1.974. Aproximativ 2 OK. thumbsup.gif

La Outback 2.5i este 1,675. Aproximativ 2 ? unsure.gif
La 520d este 1.816
La 525d 535d este 1,814
La 535d este 1.786
La 520i 523i 525i 1,756

Eu cred ca este motivul principal pentru care masina merge impiedicat in treapta II la viteze mici. Deci nu "lipsa cuplului" remarcata de Clarkson.

Scaderea turatiei la jumatate e ceva neobisnuit, au trebuit sa lungeasca treptele pentru a permite viteze de peste 200 km/h la numai 4000 rpm rolleyes.gif in numai 5 trepte. De ce au pastrat rapoartele si la cutia "noua" in 6 trepte, nu am o explicatie tehnica. Economie? geek.gif
pista
GLC, sub ce turatie simti ca masina merge impiedicat in treapta II (la viteze mici) ?

P.S. 120d atinge 200 km/h la 3400rpm in treapta VI.
GLC120
Pista, cu orice alta masina cand ajung de exemplu intr-o intersectie unde nu am prioritate si cotesc la dreapta, vin cu viteza mica ma asigur si trec in treapta 2.

SOD in treapta 2 are la 1000 rpm aproape 20 km/h. Deci la viteze mai mici pot aparea probleme. La inceput mi s-a oprit motorul de mai multe ori. Acum ori o tin mai atent din ambreiaj ori DE PREFERAT schimb I-a.

Daca ar avea cutia noua cu 6 trepte si SOD ar fi pe la 3430 rpm la 200 km/h.
pista
In treapta II cu 20 km/h turatia de 1000 e destul de mica.
Verifica mai precis si noteaza te rog aceste cifre ca sa incerc si eu un test cu 120d. Sa vad ce turatie are la de ex.20 km/h si cum se comporta in treapta II la 1000 rpm.

Cu 2.5i merg mult mai usor in oras decat cu 120d. Motorul din OBK nu are probleme la turatii mai joase e destul de elastic. Merge usor cu 60 kmph la 1500 rpm in treapta V. Mai putin placut e consumul urban.

Merci pentru calculul facut la treapta VI la SOD. Aproximativ e la fel ca la 120d.
raducuGR
intradevar,si mie imi mere mina pe schimbator ca la Steve Harris pe bas...la fiecare curba viteza 1...
GLC120
Pe site-ul Subaru UK apar vitezele la 1000 rpm in toate treptele. Treapta II = 11.1 mph adica 18 km/h. Nu e chiar 20 km/h dar oricum e cam mare viteza.

Nu stiu cati soferi si la ce masini retrogradeaza in mers in I-a unsure.gif Banuiesc ca e destul e rar, unele nici nu intra foarte usor.
pista
Voi face zilele urmatoare testul de 1000 rpm in treapta II sa vad ce viteza are si cum se comporta 120d fata de cele spuse de voi despre SOD. Cu rezultatele mele subiective putem trage niste concluzii nestiintifice.
Am testat Legacy, OBK si Impreza cu motorul BD dar mai mult extraurban si nu prea mai retin cum s-a comportat in oras la viteze mai mici.

Nu intra usor in mers in I-a, la unele nici nu intra sub anumita viteza. La 2.5i intra destul de greu, nu rar merg in treapta II si cu 700-800 rpm.
kroko
Benzinarele sunt mult mai elastice decit dieselarele. E drept ca isi cer "tributul" prin consum, dar prin oras n-ai nici cea mai mica problema. De ex. eu merg prin oras in majoritatea timpului pina in 2000 ture. Rar cind ajung la 2500-3000.
Cutiile de viteza primesc mai greu 1-a din mers. Insa, daca schimbati uleiul, pe linga faptul ca primeste mult mai usor 1-a din mers, si cutia merge mult mai bine in general. Eu am pus ce recomanda Motul pentru subaru ( Gear 300 75w-90 ) si schimbarea e mai mult decit evidenta.
l.e.
La plecari normale, eu nu sar de 1200-1300 rot/min.
bogcot76
In treapta a II-a SOD-ul meu daca e pe un plan orizontal ruleaza singura fara a atinge nici o pedala cu aprox 20 km/h la sub 1000 rotatii/min. Merge lin si fara hacaieli. Poti sta cu picioarele pe bord biggrin.gif. Puteti incerca si voi si veti vedea acelasi lucru.
andrei5130
QUOTE (bogcot76 @ Aug 17 2009, 09:56 PM) *
In treapta a II-a SOD-ul meu daca e pe un plan orizontal ruleaza singura fara a atinge nici o pedala cu aprox 20 km/h la sub 1000 rotatii/min. Merge lin si fara hacaieli. Poti sta cu picioarele pe bord biggrin.gif. Puteti incerca si voi si veti vedea acelasi lucru.

confirm si eu, nu da semne de oboseala, conditia este sa fie pe lpan drept si orizontal, eu am incercat si cu a 3-a si merge numai ca trebuie tinuta din ambreiaj pana ajunge la viteza de croaziera (30km/h), mai sus nu am fost curios...
HalbaSus
In mod normal poti sa faci treaba asta si cu a 5-a sau a 6-a (ma rog, nu poti porni de pe loc cu a 5-a, dar daca ajungi in a 5-a si iei piciorul de pe acceleratie masina o sa mearga mult si bine, nu neaparat frumos, s-ar putea sa tuseasca, dar in principiu ar trebui sa mearga)... daca ECU vede ca nu ii da soferul benzina/motorina atunci o sa bage el de la sine putere, asta nu tine de cutie ci de ECU.
bogcot76
QUOTE (HalbaSus @ Aug 18 2009, 01:35 AM) *
In mod normal poti sa faci treaba asta si cu a 5-a sau a 6-a (ma rog, nu poti porni de pe loc cu a 5-a, dar daca ajungi in a 5-a si iei piciorul de pe acceleratie masina o sa mearga mult si bine, nu neaparat frumos, s-ar putea sa tuseasca, dar in principiu ar trebui sa mearga)... daca ECU vede ca nu ii da soferul benzina/motorina atunci o sa bage el de la sine putere, asta nu tine de cutie ci de ECU.


Nu cred ca vorbim de acelasi lucru. In a 5-a dupa un timp masina se va opri si motorul va muri. Ideea e ca in a doua la 800-900 ture cat e relantiul masina poate merge pana se termina rezervorul cu 20 km/h fara a-i da un impuls din acceleratie initial. Adica imediat ce schimbi viteza inatai catre a doua pe urma o poti lasa linistit si merge. Deci cred ca tine totusi de cutie, cuplu suficient de mare sa o tina in miscare la 900 ture etc.
hdi
La capitolul particularitati ale lui BD m-as aventura sa fac o observatie: o croaziera desfasurata la 100-120 km/h, este mai economic sa o faci in tr. a IV-a decat intr-a V-a.
Asta am observat-o mai demult insa in we mi-am pus in cap sa o testez stiintific, pe baza de observatii empirice, facand de 2 ori acelasi drum dus-intors (80 km). Nu m-am uitat la consumul instantaneu sau altceva pe perioada calatoriei. Just drive, vorba clasicilor. Diferenta de consum pe CB a fost de 0.6 l/100km (6.0 vs 6.6).
Cine nu crede, sa incerce. confused.gif
GLC120
Tot nu cred minunea asta. Eu cred in triunghiulet ! rolleyes.gif

Facem un test cu prima ocazie daca vrei. Mergem pe acelasi drum in tandem, stabilim o ora cu traseu liber facem plin apoi 100km (tu in treapta IV-a eu a V-a) si apoi iarasi plin.
andrei5130
Am tras aceiasi concluzie ca HDI treapta V devine economica dupa 130- 140 pana la acea viteza treapta IV isi face treaba din toate punctele de vedere forta, consum cel mai mic consum cu treapta 4 l-am scos la 65 - 70 3,8 pe drum un drum de 30 km aproximativ drept ...
hdi
@GLC
Pai daca facem testul asta s-ar putea sa ne dea cu virgula. Adica sa stabilim cine conduce mai economic. Singura varianta este sa conduci tu in ambele variante pe acelasi traseu, cu aceeasi viteza.
Asa cum tu ai tringhiulet, n-ar fi exclus ca a mea sa aiba cutia de viteze altfel blink.gif

LE: am citit undeva ca s-au facut cateva masini in uzinele BMW ca nemtii nu mai aveau vanzari si Subaru nu le facea fata. O fi una d-aia. Daca stau sa ma gandesc bine parca aveam am in portbagaj o manetuta cu RWD/AWD. Ce o fi aia? rolleyes.gif
GLC120
Andrei, Vino si tu la duel. va fi un triel.

Eventual dupa ce punem rotile de iarna sa le testam si pe ele!

hdi, stii bine ca ti-am propus sa iti dau comenzile audio de pe volan la schimb pe reductorul tau.
andrei5130
QUOTE (GLC120 @ Sep 7 2009, 09:43 PM) *
Andrei, Vino si tu la duel. va fi un triel.

Eventual dupa ce punem rotile de iarna sa le testam si pe ele!

hdi, stii bine ca ti-am propus sa iti dau comenzile audio de pe volan la schimb pe reductorul tau.

cu cea mai mare placere dar sa stiti ca la condus economic va caftesc ca am experienta 36182451.gif, nu ca am tinut eu sa conduc mai economic dar m-au obligat altii (a se intelege ambreiaju) dupa ce il schimb nu va mai garantez victoria mea ca trebuie sa recuperez 36182451.gif
GLC120
facem cu ce ambreiaj vrei tu Andrei. Special guest star va fi George. va merge cu STI-ul in treapta II-a. Castiga daca reuseste sa consume mai mult decat noi ceilalti la un loc. Pentru siguranta verificam rezervorul la sosire sa nu fie gaurit.
G e o r g e
si la consum daca merg tot va iau pe toti .... la gramada

la mers economic STI ul ia undeva sub 10% afara. asta inseamna craiova - bucuresti + 100 km in bucuresti cu o medie de 13.5%. adica 340km cu un plin (46l unde naiba au intrat atatia nu stiu ca mai aveam pana sa se aprinda becul dry.gif )
GLC120
Sub 10 nu mi se pare asa rau. Doar nu ai mers constant si linistit cu STI-ul.

Totusi ca si la Radio Erevan cu Lada care prinde 160 la ora: de ce a trebuit sa mergi chiar asa departe, pana la Craiova?
G e o r g e
ba am mers foarte linistit si foarte economic ! eram cu ambreiaj nou in rodaj smile.gif si frane in rodaj . deci FOARTE FOARTE linistit. adica legal non stop . 55 in localitate (cu eroare vitezometru sunt la u n49 real) si 110 afara smile.gif pe autostrada 140 pe bord (un 129-130 real cred )

iar la craiova : tu crezi ca masinile astea se intretin singure ? biggrin.gif eeee ...
GLC120
La cat consuma, ma asteptam sa fie intretinerea inclusa 5 ani sau 150,000 km ca la concurenta whistling.gif
G e o r g e
e SH si din 2004 , deci nu se aplica . chiar 5 ani de fi fost.
andrei5130
QUOTE (G e o r g e @ Sep 7 2009, 11:42 PM) *
e SH si din 2004 , deci nu se aplica . chiar 5 ani de fi fost.

ce ghinion ai mai George ai cumparat masina imediat ce a iesit din garantie smile.gif
G e o r g e
da ... la fix 2 ani dupa ce a iesit din garantie laugh.gif
GLC120
Uite aici cum se conduce mai bine si mai sigur. Exclusiv pentru cine are un furnizor de piese si servicii de incredere.
Nu incercati asta acasa!

http://www.club-amateurs-subaru.com/pilotage.php


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.