IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?

This topic is about Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?, the author, CatalinKRK, wrote about: Nu e vorba numai de 900cmc, e vorba de conceptul de masina simpla 100% mecanica, etc. Normal ca un 900 TDI de 90 de cai ar fi vedeta. De fapt nu pot f ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?
CatalinKRK
post Oct 28 2006, 10:23 PM
Post #41


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 246
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.054



Nu e vorba numai de 900cmc, e vorba de conceptul de masina simpla 100% mecanica, etc. Normal ca un 900 TDI de 90 de cai ar fi vedeta.

De fapt nu pot fi atat de radical in a spune ca nu s-ar vinde, ceva masini s-ar vinde dar nu suficient incat sa devina un succes.


--------------------
Ford Mondeo 2003, 2.0 TDCi, 115 CP +20%/30%
I focking hate pikeys (a.k.a. aia din partidul ala PeNaL)!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 28 2006, 10:36 PM
Post #42


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



masinile de astazi sint foarte simple, comparativ cu una de acum 10 ani. totul e modularizat, nu se repara nimic. se inlocuieste pur si simplu. evident, la unele componente ajungi mai greu.
ca nu stim noi ce are, asta e altceva, dar pentru mecanici e o usurare fantastica a muncii.
si e posibil ca in timp sa se piarda foarte multe cunostinte (reglat avans, aprindere, carburator...)


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin37756
post Nov 30 2006, 03:31 PM
Post #43


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 185
Joined: 30-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.749



Da-mi voie sa nu te cred ! Mai citeste si tu pe acest forum sau prin "almanahe", sa vezi ca fiabilitatea a scazut fata de cele pe carburator. Cauta si pe carsurvey.org sa vezi ca in ciuda modularizarii de care vorbesti posesorii de masini moderne, noi, sunt adesea exasperati iar mecanicii repara tot pana ajung la cauza reala a defectiunii...
Sunt defectiuni de electricitate, electronica, geam electric, care altfel nu prea erau, si in general cu atat mai multe cu cat a crescut inzorzonarea celei care ar trebui sa fie doar un mijloc mai rapid de deplasare, numita masina.

Omenirea trebuie sa inteleaga ca a casa masina dupa cinci ani este o mare pierdere pentru mediul nostru, si ne epuizeaza mai rapid resursele.
Conceptul "Dupa noi potopul" se reflecta in viata de zi cu zi a romanilor: dimensiunea imobilului in care mergi sa dormi, a masinii, pretul locuintelor, lacomia actionarilor si toate paradoxurile care fac complicat ceea ce este simplu.
Trebuie sa se revina , chiar daca producatorii nu au interes, la masini simple si economice, cu durata de utilizare de 10-20 ani fara costuri de intretinere deosebite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Nov 30 2006, 04:58 PM
Post #44


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



sorine, da-mi voie sa ma sparg de ris, ca nu exista emoticon care sa exprime starea mea cind am citit postul tau...

ok, am sa citesc, avind in vedere ca am o masina de 21 de ani si ca vreau sa dau sau sa schimb fiatul din 2004 cu alta la fel de veche: un samurai biggrin.gif

modulele fac sa scada costurile de productie si maximizeaza profitul. pentru noi nu e o treaba ok asta dar pentru ei este. iar gadgeturile le-au pus ca sa atraga si sa te faca sa uiti ca ai dat de 3 ori mai multi bani decit merita.
ca idee: o piese pe care voi o cumparati de la dealer cu 100lei costa s-o produci doar 10.7 lei wink.gif si stiu ce vorbesc.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian
post Nov 30 2006, 05:23 PM
Post #45


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 424
Joined: 23-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 88.018



poti sa dai un exemplu de piesa?

au voie dealerii sa isi puna profit asa mare?


--------------------
Ford Focus Tournier 1.8 TDCI 85kw 250Nm/1850rpm
Dacia Nova GT 1.6 53kw 122Nm/2500rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ivghenie74744
post Dec 1 2006, 11:59 AM
Post #46


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 318
Joined: 26-April 06
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 74.737



ieftin? smart 2001 CDI - 4200 eur
fiabilitate? pai e mertan (pui!) biggrin.gif
preturi intretinere? vreti si cu p... in cur si cu sufletu n rai?
consumul e super , si nu in carte ci e real cine nu crede e invitatul meu oricand. 2,8 fara a depasi 100km/h afara, 4 in oras.
si jur ca mi mai iau unul


--------------------
+SMART 790 cdi
Ne nastem nudisti si virgini si murim imbracati si obsedati sexual !

Protestez fata de forma actuala a taxei de prima inmatriculare!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 1 2006, 04:35 PM
Post #47


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



QUOTE([Adrian)
]poti sa dai un exemplu de piesa?

au voie dealerii sa isi puna profit asa mare?


nu numai ei, ci si producatorii...


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nicu71722
post Dec 1 2006, 04:44 PM
Post #48


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 16
Joined: 24-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 71.715



Lumea se dezvolta...nu vom ramane niciodata la nivelul anilor 80. E ca si cum ai spune ca vrei televizor alb negru cu un buton mare si o rotita...intelegeti...Problema nu e pretul ci salariul...Nu prea am auzit nemtii sa se planga de complexitatea masinilor. Cum zicea un mare om nu trebuie sa reducem costurile ci sa marim profitul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 1 2006, 07:29 PM
Post #49


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Ce idee timpita, auzi, carburator. N-as cumpara asa ceva in ruptul capului. E poluant, consuma mult, trebuie intretinut, desfundat, reglat. Singurul loc unde accept carburator e la motocicleta dar si acolo prefer injectie. O masina de 900cm3 cu carburator si fara electronica o sa aiba 40-60CP si o sa consume cit o masina de 130Cp cu injectie si computer si o sa miroasa ca un camion (oricit de putin ti-ar pasa de ecologie, la o masina de oras e foarte important).
Cit despre fiabilitate... hai sa fim seriosi. In ziua de azi o masina face standard 300.000km si ii cad citeva piese in timpul asta. Pe vremuri la 30.000km deja incepeai sa bagi banii in masina. E drept ca masina era un lux si merita sa o resegmentezi, etc, acum nu merita.
@air: nu e chiar asa cum spui... o fi pretul de productie mic dar costurile asociate (de la mentinerea delershipului la trasport) sint mari, si aia nu vind in volum ca supermarketul. Altfel ce te opreste sa-ti deschizi delership ca sa faci o avere? E o afacere cu marja de profit in limite normale.

In concluzie poate as cumpara o masina de 900cmc pentru un oras aglomerat, dar in nici un caz una fara injectie si electronica, catalizator, euro 4/5, etc.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Dec 1 2006, 08:24 PM
Post #50


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



QUOTE(ozz86651)
@air: nu e chiar asa cum spui... o fi pretul de productie mic dar costurile asociate (de la mentinerea delershipului la trasport) sint mari, si aia nu vind in volum ca supermarketul. Altfel ce te opreste sa-ti deschizi delership ca sa faci o avere? E o afacere cu marja de profit in limite normale.

In concluzie poate as cumpara o masina de 900cmc pentru un oras aglomerat, dar in nici un caz una fara injectie si electronica, catalizator, euro 4/5, etc.


cum sa nu... ai o cantitate minima, daca nu cumperi X nr de piese nu-ti livreaza, apoi iti livreaza doar daca ii platesti... cel putin asa e la producatorii cunoscuti. evident ca urmeaza o gramada de costuri dupa productie dar marja e de aproape 300% in 90% din cazuri.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adrian
post Dec 1 2006, 10:18 PM
Post #51


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 424
Joined: 23-September 06
From: Bucuresti
Member No.: 88.018



ozz, de ce sa consume mult? ii montam gpl!


--------------------
Ford Focus Tournier 1.8 TDCI 85kw 250Nm/1850rpm
Dacia Nova GT 1.6 53kw 122Nm/2500rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 1 2006, 10:34 PM
Post #52


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



In plus, cand cumperi o masina nu platesti pretul de la poarta fabricii. Mai platesti si dealeri, garantii, reclama, taxe, incat probabil ajungi sa dai de 10 ori pretul de productie, asa cum a spus Air mai devreme.
Au dat astia un reportaj aici despre cartile postale. Pret mediu de productie 5centi (care include platit fotograf, imprimat, amabalat, trasport, tot). Pret in chiosc 35 centi. Probabil la fel e si la masini.

@Ozz
Eu ma lipsesc oricand de Euro4-5 si de catalizator. Nu inseamna nici consum mai mic, nici performante sporite, ci dimpotriva. Ajungi uneori sa consumi mai mult mergand cu randament mai prost decat ai putea avea numai ca sa aiba gazele de esapament temperatura la care catalizatorul sa-si faca treaba. Asta mi se pare gandire cu ...esapamentul... pus caruta inaintea calului.

Electronica e utila, insa inca departe de a fi perfecta. Sistemele de diagnosticare sunt un pas inainte, insa faptul ca mecanicii sunt din ce in ce mai slabi si mai superficial unul inapoi incat pe asamblu tot trebuie sa stii unul bun ca sa rezolvi problema. OBD-ul iti spune efectul, nu cauza problemei.... Iar mecanicii pe de o parte nu au cum sa se priceapa la toate, si pe de alta parte sunt suprasolicitati de masinile superfiabile care stau la coada incat n-au chef sa stea sa caute cauza problemelor... te duci de 5 ori cu o siguranta arsa si ti-o schimba de 5 ori fara sa incerce sa afle DE CE s-a ars asa des.

In plus, unele chestii avansate tehnologic sunt datorata goanei dupa profit, insa nu inseamna neaparat calitate sau fiabilitate sporita. De multiplexaj m-as putea lipsi si prefer cablurile de acum un secol, care sunt insa mai scumpe. Si tot goana dupa profit duce uneori la chestii care in alte domenii sunt interzise. Acelasi senzor deserveste cruise control, ABS, ESP si TC... adica domenii vitale pentru siguranta. In aerospatial sau in naval sistemele vitale sunt fie supradimensionate, fie dublate sau triplate folosind daca se poate tehnologii diferite pentru "dubluri" incat sa impiedice o pana, insa in auto marketingii au gasit ca profitul e mai important decat siguranta. Nu e vina tehnologiei ci a desteptilor care nu vad dincolo de niste curbe in excell.

Nu vreau sa spun ca masinile de azi sunt mai proaste decat acum 20 ani, insa progresul mi se pare mult mai lent decat in alte domenii.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 2 2006, 12:04 AM
Post #53


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Pai reclama, stocatul, blocatul banilor etc fac parte din costuri. Ce conteaza cit e cartea postala pe poarta fabricii? du-te la fabrica si ia-o in vrac daca vrei asa pret. Nu inteleg de ce sint mai legitime costurile de fabricatie decit alea de reclama/chirie/trasport etc. Profitul e foarte necesar si normal, altfel nu ar mai face nimeni nici o meserie... si eu mi-as vinde munca/inverstitia etc la maximum care se poate. Voi nu?

Nimeni nu a zis ca euro xy face performante dar sigur contribuie la curatenia aerului. In afara de cazurilr foarte rare in care mergi cu masina 5 minute si o lasi o ora sa se raceasca si dupa aia mai mergi 5 minute, in restul de 99% din cazuri catalizatorul isi face treaba foarte onorabil.
De fapt e foarte simplu de vazut: in buricul NY daca stai in trafic jamm cu 200 de masini la 10 metri de tine nu miroase a nimic. In Bucuresti cind ma dau jos din avion deja pute, e drept ca in cea mai mare parte de la diesel dar uneori si de la motoare pe benzina din pe carburator (si uzate, neintretinute, nereglate, etc).
Electronica nu e utila nu pentru diagnostic ci ca sa-ti faca management la cantitatea de benzina care e bagata in cilindru si cind e bagata. Ideal ar fi s aavem si supapele comandate electric (electromagnetic de exemplu), s-a facut, dar se pare ca nu e simplu de bagat in productie.

Eu am avut prilejul sa lucrez la niste depanari de monitoare cind eram la sfirsitul facultatii. Pot sa spun ca service-ul e meserie destul de grea. Diagnosticarea in sine intr-un sistem complex e problema foarte grea care poate lua mult timp. Apoi gasesti ca e stricata i rezistenta sau condesator care costa 2 lei. Si clientul e nemultumit ca i-ai luat 100.000 pe o chestie care costa 2 lei. Vrei sa-si bata mecanicul capul? pai fii pregatit sa decartezi banul pe toate orele pe care le pierde la 90$/ora cit e pe aici. Ca dupa aia o sa spui ca ti-a inlocuit un cablu intrerupt de 5 euro da te-a costat 500 si vezi doamne nu merita, ca si cum timpul e gratis.
Cit despre solutiile tehnice mai eficiente sau ieftine, treaba e asa: masina se face ieftina nu numai pentru patron ci si pentru mine, ca nu vrea sa-mi dau viata muncind pe altarul unei masini. Eu vreua masina sa ma coste putin din venit. Anumite compromisuri tehnice si calitative sint gata sa le accept... pina la urma n-am auizt de nimeni mort de la probleme tehnice la o masina intretinuta cit de cit... oamenii mor din propria prostie (sau ca-i omoara altii) nu ca e senzorul comun cu nu stiu ce. Asta ma lasa rece.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 2 2006, 12:21 PM
Post #54


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cum spuneam, in cei 5 centi pret de productie intra si transport, stocat etc... ma refeream la cartile postale smile.gif

Nu regulile de poluare sunt idioate, ci felul in care sunt implementate. Euro5 inseamna ca nu stiu ce substante sa nu depaseasca o anumita concentratie. Ardem cu 20% mai multa benzina decat e nevoie, bagam co2, terminam zeama de dinozauri insa nu scoatem pe asapament co si ce mai masoara regulile de poluare. Catalizatorul isi face treaba cu brio, insa datorita lui MOTORUL e departe de ce-ar putea face. Sunt interzise regimurile "lean" si avansul ridicat, se baga EGR si alte inginerii... de asta spuneam ca s-a gandit cu esapamentul. Adica in loc sa faca catalizatorul dupa motor, se face motorul dupa catalizator....N-ar fi insa singurul domeniu in care solutiile se aleg din alte considerente decat cele tehnice. Domeniul auto nu e original nici macar aici biggrin.gif. Daca NASA scoate proiecte gandite cu esapamentul, nu vad de ce fabricantii de masini ar fi mai deocheati...

Electronica de gestiune ar fi putut fi facuta si cu tehnologia de acum 50 ani... nu aici e marele avans tehnologic. Mie marea gaselnita mi se pare in continuare OBD-ul smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin37756
post Dec 15 2006, 04:03 PM
Post #55


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 185
Joined: 30-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.749



QUOTE(James Kilowatt)
Nu regulile de poluare sunt idioate, ci felul in care sunt implementate. Euro5 inseamna ca nu stiu ce substante sa nu depaseasca o anumita concentratie. Ardem cu 20% mai multa benzina decat e nevoie, bagam co2, terminam zeama de dinozauri insa nu scoatem pe asapament co si ce mai masoara regulile de poluare.


E clar ca obtinerea efectului de Apocalipsa asupra unei civlizatii date, este o chestie la care trebuie sa conlucreze si ecologistii.

In loc sa inventeze aceste discutabile EURO X, ar putea sa se puna taxa de poluare in pretul benzinei, si nu in functie de faptul ca ai EURO 1 sau EURO 3, pentru ca o masina cu EURO 3 care merge 50.000 km pe an polueaza si arde mai multa benzina decat o masina non Euro care face 5000 km pe an.

Iata inca un mod de a incuraja poluarea!

Un sofer de week end plateste taxa de poluare ca un taximetrist sau alt transportator.

Mizeria adunata in catalizator nu ajunge in final, tot in exterior? Sau este depusa in pestera?

Cred ca adevaratul indicator de poluare este CONSUMUL !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post Dec 15 2006, 07:34 PM
Post #56


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



1. Nu se depune nici o mizerie in catalizator. Catalizatorul nu e un filtru. Chiar si asa important e sa nu ajnga in atmosfera.

2. Consumul si poluarea nu sint neaparat in relatie. Daca te referi strict la gaz de sera (CO2), da, dar ala nu e toxic. Altfel si un diesel mititel polueaza mai tare ca un V6 pe benzina.

3. Taximetrsitul SCADE poluarea nu o mareste si n-ar trebui sa plateasca nici o taxa. Fata de tinecare te plimbi singur in masina, el duce de multe ori masina plina, fiind mult mai eficient, si face un serviciu public, adica nu se plimba de placere. Daca lumea ar folosi numai taxiuri in loc de masini, ar fi mai putina poluare.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2006, 03:08 PM
Post #57


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu taximetristii, eu parerea mea e undeva intre. Adica foloseste o resursa publica, deci trebuie sa plateasca. Insa la fel face si un sofer obisnuit, asa ca dupa parerea mea ar trebui sa plateasca la fel. La urma urmei nu conteaza ca poluezi in scopuri economice sau de divertisment.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xanaxer
post Yesterday, 09:58 PM
Post #58


specialist
******

Group: Membri
Posts: 8.523
Joined: 22-November 23
Member No.: 153.156



СВЕТ158лечеCHAPАдамXVIIСоглКостКузнMikaVerdЛенитексSchoJameGiovдругконвКузнОппеобреWangхудоЯковXVII
EdouКитаCompКулиПоруБросСтавСловАпроОжеггазеГрекAlexСуурфакуXVIIRobeУжегтеатThorКудрНегрHarlЗахаКонд
люделириXVIImemoFallSelaElegвузоКулианглXVIIредаJohnМаркSongКугубудуПронКлочЕвстКирхОбраXVIIQuikPali
HoldГугуIrviфотоЛеснДогеВасиXVIIBarbLeonИспосчасАлекплиоQuieЕгорKarlZoneEricZoneHourZoneHarvкандСоде
АгалМалаZoneZoneAlfrZoneзапиЛитестихZoneZoneZoneZoneПрошMassчитаначапробLiquискуИллюVestNodoFranErni
WindSexyPola6418FlipНаймРазмTickSTARPROTLatvинстReggValiЦветповерабоочарLegeBumbSaleWindWindSoftBosc
BrauсертупаккандвероЛитРЛитРWindЛитРИойрSofiCindЛитРАйзеНапаVasiдекаЭльсPercPonyСодеПолоКостобщеГорь
ТараMarmОлейГорякоброружBrucКороPoweФормФесюавтоВанцфизиLaboВишнЛениБориФилиБольКоваВороКозлавтоКопы
КолоSelmТропLindНовиLiquLiquLiquVersCounБелиArisначаКрупаэцмPeteЮшкеRoseСтожТонкtuchkasВрондемо


поко158.7лечеCHAPАдамМилоБабаSenoTheyJeweEmilСтартексKnocClauGiovКудрИллюКолеЕфимстихклейархиОсетМала
ШтайPhilTortOrieБузиМеньШмерСухиМайкБарасборКацмШугаКорчдвижJuliАльшТотрElviПетрПопкPlatFredJohnБашм
WestподхКудрPierFallSelaVentкомпКоптанглWendСекоEmilДрозустаКугуоконMonsДжаоЛембЛевиантоВармFallEleg
SonyTonyГершШабрназвстудАгаф(186MikeСороBeheСинеXIIIЛепкSecrСлавРихтZoneBestZoneSupeZoneLlewOlofКова
МилоRobeZoneZoneMichZoneискуаппаРоскZoneZoneZoneZoneFritOrbiНахописьmadeCharкрышиллюVestNodoБартBruc
PerrWindPola6412FlipVanbKotlпостSTARPROTLatvфитоEarlValiКорнповераборабоLegeTranWindWindWindподеPhil
RoweсертWhisМухавероЛитРКоваЛитРNiceприцSofiкнигГрунИжевИллюRobeIgorМочаIntrFredШтейChesJuliAndrNaiv
DylaComeпитаСергСодезритJustLickпокуTurbКуцаГороКлепрабоCustСероCodeпласСилкавтоБирюРазуИванИринProl
КостRoalИллюДавыЩеглCharCharCharMagiWereLumeхудоначаГурьНекрRobeавтоПереСоляPriytuchkasКузнписа
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 07:42 PM