Filtru sport umed sau uscat? |
This topic is about Filtru sport umed sau uscat?, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Filtru sport umed sau uscat? |
May 1 2008, 03:21 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Inrebarea topicului vine din faptul ca exista unele opinii pe net cum ca la filtrele umede (adica unse cu ulei) K&N exista riscul ca, la o acceleratie puternica, uleiul cu care sunt unse sa fie absorbit in camera de ardere a aerului, consecintele fiind nefaste (stricarea debitmetrului). De asemenea, am si un alt semn de intrebare legat tot de unele opinii cum ca un kit de admisie directa precum 57i sau Typhoon de la K&N nu s-ar comporta atat de bine pe vreme torida deoarece, absorbind (prin constructie) mai mult aer fierbinte, ar putea dauna motorului sau performantele ar scadea in loc sa creasca. This post has been edited by M A R I A N: May 1 2008, 03:24 AM -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
May 1 2008, 11:16 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Eu am avut pe Opel vectra (diesel dar cred ca regulile se aplica si la benzina) si filtru umed K&N (in cutia filtrului de aer) si filtru uscat (conic, care se monta in locul cutiei filtrului de aer).
Rezultate: - Filtru K&N in cutia filtrului de aer -> diferente insesizabile (parca sunetul putin putin diferit, dar nici de acela nu sunt sigur) - Filtru K&N in cutia filtrului de aer dar cu gura de admisie modificata (astfel incat sa intre mai mult aer) -> diferenta clar sesizabila, motorul a devenit mai elastic, urca mai repede in ture, etc... una din diferentele clare pe care le-am remarcat a fost ca inainte motorul nu putea atinge turatia maxima la relanti iar dupa ce i-am modificat usor cutia filtrului de aer putea sa atinga turatia maxima la relanti. Nu stiu cum s-ar fi comportat cu filtrul normal, de hartie, am citit undeva un test unde filtrul K&N se comporta mai bine decat cel de hartie in conditiile in care primea mai mult aer prin modificarea cutiei filtrului de aer. - Filtru Conic -> Absolut superb la temperaturi sub 20 de grade... aer en-gros, sunet de WRC, zvacniri puternice (la mine fiind turbo se accentuase turbo-lag-ul, pentru ca atunci cand intra turbina in functiune baga mult mai mult aer decat inainte). La temperaturi peste 20 ? Groaznic... consuma in draci si mergea mai naspa decat cu filtru normal. Sfatul meu: - In sezonul rece un kit de admisie cu filtru conic (umed sau uscat nu conteaza)... merita, mai ales pentru sunet - Vara treci pe metoda clasica (filtru de aer in cutie + aer condus de afara)... cu sau fara filtru K&N... eu sincer nu mi-as bate capul cu el. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 28th April 2024 - 01:11 AM |