IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza..

This topic is about Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza.., the author, f1anatic, wrote about: QUOTE(Gociu75) QUOTE(f1anatic) Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...! turatia la relanti este cam acee ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza..
f1anatic
post Aug 28 2004, 04:31 PM
Post #21


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Gociu75)
QUOTE(f1anatic)
Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...!

turatia la relanti este cam aceeasi la toate masinile indiferent de capacitatea motorului,diesel sau benzina. Nu prea stiu masina care sa nu aiba relanti intre 900-1000 rpm


Da. Minivanul meu are 650-700 rpm la relanti. Probabil Schumi-Wagen sa aiba cu un zero mai mult.

Poate la mine e reglata gresit...dar nici nu vad de unde s-ar regla pt. ca e controlat electronic. Poate doar prin cablul de la acceleratzie sa-l mai tensionezi un pic.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Aug 30 2004, 06:53 AM
Post #22


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Turatia la relanti e dat de profilul axelor cu came. Una salbatica, cu mult overlap nu o sa-ti stea la relanti decat pe la 1200 - 1500 rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sandman
post Sep 1 2004, 11:21 AM
Post #23


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 212
Joined: 21-March 04
From: Bucuresti
Member No.: 22.770



Rodajul inseamna 1000km la orice masina.Nu trebuie sa o turezi f mult ca sa se "aseze"motorul. Dar multi trec cu vederea peste rodaj. Asta pt ca au bani si o schimba la 50de mii de km. Si in plus ei nu au timp de pierdut.smile.gif

Despre shimbatul vitezelor..cum a mai zis cineva, fiecare masina cu cuplul ei. La mine scrie ca cuplul maxim e la 2200rtm. Se si simte. Dar nu poti sa schimbi viteza la turatia asta. Mai ales daca esti intr-o depasire.

Si despre consum...am aflat ca se mananca mai multa benzina/motorina daca motorul e subturat,la 1000-1500rtm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafaello5
post Sep 1 2004, 09:29 PM
Post #24


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 125
Joined: 30-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.667



Nu stiu cine a spus ca regimul de turatie al benzinarelor este intre 1700-3000 de turatii.El se referea atat la consum redus, demaraj dar si uzura prematura a motorului.Eu cred ca pe la 2500-2700 turatii un motor pe benzina ii trebuie schimbata viteza intr-una superioara.Turatia minima ar fi de 1700.Parerea mea! :shock:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Sep 2 2004, 07:33 AM
Post #25


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



QUOTE
Eu cred ca pe la 2500-2700 turatii un motor pe benzina ii trebuie schimbata viteza intr-una superioara

Da, dar sunt unele motoare pe benzina, si ma refer la cele de cilindree mica care au cuplul maxim pe la 4000 rpm. Daca-i schimbi viteza la 2500 rpm efectiv nu au putere. Intamplator am o Nubira de 1,6 care isi da drumul adevarat pe la 3500-4000. Iar regretatul meu MB 230 CE facea cam aceeasi treaba pe la 3000.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 2 2004, 08:02 AM
Post #26


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



totusi, in traficul urban rar ai ocazia sa rupi asfaltul.... Asa ca mai schimbi si la 2500. Eu am una cu motor mic si cuplu maxim la 4000rpm, insa rar ajung sa o turez atat, fie in depasiri fie la deal si la viteze mari pe autostrada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 2 2004, 01:55 PM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



la turatie mica peste 1500 regimul cel mai de jos de functionare optima in sarcina si schimbat viteze la 2000-3000rpm ma refeream in sensul de economie maxima, uzura mica a motorului si rodaj, nu pt. putere...

cati km este alegerea fiecaruia, eu am spus ce se recomanda aici de producatori. oricum e clar ca este o chestie graduala si prima mie de km este mai importanta decat urmatoarele cateva mii. cum am spus motorul 1.7VTEC al civic de aici s-a "asezat" abia pe la 16-18000Km... eu asa am observat si asa am vazut impresii si la alti posesori pe edmunds.com.

consumul la turatie mica este cel mai mic in majoritatea cazurilor, depinde si de cum e setat cipul, uneori injectia se face mai generos la turati mici ca sa amelioreze cuplul la aceste rotatii, care la motoarele mici pe benzina este mult mai mic decat cuplul lor maxim ( panta initiala pe graficul turatie cuplu este relativ aplatizata la aceste motoare, fata de turbo benzina si diesele la care este abrupta: ultimile au "low end torque").
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 2 2004, 02:00 PM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(MR28673)
Eu am o intrebare off topic. Pregateste careva un motor cu injectie directa de benzina (gen GDI sau FSI) si supraalimentat, turbo sau compresor? Ar fi de asteptat sa bata astfel tdi-urile in materie de performante, economie si poluare, nu?


noul GTI e FSI turbo dar nu stiu f multe amanunte: 2litriFSI turbo, 200CP si 280Nm fata de actualul 1.8T cu 180CP si 225Nm la un consum se pare un pic mai bun pt FSI... clar e un progres semnificativ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 2 2004, 02:27 PM
Post #29


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Da. Si chestia si mai buna e ca are un cuplu apropiat de cel maxim intre 1800 si 5000 rpm, adica sta chiar mai bine si decat diesele aici. Nu e chiar perfectiunea, insa e un pas clar inainte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 2 2004, 02:31 PM
Post #30


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si actualul 1.8T are cuplu maxim la 1900rpm si sta plat pana pe la 5500rpm... si alte turbo pe benzina se comporta similar din cate stiu eu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 2 2004, 02:45 PM
Post #31


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



1.8T 20V 235 Nm &agrave; 1950 tr/mn. Clar ca nici asta nu e rau.
Sa fiu sincer, nici nu mai stiu altul pe piata pe aici.... Oricum si asta e destul de rar, e concurat puternic de motorul de 1.9TDi 160 CP de pe Seat Ibiza si Leon Cupra.
In state de unde vine pasiunea asta pentru cai putere? Aveti limite de viteza mai mici decat in europa... la semafor se pleaca intotdeauna ca din tun? de ce sunt necesare motoare atat de mari?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 2 2004, 03:32 PM
Post #32


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



pentru ca isi permit !

la 1$ si ceva galonul (3.6L) cred ca si tu ti-ai permite , nu ?

nu ca la noi la 31-37 mii L


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 2 2004, 04:11 PM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



E de 4 ori mai ieftin decat in Europa, si salariile sunt probabil duble.... E si asta un motiv. Insa mi se pare un sacrilegiu sa ai 250CP si sa mergi cu 50 la ora in oras sau 130 pe autostrada...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 3 2004, 02:17 AM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



1) benzina e acum 1.75-2.00$ galonul...

cred ca george are dreptate.. pt ca isi permit si pt ca asta e mediul inconjurator aici...

fara indoiala ca e mai comfortabil sa ai o masina mai puternica si deja mie acum mi se pare ca tot ce e in sub 11 sec suta e letargic ca masina.

dar o groaza de batrani umbla in buick-uri de 8 sec suta, cum ar umbla cu Dacia 1300 in Ro: abia accelereaza de la stop si merg cu 5-10 mph ( 8-15km/h) sub viteza maxima de pe acel drum. lor e clar ca nu le trebuie V6-le alea de 200-250cp.

aici in Midwest se pleaca de la stopuri ceva mai tare dar in zona NYC nu se pleca mai repede decat in Ro pt. ca pur si simplu traficul din NYC nu prea permite chestia asta, chiar daca scule sunt din belsug.

puterea motorului este un factor de protectie activa, deci pana la un punct chestia nu mi se pare exagerata.

o alta chestie aici in Midwest este ca o groaza de intersectii au "stop all way" adica toti care intra in intersectie trebuie sa opreasca la stop si, primul ajuns, dupa ce a oprit merge mai departe in directia lui, samd ( in Ro chestia asta cred ca ar fi reteta pt. blocat intersectia, dar aici lumea asteapta si se invita unii pe altii sa treaca primii daca au ajuns aprox. in acelasi timp). rutina mea zilnica inseamna tronsoane de drum de 1-2 km apoi stop. deci pleaca... 60-100 km/h... opreste, samd... in aceste stil de condus apreciezi un demaraj mai vioi pt. ca drumurile sunt relativ libere, si de multe ori esti singurul la stopul respectiv. eu unul nu ma pot abtine sa nu o pisc la aceste plecari, de buna seama ca imi place acceleratia mai mult decat viteza in sine.

chiar si in aceste conditii GTI-ul cu toti poneii lui ma duce in jur de 9 l% chiar mai putin decat il ducea pe tata Dacia 1300 prin Bucuresti, deci nu consider chestia ca o risipa ( vreau nu vreau, scara de valori este in mare tot cea care mi s-a intiparit din Ro).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 3 2004, 02:22 AM
Post #35


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



si am o intrebare pt. voi.

e mai bine sa scot masina din viteza cand incep sa decelerez inaintea unui stop sau sa o tin in viteza? am, desigur, transmisie manuala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert constanti...
post Sep 3 2004, 09:12 AM
Post #36


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 148
Joined: 27-August 04
From: Bucuresti
Member No.: 31.463



Marius nu are rost sa apes pedala la orice frana, incetinesti pana aproape de oprire, dupa care scoti din viteza si nu tine piciorul pe pedala. Asa mergeam eu inainte si acum s-a stricat rulmentul de presiune deci incearca sa apesi pe ambreajul cat mai putin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 3 2004, 09:34 AM
Post #37


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



in frana de motor , motorul nu consuma. adica dc o lasi sa curga in viteza cuplata nu va consuma :bounce:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 3 2004, 01:16 PM
Post #38


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



asta am auzit si eu ca la motoarele cu injectie cipul taie injectia daca iei piciorul de pe acceleratie si o lasi sa curga in viteza, dar nici in relanti nu consuma mult si mergi cu un impuls o distanta mai mare...

de asta intrebarea mea: mai mult la relanti vs. mai putin in viteza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 4 2004, 09:24 PM
Post #39


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(robert constantin31470)
Marius nu are rost sa apes pedala la orice frana, incetinesti pana aproape de oprire, dupa care scoti din viteza si nu tine piciorul pe pedala. Asa mergeam eu inainte si acum s-a stricat rulmentul de presiune deci incearca sa apesi pe ambreajul cat mai putin.


nu apas intodeauna ambreiajul cu frana decat daca trebuie sa si schimb intr-o treapata inferioara. ambreiajele hidraulice, cum e si cel de pe golf se uzeaza mai putin si sunt in general mai fiabile decat cel cu disc dar, ai dreptate, tot trebuie expoatat cu grija. merci de sfat.

de asemenea cutiile de viteze automate sunt mai fiabile in general decat transmisiile manuale dar au alte dezavantaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Sep 30 2004, 01:35 PM
Post #40


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Eu am o masina ceva mai veche. Un Opel Kadett, motor 1300 cmc, de 75 de CP. Schimb vitezele la 2800-3000 de rotatii cu exceptia vitezei intai pe care o schimb la o turatie mai joasa.
Mecanicii zic ca turatia la relanti trebuie sa stea pe la 850-900, la benzinare. La mine sta un pic mai jos, dar acum ca vine iarna o ridic un pic ca sa nu am probleme la pornire.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th May 2024 - 04:05 PM