IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Drive Test Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 Cai Putere

This topic is about Drive Test Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 Cai Putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Drive Test Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 Cai Putere, Sound de Mini CooperS, finisaje premium, ținută de drum impecabilă
adi.mitrea
post Jul 2 2008, 10:58 AM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.067
Joined: 1-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.371



Știu că Fiat nu e o marcă pe placul multora de pe forum și din România, deși cifrele de vânzări ale AutoItalia ar spune că s-au mai schimbat lucurile.

Oricum, de la Grande Punto încoace Fiat a schimbat stilul în bine, cu materiale mai bune, design frumos și echilibrat. Mai are de dovedit la capitolul fiabilitate pentru că românul e fermecat de tehnica germană nemuritoare, TDI dacă se poate, și de fiabilitatea "incontestabilă și dovedită" a japonezelor. whistling.gif

Fiat e o marcă italiană. Înseamnă tradiție și pasiune, iar Bravo-ul e fix în aceeași barcă.

Ceasurile de bord a la Alfa Romeo, botul a la Maserati și stopurile a la vechiul Bravo, dar ceva mai moderne, fac din mașina asta un deliciu. Mie îmi place și recunosc că tot timpul am avut o slăbiciune pentru Fiat. Cine mă știe, probabil nu a uitat că mă înscriam pe forum cu un versus Fiat Stilo versus altceva. Mi-am dorit mult Stilo, am rămas la ceva mai ieftin și cu imagine mai bună, dar toate astea din cauza bugetului. confused.gif

Revenind la Bravo, motorul este fascinant, dar și cam gurmand. Am mers cu el pe traseul București - Oradea și retur, consum 9% whistling.gif după toată povestea asta, însă recunosc că nu l-am menajat deloc. În plus, era totuși o mașină de drive test, deci alergată săraca.

Partea cea mai frumoasă, după motor, a fost descoperirea materialelelor din interior (care sunt bune, dar nu excelente) și mai ales calitatea asamblării lor. La o mașină alergată de toți ziariștii peste 7.000 de kilometri, să nu auzi nici măcar un greieraș mi se pare mare lucru. Oricum, la peste 3.000 rpm se aud motorul, turbina și eșapamentul de mașină sport care te-ar face să uiți instant de alte inconveniente. Nu e cazul Fiat Bravo oricum.

Instalația audio cu 8 difuzoare și subwoofer face toți banii thumbsup.gif , mai ales că opțiunea asta nu e chiar așa scumpă. De departe cea mai bună instalație audio stock pe care am auzit-o vreodată într-o mașină de drive-test.

Tapițeria sport e lucrată frumos, pe două straturi (roșu dedesubt, negru deasupra) schimbătorul de viteze și volanul sunt acoperite cu piele fină, iar pedalele sunt din aluminiu. Toate astea te fac să te simți într-o mașină de viță nobilă și chiar nu exagerez când spun că aduce a Alfa Romeo.

Suspensia e tare, tare rău, numai bună de atacat curbe cu viteză, direcția e una dintre cele mai bune cu care am mers în clasa asta (peste cea a Opel Astra H, Ford Focus, Golf V, Citroen C4, Peugeot 308 și Kia Pro Ceed, deși aceasta din urmă se apropie destul de mult ca feeling de cea a Fiat-ului).

Prețul e și el bun, cam 18.000 euro DDP.

Cam aici se termină declarațiile de dragoste la adresa lui Bravo. De aici încolo încep minusuri, care merg spre sistemul Blue&Me care cică citește stick-uri de memorie USB, însă eu nu am reușit să ascult muzică de pe el, spre suspensia spate care e semi-independentă și e cam gălăgioasă pe drumuri proaste, spre ceasurile de bord care sunt cam greu de citit în anumite condiții de lumină.

Asta cu bordul chiar trebuie explicată. Eu aprind farurile pe faza scurtă, însă bordul nu stă și el tot timpul aprins, ci doar când lumina de afară e slabă (noaptea, atunci când treci printr-o pădure, etc..). Se pare că mașina are un senzor pe undeva. Ideea e că în condiții de amurg (lumină slabă), cu bordul aprins, cifrele sunt imposibil de citit pentru că lumina ambientală este suficientă cât să citești ceasurile neiluminate, însă mașina aprinde ledurile alea automat pentru că i se pare ei prea intuneric...

Ate drive test-uri:

Clasa B: Dacia Sandero, Mini Clubman CooperS, Seat Ibiza 2008

Clasa C: Volvo C30, Honda Civic Hybrid, Kia Pro Ceed,

Clasa D: Renault Laguna 3, Skoda Superb 2008

Crossover: Seat Altea Freetrack, Volvo XC70

SUV: Chevrolet Captiva Sport


--------------------
Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 09:45 AM