IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza..

This topic is about Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza.., the author, Dan-Cristian29086, wrote about: Sunt inscris la masini.ro de doar o luna si ceva. Zilnic citesc forumul si ma fascineaza, cred ca in nici un loc nu se pot invata mai multe si nu se p ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza..
Dan-Cristian2908...
post Aug 25 2004, 05:22 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 10-July 04
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 29.079



Sunt inscris la masini.ro de doar o luna si ceva. Zilnic citesc forumul si ma fascineaza, cred ca in nici un loc nu se pot invata mai multe si nu se pot da sfaturi mai bune si mai diverse. Asadar, spuneti-mi si mie, la un motor de 1,4 16v, 94cp, la ce numar de rpm sa schimb viteza pentru a avea performante optime? Ce inseamna performante optime? Nici eu nu stiu la ce sa ma gandesc mai intai, la consum, la putere, la viteza sau la uzura prematura a ansamblelor. Poate stiti voi mai multe..
Multumesc!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 25 2004, 05:42 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



turatia optima difera dela masina la masina. uita-te in cartea tehnica si trebuie sa fie recomandari.

in general, daca vrei consum mic si uzura mica trebuie sa nu turezi foarte tare si sa nu apesi acceleratia pana la fund niciodata. in perioada de rodaj e chiar indicat sa conduci asa. evitarea full throtle ( acceleratie la fund) in rodaj este pct. nr. 1 ca importanta.

daca vrei performanta, depinde de curba turatie putere, motorul trebuie turat pana la turatia la care obtii puterea maxima si apoi sa schimbi in treapta urmatoare. daca transmisia e facuta cu cap si, desigur motorul permite, in treapta superioara ar trebui ca turatia sa scada putin inaintea nr. de rpm la care cuplul e maxim ca sa ai forta sa turezi din nou rapid la rpm de maxima putere, samd...

am discutat pe undeva si un alt aspect important: fiecare motor are si un nivel al turatiei sub care uzura creste, de regula pe benzina este pe la 1500rpm dar sunt motoare si motoare...

deci motorul pe benzina trebuie tinut cam peste 1500rpm mai tot timpul si probabil ca in plaja 1500-3000 ar fi cel mai economicos si mai bun pt. a evita uzura prematura.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 25 2004, 05:57 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



De obicei benzinarele se conduc elegant si economic intre 2000 si 3000-3500 rpm, si sportiv de la 4000 in sus, pana la zona rosie. Trebuie evitat si mersul in regim prea coborat, si, in perioada de rodaj turatiile prea inalte. (asta ar trebuie sa fie scris si in carte)
Oricum, e bine ca dupa multi km facuti in oras sa o alergi un pic la viteze si turatii mari, ca sa ai arderi violente si regimuri termice inalte si sa cureti motorul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan-Cristian2908...
post Aug 25 2004, 06:15 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 10-July 04
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 29.079



Sincere multumiri oameni buni!! Voi tine cont.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan-Cristian2908...
post Aug 25 2004, 06:56 PM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 25
Joined: 10-July 04
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 29.079



SI MAI ESTE O CHESTIE CARE NU PREA IMI ESTE CLARA: CE INSEAMNA RODAJ? CATI KILOMETRI?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Aug 25 2004, 08:57 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Despre "rodaj"a si pareri diferite fata de cele prezentate mai sus!

asa cum iti formezi masina in primele mii de km, asa o vei avea! Mergi incet si schimbi la turatii mici, vei avea o masina pututroase. Am un prieten care si-a format toate masinile la fel: pana la 5000 de km de nu a depasit 3000 rpm la benzina, iar acum te rogi de masini sa accelereze.

Eu le-am format pe ale mele mai sportiv, nu le-am fortat la maxim (in prima mie de km nu am depasit 4000 rpm), iar acum sunt foarte multumita de felul cum merg.

E adevarat creste un pic uzura motorului(cam 20%).

Optim este sa schimbi trapta de viteza atunci cand, ai numarul de rotatii in treapta superioara la care ai cuplu maxim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 26 2004, 03:41 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



rodajul este de regula 3000-8000km depinde de cum recomanda producatorul. la toate masinile care le-am luat noi aici Accent, Civic si Golf GTI s-a recomandat 8000km ( 5000 mile). in practica motorul Civicului si-a dat drumul pe deplin chiar dupa 10000 mile iar GTI-ul parca tot mai progreseaza pe la 12000...

turatia optima depinde si de plaja de turatii a motorului eu am mers la Civic pana la 5000rpm pt. ca linia rosie este la 6800... nu cred insa ca motorul se formeaza "puturos" daca nu il turezi peste 3000-3500rpm, motorul e motor nu copil sau animal, are parametri mai ficsi si limite mai clare. ideea e pur si simplu sa nu il fortezi cat e inca nerodat, pt. ca ii cresti uzura, odata ce si-a dat drumul il poti folosi mai agresiv fara riscuri mari pt. uzura. evitarea full throtle este de asemenea de dorit pt. ca eviti arderile mai violente care forteaza ansamblul mai tare.

plaja ideala de turatii depinde de curba cuplu vs. turatie. unele motoare ating cuplul maxim rapid si la turatii mici si apoi acesta descreste pe masura ce turezi motorul mai tare. acestea sunt motoarele cu "low end torque" (cazul tipic sunt dieselurile, dar si unele pe benzina). alte motoare (mai ales cel in 4 cilindri de capacitate mica sau medie cum e si al tau de 1.4l de pe kalos) sunt motoare "de turatie" la care cuplul maxim se atinge mai gradual si apoi descreste. aici e bine sa schimbi in treapta superioara putin inainte de atingerea cuplului maxim pt ca ai o plaja de turatii mai mare de parcurs cu un cuplu optim. dealtfel, daca te uiti la aceste motoare cuplul maxim si puterea maxima se ating la turatii apropriate.

exemplul cel mai la indemana imi este la masinile noastre:
Civic 1.7VTEC are cuplul maxim la 4800rpm si puterea maxima la 6300rpm deci o plaja eficienta teoretic de numai 1500rpm. in acest caz nu face sens sa il tii asa de turat pt. ca ai un cuplu aproape la fel de bun si la 4000rpm.
golf 1.8T are cuplul maxim la 1850rpm si puterea maxima la 5500rpm si o plaja de 3650 rpm de cuplu optim. asa ca face sens sa ai ratiile cutiei de viteza mai departate si sa schimbi in treapta superioara la o turatie mai mica pt. treapta respectiva.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Aug 26 2004, 07:11 AM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Treptele de viteza se schimba cel mai bine imediat dupa ce motorul a atins turatia de moment maxim. Asta ca sa-ti exploatezi motorul la capacitate. Motorul, in ciuda celor spuse de Madalina, nu i se formeaza caracterul in rodaj, ar fi chiar culmea. Rodajul e necesar ca motorul sa-si creeze singur tolerantele, pentru ca orice lucru produs in serie mare nu e tocmai perfect. Dealerii spun ca noile masini nu au nevoie de rodaj, ceea ce iar e o mare tampenie. Exemplul care-mi vine in in minte acum e cel al unui pantof, la inceput e teapan apoi se "lasa". Asa ca indiferent de motor sau de recomandarile dealerului, prima 1000 de km fa-o respectand regulile rodajului.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 26 2004, 08:05 AM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu intotdeauna dealerii vorbesc aiurea cand spun ca nu e nevoie de rodaj. Unii fac rodajul (cel putin la motor) in uzina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Aug 26 2004, 08:12 AM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



cand faci o masina in cateva ore nu prea ai timpul sa-i faci si rodaj, o muti cat mai repede in parc si apoi la dealer. Poti sa dai exemple de producatori care rodeaza motorul (nu e vorba de Aston, Rolls, Ferrari sau Maybach)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 26 2004, 08:19 AM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Porsche laugh.gif
Si or mai fi si altii. E in interesul lor fie sa-ti dea o masian rodata, fie sa te invete sa o rodezi tu atata timp cat sunt obligati sa ti-o repare in garantie. Ce interes au sa spuna ca nu e nevoie de rodaj si apoi sa ti-o repare? Renault scrie in carte cum se face rodajul.... seat, la fel.
Mai sunt unele (ford, de exemplu) care nu te lasa calculatorul sa-ti faci de cap in perioada de rodaj. (am vazut asta la un fiesta diesel din 1999)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Aug 26 2004, 08:24 AM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Asta imi aduce aminte de bancul ala cu treptele de viteza, dar e off topic laugh.gif [/quote]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 26 2004, 12:12 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E undeva un topic cu glume laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Corneliu28126
post Aug 26 2004, 01:35 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 4
Joined: 20-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.119



madalina, cred ca daca ai asemenea probleme cu motorul ar trebui totusi sa consulti si un alt mecanic. de altfel am si vazut la multe service-uri tendinta de a regla motorul "economic". din pacate acest economic inseamna si puturos. insa, cu siguranta, singura memorie pe care o are un motor este cea a uzurii.
am vazut ca exista o teorice, mai ales pe la taximetristi, care zic ca daca merg cu motorul sub-turat nu consuma mult. nimic mai fals: a schimba treptele de viteza cu mult sub turatia de cuplu maxim (parametru ce-l regasesti in cartea tehnica) duce cu siguranta la performanta scazuta (si consumuri relativ ridicate, dependente si de cat de tare apesi totusi acceleratia) si uzura ridicata a motorului, in special a vilbrochenului. momentul schimbarii treptelor de viteza nu este cu totul batut in cuie, el depinde de incarcarea masinii si de drumul in sine. daca urci un deal, si vrei si demaraj, atunci cu siguranta va trebui sa schimbi vitezele la turatii mai mari ale motorului.
dar, una peste alta, motorul, daca stii sa-l "asculti", cam tot timpul iti spune ce treapta de viteza vrea de la tine. si daca-l si asculti, atunci de obicei vei avea consum minim si performanta buna.

QUOTE(madalina)
Despre "rodaj"a si pareri diferite fata de cele prezentate mai sus!

asa cum iti formezi masina in primele mii de km, asa o vei avea! Mergi incet si schimbi la turatii mici, vei avea o masina pututroase. Am un prieten care si-a format toate masinile la fel: pana la 5000 de km de nu a depasit 3000 rpm la benzina, iar acum te rogi de masini sa accelereze.

Eu le-am format pe ale mele mai sportiv, nu le-am fortat la maxim (in prima mie de km nu am depasit 4000 rpm), iar acum sunt foarte multumita de felul cum merg.

E adevarat creste un pic uzura motorului(cam 20%).

Optim este sa schimbi trapta de viteza atunci cand, ai numarul de rotatii in treapta superioara la care ai cuplu maxim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Aug 26 2004, 04:44 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



In primul rand rodajul nu se face in uzina la masinile obisnuite BMW,Mercedes,Porsche si tot asa rodajul e bine sa fie facut dar la o masina moderna nu trebuie mai mult de 500-1.000 km atat recomanda si producatorii normali.Trebuie sa tii cont de doua lucruri sa nu incarci masina la maxim si sa nu merg prea repede 2/3 din viteza si greutatea maxima primii 500 km putin cu mai atentie si pana la 1.000 km cum vreidar nu mai mult de 2/3 din viteza maxima si ar fii bine drumuri mai intinse.Cat despre celalalte sunt barfe si nebunii sau nestinta.Si cu motorul cald si rece iar e o prostie o masina moderna nu mai are nevoie de asa ceva.Daca se intamla ceva anormal cu masina la primul servis,cu aparate e diagrama stii in cateva minute ce are masina.Sigur eu vorbesc de masini productie mai noua dupa 2002 nici nu mai stiu la cele vechi.Eu pregatesc deja motoarele pentru 2006-07.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
madalina
post Aug 26 2004, 05:01 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.566
Joined: 17-October 03
From: Bucuresti
Member No.: 17.205



Nu te supara dar eu am scris " sunt foarte multumita de felul cum merg". De aici nu deduc ca am probleme cu motorul. Oricum nu am nici-un fel de probleme cu nici-una dintre masinile mele. (Am cu serviceul la Mazda, dare complet alta discutie!)



Eu am vorbit de un prieten care este convins ca isis protejeaza masinile astfel. Din pacate, am auzit si foarte multi dealeri sfatuind clientii sa mearga cu motorul subturat rau de tot prima mie de km, pentru ca asa va "trai" mai mult motorul.

Cand am luat Yarisul, agentul devanzari mi-a spus sa nu depasesc 2500 rpm in prima mie de km, iar de la service mi-au spus sa merg linistita pana la 4 000 rpm.


Rai, eu stiam ca totusi rodajul motorului se face pe banda, nu pe masina la masinile moderne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 27 2004, 09:54 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(Rai)
.Eu pregatesc deja motoarele pentru 2006-07 .



Eu am o intrebare off topic. Pregateste careva un motor cu injectie directa de benzina (gen GDI sau FSI) si supraalimentat, turbo sau compresor? Ar fi de asteptat sa bata astfel tdi-urile in materie de performante, economie si poluare, nu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 27 2004, 01:37 PM
Post #18


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Eu unul nici nu stiu cind se schimba. Am cutie automata adevarat dar rar se intimpla ca masina sa nu fie in viteza potrivita. As avea nevoie de ceva semi-automat...adevarat...dar numai pt depasiri, pt a trece intr-o treapta inferioara si a ridica turatzia. Face asta si singura dar sint numai 80% multzumit de rezultate. Daca conduci agresiv e klar ca ajungi spre linia rosie. Daca conduci normal si vrei sa protejezi masina...skimbi 1000+ sub. Acum depinde de masina. Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...Trebuie sa te uitzi la turometru ? Ce s-a intimplat cu sunetul motorului...Cind incepe sa creasca zgomotul...e klar ca esti intr-o treapta gresita !!! Aaah...ascultzi muzica de aude si cel din spatele coloanei ? Bravo tie...atunci punetzi LEDuri pe volan ca Schumi !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Aug 27 2004, 02:02 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



cutiile automate iti rapesc flexibilitatea, chiar daca sunt mai comode si, e adevarat ca au progresat avand nivele de schimb la turatii diferite in raport cu cat de tare apesi acceleratia. ultimele generatii de semiautomatice sau manuale clutchless sunt poate cele mai cool, nu am incercat insa, dar astept sa vad cum sunt: Subaru le -a pus pe noul Outback, VW le are deja pe majoritatea masinilor lor de aici.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gociu75
post Aug 27 2004, 02:39 PM
Post #20


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 177
Joined: 1-June 04
From: Galati
Member No.: 26.767



QUOTE(f1anatic)
Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...!

turatia la relanti este cam aceeasi la toate masinile indiferent de capacitatea motorului,diesel sau benzina. Nu prea stiu masina care sa nu aiba relanti intre 900-1000 rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 06:35 PM