IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Auto cu ulei de gatit!

This topic is about Auto cu ulei de gatit!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Auto cu ulei de gatit!
cristianc
post Jun 12 2004, 09:00 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 283
Joined: 3-May 04
From: Romania
Member No.: 24.584



http://www.expres.ro/externe/?news_id=157327
Ce parere aveti? Culmea ca se reduce poluarea f. mult!?Plus ca e mai ieftin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Sergiu31814
post Sep 3 2004, 10:09 PM
Post #2


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 2-September 04
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 31.807



In primul rand GPL-ul sau gazul petrolier lichefiat:
E un amestec de propan si butan, diferit de buteliile de aragaz de pe vremea sinistrului care erau preponderent butan. Acest combustibil are avantajul ca este in stare lichida, in vase etanse la presiune redusa. Asta il face nepericulos iar daca alimentarea motorului pe benzina se face dupa vaporizarea lui, pericolul este practic absent. Desi are o brizanta mai mica decat benzina si o putere calorica mai mica, nu distruge motorul si este categoric mai ieftin decat benzina. Totusi, in amestec cu aierul nu explodeaza prin compresie la presiuni realizabile practic, neputand fi folosit decat la motoare cu aprindere prin scanteie.
pe vremea raposatului, rezervoarele alea imense erau cu metan. Cu totul alta poveste deoarece metanul are o temperatura de lichefiere negativa. Cu alte cuvinte, chiar daca il compresezi la sute de atmosfere, nu-l poti aduce in stare lichida. Rezultatul sunt niste rezervoare imense si greoaie (trebuie sa reziste la presiune), un sistem relativ periculos si in ciuda asta o autonomie de mers redusa. In amestec cu oxigenul, gazul metan explodeaza la compresie. deci poate fi folosit in motoare diesel dar si in cele cu scanteie. Dar nu merita. E un sistem greoi si nesigur. Un experiment nefast la noi.
Motoarele cu metanol s-au folosit si se vor mai folosi. dar nu confundati metanolul cu nitrogenul. (sau oxidul nitric). Metanolul e relativ ok, consumul e insa mai mare decat la benzina si uzurile sunt imense. de aceea nu se prea foloseste. Si nu e tocmai ieftin.
Nitrogenul, ca tot am vorbit de el e un gaz teribil de inflamabil, periculos daca e aspirat (in medicina se foloseste ca anestezic in faza de inducere a anesteziei sau in interventiile mai putin laborioase) si care in combinatia compresie la presiuni inalte si oxigen atmosferic e o bomba in devenire. In instalatii bine proiectate se foloseste acolo unde e nevoie de puteri mari dar mai ales de demaraje puternice pe perioade scurte de timp.
Si nu in ultimul rand biogazul care e o idee foarte veche, a inceut in franta dupa razboi daca mai tin bine minte, a fost facut initial din balegar de grajd dar poate fi facut din orice materie organica. E insa greoi de utilizat si a ramas doar in faze experimentale. Uleiul de gatit sau rapita? Fratilor, e 40.000 litrul de ulei si nu va da niciodata atat energie cat un litru de motorina sau benzina, Si de unde atata ulei la cate masini sunt? Si daca uleiul de floarea soarelui costa 40.000 litrul de unde credeti ca va costa mai putin cel de rapita. Si nu uitati de accize. pai sa fie numai 20000 litrul de rapita vrac si accizat va depasi cu mult pretul altui combustibil conventional. Si sa nu crezi ca scapa ceva de accize, avem exemplul gpl-ului. Asa ca.... Orice tentativa de a dezvolta un nou combustibil e laudabila dar dupa parerea mea combustibilul petrolier este inca de viitor. Si daca-l va inlocui ceva - automobilul electric va avea un viitor cu siguranta.
Toata stima!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- cristianc   Auto cu ulei de gatit!   Jun 12 2004, 09:00 PM
- - Rai   Nu e ceva nou functioneaza de mult si vezi ca in g...   Jun 13 2004, 09:01 AM
- - cristianc   Nou sau vechi, nu conteaza!Ce parere aveti ma inte...   Jun 13 2004, 11:10 AM
- - Rai   Parerea mea e ca daca in Germania se foloseste de ...   Jun 15 2004, 11:18 AM
- - cristianc   In Germania - ca si peste tot de altfel - nu ca nu...   Jun 15 2004, 07:18 PM
- - Rai   Deci in Germania chestia cu uleiul e f dezvoltata ...   Jun 16 2004, 06:11 PM
- - V l a d   Lipsa de interes se bazeaza pe motive politice din...   Jun 16 2004, 06:18 PM
- - Rai   Sigur ca sistemul functioneaza bine doar facem de ...   Jun 16 2004, 06:25 PM
- - Silviu31014   combustibil neconventional   Sep 3 2004, 01:01 PM
- - James Kilowatt   Pai motoarele pe metanol sunt cunoscute de mult......   Sep 3 2004, 01:52 PM
- - Sergiu31814   In primul rand GPL-ul sau gazul petrolier lichefia...   Sep 3 2004, 10:09 PM
- - James Kilowatt   Automobilul electric are un viitor clar, mai ales ...   Sep 4 2004, 10:44 AM
- - Sergiu31814   haide sa lasam metanul in plan secund pentru ca ex...   Sep 4 2004, 08:32 PM
- - cristianc   Multe informatii noi si complete! Sergiu - Pretul ...   Sep 4 2004, 10:39 PM
- - Ion   Interesanta chestia cu biodieselul... insa e alt...   Sep 6 2004, 09:40 AM
- - James Kilowatt   Din nou, problema care este expusa este doar de or...   Sep 6 2004, 10:33 AM
- - Ion   Apropos de automobilul electric: exista de ceva vr...   Sep 6 2004, 10:41 AM
- - James Kilowatt   Pai, 70km in oras inseamna ca haleste cel putin 25...   Sep 6 2004, 10:43 AM
- - HalbaSus   Daca s-ar putea face un automobil electric cu cons...   Sep 6 2004, 11:00 AM
- - James Kilowatt   In orase si energia eoliana si cea solara e destul...   Sep 6 2004, 11:14 AM
- - G e o r g e   pentru oras mi-as lua ceva cu viteza maxima 70 si ...   Sep 6 2004, 11:17 AM
- - Sergiu31814   Continuind discutia legata de auto electric, chiar...   Sep 7 2004, 01:37 AM
- - James Kilowatt   Are recuperare de energie la franare si coborat pa...   Sep 7 2004, 10:34 AM


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 03:57 PM