ABS vs. NON-ABS |
This topic is about ABS vs. NON-ABS, the author, Alex26444, wrote about: Daca sunteti amabili, as dori sa aud parerile voastre despre urmatoarea chestie: intotdeauna o masina dotata cu ABS are un spatiu de franare mai mic c ... To read more just scroll down
ABS vs. NON-ABS |
Jun 19 2004, 04:05 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 40 Joined: 27-May 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 26.437 |
Drive carefully ALEX |
|
|
Jun 19 2004, 08:30 AM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 120 Joined: 13-January 04 From: Iasi Member No.: 19.888 |
bineinteles ca timpul de franare e mai mic - asta in cazul in cere si restul sistemului de franare e in regula
faza care ai zis ca la escort nu s-au blocat rotile - e normal daca rotile nu se blocheaza, timpul de franare sa scada - la urma urmei asta e ABS - impiedica blocarea rotilor in timpul franarii - ceea ce face franarea mult mai eficienta |
|
|
Jun 19 2004, 12:38 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 565 Joined: 25-March 04 From: roman-is-bucuresti Member No.: 22.923 |
testul efectuat este irelevant, deoarece escortul si mondeo sunt masini total diferite si ca greutate si ca tehnologie.
si mai depinde si in ce stare sunt masinile. ideal este sa se face teste de acest gen cu masini identice ca tip. oricum abs-ul nu scade perioada de franare ci impiedica blocarea rotilor. iar pe gheata ori cu ori fara tot se blocheaza rotile. |
|
|
Jun 19 2004, 02:41 PM
Post
#4
|
|
novice Group: Membri Posts: 28 Joined: 26-April 04 From: Bucuresti Member No.: 24.332 |
In rest, distanta de franare este mai mare. Din motivul asta, dupa ce mi-am luat masina si nu eram obisnuit inca cu ABS-ul, m-am si proptit odata intr-un Matiz (nu pastrasem distanta regulamentara si in momentul in care cel din fata a franat brusc, am franat si eu, insa, intrand ABS-ul (era iarna, carosabilul umed) m-am oprit mai greu. Nu cu mult mai greu, insa suficient cat sa ma lipesc putintel de bietul Matiz. Oricum, votul meu este, evident, PRO ABS |
|
|
Jun 19 2004, 06:39 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
|
|
|
Jun 20 2004, 02:35 PM
Post
#6
|
|
Lau Group: Membri Posts: 586 Joined: 14-January 03 From: Timisoara Member No.: 9.065 |
ABS-ul nu micsoreaza distanta de franare, ci ajuta la controlerea automobilului atunci cand se franeaza brusc.Acuma mie nu mi se pare prea potrivit testul pt. ca cele doua masini fac parte din clase diferite, iar greutatea nu este aceeasi.In plus depinde si starea tehnica a celor doua masini.
|
|
|
Jun 21 2004, 12:19 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Chiar,am si eu o intrebare.Vara trecuta am achizitionat o Kia Rio.Masina are in dotarea standard ABS.In iarna am fost la munte,la Predeal si in parcarea de la partie,la Fulg de nea acolo,am incercat si io sa vad cu e cu ABS-u pe zapada.Vreau sa spun ca au fost 2 situatii diferite,adica odata a intrat ABS-u si odata nu.Sunt curios de ce.Conteaza viteza la care franezi?Mentionez ca pedala de frana a fost apasata violent,la maxim de fiecare data. Merci.
|
|
|
Jun 21 2004, 11:43 AM
Post
#8
|
|
novice Group: Membri Posts: 28 Joined: 26-April 04 From: Bucuresti Member No.: 24.332 |
Andrei28030, ai apasat in ambele teste si pe ambreiaj? Din ce stiu, ABS-ul se declanseaza doar daca apesi si ambreiajul.
|
|
|
Jun 21 2004, 02:49 PM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 72 Joined: 14-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.808 |
ABS-ul nu are legatura cu ambreiajul. el actioneaza numai in cazul in care rotile tind sa-si piarda aderenta, nelasand masina sa-si schimbe traiectoria.
in cazul lui Andrei ori rotile nu au patinat pe zapada pt. ca n-a franat brusc ori nu a functionat ABS-ul. |
|
|
Jun 21 2004, 02:54 PM
Post
#10
|
|
sofer Group: Membri Posts: 72 Joined: 14-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.808 |
ABS-ul nu are legatura cu ambreiajul. el actioneaza numai in cazul in care rotile tind sa-si piarda aderenta, nelasand masina sa-si schimbe traiectoria.
in cazul lui Andrei ori rotile nu au patinat pe zapada pt. ca n-a franat brusc ori nu a functionat ABS-ul. |
|
|
Jun 21 2004, 08:19 PM
Post
#11
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
ABS-ul impiedica blocarea rotzilor. Asta inseamna nu numai ca nu devii sanie pe carosabil umed sau alunecos, inseamna ca masina va frina la fel si dupa ce se tocesc placutzele de frina, ca nu trebuiesc reglate frinele des pentru ca frinarea va fi uniforma si controlata de computer.
Banuiesc ca nu atzi desfacut pompa centrala de frina unde este montat sistemul de distributzie al fortzei de frinare. Ei bine acum 3 saptamini am fost sa inlocuiesc cilindrul central de frina la masina mea. Pai este cam asa...tot juice-ul care iese din cilindrul central este repartizat la 3 mini-pompe. 3 rotzi dintzate actionate de 3 motorase electrice reprezinta pompele care distriuie presiunea in functie de comenzile de la computer. 1 roata dintzata pt puntea spate iar celellalte doua pt stinga, dreapta fatza. Rotile masinii au fiecare senzor de viteza care masoara viteza individuala a fiecarei rotzi. Parametrii sint bagtatzi in modulul ABS - si el computer separat. Din tot ansamblul ies 4 tevi cu zeama de frina pentru fiecare roata. Masina mea are traction control care opereaza in doua feluri. Cind imi patineaza rotzile motrice, roata care se invirteste in gol este frinata, pentru a avea aceeasi viteza de rotatzie ca aceea cu tractiunel a sol. Daca asta nu corecteaza problema, in mod automat imi scad turatziile la motor si bujiile dau scinteie mai mica/mai rar pentru a reduce puterea motorului indiferent cit de mult apasa acceleratzia. Inapoi la ABS. Avantaje: nu se blocheaza rotzile iar fortza de frinare este distribuiita uniform la toate rotzile, crescuta sau scazuta in functie de ce vrea muschii computerului. Asta permite si schimbarea directiei chiar atunci cind frinezi puternic. Categoric nu te rasucesti. Nu am reusit sa ma rasucec niciodata cu minivanul...si am incercat ca fun in parcare la un supermarket acum vreo doua ierni. Masina nu se rasuceste. Am luat si miinile de pe volan si am frinat in linie dreapta de pe la 35 mph pe zapada. M-am oprit in linie dreapta fara sa fi pus miinile pe volan. Citeodata il aud mergind (ABS-ul) face un zgomot urit. Dar daca nu il auzi ...e grav...inseamna ca nu merge...iar pedala de frina se duce la fund. Cei mai multzi fraieri atunci iau piciorul de pe frina. WRONG...GRESIT tot ce ai de facut este sa mentii piciorul pe pedala. Altfel degeaba ai ABS. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 21 2004, 10:45 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Sklembe ambreiajul nu a fost apasat decat..la sfarsitul franarii,cand masina aproape s-a oprit,ca sa nu se opreasca motorul.
Calin... sunt de acord cu tine k ABS-ul nu are legatura cu ambreiajul.Dar am specificat,pedala a fost apasat violent,pana la fund de fiecare data.Prima oara nu a intrat abs-u,a 2-a oara a mers.Eu zic ca nu se pune problema nefunctionarii abs-ului,pt ca daca nu functiona,nu functiona deloc.Pe moment,si eu m-am gandit ca poate s-a intamplat ceva cu abs-u..nu stiam ce s-a intamplat si am pus frana si pe asfalt,pe unde nu era nici zapada nici ghiata pt ca era nisip.Atunci a functionat. In sfarsit...asa i-o fi venit ei sa franeze. Noi sa fim sanatosi |
|
|
Jun 22 2004, 10:06 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
f1anatic are dreptate,fac o completare:
daca luam 2 masini perfect identice cu aceleasi cauciucuri(f important) cea fara abs franeaza pe o dist mai scurta numai daca soferul este f f experimnetat,si reuseste sa mentina rotile(din pedala)la o rotatie mai mica decat cea normala corespunzatoare vitezei de deplasare in momentul respectiv si fara a le Bloca,pt ca atunci cand sunt blocate scade f mult aderenta. |
|
|
Jun 22 2004, 10:42 AM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Ideea e ca (mai ales iarna) e desul de greu, chiar si pentru un sofer foarte experimentat, sa se mentina de fiecare data la limita de aderenta. Daca pe asfalt putem spuna ca se poate obisnui si stie cat sa apese pe pedala, cand e zapada/gheata e greu sa apreciezi unde e aceasta limita de aderenta. Asa ca tot ABS-ul e mai bun.
Ca sa-mi dau si eu cu parerea despre povestea lui Andrei, daca nu apasa ambreiajul i se oprea motorul daca rotile se blocau de la franare. Asa ca : - ori a apasat ambreiajul si atunci e ciudat de ce nu a functionat ABS-ul (nu se mai pune problema daca conteaza ambreiajul sa unu) - ori nu l-a apasat si atunci (presupun ca nu ti s-a oprit motorul, ca altfel ne spuneai) rotile se mai invarteau, chiar daca patinau si de-aia n-a intrat ABS-ul |
|
|
Jun 22 2004, 11:47 AM
Post
#15
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
pe zapada ,daca ai de franat peline dreapta e mai scurta distanta de franare pt ca se "afunda" rotile in zapada,daca ai de virat..... e nasol fara abs,va trebui sa lasi frana sa corectezi directa si iarsa franezi si... tot asa,rezulta dist mai mare.
|
|
|
Jun 22 2004, 01:22 PM
Post
#16
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 187 Joined: 12-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.459 |
Pe sosea cu zapada sau umeda intre doua autoturisme identice,una cu si una fara ABS, la o forta de apasare identica a pedalierului de frana, autoturismul + (cu ABS), va avea cea mai scurta distanta de franare.
In cazul unei sosele cu un coeficient de franare ridicat (uscate) situatia se schimba in favoarea automobilului fara ABS cand forta de apasare tinde spre maxim. La aeronave sistemul se numeste Anti Skid este controlat de computer si se seteaza de catre pilot pe mai multe valori in functie de indicele coeficientului de franare transmis de aeroportul unde se face aterizarea. |
|
|
Jun 22 2004, 02:30 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 518 Joined: 8-July 02 From: Bucuresti Member No.: 5.114 |
Ori nu am inteles eu bine ce ai vrut tu sa spui, ori ai tu o mica gresala.
Pe asfalt ai distanta mica de franare nu daca apesi cu maxim de forta, ci daca apesi cu maxim de forta FARA SA BLOCHEZI ROTILE. Tine deci numai si numai de indemanarea soferului. La aeronave e altceva. Calculatorul respeciv (care face diferenta fata de automobile), functie de tipul pistei (din care calculeaza el probabil coeficientul de franare) stie sa infraneze rotile astfel incat sa le tina la limita sa nu alunece cand pilotul franeaza la maxim. |
|
|
Jun 22 2004, 03:43 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
QUOTE(stefan_ieu) Ca sa-mi dau si eu cu parerea despre povestea lui Andrei, daca nu apasa ambreiajul i se oprea motorul daca rotile se blocau de la franare. Asa ca :
- ori a apasat ambreiajul si atunci e ciudat de ce nu a functionat ABS-ul (nu se mai pune problema daca conteaza ambreiajul sa unu) - ori nu l-a apasat si atunci (presupun ca nu ti s-a oprit motorul, ca altfel ne spuneai) rotile se mai invarteau, chiar daca patinau si de-aia n-a intrat ABS-ul Din cate am inteles eu tu zici ca daca rotile se blocau instantaneu si nu apasam ambreiajul,motorul se oprea.Am mai spus,ambreiajul a fost apasat cand masina aproape s-a oprit. Prima oara rotile s-au blocat pt ca am observat ca nu am control asupra volanului,adica nu puteam sa virez,ceea ce toata lumea stie ca se intampla cand rotile sunt blocate. Asa ca... Oricum,ABS-u functioneaza si pana acum nu am avut nici o probl de cand o am. (pe 14 iunie a facut 1 an).Cam atat.Salut |
|
|
Jun 22 2004, 03:50 PM
Post
#19
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Emanoel-Adrian) Pe sosea cu zapada sau umeda intre doua autoturisme identice,una cu si una fara ABS, la o forta de apasare identica a pedalierului de frana, autoturismul + (cu ABS), va avea cea mai scurta distanta de franare.
Pai hai sa-mi dau si eu cu parerea. Masina fara ABS, care blocheaza rotzile va avea distantza de frinare EGALA sau MAI MICA decit masina cu ABS> Diferentza este minora. Dar odata ce rotzile sint blocate, nu mai potzi schimba directia. Masina cu ABS va fi mentinuta la limita de blocare...de fapt blocheaza rotzile si le deblocheaza de citeva zeci de ori pe secunda...Cert este ca potzi schimba directia in timp ce frinezi puternic...sa evitzi o masina oprita pe sosea etc. Oricum, e mai bine cu ABS decit fara. Mult mult mai bine. Ce vroiam sa mai adaug: FOUR-WHEEL-STEERING adica traducetzi voi. Ori folosesti mechanisme de directie si pentru puntea pe spate: Mitsu 3000 GT VR4 sau noile camionete GM/Chevrolet SAU cu ajutorul sistemului de ABS si alte module de control al frinelor...rotzile pe spate pot fi blocate selectiv, mai mult (si in functie de viteza) pentru a crea un efect de "pivotare" in jurul rotzii pe spate cea mai aproape de curba. Si bineinteles toate sistemele astea care impieica masina sa se rasuceasca ANTI-YAW Stability Control System folosesc si ABS-ul si frinarea selectiva impreuna cu alte sisteme gen suspensii ajustabile care mentin o garda la sol constanta. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 22 2004, 07:51 PM
Post
#20
|
|
novice Group: Membri Posts: 40 Joined: 27-May 04 From: Timisoara (Timis) Member No.: 26.437 |
Wow, vad ca s-au incins discutiile pe-aici despre acest subiect pe care l-am lansat si asta e f. bine :oops: Parerile voastre sunt intotdeauna bine venite :cheers: Legat de ce zicea Andrei ("cea fara abs franeaza pe o dist mai scurta numai daca soferul este f f experimnetat,si reuseste sa mentina rotile(din pedala)la o rotatie mai mica decat cea normala") - asta e 100% corect, la volanul Escort-ului ma aflam chiar eu si mentionez ca am franat cu simt de raspundere, la limita blocarii rotilor, iar experienta mea poate fi cei cativa ani buni de karting facuti in "tinerete" (acum am 28 de ani ), unde se stie ca un kart nu are ABS si trebuie sa franezi cat mai eficient, dar pe cat se poate fara sa blochezi rotile, ceea ce eu am reusit sa fac f. bine si se pare ca inca nu mi-am pierdut indemanarea....sau mai bine zis "indepicioarea" in cazul de fata :bounce: Oricum, acum nu mai am Escort-ul - a fost o masina excelenta - acum am alta.......cu ABS :cheers: Poate ca o sa fac si cu asta niste "teste", ca sa vad cum sta treaba.... :blackeye: Sa ne reauzim cu bine! Hai pa la domni si pu la doamne!
Drive carefully ALEX |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 08:21 PM |