Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, Sfaturi din experienta personala, articole, imagini etc. |
This topic is about Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, the author, bogcot76, wrote about: QUOTE (GLC120 Aug 14 2009, 1114 AM) QUOTE (bogcot76 Aug 14 2009, 0701 AM) In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie ... To read more just scroll down
Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, Sfaturi din experienta personala, articole, imagini etc. |
Aug 14 2009, 07:24 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa: Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa). Asta e teoria clasica. Exceptiile sunt multe, de exemplu: offroad si SOD. La SOD din cauza raportului aproape la jumatate al treptei 2 respectiv 1.750 vs 3.454 este greu sa faci un viraj la 90 de grade prin oras (prioritate....). Deci treapta 1 e buna si pentru mers cu SOD-ul. Banuiesc ca la fel e si la celelalte cutii cuplate cu Boxer Diesel unde treapta 6 e numai adaugata. Daca ne-am lua dupa cartile si sustinatorii BMW-urilor am fi toti la Spiru Haret (in cazul optimist). Pai mai toate masinile au rata de transmisie standard I/II de aproximativ 2 la 1. SOD-ul nu e o exceptie. Oricum fiecare o conduce cum vrea si are chef si vom vedea cat ne vor tine ambreiajele............ Acuma inca o chestie - cu tot respectul pentru masina pe care o detin, dar SOD si in general Outback-ul nu e un offroad adevarat - e o masina bestiala pentru calatorii lungi in siguranta (din toate punctele de vedere) si confort si eventual pentru a o folosi din cand in cand si pe niste drumuri mai nasoale de tara, forestiere etc. AWD-ul nu e neaparat de catarat pe coclauri si sleauri cat casa ci mai ales pentru a sta mai bine pe sosea si asa mai departe. Ca doar de asta il are si Legacy si Impreza si chiar Justy (aici glumesc). Pai, pentru offroad adevarat nu cereti de la ea ce nu poate da. Din acest motiv masina asta se incadreaza la conceptul de cross-over (adica light offroad). Nu? |
|
|
Aug 15 2009, 09:41 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Pai mai toate masinile au rata de transmisie standard I/II de aproximativ 2 la 1. SOD-ul nu e o exceptie. Oricum fiecare o conduce cum vrea si are chef si vom vedea cat ne vor tine ambreiajele............ bogcot, m-am uitat putin la Outback si la BMW seria 5 (fisa tehnica din 2008 transmisii manuale 6 trepte) La SOD intre treapta I si II este un raport 1.974. Aproximativ 2 OK. La Outback 2.5i este 1,675. Aproximativ 2 ? La 520d este 1.816 La 525d 535d este 1,814 La 535d este 1.786 La 520i 523i 525i 1,756 Eu cred ca este motivul principal pentru care masina merge impiedicat in treapta II la viteze mici. Deci nu "lipsa cuplului" remarcata de Clarkson. Scaderea turatiei la jumatate e ceva neobisnuit, au trebuit sa lungeasca treptele pentru a permite viteze de peste 200 km/h la numai 4000 rpm in numai 5 trepte. De ce au pastrat rapoartele si la cutia "noua" in 6 trepte, nu am o explicatie tehnica. Economie? -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 15 2009, 10:31 PM
Post
#23
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
GLC, sub ce turatie simti ca masina merge impiedicat in treapta II (la viteze mici) ?
P.S. 120d atinge 200 km/h la 3400rpm in treapta VI. This post has been edited by pista: Aug 15 2009, 10:36 PM -------------------- |
|
|
Aug 15 2009, 10:41 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
SOD in treapta 2 are la 1000 rpm aproape 20 km/h. Deci la viteze mai mici pot aparea probleme. La inceput mi s-a oprit motorul de mai multe ori. Acum ori o tin mai atent din ambreiaj ori DE PREFERAT schimb I-a. Daca ar avea cutia noua cu 6 trepte si SOD ar fi pe la 3430 rpm la 200 km/h. This post has been edited by GLC120: Aug 15 2009, 10:45 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 15 2009, 11:11 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Verifica mai precis si noteaza te rog aceste cifre ca sa incerc si eu un test cu 120d. Sa vad ce turatie are la de ex.20 km/h si cum se comporta in treapta II la 1000 rpm. Cu 2.5i merg mult mai usor in oras decat cu 120d. Motorul din OBK nu are probleme la turatii mai joase e destul de elastic. Merge usor cu 60 kmph la 1500 rpm in treapta V. Mai putin placut e consumul urban. Merci pentru calculul facut la treapta VI la SOD. Aproximativ e la fel ca la 120d. -------------------- |
|
|
Aug 15 2009, 11:14 PM
Post
#26
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 101 Joined: 25-January 09 From: GRECIA Member No.: 119.070 |
intradevar,si mie imi mere mina pe schimbator ca la Steve Harris pe bas...la fiecare curba viteza 1...
|
|
|
Aug 15 2009, 11:16 PM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Pe site-ul Subaru UK apar vitezele la 1000 rpm in toate treptele. Treapta II = 11.1 mph adica 18 km/h. Nu e chiar 20 km/h dar oricum e cam mare viteza.
Nu stiu cati soferi si la ce masini retrogradeaza in mers in I-a Banuiesc ca e destul e rar, unele nici nu intra foarte usor. This post has been edited by GLC120: Aug 15 2009, 11:17 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Aug 15 2009, 11:31 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.818 Joined: 30-September 08 From: Odorheiu Secuiesc Member No.: 118.083 |
Voi face zilele urmatoare testul de 1000 rpm in treapta II sa vad ce viteza are si cum se comporta 120d fata de cele spuse de voi despre SOD. Cu rezultatele mele subiective putem trage niste concluzii nestiintifice.
Am testat Legacy, OBK si Impreza cu motorul BD dar mai mult extraurban si nu prea mai retin cum s-a comportat in oras la viteze mai mici. Nu intra usor in mers in I-a, la unele nici nu intra sub anumita viteza. La 2.5i intra destul de greu, nu rar merg in treapta II si cu 700-800 rpm. -------------------- |
|
|
Aug 16 2009, 08:28 PM
Post
#29
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
Benzinarele sunt mult mai elastice decit dieselarele. E drept ca isi cer "tributul" prin consum, dar prin oras n-ai nici cea mai mica problema. De ex. eu merg prin oras in majoritatea timpului pina in 2000 ture. Rar cind ajung la 2500-3000.
Cutiile de viteza primesc mai greu 1-a din mers. Insa, daca schimbati uleiul, pe linga faptul ca primeste mult mai usor 1-a din mers, si cutia merge mult mai bine in general. Eu am pus ce recomanda Motul pentru subaru ( Gear 300 75w-90 ) si schimbarea e mai mult decit evidenta. l.e. La plecari normale, eu nu sar de 1200-1300 rot/min. -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Aug 17 2009, 09:56 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
In treapta a II-a SOD-ul meu daca e pe un plan orizontal ruleaza singura fara a atinge nici o pedala cu aprox 20 km/h la sub 1000 rotatii/min. Merge lin si fara hacaieli. Poti sta cu picioarele pe bord . Puteti incerca si voi si veti vedea acelasi lucru.
|
|
|
Aug 17 2009, 10:41 PM
Post
#31
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
In treapta a II-a SOD-ul meu daca e pe un plan orizontal ruleaza singura fara a atinge nici o pedala cu aprox 20 km/h la sub 1000 rotatii/min. Merge lin si fara hacaieli. Poti sta cu picioarele pe bord . Puteti incerca si voi si veti vedea acelasi lucru. confirm si eu, nu da semne de oboseala, conditia este sa fie pe lpan drept si orizontal, eu am incercat si cu a 3-a si merge numai ca trebuie tinuta din ambreiaj pana ajunge la viteza de croaziera (30km/h), mai sus nu am fost curios... -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Aug 18 2009, 01:35 AM
Post
#32
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
In mod normal poti sa faci treaba asta si cu a 5-a sau a 6-a (ma rog, nu poti porni de pe loc cu a 5-a, dar daca ajungi in a 5-a si iei piciorul de pe acceleratie masina o sa mearga mult si bine, nu neaparat frumos, s-ar putea sa tuseasca, dar in principiu ar trebui sa mearga)... daca ECU vede ca nu ii da soferul benzina/motorina atunci o sa bage el de la sine putere, asta nu tine de cutie ci de ECU.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Aug 18 2009, 07:43 AM
Post
#33
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
In mod normal poti sa faci treaba asta si cu a 5-a sau a 6-a (ma rog, nu poti porni de pe loc cu a 5-a, dar daca ajungi in a 5-a si iei piciorul de pe acceleratie masina o sa mearga mult si bine, nu neaparat frumos, s-ar putea sa tuseasca, dar in principiu ar trebui sa mearga)... daca ECU vede ca nu ii da soferul benzina/motorina atunci o sa bage el de la sine putere, asta nu tine de cutie ci de ECU. Nu cred ca vorbim de acelasi lucru. In a 5-a dupa un timp masina se va opri si motorul va muri. Ideea e ca in a doua la 800-900 ture cat e relantiul masina poate merge pana se termina rezervorul cu 20 km/h fara a-i da un impuls din acceleratie initial. Adica imediat ce schimbi viteza inatai catre a doua pe urma o poti lasa linistit si merge. Deci cred ca tine totusi de cutie, cuplu suficient de mare sa o tina in miscare la 900 ture etc. |
|
|
Sep 7 2009, 06:00 PM
Post
#34
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
La capitolul particularitati ale lui BD m-as aventura sa fac o observatie: o croaziera desfasurata la 100-120 km/h, este mai economic sa o faci in tr. a IV-a decat intr-a V-a.
Asta am observat-o mai demult insa in we mi-am pus in cap sa o testez stiintific, pe baza de observatii empirice, facand de 2 ori acelasi drum dus-intors (80 km). Nu m-am uitat la consumul instantaneu sau altceva pe perioada calatoriei. Just drive, vorba clasicilor. Diferenta de consum pe CB a fost de 0.6 l/100km (6.0 vs 6.6). Cine nu crede, sa incerce. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Sep 7 2009, 08:24 PM
Post
#35
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Tot nu cred minunea asta. Eu cred in triunghiulet !
Facem un test cu prima ocazie daca vrei. Mergem pe acelasi drum in tandem, stabilim o ora cu traseu liber facem plin apoi 100km (tu in treapta IV-a eu a V-a) si apoi iarasi plin. -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 7 2009, 08:34 PM
Post
#36
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
Am tras aceiasi concluzie ca HDI treapta V devine economica dupa 130- 140 pana la acea viteza treapta IV isi face treaba din toate punctele de vedere forta, consum cel mai mic consum cu treapta 4 l-am scos la 65 - 70 3,8 pe drum un drum de 30 km aproximativ drept ...
-------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Sep 7 2009, 08:41 PM
Post
#37
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
@GLC
Pai daca facem testul asta s-ar putea sa ne dea cu virgula. Adica sa stabilim cine conduce mai economic. Singura varianta este sa conduci tu in ambele variante pe acelasi traseu, cu aceeasi viteza. Asa cum tu ai tringhiulet, n-ar fi exclus ca a mea sa aiba cutia de viteze altfel LE: am citit undeva ca s-au facut cateva masini in uzinele BMW ca nemtii nu mai aveau vanzari si Subaru nu le facea fata. O fi una d-aia. Daca stau sa ma gandesc bine parca aveam am in portbagaj o manetuta cu RWD/AWD. Ce o fi aia? This post has been edited by hdi: Sep 7 2009, 08:44 PM -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Sep 7 2009, 08:43 PM
Post
#38
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
Andrei, Vino si tu la duel. va fi un triel.
Eventual dupa ce punem rotile de iarna sa le testam si pe ele! hdi, stii bine ca ti-am propus sa iti dau comenzile audio de pe volan la schimb pe reductorul tau. This post has been edited by GLC120: Sep 7 2009, 08:44 PM -------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Sep 7 2009, 09:46 PM
Post
#39
|
|
Prieten cu WMZ-ul mare Group: Membri Posts: 623 Joined: 16-January 09 From: Bucuresti Member No.: 119.002 |
Andrei, Vino si tu la duel. va fi un triel. Eventual dupa ce punem rotile de iarna sa le testam si pe ele! hdi, stii bine ca ti-am propus sa iti dau comenzile audio de pe volan la schimb pe reductorul tau. cu cea mai mare placere dar sa stiti ca la condus economic va caftesc ca am experienta , nu ca am tinut eu sa conduc mai economic dar m-au obligat altii (a se intelege ambreiaju) dupa ce il schimb nu va mai garantez victoria mea ca trebuie sa recuperez -------------------- Subaru, Subaru si dinnou Subaru
|
|
|
Sep 7 2009, 09:56 PM
Post
#40
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.445 Joined: 12-January 09 Member No.: 118.958 |
facem cu ce ambreiaj vrei tu Andrei. Special guest star va fi George. va merge cu STI-ul in treapta II-a. Castiga daca reuseste sa consume mai mult decat noi ceilalti la un loc. Pentru siguranta verificam rezervorul la sosire sa nu fie gaurit.
-------------------- Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil." |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 11:58 AM |