Help - Search - Members - Calendar
Full Version: De ce nu putem circula 100% CORECT?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
Alex-F1
Inainte de-a vorbi despre altii, sa ne analizam mai intai pe noi: circula careva de aici 100% CORECT cu masina pe sosele, adica sa respecte legea pana la cel mai mic detaliu? De exemplu, cati km consecutivi puteti parcurge fara sa incalcati ABSOLUT DELOC regulile de circulatie? 50? 100? 500? Sau sa reformulam intrebarea in timp: puteti conduce de exemplu o saptamana intreaga fara sa incalcati ABSOLUT DELOC regulile de circulatie? Ma refer chiar si la cele mai minore/banale reguli, cum ar fi:

- semnalizarea corecta (din timp) si intotdeauna la schimbarea directiei de mers
- incalcarea liniei continue, oriunde ar fi ea, chiar si inainte de semafoare
- pastrarea distantei regulamentare
- respectarea culorilor semafoarelor
- parcarea numai in locurile amenajate
- folosirea corecta a luminilor masinii
- purtarea centurii de siguranta
- viteza in localitati si in afara
- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra
- transportatea copiilor numai in scaunele speciale
- respectarea limitarilor de viteza
- claxonatul in localitati biggrin.gif
- respectarea indicatorului STOP
- etc etc etc

Io as zice ca cel mai corect sofer roman nu este in stare (fara sa-si propuna in prealabil) sa parcurga mai mult de 100 km legati, fara sa comita cel putin o greseala cat de mica in trafic! Voi ce ziceti? Io am incercat sa merg exemplar o zi intreaga (~ 40 km) prin oras, respectand cu sfintenie toate regulile si am reusit (zic io), deci se poate, dar recunosc ca, daca nu-mi propun dinainte cu adevarat, nu reusesc sa nu calc stramb destul de frecvent as zice.... whistling.gif Voi va recunoasteti greselile? Care ar fi cele mai frecvente? Si intrebarea suprema: DE CE noi nu respectam regulile 100% (sau cat mai aproape de 100%)? Ce ne impiedica sa facem asta? Am intalnit de nenumarate ori in fata mea soferi care, in 1 km au incalcat cel putin 2-3 reguli de circulatie!!! Oare care-o fi baiul cu romanii? Chiar asa suntem de retardati? ninja.gif
Nicu.2oo5
Parerea mea, ca fost instructor auto, este ca e imposibil sa circuli 100% corect prea mult timp si in niciun caz o zi intreaga. Daca cineva afirma ca circula absolut corect si intotdeauna, sau e mincinos, sau nu cunoaste legea.
klm
Nicule, daca nu ne spui si de ce raspunsul tau nu are nicio valoare.
Nicu.2oo5
QUOTE (klm @ Dec 4 2008, 08:32 AM) *
Nicule, daca nu ne spui si de ce raspunsul tau nu are nicio valoare.

Sa-ti dau cel mai simplu exemplu: semnalizarea.
In localitati este obligatorie semnalizarea cu cel putin 50 de metri inainte de schimbarea efectiva a directiei de mers. Poti semnaliza intotdeuna cu 50 de metri inainte? Cum semnalizezi iesirea dintr-un sens giratoriu cu 50 m inainte de-a o face? Iar daca sensul giratoriu este in afara localitatii...
A fost cel mai simplu exemplu ce mi-a venit acum in minte.
T u d o r
Perfect de acord cu faptul ca nu poti respecta TOATE regulile de circulatie. Dar poti restecta cat poti de multe.

Iata, din lista lui Alex (Shindler) ce respect. Ce nu trec se subintelege.

- semaforul
- semnalizarea din timp (poate nu sunt fix 50m, dar sigur semnalizez la macar 30-40)
- folosirea luminilor in mod corect
- purtarea centurii de siguranta
- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra
- respectarea indicatorului STOP

Ok, ar fi si altele, dar nu se intampla totdeauna. Ma straduiesc sa respect toate regulile, dar uneori e imposibil. De ce e imposibil? Nu stiu, nu fac pe perfectul dar din experienta mea in tarile straine pot spune ca traficul acolo e altfel. Oamenii sunt mult mai curtenitori, mai relaxati. La noi parca suntem toti nebuni.
Si am respectat regulile de circulatie (TOATE) cale de 1500 km. Anume din Ungaria pana in Austria si inapoi. Cu limite de viteza, cu de toate. De ce se poate la ei si la noi nu? Teama pazeste bostanaria... asta ar fi un argument bun. Celalalt (la fel de bun) ar fi infrastructura superioara.
mike.omega
Alex. in codul rutier nu e trecuta o distanta minima pe care o sa pastrezi raportat la masina din fata. Tu trebuie sa o apreciezi in functie de diversi factori, nu intram detalii.
Fac si eu ca si Tudor si enumar ce respect smile.gif

- semnalizarea corecta (din timp) si intotdeauna la schimbarea directiei de mers
- neincalcarea liniei continue, oriunde ar fi ea, chiar si inainte de semafoare
- pastrarea distantei regulamentare
- respectarea culorilor semafoarelor
- parcarea numai in locurile amenajate(sau pe trotuar daca acesta permite)
- folosirea corecta a luminilor masinii
- purtarea centurii de siguranta
- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra(daca mi-a sarit pe zebra cu 2 m inainte sa ajunga rotile mele acolo nu mai opresc ca n-am cum, altfel opresc biggrin.gif)
- transportatea copiilor numai in scaunele speciale(n-am kinderi dar am de gand sa folosesc scaune din asta cand va fi nevoie tongue.gif)
- claxonatul in localitati (claxonez numai in situatii limita)
- respectarea indicatorului STOP

In principiu eu sunt genul care o sa moara cu lege-n mana si incerc pe cat posibil sa respect regulile circulatiei. Problema e ca pana acum nu am avut decat de suferit: nervi, usa pocnita, injuraturi, intersectii blocate si altele smile.gif
adrian_flavius
Eu sunt primul care sa recunoasca ca nu respecta toate regulile de circulatie...ce incalc (destul de des, as zice...): vitezele legale (maxime sau impuse prin indicatoare....), folosirea luminilor (asta pana saptamana trecuta, cand am inteles de la colegii de forum ca proiectoarele de ceata chiar deranjeaza...asa ca m-am auto-obligat sa nu le mai folosesc decat cand trebuie...), benzile continue dinaintea semafoarelor, oprirea/stationarea interzisa, mai ales prin centrul Pitesti-ului...

Opresc acolo unde scrie STOP (chestie de obisnuinta, sanatoasa, as zice...e pus cu un anumit scop acolo, de obicei sunt intersectii fara vizibilitate, mai bine opresti si te asiguri...), acord prioritate acolo unde trebuie (mie mi se par muuuult mai periculoase situatiile de neacordare de prioritate decat cele in care e vorba de viteza...), acord prioritate pietonilor pe treceri, semnalizez inainte de manevre (chit ca nu am 50 m la dispozitie, din motive de infrastructura...), nu merg niciodata fara centura de siguranta, oblig si pasagerul din dreapta (chiar si cand folosesc Dacia sau Matiz-ul, masini care nu au piuitul ala infernal de la Totos...laugh.gif...), respect semafoarele (daca s-a pus galben, deja ma opresc, chit ca-mi iau claxoane si flash-uri de la cei din spate...mai ales in Bucuresti patesc chestia asta...), n-am mers niciodata pe contrasens pe o strada cu sens unic...

Nu am incercat niciodata sa vad cat timp/km pot merge fara sa incalc vreo regula de circulatie...poate o s-o fac intr-o zi, sa vad cum e...dar nu stiu daca poti face treaba asta in Romania prea mult timp...un singur exemplu de incalcare fortuita a regulilor: DN, linie continua, carute (2-3 una dupa alta), liber in fata lor, liber pe contrasens...sa-mi spuneti cati dintre noi stau un spatele carutelor 10-15 minute, cu mers ca de melc, pana se termina linia continua?!...nu ai cum...te bagi imediat ce ai loc, chit ca ai incalcat banda continua...cred ca te poti prevala de prevederile decretului privind regulile de circulatie, referitoare la depasirile involuntare, mai ales ca, din cate stiu eu, carutele si atelajele nu (mai) au voie pe drumurile nationale si cele europene...si asemenea cazuri sunt multe, si dese, si peste tot in tara lui Papura-Voda...
klm
Nicu, semnalizezi in ambele sensuri ca sa fii sigur devil.gif !
Lasand gluma la o parte, traficul din oras la ore aglomerate suporta anumite modificari in modul de a sofa care uneori nu sunt conforme legislatiei in vigoare, la noi e nasol ca trebuie sa anticipezi si ce vrea sa faca berbecul din spate/stanga/dreapta daca nu vrei sa-ti faci abonament la casco dar mi se pare cel mai important sa acorzi prioritate celor care o au si sa incetinesti/opresti la trecerile de pietoni; daca s-ar respecta astea nu cred sa mai avem probleme cu traficul.

Am mai mers eu intr-o zi total distrat si cand mi-am dat seama ca am trecut fara sa vad nicio dunga alba de la vreo 2 treceri de pietoni (desi erau pe asfalt), am oprit, am fumat o tigara, am ajuns acasa si am lasat masina in fata blocului, mai bine folosesc microbuzul decat sa merg distrat.

FAR EASTERN
QUOTE (Nicu.2oo5 @ Dec 4 2008, 08:44 AM) *
Parerea mea, ca fost instructor auto, este ca e imposibil sa circuli 100% corect prea mult timp si in niciun caz o zi intreaga. Daca cineva afirma ca circula absolut corect si intotdeauna, sau e mincinos, sau nu cunoaste legea.


Cu scuzele de rigoare, Nicu, dar cred ca faci parte din clanul instructorilor care stau cu ochii mai mult pe ceas sa vada cand se termina ora de curs. Asta pentru ca tu insuti incerci sa furnizezi scuze pentru nerespectarea regulilor pe care le predai. E ca si cum un profesor de... liceu, sa zicem, ar fi indulgent cu elevul sau pentru ca literele din manual sunt greu de citit, fiind scrise cu italic.
nu e zi in care sa nu vad masiini de scoala de soferi, conduse de catre instructori, mai rau decat elevii insisi. Nu mai zic de parcari in toate locurile posibile. Si daca incerci sa-mi servesti faza cu "oras aglomerat" sa stii ca nu tine.

QUOTE (Nicu.2oo5 @ Dec 4 2008, 09:42 AM) *
QUOTE (klm @ Dec 4 2008, 08:32 AM) *
Nicule, daca nu ne spui si de ce raspunsul tau nu are nicio valoare.

Sa-ti dau cel mai simplu exemplu: semnalizarea.
In localitati este obligatorie semnalizarea cu cel putin 50 de metri inainte de schimbarea efectiva a directiei de mers. Poti semnaliza intotdeuna cu 50 de metri inainte? Cum semnalizezi iesirea dintr-un sens giratoriu cu 50 m inainte de-a o face? Iar daca sensul giratoriu este in afara localitatii...
A fost cel mai simplu exemplu ce mi-a venit acum in minte.


Aici zi-mi te rog cum invatai tu elevul sa faca. Daca nu avea simtul orientarii, cum il faceai sa aprecieze 50 m? Cat despre semnalizarea incepand din sensul giratoriu... pai pana ajungi in sensul giratoriu, nu stii in ce directie urmeaza sa apuci? Reperul pentru semnalizare in cazul asta nu e intrarea in intersectie? Deci cand esti in sens, nu trebuie deja sa semnalizezi?

Parerea mea e ca e bine ca esti fost instructor.

Imi cer scuze din nou ca sunt asa vehement. Si rog a nu se considera atac la persoana.

ON TOPIC:
Mai bine zic de ce nu respect, lista fiind mai scurta.
-nu prea imi iese semnalizarea schimbarii directiei de mers, dar asta cam in, eu stiu, 1 % din cazuri. Dar se pune, nu? Iar asta fara sa creez probleme in trafic. Pur si simplu se mai intampla pentru ca sunt atent la altele, nu pentru ca nu vreau sa o fac.
Ah, si exemplul lui adrian cu linia continua si carutele. Dar niciodata pe un pod. Cam atat.
Pentru cine nu crede, intrebati-l pe ToRnada. smile.gif

HalbaSus
eu eu eu... eu pot circula o saptamana fara sa incalc vreo regula de circulatie thumbsup.gif
Asta daca e o saptamana normala in care merg la birou si vin acasa si atat... daca ies in afara localitatii... nu, nu pot... nu pot sa respect limitarile de viteza, pur si simplu nu pot... sa merg cu 100 in afara localitatii nu e asa greu, dar de la 100 sa franez la 50 doar ca sa parcurg 500 de metri printr-un catun, asta nu.

Singura regula pe care nu (prea) o respect cand ma duc la birou este pusul centurii... mi se pare aiurea sa imi pun centura cand stiu ca pana la birou nu voi depasi 20 km/h...

In oras in general respect regulile de circulatie... si asta se datoreaza in principal fumatului... am deja un reflex ca atunci cand urc in masina sa imi aprind o tigara... nu pot sa gonesc prin trafic, sa fac slalom printre benzi, sa trec pe galben, etc... si sa fumez in acelasi timp. Asa ca sfatul meu pentru cei care au probleme cu respectatul regulilor in orase (atentie, orase, nu localitati aflate pe drumuri europene) este sa se apuce de fumat, desigur vor muri probabil de cancer, dar parca e preferabil sa mori de cancer la 65 de ani de cat sa crapi la 35 izbit de un tir in timp ce incercai sa treci pe galben/roz/rosu cu 100 la ora...
adi.mitrea
@Halba: Ce motive mai inventezi și tu pentru a justifica faptul că fumezi thumbsup.gif Așa spune și frate-meu. E adevărat, dar dacă ești cu adevărat potolit poți să mergi regulamentar și fără țigări.

@FAR: Nu sunt de acord cu tine, plecând de la faptul că ești prea dur cu Nicu. După mine, un instructor auto bun trebuie să pregătească elevul să conducă regulamentar (a se înțelege să respecte cu sfințenie regulile), cu excepția situațiilor în care dacă o faci încurci traficul sau te pui pe tine și pe ceilalți în pericol.

Deci e mai important să (poți și să fii învățat) adaptezi stilul la condițiile de trafic.

De multe ori, de cele mai multe ori, tronsoanele de drum în lucru au limită 20-30 km/h și nu e niciun muncitor. Eu merg cu cel puțin 60 km/h în cazul ăsta. Când sunt muncitori și utilaje înțeleg, mă conformez, dar e absurd să merg cu 30 km/h pentru că niște tâmpiți au uitat să vină la muncă sau au uitat să ia un indicator pus unde lucrările s-au terminat.

NU respect în mod constant:

- semnalizarea schimbării directției de mers cu 50 m și 100 m înainte de începerea manevrei
- limita de viteză în localități
- linia continuă dublă sau simplă pe traseu de munte. de multe ori am vizibilitate bună spre excelentă, iar dacă mă ajută mașina depășirile sunt o joacă de copil. E stupid să stai kilometri întregi în spatele unui tir pe Vălenii de Munte - Brașov (Cheia) doar de dragul unei linii albe continue.

Nu-mi amintesc să încalc și alte reguli. Bine... în oraș încalc aproape tot, mai ales când e aglomerat. Respect totuși culorea semaforului și semnele de prioritate. În rest, nimic.
klm
CITAT(HalbaSus @ Dec 4 2008, 02:56 PM) *
Asa ca sfatul meu pentru cei care au probleme cu respectatul regulilor in orase (atentie, orase, nu localitati aflate pe drumuri europene) este sa se apuce de fumat, desigur vor muri probabil de cancer, dar parca e preferabil sa mori de cancer la 65 de ani de cat sa crapi la 35 izbit de un tir in timp ce incercai sa treci pe galben/roz/rosu cu 100 la ora...

Aoleu, Halba, urat din partea ta verymad.gif woot.gif no.gif , se moare pe la 50-60 ani biggrin.gif . Pe mine nu m-a deranjat niciodata tigara la volan si pot spune ca reusesc sa conduc la fel de... (hmm, hai sa nu zic cum); daca e vorba de masini fara servo-directie inclin sa-ti dau dreptate, oricum de la SN in sus poti invarti de volan si cu o mana (nu mai zic de Matiz, cu volanul aluia te joci si fara servo).
Inca un lucru: unde vezi tu tiruri mergand cu 100 kmh prin orase in timp ce semafoarele se fac galbene laugh.gif teehee.gif ?!
pmhoria
@klm
Tiruri sunt in toate orasele mari care nu au centura .... de ex Tm. Acuma e clar ca nu au 100 la ora dar sa stii ca la noi toate tirurile pe care le vad pe Calea Aradului trec pe galben, ca sa nu mai vb de rosu

@Halba
Din cauza celor explicate mai sus lui klm, recomand purtarea centurii si daca se merge pana la servici cu 20km/h
HalbaSus
era vorba de relaxare, imi aprind tigara tocmai din dorinta de a ma relaxa, asta inseamna ca sunt incapabil sa ma agit... nu ca nu as putea face slalom cu o singura mana pe volan... in plus faza cu fumatul era mai mult o gluma, sper ca s-a inteles asta - nu instig pe niimeni la fumat.

tirul poate sta si pe loc sau sa mearga cu 5 km la ora... daca tu vii cu 100 la ora si te infigi in el tot aia e...
f1anatic
E o discutie fara rost.

Dupa cum s-a mai spus, nu poate nimeni niciodata sa conduca 100% correct - si indiferent daca tu pretinzi ca o faci, altcineva in traffic nu o va face si te va forta sa iei masuri care te vor departa de marja de correctitudine 100%.

Si apoi. Aceasta este o discutie - versiunea AUTO - a celei cu Rusuinea de a fi Roman. Eu nu particip niciodata si nici nu citesc in acel topic decit ocazional pt ca mie personal nu imi e rusine sa fiu Roman. Una la mina. Si doi. Motivele fundamentale pt. care voi cei care participati in acea discutie si pe care le exemplificati, sint aceleasi pt care nu se poate conduce corect. Le stiti voi mai bien ca mine.

Si la final. Si in alte lumi se incalca legea rutiera. Si aici in America. Si eu. Problema este ca noi aici avem o mentalitate prin care totusi ne auto-sesizam si ne impunem anumite limite de "incalcat" legea - daca viteza limita pe autostrada este 65 - va asigur eu din suflet ca traficul se va misca in medie cu +10 mph si cei mai abitiosi nu vor trece de 80 mph. Si o facem toti ca group. Da poate este spiritul de turma, dar il aplicam corect. Particip pe mai multe forumuri- internationale - de masini...si numai aici aud - adica citesc - despre faptele de vitejie ale lui X sau Y care a facut 2 ceasuri de la Brasov la Constanta sau ca merge cu 140-160 kph pe sosea inter-urban si pe urma se plinge de consum de 20 L% cu SUV-ul. Sau alt exemplu. Am un amic fff bun care chiar nu pot conduce potolit cind e singur. Cind sintem la el la "tara" in indiana, fiecare curba si fiecare semafor este o plecare din pole-position. In timp ce il calmez de fiecare data cind am ocazia - va asigur cu cea ma completa certitudine ca in "school zones" merge cu 20mph (viteza legala) si pe cruise control. Cu alte cuvinte nebuneala si isterie - cu limite. Auto-impuse.
Watcher
QUOTE
Cat despre semnalizarea incepand din sensul giratoriu... pai pana ajungi in sensul giratoriu, nu stii in ce directie urmeaza sa apuci? Reperul pentru semnalizare in cazul asta nu e intrarea in intersectie? Deci cand esti in sens, nu trebuie deja sa semnalizezi?

Cred ca nu ai nici o urma de dreptate cu treaba asta:

Sa zicem ca te apropii de un giratoriu si stii ca o sa iesi pe a 4-a iesire din 6. Ce semnalizezi? Stanga si schimbi semnalul in mijlocul giratoriului Cu 50 metri inainte - cand mai ai iesirile 2 si 3?
Sau dreapta de la inceput si nu executi ce semnalizezi la iesirile 1, 2, si 3?
andreistn
eu am observat o chestie, cu cat esti mai aproape de locul unde stai, cu atat respecti mai putine reguli. de ex pe strada pe care stau ca sa intru din sosea, intru pe linie continua, nu ma intereseaza ca sunt "la mine acasa", sau tot pe strada mea este un scuar in mijloc si sens unic de o parte si de alta, dar mi-e indiferent cum este sensul acolo eu intru cum vreau smile.gif). bineinteles ca sunt mai atent cand fac o neregula de genul asta dar observam asa o stare de fapt cred ca mai multora dintre voi vi se intampla. in rest in principiu cu claxonatul o fac doar extrem de rar in cazuri serioase; trecerile de pietoni si semnele de prioritate sunt sfinte pentru mine, nu merita cateva secunde pe care le castigi in plus viata sau sanatatea ta si a altora; in rest mai sunt situatii in care nu sunt sigur cum ar fi regulamentar sa fac, de ex pe unde am voie sa intorc sau chestii de genul asta
HalbaSus
@f1anatic, si noi avem reguli auto-impuse, cred ca toata lumea are, ca tot ai dat exemplul cu 20% consum la suv la viteze de 160 km/h, exemplu care cred ca se referea la o afirmatie a mea in care ziceam de consumul unui SUV pe autostrada la acea viteza: limita in europa pe autostrada e de 130 km/h (80 mph), iar traficul se deplaseaza in functie de autostrada si de gradul de aglomerare intre 140 si 160, deci in medie cu 15% in plus, iar aia mai nervosi vor merge deobicei pana in 180 dar deobicei fara sa mentina constanta aceasta viteza. Din ce spui tu reiese ca si in state se incalca limita de viteza aproximativ cu aceasi marja. Nu vad unde ar fi diferente aici...

Desigur asta se refera la partea europeana in care chiar exista autostrazi, in Romania e altceva, noi nu avem autostrazi, noi avem niste drumuri europene unde viteza maxima e 100 km/h si din 5 in 5 km se trece printr-un sat unde limita este 50 km/h. In conditii normale de trafic (o chestie utopica in ultimii ani pe majoritatea drumurilor) majoritatea covarsitoare a soferilor incearca sa pastreze o viteza de deplasare de aproximativ 120 km/h, ceva mai mica in localitati... Deja apare prima problema, chiar daca mergi legal (100 km/h) este nefiresc/inuman sa incetinesti odata la 5 km la jumatatea vitezei tale de deplasare iar peste 500 de metri sa accelerezi la loc la 100 km/h... a doua problema este traficul, care nu iti permite deobicei o deplasare constanta cu 100-120 km/h pentru ca la fiecare km gasesti camioane... care merg cu 80-90 km/h, deci deja pentru a le depasi ai nevoie de o viteza sensibil mai mare, iar dupa dupa cativa km de mers in spatele camioanelor cu 80 la ora, chiar daca nu te grabesti niciunde vei simti nevoia (umana zic eu) de a mari un pic ritmul, deci daca ipotetic vorbind prinzi o bucata de drum drept e posibil sa accelerezi la 160 aproape instinctual (oricum chestia asta dureaza maxim cateva minute pentru ca din nou vei da de camioane).

Cei care spun ca au scos viteze medii de peste 100 km/h intre localitati pe drumuri europene fie vorbesc din trecut (cand era posibil), fie au facut traseul noaptea-dimineata cand traficul e mai redus, fie sunt shumacheri in devenire si au o masina extrem de performanta, fie mint. In romania nu te poti deplasa rapid, poti in cel mai bun caz sa ai o viteza de varf mare dar media orara nu va trece decat foarte rar de 100 km/h (in romania, atunci cand merg "tare" media orara este de 70-80 km/h, daca merg normal (aproape legal) este intre 60-70 km/h).

Ahhh... ca exista unii care merg cu 200 km/h pe drumuri interjudetene, depasesc in curbe fara vizibilitate, si au un comportament absolut iresponsabil. Desigur ca avem si din astia, dar totusi sunt o minoritate. Minoritate pe care o aveti si voi presupun din moment ce aia de la reality tv au suficient material incat sa prezinte zilnic urmariri cu elicoptere & stuff.
James Kilowatt
Eu respect, de vreo doua saptamani, toate regulile. Motivul: N-am incotro biggrin.gif Cand mergi bara la bara cu 15km/h nu poti incalca regulile nici sa vrei. In plus si iau masina rar, pentru ca fac mai mult cu masina decat pe jos (sunt 3km pana la servici). Ma orientez la fata locului daca o iau sau nu, daca vad blocajul o las, daca pare fluid o iau.
Cum o sa fac un drum afara, se va intrerupe seria de zile fara incalcat nici o regula....
Nicu.2oo5
QUOTE (FAR EASTERN @ Dec 4 2008, 02:28 PM) *
Cu scuzele de rigoare, Nicu, dar cred ca faci parte din clanul instructorilor care stau cu ochii mai mult pe ceas sa vada cand se termina ora de curs. Asta pentru ca tu insuti incerci sa furnizezi scuze pentru nerespectarea regulilor pe care le predai. E ca si cum un profesor de... liceu, sa zicem, ar fi indulgent cu elevul sau pentru ca literele din manual sunt greu de citit, fiind scrise cu italic.
nu e zi in care sa nu vad masiini de scoala de soferi, conduse de catre instructori, mai rau decat elevii insisi. Nu mai zic de parcari in toate locurile posibile. Si daca incerci sa-mi servesti faza cu "oras aglomerat" sa stii ca nu tine.

Cu toate scuzele tale, m-ai convins ca nu ma cunosti deloc. Nu incercam sa furnizez nici o scuza pentru nerespectarea regulilor de circulatie. Incercam sa spun ca datorita faptului ca am fost instructor, stiu (sau cel putin stiam atunci) mai multa legislatie decat majoritatea celorlalti conducatori auto si imi dau mai repede seama daca cineva conduce corect sau greseste. Si pot sa-ti afirm cu toata taria ca nu poti conduce absolut corect pentru prea multa vreme. Inevitabil va aparea o situatie care te va obliga sa incalci cate ceva din legislatie. Dar nu toata lumea e constienta ca face greseli.

Despre ce spuneai in sensul giratoriu, nu are rost sa-ti raspund. Altceva am afirmat, nu ce-ai inteles tu si ti-a raspuns deja cineva care a inteles.
Alex-F1
QUOTE (HalbaSus @ Dec 4 2008, 08:56 AM) *
nu pot sa respect limitarile de viteza, pur si simplu nu pot...


....si-o spui chiar asa pe fatza.... ninja.gif Dar neamtul de ce poate, a??? DE CE? This is the question!!! El e mai fraier sau de ce? Aud.... Culmea, cand intalnim in fata noastra printr-un sat o masina cu numar de Germania mergand cu 50 km/h FIX - adica respectand 100% legea - tot noi suntem aia care gandim (uneori cu voce tare) "ia uite-l frate si pe asta cum merge!" Adica atunci cand un coleg de trafic respecta legea 100%, nu-l agreem si instigam la incalcarea legii.....DE CE facem asta (si inca in propria tara)?

Zicea bine careva mai sus ca degeaba unul merge 100% corect, daca ceilalti din jurul lui nu fac acelasi lucru si are dreptate.....c-o floare nu se face primavara, dar....dar.....ce-ar fi daca incet incet ar exista - intr-un oras sa zicem - tot mai multi soferi care sa circule 100% corect? Ar fi tare o campanie de genul sa se premieze soferii care circula 100% corect pe parcursul a 100 km (pt. inceput) intr-un oras! biggrin.gif Cu o minicamera live on-board, care sa poata inregistra tot ce face soferul in timpul deplasarilor sale.....stiu, treaba asta ar fi una conditionata si, de dragul premiului poate, ar fi multi care ar reusi cumva sa parcurga cei 100 de km fara sa comita nicio abatere de la reguli, dar e un inceput, iar apoi distanta ar putea creste la 200.....apoi la 300 km.....si tot asa..... smile.gif Camera aia ar avea si un alt rol: iti inregistreaza propriile greseli (daca ele vor aparea), iar cand te duci sa predai camera, poate predai si permisul cu ea..... laugh.gif Acuma nu dati cu pietre.....era o idee nevinovata, izvorata din dorinta fireasca de-a avea si noi romanii un trafic {cat mai} civilizat.... confused.gif

Asta seara, ploaie in Timisoara, in 3 km prin oras, de la sotie de la job, pana acasa, am vazut 4 tamponari (unul inca aruncat pe trotuar) + unul parcat pe un colt de straduta, de abia abia am putut sa iau curba de el, care-si batea prietena/nevasta in masina, cu lumina aprinsa in cabina!!! ohmy.gif That was way too much!!! stupid.gif
Hoinar
QUOTE (Alex-F1 @ Dec 5 2008, 01:29 AM) *
...
Asta seara, ploaie in Timisoara, in 3 km prin oras, de la sotie de la job, pana acasa, am vazut 4 tamponari (unul inca aruncat pe trotuar) + unul parcat pe un colt de straduta, de abia abia am putut sa iau curba de el, care-si batea prietena/nevasta in masina, cu lumina aprinsa in cabina!!! ohmy.gif That was way too much!!! stupid.gif


Si ai sunat la politie sa-l dai in gat pe marlan? Stii ca scenele de violenta domestica reprezinta caz penal? Daca tot te-a ultragiat cretinul ala...puteai f bine sa-l faci sa plateasca pt gestul lui.

PS: referitor la subiect, nu-s sofer inca, da' stiu sigur un lucru pe care nu l-as respecta: semnele de parcare interzisa. Cand or face cretinii locuri de parcare, fie si cu plata, atunci as avea motiv sa respect legea...insa cand primaria isi bate baluba de mine cu parcarile din oras...prefer sa nu fiu sfant.
HalbaSus
alex, zi sincer ca tu franezi pana la 50 km/h in toate localitatile prin care treci pe un drum european... tot respectul daca o faci, dar in principiu nu te cred tongue.gif eu zic ca e imposibil pana si pentru cel mai calm si linistit sofer (spre exemplu saptamana trecuta maica-mea a primit o amenda pentru ca a circulat cu 65 km/h intr-un satuc... si ea conduce... ca mamele smile.gif )

Referitor la sugestia cu filmatul si premiatul, depinde pe unde circuli, daca circul 1000 de km prin localitatea de bastina e posibil sa nu incalc nici o regula de circulatie (semnalizez tot timpul din timp, nu trec pe galben/rosu, nu merg tare, nu claxonez, etc... v-am zis, sunt ocupat cu fumatul biggrin.gif ) Dar daca prind un drum de cateva sute de km in afara... e imposibil sa respect toate regulile... ce-i drept nu incalc niciodata linia continua (desi mi se pare stupid de multe ori) si nu depasesc cu peste 50 km/h viteza legala... motivele sunt simple (nu vreau sa-mi ia permisul).
20krpm
hai ca-ncerc si io.

- semnalizarea corecta (din timp) si intotdeauna la schimbarea directiei de mers
da. afara de cazuri absolut extreme, dar nu cred ca e cineva din trafic are sa nu priceapa ce-am de gind. daca am uitat sa semnalizez, in cele mai multe cazuri renunt sa mai virez, sau ma asigur intii ca nu e nimeni in spatele meu. dar de obicei prefer sa ma duc inainte, sa fac stinga-mprejur si sa o iau dup-aia pe unde aveam nevoie.

- incalcarea liniei continue, oriunde ar fi ea, chiar si inainte de semafoare
nu calc linia continua. de cind am hondutza, e chiar cool sa o respect, pentru ca-mi place cum se aseaza pe strada la manevre tight.

- pastrarea distantei regulamentare
e vreo regula?... pastrez o distanta la care sa ma simt in siguranta, si daca e sa frinez sa am vreme sa ma uit si-n spate sa fiu sigur ca ala m-a vazut, si sa pot sa mai dau drumu la pedala un pic daca e sa vad ca are probleme. dar de stat calare pe masnia din fata mea - nu. cu papucelu meu, numa impresionant n-as arata dac-as face asta, ar ride astia de mine.

- respectarea culorilor semafoarelor
regula la noi e "nu intri in intersectie decit daca esti sigur ca nu te prinde rosu". acuma ce se intimpla in realitate a ca in intersectiile mici, din oras, ultimele doua masini care asteapta sa faca la stinga sint de obicei prinse de culoarea rosie. dar asta e o chestie acceptata, pentru care numeni nu injura si nici un politist nu da amenda. altfel in multe intersectii ar fi imposibil sa faci stinga.

- parcarea numai in locurile amenajate
o, da. si in intervalele orare permise. si platita. ce, am bani de amenzi de parcare toata ziua? drept e ca ultima amenda am platit-o luna asta, pentru ca atunci cind am pus bani meter-ul mergea, iar cind m-am intors la masina era stricat, si amenda-n geam. dar inainte de asta, n-am mai avut alta amenda de parcare de vreo 4 ani de zile.

- folosirea corecta a luminilor masinii
aprind farurile cind vine noaptea, iar de faza lunga n-am nevoie niciodata. n-am alte luminite care tre aprinse sau stinse.

- purtarea centurii de siguranta
da. doh...

- viteza in localitati si in afara
nu. asta e o regula pe care o incalc constient, dar nu iresponsabil. in principiu, daca nu tzopai de pe o banda pe alta si o faci pe viteazu, traficul merge pe la 75mph iar tu accelerezi bucatele scurte pina pe la 80, politistii nu-ti fac nimic. din contra, se bucura ca le curge traficu. cam de pe la 75 in sus, pe drumuri libere cu o banda pe sens, te opresc, iar peste 80 sigur iei amenda. regula mea cea mai simpla e - merg cu o viteza numa un pic mai mica decit cea mai rapida masina de pe drum, sau cu 72-75mph. in localitati niciodata nu stiu care e viteza regulamentara, dar vad ca functioneaza daca aplic bunul simt. n-am primit niciodata amenda de viteza in oras, si nici n-am auzit pe cineva sa primeasca. bine, nu vorbesc de speed traps din satucele alea din mijlocu cimpiei, care traiesc din amenzi de viteza.

- acordarea de prioritate pietonilor pe zebra
n-avem. dar daca un pieton traverseaza aiurea tot bulevardul, se opreste traficul pentru el. daca traverseaza aiurea autostrada, Doamne-ajuta-i ninja.gif

- transportatea copiilor numai in scaunele speciale
da. chiar, oare te aresteaza politia daca daca te prinde cu copilu pe bancheta?

- respectarea limitarilor de viteza
?...

- claxonatul in localitati
de obicei, dupa ce cumpar o masina noua, cind ma potrivesc sa fiu intr-o parcare mare si goala, apas si io claxonu o data de doua ori, sa vad cum suna. asta intr-adevar se intimpla in localitati. dupa ce m-am dumirit, nu mi-l mai trebe.

- respectarea indicatorului STOP
da. chiar daca-s singurul in intersectie. nu stiu de ce, dar asta am senzatia ca e cea mai comuna abatere pe care politistii o vineaza.

- etc etc etc
nu vorbesc la telefon in masina. vad numarul cind suna (am telefonul pus pe bord de obicei), si daca mai suna inca o data inseamna ca e urgent, daca stiu ca tre sa vorbesc ma opresc, insa de obicei il las sa sune si-mi ascult mesajul cind am nevoie. nu injur, nu fac cu farurile, degetele si altele. port sapca si ochelari de soare, si din cind in cind accelerez vicios smile.gif
FAR EASTERN
Nicu & Watcher.
Comentariul referitor la semnalizarea in sensul giratoriu l-am facut in spitirul in care a fost pus in discutie.
Diesel
Aia cu 50kmh in localitati pe drumurile europene e o prostie. Pe drumurile europene in localitati limita este 70, tocmai pentru fluidizarea traficului. A fost limitata in mod intentionat de autoritatile locale la 50, asa ca sa pastreze traditia. Singura ocazie cu care merg cu 50kmh este in Mamaia in timpul sezonului. Mai nou mi-am propus ca scop personal sa merg cu 95kmh pe drumurile europene prin localitati, atat timp cat ma simt in siguranta.

In afara limita de viteza, mai incalc uneori liniile continue, atunci cand nu deranjez pe nimeni si la indicatorul STOP nu opresc neaparat daca am vizibilitate de peste tot si e ok sa trec.
adrian_flavius
...Viteza medie in Romania este de maxim 60-70 km/h...eu calculez la fiecare drum mai lung, in afara orasului, cam cati km sunt si cat timp imi ia sa-i fac...din experienta, este foarte greu sa ai o medie mai mare, daca ai un drum mai lung de 150-200 km de facut...de aici, probabil, si tentatia de a incalca vitezele legale... thumbsup.gif
AZAZEL
QUOTE (adrian_flavius @ Dec 5 2008, 10:02 AM) *
...Viteza medie in Romania este de maxim 60-70 km/h...


eu reuseam sa obtin ceva mai mult.

de exemplu, cand ma intorceam de la timisoara, pana in pitesti la intrarea pe autostrada, viteza medie esa de 70km/h iar asta in conditiile in care depaseam peste 500 de masini si nu ma depasea nici macar una. dupa ce intram pe autostrada, media crestea.
pe drumul bucuresti iasi reusesc sa scot o medie de peste 90 km/h si asta pt ca exista o banda si 3/4 pe toata distanta celor 400 de km.
Alex-F1
QUOTE (HalbaSus @ Dec 4 2008, 09:25 PM) *
alex, zi sincer ca tu franezi pana la 50 km/h in toate localitatile prin care treci pe un drum european... tot respectul daca o faci, dar in principiu nu te cred


Nu franez bre, o las sa incetineasca singura tongue.gif Chiar 50 km/h nu, recunosc, dar un 65 pe ceas da, cam pe-acolo o las....si chiar si-asa am luat 2 radare in localitati cu 62 km/h si n-au vrut sa ma ierte.....ok am zis, no problem, nu-i asa mare baiu! Io de obicei nu ma grabesc (deh, din parinti ardeleni biggrin.gif ), mai ales cand plec la drum, plec cu timp si de obicei sunt in concediu, nu in timpul serviciului, deci am tot timpul din lume! drive.gif Nu stiu, lumea e asa de grabita in ziua de azi si io nu inteleg de ce.....ok, pricep si simt pe pielea mea ca-s alte vremuri acum, dar tot nu pricep de ce trebuie sa rupem asfaltul, sa facem din placerea de-a conduce masina un concurs {periculos} in toata regula si sa nu mai fim oameni la volan.... confused.gif Io zic ca tot autoritatile ne-ar putea calma, caci singuri nu cred ca suntem in stare....deci....camere video obligatorii pe toate masinile.....altfel nu se mai poate dom'le biggrin.gif Io unu n-as avea nimic impotriva sa fiu supravegheat! Ar fi imposibil de supravegheat/urmarit toate masinile, dar cu siguranta incalcarile legii ar putea fi interceptate cu duiumul, iar amenzile la domiciliu ar curge la greu.... tongue.gif Am zis! whistling.gif Hai acuma vitezomanii & stuff sariti in sus..... woot.gif
James Kilowatt
Niste belgoizi vor sa faca figura aia cu premiatul soferilor calmi. Nu e vorba de ceva generalizat, ci doar pentru masinile de serviciu (adica 60% din masinile din Be biggrin.gif). Ideea a fost a unei banci pentru masinile lor.

Vor sa puna un GPS care sa inregistreze locatia + viteza si sa inregistreze si parametrii motorului (acceleratie, consum, deceleratie la franare, etc) ca sa deduca daca mergi sau nu ca inecatul. Si pe cei "cuminti" sa ii "premieze" cu reducerea taxei de asigurare.
ozz86651
QUOTE
- pastrarea distantei regulamentare
e vreo regula?...


Evident, e intre regulile care chiar cred ca le stie cam toata lumea. Distanta regulmentara atit in California cit si NY e de 2 secunde intre masini, sub iei amenda pentru tailgatining.
ozz86651
QUOTE
nu pot sa respect limitarile de viteza, pur si simplu nu pot...


Eu am incercat, pot. E greu, da pot. Numai ca se chinuie toti sa ma ocoleasca dupa care adorm la volan. Decit sa fac accident mai bine iau amenda.
Din ce am vazut eu pe aici aia care conduc la limita de viteza sau sub (si nu ma refer la virsta a 3a) sint pericol public. Nu semnalizeaza, nu opresc cind trebuie, fac stinga prin fata altora, intra incet pe autostrada, nu stiu reguli elementare de circulatie. In general sint din ceva tari asitice, si de multe ori (dar nu mereu!) de sex feminin.
FAR EASTERN
QUOTE
- pastrarea distantei regulamentare
e vreo regula?...


Distanta dintre vehiculele in deplasare este reglementara, dar nu in valoare absoluta, adica x metri.
Codul rutier din Ro zice ceva de genul: "distanta necesara evitarii oricarui pericol", de unde rezulta ca oricine loveste in spate pe alt participant la trafic, este automat vinovat.
Alex-F1
QUOTE (James Kilowatt @ Dec 6 2008, 05:40 AM) *
Niste belgoizi vor sa faca figura aia cu premiatul soferilor calmi. Nu e vorba de ceva generalizat, ci doar pentru masinile de serviciu (adica 60% din masinile din Be biggrin.gif). Ideea a fost a unei banci pentru masinile lor.
Vor sa puna un GPS care sa inregistreze locatia + viteza si sa inregistreze si parametrii motorului (acceleratie, consum, deceleratie la franare, etc) ca sa deduca daca mergi sau nu ca inecatul. Si pe cei "cuminti" sa ii "premieze" cu reducerea taxei de asigurare.


E si asta un inceput biggrin.gif Iar daca stau bine si ma gandesc, si la noi numarul masinilor de firma este fff mare si multi dintre cei care le conduc chiar merg ca bezmeticii, ca doar nu-s masinile lor, is asigurate, deci talpa frate! verymad.gif Io as mai zice ca la taximetristi ar trebui sa fie obligatorie faza cu inregistrarea! devil.gif Ce fetze ar mai face.... laugh.gif "Vrei sa fii sofer de taxi?" / "DA" .... "deci stii sa conduci bine bine?" / "DA" ..... "cunosti absolut toate regulile de circulatie?" / "DA" .... "respecti toate legile circulatiei?" / "DA" ...... "deci atunci n-ai avea nimic impotriva sa fii inregistrat in trafic?" / .... " ohmy.gif blink.gif .... nu mai vreau sa fiu sofer de taxi" teehee.gif

Ozz, faza cu 2 sec. intre masini suna ca la o cursa de F1 biggrin.gif Parca si vad pe monitorul militienilor: "sofer X start cronometru....sofer Y + 1.902 sec." .... amendaaaaa woot.gif E suficient 2 secunde, daca ma gandesc ca toate tamponarile din spate exact de asta se produc, fiindca nu e mentinuta o distanta suficienta fata de cel din fata....
f1anatic
QUOTE (Alex-F1 @ Dec 6 2008, 05:48 AM) *
Ozz, faza cu 2 sec. intre masini suna ca la o cursa de F1 biggrin.gif Parca si vad pe monitorul militienilor: "sofer X start cronometru....sofer Y + 1.902 sec." .... amendaaaaa woot.gif E suficient 2 secunde, daca ma gandesc ca toate tamponarile din spate exact de asta se produc, fiindca nu e mentinuta o distanta suficienta fata de cel din fata....



La viteza legala, distanta de 2 secunde este cca distanta intre 2 stilpi de luminat autostrada !
E o regula foarte buna, si te pune sa innumeri one thousand one, one thousand two in timp ce iei un punct de referinta de pe marginea drumului pe linga care trece masina din fata ta. Daca tu trec de acelasi punct de referinta mai devreme, "you are following too closely".

Pe de alta parte, cind te opresti la o intersectie, trebuie sa devii stationar la o distanta suficienta incit sa vezi cauciucurile masinii din fata cum fac contact cu solul. Teoretic asta iti da suficient spatiu de virare daca este sa te razgindesti sau ... ala sa zicem ca ramine intepenit acolo si tu trebuie sa te misti.

Merg mai legal - mult mai legal - acum cu masinile mele model Spaceship Japonez decit cind nu le aveam. Da e si virsta si acum sint mult mai calm. Din observatii personale, sofatul corect este direct corelat cu virsta (pina la o anumita virsta ha ha ha) si cu puterea masinii. Cind merg pe autostrada, la drum lung, va asigur ca cel care va trece pe linga mine, in 80% din cazuri (eu deja cu 10 milepeste limita) va fi unul cu o masina de 10-15 ani, plina de stickere si usor lovita, cu cel putin un bec ars.
Diesel
@Alex-F1: chestia aia cu inregistratul tine un pic de privacy, dreptul la intimitate. Mi se pare un sacrificiu prea mare asupra libertatilor noastre. Scenariul clasic este: pleci de la servici si te opresti intai la amanta si apoi vii acasa la nevasta. Esti dispus sa afle organul de circulatie pe unde umbli pe strada? ca apoi sa afle si nevasta?

La masinile de firma mai merge. Asa cum traficul pe net e controlat si monitorizat in functie de politica firmei, e oarecum ok. Mai ales daca sistemul te ajuta sa conduci mai eficient. (eu personal consider ca mi-am imbunatatit oarecum stilul de condus de cand am consumul instantaneu la care sa ma chiorasc)

In legatura cu regula celor 2 secunde: la 36kmh ai 10m/s. Dar voi ziceti ca mergeti cu 70-80mph pe autostrada. 75mph inseamna 33.5m/s. Deci voi trebuie sa pastrati aproximativ 70m. Eu la 120kmh ma simt in siguranta la 20m de cel din fata (dar ma feresc de tiruri ca dracu de tamaie).
Alex-F1
laugh.gif Eram convins ca, mai devreme sau mai tarziu, o sa se gaseasca careva sa bage textul cu intimitatea si in special exemplul cu amanta, dar si mai curios eram care va fi "cheater-ul"..... ninja.gif Deci asa Diesel.....din infinitatea de exemple, asta a fost singurul care ti-a venit in minte.....buuuuuun.....atitudinea dumitale a fost notata!!! biggrin.gif tongue.gif Sa zicem atunci ca minicamera va inregistra fara sunet si nu va avea in campul vizual decat drumul din fata masinii, fara a filma in interior.....si la urma urmei de unde stie organul ca intr-un anume loc unde te-ai oprit tu sta amanta si nu mama, batrana, la care te mai duci in vizita din cand in cand? biggrin.gif Siiiii.....daca tot e s-o dam de perti, la urma urmei ar fi tot raul spre bine si la faza cu amanta, caci, odata cu incalcarea regulilor de circulatie, se mai "rezolva" inca o nelegiuire.....graaaava zic io....muuuuult mai grava ca incalcarea regulilor de circulatie..... whistling.gif
20krpm
QUOTE (f1anatic @ Dec 6 2008, 08:27 AM) *
La viteza legala, distanta de 2 secunde este cca distanta intre 2 stilpi de luminat autostrada !
E o regula foarte buna, si te pune sa innumeri one thousand one, one thousand two in timp ce iei un punct de referinta de pe marginea drumului pe linga care trece masina din fata ta. Daca tu trec de acelasi punct de referinta mai devreme, "you are following too closely".

Pe de alta parte, cind te opresti la o intersectie, trebuie sa devii stationar la o distanta suficienta incit sa vezi cauciucurile masinii din fata cum fac contact cu solul. Teoretic asta iti da suficient spatiu de virare daca este sa te razgindesti sau ... ala sa zicem ca ramine intepenit acolo si tu trebuie sa te misti.

aw man, fa tu chestiile astea in traficul din LA si o sa arati ca un moron din ala de 70+ de ani care scoate masina numa prima simbata din luna, ca atunci e tabietul lui cu mers sa-si viziteze nepotii. daca faci asa ceva, cine trece pe linga tine o sa intoarca privirea, "what's wrong with this guy". autostrazile de pe-aici sint pur si simplu insuficiente pentru o asemenea regula. bottom line is - inseamna ca e o regula pe care n-o respect.
FAR EASTERN
Ce ziceti de respectarea marcajelor referitoare la directia de mers, in cazurile in care nu functioneaza semaforul?
Din ce stiu eu, multi se baga si pe banda de mers la stanga, numai sa fie primii cand se aprinde culoarea verde pentru inainte.
De momentele cand semaforul e pe intermitent nici nu mai zic...

Off:
In seara asta veneam de la ai mei, vreo dooj de km de oras, and am dat PESTE UN BARAJ FACUT DIN TRUNCHIURI SI CRENGI DE COPAC, SI COCENI DE PORUMB. Din ce mi-am dat seama, era opera unor ...... rromi care locuiau prin zona. Au preferat sa faca chestia asta intelijenta, in loc sa duca toate alea in curte, ca material de ars in caz de frig....
Cred ca asta era de fapt, partea a doua a distractiei, dupa furtul efectiv, pentru ca oricum pana la urma tot ale lor sunt....
RUE
de obicei in localitati gadil acul la 60 stiind ca realitatea e pe undeva la 55 la logan. (testat cu gps ul).
am luat doar in 2002 la Teregova parca amenda cu 62 km/h.
acum cu detectorul prima data era sa ma ia cu 70 daca nu m-a luat pe un drum batut des (Glimboca) la iesirea din localitate dupa curba.
nici nu stiam cum reactioneaza detectorul, ma uitam dupa antene digi tv.
mi-a crescut viteza in localitati dar ... incerc sa ma calmez. initial l-am luat detectorul pt a putea merge mai linistit cu 65-70 pe unde chiar e liber si o poti musca.

am cateva interzisuri in zona (sensurile astea unice) unde ma bag 20 m frecvent.
am fost iertat in tm recent in fata la bcr iesind de la mall cand am facut stanga peste linia continua si dansii erau acolo.
luat pozitia ghicelului si am recunoscut, m-a certat ... am zis ca are dreptate si m-a iertat. plus ca a aflat ca nu aveam nici RCA ul la mine ... doar ce ma intalnisem cu baietii de pe masini.ro la mall.

ah, tocmai mi a expirat taxa de drum. deci sunt ilegal la drum. cand ma laudam ca ieri am circulat fara ea afara, imi zice un amic ca el nu are de un an!
fortez galbene dimineata spre munca, am mai mers pe liniile de tramvai prin tm la super graba. de fapt graba asta e doar in mintea noastra.
nici cand eram on call noaptea nu treceam pe rosu, dar sa duc pe cineva la gara am facut asta.
Legionaru'
E greu de realizat asa ceva.
Cum eu sunt mereu in criza de timp nici macar nu se poate pomeni de circulat 100% corect.
Alex-F1
Stii ce e si mai greu Legionare? Sa ne imaginam noi acum ce-o fi peste cateva zeci de ani.....sau altfel spus, ce fel de lume vor prinde copiii si nepotii nostri....si - de ce nu - chiar noi confused.gif Io sper totusi sa nu fie chiar asa da rau.....dar totusi chestia asta cu masinile/traficul/regulile va trebui cumva rezolvata la scara mondiala, altfel o fi bai..... ninja.gif

Uite-asa vom ajunge noi cu masinile pe strazi..... http://www.youtube.com/watch?v=L6KtuKouIQg
Legionaru'
Stai linistit Alex, mai scot americanii cate un vaccin minune si ne imputineaza de nu iti vine sa crezi.
toreadoru
Faptul ca se circula sub 100% corect e o treaba de inteles, suntem oameni si gresim. Bineinteles ca 100% corect este ceva ca nu se poate atinge, dar macar putem incerca sa mergem cat se poate de corect.

De neinteles este faptul ca devenim irascibili cand cineva ne reproseaza ca nu circulam corect. Aceasta irascibilitate vine din trafic. In traficul din Romania este o ura infinita impotriva celorlalti. Ei nu mai sunt participanti la trafic, ci sunt "cei care te impiedica in a-ti atinge scopul", indiferent care e el (de a junge la locul dorit cu 2 minute mai devreme, de a gasi un loc de parcare, etc)

Eu unul cunosc o relaxare totala cand conduc undeva cat mai departe de Romania. Nu se mai aud claxoane disperate pentru ca nu am plecat de la semafor pe galben, nu mai vad oameni desfigurati de furie in geam pentru ca indraznesc sa merg in limita legala de viteza. Bineinteles ca la fiecare reintoarcere in tara sunt socat mereu  confused.gif

In fine, am scris asta dupa ce am citit acest articol http://killingbatteries.com/2006/02/on-driving-in-romania/ Desigur ca este si exagerare, dar unele lucruri le-am recunoscut.

V_I_C_T_O_R
QUOTE (Alex-F1 @ Dec 8 2008, 01:07 AM) *


Ahahah, e excelent filmuletu! Oricum faza cea mai tare e ca pe la mijlocu fimuletului dupa ce-i imping pe oameni ca descreieratii, unul dintre "stewarzi" i aranjeaza la una foarte tacticos paltonul lung ca nu cumva sa-l sifoneze usa.....excelent!
Skywalker
Alex, tu vrei sa stii cati km pot face eu regulamntar?!! Io de cand ma urc in masina am incalcat vreo 5 reguli. Ca interval de timp nu cred ca ma tine mai mult de 10 min.
getodac
Din pacate multi dintre soferi nu cunosc semnificatia indicatoarelor si cel mai grav e ca sunt si "militieni" care au probleme la capitolul asta, ex: cati dintre voi stiu ce reprezinta semnul asta ?
StefanVVTi
Unii "militieni" ar trebui sa aiba acces la orice ora pe locurile alea de parcare, chiar ar trebui! Numai ca disabilitatile sunt de alt ordin... teehee.gif
klm
CITAT(Skywalker @ Dec 15 2008, 01:52 PM) *
Alex, tu vrei sa stii cati km pot face eu regulamntar?!! Io de cand ma urc in masina am incalcat vreo 5 reguli. Ca interval de timp nu cred ca ma tine mai mult de 10 min.

Si tu vrei sa iti indeplineasca pestisorul de aur dorinta de a fi militian la examenul de obtinerea a permisului auto? Ce sa invatam de la tine? Cum sa incalcam 5 reguli imediat ce ne urcam in masina? tongue.gif
getodac
@ StefanVVTI
Scuze. Intrebarea mea e incompleta, ma refeream daca stiti ce inseamna atunci cand este lipit pe luneta unei masini nu agatat de un stalp intro parcare.
Cu locurile de parcare cu semnul respectiv m-am lamurit (mai ales in parcarile de la supermaket), ori sunt ocupate de smecheri ori sunt inconjurate cu lanturi si lacate deci inutile...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.