Opel ca marca a GM |
This topic is about Opel ca marca a GM, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Opel ca marca a GM |
Sep 5 2004, 10:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
FRANKFURT -- General Motors will likely have to suffer yet another year of losses at its German unit, Adam Opel, a company source told Reuters on Wednesday. iata ca in cida succesului noii Astra, Opel ramane inca un bolovan de gatul GM care si asa gafaie in USA la randul sau. |
|
|
Oct 25 2004, 01:48 AM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Saptamana asta a aut loc prima runda de negocieri intre Consiliul de Administratie al Adam Opel AG si sindicate pe de o parte si conducerea GM Europe si reprezentantii centralei de la Detroit pe de alta. Se pare ca s-au facut ceva progrese si s-au obtinut asigurari ca inchiderea anumitor uzine nu este o chestiune batuta in cuie , dorinta celor de peste ocean fiind scaderea costurilor cu orice mijloc. Din partea guvernului german nu a participat nimeni :oops: ministrul transporturilor Clement asteptand sa se faca progrese in cadrul negocierilor inainte de a se deplasa la Detroit.
Surse din cadrul guvernului german sunt de parere ca ministrului îi e frica sa nu fie primit cu raceala si nepasare de catre conducerea GM si sa nu dea nastere unei situatii penibile pentru statul si guvernul pe care le reprezinta. :joker: Chiar daca muncitorii se arata dispusi sa primeasca bani mai putini si sa munceasca mai mult , guvernul nu a miscat nici un deget in sensul acordarii de facilitati :evil: . Asta cu toate ca zona Bochum nu are alt obiectiv industrial important si aproape toata lumea e angrenata in cadrul furnizorilor de subansamble si servicii din zona. Inchiderea uzinei ar lasa zona total descoperita cu consecintele sociale greu de anticipat. Pe indivizii din birourile din Detroit aceste lucruri nu-i intereseaza si asta pe buna dreptate . Asa cu declara chiar cancelarul Schröder :joker: "....acestea sunt regulile economiei de piata ....astfel de lucruri se mai intampla....".Daca germanii vor sa-si pastreze locatiile nu au decat sa lupte pentru ele la toate nivelele , mi se pare normal. Ceea ce nu mi se pare normal si nu pot intelege e dispretul pe care GM il arata clientilor din Europa. Unul din lucrurile reprezentative in acest sens e reprezentat de politica pieselor de schimb.In ultimii ani una din masurile introduse de GM in Europa cu scopul de a reduce costurile e oprirea productiei de piese pentru modele iesite din fabricatie :shock: . Acest lucru se intampla in timp ce alti producatori , unii fara pretentii gen VW , infiinteaza departamente speciale pentru o buna indrumare si servire a proprietarilor de young- si oldtimere .Ca sa nu vorbim de Mercedes , BMW sau Porsche care editeaza cataloage cu piese de schimb pentru modele inter si postbelice , o mare parte fiind reintroduse in fabricatie la cererea clientilor. Bineinteles aceste masuri nu reprezinta neaparat o afacere pentru aceste firme insa aportul de capital de imagine e enorm. O alta masura luata de majoritatea firmelor europene si venita in intampinarea clientilor e ieftinirea cu pana la 30% a pieselor de schimb pentru modele mai vechi. La Opel din pacate aceste lucruri nu se intampla si ceea ce e de necrezut exista piese care nu mai sunt livrabile si la modele care au fost in fabricatie pana la jumatatea anilor '90.:shock: :shock: :shock:.Daca fraierul care a platit in urma cu 10 ani 90.000 de marci germane pentru unul din modelele cu probleme la pisele de schimb indrazneste sa contacteze centrala din Rüsselsheim va primi un raspuns standard incredibil. Suna cam asa : Mult stimate.....va multumim pentru adresa d-voastra din data de..... In urma discutiei pe care am avut-o cu departamentul "Piese si Accesorii" din cadrul firmei noastre trebuie sa va anuntam cu regret ca piesa de care aveti nevoie nu mai este livrabila. Suntem convinsi ca veti intelege ca la multitudinea de subansamble si modele fabricate in decursul anilor nu putem asigura existenta tuturor pieselor in depozitele noastre.De asemenea. Pentru a va da o mana de ajutor in gasirea piesei pe care o cautati va sfatuim sa consultati mica publicitate din reviste precum Oldtimer Praxis sau Motor Klassik ( :shock: pentru o masina fabricata in 1993 :shock: ) si va atasam cateva adrese ale unor magazine de piese si accesorii. Va dorim succes in cautarea piesei si drum bun! Cu salutari prietenesti , Adam OPEL AG 65423 Rüsselsheim De refabricarea unor piese nu poate fi vorba , neexistand interes din partea GM atata timp cat treaba nu aduce un profit consistent.Pe fraierul care si-a cumparat Opel sa-l ia naiba! Politica e aceeasi atat in cazul pieselor mai putin importante (ornamente , cleme , suruburi ) cat si a celor vitale (sistem de franare , suspensie , distributie).Un caz concret de bataie de joc a avut loc anul trecut cand s-a epuizat stocul de patine ale lantului de distributie pentru anumite modele fabricate intre 1989 si 1994.Clientii sositi in reprezentantele Opel sa faca revizia de 150.000 sau 300.000 de km au avut surpriza sa afle ca nu o pot efectua intrucat acea patina nu se mai fabrica.De mentionat ca pentru multe subansamble(intre care si cel de fata) Opel nu a vandut licente de fabricatie deci nu pot fi gasit pe piata Aftermarket .Astfel ca multe masini au ramas cu motorul demontat prin service-uri proprietarii si mecanicii nestiind care e pasul urmator. :dontknow: S-au intocmit liste cu cereri pentru piesa respectiva insa indicatia de la Detroit era clara : nu se mai fabrica piese pentru modele iesite din productie , proprietarii acestora fiind sfatuiti sa renunte la ele si sa cumpere Opel-uri noi. Dupa cateva luni situatia piesei respective a ajuns in presa si au inceput presiuni la adresa Adam Opel AG care era practic intre ciocan si nicovala.Patina respectiva se montase si pe un model foarte scump din acea perioada (125.000 DM in 1990) si proprietarii acestora s-au alaturat protestului.Dupa interventia presei Opel a preluat listele cu cereri (deja in jur de 3000) si le-a transmis la Detroit.Dupa inca 6 luni :shock: s-a refabricat un lot de patine , lista ajungand la peste 5000 de solicitari . Incredibil , nu ? Pentru modelul Opel de 125.000 de DM de care vorbeam mai sus s-a epuizat la inceputul anului stocul de garnituri de chiulasa ( care nu exista decat originale Opel ) .Dupa un scandal asemanator s-a refabricat o serie in luna trecuta insa problema nu e rezolvata .Pentru montarea noii garnituri manualul Opel specifica pentru acest model obligativitatea inlocuirii suruburilor de fixare a chiulasei cu unele noi.Acestea sunt de asemenea nelivrabile si deocamdata nu exista nici o intentie din partea GM de a refabrica o serie. :pottytrain1: Asta zic si eu respect pentru client! Scriind aceste randuri nu pot sa nu ma intreb oare de ce mai conduc un Opel. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th May 2024 - 06:16 AM |