Auto cu ulei de gatit! |
This topic is about Auto cu ulei de gatit!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Auto cu ulei de gatit! |
Jun 12 2004, 09:00 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 283 Joined: 3-May 04 From: Romania Member No.: 24.584 |
Ce parere aveti? Culmea ca se reduce poluarea f. mult!?Plus ca e mai ieftin. |
|
|
Sep 3 2004, 10:09 PM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 16 Joined: 2-September 04 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 31.807 |
In primul rand GPL-ul sau gazul petrolier lichefiat:
E un amestec de propan si butan, diferit de buteliile de aragaz de pe vremea sinistrului care erau preponderent butan. Acest combustibil are avantajul ca este in stare lichida, in vase etanse la presiune redusa. Asta il face nepericulos iar daca alimentarea motorului pe benzina se face dupa vaporizarea lui, pericolul este practic absent. Desi are o brizanta mai mica decat benzina si o putere calorica mai mica, nu distruge motorul si este categoric mai ieftin decat benzina. Totusi, in amestec cu aierul nu explodeaza prin compresie la presiuni realizabile practic, neputand fi folosit decat la motoare cu aprindere prin scanteie. pe vremea raposatului, rezervoarele alea imense erau cu metan. Cu totul alta poveste deoarece metanul are o temperatura de lichefiere negativa. Cu alte cuvinte, chiar daca il compresezi la sute de atmosfere, nu-l poti aduce in stare lichida. Rezultatul sunt niste rezervoare imense si greoaie (trebuie sa reziste la presiune), un sistem relativ periculos si in ciuda asta o autonomie de mers redusa. In amestec cu oxigenul, gazul metan explodeaza la compresie. deci poate fi folosit in motoare diesel dar si in cele cu scanteie. Dar nu merita. E un sistem greoi si nesigur. Un experiment nefast la noi. Motoarele cu metanol s-au folosit si se vor mai folosi. dar nu confundati metanolul cu nitrogenul. (sau oxidul nitric). Metanolul e relativ ok, consumul e insa mai mare decat la benzina si uzurile sunt imense. de aceea nu se prea foloseste. Si nu e tocmai ieftin. Nitrogenul, ca tot am vorbit de el e un gaz teribil de inflamabil, periculos daca e aspirat (in medicina se foloseste ca anestezic in faza de inducere a anesteziei sau in interventiile mai putin laborioase) si care in combinatia compresie la presiuni inalte si oxigen atmosferic e o bomba in devenire. In instalatii bine proiectate se foloseste acolo unde e nevoie de puteri mari dar mai ales de demaraje puternice pe perioade scurte de timp. Si nu in ultimul rand biogazul care e o idee foarte veche, a inceut in franta dupa razboi daca mai tin bine minte, a fost facut initial din balegar de grajd dar poate fi facut din orice materie organica. E insa greoi de utilizat si a ramas doar in faze experimentale. Uleiul de gatit sau rapita? Fratilor, e 40.000 litrul de ulei si nu va da niciodata atat energie cat un litru de motorina sau benzina, Si de unde atata ulei la cate masini sunt? Si daca uleiul de floarea soarelui costa 40.000 litrul de unde credeti ca va costa mai putin cel de rapita. Si nu uitati de accize. pai sa fie numai 20000 litrul de rapita vrac si accizat va depasi cu mult pretul altui combustibil conventional. Si sa nu crezi ca scapa ceva de accize, avem exemplul gpl-ului. Asa ca.... Orice tentativa de a dezvolta un nou combustibil e laudabila dar dupa parerea mea combustibilul petrolier este inca de viitor. Si daca-l va inlocui ceva - automobilul electric va avea un viitor cu siguranta. Toata stima! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 03:57 PM |