IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?

This topic is about Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?, the author, mike.omega, wrote about: /offtopic.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":offtopic:" border="0" alt="offtopic.gif" /> Da, porneste si ramane pornita chiar si cu socul tras ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ti-ai cumpara o masina simpla si fiabila de 900 cmc?
mike.omega
post Nov 22 2005, 03:41 PM
Post #21


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



offtopic.gif Da, porneste si ramane pornita chiar si cu socul tras :peacefingers:


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dany_s
post Nov 23 2005, 06:11 AM
Post #22


specialist
******

Group: Membri
Posts: 550
Joined: 14-October 05
From: Montreal,Ca
Member No.: 58.382



Nu, nu mi-ar place.

Exista multe accesorii care vin pe masinile moderne care sunt intradevar mofturi dar pana la urma toate iti fac viatza mai usoara mai mult sau mai putin, mai comoda, mai confortabila, depinde de fiecare sa decida care il intereseaza mai mult.

Mi-ar place o masina mica si fiabila cu un pret cat de cat redus si cu un minim de echipament dar doar pt oras. Ceva gen Corsa sau Fiesta diesel. De fapt am luat Aveo(in lipsa de alte optiuni mai bune pe piatza cdn) dar e mai mult pt consoarta ca ea merge mai mult prin oras si ii palce o masina mai mica. Dar totusi nu ma deranjeaza sa-l conduc si daca as avea de facut zilnic un drum de rutina pana la servici si inapoi nu m-ar deranja asa ceva. Dar daca finantele permit, o masina mai mare si mai bine echipata e totusi altceva.

Masini extrem de simple, ieftine de construit, ieftine de intretinut,si extrem de fiabile, sa tina 20 de ani, nu vor exista.

Daca astfel de masini ar exista si toti ar cumpara toata industria auto s-ar duce de rapa. Nu numai producatorii de masini, ci si cei de piese, mecanicii. Implicatiile ar fi colosale.


--------------------
Mercury Cougar V6 - 2.5 - 170 hp, stock for now.... - prima masina manuala, pt joaca on/off track
Subaru Legacy Outback - 2.5 - 165hp, 16"s, Alpine, Infiniti - winter fun :D

Lexus GS 400-4.0, 300hp, Alpine, Nakamichi, Kaption, JL - Sold (amazing car that will be missed)
http://www.masini.ro/forum/content/Totul-d...9/Lexus-GS-400/
Lexus Es250 - 2.5 156hp, Alpine, Limited Alloys 17", American Legacy, Pyramid - Sold - my 1st car, will always have a special place in my heart
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Nov 23 2005, 09:35 AM
Post #23


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



sorin, ceea ce spui tu echivaleaza cu desfiintarea unei intregi industrii...
chestia cu exploatarea imposibila post garantie, este cu atat mai valabila in Romania, unde, "istetul" cumparator se gandeste numai cum sa faca bani sa-si cumpere masina, nu si cu ce o va intretine mai incolo...

normal sa fie probleme de fiabilitate, masinile moderne devin din ce in ce mai complicate si devin asa in primul rand datorita cerintelor pietei (deplasare rapida, comfort, siguranta activa si pasiva si nu in ultimul rand designul), dar asta e progresul si in nici un caz plafonarea...

iar pt cei care vad in masina o simpla tabla, exista optiuni suficiente, asa ca n-au de ce sa se planga


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 23 2005, 11:18 AM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca adevarul e undeva intre pozitiile lui Sorin si ale lui Cosmin.

Masinile au progresat enorm, insa a fost o evolutie mai mult "cosmetica" decat strucuturala. Masinile au 4 roti, un volan si un motor cu ardere interna de 100 ani. Au existat cateva mici revolutii care dateaza inca de pe vremea razboiului sau oricum au zeci de ani: Injectia, supraalimentarea, distributia variabila sau propulsia hibrida. Insa nici macar astea nu apartin toate industriei auto, ci sunt ciupite din alte domenii precum aviatia, moto sau chiar trasportul feroviar biggrin.gif.
Singurul domeniu unde s-a facut un progres intr-adevar remarcabil este la poluare si un oarecare progres la consum. Confortul nu putem spune ca a evoluat neaparat, ci doar a devenit mai accesibil, insa nu a fost inventat odata cu electronica. Cel putin, eu nu definesc confortul functie de numarul de butoane si de leduri.
E drept, a existat si un progres destul de sustinut in materie de siguranta. Insa in Romania in continuare un accident din 3 e mortal, asa ca nici aici nu s-a progresat suficient. Nu din vina constructorilor, ci din vina fizicii.

Vitezele de deplasarea au ramas aceleasi de jumatate de secol.

Asa ca inteleg si punctul de vedere a lui Sorin, cand spune ca toata complexitatea asta e frectie la picior de lemn. Un Clio e mult mai complicat de intretinut decat un R12 sau o berlina, si pentru ce? Pentru 10km/h in plus la viteza de varf si 1L/100km in minus? Cam slabe justificarile pentru toate artificiile tehnice folosite si pentru cei 40 ani de "progres".

In plus, cand electronica intervine in unele sisteme critice precum ABS-ul sau ESP-ul , chiar ma revolta compromisurile tehnice facute doar din economia la centime, asa cum este multiplexajul. Un senzor de viteza defect sau un casetofon ori un stergator de parbriz prajit poate bloca bus-ul si te poate lasa fara frane, chestie care nu mi se pare tocmai ok. Si nu mi se pare ok nici explicatia data de unele companii care spun ca statistic probabilitatea e foarte mica sa se intample. Deja unii au simtit pe pielea lor ce inseamna sa fii o aberatie statistica. Daca la 100.000 masini una ajunge in pom pentru ca Reno a facut economie la cabluri si a castigat 1.000.000€ in plus, ar merita sa dea faliment. Intamplator, deja s-a intamplat de mai multe ori.
N-am nimic cu electronica, nu sufar de sindromul frankenstein, am incredere in tehnologie atata timp cat ea este aplicata de ingineri si nu de contembeli asa cum se face in industria auto. In aviatie fiecare sistem critic de dublat sau triplat, in naval e supradimensionat cu un ordin de marime, iar in auto mai multe sisteme critice impart aceleasi componente ca sa iasa masina mai ieftina. Cool. Ar iesi mult mai ieftina daca s-ar renunta complet la respectivele sisteme, sau si mai bine, la parazitii care se invart in jurul industriei auto.

Comparativ cu alte domenii, industria asta auto se misca ca un dinozaur. N-ar trebui desfiintata, asa cum s-a sugerat mai sus, insa o mica restructurare n-ar prinde rau, cel putin in Europa. Ce-ar fi daca ar scadea si la PSA sau la VW preturile cu vre-o 30% si sa fie comparabile cu cele de la japonezi sau coreeni? Fara a se face alte compromisuri, ci pur si simplu prin a scapa de parazitism? Ar avea motive chiar sa fie mai mici decat la asiatici, avand in vedere ca in japonia un muncitor castiga mai mult decat in germania, franta sau italia, si masinile lor sunt si mai fiabile deci folosesc subansamble mai scumpe, si pe deasupra mai trebuie sa le si transporte.
Un Audi nou la juma de pret, mmmm, vreau si io, chiar daca e nitel cam complex :angel:


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Nov 23 2005, 03:09 PM
Post #25


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



eu tin Laditza iarna nepornita si o saptamana uneori si tot o ia din prima si merge fara probleme
NICIODATA nu am avut probleme bicycle.gif
si are soc manual, carburator dublu corp, deci destul de complicat
totul e sa stii sa-l reglezi biggrin.gif


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai58026
post Nov 23 2005, 05:04 PM
Post #26


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 284
Joined: 11-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 58.019



mike, n-am vrut sa te supar, atat doar ca Ascona mea nu face asa.. tre sa o tin din acceleratie " o bucata" si dup-aia ii trg socul ca sa stea singura, dupa care pot cobori si curata parbriz, luneta, etc..
really didn't mean to offend
:angel: blush.gif


--------------------
i chose not to choose life
i chose something else...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sabin58282
post Nov 24 2005, 04:05 PM
Post #27


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 12-October 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 58.275



sorin zicea ceva de genu "Dealerii scriu pe oferte, la "dotari standard" , "al treilea stop pe frana"
Bine ca nu precizeaza si roata de rezerva la dotari".Am vazut la un dealer Dacia dotare standard "oglinzi reglabile manual din interior"...sincer...patetic.
Si apropo de topic...Vw lupo cu motor de 1000cmc...ieftin...economic...usor manevrabil...dar intr-adevar cu 30000 de pisese care daca se strica vreuna ramai fara bani de benzina


--------------------
nu radeti...Vw lupo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R
post Nov 24 2005, 07:38 PM
Post #28


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 6-February 04
From: departe
Member No.: 20.759



QUOTE(MR28673)
Probabil ca piata a stabilit evolutia masinilor in directia asta. Fiind un domeniu care tine foarte mult de moda si statut social, putini ar alege oricum o masina pe care sa o tina 20 ani indiferent cat ar fi de fiabila. Nu cred ca e vorba de o conspiratie mondiala a constructorilor, ci de legile pietei. Chiar daca nu-mi convine intotdeauna...

PS Diesel cu carburator n-a existat nici pe vremea lui burebista biggrin.gif
PS2 Unii au trecut "inscriptionarea modelului in lateral" la optiuni biggrin.gif Mai ramanea sa treaca la optiuni si "lipirea emblemei in bot" biggrin.gif


Radeti voi radeti, dar pe la altii exista in optiune:
"Tratarea emblemelor/inscriptionarilor cu auriu" si veti fi surprinsi sa constatati ca exista si fraieri care dau bani pe optiunea asta (in loc sa aleaga poate o optiune mai utila, de ex: incalzirea oglinzilor, etc)
Problema marketingului in general este exact asta: ca se ia dupa ce cere piata... si asta se aplica si la masini si la orice altceva.


--------------------
ex-Volvo 360 - 101 CP
Volvo S90 - 3.0 6L-24v 181 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin37756
post Nov 25 2005, 03:56 PM
Post #29


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 185
Joined: 30-December 04
From: Bucuresti
Member No.: 37.749



QUOTE(MR28673)
Masinile au 4 roti, un volan si un motor cu ardere interna de 100 ani.
[...] inteleg si punctul de vedere a lui Sorin, cand spune ca toata complexitatea asta e frectie la picior de lemn. Un Clio e mult mai complicat de intretinut decat un R12 sau o berlina, si pentru ce? Pentru 10km/h in plus la viteza de varf si 1L/100km in minus? Cam slabe justificarile pentru toate artificiile tehnice folosite si pentru cei 40 ani de "progres".

In plus, cand electronica intervine in unele sisteme critice precum ABS-ul sau ESP-ul , chiar ma revolta compromisurile tehnice facute doar din economia la centime, asa cum este multiplexajul. Un senzor de viteza defect sau un casetofon ori un stergator de parbriz prajit poate bloca bus-ul si te poate lasa fara frane, chestie care nu mi se pare tocmai ok. angel:


Pai de ce nu spui asa de la inceput? Sa stiu ce sa fac.

Apropo, stie cineva daca se poate modifica o masina, adica transforma pe carburator, scotandu-i si calculator etc, mai putin aprinderea electronica. Ar fi o activitate interesanta pentru sectorul serviciilor, sa transforme alimentarea masinilor mici, pe ideea ca oricat ar creste consumul tot nu va ajunge sa polueze cat o masina medie cu EURO III.
In felul asta scapi de riscul ca din cauza arderii stergatorului etc sa ramai fara frane.

Sincer, nu mi-as fi imaginat asa ceva. Inteleg sa-ti cumperi un cal care refuza sa se opreasca cand vede capre, si te rastoarna cu trasura, dar sa controlezi electronic o masina cu riscul de a-i anihila electronic cel mai important sistem, franarea, mi se pare inacceptabil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Nov 25 2005, 04:23 PM
Post #30


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Corect! Cu atat mai mult, trebuie sa stam acasa, avand in vedere ca nici nu cunoastem pedalele! Cum sa se opreasca saracul Renault daca randunicile apasa pe ambreiaj in loc de frana?

http://www.leblogauto.com/2005/03/rgulateurs_de_v.html

Unul din gugustiucii cu Laguna a reusit chiar sa iasa de pe autostrada, sa apese de 5 ori butonul de "start" ca sa opreasta motorul si sa reuseasca sa scape intreg, insa nu l-a dus neuronul sa apese pe frana....

Daca sunt atat de multe pedale, nu s-ar putea face o masina cu o singura pedala, ca sa nu existe confuzii? O electronica atat de avansata, incat stie singura daca vrei sa franezi sau sa accelerezi cand apesi pedala aia.

Asta chiar ar fi culmea progresului... "multiplexam" si pedalele, mai facem o economie de 50 centime eliminand o pedala in plus, dupa ce am mai facut una eliminand niste cabluri prin multiplexajul fara ghilimele biggrin.gif...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Jan 2 2006, 08:08 PM
Post #31


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Da, eu mi-as cumpara o masina fiabila la 900 cmc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafaello5
post Jan 3 2006, 03:24 PM
Post #32


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 125
Joined: 30-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.667



Si eu mi-as cumpara o masina cu 900 cmc si fiabila (mai ales ca exista deja).Tico si Matiz care au motor de 800 cmc cu o putere acceptabila pentru greutatea lor, cu o cutie perfect adaptata motorului care atinge un maxim de 155 Km/h(parca) si care au un consum aprox de 5,7 l/100km in oras, si care s-au dovedit destul de fiabile.Faza e ca motorul e complicat si ca nu prea poate sa il repare oricine cum era la vechea Dacie, dar cam atat.Si pe deasupra la SH le iei pe amandoua foarte ieftin.Parerea mea!!
P.S.:Dezavantajul ar fi ca sunt micute (ar fi putut sa le faca un pic mai late si un pic mai lungi)


--------------------
Dacia 1310 break '97,62 cp,0-100 Km/h tinde la infinit.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jan 3 2006, 05:00 PM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Buburuzele alea 2 daca erau mai mici nu mai facea fata motorul si consumul ala e in carti biggrin.gif Pe drum e cu totul altceva blush.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paul46623
post Jan 3 2006, 05:02 PM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 11-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.616



Iar daca bate vantu din lateral e jale.


--------------------
Conducator de Pejos momentan
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Jan 3 2006, 05:27 PM
Post #35


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Hai sa nu ne mai bagam in seama ca nu cred ca ai mers tu cu vreauna dintre ele si sa treaca altii pe langa tine si sa-ti dai seama ca de fapt alea sunt povesti in mare parte :angel:

PS: ca idee asa, tirul ar trebui sa aibe si el viteza ta ca sa iti puna probleme iar tiruri la 120kmph mai rar biggrin.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian55
post Jan 6 2006, 01:40 PM
Post #36


specialist
******

Group: Membri
Posts: 545
Joined: 14-May 05
From: Constanta (Constanta)
Member No.: 46.840



de acord cu mike .. by the way mike cum ramane cu stikeru ala ?


--------------------
Multe masini cu multe turbine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sorin90807
post Oct 28 2006, 08:46 AM
Post #37


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 26-October 06
From: Orsova (Mehedinti)
Member No.: 90.800



QUOTE(Virgil28674)
Si eu mi-as cumpara o masina cu 900 cmc si fiabila (mai ales ca exista deja).Tico si Matiz care au motor de 800 cmc cu o putere acceptabila pentru greutatea lor, cu o cutie perfect adaptata motorului care atinge un maxim de 155 Km/h(parca) si care au un consum aprox de 5,7 l/100km in oras, si care s-au dovedit destul de fiabile.Faza e ca motorul e complicat si ca nu prea poate sa il repare oricine cum era la vechea Dacie, dar cam atat.Si pe deasupra la SH le iei pe amandoua foarte ieftin.Parerea mea!!
P.S.:Dezavantajul ar fi ca sunt micute (ar fi putut sa le faca un pic mai late si un pic mai lungi)

+
Dany_s

QUOTE
Masini extrem de simple, ieftine de construit, ieftine de intretinut,si extrem de fiabile, sa tina 20 de ani, nu vor exista.


Nu stiu ce capacitate cilindrica are, dar... inca mai exista Trabant. Avea parca 2 bujii si baterie pe 6 volti. E genul de masina care te tine peste 30 de ani. Nu am avut timp sa ma interesez de tuning/mecanic si piese de schimb. Daca isi pune cineva mintea, cu materialele existente in prezent, poate sa-i reduca drastic zgomotul si sa-i dea o forma mai aerodinamica. Am inteles ca au aparut lazi frigorifice la 12 v (pot costa mai mult ca Trabantul) si daca ii bagi un ventialtor de PC ai rezolvat si cu Aerul Conditionat.
Mai gasisem si o Dacia 1100 nou nouta la 10 mil lei vechi, dar aveam prea putine date despre consum si piesele de schimb.
Asa ca mi-am luat un Matiz SH cu AC, care sper sa ma tina.
Vechea dacie 1310 (motor 1400, 5 trepte) e doar radiata si nu ma grabesc sa o vand. Cu un motor 1300 am obtinut un consum de sub 5l/100 intre orase.
Stiu pe unde m-am bagat cu ea si poate concura cu succes cu masini sport de actualitate de mii de euroi :bash:

f1anatic
QUOTE
I couldn't agree more. Cred ca am dat 5 mesaje text pe telefonul asta nou pe care l-am luat...care are conectivitate la Internet (nu l-am folosit pt. asta niciodata). Nu imi trebuie chat, AOL, MSN si YAHOO, Internet...si alte prostii. Nu imi trebuiesc jocuri. Vreau un calendar, sa pot pune 2-3 memo, ceas cu alarma...si atit.

Am exact ce iti trebuie, un Nokia 5110, care isi face treaba de 6 ani, dar nu il vand. Cineva mi-a zis ca pot sa modific soft+putina electronica si astfel sa inlocuiesc si cele 2-3 jocuri de pe el cu afisarea temperaturii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post Oct 28 2006, 07:03 PM
Post #38


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



sunt un mare fan al masinilor simple, "cum se faceau odata" la care primeai un manual cu fiecare surub si piesa de le puteai face bucati singur. imi dau seama ca performanta vine din cipuri si mufe, dar sunt de-a dreptul scandalizat de firele din usi, geamuri, roti, pompe, frane, volan, etc. personal m-as intoarce cu cea mai mare placere la o non-euro. si chiar iau serios in calcul problema asta...


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CatalinKRK
post Oct 28 2006, 08:57 PM
Post #39


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 246
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.054



Nu, nu s-ar vinde o astfel de masina. Si asta pentru ca nevoile si exigentele consumatorilor au evoluat si evolueaza. Vrem sa ajungem mai repede intre 2 puncte, sa ne simtim mai confortabil, sa riscam mai putin, sa ne simtim mai in siguranta. Daca ne intoarcem la astfel de masini haideti sa ne intoarcem si la HC-uri, la televizoare alb negru si lista poate continua.

O masina care sa tina 20 de ani? De ce nu un Windows la 15 ani? Sau un telefon la 10 ani? Pentru ca asta ar insemna si PIB-uri la nivelul anilor 80, si venituri la nivelul acelor ani (ma refer aici la economille de piata nu la cazul particular al Romaniei).

Exemplul Romaniei este clar, pentru ca consumam foarte mult din import trebuie sa ne ducem sa aducem bani de acolo.

Banii se castiga din profit, profitul se obtine din vanzari, vanzarile se fac daca exista consum si asa ne invartim intr-un cerc vicios. Ganditi-va fiecare la domeniile in care lucrati...


--------------------
Ford Mondeo 2003, 2.0 TDCi, 115 CP +20%/30%
I focking hate pikeys (a.k.a. aia din partidul ala PeNaL)!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
air_wolf
post Oct 28 2006, 09:12 PM
Post #40


specialist
******

Group: Membri de onoare
Posts: 3.446
Joined: 28-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.992



ba s-ar vinde. sint ferm convins ca daca vw ar scoate motor de 900tdi ar deveni the big hit in romania. sau bmw sau mercedes sau audi.


--------------------
2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc)
WARNING: where we go there are no roads
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 11:26 PM