Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
sorin37756
Cand se vor fabrica autoturisme mici si simple, fara injectie, calculator, cu tabla adevarata, cum erau candva?

Masinile contemporane sunt nerentabile din cauza costurilor: piese scumpe si multe, service scump.

Dau de lucru industriei si serviciilor, dar fac nerentabila sau imposibila exploatarea post garantie.

Daca ar exista respect pt dreptul la optiune al cumparatorului, s-ar fabrica masinile adevarate din anii 80-90, macar cele de mic litraj, care polueaza mai putin decat orice Euro 4 de peste 1200 cmc.
Consumatorii vor o masina simpla, buna si economica care sa mearga, nu un robot pe roti.
Masina moderna = masina proasta = 2589 piese = 2589 potentiale defectiuni dupa iesirea din garantie = te lasa fara bani de benzina
James Kilowatt
Cineva a propus aceeasi abordare cu telefoanele mobile si se pare ca e de succes. Unii vor mobil doar ca sa vb la el, nu ca sa faca filme sau videoconferinta si sa apeleze la nepotul de 12 ani ca sa caute in menu-uri ce-i intereseaza biggrin.gif.

Eu personal, as cumpara o masina de 900cm3 si ieftina, daca e fiabila si economica. M-as lipsi de o groaza de gadgeturi pe care le consider inutile, bune doar sa umple pagini intregi in cataloage si conturile comerciantilor/serviceurilor. Confortul intr-o masina vine de la un scaun bine desenat, nu de la climatroanice bi-zonale si trisexuale... .
mike.omega
Da!
As achizitiona asa ceva insa sa faca parte din generatia mica la exterior, mare la interior biggrin.gif
VECTOR
mike,noi avem deja asa ceva :tico si matiz... biggrin.gif
sorin37756
QUOTE(MR28673)
Cineva a propus aceeasi abordare cu telefoanele mobile si se pare ca e de succes. Unii vor mobil doar ca sa vb la el, nu ca sa faca filme sau videoconferinta

Eu personal, as cumpara o masina de 900cm3 si ieftina, daca e fiabila si economica. M-as lipsi de o groaza de gadgeturi pe care le consider inutile, bune doar sa umple pagini intregi in cataloage si conturile comerciantilor/serviceurilor. Confortul intr-o masina vine de la un scaun bine desenat, nu de la climatroanice bi-zonale si trisexuale... .


Dealerii scriu pe oferte, la "dotari standard" , "al treilea stop pe frana"
Bine ca nu precizeaza si roata de rezerva la dotari.

Deci un Specialist de pe masini.ro este pro simplitate - fiabilitate si da exemplu cu mobilul.
Prea multa tehnologizare e chici, devine degradant.

In centrul atentiei trebuie sa fie natura si omul, acestea sunt valorile cele mai importante.

Sunt de acord cu airbag etc, dar pe un forum cineva scria ca numai dupa 70.000 km cu un Renault diesel, acesta s-a defectat - nu mai alimenteaza, si piesele costa peste 3000 EURO. E clar ca nu era pe carburator !

Asta m-a facut sa initiez acest topic.

In plus, o masina trebuie folosita cel putin 20 de ani, din motive de resurse si mediu. Aruncand-o, dupa 7 ani se pierd resurse, energie si se altereaza mediul. Deci chestia cu EURO 4 devine un fel de "iei pe mere si dai pe pere" adica in final mediul ambiant nu castiga nimic.
Luka
Ok, si ca sa nu vorbim la modul ideal, pentru cine ar fi profitabil sa construiasca o masina care tine 20 de ani? Pe cine ar ajuta la momentul asta?
Din pacate, s-ar pierde o gramada de afaceri care depind de masini si de reparatiile aduse acestora.
Chiar credeti ca nu se poate construi masina care sa nu se strice 10 ani? La nivelul actual, eu spun ca este posibil, insa cine ar fi interesat sa faca asta?
Sa nu-mi raspundeti ca interesat ar fi clientul...e clar ca asa e biggrin.gif
James Kilowatt
Probabil ca piata a stabilit evolutia masinilor in directia asta. Fiind un domeniu care tine foarte mult de moda si statut social, putini ar alege oricum o masina pe care sa o tina 20 ani indiferent cat ar fi de fiabila. Nu cred ca e vorba de o conspiratie mondiala a constructorilor, ci de legile pietei. Chiar daca nu-mi convine intotdeauna...

PS Diesel cu carburator n-a existat nici pe vremea lui burebista biggrin.gif
PS2 Unii au trecut "inscriptionarea modelului in lateral" la optiuni biggrin.gif Mai ramanea sa treaca la optiuni si "lipirea emblemei in bot" biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Eu personal, as cumpara o masina de 900cm3 si ieftina, daca e fiabila si economica. M-as lipsi de o groaza de gadgeturi pe care le consider inutile, bune doar sa umple pagini intregi in cataloage si conturile comerciantilor/serviceurilor. Confortul intr-o masina vine de la un scaun bine desenat, nu de la climatroanice bi-zonale si trisexuale... .


Si eu as cumpara.o masina mica, ieftina, fiabila si economica. Shit...conduc o masina mica in care stau inghesuit si cramponat, fiabila nu foarte economica dar FOARTE IEFTINA. Masina saracului de pretutindeni.


Lasind gluma deoparte...mi-ar place ori un Hybrid (Civic - nu Prius ca arata prea... ) dar mai imi plac niste creatzii de la GM - Aveo respectiv Scion. Sint niste masinutze mici numai bune de mers prin oras. Cred ca au cam 1 L si 4 cyl. Nici nu le gasesc fenomenal de urite...dar la cum arata...cred ca sint aceeasi masina cu embleme diferite. Ideala pt. traficul imbecil din Chicago.

QUOTE
Cineva a propus aceeasi abordare cu telefoanele mobile si se pare ca e de succes. Unii vor mobil doar ca sa vb la el, nu ca sa faca filme sau videoconferinta si sa apeleze la nepotul de 12 ani ca sa caute in menu-uri ce-i intereseaza biggrin.gif.


I couldn't agree more. Cred ca am dat 5 mesaje text pe telefonul asta nou pe care l-am luat...care are conectivitate la Internet (nu l-am folosit pt. asta niciodata). Nu imi trebuie chat, AOL, MSN si YAHOO, Internet...si alte prostii. Nu imi trebuiesc jocuri. Vreau un calendar, sa pot pune 2-3 memo, ceas cu alarma...si atit.

Eram in cimp la vinatoare simbata. La un moment dat...am vrut sa fac o pauza...si sa dau telefon acasa...la Chicago. No signal. In cimp/padure/de-alungul unui riu. Dupa ce am mai mers inca vreun ceas...in acelasi "teren"...incerc din nou. Full signal. Pai pe mine asta ma intereseaza mai mult. Sint in America...la 1 h de unul dintre cele mai mari orase din lume. Vreau sa pot da un telefon..sa am semnal...nu sa am 7 jocuri si 35 de tonuri si sa chat cu altzii sau sa verific ce filme sint pe internet sau sa ma trag in poza cu telefonul.
James Kilowatt
Pai daca esti dispus sa platesti, exista in oferta telefoanele Iridium, nu? Alea prin satelit cu acoperire globala. Am auzit ca sunt o idee mai usoare decat tunul si munitia pe care o iei la vantoare biggrin.gif
Alex-F1
Zici tu bine ce zici, Sorine, dar ma tem ca ce zici tu nu se va mai intampla niciodata si ne ramane doar sa ne multumim cu nostalgia vremurilor trecute, este? Treaba asta imi aminteste de un vers dintr-o melodie de-a lui Dr. Alban: "life will never be the same, life is changing" - mare adevar, asa-i? Asta e....lumea se invarte si noi trebuie sa ne invartim odata cu ea, altfel.... :wave:

Vorbeamos
ALEX
Seri
Saptamana trecuta cei de la DW TV se plimbau prin New York cu Smart Fortwo. Smart nu se importa in SUA. Toata lumea intorcea capul dupa micul Fortwo, toti faceau poze cu telefoanele mobile, toti puneau intrebari despre el: cat consuma, daca este sigur, ce performante are. Era ceva inedit in peisajul dominat de taxi-urile lungi de 5 metri, sa vezi o masina lunga cat un Harley de la NYPD. biggrin.gif
mike.omega
Smartul e mic, mult prea mic! insa daca ne gandim cata tehnologia a pus pe el Mercedes nu mai e deloc o masina simpla si ieftina :angel:

PS: Vector, tu ai injectie.... deci masina complicata tongue.gif
Echo
Mercedes a incercat chestia cu masinile care tin forever dar aproape ca au dat faliment. O alta marca de masini de lux (un fel de Rolls Royce american) numita Peerless (adica fara de pereche - in traducere libera) chiar a dat faliment din cauza asta - cica posesorii nu vroiau sa-si cumpere modele noi pentru ca alea vechi se tineau prea bine. O vorba veche din batrani (pe care imi place sa o folosesc) e ca "mai -binele e dusmanul binelui). Asa ca adio Fiat 850, Mini Morris, VW 1300 (oops e cam mare dar bun).
mihai58026
singurul lucru deranjanat la simplitatea carburatorului e functionarea sa iarna.....
James Kilowatt
Azi a dat poleiul si la mine. Am re-descoperit ca m-as lipsi si de servodirectie, in mers. E buna la parcari insa in mers m-as lipsi bucuros de ea, mai ales pe polei. Cu nubira simt mult mai putin drumul decat cu seatul, care n-are servo. Sper sa fie vorba doar de obisnuinta.
mike.omega
QUOTE(mihai58026)
singurul lucru deranjanat la simplitatea carburatorului e functionarea sa iarna.....


Da?! Hmmm tico nu zice asta biggrin.gif
simpson
In ultima vreme m-au atras si pe mine masinile mici pentru ca :
1.Le pot lua din Germania incepand cu 1000 oiro (Fiat seicento)
2.Sunt mici si se pot strecura prin oras
3.Sunt..... "dragalase" blush.gif
4.Nu ma vor omorî cu consumul
Ce-i drept, nu vor face o figura prea buna afara din oras unde am nevoie de putere si siguranta nu in aceasta ordine.

Ce ziceti totusi de un Fiat seicento (ca 500 e exagerat de "Lastun-ic") sau de Lupo, Arosa,106, sau alte piticanii ? motoare de 3-4 litri la suta. biggrin.gif
mihai58026
mike, nu te contrazic..neaparat.. s-ar putea sa am eu experientze neplacute cu rglarea carburatoarelor, dar spune-mi o chestie: iarna dupa ce pornesti motorul ramane pornit din prima?
nu tre buie sa-l ajuti un pic si dup-aia sa tragi socul?!
la mine se cam intampla, iar la injectie nu mi s-a intamplat niciodata
desigur, faptul ca am patit-o eu nu o transforma in regula...
mike.omega
1. Tico are soclu automat, koreeni astia's destepti rau! :brave:
2. La dacie daca ii regleaza mecanicul aprinderea corect si avansul o pot porni si la minus 20 de grade si sta pornita, nu-i problema! (am incercat iarna trecuta sa o pornesc dupa 3-4 nopti de ger si a pornit a naibii blink.gif )
mihai58026
clar porneste.. dar dupa prima pornire iti sta din prima?!?!?pornita? chiar si cu socul tras? sau moare si tre s-o repornesti?!?
aia e parte enervanta..
mike.omega
offtopic.gif Da, porneste si ramane pornita chiar si cu socul tras :peacefingers:
Dany_s
Nu, nu mi-ar place.

Exista multe accesorii care vin pe masinile moderne care sunt intradevar mofturi dar pana la urma toate iti fac viatza mai usoara mai mult sau mai putin, mai comoda, mai confortabila, depinde de fiecare sa decida care il intereseaza mai mult.

Mi-ar place o masina mica si fiabila cu un pret cat de cat redus si cu un minim de echipament dar doar pt oras. Ceva gen Corsa sau Fiesta diesel. De fapt am luat Aveo(in lipsa de alte optiuni mai bune pe piatza cdn) dar e mai mult pt consoarta ca ea merge mai mult prin oras si ii palce o masina mai mica. Dar totusi nu ma deranjeaza sa-l conduc si daca as avea de facut zilnic un drum de rutina pana la servici si inapoi nu m-ar deranja asa ceva. Dar daca finantele permit, o masina mai mare si mai bine echipata e totusi altceva.

Masini extrem de simple, ieftine de construit, ieftine de intretinut,si extrem de fiabile, sa tina 20 de ani, nu vor exista.

Daca astfel de masini ar exista si toti ar cumpara toata industria auto s-ar duce de rapa. Nu numai producatorii de masini, ci si cei de piese, mecanicii. Implicatiile ar fi colosale.
cosmin45741
sorin, ceea ce spui tu echivaleaza cu desfiintarea unei intregi industrii...
chestia cu exploatarea imposibila post garantie, este cu atat mai valabila in Romania, unde, "istetul" cumparator se gandeste numai cum sa faca bani sa-si cumpere masina, nu si cu ce o va intretine mai incolo...

normal sa fie probleme de fiabilitate, masinile moderne devin din ce in ce mai complicate si devin asa in primul rand datorita cerintelor pietei (deplasare rapida, comfort, siguranta activa si pasiva si nu in ultimul rand designul), dar asta e progresul si in nici un caz plafonarea...

iar pt cei care vad in masina o simpla tabla, exista optiuni suficiente, asa ca n-au de ce sa se planga
James Kilowatt
Eu cred ca adevarul e undeva intre pozitiile lui Sorin si ale lui Cosmin.

Masinile au progresat enorm, insa a fost o evolutie mai mult "cosmetica" decat strucuturala. Masinile au 4 roti, un volan si un motor cu ardere interna de 100 ani. Au existat cateva mici revolutii care dateaza inca de pe vremea razboiului sau oricum au zeci de ani: Injectia, supraalimentarea, distributia variabila sau propulsia hibrida. Insa nici macar astea nu apartin toate industriei auto, ci sunt ciupite din alte domenii precum aviatia, moto sau chiar trasportul feroviar biggrin.gif.
Singurul domeniu unde s-a facut un progres intr-adevar remarcabil este la poluare si un oarecare progres la consum. Confortul nu putem spune ca a evoluat neaparat, ci doar a devenit mai accesibil, insa nu a fost inventat odata cu electronica. Cel putin, eu nu definesc confortul functie de numarul de butoane si de leduri.
E drept, a existat si un progres destul de sustinut in materie de siguranta. Insa in Romania in continuare un accident din 3 e mortal, asa ca nici aici nu s-a progresat suficient. Nu din vina constructorilor, ci din vina fizicii.

Vitezele de deplasarea au ramas aceleasi de jumatate de secol.

Asa ca inteleg si punctul de vedere a lui Sorin, cand spune ca toata complexitatea asta e frectie la picior de lemn. Un Clio e mult mai complicat de intretinut decat un R12 sau o berlina, si pentru ce? Pentru 10km/h in plus la viteza de varf si 1L/100km in minus? Cam slabe justificarile pentru toate artificiile tehnice folosite si pentru cei 40 ani de "progres".

In plus, cand electronica intervine in unele sisteme critice precum ABS-ul sau ESP-ul , chiar ma revolta compromisurile tehnice facute doar din economia la centime, asa cum este multiplexajul. Un senzor de viteza defect sau un casetofon ori un stergator de parbriz prajit poate bloca bus-ul si te poate lasa fara frane, chestie care nu mi se pare tocmai ok. Si nu mi se pare ok nici explicatia data de unele companii care spun ca statistic probabilitatea e foarte mica sa se intample. Deja unii au simtit pe pielea lor ce inseamna sa fii o aberatie statistica. Daca la 100.000 masini una ajunge in pom pentru ca Reno a facut economie la cabluri si a castigat 1.000.000€ in plus, ar merita sa dea faliment. Intamplator, deja s-a intamplat de mai multe ori.
N-am nimic cu electronica, nu sufar de sindromul frankenstein, am incredere in tehnologie atata timp cat ea este aplicata de ingineri si nu de contembeli asa cum se face in industria auto. In aviatie fiecare sistem critic de dublat sau triplat, in naval e supradimensionat cu un ordin de marime, iar in auto mai multe sisteme critice impart aceleasi componente ca sa iasa masina mai ieftina. Cool. Ar iesi mult mai ieftina daca s-ar renunta complet la respectivele sisteme, sau si mai bine, la parazitii care se invart in jurul industriei auto.

Comparativ cu alte domenii, industria asta auto se misca ca un dinozaur. N-ar trebui desfiintata, asa cum s-a sugerat mai sus, insa o mica restructurare n-ar prinde rau, cel putin in Europa. Ce-ar fi daca ar scadea si la PSA sau la VW preturile cu vre-o 30% si sa fie comparabile cu cele de la japonezi sau coreeni? Fara a se face alte compromisuri, ci pur si simplu prin a scapa de parazitism? Ar avea motive chiar sa fie mai mici decat la asiatici, avand in vedere ca in japonia un muncitor castiga mai mult decat in germania, franta sau italia, si masinile lor sunt si mai fiabile deci folosesc subansamble mai scumpe, si pe deasupra mai trebuie sa le si transporte.
Un Audi nou la juma de pret, mmmm, vreau si io, chiar daca e nitel cam complex :angel:
Horia49540
eu tin Laditza iarna nepornita si o saptamana uneori si tot o ia din prima si merge fara probleme
NICIODATA nu am avut probleme bicycle.gif
si are soc manual, carburator dublu corp, deci destul de complicat
totul e sa stii sa-l reglezi biggrin.gif
mihai58026
mike, n-am vrut sa te supar, atat doar ca Ascona mea nu face asa.. tre sa o tin din acceleratie " o bucata" si dup-aia ii trg socul ca sa stea singura, dupa care pot cobori si curata parbriz, luneta, etc..
really didn't mean to offend
:angel: blush.gif
sabin58282
sorin zicea ceva de genu "Dealerii scriu pe oferte, la "dotari standard" , "al treilea stop pe frana"
Bine ca nu precizeaza si roata de rezerva la dotari".Am vazut la un dealer Dacia dotare standard "oglinzi reglabile manual din interior"...sincer...patetic.
Si apropo de topic...Vw lupo cu motor de 1000cmc...ieftin...economic...usor manevrabil...dar intr-adevar cu 30000 de pisese care daca se strica vreuna ramai fara bani de benzina
R
QUOTE(MR28673)
Probabil ca piata a stabilit evolutia masinilor in directia asta. Fiind un domeniu care tine foarte mult de moda si statut social, putini ar alege oricum o masina pe care sa o tina 20 ani indiferent cat ar fi de fiabila. Nu cred ca e vorba de o conspiratie mondiala a constructorilor, ci de legile pietei. Chiar daca nu-mi convine intotdeauna...

PS Diesel cu carburator n-a existat nici pe vremea lui burebista biggrin.gif
PS2 Unii au trecut "inscriptionarea modelului in lateral" la optiuni biggrin.gif Mai ramanea sa treaca la optiuni si "lipirea emblemei in bot" biggrin.gif


Radeti voi radeti, dar pe la altii exista in optiune:
"Tratarea emblemelor/inscriptionarilor cu auriu" si veti fi surprinsi sa constatati ca exista si fraieri care dau bani pe optiunea asta (in loc sa aleaga poate o optiune mai utila, de ex: incalzirea oglinzilor, etc)
Problema marketingului in general este exact asta: ca se ia dupa ce cere piata... si asta se aplica si la masini si la orice altceva.
sorin37756
QUOTE(MR28673)
Masinile au 4 roti, un volan si un motor cu ardere interna de 100 ani.
[...] inteleg si punctul de vedere a lui Sorin, cand spune ca toata complexitatea asta e frectie la picior de lemn. Un Clio e mult mai complicat de intretinut decat un R12 sau o berlina, si pentru ce? Pentru 10km/h in plus la viteza de varf si 1L/100km in minus? Cam slabe justificarile pentru toate artificiile tehnice folosite si pentru cei 40 ani de "progres".

In plus, cand electronica intervine in unele sisteme critice precum ABS-ul sau ESP-ul , chiar ma revolta compromisurile tehnice facute doar din economia la centime, asa cum este multiplexajul. Un senzor de viteza defect sau un casetofon ori un stergator de parbriz prajit poate bloca bus-ul si te poate lasa fara frane, chestie care nu mi se pare tocmai ok. angel:


Pai de ce nu spui asa de la inceput? Sa stiu ce sa fac.

Apropo, stie cineva daca se poate modifica o masina, adica transforma pe carburator, scotandu-i si calculator etc, mai putin aprinderea electronica. Ar fi o activitate interesanta pentru sectorul serviciilor, sa transforme alimentarea masinilor mici, pe ideea ca oricat ar creste consumul tot nu va ajunge sa polueze cat o masina medie cu EURO III.
In felul asta scapi de riscul ca din cauza arderii stergatorului etc sa ramai fara frane.

Sincer, nu mi-as fi imaginat asa ceva. Inteleg sa-ti cumperi un cal care refuza sa se opreasca cand vede capre, si te rastoarna cu trasura, dar sa controlezi electronic o masina cu riscul de a-i anihila electronic cel mai important sistem, franarea, mi se pare inacceptabil.
James Kilowatt
Corect! Cu atat mai mult, trebuie sa stam acasa, avand in vedere ca nici nu cunoastem pedalele! Cum sa se opreasca saracul Renault daca randunicile apasa pe ambreiaj in loc de frana?

http://www.leblogauto.com/2005/03/rgulateurs_de_v.html

Unul din gugustiucii cu Laguna a reusit chiar sa iasa de pe autostrada, sa apese de 5 ori butonul de "start" ca sa opreasta motorul si sa reuseasca sa scape intreg, insa nu l-a dus neuronul sa apese pe frana....

Daca sunt atat de multe pedale, nu s-ar putea face o masina cu o singura pedala, ca sa nu existe confuzii? O electronica atat de avansata, incat stie singura daca vrei sa franezi sau sa accelerezi cand apesi pedala aia.

Asta chiar ar fi culmea progresului... "multiplexam" si pedalele, mai facem o economie de 50 centime eliminand o pedala in plus, dupa ce am mai facut una eliminand niste cabluri prin multiplexajul fara ghilimele biggrin.gif...
Serban63301
Da, eu mi-as cumpara o masina fiabila la 900 cmc.
rafaello5
Si eu mi-as cumpara o masina cu 900 cmc si fiabila (mai ales ca exista deja).Tico si Matiz care au motor de 800 cmc cu o putere acceptabila pentru greutatea lor, cu o cutie perfect adaptata motorului care atinge un maxim de 155 Km/h(parca) si care au un consum aprox de 5,7 l/100km in oras, si care s-au dovedit destul de fiabile.Faza e ca motorul e complicat si ca nu prea poate sa il repare oricine cum era la vechea Dacie, dar cam atat.Si pe deasupra la SH le iei pe amandoua foarte ieftin.Parerea mea!!
P.S.:Dezavantajul ar fi ca sunt micute (ar fi putut sa le faca un pic mai late si un pic mai lungi)
mike.omega
Buburuzele alea 2 daca erau mai mici nu mai facea fata motorul si consumul ala e in carti biggrin.gif Pe drum e cu totul altceva blush.gif
Paul46623
Iar daca bate vantu din lateral e jale.
mike.omega
Hai sa nu ne mai bagam in seama ca nu cred ca ai mers tu cu vreauna dintre ele si sa treaca altii pe langa tine si sa-ti dai seama ca de fapt alea sunt povesti in mare parte :angel:

PS: ca idee asa, tirul ar trebui sa aibe si el viteza ta ca sa iti puna probleme iar tiruri la 120kmph mai rar biggrin.gif
Lucian55
de acord cu mike .. by the way mike cum ramane cu stikeru ala ?
sorin90807
QUOTE(Virgil28674)
Si eu mi-as cumpara o masina cu 900 cmc si fiabila (mai ales ca exista deja).Tico si Matiz care au motor de 800 cmc cu o putere acceptabila pentru greutatea lor, cu o cutie perfect adaptata motorului care atinge un maxim de 155 Km/h(parca) si care au un consum aprox de 5,7 l/100km in oras, si care s-au dovedit destul de fiabile.Faza e ca motorul e complicat si ca nu prea poate sa il repare oricine cum era la vechea Dacie, dar cam atat.Si pe deasupra la SH le iei pe amandoua foarte ieftin.Parerea mea!!
P.S.:Dezavantajul ar fi ca sunt micute (ar fi putut sa le faca un pic mai late si un pic mai lungi)

+
Dany_s

QUOTE
Masini extrem de simple, ieftine de construit, ieftine de intretinut,si extrem de fiabile, sa tina 20 de ani, nu vor exista.


Nu stiu ce capacitate cilindrica are, dar... inca mai exista Trabant. Avea parca 2 bujii si baterie pe 6 volti. E genul de masina care te tine peste 30 de ani. Nu am avut timp sa ma interesez de tuning/mecanic si piese de schimb. Daca isi pune cineva mintea, cu materialele existente in prezent, poate sa-i reduca drastic zgomotul si sa-i dea o forma mai aerodinamica. Am inteles ca au aparut lazi frigorifice la 12 v (pot costa mai mult ca Trabantul) si daca ii bagi un ventialtor de PC ai rezolvat si cu Aerul Conditionat.
Mai gasisem si o Dacia 1100 nou nouta la 10 mil lei vechi, dar aveam prea putine date despre consum si piesele de schimb.
Asa ca mi-am luat un Matiz SH cu AC, care sper sa ma tina.
Vechea dacie 1310 (motor 1400, 5 trepte) e doar radiata si nu ma grabesc sa o vand. Cu un motor 1300 am obtinut un consum de sub 5l/100 intre orase.
Stiu pe unde m-am bagat cu ea si poate concura cu succes cu masini sport de actualitate de mii de euroi :bash:

f1anatic
QUOTE
I couldn't agree more. Cred ca am dat 5 mesaje text pe telefonul asta nou pe care l-am luat...care are conectivitate la Internet (nu l-am folosit pt. asta niciodata). Nu imi trebuie chat, AOL, MSN si YAHOO, Internet...si alte prostii. Nu imi trebuiesc jocuri. Vreau un calendar, sa pot pune 2-3 memo, ceas cu alarma...si atit.

Am exact ce iti trebuie, un Nokia 5110, care isi face treaba de 6 ani, dar nu il vand. Cineva mi-a zis ca pot sa modific soft+putina electronica si astfel sa inlocuiesc si cele 2-3 jocuri de pe el cu afisarea temperaturii.
cioaba
sunt un mare fan al masinilor simple, "cum se faceau odata" la care primeai un manual cu fiecare surub si piesa de le puteai face bucati singur. imi dau seama ca performanta vine din cipuri si mufe, dar sunt de-a dreptul scandalizat de firele din usi, geamuri, roti, pompe, frane, volan, etc. personal m-as intoarce cu cea mai mare placere la o non-euro. si chiar iau serios in calcul problema asta...
CatalinKRK
Nu, nu s-ar vinde o astfel de masina. Si asta pentru ca nevoile si exigentele consumatorilor au evoluat si evolueaza. Vrem sa ajungem mai repede intre 2 puncte, sa ne simtim mai confortabil, sa riscam mai putin, sa ne simtim mai in siguranta. Daca ne intoarcem la astfel de masini haideti sa ne intoarcem si la HC-uri, la televizoare alb negru si lista poate continua.

O masina care sa tina 20 de ani? De ce nu un Windows la 15 ani? Sau un telefon la 10 ani? Pentru ca asta ar insemna si PIB-uri la nivelul anilor 80, si venituri la nivelul acelor ani (ma refer aici la economille de piata nu la cazul particular al Romaniei).

Exemplul Romaniei este clar, pentru ca consumam foarte mult din import trebuie sa ne ducem sa aducem bani de acolo.

Banii se castiga din profit, profitul se obtine din vanzari, vanzarile se fac daca exista consum si asa ne invartim intr-un cerc vicios. Ganditi-va fiecare la domeniile in care lucrati...
air_wolf
ba s-ar vinde. sint ferm convins ca daca vw ar scoate motor de 900tdi ar deveni the big hit in romania. sau bmw sau mercedes sau audi.
CatalinKRK
Nu e vorba numai de 900cmc, e vorba de conceptul de masina simpla 100% mecanica, etc. Normal ca un 900 TDI de 90 de cai ar fi vedeta.

De fapt nu pot fi atat de radical in a spune ca nu s-ar vinde, ceva masini s-ar vinde dar nu suficient incat sa devina un succes.
air_wolf
masinile de astazi sint foarte simple, comparativ cu una de acum 10 ani. totul e modularizat, nu se repara nimic. se inlocuieste pur si simplu. evident, la unele componente ajungi mai greu.
ca nu stim noi ce are, asta e altceva, dar pentru mecanici e o usurare fantastica a muncii.
si e posibil ca in timp sa se piarda foarte multe cunostinte (reglat avans, aprindere, carburator...)
sorin37756
Da-mi voie sa nu te cred ! Mai citeste si tu pe acest forum sau prin "almanahe", sa vezi ca fiabilitatea a scazut fata de cele pe carburator. Cauta si pe carsurvey.org sa vezi ca in ciuda modularizarii de care vorbesti posesorii de masini moderne, noi, sunt adesea exasperati iar mecanicii repara tot pana ajung la cauza reala a defectiunii...
Sunt defectiuni de electricitate, electronica, geam electric, care altfel nu prea erau, si in general cu atat mai multe cu cat a crescut inzorzonarea celei care ar trebui sa fie doar un mijloc mai rapid de deplasare, numita masina.

Omenirea trebuie sa inteleaga ca a casa masina dupa cinci ani este o mare pierdere pentru mediul nostru, si ne epuizeaza mai rapid resursele.
Conceptul "Dupa noi potopul" se reflecta in viata de zi cu zi a romanilor: dimensiunea imobilului in care mergi sa dormi, a masinii, pretul locuintelor, lacomia actionarilor si toate paradoxurile care fac complicat ceea ce este simplu.
Trebuie sa se revina , chiar daca producatorii nu au interes, la masini simple si economice, cu durata de utilizare de 10-20 ani fara costuri de intretinere deosebite.
air_wolf
sorine, da-mi voie sa ma sparg de ris, ca nu exista emoticon care sa exprime starea mea cind am citit postul tau...

ok, am sa citesc, avind in vedere ca am o masina de 21 de ani si ca vreau sa dau sau sa schimb fiatul din 2004 cu alta la fel de veche: un samurai biggrin.gif

modulele fac sa scada costurile de productie si maximizeaza profitul. pentru noi nu e o treaba ok asta dar pentru ei este. iar gadgeturile le-au pus ca sa atraga si sa te faca sa uiti ca ai dat de 3 ori mai multi bani decit merita.
ca idee: o piese pe care voi o cumparati de la dealer cu 100lei costa s-o produci doar 10.7 lei wink.gif si stiu ce vorbesc.
Adrian
poti sa dai un exemplu de piesa?

au voie dealerii sa isi puna profit asa mare?
ivghenie74744
ieftin? smart 2001 CDI - 4200 eur
fiabilitate? pai e mertan (pui!) biggrin.gif
preturi intretinere? vreti si cu p... in cur si cu sufletu n rai?
consumul e super , si nu in carte ci e real cine nu crede e invitatul meu oricand. 2,8 fara a depasi 100km/h afara, 4 in oras.
si jur ca mi mai iau unul
air_wolf
QUOTE([Adrian)
]poti sa dai un exemplu de piesa?

au voie dealerii sa isi puna profit asa mare?


nu numai ei, ci si producatorii...
nicu71722
Lumea se dezvolta...nu vom ramane niciodata la nivelul anilor 80. E ca si cum ai spune ca vrei televizor alb negru cu un buton mare si o rotita...intelegeti...Problema nu e pretul ci salariul...Nu prea am auzit nemtii sa se planga de complexitatea masinilor. Cum zicea un mare om nu trebuie sa reducem costurile ci sa marim profitul.
ozz86651
Ce idee timpita, auzi, carburator. N-as cumpara asa ceva in ruptul capului. E poluant, consuma mult, trebuie intretinut, desfundat, reglat. Singurul loc unde accept carburator e la motocicleta dar si acolo prefer injectie. O masina de 900cm3 cu carburator si fara electronica o sa aiba 40-60CP si o sa consume cit o masina de 130Cp cu injectie si computer si o sa miroasa ca un camion (oricit de putin ti-ar pasa de ecologie, la o masina de oras e foarte important).
Cit despre fiabilitate... hai sa fim seriosi. In ziua de azi o masina face standard 300.000km si ii cad citeva piese in timpul asta. Pe vremuri la 30.000km deja incepeai sa bagi banii in masina. E drept ca masina era un lux si merita sa o resegmentezi, etc, acum nu merita.
@air: nu e chiar asa cum spui... o fi pretul de productie mic dar costurile asociate (de la mentinerea delershipului la trasport) sint mari, si aia nu vind in volum ca supermarketul. Altfel ce te opreste sa-ti deschizi delership ca sa faci o avere? E o afacere cu marja de profit in limite normale.

In concluzie poate as cumpara o masina de 900cmc pentru un oras aglomerat, dar in nici un caz una fara injectie si electronica, catalizator, euro 4/5, etc.
air_wolf
QUOTE(ozz86651)
@air: nu e chiar asa cum spui... o fi pretul de productie mic dar costurile asociate (de la mentinerea delershipului la trasport) sint mari, si aia nu vind in volum ca supermarketul. Altfel ce te opreste sa-ti deschizi delership ca sa faci o avere? E o afacere cu marja de profit in limite normale.

In concluzie poate as cumpara o masina de 900cmc pentru un oras aglomerat, dar in nici un caz una fara injectie si electronica, catalizator, euro 4/5, etc.


cum sa nu... ai o cantitate minima, daca nu cumperi X nr de piese nu-ti livreaza, apoi iti livreaza doar daca ii platesti... cel putin asa e la producatorii cunoscuti. evident ca urmeaza o gramada de costuri dupa productie dar marja e de aproape 300% in 90% din cazuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.