Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ABS vs. NON-ABS
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Alex26444
Daca sunteti amabili, as dori sa aud parerile voastre despre urmatoarea chestie: intotdeauna o masina dotata cu ABS are un spatiu de franare mai mic ca una fara ABS? Intreb, fiindca am facut un mic test: Ford Escort din 1987 fara ABS vs. Ford Mondeo din 1993 cu ABS, rulate in paralel, cu 60 km/h si franat in acelasi punct (la o linie alba trasata pe asfalt). Rezultatul: Escort-ul s-a oprit cu 4,8m in spatele lui Mondeo, deci mai repede :shock: Mentionez ca la Escort s-a franat fara blocarea rotilor, pe acelasi tip de carosabil si cu aceeasi dimensiune de anvelope pe fata ca la Mondeo! Deci care e treaba cu ABS-ul asta? E mai eficient oare pe carosabil ud? Dar pe zapada cum se comporta? Voi ce ziceti?

Drive carefully
ALEX
Radu_
bineinteles ca timpul de franare e mai mic - asta in cazul in cere si restul sistemului de franare e in regula
faza care ai zis ca la escort nu s-au blocat rotile - e normal daca rotile nu se blocheaza, timpul de franare sa scada - la urma urmei asta e ABS - impiedica blocarea rotilor in timpul franarii - ceea ce face franarea mult mai eficienta
gabi4
testul efectuat este irelevant, deoarece escortul si mondeo sunt masini total diferite si ca greutate si ca tehnologie.
si mai depinde si in ce stare sunt masinile.
ideal este sa se face teste de acest gen cu masini identice ca tip.
oricum abs-ul nu scade perioada de franare ci impiedica blocarea rotilor.
iar pe gheata ori cu ori fara tot se blocheaza rotile.
Sklembe
Distanta de franare la masinile dotate cu ABS pare sa fie mai mare. Avantajul este, insa, ca in cazul unei franari violente pe carosabil alunecos (umed, zapada, praf etc.) masina isi pastreaza traiectoria si poate fi mai usor de controlat. Imaginati-va ce se intampla, pe un carosabil precum cel descris mai sus, conducand o masina fara ABS, in situatia in care esti nevoit sa franezi brusc si puternic si, in acelasi timp, esti nevoit sa tragi de volan pentru a evita un pericol. Daca nu exista ABS, ajungi categoric in sant. Cu ABS-ul, in limitele unei viteze rezonabile pentru un drum dificil, poti sa-ti pastrezi traiectoria in timpul unui viraj brusc pe franare. Am incercat chiar eu, cu Fordul meu Focus, chestia asta si functioneaza.

In rest, distanta de franare este mai mare. Din motivul asta, dupa ce mi-am luat masina si nu eram obisnuit inca cu ABS-ul, m-am si proptit odata intr-un Matiz (nu pastrasem distanta regulamentara si in momentul in care cel din fata a franat brusc, am franat si eu, insa, intrand ABS-ul (era iarna, carosabilul umed) m-am oprit mai greu. Nu cu mult mai greu, insa suficient cat sa ma lipesc putintel de bietul Matiz.

Oricum, votul meu este, evident, PRO ABS smile.gif
HalbaSus
Skemble, corect... ba mai mult... pe un carosabil umed, cu zapada sau inghetat, chiar daca mergi drept si pui o frana brusca s-ar putea sa te opresti cu "fundul" intr-o parte sau alta... la ABS masina isi mentine traiectoria... ceea ce e foarte important.
Laurentiu_007
ABS-ul nu micsoreaza distanta de franare, ci ajuta la controlerea automobilului atunci cand se franeaza brusc.Acuma mie nu mi se pare prea potrivit testul pt. ca cele doua masini fac parte din clase diferite, iar greutatea nu este aceeasi.In plus depinde si starea tehnica a celor doua masini.
Andrei Suzuki
Chiar,am si eu o intrebare.Vara trecuta am achizitionat o Kia Rio.Masina are in dotarea standard ABS.In iarna am fost la munte,la Predeal si in parcarea de la partie,la Fulg de nea acolo,am incercat si io sa vad cu e cu ABS-u pe zapada.Vreau sa spun ca au fost 2 situatii diferite,adica odata a intrat ABS-u si odata nu.Sunt curios de ce.Conteaza viteza la care franezi?Mentionez ca pedala de frana a fost apasata violent,la maxim de fiecare data. Merci.
Sklembe
Andrei28030, ai apasat in ambele teste si pe ambreiaj? Din ce stiu, ABS-ul se declanseaza doar daca apesi si ambreiajul.
calin...
ABS-ul nu are legatura cu ambreiajul. el actioneaza numai in cazul in care rotile tind sa-si piarda aderenta, nelasand masina sa-si schimbe traiectoria.
in cazul lui Andrei ori rotile nu au patinat pe zapada pt. ca n-a franat brusc ori nu a functionat ABS-ul.
calin...
ABS-ul nu are legatura cu ambreiajul. el actioneaza numai in cazul in care rotile tind sa-si piarda aderenta, nelasand masina sa-si schimbe traiectoria.
in cazul lui Andrei ori rotile nu au patinat pe zapada pt. ca n-a franat brusc ori nu a functionat ABS-ul.
f1anatic
ABS-ul impiedica blocarea rotzilor. Asta inseamna nu numai ca nu devii sanie pe carosabil umed sau alunecos, inseamna ca masina va frina la fel si dupa ce se tocesc placutzele de frina, ca nu trebuiesc reglate frinele des pentru ca frinarea va fi uniforma si controlata de computer.

Banuiesc ca nu atzi desfacut pompa centrala de frina unde este montat sistemul de distributzie al fortzei de frinare. Ei bine acum 3 saptamini am fost sa inlocuiesc cilindrul central de frina la masina mea. Pai este cam asa...tot juice-ul care iese din cilindrul central este repartizat la 3 mini-pompe. 3 rotzi dintzate actionate de 3 motorase electrice reprezinta pompele care distriuie presiunea in functie de comenzile de la computer. 1 roata dintzata pt puntea spate iar celellalte doua pt stinga, dreapta fatza. Rotile masinii au fiecare senzor de viteza care masoara viteza individuala a fiecarei rotzi. Parametrii sint bagtatzi in modulul ABS - si el computer separat. Din tot ansamblul ies 4 tevi cu zeama de frina pentru fiecare roata.

Masina mea are traction control care opereaza in doua feluri. Cind imi patineaza rotzile motrice, roata care se invirteste in gol este frinata, pentru a avea aceeasi viteza de rotatzie ca aceea cu tractiunel a sol. Daca asta nu corecteaza problema, in mod automat imi scad turatziile la motor si bujiile dau scinteie mai mica/mai rar pentru a reduce puterea motorului indiferent cit de mult apasa acceleratzia.


Inapoi la ABS. Avantaje: nu se blocheaza rotzile iar fortza de frinare este distribuiita uniform la toate rotzile, crescuta sau scazuta in functie de ce vrea muschii computerului. Asta permite si schimbarea directiei chiar atunci cind frinezi puternic. Categoric nu te rasucesti. Nu am reusit sa ma rasucec niciodata cu minivanul...si am incercat ca fun in parcare la un supermarket acum vreo doua ierni. Masina nu se rasuceste. Am luat si miinile de pe volan si am frinat in linie dreapta de pe la 35 mph pe zapada. M-am oprit in linie dreapta fara sa fi pus miinile pe volan. Citeodata il aud mergind (ABS-ul) face un zgomot urit. Dar daca nu il auzi ...e grav...inseamna ca nu merge...iar pedala de frina se duce la fund. Cei mai multzi fraieri atunci iau piciorul de pe frina. WRONG...GRESIT tot ce ai de facut este sa mentii piciorul pe pedala. Altfel degeaba ai ABS.
Andrei Suzuki
Sklembe ambreiajul nu a fost apasat decat..la sfarsitul franarii,cand masina aproape s-a oprit,ca sa nu se opreasca motorul.

Calin... sunt de acord cu tine k ABS-ul nu are legatura cu ambreiajul.Dar am specificat,pedala a fost apasat violent,pana la fund de fiecare data.Prima oara nu a intrat abs-u,a 2-a oara a mers.Eu zic ca nu se pune problema nefunctionarii abs-ului,pt ca daca nu functiona,nu functiona deloc.Pe moment,si eu m-am gandit ca poate s-a intamplat ceva cu abs-u..nu stiam ce s-a intamplat si am pus frana si pe asfalt,pe unde nu era nici zapada nici ghiata pt ca era nisip.Atunci a functionat.
In sfarsit...asa i-o fi venit ei sa franeze. Noi sa fim sanatosi
andrei27237
f1anatic are dreptate,fac o completare:
daca luam 2 masini perfect identice cu aceleasi cauciucuri(f important) cea fara abs franeaza pe o dist mai scurta numai daca soferul este f f experimnetat,si reuseste sa mentina rotile(din pedala)la o rotatie mai mica decat cea normala corespunzatoare vitezei de deplasare in momentul respectiv si fara a le Bloca,pt ca atunci cand sunt blocate scade f mult aderenta.
stefan_ieu
Ideea e ca (mai ales iarna) e desul de greu, chiar si pentru un sofer foarte experimentat, sa se mentina de fiecare data la limita de aderenta. Daca pe asfalt putem spuna ca se poate obisnui si stie cat sa apese pe pedala, cand e zapada/gheata e greu sa apreciezi unde e aceasta limita de aderenta. Asa ca tot ABS-ul e mai bun.

Ca sa-mi dau si eu cu parerea despre povestea lui Andrei, daca nu apasa ambreiajul i se oprea motorul daca rotile se blocau de la franare. Asa ca :
- ori a apasat ambreiajul si atunci e ciudat de ce nu a functionat ABS-ul (nu se mai pune problema daca conteaza ambreiajul sa unu)
- ori nu l-a apasat si atunci (presupun ca nu ti s-a oprit motorul, ca altfel ne spuneai) rotile se mai invarteau, chiar daca patinau si de-aia n-a intrat ABS-ul
andrei27237
pe zapada ,daca ai de franat peline dreapta e mai scurta distanta de franare pt ca se "afunda" rotile in zapada,daca ai de virat..... e nasol fara abs,va trebui sa lasi frana sa corectezi directa si iarsa franezi si... tot asa,rezulta dist mai mare.
Emanoel-Adrian
Pe sosea cu zapada sau umeda intre doua autoturisme identice,una cu si una fara ABS, la o forta de apasare identica a pedalierului de frana, autoturismul + (cu ABS), va avea cea mai scurta distanta de franare.
In cazul unei sosele cu un coeficient de franare ridicat (uscate) situatia se schimba in favoarea automobilului fara ABS cand forta de apasare tinde spre maxim.
La aeronave sistemul se numeste Anti Skid este controlat de computer si se seteaza de catre pilot pe mai multe valori in functie de indicele coeficientului de franare transmis de aeroportul unde se face aterizarea. laugh.gif
stefan_ieu
Ori nu am inteles eu bine ce ai vrut tu sa spui, ori ai tu o mica gresala.
Pe asfalt ai distanta mica de franare nu daca apesi cu maxim de forta, ci daca apesi cu maxim de forta FARA SA BLOCHEZI ROTILE. Tine deci numai si numai de indemanarea soferului.
La aeronave e altceva. Calculatorul respeciv (care face diferenta fata de automobile), functie de tipul pistei (din care calculeaza el probabil coeficientul de franare) stie sa infraneze rotile astfel incat sa le tina la limita sa nu alunece cand pilotul franeaza la maxim.
Andrei Suzuki
QUOTE(stefan_ieu)
Ca sa-mi dau si eu cu parerea despre povestea lui Andrei, daca nu apasa ambreiajul i se oprea motorul daca rotile se blocau de la franare. Asa ca :
- ori a apasat ambreiajul si atunci e ciudat de ce nu a functionat ABS-ul (nu se mai pune problema daca conteaza ambreiajul sa unu)
- ori nu l-a apasat si atunci (presupun ca nu ti s-a oprit motorul, ca altfel ne spuneai) rotile se mai invarteau, chiar daca patinau si de-aia n-a intrat ABS-ul


Din cate am inteles eu tu zici ca daca rotile se blocau instantaneu si nu apasam ambreiajul,motorul se oprea.Am mai spus,ambreiajul a fost apasat cand masina aproape s-a oprit. Prima oara rotile s-au blocat pt ca am observat ca nu am control asupra volanului,adica nu puteam sa virez,ceea ce toata lumea stie ca se intampla cand rotile sunt blocate. Asa ca...
Oricum,ABS-u functioneaza si pana acum nu am avut nici o probl de cand o am. (pe 14 iunie a facut 1 an).Cam atat.Salut
f1anatic
QUOTE(Emanoel-Adrian)
Pe sosea cu zapada sau umeda intre doua autoturisme identice,una cu si una fara ABS, la o forta de apasare identica a pedalierului de frana, autoturismul + (cu ABS), va avea cea mai scurta distanta de franare.


Pai hai sa-mi dau si eu cu parerea.

Masina fara ABS, care blocheaza rotzile va avea distantza de frinare EGALA sau MAI MICA decit masina cu ABS> Diferentza este minora. Dar odata ce rotzile sint blocate, nu mai potzi schimba directia. Masina cu ABS va fi mentinuta la limita de blocare...de fapt blocheaza rotzile si le deblocheaza de citeva zeci de ori pe secunda...Cert este ca potzi schimba directia in timp ce frinezi puternic...sa evitzi o masina oprita pe sosea etc.
Oricum, e mai bine cu ABS decit fara. Mult mult mai bine.

Ce vroiam sa mai adaug: FOUR-WHEEL-STEERING adica traducetzi voi. Ori folosesti mechanisme de directie si pentru puntea pe spate: Mitsu 3000 GT VR4 sau noile camionete GM/Chevrolet SAU cu ajutorul sistemului de ABS si alte module de control al frinelor...rotzile pe spate pot fi blocate selectiv, mai mult (si in functie de viteza) pentru a crea un efect de "pivotare" in jurul rotzii pe spate cea mai aproape de curba. Si bineinteles toate sistemele astea care impieica masina sa se rasuceasca ANTI-YAW Stability Control System folosesc si ABS-ul si frinarea selectiva impreuna cu alte sisteme gen suspensii ajustabile care mentin o garda la sol constanta.
Alex26444
Wow, vad ca s-au incins discutiile pe-aici despre acest subiect pe care l-am lansat si asta e f. bine :oops: Parerile voastre sunt intotdeauna bine venite :cheers: Legat de ce zicea Andrei ("cea fara abs franeaza pe o dist mai scurta numai daca soferul este f f experimnetat,si reuseste sa mentina rotile(din pedala)la o rotatie mai mica decat cea normala") - asta e 100% corect, la volanul Escort-ului ma aflam chiar eu si mentionez ca am franat cu simt de raspundere, la limita blocarii rotilor, iar experienta mea poate fi cei cativa ani buni de karting facuti in "tinerete" (acum am 28 de ani laugh.gif ), unde se stie ca un kart nu are ABS si trebuie sa franezi cat mai eficient, dar pe cat se poate fara sa blochezi rotile, ceea ce eu am reusit sa fac f. bine si se pare ca inca nu mi-am pierdut indemanarea....sau mai bine zis "indepicioarea" in cazul de fata :bounce: laugh.gif Oricum, acum nu mai am Escort-ul - a fost o masina excelenta - acum am alta.......cu ABS :cheers: Poate ca o sa fac si cu asta niste "teste", ca sa vad cum sta treaba.... :blackeye: Sa ne reauzim cu bine! Hai pa la domni si pu la doamne!

Drive carefully
ALEX
Happy_Maker
Ok, deci pana acum ABS este castigator....dar am auzit (nu si testat, inca..) ca ABS ar fi groaznic pe gheatza, genul de carosabil--patinoar cu aderenta ffff mica. Este adevarat?
Pt mine are sens-daca acest sistem e capabil sa simta ca roata incepe sa patineze si atunci o deblocheaza, ce se intampla atunci cand la o fractiune din forta de franre obisnuita, rotile patineaza?
Sklembe
Daca functioneaza cum trebuie, ABS-ul se declanseaza la cea mai mica patinare a rotii, indiferent de forta de apasare pe pedala de frana.
Laurentiu_007
Eu nu vad ce dezavantaje poate avea ABS-ul.Atata timp cat aproape toti constructorii il ofera(foarte muti in echparea standard) si stiind de ce capabil(opreste masina fara ca rotile sa fie blocate) eu consider ca nu are nici un dazavantaj.
stefan_ieu
QUOTE(Happy_Maker)
Ok, deci pana acum ABS este castigator....dar am auzit (nu si testat, inca..) ca ABS ar fi groaznic pe gheatza, genul de carosabil--patinoar cu aderenta ffff mica. Este adevarat?
Pt mine are sens-daca acest sistem e capabil sa simta ca roata incepe sa patineze si atunci o deblocheaza, ce se intampla atunci cand la o fractiune din forta de franre obisnuita, rotile patineaza?


Dimpotriva Happy, pe carosabilul-patinoar e cel mai indicat sa ai ABS. In acel caz e practic imposibil sa franezi fara sa blochezi rotile, si atunci nu mai ai nici un control al masinii. Pe cand cu ABS - vezi povestioara de mai sus cu f1anatic care nu a reusit sa faca masina sa-si piarda traiectoria.
Asa cum ti-au spus si ceilalti - pornirea ABS-ului nu tine de cat de tare apesi pe pedala...
Silviu31014
Daca aveam ABS evitam un accident. Am intrat in spatele unei masini pt. ca a franat brusc la stop si pe jos era umed. Mi s-au blocat rotile, am dat drumul la frana sa recapat controlul directiei, am virat ca sa evit si am franat in continuare, dar spatiul de manevra n-a fost suficient si ceea ce s-a intamplat nu mai povestesc...
Alex-F1
Silviu, asta poate ti-a fost invatatura de minte: pastreaza distanta potrivita pt. masina pe care o conduci, altfel....... :blackeye:

Hai pa
ALEX
ionut32111
din cate stiu eu ABS-ul este un sistem de antiblocare a rotilor,care actioneaza atunci cand anvelopele pierd aderenta cu solul,distanta de franare dintre escort si modeo depinde in primul rand de starea tehnica a acestora precum si de uzura anvelopei dar si de greutatea lor,Mondeo fiind mai greu decat Escortul,dar daca ai frana pe un teren alunecos sau acoperit de ghiata_cred ca s-ar skimba situatia EU SUNT PTR>ABS
G e o r g e
nu daca pierd aderenta cu solul, adica daca sunt in aer :shock: ci daca se blocheaza , sistemul deblocheaza rotile pentru a putea controla masina .

Anti Blocking System ABS intelegi matale.

diferenta dintre cele doua , pe langa greutate este ca cea mai grea are frane mai puternice, dahhhhhhhhhhhh... ar fi adevarat ceea ce spui tu dc franele ar fi fost identice .
Iulian HondaFan
ABS cu sau fara= cu minte sau fara

nu cred ca mai pot fi dubii despre utilitatea ABS-ului.

distantele de franare sunt intotdeauna mai mari ( poti incerca dezactivand ABS-ul) dar ideea este ca poti evita scaparea masinii de sub control.
ionut32111
QUOTE(G e o r g e)
nu daca pierd aderenta cu solul, adica daca sunt in aer :shock: ci daca se blocheaza , sistemul deblocheaza rotile pentru a putea controla masina .

Anti Blocking System ABS intelegi matale.

diferenta dintre cele doua , pe langa greutate este ca cea mai grea are frane mai puternice, dahhhhhhhhhhhh... ar fi adevarat ceea ce spui tu dc franele ar fi fost identice .


dah ma daca se blochiaza rotiile,daca intra in patinaj
James Kilowatt
Oricum, gadgeturile astea nu pot invinge legile fizicii. Daca cumva credeti ca abs inseamna ca puteti frana pe gheata si da dati cu capul in geam, mai ganditi-va. Clar ca e bun, insa tot soferul trebuie sa conduca atent, pentru ca abs-ul nu va poate scoate din orice situatie. Si nici lipsa lui nu inseamna accient garantat la primul polei... Eu pana acum nu am trecut prin nici o situatie in care sa-mi fi dorit foarte tare sa am abs, desi am mers si pe gheata si pe polei. Mult mai util mi se pare insa controlul tractiunii (adica diferential autoblocabil).
V l a d
MR28673 eu am avut deja o groaza de situatii in care am folosit ABS-ul si singurul lucru la care ma gandesc e cum am trait fara el pana acum. Nu zic ca daca nu ai acest sistem e moarte curata, ca nu e, dar in momentul in care il ai lucrurile se schimba radical. Stii cum e sa franezi la maxim si in timpul asta sa ai si directie.... te scate din multe nasoleli si aici vorbesc de asfalt, nu de gheata si zapada. Va zic la iarna cum se comporta in conditiile astea. Ce incerc sa zic e ca datorita ABS-ului am evitat 4 accidente care sigur ar fii avut urmari grave.
James Kilowatt
In ultimii 2 ani am facut 45.000km, si doar o singura data am franat incat sa las cauciucurile pe asfalt... in Ungaria, intr-o coliziune in lant. Din 10 masini, neatinse au scapat 3. Camionul care a provocat accidentul, unul cu Lada (fara ABS smile.gif ), eu (fara ABS, insa am fost obligat sa ies in pe banda de pietris din dreapta ca sa evit sa intru in Lada, si m-am oprit paralel cu ea), si toti cei din spate s-au facut acordeon. Printre ei erau si cel putin doua masini cu ABS, un Focus si o Astra care au fost lovite si in bot... Desi am scapat neatins, totusi consider ca a fost o greseala de pilotaj din partea mea sa fiu nevoit sa fac asemenea cascadorie, si daca ma buseam era vina mea, nu a masini.....
Pe de alta parte, desi locuiesc intr-o regiune unde nu exista temperaturi negative de multe ori mi-as fi dorit controlul tractiunii, la munte, in rarele ocazii cand ajung acolo. Mai ales ca-s alergic la lanturile antiderapante si nu le pun decat dupa ce raman impotmolit, si niciodata inainte... laugh.gif Fiecare are gadgetul lui preferat smile.gif
Andrei Suzuki
Ca tot ai adus vorba de lanturi MR,cum se monteaza?Presupun ca nu trebuie sa dai roata jos nu?sau....trebuie?
James Kilowatt
Nu trebuie, la ale mele... eu am cumparat pe cele mai ieftine care le-am gasit. Le intinzi pe jos in fata masinii, o muti incat sa calce pe ele si apoi are un sistem sa imbraci cauciucul si sa-l fixezi. Nu e mare filozofie, plus ca astia pe aici dau instructiunile de folosire ca pentru handicapati, pas cu pas si poze color.... laugh.gif Nici nu dureaza prea mult, insa intotdeauna mi-a fost lene sa o fac preventiv...
Andrei Suzuki
Da macar te ajuta cu adevarat sau le pui asa...sa nu zici ca nu ai incercat si cu lantzuri?
James Kilowatt
Ajuta, la motricitate. Figura este ca drumurile in general sunt curatate si nu ai nevoie de ele, pe aici, chiar si la munte. Insa in parcari (poate sa ninga dupa ce ai intrat, fara lanturi) sau pe stradutele mici ai uneori nevoie. Eu doar asa le-am folosit... Cand ma trezeam ca nu mai pot iesi din parcare, le puneam, ajungeam la drumul principal si le scoteam. Habar n-am daca ajuta si la franare sau directie.... N-am mers niciodata mai mult decat cateva sute de metri cu ele. Chiar si pe drum, daca e zapada prefer sa merg fara daca se poate, ca sa-mi arat muschii de pilot laugh.gif Plus ca-mi place linistea, zapada absoarbe zgomotele si ai impresia ca mergi pe perna de aer... laugh.gif
eugen32333
Nu am nimic impotriva ABS-ului, si, teoretic, ii recunosc calitatile prin aceea ca pastrezi controlul directiei la frane puternice, in situatii critice. Totusi, de un an de cand conduc masina noua cu ABS, nu m-am aflat in situatii critice din care m-a scapat ABS-ul, dar am trecut prin cateva spaime din cauza lui, in situatii absolut banale. Sa va povestesc:
Eram pe un drum la care sensurile opuse de mers sunt despartite de un scuar de vreo 8 metri latime. Pe jos era piatra cubica cu pietre lipsa pe ici pe colo. Aveam 35-40Km/h, am virat stanga si am franat ca sa dau prioritate celor de pe sens contrar. Imi alesesem viteza, traiectoria, totul era Ok, facusem sute de asemenea manevre pe dacie. In momentul franarii, din cauza pietrelor lipsa, a intrat in functiune ABS-ul (probabil pe mai multe roti simultan) si masina nu a mai franat de loc. O fractiune de secunda am privit neputincios cum ma duc spre sensul opus cu piciorul pe frana, iar cei de acolo se uitau la mine crezand ca fac vreo gluma. In urmatoarea fractiune de secunda, vazand ca ma tot duc, am tras frana de mana si masina s-a oprit instantaneu.
Pot sa va mai spun ca daca franez la trecerea peste guri de canal, sau pe dalele de beton mai prost aduse la nivel ale liniei de tramvai, se aude cum declanseaza ABS-ul si scade capacitatea de franare.
Era mai bine fara ABS (parerea mea).
I-am intrebat pe cei de la reprezentanta si mi-au spus ca este normal. Mi-au mai spus si ca din testele pe care le-au facut, distanta de franare este mai mare la masinile cu ABS decat la cele fara ABS (fara sa intri in derapaj).
HalbaSus
Eu pot sa ma declar linistit fan-ABS... decand am schimbat SuperNova cu Opel Vectra imi dau seama cat de nasol era fara ABS... iarna daca trebuia sa pun o frana brusca (pe cat posibil evitam acest lucru dar uneori mai era nevoie) masina (chiar si la o viteza de 40-45 km/h) se oprea in diagonala (nu foarte placut, odata era sa ma loveasca tramvaiul din cauza asta, franasem si ma oprisem cu fundul pe sinele de tramvai... iar tramvaiul venea). La opel vectra am facut teste si pana pe la 70 km/h daca franam traiectoria masinii ramanea aceasi si in plus puteam sa controlez rotile...

De cand am ABS am evitat o gramada de chestii care puteau sa devina nasoale. In schimb ultima... nu stiu daca a fost cauzata de ABS sau nu, dar oricum am fost salvat in ultima instanta de ABS... sa va explic:

Drum cu "2 benzi" in sensul ca pe una din benzi merge si tramvaiul dar merg si masinile... banda 1 blocata (sau ma rog, se circula foarte greu) merg linistit pe banda a 2-a (viteza cam 50-60)... vad o masina care opreste in fata mea cu vreo 10 m (tramvaiul se oprise si se oprisera toate masinile din spatele lui). Apas eu pedala de frana... si... NIMIC... apas mai tare tot nimic... cand am ajuns deja foarte aproape de el, m-am uitat pe contrasens si nu venea nimic am virat si am trecut pe langa coloana... singura explicatie pe care am gasit-o este ca nu aveam aderenta deoarece eram cu ambele roti pe sina de tramvai... alta explicatie nu pot gasi... adevarul e ca pana in momentul nici nu am fost foarte atent pe ce merg, era dimineata si eram cam adormit... (desigur chestia asta m-a trezit instantaneu)... m-am gandit ca poate o fi fost din cauza ABS-ului desi nu cred pt ca masina efectiv nu facea nici cel mai mic gest de franare... luneca direct spre masina din fata mea. Oricum daca nu aveam ABS nu mai puteam vira (pt ca in conditiile alea nu stiu daca mi-as fi dat seama foarte repede ca trebuie sa iau piciorul de pe frana)...
Emanoel-Adrian
ABS-ul nu este o inventie doar de dragul de a mai pune cate ceva in plus pe masina,de ai mai lua ceva bani in plus fraierului de cumparator,el este urmarea necesitatii din ce in ce mai mari de a stapanii bolidele cu patru roti si nu numai.Ganditi-va la ceva mai mare,mult mai mare,un avion cam de 100,200 tone care aterizeaza pe o pista inghetata cam cu 250-300 km la ora,voi dragilor cam ce i-ati pune la rotile trenului de aterizare ?! , lanturi , vreun sistem sofisticat de control al tractiunii (nu rotile o creeaza) sau un sistem ABS (AntiSkid) ??
ABS-ul este mai mult decat necesar, daca il ai nu insemneaza ca nu mai poti frana ci ca franarea se face controlat pentru evitarea deraparii (controlul directiei) care apare tocmai atunci cand rotile pierd in mare parte contactul cu solul datorita blocarii lor (Aqvaplanare) laugh.gif
James Kilowatt
Situatia nu e tocmai identica.... Avionul poate fi controlat pe pista si fara ABS pe gheata laugh.gif Din punctul asta de vedere, situatia e mai simpla decat la masini smile.gif Avioanele merg cam cu aceleasi viteze de vreo 40 ani, si n-au avut abs dintotdeauna. Plus ca un avion poate fi controlat si aerodinamic, chiar daca rotile patineaza.....
ABS-ul este util, asta e clar. Eu sunt de parere doar ca nu e si vital, se poate trai si fara. Si nici nu te salveaza de fiecare data, mai trebuie sa fii si atent, nu poti lasa masina sa conduca pentru tine, oricata electronica ar avea.
Pe de alta parte exista si gadgeturi inutile, puse doar sa ia banii si sa creasca numarul de stele NCAP, am mai discutat asta... insa clar nu e cazul ABS-ului.
Emanoel-Adrian
Pentru MR 28673
adevarat ce spui despre avioane dar nu in totalitate.Avioanele pot fi controlate aerodinamic (directie) la aterizare doar pana la un punct,ele trebuiesc franate si oprite totusi.In afara de reversoarele de jet ale motoarelor,spoilare si frane, alt sistem nu mai exista.Pentru avioane AntiSkid-ul este vital, cea mai mica derapare netratata corespunzator poate duce la o catastrofa si nu e vorba numai de gheata, poate fi chiar apa, dupa sau in timpul ploilor abundente.
Este de discutat daca ABS-ul poate fi considerat vital,eu il consider mai degraba cheia succesului intr-o franare eficienta, care facuta la timp laugh.gif
te salveaza dintr-o situatie nedorita.
Iulian HondaFan
ABS-ul nu compenseaza pt. prostie, e clar, dar te ajuta sa te reabilitezi daca nu ai facut una prea mare (de aceea daca esti destept si infailibil nu ai nevoie de ABS). eu nu am nici o indoiala ca e f. util, dar daca esti pe gheata sau pe ud cu viteza prea mare nu te scoate din rahat nici superABS cu superESP, etc.

la fel cu AWD care nu ajuta la franare ci doar la demaraj si marginal in curbe ( in USA 80% din cei intrebati daca AWD ajuta la franare au spus DA, probabil un procent egal cu cei care nu stiu sa arate pe harta Irakul)...
James Kilowatt
QUOTE(Emanoel-Adrian)
Pentru MR 28673
adevarat ce spui despre avioane dar nu in totalitate.Avioanele pot fi controlate aerodinamic (directie) la aterizare doar pana la un punct,ele trebuiesc franate si oprite totusi.In afara de reversoarele de jet ale motoarelor,spoilare si frane, alt sistem nu mai exista.Pentru avioane AntiSkid-ul este vital, cea mai mica derapare netratata corespunzator poate duce la o catastrofa si nu e vorba numai de gheata, poate fi chiar apa, dupa sau in timpul ploilor abundente.
Este de discutat daca ABS-ul poate fi considerat vital,eu il consider mai degraba cheia succesului intr-o franare eficienta, care facuta la timp laugh.gif
te salveaza dintr-o situatie nedorita.



Asa este, cu avioanele... pot fi controlate aerodinamic pana la o limita inferioara de viteza, sub care profilele aerodinamice isi pierd eficacitatea.
In mod normal, NIMIC nu este vital pentru un avion... si nici o defectiune singulara nu are dreptul sa duca la o catastrofa, mai putin o defectiune a pilotului. Teoretic, ele pot ateriza si pe burta, fara tren de aterizare si evident fara ABS.... Toate sistemele fie nu sunt vitale, fie sunt dublate, triplate, astfel incat probabilitatea de a pica toate odata sa fie mai mica decat cea ca un meteorit sa treaca prin avion si sa-l faca praf laugh.gif
Insa ceea ce spui tu cu ABS-ul ramane adevarat. E util, atata timp cat totusi franarea a fost facuta la timp laugh.gif
octavian31755
stie cineva ce inseamna ABS?

pt cine nu stie: Anti lock Brake Sistem. A fost inventat de Bosch si folosit pentru prima oara la Mercedes...
El este format dintr-o mini instalatie de mare presiune care functioneaza in paralel cu sistemul de franare si are rolul de a bloca o supapa pe circuitul sistemului de franare pt a-l obtura tocmai in scopul deblocarii rotii atunci cand traductorul de la roata sesizeaza blocarea acesteia(de aceea la Abs in momentul functionarii trepideaza pedala de frana)...La masinile Honda de prin '85,'86,etc (spre exemplu) aceasta verificare (adik daca roata este blocata sau nu) se facea de 13 ori pe secunda.(de fapt e ca si cum ai "face pedale" pe cea de frana de 13 ori pe secunda).
Principalul avantaj al sistemului Abs este acela de a detine controlul directiei masinii in timpul franarii.
Fara Abs,atunci cand se blocheaza rotile controlul masini este pierdut...poti sa tragi cat vrei de volan,degeaba.
Folosirea sistemului Abs nu inseamna neaparat micsorarea distantei de franare (cum am experimentat eu cu masina lu' taica-miu,intr-un mod cat se poate de neplacut)..ba chiar la viteze mici (10 km/h ,spre ex) acesta nu functioneaza tocmai pentru a se micsora distanta de franare...
ABS-ul nu are nici o legatura cu ambreiajul,spre ex.
octavian31755
stie cineva ce inseamna ABS?

pt cine nu stie: Anti lock Brake Sistem. A fost inventat de Bosch si folosit pentru prima oara la Mercedes...
El este format dintr-o mini instalatie de mare presiune care functioneaza in paralel cu sistemul de franare si are rolul de a bloca o supapa pe circuitul sistemului de franare pt a-l obtura tocmai in scopul deblocarii rotii atunci cand traductorul de la roata sesizeaza blocarea acesteia(de aceea la Abs in momentul functionarii trepideaza pedala de frana)...La masinile Honda de prin '85,'86,etc (spre exemplu) aceasta verificare (adik daca roata este blocata sau nu) se facea de 13 ori pe secunda.(de fapt e ca si cum ai "face pedale" pe cea de frana de 13 ori pe secunda).
Principalul avantaj al sistemului Abs este acela de a detine controlul directiei masinii in timpul franarii.
Fara Abs,atunci cand se blocheaza rotile controlul masini este pierdut...poti sa tragi cat vrei de volan,degeaba.
Folosirea sistemului Abs nu inseamna neaparat micsorarea distantei de franare (cum am experimentat eu cu masina lu' taica-miu,intr-un mod cat se poate de neplacut)..ba chiar la viteze mici (10 km/h ,spre ex) acesta nu functioneaza tocmai pentru a se micsora distanta de franare...
ABS-ul nu are nici o legatura cu ambreiajul,spre ex.
Daniel32762
Salutare.
Sunt nou pe forum si sper sa ma iertati daca spun vreo prostie.
Vad ca in discutiile astea despre ABS s-a plecat de la masini si s-a ajuns la vioane.Eu cred ca nu prea se pot face comparatii.Sa inventeze cineva un sistem de franare la masini astfel incat atunci cand apesi pedala sa se mai deschida si vreo trei parasute in spate si atunci se pot face comparatii.
Cat priveste ABS - ul este bun daca si cine conduce masina e bun.Eram iarna, in coloana, zapada pe tot drumul si ala din fata mea a intrat intr-o gura de canal (traiasca tiganii care fura capacele).Normal ca s-a oprit instantaneu, chiar daca nu avea ABS.Eu cu amarata mea de dacie am reusit sa opres (si nu in fundul aluia).Un smecher cu un Volvo care era in spatele meu m-a luat in plin.Volvo-ul era un S60 fabricatie 2003 (sunteti cunoscatori nu trebuie sa va mai zic cate ABS-ul ESP-uri si alte dracii din astea are).Fraierul nu a stiut ca toate sistemele astea sofisticate nusunt suficiente daca nu folosesti si frana de motor.
ABS-ul este exceptional daca nu sunt prosti la volan.
Iulian HondaFan
asa e si asa am zis si noi.
octavian31755
normal...
sistemele astea nu pot compensa prostia...te mai "iarta" cateodata,dar.... :blackeye:
Happy_Maker
ABS-ul este o idee excelenta atata timp cat exista un minim de aderernta al rotilor la carosbil. Daca aderenta e aproape de 0, mai bine te lipsesti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.