IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

De ce nu putem circula 100% CORECT?

This topic is about De ce nu putem circula 100% CORECT?, the author, Alex-F1, wrote about: Inainte de-a vorbi despre altii, sa ne analizam mai intai pe noi: circula careva de aici 100% CORECT cu masina pe sosele, adica sa respecte legea pana ... To read more just scroll down

7 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> De ce nu putem circula 100% CORECT?
Alex-F1
post Dec 4 2008, 03:28 AM
Post #1


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Inainte de-a vorbi despre altii, sa ne analizam mai intai pe noi: circula careva de aici 100% CORECT cu masina pe sosele, adica sa respecte legea pana la cel mai mic detaliu? De exemplu, cati km consecutivi puteti parcurge fara sa incalcati ABSOLUT DELOC regulile de circulatie? 50? 100? 500? Sau sa reformulam intrebarea in timp: puteti conduce de exemplu o saptamana intreaga fara sa incalcati ABSOLUT DELOC regulile de circulatie? Ma refer chiar si la cele mai minore/banale reguli, cum ar fi:

- semnalizarea corecta (din timp) si intotdeauna la schimbarea directiei de mers
- incalcarea liniei continue, oriunde ar fi ea, chiar si inainte de semafoare
- pastrarea distantei regulamentare
- respectarea culorilor semafoarelor
- parcarea numai in locurile amenajate
- folosirea corecta a luminilor masinii
- purtarea centurii de siguranta
- viteza in localitati si in afara
- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra
- transportatea copiilor numai in scaunele speciale
- respectarea limitarilor de viteza
- claxonatul in localitati biggrin.gif
- respectarea indicatorului STOP
- etc etc etc

Io as zice ca cel mai corect sofer roman nu este in stare (fara sa-si propuna in prealabil) sa parcurga mai mult de 100 km legati, fara sa comita cel putin o greseala cat de mica in trafic! Voi ce ziceti? Io am incercat sa merg exemplar o zi intreaga (~ 40 km) prin oras, respectand cu sfintenie toate regulile si am reusit (zic io), deci se poate, dar recunosc ca, daca nu-mi propun dinainte cu adevarat, nu reusesc sa nu calc stramb destul de frecvent as zice.... whistling.gif Voi va recunoasteti greselile? Care ar fi cele mai frecvente? Si intrebarea suprema: DE CE noi nu respectam regulile 100% (sau cat mai aproape de 100%)? Ce ne impiedica sa facem asta? Am intalnit de nenumarate ori in fata mea soferi care, in 1 km au incalcat cel putin 2-3 reguli de circulatie!!! Oare care-o fi baiul cu romanii? Chiar asa suntem de retardati? ninja.gif

This post has been edited by Mariustom: Dec 4 2008, 05:37 AM


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicu.2oo5
post Dec 4 2008, 07:44 AM
Post #2


novice
**

Group: Membri
Posts: 24
Joined: 12-October 08
From: Oradea
Member No.: 118.227



Parerea mea, ca fost instructor auto, este ca e imposibil sa circuli 100% corect prea mult timp si in niciun caz o zi intreaga. Daca cineva afirma ca circula absolut corect si intotdeauna, sau e mincinos, sau nu cunoaste legea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 4 2008, 08:32 AM
Post #3


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Nicule, daca nu ne spui si de ce raspunsul tau nu are nicio valoare.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicu.2oo5
post Dec 4 2008, 08:42 AM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 24
Joined: 12-October 08
From: Oradea
Member No.: 118.227



QUOTE (klm @ Dec 4 2008, 08:32 AM) *
Nicule, daca nu ne spui si de ce raspunsul tau nu are nicio valoare.

Sa-ti dau cel mai simplu exemplu: semnalizarea.
In localitati este obligatorie semnalizarea cu cel putin 50 de metri inainte de schimbarea efectiva a directiei de mers. Poti semnaliza intotdeuna cu 50 de metri inainte? Cum semnalizezi iesirea dintr-un sens giratoriu cu 50 m inainte de-a o face? Iar daca sensul giratoriu este in afara localitatii...
A fost cel mai simplu exemplu ce mi-a venit acum in minte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Dec 4 2008, 09:07 AM
Post #5


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



Perfect de acord cu faptul ca nu poti respecta TOATE regulile de circulatie. Dar poti restecta cat poti de multe.

Iata, din lista lui Alex (Shindler) ce respect. Ce nu trec se subintelege.

- semaforul
- semnalizarea din timp (poate nu sunt fix 50m, dar sigur semnalizez la macar 30-40)
- folosirea luminilor in mod corect
- purtarea centurii de siguranta
- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra
- respectarea indicatorului STOP

Ok, ar fi si altele, dar nu se intampla totdeauna. Ma straduiesc sa respect toate regulile, dar uneori e imposibil. De ce e imposibil? Nu stiu, nu fac pe perfectul dar din experienta mea in tarile straine pot spune ca traficul acolo e altfel. Oamenii sunt mult mai curtenitori, mai relaxati. La noi parca suntem toti nebuni.
Si am respectat regulile de circulatie (TOATE) cale de 1500 km. Anume din Ungaria pana in Austria si inapoi. Cu limite de viteza, cu de toate. De ce se poate la ei si la noi nu? Teama pazeste bostanaria... asta ar fi un argument bun. Celalalt (la fel de bun) ar fi infrastructura superioara.


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Dec 4 2008, 09:21 AM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Alex. in codul rutier nu e trecuta o distanta minima pe care o sa pastrezi raportat la masina din fata. Tu trebuie sa o apreciezi in functie de diversi factori, nu intram detalii.
Fac si eu ca si Tudor si enumar ce respect smile.gif

- semnalizarea corecta (din timp) si intotdeauna la schimbarea directiei de mers
- neincalcarea liniei continue, oriunde ar fi ea, chiar si inainte de semafoare
- pastrarea distantei regulamentare
- respectarea culorilor semafoarelor
- parcarea numai in locurile amenajate(sau pe trotuar daca acesta permite)
- folosirea corecta a luminilor masinii
- purtarea centurii de siguranta
- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra(daca mi-a sarit pe zebra cu 2 m inainte sa ajunga rotile mele acolo nu mai opresc ca n-am cum, altfel opresc biggrin.gif)
- transportatea copiilor numai in scaunele speciale(n-am kinderi dar am de gand sa folosesc scaune din asta cand va fi nevoie tongue.gif)
- claxonatul in localitati (claxonez numai in situatii limita)
- respectarea indicatorului STOP

In principiu eu sunt genul care o sa moara cu lege-n mana si incerc pe cat posibil sa respect regulile circulatiei. Problema e ca pana acum nu am avut decat de suferit: nervi, usa pocnita, injuraturi, intersectii blocate si altele smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adrian_flavius
post Dec 4 2008, 09:26 AM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.230
Joined: 4-January 08
From: Pitesti
Member No.: 115.965



Eu sunt primul care sa recunoasca ca nu respecta toate regulile de circulatie...ce incalc (destul de des, as zice...): vitezele legale (maxime sau impuse prin indicatoare....), folosirea luminilor (asta pana saptamana trecuta, cand am inteles de la colegii de forum ca proiectoarele de ceata chiar deranjeaza...asa ca m-am auto-obligat sa nu le mai folosesc decat cand trebuie...), benzile continue dinaintea semafoarelor, oprirea/stationarea interzisa, mai ales prin centrul Pitesti-ului...

Opresc acolo unde scrie STOP (chestie de obisnuinta, sanatoasa, as zice...e pus cu un anumit scop acolo, de obicei sunt intersectii fara vizibilitate, mai bine opresti si te asiguri...), acord prioritate acolo unde trebuie (mie mi se par muuuult mai periculoase situatiile de neacordare de prioritate decat cele in care e vorba de viteza...), acord prioritate pietonilor pe treceri, semnalizez inainte de manevre (chit ca nu am 50 m la dispozitie, din motive de infrastructura...), nu merg niciodata fara centura de siguranta, oblig si pasagerul din dreapta (chiar si cand folosesc Dacia sau Matiz-ul, masini care nu au piuitul ala infernal de la Totos...laugh.gif...), respect semafoarele (daca s-a pus galben, deja ma opresc, chit ca-mi iau claxoane si flash-uri de la cei din spate...mai ales in Bucuresti patesc chestia asta...), n-am mers niciodata pe contrasens pe o strada cu sens unic...

Nu am incercat niciodata sa vad cat timp/km pot merge fara sa incalc vreo regula de circulatie...poate o s-o fac intr-o zi, sa vad cum e...dar nu stiu daca poti face treaba asta in Romania prea mult timp...un singur exemplu de incalcare fortuita a regulilor: DN, linie continua, carute (2-3 una dupa alta), liber in fata lor, liber pe contrasens...sa-mi spuneti cati dintre noi stau un spatele carutelor 10-15 minute, cu mers ca de melc, pana se termina linia continua?!...nu ai cum...te bagi imediat ce ai loc, chit ca ai incalcat banda continua...cred ca te poti prevala de prevederile decretului privind regulile de circulatie, referitoare la depasirile involuntare, mai ales ca, din cate stiu eu, carutele si atelajele nu (mai) au voie pe drumurile nationale si cele europene...si asemenea cazuri sunt multe, si dese, si peste tot in tara lui Papura-Voda...


--------------------
Adrian Flavius

Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!!
Logan 1.6 MPI 8v Ambition

Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 4 2008, 10:51 AM
Post #8


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Nicu, semnalizezi in ambele sensuri ca sa fii sigur devil.gif !
Lasand gluma la o parte, traficul din oras la ore aglomerate suporta anumite modificari in modul de a sofa care uneori nu sunt conforme legislatiei in vigoare, la noi e nasol ca trebuie sa anticipezi si ce vrea sa faca berbecul din spate/stanga/dreapta daca nu vrei sa-ti faci abonament la casco dar mi se pare cel mai important sa acorzi prioritate celor care o au si sa incetinesti/opresti la trecerile de pietoni; daca s-ar respecta astea nu cred sa mai avem probleme cu traficul.

Am mai mers eu intr-o zi total distrat si cand mi-am dat seama ca am trecut fara sa vad nicio dunga alba de la vreo 2 treceri de pietoni (desi erau pe asfalt), am oprit, am fumat o tigara, am ajuns acasa si am lasat masina in fata blocului, mai bine folosesc microbuzul decat sa merg distrat.



--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FAR EASTERN
post Dec 4 2008, 02:28 PM
Post #9


Tree Hugger
******

Group: Membri
Posts: 3.097
Joined: 30-January 08
From: Botosani, RO
Member No.: 116.228



QUOTE (Nicu.2oo5 @ Dec 4 2008, 08:44 AM) *
Parerea mea, ca fost instructor auto, este ca e imposibil sa circuli 100% corect prea mult timp si in niciun caz o zi intreaga. Daca cineva afirma ca circula absolut corect si intotdeauna, sau e mincinos, sau nu cunoaste legea.


Cu scuzele de rigoare, Nicu, dar cred ca faci parte din clanul instructorilor care stau cu ochii mai mult pe ceas sa vada cand se termina ora de curs. Asta pentru ca tu insuti incerci sa furnizezi scuze pentru nerespectarea regulilor pe care le predai. E ca si cum un profesor de... liceu, sa zicem, ar fi indulgent cu elevul sau pentru ca literele din manual sunt greu de citit, fiind scrise cu italic.
nu e zi in care sa nu vad masiini de scoala de soferi, conduse de catre instructori, mai rau decat elevii insisi. Nu mai zic de parcari in toate locurile posibile. Si daca incerci sa-mi servesti faza cu "oras aglomerat" sa stii ca nu tine.

QUOTE (Nicu.2oo5 @ Dec 4 2008, 09:42 AM) *
QUOTE (klm @ Dec 4 2008, 08:32 AM) *
Nicule, daca nu ne spui si de ce raspunsul tau nu are nicio valoare.

Sa-ti dau cel mai simplu exemplu: semnalizarea.
In localitati este obligatorie semnalizarea cu cel putin 50 de metri inainte de schimbarea efectiva a directiei de mers. Poti semnaliza intotdeuna cu 50 de metri inainte? Cum semnalizezi iesirea dintr-un sens giratoriu cu 50 m inainte de-a o face? Iar daca sensul giratoriu este in afara localitatii...
A fost cel mai simplu exemplu ce mi-a venit acum in minte.


Aici zi-mi te rog cum invatai tu elevul sa faca. Daca nu avea simtul orientarii, cum il faceai sa aprecieze 50 m? Cat despre semnalizarea incepand din sensul giratoriu... pai pana ajungi in sensul giratoriu, nu stii in ce directie urmeaza sa apuci? Reperul pentru semnalizare in cazul asta nu e intrarea in intersectie? Deci cand esti in sens, nu trebuie deja sa semnalizezi?

Parerea mea e ca e bine ca esti fost instructor.

Imi cer scuze din nou ca sunt asa vehement. Si rog a nu se considera atac la persoana.

ON TOPIC:
Mai bine zic de ce nu respect, lista fiind mai scurta.
-nu prea imi iese semnalizarea schimbarii directiei de mers, dar asta cam in, eu stiu, 1 % din cazuri. Dar se pune, nu? Iar asta fara sa creez probleme in trafic. Pur si simplu se mai intampla pentru ca sunt atent la altele, nu pentru ca nu vreau sa o fac.
Ah, si exemplul lui adrian cu linia continua si carutele. Dar niciodata pe un pod. Cam atat.
Pentru cine nu crede, intrebati-l pe ToRnada. smile.gif



--------------------
prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008
QUOTE (f1anatic @ Oct 16 2006, 10:16 PM) *
Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ...

<< Drive safely! Girls preffer you in one piece!>>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 4 2008, 02:56 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



eu eu eu... eu pot circula o saptamana fara sa incalc vreo regula de circulatie thumbsup.gif
Asta daca e o saptamana normala in care merg la birou si vin acasa si atat... daca ies in afara localitatii... nu, nu pot... nu pot sa respect limitarile de viteza, pur si simplu nu pot... sa merg cu 100 in afara localitatii nu e asa greu, dar de la 100 sa franez la 50 doar ca sa parcurg 500 de metri printr-un catun, asta nu.

Singura regula pe care nu (prea) o respect cand ma duc la birou este pusul centurii... mi se pare aiurea sa imi pun centura cand stiu ca pana la birou nu voi depasi 20 km/h...

In oras in general respect regulile de circulatie... si asta se datoreaza in principal fumatului... am deja un reflex ca atunci cand urc in masina sa imi aprind o tigara... nu pot sa gonesc prin trafic, sa fac slalom printre benzi, sa trec pe galben, etc... si sa fumez in acelasi timp. Asa ca sfatul meu pentru cei care au probleme cu respectatul regulilor in orase (atentie, orase, nu localitati aflate pe drumuri europene) este sa se apuce de fumat, desigur vor muri probabil de cancer, dar parca e preferabil sa mori de cancer la 65 de ani de cat sa crapi la 35 izbit de un tir in timp ce incercai sa treci pe galben/roz/rosu cu 100 la ora...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi.mitrea
post Dec 4 2008, 03:30 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



@Halba: Ce motive mai inventezi ºi tu pentru a justifica faptul cã fumezi thumbsup.gif Aºa spune ºi frate-meu. E adevãrat, dar dacã eºti cu adevãrat potolit poþi sã mergi regulamentar ºi fãrã þigãri.

@FAR: Nu sunt de acord cu tine, plecând de la faptul cã eºti prea dur cu Nicu. Dupã mine, un instructor auto bun trebuie sã pregãteascã elevul sã conducã regulamentar (a se înþelege sã respecte cu sfinþenie regulile), cu excepþia situaþiilor în care dacã o faci încurci traficul sau te pui pe tine ºi pe ceilalþi în pericol.

Deci e mai important sã (poþi ºi sã fii învãþat) adaptezi stilul la condiþiile de trafic.

De multe ori, de cele mai multe ori, tronsoanele de drum în lucru au limitã 20-30 km/h ºi nu e niciun muncitor. Eu merg cu cel puþin 60 km/h în cazul ãsta. Când sunt muncitori ºi utilaje înþeleg, mã conformez, dar e absurd sã merg cu 30 km/h pentru cã niºte tâmpiþi au uitat sã vinã la muncã sau au uitat sã ia un indicator pus unde lucrãrile s-au terminat.

NU respect în mod constant:

- semnalizarea schimbãrii directþiei de mers cu 50 m ºi 100 m înainte de începerea manevrei
- limita de vitezã în localitãþi
- linia continuã dublã sau simplã pe traseu de munte. de multe ori am vizibilitate bunã spre excelentã, iar dacã mã ajutã maºina depãºirile sunt o joacã de copil. E stupid sã stai kilometri întregi în spatele unui tir pe Vãlenii de Munte - Braºov (Cheia) doar de dragul unei linii albe continue.

Nu-mi amintesc sã încalc ºi alte reguli. Bine... în oraº încalc aproape tot, mai ales când e aglomerat. Respect totuºi culorea semaforului ºi semnele de prioritate. În rest, nimic.


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Dec 4 2008, 03:31 PM
Post #12


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(HalbaSus @ Dec 4 2008, 02:56 PM) *
Asa ca sfatul meu pentru cei care au probleme cu respectatul regulilor in orase (atentie, orase, nu localitati aflate pe drumuri europene) este sa se apuce de fumat, desigur vor muri probabil de cancer, dar parca e preferabil sa mori de cancer la 65 de ani de cat sa crapi la 35 izbit de un tir in timp ce incercai sa treci pe galben/roz/rosu cu 100 la ora...

Aoleu, Halba, urat din partea ta verymad.gif woot.gif no.gif , se moare pe la 50-60 ani biggrin.gif . Pe mine nu m-a deranjat niciodata tigara la volan si pot spune ca reusesc sa conduc la fel de... (hmm, hai sa nu zic cum); daca e vorba de masini fara servo-directie inclin sa-ti dau dreptate, oricum de la SN in sus poti invarti de volan si cu o mana (nu mai zic de Matiz, cu volanul aluia te joci si fara servo).
Inca un lucru: unde vezi tu tiruri mergand cu 100 kmh prin orase in timp ce semafoarele se fac galbene laugh.gif teehee.gif ?!

This post has been edited by klm: Dec 4 2008, 03:33 PM


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pmhoria
post Dec 4 2008, 04:24 PM
Post #13


Around
******

Group: Membri
Posts: 1.476
Joined: 6-November 07
From: Timisoara
Member No.: 115.360



@klm
Tiruri sunt in toate orasele mari care nu au centura .... de ex Tm. Acuma e clar ca nu au 100 la ora dar sa stii ca la noi toate tirurile pe care le vad pe Calea Aradului trec pe galben, ca sa nu mai vb de rosu

@Halba
Din cauza celor explicate mai sus lui klm, recomand purtarea centurii si daca se merge pana la servici cu 20km/h


--------------------
G,RAV,5,4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 4 2008, 04:27 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



era vorba de relaxare, imi aprind tigara tocmai din dorinta de a ma relaxa, asta inseamna ca sunt incapabil sa ma agit... nu ca nu as putea face slalom cu o singura mana pe volan... in plus faza cu fumatul era mai mult o gluma, sper ca s-a inteles asta - nu instig pe niimeni la fumat.

tirul poate sta si pe loc sau sa mearga cu 5 km la ora... daca tu vii cu 100 la ora si te infigi in el tot aia e...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 4 2008, 05:17 PM
Post #15


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



E o discutie fara rost.

Dupa cum s-a mai spus, nu poate nimeni niciodata sa conduca 100% correct - si indiferent daca tu pretinzi ca o faci, altcineva in traffic nu o va face si te va forta sa iei masuri care te vor departa de marja de correctitudine 100%.

Si apoi. Aceasta este o discutie - versiunea AUTO - a celei cu Rusuinea de a fi Roman. Eu nu particip niciodata si nici nu citesc in acel topic decit ocazional pt ca mie personal nu imi e rusine sa fiu Roman. Una la mina. Si doi. Motivele fundamentale pt. care voi cei care participati in acea discutie si pe care le exemplificati, sint aceleasi pt care nu se poate conduce corect. Le stiti voi mai bien ca mine.

Si la final. Si in alte lumi se incalca legea rutiera. Si aici in America. Si eu. Problema este ca noi aici avem o mentalitate prin care totusi ne auto-sesizam si ne impunem anumite limite de "incalcat" legea - daca viteza limita pe autostrada este 65 - va asigur eu din suflet ca traficul se va misca in medie cu +10 mph si cei mai abitiosi nu vor trece de 80 mph. Si o facem toti ca group. Da poate este spiritul de turma, dar il aplicam corect. Particip pe mai multe forumuri- internationale - de masini...si numai aici aud - adica citesc - despre faptele de vitejie ale lui X sau Y care a facut 2 ceasuri de la Brasov la Constanta sau ca merge cu 140-160 kph pe sosea inter-urban si pe urma se plinge de consum de 20 L% cu SUV-ul. Sau alt exemplu. Am un amic fff bun care chiar nu pot conduce potolit cind e singur. Cind sintem la el la "tara" in indiana, fiecare curba si fiecare semafor este o plecare din pole-position. In timp ce il calmez de fiecare data cind am ocazia - va asigur cu cea ma completa certitudine ca in "school zones" merge cu 20mph (viteza legala) si pe cruise control. Cu alte cuvinte nebuneala si isterie - cu limite. Auto-impuse.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Dec 4 2008, 05:32 PM
Post #16


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



QUOTE
Cat despre semnalizarea incepand din sensul giratoriu... pai pana ajungi in sensul giratoriu, nu stii in ce directie urmeaza sa apuci? Reperul pentru semnalizare in cazul asta nu e intrarea in intersectie? Deci cand esti in sens, nu trebuie deja sa semnalizezi?

Cred ca nu ai nici o urma de dreptate cu treaba asta:

Sa zicem ca te apropii de un giratoriu si stii ca o sa iesi pe a 4-a iesire din 6. Ce semnalizezi? Stanga si schimbi semnalul in mijlocul giratoriului Cu 50 metri inainte - cand mai ai iesirile 2 si 3?
Sau dreapta de la inceput si nu executi ce semnalizezi la iesirile 1, 2, si 3?


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andreistn
post Dec 4 2008, 06:08 PM
Post #17


novice
**

Group: Membri
Posts: 43
Joined: 12-November 08
Member No.: 118.522



eu am observat o chestie, cu cat esti mai aproape de locul unde stai, cu atat respecti mai putine reguli. de ex pe strada pe care stau ca sa intru din sosea, intru pe linie continua, nu ma intereseaza ca sunt "la mine acasa", sau tot pe strada mea este un scuar in mijloc si sens unic de o parte si de alta, dar mi-e indiferent cum este sensul acolo eu intru cum vreau smile.gif). bineinteles ca sunt mai atent cand fac o neregula de genul asta dar observam asa o stare de fapt cred ca mai multora dintre voi vi se intampla. in rest in principiu cu claxonatul o fac doar extrem de rar in cazuri serioase; trecerile de pietoni si semnele de prioritate sunt sfinte pentru mine, nu merita cateva secunde pe care le castigi in plus viata sau sanatatea ta si a altora; in rest mai sunt situatii in care nu sunt sigur cum ar fi regulamentar sa fac, de ex pe unde am voie sa intorc sau chestii de genul asta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 4 2008, 06:28 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



@f1anatic, si noi avem reguli auto-impuse, cred ca toata lumea are, ca tot ai dat exemplul cu 20% consum la suv la viteze de 160 km/h, exemplu care cred ca se referea la o afirmatie a mea in care ziceam de consumul unui SUV pe autostrada la acea viteza: limita in europa pe autostrada e de 130 km/h (80 mph), iar traficul se deplaseaza in functie de autostrada si de gradul de aglomerare intre 140 si 160, deci in medie cu 15% in plus, iar aia mai nervosi vor merge deobicei pana in 180 dar deobicei fara sa mentina constanta aceasta viteza. Din ce spui tu reiese ca si in state se incalca limita de viteza aproximativ cu aceasi marja. Nu vad unde ar fi diferente aici...

Desigur asta se refera la partea europeana in care chiar exista autostrazi, in Romania e altceva, noi nu avem autostrazi, noi avem niste drumuri europene unde viteza maxima e 100 km/h si din 5 in 5 km se trece printr-un sat unde limita este 50 km/h. In conditii normale de trafic (o chestie utopica in ultimii ani pe majoritatea drumurilor) majoritatea covarsitoare a soferilor incearca sa pastreze o viteza de deplasare de aproximativ 120 km/h, ceva mai mica in localitati... Deja apare prima problema, chiar daca mergi legal (100 km/h) este nefiresc/inuman sa incetinesti odata la 5 km la jumatatea vitezei tale de deplasare iar peste 500 de metri sa accelerezi la loc la 100 km/h... a doua problema este traficul, care nu iti permite deobicei o deplasare constanta cu 100-120 km/h pentru ca la fiecare km gasesti camioane... care merg cu 80-90 km/h, deci deja pentru a le depasi ai nevoie de o viteza sensibil mai mare, iar dupa dupa cativa km de mers in spatele camioanelor cu 80 la ora, chiar daca nu te grabesti niciunde vei simti nevoia (umana zic eu) de a mari un pic ritmul, deci daca ipotetic vorbind prinzi o bucata de drum drept e posibil sa accelerezi la 160 aproape instinctual (oricum chestia asta dureaza maxim cateva minute pentru ca din nou vei da de camioane).

Cei care spun ca au scos viteze medii de peste 100 km/h intre localitati pe drumuri europene fie vorbesc din trecut (cand era posibil), fie au facut traseul noaptea-dimineata cand traficul e mai redus, fie sunt shumacheri in devenire si au o masina extrem de performanta, fie mint. In romania nu te poti deplasa rapid, poti in cel mai bun caz sa ai o viteza de varf mare dar media orara nu va trece decat foarte rar de 100 km/h (in romania, atunci cand merg "tare" media orara este de 70-80 km/h, daca merg normal (aproape legal) este intre 60-70 km/h).

Ahhh... ca exista unii care merg cu 200 km/h pe drumuri interjudetene, depasesc in curbe fara vizibilitate, si au un comportament absolut iresponsabil. Desigur ca avem si din astia, dar totusi sunt o minoritate. Minoritate pe care o aveti si voi presupun din moment ce aia de la reality tv au suficient material incat sa prezinte zilnic urmariri cu elicoptere & stuff.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 4 2008, 06:58 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu respect, de vreo doua saptamani, toate regulile. Motivul: N-am incotro biggrin.gif Cand mergi bara la bara cu 15km/h nu poti incalca regulile nici sa vrei. In plus si iau masina rar, pentru ca fac mai mult cu masina decat pe jos (sunt 3km pana la servici). Ma orientez la fata locului daca o iau sau nu, daca vad blocajul o las, daca pare fluid o iau.
Cum o sa fac un drum afara, se va intrerupe seria de zile fara incalcat nici o regula....

This post has been edited by James Kilowatt: Dec 4 2008, 06:59 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicu.2oo5
post Dec 4 2008, 09:08 PM
Post #20


novice
**

Group: Membri
Posts: 24
Joined: 12-October 08
From: Oradea
Member No.: 118.227



QUOTE (FAR EASTERN @ Dec 4 2008, 02:28 PM) *
Cu scuzele de rigoare, Nicu, dar cred ca faci parte din clanul instructorilor care stau cu ochii mai mult pe ceas sa vada cand se termina ora de curs. Asta pentru ca tu insuti incerci sa furnizezi scuze pentru nerespectarea regulilor pe care le predai. E ca si cum un profesor de... liceu, sa zicem, ar fi indulgent cu elevul sau pentru ca literele din manual sunt greu de citit, fiind scrise cu italic.
nu e zi in care sa nu vad masiini de scoala de soferi, conduse de catre instructori, mai rau decat elevii insisi. Nu mai zic de parcari in toate locurile posibile. Si daca incerci sa-mi servesti faza cu "oras aglomerat" sa stii ca nu tine.

Cu toate scuzele tale, m-ai convins ca nu ma cunosti deloc. Nu incercam sa furnizez nici o scuza pentru nerespectarea regulilor de circulatie. Incercam sa spun ca datorita faptului ca am fost instructor, stiu (sau cel putin stiam atunci) mai multa legislatie decat majoritatea celorlalti conducatori auto si imi dau mai repede seama daca cineva conduce corect sau greseste. Si pot sa-ti afirm cu toata taria ca nu poti conduce absolut corect pentru prea multa vreme. Inevitabil va aparea o situatie care te va obliga sa incalci cate ceva din legislatie. Dar nu toata lumea e constienta ca face greseli.

Despre ce spuneai in sensul giratoriu, nu are rost sa-ti raspund. Altceva am afirmat, nu ce-ai inteles tu si ti-a raspuns deja cineva care a inteles.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 5th May 2024 - 12:40 AM