Opel ca marca a GM |
This topic is about Opel ca marca a GM, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Opel ca marca a GM |
Sep 5 2004, 10:53 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
FRANKFURT -- General Motors will likely have to suffer yet another year of losses at its German unit, Adam Opel, a company source told Reuters on Wednesday. iata ca in cida succesului noii Astra, Opel ramane inca un bolovan de gatul GM care si asa gafaie in USA la randul sau. |
|
|
Oct 17 2004, 04:43 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 26-September 04 Member No.: 33.250 |
Cancelarul Gerhard Schröder si guvernul de la Berlin au reactionat insarcinandu-l pe ministrul federal al industriei Wolfgang Clement sa discute cu conducerea GM in legatura cu situatia de la Adam Opel AG.Acesta a declarat ca va face totul pentru a pastra cat mai multe locuri de munca.Cu alte cuvinte doar mai rau sa nu fie :cussing: , o dovada de slabiciune totala a Berlin-ului in acesta problema.Asta in conditiile in care GM a spus foarte clar : in afara de Bochum se va mai inchide inca o locatie,uzina Saab din Trollhättan(Suedia) sau cea din Rüsselsheim.
Reactia guvernului suedez a fost foarte prompta si ferma luandu-se angajamentul de a prezenta pana la 1 noiembrie un pachet de masuri clare care ar duce la eficientizarea activitatilor si productiei la Saab.Aceste masuri cuprind dezvoltarea infrastructurii in regiune , finantarea de cursuri de specializare pentru personal , investitii in cercetare in domeniul auto si o injectie de capital (810 milioane de euro) in modernizarea uzinei si dezvoltarea zonei.Pe langa asta premierul suedez Göran Persson i-a invitat pe presedintele General Motors Rick Wagoner si pe presedintele Saab Peter Augustsson la o cina de protocol unde au discutat relaxat si prieteneste despre solutiile existente in cazul Saab. :occasion5: Trebuie sa observ ca diferenta de abordare in cazul celor doua guverne este totala si as fi asteptat mai mult de la guvernul german.... Opel si Vauxhall sunt in posesia GM din 1929 si pana la inceputul anilor 70 modelele fabricate de cele doua firme nu au avut nimic in comun.Atunci datorita impasului in care se afla Vauxhall s-a luat hotararea de a adopta modelele Opel. Daewoo a mai fost sub controlul GM la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 a fost insa vandut din motive care nu imi sunt cunoscute. Lotus Cars Ltd. , firma care era in posesia GM din 1986 a fost pusa de acestia pe butuci si vanduta in 1993 cu suma de 30 de lire sterline :shock: lui Romano Artioli , cel care detinea la acea vreme marca Bugatti. Problemele la Adam Opel AG au aparut la inceputul anilor 90 si o buna parte din responsabilitate o poarta un anume Jose Ignacio Lopez "specialistul minune" in economii stupide , omul trimis de GM la Opel cu scopul de a reduce si mai mult costurile de productie. Activitatea acestuia in cadrul Adam Opel AG a lasat o puternica amprenta asupra marcii Opel , el fiind raspunzator de aparitia problemelor de calitate in cadrul firmei. Sub bagheta sa , in selectia proiectelor , solutiilor tehnice si furnizorilor nu a mai contat decat un singur aspect : sa fie cat mai IEFTIN ! Asa s-a ajuns de exemplu la problemele de coroziune ale tuturor modelelor din perioada aceea , protectia anticoroziva fiind aproape inexistenta. Chiar daca incepand cu 1998 caroseriile Opel sunt zincate , lumea le priveste cu neincredere ceea ce dovedeste impactul extraordinar care il au astfel de probleme pe termen lung.Pana la perioada "Lopez" Opel-urile nu rugineau prematur , majoritatea erau peste medie la calitatea caroseriei , modelul Ascona C fiind cotat chiar exceptional. Acelasi Lopez a fost artizanul maririi fortate a productiei dupa unirea celor doua Germanii , moment in care cererea de Opel-uri a crescut peste capacitatile normale de productie. A fost o perioada in care nu a mai contat nimic in afara vanzarilor , nu o data masinile au iesit pe poarta fabricilor neavand montate diverse amanunte ceea ce a dus mai apoi la retururi in service. Lopez a parasit GM in 1992 insa la ideile lui s-a renuntat abia cativa ani mai tarziu.Si-a anuntat transferul la VW nu inainte de a transfera o mare cantitate de documente strict secrete catre concernul VAG , printre altele proiecte viitoare ale Opel , pe baza unuia se spune ca s-a nascut VW Lupo. Cand a realizat ce s-a intamplat de fapt GM a pornit o actiune in justitie impotriva lui , lucru care s-a lasat cu arestari preventive , perchezitii si confiscari de documente. Scandalul care a urmat a fost unul de mari proportii VW fiind obligat la plata unor daune catre GM si fiind nevoit sa renunte la serviciile lui Lopez . Din pacate individul a reusit sa ajunga acasa in Spania unde si-a gasit refugiul (vezi http://www.detnews.com/2000/autos/0007/13/autos-87799.htm ) sustragandu-se de la executarea pedepsei. Azi e liber, bine-merci avand diverse afaceri si un cont imens in banca din cate se pare. Acum dupa multi ani se vehiculeaza ideea ca Lopez a fost un "cal troian" flosit in mod inteligent de VW pentru a calca in picioare imaginea Opel si de a elimina un concurent puternic.Privind la situatia Adam Opel AG din aceasta perioada se poate spune ca a reusit. Concluzia va las pe voi sa o trageti... Deciziile recente ale GM sunt cu atat mai greu de inteles cu cat pentru prima data in ultimii 10 ani Opel este din nou pe drumul cel bun la toate capitolele.Probabil ritmul de insanatosire nu este suficient de rapid pentru conducerea GM , motiv pentru care sunt pe punctul de a actiona distructiv. Un lucru este sigur , marile firme americane nu au invatat si nu vor invata probabil niciodata ceea ce inseamna piata europeana si care sunt regulile , pretentiile si particularitatile cumparatorului din aceasta regiune. Incearca in mod stupid sa-si impuna ideile si sistemul lor de valori nerealizand ca aceste incercari sunt sortite esecului. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th May 2024 - 03:53 AM |