Filtru sport umed sau uscat? |
This topic is about Filtru sport umed sau uscat?, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Filtru sport umed sau uscat? |
May 1 2008, 03:21 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Inrebarea topicului vine din faptul ca exista unele opinii pe net cum ca la filtrele umede (adica unse cu ulei) K&N exista riscul ca, la o acceleratie puternica, uleiul cu care sunt unse sa fie absorbit in camera de ardere a aerului, consecintele fiind nefaste (stricarea debitmetrului). De asemenea, am si un alt semn de intrebare legat tot de unele opinii cum ca un kit de admisie directa precum 57i sau Typhoon de la K&N nu s-ar comporta atat de bine pe vreme torida deoarece, absorbind (prin constructie) mai mult aer fierbinte, ar putea dauna motorului sau performantele ar scadea in loc sa creasca. This post has been edited by M A R I A N: May 1 2008, 03:24 AM -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
May 1 2008, 05:41 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
1) Nu sint de acord cu nici un sistem de tras aerul gen con care inlocuieste cutia filtrului de aer cu ceva tubulatura si pune un con filtrant in fata lui. Cutia filtrului de aer protejeaza aerul de temperaturile ridicate de la motor. Apoi MAF este reglat pt un anumit traiect al aerului, si nu poti si ii schimbi traiectul si sa speri ca inca functioneaza bine.
2) si la mine in sat este praf peste tot. si toate strazile sint sapate etc. Uleiul se va murdari cu praf si va astupa totul. Ce intra in motor fara sa fie filtrat va fi ultrafin (in jur de PM 2.5 adica 2.5 micrometri in diametru - iar aici ma refer la filtrul meu de burete) si ars si doar citeva zile pt ca particulele mai mari se depoziteaza si ele si acopera porii, furnizind filtrare si mai buna. 3) perrin, avo le fac pt Subaru http://www.perrinperformance.com/products/...=3&model=10 4) subaru are un fel de "snorkel" care trage aer din fata radiatorului. eu intr-o vreme o aveam ceva mai prelungita Cutia filtrului de aer este undeva in coltul din stinga jos 5) Apollo cold air system - cum am mai spus, distanta aia a segmentului de tub, furtun, etc dintre filtru si MAF precum si forma ei este critica. Eu nu as pune asa ceva pe nici o masina FARA ca sa am si un alt MAF calibrat pt intake-ul ala pt masina mea. Gindeste-te...poate MAF-ul in pozitia si calibrarea de fabrica primeste aer intre 3 si 10 grame de aer pe secunda cu viteze intre 3 si 6 m/s. Daca tu dintr-o data pui alt tub cu multe convolutii - sau drept fara convolutii si ii dai intre 5 si 8 m/s...dintr-o data masina nu va mai putea ajusta cu potrivi volumul de aer cu coantitatea de benzina. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
May 1 2008, 11:56 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Daca tu dintr-o data pui alt tub cu multe convolutii - sau drept fara convolutii si ii dai intre 5 si 8 m/s...dintr-o data masina nu va mai putea ajusta cu potrivi volumul de aer cu coantitatea de benzina. Aici e o intreaga discutie pe net. Un tip spunea ca nu conteaza ce volum de aer primeste MAF-ul deoarece el doar prelucreaza si transmite informatia, prin impulsuri electrice, la ECU care va decide sa pompeze mai mult combustibil... Este adevarat ce spui tu despre faptul ca cutia filtrului de aer protejeaza aerul absorbit de temperaturile ridicate din compartimentul motor, dar tocmai pentru asta exista cold air intake - sa reduca temperatura aerului absorbit... Super la masina ta este pozitia acelui "snorkel" pentru ca, din ce se vede din poza, e aproape iesita din compartimentul motor si foarte aproape de sursa de aer. Ma gandeam si eu la o varianta sa las totul asa cum este (filtrul stock+cutia pentru filtru) si sa incerc sa maresc galeria (tubul) de admisie sau sa incerc sa prelungesc tubul pana intr-o zona cat mai in afara compartimentului motor (bineinteles ca trebuie sa fie ferit si de picaturile de apa)... -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
May 2 2008, 05:18 AM
Post
#4
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Daca tu dintr-o data pui alt tub cu multe convolutii - sau drept fara convolutii si ii dai intre 5 si 8 m/s...dintr-o data masina nu va mai putea ajusta cu potrivi volumul de aer cu coantitatea de benzina. Aici e o intreaga discutie pe net. Un tip spunea ca nu conteaza ce volum de aer primeste MAF-ul deoarece el doar prelucreaza si transmite informatia, prin impulsuri electrice, la ECU care va decide sa pompeze mai mult combustibil... Este adevarat ce spui tu despre faptul ca cutia filtrului de aer protejeaza aerul absorbit de temperaturile ridicate din compartimentul motor, dar tocmai pentru asta exista cold air intake - sa reduca temperatura aerului absorbit... Super la masina ta este pozitia acelui "snorkel" pentru ca, din ce se vede din poza, e aproape iesita din compartimentul motor si foarte aproape de sursa de aer. Ma gandeam si eu la o varianta sa las totul asa cum este (filtrul stock+cutia pentru filtru) si sa incerc sa maresc galeria (tubul) de admisie sau sa incerc sa prelungesc tubul pana intr-o zona cat mai in afara compartimentului motor (bineinteles ca trebuie sa fie ferit si de picaturile de apa)... Pricnipiul de operare al unui MAF e cam asa: sint doi senzori de temperatura. unul masoara temperatura aerului iar celalalt este incalzit la o temperatura mai ridicata fata de cea masurata de primul. Aerul trece peste senzorul # 1 si il raceste intr-un mod proportional cu propritatile metalului din care e facut senzorul si a aerului. Pe cind energia care e furnizata senzorului # 2 care este incalzit pentru a isi mentine temperatura este proportionala cu volumul de aer. Trebuie sa tii cont ca aceste MAF-uri sint calibrate pt aer, densitatea aerului (daca in loc de aer pui oxygen, va da alte rezultate) respectiv suprafata tubului in care se afla (de regula un cilindru) bagat MAF-ul. Suprafata (ex metri patrati ) x viteza aerului (metri/ secunda) imi da volumul aerului care intra in motor, si asta e codificat in functionarea motorului, in ECU. MAF-ul nu are o plaja infinita de operare, mai ales la masinile non turbo. Din experienta mea, aceste cold air intakes de fapt trag aer cald din compartimentul motor. Singurele pe care le-am vazut pe Subaru sint 1) cele de fabrica din poza de mai sus care sint bune pina spre 400 cp 2) cele facute special pt Subaru care au alt MAF si alt tub si alt con si care trag aerul din aripa pe dreapta fata (aripa interioara de plastic are si niste gauri de fapt in ea pt a lasa sa intre aerul dar nu si apa zvirlita de roata) si care au un paravan de plastic special facut pt masina - modelat dupa forma compartimentului motor. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 01:12 PM |