QUOTE (M A R I A N @ Apr 30 2008, 08:21 PM)
Am in vedere mai multi producatori, printre care K&N si AEM, primii sunt cu cele umede, ceilalti cu cele uscate.
Inrebarea topicului vine din faptul ca exista unele opinii pe net cum ca la filtrele umede (adica unse cu ulei) K&N exista riscul ca, la o acceleratie puternica, uleiul cu care sunt unse sa fie absorbit in camera de ardere a aerului, consecintele fiind nefaste (stricarea debitmetrului).
De asemenea, am si un alt semn de intrebare legat tot de unele opinii cum ca un kit de admisie directa precum 57i sau Typhoon de la K&N nu s-ar comporta atat de bine pe vreme torida deoarece, absorbind (prin constructie) mai mult aer fierbinte, ar putea dauna motorului sau performantele ar scadea in loc sa creasca.
Eu am avut pe Minivan si am folosit ani de zile K&N umed (cu ulei) si nu s-a mai intimplat nimic.
Am folosit filtru ud si pe Subaru si tot nimic nu s-a intimplat.
Nu mi-e clar care este camera de ardere a aerului - acolo unde arde si aerul arde si benzina, adica cilindri.
Nu mi-e clar ce vrei sa zici prin debitmetru - banuiesc ca e vorba de MAF - Mass Air Flow Sensor. In cel mai mai rau caz se imbicseste cu ulei si trebuie curatat.
Sau, ca in cazul meu cind am ramas fara ulei extra fin pt. filtrul Perrin (pt. Subaru) si am folosit ulei K&N (minivan) am blocat porii de la filtrul Perrin si masina nu mergea bine, se tot poticnea pina m-am prins si mi-a luat o zi sa curat filtrul. Din 2005, cind s-a intimplat povestea, folosesc filtrul Perrin in mod "uscat" si personal incurajez aceasta optiune. Filtrul Perrin NU este din bumbac insa ci dintr-un burete (ca ala de baie) gros de vreo 2 cm. Il spal la fiecare 2 luni or so. Si de buna seama daca merge la masina mea de cca 3 ani fara probleme cred ca va merge si la ale voastre.