Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc? |
This topic is about Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?, the author, sorin37756, wrote about: Cand se vor fabrica autoturisme mici si simple, fara injectie, calculator, cu tabla adevarata, cum erau candva? Masinile contemporane sunt nerentabile ... To read more just scroll down
Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc? |
Nov 21 2005, 02:40 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 185 Joined: 30-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.749 |
Masinile contemporane sunt nerentabile din cauza costurilor: piese scumpe si multe, service scump. Dau de lucru industriei si serviciilor, dar fac nerentabila sau imposibila exploatarea post garantie. Daca ar exista respect pt dreptul la optiune al cumparatorului, s-ar fabrica masinile adevarate din anii 80-90, macar cele de mic litraj, care polueaza mai putin decat orice Euro 4 de peste 1200 cmc. Consumatorii vor o masina simpla, buna si economica care sa mearga, nu un robot pe roti. Masina moderna = masina proasta = 2589 piese = 2589 potentiale defectiuni dupa iesirea din garantie = te lasa fara bani de benzina |
|
|
Nov 21 2005, 02:59 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cineva a propus aceeasi abordare cu telefoanele mobile si se pare ca e de succes. Unii vor mobil doar ca sa vb la el, nu ca sa faca filme sau videoconferinta si sa apeleze la nepotul de 12 ani ca sa caute in menu-uri ce-i intereseaza .
Eu personal, as cumpara o masina de 900cm3 si ieftina, daca e fiabila si economica. M-as lipsi de o groaza de gadgeturi pe care le consider inutile, bune doar sa umple pagini intregi in cataloage si conturile comerciantilor/serviceurilor. Confortul intr-o masina vine de la un scaun bine desenat, nu de la climatroanice bi-zonale si trisexuale... . -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 21 2005, 03:16 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Da!
As achizitiona asa ceva insa sa faca parte din generatia mica la exterior, mare la interior -------------------- |
|
|
Nov 21 2005, 03:55 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 543 Joined: 4-February 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 39.800 |
-------------------- masini.ro Team Hard To Beat :coolspeak:
matiz E renault sedan II 1.6 |
|
|
Nov 21 2005, 04:33 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 185 Joined: 30-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.749 |
QUOTE(MR28673) Cineva a propus aceeasi abordare cu telefoanele mobile si se pare ca e de succes. Unii vor mobil doar ca sa vb la el, nu ca sa faca filme sau videoconferinta
Eu personal, as cumpara o masina de 900cm3 si ieftina, daca e fiabila si economica. M-as lipsi de o groaza de gadgeturi pe care le consider inutile, bune doar sa umple pagini intregi in cataloage si conturile comerciantilor/serviceurilor. Confortul intr-o masina vine de la un scaun bine desenat, nu de la climatroanice bi-zonale si trisexuale... . Dealerii scriu pe oferte, la "dotari standard" , "al treilea stop pe frana" Bine ca nu precizeaza si roata de rezerva la dotari. Deci un Specialist de pe masini.ro este pro simplitate - fiabilitate si da exemplu cu mobilul. Prea multa tehnologizare e chici, devine degradant. In centrul atentiei trebuie sa fie natura si omul, acestea sunt valorile cele mai importante. Sunt de acord cu airbag etc, dar pe un forum cineva scria ca numai dupa 70.000 km cu un Renault diesel, acesta s-a defectat - nu mai alimenteaza, si piesele costa peste 3000 EURO. E clar ca nu era pe carburator ! Asta m-a facut sa initiez acest topic. In plus, o masina trebuie folosita cel putin 20 de ani, din motive de resurse si mediu. Aruncand-o, dupa 7 ani se pierd resurse, energie si se altereaza mediul. Deci chestia cu EURO 4 devine un fel de "iei pe mere si dai pe pere" adica in final mediul ambiant nu castiga nimic. |
|
|
Nov 21 2005, 04:45 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.176 Joined: 10-November 04 From: Bucuresti Member No.: 35.601 |
Ok, si ca sa nu vorbim la modul ideal, pentru cine ar fi profitabil sa construiasca o masina care tine 20 de ani? Pe cine ar ajuta la momentul asta?
Din pacate, s-ar pierde o gramada de afaceri care depind de masini si de reparatiile aduse acestora. Chiar credeti ca nu se poate construi masina care sa nu se strice 10 ani? La nivelul actual, eu spun ca este posibil, insa cine ar fi interesat sa faca asta? Sa nu-mi raspundeti ca interesat ar fi clientul...e clar ca asa e -------------------- RENAULT Laguna II, 2.0 16 V, Privilege
''Nu viteza ucide, oprirea brusca o face'' |
|
|
Nov 21 2005, 05:09 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Probabil ca piata a stabilit evolutia masinilor in directia asta. Fiind un domeniu care tine foarte mult de moda si statut social, putini ar alege oricum o masina pe care sa o tina 20 ani indiferent cat ar fi de fiabila. Nu cred ca e vorba de o conspiratie mondiala a constructorilor, ci de legile pietei. Chiar daca nu-mi convine intotdeauna...
PS Diesel cu carburator n-a existat nici pe vremea lui burebista PS2 Unii au trecut "inscriptionarea modelului in lateral" la optiuni Mai ramanea sa treaca la optiuni si "lipirea emblemei in bot" -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 21 2005, 05:11 PM
Post
#8
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(MR28673) Eu personal, as cumpara o masina de 900cm3 si ieftina, daca e fiabila si economica. M-as lipsi de o groaza de gadgeturi pe care le consider inutile, bune doar sa umple pagini intregi in cataloage si conturile comerciantilor/serviceurilor. Confortul intr-o masina vine de la un scaun bine desenat, nu de la climatroanice bi-zonale si trisexuale... .
Si eu as cumpara.o masina mica, ieftina, fiabila si economica. Shit...conduc o masina mica in care stau inghesuit si cramponat, fiabila nu foarte economica dar FOARTE IEFTINA. Masina saracului de pretutindeni. Lasind gluma deoparte...mi-ar place ori un Hybrid (Civic - nu Prius ca arata prea... ) dar mai imi plac niste creatzii de la GM - Aveo respectiv Scion. Sint niste masinutze mici numai bune de mers prin oras. Cred ca au cam 1 L si 4 cyl. Nici nu le gasesc fenomenal de urite...dar la cum arata...cred ca sint aceeasi masina cu embleme diferite. Ideala pt. traficul imbecil din Chicago. QUOTE Cineva a propus aceeasi abordare cu telefoanele mobile si se pare ca e de succes. Unii vor mobil doar ca sa vb la el, nu ca sa faca filme sau videoconferinta si sa apeleze la nepotul de 12 ani ca sa caute in menu-uri ce-i intereseaza .
I couldn't agree more. Cred ca am dat 5 mesaje text pe telefonul asta nou pe care l-am luat...care are conectivitate la Internet (nu l-am folosit pt. asta niciodata). Nu imi trebuie chat, AOL, MSN si YAHOO, Internet...si alte prostii. Nu imi trebuiesc jocuri. Vreau un calendar, sa pot pune 2-3 memo, ceas cu alarma...si atit. Eram in cimp la vinatoare simbata. La un moment dat...am vrut sa fac o pauza...si sa dau telefon acasa...la Chicago. No signal. In cimp/padure/de-alungul unui riu. Dupa ce am mai mers inca vreun ceas...in acelasi "teren"...incerc din nou. Full signal. Pai pe mine asta ma intereseaza mai mult. Sint in America...la 1 h de unul dintre cele mai mari orase din lume. Vreau sa pot da un telefon..sa am semnal...nu sa am 7 jocuri si 35 de tonuri si sa chat cu altzii sau sa verific ce filme sint pe internet sau sa ma trag in poza cu telefonul. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 21 2005, 05:19 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai daca esti dispus sa platesti, exista in oferta telefoanele Iridium, nu? Alea prin satelit cu acoperire globala. Am auzit ca sunt o idee mai usoare decat tunul si munitia pe care o iei la vantoare
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 21 2005, 07:37 PM
Post
#10
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Zici tu bine ce zici, Sorine, dar ma tem ca ce zici tu nu se va mai intampla niciodata si ne ramane doar sa ne multumim cu nostalgia vremurilor trecute, este? Treaba asta imi aminteste de un vers dintr-o melodie de-a lui Dr. Alban: "life will never be the same, life is changing" - mare adevar, asa-i? Asta e....lumea se invarte si noi trebuie sa ne invartim odata cu ea, altfel.... :wave:
Vorbeamos ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Nov 21 2005, 08:42 PM
Post
#11
|
|
Captain Obvious. Group: Moderator Posts: 1.312 Joined: 3-August 05 From: Oradea/Cluj Member No.: 52.535 |
Saptamana trecuta cei de la DW TV se plimbau prin New York cu Smart Fortwo. Smart nu se importa in SUA. Toata lumea intorcea capul dupa micul Fortwo, toti faceau poze cu telefoanele mobile, toti puneau intrebari despre el: cat consuma, daca este sigur, ce performante are. Era ceva inedit in peisajul dominat de taxi-urile lungi de 5 metri, sa vezi o masina lunga cat un Harley de la NYPD.
-------------------- 1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp 2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp |
|
|
Nov 21 2005, 08:55 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Smartul e mic, mult prea mic! insa daca ne gandim cata tehnologia a pus pe el Mercedes nu mai e deloc o masina simpla si ieftina :angel:
PS: Vector, tu ai injectie.... deci masina complicata -------------------- |
|
|
Nov 21 2005, 10:20 PM
Post
#13
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
Mercedes a incercat chestia cu masinile care tin forever dar aproape ca au dat faliment. O alta marca de masini de lux (un fel de Rolls Royce american) numita Peerless (adica fara de pereche - in traducere libera) chiar a dat faliment din cauza asta - cica posesorii nu vroiau sa-si cumpere modele noi pentru ca alea vechi se tineau prea bine. O vorba veche din batrani (pe care imi place sa o folosesc) e ca "mai -binele e dusmanul binelui). Asa ca adio Fiat 850, Mini Morris, VW 1300 (oops e cam mare dar bun).
-------------------- DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP VW Passat TDI 130 CP |
|
|
Nov 22 2005, 10:31 AM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
singurul lucru deranjanat la simplitatea carburatorului e functionarea sa iarna.....
-------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
Nov 22 2005, 10:46 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Azi a dat poleiul si la mine. Am re-descoperit ca m-as lipsi si de servodirectie, in mers. E buna la parcari insa in mers m-as lipsi bucuros de ea, mai ales pe polei. Cu nubira simt mult mai putin drumul decat cu seatul, care n-are servo. Sper sa fie vorba doar de obisnuinta.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Nov 22 2005, 01:20 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
QUOTE(mihai58026) singurul lucru deranjanat la simplitatea carburatorului e functionarea sa iarna.....
Da?! Hmmm tico nu zice asta -------------------- |
|
|
Nov 22 2005, 01:39 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 354 Joined: 22-August 05 From: Cluj-Napoca Member No.: 53.889 |
In ultima vreme m-au atras si pe mine masinile mici pentru ca :
1.Le pot lua din Germania incepand cu 1000 oiro (Fiat seicento) 2.Sunt mici si se pot strecura prin oras 3.Sunt..... "dragalase" 4.Nu ma vor omorî cu consumul Ce-i drept, nu vor face o figura prea buna afara din oras unde am nevoie de putere si siguranta nu in aceasta ordine. Ce ziceti totusi de un Fiat seicento (ca 500 e exagerat de "Lastun-ic") sau de Lupo, Arosa,106, sau alte piticanii ? motoare de 3-4 litri la suta. -------------------- Renault Megane 1,6 16v
|
|
|
Nov 22 2005, 02:34 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
mike, nu te contrazic..neaparat.. s-ar putea sa am eu experientze neplacute cu rglarea carburatoarelor, dar spune-mi o chestie: iarna dupa ce pornesti motorul ramane pornit din prima?
nu tre buie sa-l ajuti un pic si dup-aia sa tragi socul?! la mine se cam intampla, iar la injectie nu mi s-a intamplat niciodata desigur, faptul ca am patit-o eu nu o transforma in regula... -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
Nov 22 2005, 02:43 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
1. Tico are soclu automat, koreeni astia's destepti rau! :brave:
2. La dacie daca ii regleaza mecanicul aprinderea corect si avansul o pot porni si la minus 20 de grade si sta pornita, nu-i problema! (am incercat iarna trecuta sa o pornesc dupa 3-4 nopti de ger si a pornit a naibii ) -------------------- |
|
|
Nov 22 2005, 03:34 PM
Post
#20
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
clar porneste.. dar dupa prima pornire iti sta din prima?!?!?pornita? chiar si cu socul tras? sau moare si tre s-o repornesti?!?
aia e parte enervanta.. -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 11:53 PM |