IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special

This topic is about Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, the author, hdi, wrote about: Un topic pe care eu il consider util in a ne ajuta sa ne conducem corect masinile echipate cu motoare Boxer Diesel. Patania lui Andrei ar trebui sa ne ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special, Sfaturi din experienta personala, articole, imagini etc.
hdi
post Aug 13 2009, 11:13 PM
Post #1


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Un topic pe care eu il consider util in a ne ajuta sa ne conducem corect masinile echipate cu motoare Boxer Diesel. Patania lui Andrei ar trebui sa ne puna pe ganduri si sa ne verificam stilul de condus prin schimbul de idei si informatii iar apoi, eventual, sa ni-l revizuim.
Sa vorbim aici despre ambreiaj, despre turatiile la care se schimba viteza, despre turatia maxima, cand retrogradam si cand nu, cand ramanem cu a 2-a si cand schimbam pe 1-a, cum urcam pe munte, cum mergem prin zapada etc.

Ca prima idee, eu misc masina la o turatie de 1000-1200rpm iar pedala de ambreiaj o ridic repede pana in punctul de cuplare unde o mentin pana cand masina se misca de pe loc, apoi eliberez complet ambreiajul. Toata figura asta se intampla destul de rapid. Daca ai rabdare si mentii pozitia pedalei la punctul de cuplare ceva mai mult, poti sa renunti sa mai accelerezi, cele 800rpm ale relanti-ului fiind suficiente.
Treptele le schimb in jurul valorii de 3000rpm cu exceptia primelor minute, cand motorul e rece si cand schimb putin mai jos. Mai schimb si la 4000+ insa doar daca am motive serioase devil.gif

Era parca un articol pe Honest John insa nu am timp sa-l caut acum. Poate gasiti si voi materiale interesante.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Aug 13 2009, 11:25 PM
Post #2


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



Desi e o portiunde de drum de piatra cubica (si aia vai de capul ei, intoarsa pe toate partile) de doar 120 ml, o parcurg de cateva ori pe zi.
Daca merg cu a I-a, viteza de deplasare (dpdv al confortului) e ok, dar motorul e un pic turat in schimb pedala ambreiajului e libera.
Daca merg cu a II-a si eliberez complet pedala ambreiajului o i-a la goana de fac ca-n tractor in masina desi abia daca ating acceleratia, context in care ar trebui sa o tin din ambreiaj pentru o viteza de deplasare confortabila (lucru care nu-mi place).
Cum procedati?

This post has been edited by LooLee: Aug 13 2009, 11:25 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hdi
post Aug 13 2009, 11:28 PM
Post #3


subarugeot
******

Group: Membri
Posts: 1.484
Joined: 11-December 08
Member No.: 118.741



Am mai patit si eu sa fiu intre 2 viteze. Mergi cu 1-a un pic mai lent. E mai sanatos asa.


--------------------
スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ...
"Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 13 2009, 11:37 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Nu mi se pare corect sa deschizi un topic cu 8.7 ore inainte de a pleca in vacanta dar ii raspund totusi lui Loolee.

1. poti merge cu 1-a linistit chiar mai mult de 120 mililitri, variezi viteza cum vrei.
2. poti si sa o lasi in 2-a sa mearga singura constant, ca la jocuri mecanice, daca nu sunt cataroaie prea mari. Ridica usor piciorul de pe acceleratie.

Pentru masina sunt ok amandoua. Vezi tu care ti se pare mai confortabila.

va rog sa imi spuneti cine mai are triunghiulet verde (care indica momentul optim de schimbare trepta superioara) la boxer Diesel (primul boxer Diesel din lume). Daca si tine cont de el va fi un bonus. rolleyes.gif


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 13 2009, 11:45 PM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



la subaru problema e plecarea de pe loc . la benzinare pana in 1500 rpm iar la diesel pana in 1200 . thumbsup.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LooLee
post Aug 13 2009, 11:52 PM
Post #6


rider on the storm
****

Group: Membri
Posts: 213
Joined: 19-February 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 40.748



QUOTE (GLC120 @ Aug 14 2009, 12:37 AM) *
...de 120 mililitri...

Bey carcotasule...ma lesi...numai la bautura iti sta mintea. beer.gif
ml - metri liniari; kml - kilometri liniari, s.a.m.d. (asa-i la mine, ce vrei) rolleyes.gif
Multumesc pentru raspuns! thumbsup.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post Aug 14 2009, 12:12 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



"Cum se conduce un Diesel in general si Boxer Diesel in special"? rolleyes.gif

Sa inteleg ca a conduce un diesel e una si a conduce un Diesel Boxer (recte Subaru) iti trebuie academie? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Un topic inutil cu un titlu de fanfaronada... Nu ca ar fi prima data dar chiar dati in penibil...

HDI daca vrei tricou si sapca te ajut eu... biggrin.gif


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 14 2009, 12:26 AM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (LooLee @ Aug 13 2009, 11:52 PM) *
ml - metri liniari; kml - kilometri liniari, s.a.m.d. (asa-i la mine, ce vrei) rolleyes.gif
Multumesc pentru raspuns! thumbsup.gif


La Subaru viteza si distantele se masoara in kmv, kilometri virajati. N-ai remarcat pe bord? In linie dreapta sau pe forum poate orice fazan, orice BMW.

Astept sa testezi si sa ne spui care varianta e mai buna pe gropile din paharul... pardon, strada ta am vrut sa zic. drunk.gif


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Aug 14 2009, 12:46 AM
Post #9


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



nu stiu daca sunt cel mai in masura sa imi dau cu parerea despre cum a rtebui condus un BD, dar o fac...

eu am constatat ca masina se simte mult mai bine cu motorul putin mai turat, e adevarat ca si in treapta 2 la relanti motorul are suficienta forta, dar eu prefer treapta 1 chiar daca e mai turat motorul...


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Aug 14 2009, 07:01 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa).

Apoi, la SOD-ul meu daca ar fi sa schimb dupa triunghiuletul verde ar insemna sa nu ating nici 2000 ture - vezi Doamne pentru economie de carburant. Sotia schimba dupa triunghiulet si scoate niste consumuri de alea de 7-8 in Bucuresti de ma dispera....., insa asa nu se poate merge sportiv cu SOD-ul si presupune sa atingi acceleratia usurel ca altfel vai mama ei de turbina ...................

Eu personal cam asa fac - dupa plecat de pe loc bag rapid a doua, ma duc mai lent pe la 1800 ture dupa care pot face ce vreu si nu sunt probleme, nici macar in panta - mie mi se pare ca masina trage suficient si in urcare la turatii mici. Nu prea ma joc cu ambreiajul.

Singura problema e atunci cand vreu sa urc ceva cu spatele mai lent - dar asta am inteles ca e o problema speciala la Subaru - atunci poti patina ambreiajul de il poti praji bine. SI atunci evit urcatul pe borduri etc cu spatele.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 14 2009, 11:14 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (bogcot76 @ Aug 14 2009, 07:01 AM) *
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a (in cartile BMWurilor sigur scrie asa).


Asta e teoria clasica. Exceptiile sunt multe, de exemplu: offroad si SOD. La SOD din cauza raportului aproape la jumatate al treptei 2 respectiv 1.750 vs 3.454 este greu sa faci un viraj la 90 de grade prin oras (prioritate....). Deci treapta 1 e buna si pentru mers cu SOD-ul. Banuiesc ca la fel e si la celelalte cutii cuplate cu Boxer Diesel unde treapta 6 e numai adaugata.

Daca ne-am lua dupa cartile si sustinatorii BMW-urilor am fi toti la Spiru Haret (in cazul optimist). blink.gif


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 14 2009, 11:28 AM
Post #12


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Masinile nu se conduc dupa carti ci dupa cum le "simti"... smile.gif E foarte adevarat ca in manualele masinilor scrie si cum pornesti motorul, adica : apuci cheia in mina dreapta, identifici o gaura unde ar putea intra cheia din zona volanului, etc..... teehee.gif


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Aug 14 2009, 11:40 AM
Post #13


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(bogcot76 @ Aug 14 2009, 08:01 AM) *
In general la toate masinile diesel ce mi-au trecut prin mana in carte scrie asa:

Treapta I este DOAR pentru plecatul de pe loc dupa care se schimba rapid treapta a II-a

Asta este valabil pentru toate masinile cu motor cu combustie interna, indiferent de tipul de combustibil.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Aug 14 2009, 11:49 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Si cum ramane cu aia care pot folosi treapta I pana la 60kmh si treapta II pana la 100kmh?


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 14 2009, 11:53 AM
Post #15


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



QUOTE (Diesel @ Aug 14 2009, 10:49 AM) *
Si cum ramane cu aia care pot folosi treapta I pana la 60kmh si treapta II pana la 100kmh?


Si tu acum...... 39110506.gif


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Aug 14 2009, 11:56 AM
Post #16


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Alea sunt masini care ajung la 100 kmh in 3-4 sec deci pana la 60 kmh este plecare de pe loc wink.gif.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 14 2009, 12:03 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Asta este kroko. Ghinion. Daca nu ne-a dus capul sa luam o masina adevarata, moderna, fiabila, fara gaura si fara cheie, acum trebuie sa suportam tot felul de glume si comentarii.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kroko
post Aug 14 2009, 12:09 PM
Post #18


Powered by: Scoobaru
*****

Group: Membri
Posts: 350
Joined: 14-November 08
Member No.: 118.534



Orezare, ce poti sa le ceri ? .... laugh.gif

Lasa mah ca stringem bani si ne luam d-alea nemtesti..... thumbsup.gif

This post has been edited by kroko: Aug 14 2009, 12:10 PM


--------------------
Subaru: ala din avatar....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cod
post Aug 14 2009, 05:59 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 434
Joined: 17-April 07
From: Bucuresti
Member No.: 104.180



QUOTE (klm @ Aug 14 2009, 12:56 PM) *
Alea sunt masini care ajung la 100 kmh in 3-4 sec deci pana la 60 kmh este plecare de pe loc wink.gif.


Eu ajung cu a mea la 50 la ora intr-a intaia, si am un amarat de 102 CP (benzina).


--------------------
Seat Ibiza 1.4 TDI 70CP (Mica si rosie)
A3 SB Ambition 1.6 102 CP (Neagra si suparata)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Aug 14 2009, 06:12 PM
Post #20


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



eu ajung la 50 acum cand am ambreiajul prajit, mama ce tare, am veleitati de 5s/100km/h, da nu imi prea iese si raman numai cu veleitatile...

glumeam, nu sariti, nu raman nici cu alea...


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 10:32 PM