Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Auto cu ulei de gatit!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
cristianc
http://www.expres.ro/externe/?news_id=157327
Ce parere aveti? Culmea ca se reduce poluarea f. mult!?Plus ca e mai ieftin.
Rai
Nu e ceva nou functioneaza de mult si vezi ca in germania exista Bio diesel din rapita de mai bine de 10 ani la masinile germane diesel fuctioneaza lejer cu ulei. smile.gif
cristianc
Nou sau vechi, nu conteaza!Ce parere aveti ma intereseaza, e un viitor in treaba asta? E normal ca producatorii si distribuitorii din reteaua petroliera nu sunt interesati;isi pierd painea d la gura!
Rai
Parerea mea e ca daca in Germania se foloseste de mai bine de 10 ani asa ceva si nu se omoara nimeni dupa ideie nu cred ca in alta parte va fii altfel.Dar in timp cand titeiul nu va mai fii din plin o sa se treaca precis la asa ceva dar pana atunci mai este.
La ora actuala e gazul la moda mai ales in Ro si nu e o ideie rea si f simpla.
cristianc
In Germania - ca si peste tot de altfel - nu ca nu se omoara nimeni ci petrolierii tin haturile si nu lasa sa se dezvolte domeniul. NU ar fi existat supermarketuri daca nu erau mai intai promovate si "ajutate". Ramaneam tot cu bacania de la coltul strazii. IMHO.
Rai
Deci in Germania chestia cu uleiul e f dezvoltata o intreaga industrie si masinile se facbrica special evident pentru cine doreste pentru diesel Bio din rapita dar nu e cu mult mai ieftin decat dieselul normal si oamenii care nu folosesc f mult masina nu cumpara asa o masina cum aici nici nu prea exista posibilitati de a merge cu gas asta e eu unul as vrea dar daca nu sunt cerinte nu functioneaza.Lucrez de atatia ani cu masini si am facut de-a lungul anilor atatea incercari cu rezultate f bune dar inca nu e interes poate mai incolo.
V l a d
Lipsa de interes se bazeaza pe motive politice din pacate. Dar din cate am vazut (reportaj la Top Gear) solutia asta functioneaza perfect.
Rai
Sigur ca sistemul functioneaza bine doar facem de mult masini ca sa functioneze cu ulei de rapita.Nu sunt politicieni de vina ci noi consumatori care nu vrem todeauna ceva nou ma bucur ca in Ro oamenii gandesc altfel cand e vorba de buzunarul lor si fac ceva rapid.
Silviu31014
Am si eu o intrebare: merge si dieselul pe gaz?
Daca mai tineti minte pe vremea lui Ceausescu erau autobuzele cu buteliile acelea imense deasupra si motoarele erau Diesel.
Care e dif. intre Otto pe gaz si Diesel pe gaz si ce modificari trebuiesc aduse motoarelor?
Cea mai tare chestie am vazut-o pe Discovery (cred): pe o insula un tip destept care era doctor/ vraci si inventator a dorit independenta insulei.
Supus embargoului inclusiv la combustibili, facea un biodiesel din nuci de cocos.Cica era si mai putin poluant.
Ref. la alti combustibili stiu ca cel mai putin poluant e hidrogenul, iar BMW a pus la punct astfel de automobile.
Prin anii 80 s-au facut incercari pe metanol, dar nu mai tin minte ce s-a obtinut (avantaje, grad de poluare, etc)
Poate mai aveti voi info...
James Kilowatt
Pai motoarele pe metanol sunt cunoscute de mult... sunt folosite de la dragstere pana la aeromodele, sunt foarte puternice pentru capacitatile cilindrice. N-am idee de ce nu sunt folosite pe scara mai larga, probabil ca o fi mai scump metanolul.
cu hidrogenul nu e nici o filozofie sa faci o masina care sa-l consume, sau sa modifici una existenta. Una din filozofii a fost sa-l inmagazinezi, insa asta s-a rezolvat de cateva zeci bune de ani, si alta filozofie e sa-l produci ieftin.... aici inca suntem descoperiti. Hidrogenul ar bate orice produs organic in materie de poluare, inclusiv ulei de rapita pentru ca nu da CO2. In rest, orice materie organica ai arde de la benzina la carbune tot produci CO2.
Chestia cu motorul cu aprindere prin compresie si GPL e interesanta intrebarea... Habar n-am cum mergeau autobuzele alea. Si de ce lumea face GPL cu aprindere prin scanteie si nu cu aprindere prin compresie... daca are cineva date, sa ne zica si noua smile.gif Pe vremea sinistrului erau unii care modificasera masini pe benzina si mergeau cu metan. Asta n-ar fi o idee rea, ca altii au facut niste bacterii destepte care transforma balega in metan.... probabil cu putina inginerie genetica transforma si latrina din spatele casei in statie de alimentare cu carburant laugh.gif
Sergiu31814
In primul rand GPL-ul sau gazul petrolier lichefiat:
E un amestec de propan si butan, diferit de buteliile de aragaz de pe vremea sinistrului care erau preponderent butan. Acest combustibil are avantajul ca este in stare lichida, in vase etanse la presiune redusa. Asta il face nepericulos iar daca alimentarea motorului pe benzina se face dupa vaporizarea lui, pericolul este practic absent. Desi are o brizanta mai mica decat benzina si o putere calorica mai mica, nu distruge motorul si este categoric mai ieftin decat benzina. Totusi, in amestec cu aierul nu explodeaza prin compresie la presiuni realizabile practic, neputand fi folosit decat la motoare cu aprindere prin scanteie.
pe vremea raposatului, rezervoarele alea imense erau cu metan. Cu totul alta poveste deoarece metanul are o temperatura de lichefiere negativa. Cu alte cuvinte, chiar daca il compresezi la sute de atmosfere, nu-l poti aduce in stare lichida. Rezultatul sunt niste rezervoare imense si greoaie (trebuie sa reziste la presiune), un sistem relativ periculos si in ciuda asta o autonomie de mers redusa. In amestec cu oxigenul, gazul metan explodeaza la compresie. deci poate fi folosit in motoare diesel dar si in cele cu scanteie. Dar nu merita. E un sistem greoi si nesigur. Un experiment nefast la noi.
Motoarele cu metanol s-au folosit si se vor mai folosi. dar nu confundati metanolul cu nitrogenul. (sau oxidul nitric). Metanolul e relativ ok, consumul e insa mai mare decat la benzina si uzurile sunt imense. de aceea nu se prea foloseste. Si nu e tocmai ieftin.
Nitrogenul, ca tot am vorbit de el e un gaz teribil de inflamabil, periculos daca e aspirat (in medicina se foloseste ca anestezic in faza de inducere a anesteziei sau in interventiile mai putin laborioase) si care in combinatia compresie la presiuni inalte si oxigen atmosferic e o bomba in devenire. In instalatii bine proiectate se foloseste acolo unde e nevoie de puteri mari dar mai ales de demaraje puternice pe perioade scurte de timp.
Si nu in ultimul rand biogazul care e o idee foarte veche, a inceut in franta dupa razboi daca mai tin bine minte, a fost facut initial din balegar de grajd dar poate fi facut din orice materie organica. E insa greoi de utilizat si a ramas doar in faze experimentale. Uleiul de gatit sau rapita? Fratilor, e 40.000 litrul de ulei si nu va da niciodata atat energie cat un litru de motorina sau benzina, Si de unde atata ulei la cate masini sunt? Si daca uleiul de floarea soarelui costa 40.000 litrul de unde credeti ca va costa mai putin cel de rapita. Si nu uitati de accize. pai sa fie numai 20000 litrul de rapita vrac si accizat va depasi cu mult pretul altui combustibil conventional. Si sa nu crezi ca scapa ceva de accize, avem exemplul gpl-ului. Asa ca.... Orice tentativa de a dezvolta un nou combustibil e laudabila dar dupa parerea mea combustibilul petrolier este inca de viitor. Si daca-l va inlocui ceva - automobilul electric va avea un viitor cu siguranta.
Toata stima!
James Kilowatt
Automobilul electric are un viitor clar, mai ales daca producerea energiei se va face mai curat si mai ieftin... indiferent daca e vorba de fuziune nucleara, eoliana, maree sau solar.Si indiferent daca electricitatea e data de celula de combustie alimentata cu hidrogen sau un acumulator minune care sa cantareasca 50 kg, sa inmagazineze 500KWh si sa se incarce complet in doua minute...
contraargumentele impotriva combustibililor alternativi pe care le-ai adus sunt mai mult legate de tehnologie, si nu de principiu. Metanul o fi pacatos pentru motoare si greu de stocat ACUM, insa asta nu inseamna ca nu exista solutie. Si hidrogenul era greu de stocat, insa s-a gasit solutia. Oricum, problema e mai mult filozofica. Pe de o parte suntem tampiti sa arde petrolul, pentru ca ar putea fi mult mai util industriei chimice. Pe de alta parte, daca tot ne hotaram sa-l arde, ar cam trebui sa punem mana de pe acum sa dezvoltam alte tehnologii inainte sa-l terminam. Doar n-o sa asteptam sa se termine intai petrolul si abia dupa sa perfectionam fuell cells sau motorul cu metan.
Sergiu31814
haide sa lasam metanul in plan secund pentru ca experimente s-au facut destule cu el, inclusiv pe scara larga in unele tari comuniste si nu a dat rezultate. Si oricum e mult mai putin poluant pentru obtinerea de energie termica sau electrica fata de alti combustibili in instalatii fixe. In privinta motoareleor electrice ele clar au un viitor si deja au aparut la nivel comercial scoutere ieftine si in volum mare, cu o autonomie si viteza acceptabila. Asa ca... In acumulatorilor pentru auto electric se asteapata mult de la acumulatorii organici, noile generatii cu alcool care sunt ieftin de produs si au un randament grozav din cate se pare dar intr-o prima faza avand patent inregistrat vor fi scumpi in vanzare si folositi in special la gsm si alte sisteme cu putere redusa. Dar in viitorul nu foarte indepartat lucrurile vor sta altfel.
Hai noroc si bafta!
cristianc
Multe informatii noi si complete!
Sergiu - Pretul de 40.000 ai uleiului de floarea- soarelui
(se gaseste si la 27900lei/l la Billa :roll: ) e nesemnificativ pana
nu stim consumul,poate e mai redus decat cel pe benzina.
De asemenea este vb daca am inteles eu bine de ulei
folosit reciclat.
Si la urma urmelor, cu putina imaginatie pentru viitorul de
peste 100 de ani al stranepotilor nostri, orice sursa
nepoluanta este foarte importanta!

MR 28673 - de acord cu tine.
Ion
Interesanta chestia cu biodieselul... insa e altceva decat uleiul de gatit
Am vazut un reportaj pe un canal german si aratau teste cu cei care merg cu ulei de gatit - strica supapele. Cu biodieselul - e un pic altceva si e facut special pentru asta. In Germania se merge destul de mult cu biodiesel, dar la Camioane(LKW) insa nu si la automobile(PKW)

Exista si acum autobuze la noi care merg cu GPL - motoarele diesel sunt modificate (sunt montate bujii si micsorat raportul de compresie)

Poate ne spune Raimer mai multe detalii - ce modificari se fac la motoarele diesel pentru functionarea cu biodiesel (ulei de rapita). Problema ar fi ca in Romania nu prea ai de unde sa iei ulei de rapita...
Poate doar daca ne fabricam singuri
James Kilowatt
Din nou, problema care este expusa este doar de ordin tehnic si nu principial. Si ce daca biodieselul strica nu stiu ce, ca si metanul? Oricum motoarele pe care s-a facut testul sunt derivate din motoare clasice, nu proiectate din prima pentru asa ceva. Nu-mi spuneti ca nu suntem capabili sa facem supape care sa se autocurete, sau un aditiv pentru uleiul de rapita ca sa-l impiedice sa se depuna....
Cu automobilul electric, nu stiam de chestia cu acumulatorii organici.... interesanta chestie. Cat sunt de performanti?
Oricum, ce spuneam in mesajul de mai sus ramane valabil. Acumulatorii perfecti reprezinta jumatete de problema. Cealalta jumatate nu are legatura cu domeniul auto, si este data de producerea de energie in sine, ca sa ai cu ce sa incarci acumulatorii aia. Sau cu ce sa obtii hidrogenul pentru fuel cells. Din pacate gastile ecologiste urla impotriva tehnologiilor nucleare, de multe ori fara sa inteleaga deplin impotriva a ce urla, si, desi nu sunt cele mai murdare si sunt departe sa-si fi atins potentialul real... Din pacate energia eoliana sau solara nu este accesibila in cantitati mari peste tot pe glob. Iar cea geotermala am dubii ca ar putea fi exploata la preturi civilizate.....
Ion
Apropos de automobilul electric: exista de ceva vreme PEUGEOT 106 electric (chiar asa se numeste modelul respectiv) Din pacate autonomia este de 50 - 70 km, insa in interiorul oraselor ar putea fi folosit foarte bine. Acuma nu stiu cum se comporta bateriile in iernile cu -15(20)°C de la noi.
James Kilowatt
Pai, 70km in oras inseamna ca haleste cel putin 25kwh. La pretul curentului in Franta iesi mult mai scump decat sa spunem 5l de benzina pentru cei 70km.... nu e de mirare ca nu l-a cumparat nici un particular, ci doar vreo doua-trei regii de stat care oricum nu platesc din buzunar.....
HalbaSus
Daca s-ar putea face un automobil electric cu consum mic atunci cred ca multi ar fi tentati sa cumpere ceva de genu: automobil electric care sa fie incarcat de energie solara si eoliana plus break regeneration system (sau cum se numeste sistemul ala) si sa uiti de grija combustibilului... probabil ca taximetristii ar fi primii care si-ar schimba masinile pe asa ceva... o masina in care sa nu pui niciodata nimic... suna bine... :cheers:
Partea proasta e ca probabil ar avea ceva viteza maxima de 70 la ora deci nu ar putea fi folosit in afara orasului...

Ah, si ca tot veni vorba de viteza acesto automobile electrice, un prieten imi spunea foarte convins ca acceleratie 0-60 (sau cat o fi viteza maxima a unui asemenea automobil) e mai buna decat aproape orice acceleratie 0-60 a unei masini pe benzina... cica ar atinge viteza aia aproape instantaneu... mie mi s-a parut un pic nerealist... dar poate are el dreptate.
James Kilowatt
In orase si energia eoliana si cea solara e destul de nesigura la nivelul solului... mai sigur iei un magnet si te tii dupa cate un autobuz, atunci sigur e rentabil smile.gif
Chestia cu brake regenerative system e intr-adevar un mare avantaj, la un automobil electric de oras. Insa cred ca sunt putini care ar cumpara o masina doar pentru oras. Probabil regiile autonome comuniste gen cai ferate, posta, aeroport etc. Insa cred ca ar avea un succes nebun un scuter pe principiul asta, daca s-ar putea miniaturiza atat acumulatorii. Plus ca n-ar mai face zgomotul ala oribil....
G e o r g e
pentru oras mi-as lua ceva cu viteza maxima 70 si care sa consuma sub 1L la suta de km . :cheers: si as cam plati 3000 E in conditiile in care ar avea o sarcina maxima utila de 300kg.
Sergiu31814
Continuind discutia legata de auto electric, chiar daca e putin off-topic, asemenea scoutere electrice exista in acest moment de vanzare si la noi. Sunt facute de chinezi si, tineti-va bine, de o firma cu patroni chinezi si in Romania. Au performante acceptabile, vreo 60 Km/h, o autonomie de peste 100 Km si un demaraj excelent. In plus sunt foarte silentioase. Acumulatorul nu e foarte mare, cam cat unul auto de 55 Ah facut de rombat dar din cate se pare e un acumulator uscat. (fara acid). N-am reusit sa-l conving pe fericitul posesor al unui astfel de scouter sa ma lase sa scot acumulatorul afara sa vad daca are trecuti pe el niste parametri. Despre garantia pe baterii nu stia nimic omul si nici de numarul de cicluri incarcare/descarcare dar pretul e chiar tentant: sub 30 milioane lei. Designul e placut. Cel pe care l-am studiat eu mai indeaproape e facut in china iar despre alea facute in Ro informatia e sigura dar nu le-am vazut inca.
Consumul nu e foarte mare tinand cont de faptul ca motoarele electrice pe curent continuu au randamente enorme comparativ cu cele cu ardere interna si mai e usor sa si incarci bateriile la franare si cand cobori o panta. Recuperezi destul de mult si daca poti merge pana la serviciu si inapoi si eventual sa te mai fatai putin si prin oras pana sa-ti pui jucaria la incarcat e deja un castig maricel.
James Kilowatt
Are recuperare de energie la franare si coborat pantele? Destepti baieti chinezii astia. Cum putem afla mai multe date despre ele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.