Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Numarul de rpm optim pentru schimbarea treptelor de viteza..
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Dan-Cristian29086
Sunt inscris la masini.ro de doar o luna si ceva. Zilnic citesc forumul si ma fascineaza, cred ca in nici un loc nu se pot invata mai multe si nu se pot da sfaturi mai bune si mai diverse. Asadar, spuneti-mi si mie, la un motor de 1,4 16v, 94cp, la ce numar de rpm sa schimb viteza pentru a avea performante optime? Ce inseamna performante optime? Nici eu nu stiu la ce sa ma gandesc mai intai, la consum, la putere, la viteza sau la uzura prematura a ansamblelor. Poate stiti voi mai multe..
Multumesc!!
Iulian HondaFan
turatia optima difera dela masina la masina. uita-te in cartea tehnica si trebuie sa fie recomandari.

in general, daca vrei consum mic si uzura mica trebuie sa nu turezi foarte tare si sa nu apesi acceleratia pana la fund niciodata. in perioada de rodaj e chiar indicat sa conduci asa. evitarea full throtle ( acceleratie la fund) in rodaj este pct. nr. 1 ca importanta.

daca vrei performanta, depinde de curba turatie putere, motorul trebuie turat pana la turatia la care obtii puterea maxima si apoi sa schimbi in treapta urmatoare. daca transmisia e facuta cu cap si, desigur motorul permite, in treapta superioara ar trebui ca turatia sa scada putin inaintea nr. de rpm la care cuplul e maxim ca sa ai forta sa turezi din nou rapid la rpm de maxima putere, samd...

am discutat pe undeva si un alt aspect important: fiecare motor are si un nivel al turatiei sub care uzura creste, de regula pe benzina este pe la 1500rpm dar sunt motoare si motoare...

deci motorul pe benzina trebuie tinut cam peste 1500rpm mai tot timpul si probabil ca in plaja 1500-3000 ar fi cel mai economicos si mai bun pt. a evita uzura prematura.
James Kilowatt
De obicei benzinarele se conduc elegant si economic intre 2000 si 3000-3500 rpm, si sportiv de la 4000 in sus, pana la zona rosie. Trebuie evitat si mersul in regim prea coborat, si, in perioada de rodaj turatiile prea inalte. (asta ar trebuie sa fie scris si in carte)
Oricum, e bine ca dupa multi km facuti in oras sa o alergi un pic la viteze si turatii mari, ca sa ai arderi violente si regimuri termice inalte si sa cureti motorul.
Dan-Cristian29086
Sincere multumiri oameni buni!! Voi tine cont.
Dan-Cristian29086
SI MAI ESTE O CHESTIE CARE NU PREA IMI ESTE CLARA: CE INSEAMNA RODAJ? CATI KILOMETRI?
madalina
Despre "rodaj"a si pareri diferite fata de cele prezentate mai sus!

asa cum iti formezi masina in primele mii de km, asa o vei avea! Mergi incet si schimbi la turatii mici, vei avea o masina pututroase. Am un prieten care si-a format toate masinile la fel: pana la 5000 de km de nu a depasit 3000 rpm la benzina, iar acum te rogi de masini sa accelereze.

Eu le-am format pe ale mele mai sportiv, nu le-am fortat la maxim (in prima mie de km nu am depasit 4000 rpm), iar acum sunt foarte multumita de felul cum merg.

E adevarat creste un pic uzura motorului(cam 20%).

Optim este sa schimbi trapta de viteza atunci cand, ai numarul de rotatii in treapta superioara la care ai cuplu maxim.
Iulian HondaFan
rodajul este de regula 3000-8000km depinde de cum recomanda producatorul. la toate masinile care le-am luat noi aici Accent, Civic si Golf GTI s-a recomandat 8000km ( 5000 mile). in practica motorul Civicului si-a dat drumul pe deplin chiar dupa 10000 mile iar GTI-ul parca tot mai progreseaza pe la 12000...

turatia optima depinde si de plaja de turatii a motorului eu am mers la Civic pana la 5000rpm pt. ca linia rosie este la 6800... nu cred insa ca motorul se formeaza "puturos" daca nu il turezi peste 3000-3500rpm, motorul e motor nu copil sau animal, are parametri mai ficsi si limite mai clare. ideea e pur si simplu sa nu il fortezi cat e inca nerodat, pt. ca ii cresti uzura, odata ce si-a dat drumul il poti folosi mai agresiv fara riscuri mari pt. uzura. evitarea full throtle este de asemenea de dorit pt. ca eviti arderile mai violente care forteaza ansamblul mai tare.

plaja ideala de turatii depinde de curba cuplu vs. turatie. unele motoare ating cuplul maxim rapid si la turatii mici si apoi acesta descreste pe masura ce turezi motorul mai tare. acestea sunt motoarele cu "low end torque" (cazul tipic sunt dieselurile, dar si unele pe benzina). alte motoare (mai ales cel in 4 cilindri de capacitate mica sau medie cum e si al tau de 1.4l de pe kalos) sunt motoare "de turatie" la care cuplul maxim se atinge mai gradual si apoi descreste. aici e bine sa schimbi in treapta superioara putin inainte de atingerea cuplului maxim pt ca ai o plaja de turatii mai mare de parcurs cu un cuplu optim. dealtfel, daca te uiti la aceste motoare cuplul maxim si puterea maxima se ating la turatii apropriate.

exemplul cel mai la indemana imi este la masinile noastre:
Civic 1.7VTEC are cuplul maxim la 4800rpm si puterea maxima la 6300rpm deci o plaja eficienta teoretic de numai 1500rpm. in acest caz nu face sens sa il tii asa de turat pt. ca ai un cuplu aproape la fel de bun si la 4000rpm.
golf 1.8T are cuplul maxim la 1850rpm si puterea maxima la 5500rpm si o plaja de 3650 rpm de cuplu optim. asa ca face sens sa ai ratiile cutiei de viteza mai departate si sa schimbi in treapta superioara la o turatie mai mica pt. treapta respectiva.
Echo
Treptele de viteza se schimba cel mai bine imediat dupa ce motorul a atins turatia de moment maxim. Asta ca sa-ti exploatezi motorul la capacitate. Motorul, in ciuda celor spuse de Madalina, nu i se formeaza caracterul in rodaj, ar fi chiar culmea. Rodajul e necesar ca motorul sa-si creeze singur tolerantele, pentru ca orice lucru produs in serie mare nu e tocmai perfect. Dealerii spun ca noile masini nu au nevoie de rodaj, ceea ce iar e o mare tampenie. Exemplul care-mi vine in in minte acum e cel al unui pantof, la inceput e teapan apoi se "lasa". Asa ca indiferent de motor sau de recomandarile dealerului, prima 1000 de km fa-o respectand regulile rodajului.
James Kilowatt
Nu intotdeauna dealerii vorbesc aiurea cand spun ca nu e nevoie de rodaj. Unii fac rodajul (cel putin la motor) in uzina.
Echo
cand faci o masina in cateva ore nu prea ai timpul sa-i faci si rodaj, o muti cat mai repede in parc si apoi la dealer. Poti sa dai exemple de producatori care rodeaza motorul (nu e vorba de Aston, Rolls, Ferrari sau Maybach)?
James Kilowatt
Porsche laugh.gif
Si or mai fi si altii. E in interesul lor fie sa-ti dea o masian rodata, fie sa te invete sa o rodezi tu atata timp cat sunt obligati sa ti-o repare in garantie. Ce interes au sa spuna ca nu e nevoie de rodaj si apoi sa ti-o repare? Renault scrie in carte cum se face rodajul.... seat, la fel.
Mai sunt unele (ford, de exemplu) care nu te lasa calculatorul sa-ti faci de cap in perioada de rodaj. (am vazut asta la un fiesta diesel din 1999)
Echo
Asta imi aduce aminte de bancul ala cu treptele de viteza, dar e off topic laugh.gif [/quote]
James Kilowatt
E undeva un topic cu glume laugh.gif
Corneliu28126
madalina, cred ca daca ai asemenea probleme cu motorul ar trebui totusi sa consulti si un alt mecanic. de altfel am si vazut la multe service-uri tendinta de a regla motorul "economic". din pacate acest economic inseamna si puturos. insa, cu siguranta, singura memorie pe care o are un motor este cea a uzurii.
am vazut ca exista o teorice, mai ales pe la taximetristi, care zic ca daca merg cu motorul sub-turat nu consuma mult. nimic mai fals: a schimba treptele de viteza cu mult sub turatia de cuplu maxim (parametru ce-l regasesti in cartea tehnica) duce cu siguranta la performanta scazuta (si consumuri relativ ridicate, dependente si de cat de tare apesi totusi acceleratia) si uzura ridicata a motorului, in special a vilbrochenului. momentul schimbarii treptelor de viteza nu este cu totul batut in cuie, el depinde de incarcarea masinii si de drumul in sine. daca urci un deal, si vrei si demaraj, atunci cu siguranta va trebui sa schimbi vitezele la turatii mai mari ale motorului.
dar, una peste alta, motorul, daca stii sa-l "asculti", cam tot timpul iti spune ce treapta de viteza vrea de la tine. si daca-l si asculti, atunci de obicei vei avea consum minim si performanta buna.

QUOTE(madalina)
Despre "rodaj"a si pareri diferite fata de cele prezentate mai sus!

asa cum iti formezi masina in primele mii de km, asa o vei avea! Mergi incet si schimbi la turatii mici, vei avea o masina pututroase. Am un prieten care si-a format toate masinile la fel: pana la 5000 de km de nu a depasit 3000 rpm la benzina, iar acum te rogi de masini sa accelereze.

Eu le-am format pe ale mele mai sportiv, nu le-am fortat la maxim (in prima mie de km nu am depasit 4000 rpm), iar acum sunt foarte multumita de felul cum merg.

E adevarat creste un pic uzura motorului(cam 20%).

Optim este sa schimbi trapta de viteza atunci cand, ai numarul de rotatii in treapta superioara la care ai cuplu maxim.
Rai
In primul rand rodajul nu se face in uzina la masinile obisnuite BMW,Mercedes,Porsche si tot asa rodajul e bine sa fie facut dar la o masina moderna nu trebuie mai mult de 500-1.000 km atat recomanda si producatorii normali.Trebuie sa tii cont de doua lucruri sa nu incarci masina la maxim si sa nu merg prea repede 2/3 din viteza si greutatea maxima primii 500 km putin cu mai atentie si pana la 1.000 km cum vreidar nu mai mult de 2/3 din viteza maxima si ar fii bine drumuri mai intinse.Cat despre celalalte sunt barfe si nebunii sau nestinta.Si cu motorul cald si rece iar e o prostie o masina moderna nu mai are nevoie de asa ceva.Daca se intamla ceva anormal cu masina la primul servis,cu aparate e diagrama stii in cateva minute ce are masina.Sigur eu vorbesc de masini productie mai noua dupa 2002 nici nu mai stiu la cele vechi.Eu pregatesc deja motoarele pentru 2006-07.
madalina
Nu te supara dar eu am scris " sunt foarte multumita de felul cum merg". De aici nu deduc ca am probleme cu motorul. Oricum nu am nici-un fel de probleme cu nici-una dintre masinile mele. (Am cu serviceul la Mazda, dare complet alta discutie!)



Eu am vorbit de un prieten care este convins ca isis protejeaza masinile astfel. Din pacate, am auzit si foarte multi dealeri sfatuind clientii sa mearga cu motorul subturat rau de tot prima mie de km, pentru ca asa va "trai" mai mult motorul.

Cand am luat Yarisul, agentul devanzari mi-a spus sa nu depasesc 2500 rpm in prima mie de km, iar de la service mi-au spus sa merg linistita pana la 4 000 rpm.


Rai, eu stiam ca totusi rodajul motorului se face pe banda, nu pe masina la masinile moderne.
James Kilowatt
QUOTE(Rai)
.Eu pregatesc deja motoarele pentru 2006-07 .



Eu am o intrebare off topic. Pregateste careva un motor cu injectie directa de benzina (gen GDI sau FSI) si supraalimentat, turbo sau compresor? Ar fi de asteptat sa bata astfel tdi-urile in materie de performante, economie si poluare, nu?
f1anatic
Eu unul nici nu stiu cind se schimba. Am cutie automata adevarat dar rar se intimpla ca masina sa nu fie in viteza potrivita. As avea nevoie de ceva semi-automat...adevarat...dar numai pt depasiri, pt a trece intr-o treapta inferioara si a ridica turatzia. Face asta si singura dar sint numai 80% multzumit de rezultate. Daca conduci agresiv e klar ca ajungi spre linia rosie. Daca conduci normal si vrei sa protejezi masina...skimbi 1000+ sub. Acum depinde de masina. Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...Trebuie sa te uitzi la turometru ? Ce s-a intimplat cu sunetul motorului...Cind incepe sa creasca zgomotul...e klar ca esti intr-o treapta gresita !!! Aaah...ascultzi muzica de aude si cel din spatele coloanei ? Bravo tie...atunci punetzi LEDuri pe volan ca Schumi !
Iulian HondaFan
cutiile automate iti rapesc flexibilitatea, chiar daca sunt mai comode si, e adevarat ca au progresat avand nivele de schimb la turatii diferite in raport cu cat de tare apesi acceleratia. ultimele generatii de semiautomatice sau manuale clutchless sunt poate cele mai cool, nu am incercat insa, dar astept sa vad cum sunt: Subaru le -a pus pe noul Outback, VW le are deja pe majoritatea masinilor lor de aici.
Gociu75
QUOTE(f1anatic)
Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...!

turatia la relanti este cam aceeasi la toate masinile indiferent de capacitatea motorului,diesel sau benzina. Nu prea stiu masina care sa nu aiba relanti intre 900-1000 rpm
f1anatic
QUOTE(Gociu75)
QUOTE(f1anatic)
Masinile cu motoare mici sint mai turate la relanti decit cele cu motoare mai mari...!

turatia la relanti este cam aceeasi la toate masinile indiferent de capacitatea motorului,diesel sau benzina. Nu prea stiu masina care sa nu aiba relanti intre 900-1000 rpm


Da. Minivanul meu are 650-700 rpm la relanti. Probabil Schumi-Wagen sa aiba cu un zero mai mult.

Poate la mine e reglata gresit...dar nici nu vad de unde s-ar regla pt. ca e controlat electronic. Poate doar prin cablul de la acceleratzie sa-l mai tensionezi un pic.
Echo
Turatia la relanti e dat de profilul axelor cu came. Una salbatica, cu mult overlap nu o sa-ti stea la relanti decat pe la 1200 - 1500 rpm
sandman
Rodajul inseamna 1000km la orice masina.Nu trebuie sa o turezi f mult ca sa se "aseze"motorul. Dar multi trec cu vederea peste rodaj. Asta pt ca au bani si o schimba la 50de mii de km. Si in plus ei nu au timp de pierdut.smile.gif

Despre shimbatul vitezelor..cum a mai zis cineva, fiecare masina cu cuplul ei. La mine scrie ca cuplul maxim e la 2200rtm. Se si simte. Dar nu poti sa schimbi viteza la turatia asta. Mai ales daca esti intr-o depasire.

Si despre consum...am aflat ca se mananca mai multa benzina/motorina daca motorul e subturat,la 1000-1500rtm.
rafaello5
Nu stiu cine a spus ca regimul de turatie al benzinarelor este intre 1700-3000 de turatii.El se referea atat la consum redus, demaraj dar si uzura prematura a motorului.Eu cred ca pe la 2500-2700 turatii un motor pe benzina ii trebuie schimbata viteza intr-una superioara.Turatia minima ar fi de 1700.Parerea mea! :shock:
Echo
QUOTE
Eu cred ca pe la 2500-2700 turatii un motor pe benzina ii trebuie schimbata viteza intr-una superioara

Da, dar sunt unele motoare pe benzina, si ma refer la cele de cilindree mica care au cuplul maxim pe la 4000 rpm. Daca-i schimbi viteza la 2500 rpm efectiv nu au putere. Intamplator am o Nubira de 1,6 care isi da drumul adevarat pe la 3500-4000. Iar regretatul meu MB 230 CE facea cam aceeasi treaba pe la 3000.
James Kilowatt
totusi, in traficul urban rar ai ocazia sa rupi asfaltul.... Asa ca mai schimbi si la 2500. Eu am una cu motor mic si cuplu maxim la 4000rpm, insa rar ajung sa o turez atat, fie in depasiri fie la deal si la viteze mari pe autostrada.
Iulian HondaFan
la turatie mica peste 1500 regimul cel mai de jos de functionare optima in sarcina si schimbat viteze la 2000-3000rpm ma refeream in sensul de economie maxima, uzura mica a motorului si rodaj, nu pt. putere...

cati km este alegerea fiecaruia, eu am spus ce se recomanda aici de producatori. oricum e clar ca este o chestie graduala si prima mie de km este mai importanta decat urmatoarele cateva mii. cum am spus motorul 1.7VTEC al civic de aici s-a "asezat" abia pe la 16-18000Km... eu asa am observat si asa am vazut impresii si la alti posesori pe edmunds.com.

consumul la turatie mica este cel mai mic in majoritatea cazurilor, depinde si de cum e setat cipul, uneori injectia se face mai generos la turati mici ca sa amelioreze cuplul la aceste rotatii, care la motoarele mici pe benzina este mult mai mic decat cuplul lor maxim ( panta initiala pe graficul turatie cuplu este relativ aplatizata la aceste motoare, fata de turbo benzina si diesele la care este abrupta: ultimile au "low end torque").
Iulian HondaFan
QUOTE(MR28673)
Eu am o intrebare off topic. Pregateste careva un motor cu injectie directa de benzina (gen GDI sau FSI) si supraalimentat, turbo sau compresor? Ar fi de asteptat sa bata astfel tdi-urile in materie de performante, economie si poluare, nu?


noul GTI e FSI turbo dar nu stiu f multe amanunte: 2litriFSI turbo, 200CP si 280Nm fata de actualul 1.8T cu 180CP si 225Nm la un consum se pare un pic mai bun pt FSI... clar e un progres semnificativ.
James Kilowatt
Da. Si chestia si mai buna e ca are un cuplu apropiat de cel maxim intre 1800 si 5000 rpm, adica sta chiar mai bine si decat diesele aici. Nu e chiar perfectiunea, insa e un pas clar inainte.
Iulian HondaFan
si actualul 1.8T are cuplu maxim la 1900rpm si sta plat pana pe la 5500rpm... si alte turbo pe benzina se comporta similar din cate stiu eu.
James Kilowatt
1.8T 20V 235 Nm à 1950 tr/mn. Clar ca nici asta nu e rau.
Sa fiu sincer, nici nu mai stiu altul pe piata pe aici.... Oricum si asta e destul de rar, e concurat puternic de motorul de 1.9TDi 160 CP de pe Seat Ibiza si Leon Cupra.
In state de unde vine pasiunea asta pentru cai putere? Aveti limite de viteza mai mici decat in europa... la semafor se pleaca intotdeauna ca din tun? de ce sunt necesare motoare atat de mari?
G e o r g e
pentru ca isi permit !

la 1$ si ceva galonul (3.6L) cred ca si tu ti-ai permite , nu ?

nu ca la noi la 31-37 mii L
James Kilowatt
E de 4 ori mai ieftin decat in Europa, si salariile sunt probabil duble.... E si asta un motiv. Insa mi se pare un sacrilegiu sa ai 250CP si sa mergi cu 50 la ora in oras sau 130 pe autostrada...
Iulian HondaFan
1) benzina e acum 1.75-2.00$ galonul...

cred ca george are dreptate.. pt ca isi permit si pt ca asta e mediul inconjurator aici...

fara indoiala ca e mai comfortabil sa ai o masina mai puternica si deja mie acum mi se pare ca tot ce e in sub 11 sec suta e letargic ca masina.

dar o groaza de batrani umbla in buick-uri de 8 sec suta, cum ar umbla cu Dacia 1300 in Ro: abia accelereaza de la stop si merg cu 5-10 mph ( 8-15km/h) sub viteza maxima de pe acel drum. lor e clar ca nu le trebuie V6-le alea de 200-250cp.

aici in Midwest se pleaca de la stopuri ceva mai tare dar in zona NYC nu se pleca mai repede decat in Ro pt. ca pur si simplu traficul din NYC nu prea permite chestia asta, chiar daca scule sunt din belsug.

puterea motorului este un factor de protectie activa, deci pana la un punct chestia nu mi se pare exagerata.

o alta chestie aici in Midwest este ca o groaza de intersectii au "stop all way" adica toti care intra in intersectie trebuie sa opreasca la stop si, primul ajuns, dupa ce a oprit merge mai departe in directia lui, samd ( in Ro chestia asta cred ca ar fi reteta pt. blocat intersectia, dar aici lumea asteapta si se invita unii pe altii sa treaca primii daca au ajuns aprox. in acelasi timp). rutina mea zilnica inseamna tronsoane de drum de 1-2 km apoi stop. deci pleaca... 60-100 km/h... opreste, samd... in aceste stil de condus apreciezi un demaraj mai vioi pt. ca drumurile sunt relativ libere, si de multe ori esti singurul la stopul respectiv. eu unul nu ma pot abtine sa nu o pisc la aceste plecari, de buna seama ca imi place acceleratia mai mult decat viteza in sine.

chiar si in aceste conditii GTI-ul cu toti poneii lui ma duce in jur de 9 l% chiar mai putin decat il ducea pe tata Dacia 1300 prin Bucuresti, deci nu consider chestia ca o risipa ( vreau nu vreau, scara de valori este in mare tot cea care mi s-a intiparit din Ro).
Iulian HondaFan
si am o intrebare pt. voi.

e mai bine sa scot masina din viteza cand incep sa decelerez inaintea unui stop sau sa o tin in viteza? am, desigur, transmisie manuala.
robert constantin31470
Marius nu are rost sa apes pedala la orice frana, incetinesti pana aproape de oprire, dupa care scoti din viteza si nu tine piciorul pe pedala. Asa mergeam eu inainte si acum s-a stricat rulmentul de presiune deci incearca sa apesi pe ambreajul cat mai putin.
G e o r g e
in frana de motor , motorul nu consuma. adica dc o lasi sa curga in viteza cuplata nu va consuma :bounce:
Iulian HondaFan
asta am auzit si eu ca la motoarele cu injectie cipul taie injectia daca iei piciorul de pe acceleratie si o lasi sa curga in viteza, dar nici in relanti nu consuma mult si mergi cu un impuls o distanta mai mare...

de asta intrebarea mea: mai mult la relanti vs. mai putin in viteza.
Iulian HondaFan
QUOTE(robert constantin31470)
Marius nu are rost sa apes pedala la orice frana, incetinesti pana aproape de oprire, dupa care scoti din viteza si nu tine piciorul pe pedala. Asa mergeam eu inainte si acum s-a stricat rulmentul de presiune deci incearca sa apesi pe ambreajul cat mai putin.


nu apas intodeauna ambreiajul cu frana decat daca trebuie sa si schimb intr-o treapata inferioara. ambreiajele hidraulice, cum e si cel de pe golf se uzeaza mai putin si sunt in general mai fiabile decat cel cu disc dar, ai dreptate, tot trebuie expoatat cu grija. merci de sfat.

de asemenea cutiile de viteze automate sunt mai fiabile in general decat transmisiile manuale dar au alte dezavantaje.
Nazareno Gabrielli
Eu am o masina ceva mai veche. Un Opel Kadett, motor 1300 cmc, de 75 de CP. Schimb vitezele la 2800-3000 de rotatii cu exceptia vitezei intai pe care o schimb la o turatie mai joasa.
Mecanicii zic ca turatia la relanti trebuie sa stea pe la 850-900, la benzinare. La mine sta un pic mai jos, dar acum ca vine iarna o ridic un pic ca sa nu am probleme la pornire.
Dan-Cristian29086
De când am lansat chestia cu rodajul și de când am dat tonul la o sumedenie de discuții care mai de care mai interesante și în același timp contradictorii, mașinuța mea a ajuns aproape la 15 000 de km. Mi-a arătat cât de tare poate merge (180km pe oră fără probleme de trepidații, motor foarte turat sau alte chestii) și cât de mult poate consuma câteodată (15% la o viteză de 170 - 180 km pe oră). Nu știu câte dintre sfaturile pe care mi le-ați dat le-am și urmat dar vreau să vă povestesc că am condus-o în regim de 2000 - 5000 de rotații pe minut (oraș - afară și autostradă) și mașinuța merge excelent. Dar NUMAI PESTE 2000 RPM. Altfel este ca o babă.
Mulțumesc foarte mult pentru lucrurile frumoase pe care le-am învățat de la voi...
C
CZY
La KIA mea in manual au vrut cu tot dinadinsul sa evite explicatiile savante asa ca au ignorat cu gratie orice referire la turometru. Exista in schimb un tabel in care se spune "ca e bine" sa schimbi din 1 in 2 la 25km/h din 2 in 3 la 45 km/h din 3 in 4 la 62 de km/h si din 4 in 5 la 79km/h. Bine ca nu ma pun sa scot si sublerul in trafic sa masor diferenta dintre 25 si 30 km/h :tongue:
Sfatuit de prieteni am mers cam 6 luni la inceput fara muzica si ascultam motorul. Am ajuns sa schimb rutinier la 2000 rpm si niciodata mai jos de 1000 rpm. Kia Rio este si o masina zgomotoasa, e prost antifonata si motorul rage ca un magar peste 3000 rpm. La drum intins pe autostrada am tinut-o in 4000-4500 rpm la 140 km/h (peste aceasta viteza cand mi-oi lua BMW :cheers: ) Cred ca am sa-i fac o antifonare completa (adica si la capota nu numai la portiere, cum da coltul ierbii) pentru ca peste 100km/h trebuie sa ridici volumul la muzica, moment in care nu te mai intelegi cu pasagerii :brave:
Iulian HondaFan
hmm, Accentul meu nu era chiar asa zgomotos, am mers mii de Km la 120-130km/h si am putut conversa normal cu consoarta ( cateodata chiar ar fi fost mai bine sa nu ne putem intelege... laugh.gif ... cine e casatorit stie cum e... "mergi mai incet", "nu sta in fundu' lu' ala", "hai sa ne oprim ca vreau sa...").
Gica-6
QUOTE(Marius-Iulian)
( cateodata chiar ar fi fost mai bine sa nu ne putem intelege... laugh.gif ... cine e casatorit stie cum e... "mergi mai incet", "nu sta in fundu' lu' ala", "hai sa ne oprim ca vreau sa...").


Perfect de-acord ! Uneori e asa bine cand esti singur in masina... chiar si la drum lung.

CZY, mi se pare ca la cum recomanda Kia in manual sa schimbi vitezele, ar fi trebuit sa mergi cu ea turata saracuta, mai ales trapta 1 si 2. Acum la 2000 de rpm, cum spui tu ca obisnuiesti sa schimbi, cred ca e cam putin, adica asa cum mai spunea cineva pe topicul asta, nu e bine deloc sa fie subturata. Si eu schimb pe la 2300-2500, dar s-ar putea ca Rio al tau sa aiba cuplu bun la turatii mici si sa fie usurica si atunci sa fie bine.
Caragheorghiev30752
pt. 1.4-16V-2700-3000 si ai cele mai OK demaraje
Catalin32189
Am si eu citeva intrebari referitaore la stilul de condus pentru 2.0 HDi si in general pentru motoarele Diesel - eu sunt la prima masina Diesel.
1. La ce turatie schimati treptele de viteza pentru condus "normal"? Dar pentru condus sportiv?
2. Cum se procedeaza cel mai bine in depasiri? Se pare ca faza de la benzina cu retrogradatul treptei de viteza pentru turatie mai mare nu e necesara pentru ca dieselul trage la turatii mai joase. Atunci cum? Pedala in podea? Daca da, cit de tare afecteaza acel "turbo lag"?
3. In general, in ce plaja de turatii tineti motorul, fara sa schimbati treapta, in sus sau in jos?
Multumesc si sa auzim de bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.