Nissan Primera: totul despre ea (si bune si rele) |
This topic is about Nissan Primera: totul despre ea (si bune si rele), the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Nissan Primera: totul despre ea (si bune si rele) |
Nov 18 2006, 09:55 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 364 Joined: 24-October 06 From: Bucuresti Member No.: 90.713 |
Asadar... Ce parere aveti de oferta de pret de 12.990 Euro CIP pentru 1.6 Visia? Eu cred ca pretul este unul corect, avand in vedere echiparea oferita si faptul ca, desi spre final de cariera, Primera II nu pare deloc invechita, design-ul, desi discutabil (eh, de gustibus...), fiind unul avangardist. Pacat ca au ceva probleme cu materialele folosite la interior, cu calitatea asamblarii si ... cu dealerii si service-ul din Romania! Oare de ce Nissan a renuntat la motorizarile diesel pentru Primera? Chiar nu a existat cerere pentru aceste motorizari?
Attached File(s)
|
|
|
Oct 19 2007, 11:54 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 19-October 07 From: Bucuresti Member No.: 115.171 |
Salut! In sfarsit am reusit sa-mi fac cont, nenorocitul ala de cod de autentificare de la sfarsit era alcatuit pana acum numai din caractere misterioase, pe care nu le gaseam nicaieri.
Am si eu, ca si voi, un Nissan Primera Visia, de 1,6 L/109 CP. Am cumparat-o in aprilie 2007, masina a facut parte din ultimul lot de Primere care s-au vandut (foarte bine) in Romania. La fel a procedat si cumnatul meu cand si-a luat Solenza - asta, off topic. Culoarea masinii este cafe latte, "o culoare care rezista la jeg", ca sa-l citez pe cel de la Badsi. Am probleme cu ea, cu Primera adica, in ce priveste zornaitul bordului, "arcada" de deasupra ceasurilor. Cam jumatate din cei 3.600 km pe care i-am facut au fost pe drumuri de tara, pline de gropi, pe care nu puteam sa merg mai tare de 70 km/h, din mila. Greierasii cuibariti in bord s-au unit si s-au transformat intr-un zornait care se manifesta acum chiar si la cea mai mica denivelare (ba chiar si daca lovesc usor cu degetele bordul) dar - surpriza - nu si pe piatra cubica, mergand cu 60 km/h! Se mai aude cate un "clonc" la oprirea masinii la semafor, undeva in spatele meu, ori in portierele din spate, ori la centurile de siguranta, nu imi dau seama bine. In rest, masina merge excelent, de-abia acum a inceput sa capete demaraj pe masura capacitatii motorului (poate si datorita faptului ca am inceput sa evit benzina de 95), cu depasirile e mai delicata problema. Am intalnit destui fitosi (in special cu Skoda Octavia) care, cand vedeau ca-i depaseam, accelerau si ma puneau in situatii aproape imposibile (daca erau imposibile, nu mai scriam acum aici). Este, insa, o masina foarte buna; am avut ocazia sa merg cu Toyota Avensis de 1,6 si va spun ca senzatia de confort este muuuuuult mai mare in Primera. Ca sa nu mai spun ca dotarile de pe Primera (repet, e Visia, nu Acenta) sunt superioare celor de pe Avensis (nu ma refer la cele de siguranta, nu stiu ce ranforsari are Avensis in usi, nici Primera, nu cunosc nici detalii despre montanti etc.). Ca orice masina, si Primera are bune si rele, dar mai multe sunt cele bune - sper sa nu fie un punct de vedere strict subiectiv. Ca minusuri, sunt de remarcat: - camera video (foarte buna si foarte utila, ii invidiez pe cei cu Acenta - o dotare prezenta altfel numai pe masinile cu "staif"); - MP3 player-ul; - subwoofer-ul; - SCOATEREA DIN FABRICATIE. Bine, fratilor, am inteles cu Almera, dar cu Primera ce-ati avut? Chiar nu mai era loc de un face-lift, ceva? Ca plusuri, sar imediat in ochi urmatoarele (ma refer strict la varianta mea, Visia, 1,6 L): - pretul cu care am luat-o (15.850 euro); - display-ul color generos (iarasi, o dotare prezenta doar la masinile cu "staif") - rezolutia totusi cam mica se poate trece cu vederea; - ceasurile si indicatoarele de pe bord asezate central si "desenate" in plansa de bord ca urmare a reproiectarii din 2005, an in care a fost redesenata interfata grafica si rescris soft-ul computerului de bord, care pana atunci avea mici bug-uri; - de asemenea, interiorul reproiectat in anul 2005 (ma refer la locurile din fata); - bordul, in ansamblu - gresesc daca afirm ca este singura masina (din clasa ei) cu bord ergonomic din Romania? - confortul ridicat pe locurile din spate; - sonorizarea audio impecabila (pacat ca lipseste subwoofer-ul, altfel lua fata multor masini cu pretentii); - usurinta foarte mare in conducere; la drum intins o poti conduce cu o singura mana, volanul este deosebit de placut la mana chiar si fara a fi imbracat in piele; - consumul mic de benzina daca se poate circula fara A/C (eu scot la drum intins 6,4% daca merg cu 100-110 km/h si 7,3% daca merg cu 130-140 km/h si cu A/C pornit tot drumul); - consumul satisfacator de benzina in oras; noaptea scot 8,5%, iar ziua, in coloane, cand mai mult se sta decat se merge, inspaimantatorul 13%. Marimile astea sunt cele afisate pe ecran, nu stiu cat de exacte sunt - oricum, orice aparat de masura are propriile lui erori, dar inclin totusi sa cred ca, la Primera, ca si la Suzuki Ignis, aceste erori sunt destul de mici si, prin urmare, acceptabile; - manevrabilitate foarte buna la parcare, in ciuda dimensiunilor; - stabilitatea foarte buna in curbe (am negociat cu 100 km/h curba in care au murit sotii Teodorovici si masina s-a comportat impecabil - aoleu, ce-a fost la gura sotiei mele!). Dealtfel, impresia de stabilitate am avut-o inca de cand m-am urcat pentru prima oara in masina de teste de la Badsi (stand in curte, fara a-i porni motorul), mai intai ca pasager, apoi ca sofer; - soliditatea. Asta am testat-o si voluntar si involuntar, pe masina de teste de la Badsi: n-am vazut la timp un sant sapat in drum si am intrat cu masina in franare si cu ABS-ul in actiune, in plin. Am crezut ca am rupt masina in doua si ca sunt bun de plata, dar din fericire, a fost doar senzatia. Apoi, tipul de la Badsi a facut un adevarat raliu pe soseaua Pipera-Tunari, intre sediu si rond, franand brusc la 100 km/h si inconjurand rondul cu 40-50 km/h. Apoi a inceput sa traga de volan stanga-dreapta la 80 km/h si masina se ducea supusa cand pe acostamentul din dreapta, cand pe cel din stanga. Oare asa s-au facut toate testele cu Primera la Badsi Pipera? Si totusi, masina lor mergea impecabil, avea 14.000 km la bord; - anvelopele Dunlop. Sunt excelente. Am escaladat cam in forta o bordura inalta si n-au avut nimic. Am facut si o pana de cauciuc (o bucata de metal infipta in roata dreapta spate) si am mers cam 5 km pe pana (masina era incarcata si drumul bun), iar anvelopa e in stare foarte buna chiar si dupa experienta asta. Foarte bune anvelope, la fel si jentile din otel. Ce mai, rotile sunt excelente in ansamblu. Dupa cum foarte bine spunea cineva, masina asta a fost cumparata numai de cunoscatori si de fanii ei. Dealtfel, cei mai multi bani din vanzarile Nissan in 2006 s-au scos de pe urma Primerei. In ziua in care am cumparat-o, am fost pana la Drajna cu ea; nu mai condusesem de 6 ani si aveam ceva teama in mine, mai ales ca acum 6 ani erau alte valori de trafic fata de cele actuale. Pe drumul de intoarcere am fost depasit de un alt Primera, tot cafe latte, iar soferul a deschis geamul si mi-a urat drum bun si s-o stapanesc sanatos. M-a impresionat gestul lui, dar din pacate a fost singurul. Badsi Nissan mi-au lasat o impresie foarte buna. In prima saptamana am gasit-o lovita in parcare, in usa din dreapta fata; cei de la tinichigerie au reparat-o excelent. Prin iunie, am constatat ca ornamentul de cauciuc al parbrizului (care imita chederul) s-a dezlipit. De asemenea, l-au lipit ca lumea. Acum am observat ca plasticul de la baza parbrizului e nitel deformat; poate e doar o impresie de-a mea, de-aia astept sa vad daca se agraveaza. Concluzie: in afara de zornaitul din bord si de clonc-ul din spate, masina este super. Nu scartaie nicio pedala, nu trepideaza, nu balanseaza, merge cuminte acolo unde o indrumi. Un drum cu ea e o placere, dar trebuie sa mai opresti din cand in cand ca sa te mai dezmortesti (valabil pentru orice masina, cred). Deja am 70 CD-uri facute pentru drum. Acum, as vrea si eu niste sfaturi. 1. In legatura cu zornaitul si cu clonc-urile: sa astept pana in aprilie, cand va fi prima revizie, sau sa ma duc acum? Mi-e teama sa nu ma puna pe drumuri de pomana, sa-mi spuna ca asa se intampla din cauza drumului prost, mai ales ca se circula infernal atat in zona Pipera, cat si pe linia de centura, la Tunari. 2. In legatura cu regimul de viteza si de turatie: cei de la Badsi mi-au recomandat ca, pana la prima revizie, sa nu depasesc 4000 rot/min indiferent de viteza cu care merg. Si sa nu schimb treptele de viteza mai sus de 3000 rot/min. De la voi am aflat ca pragul este de 3500 rot/min si ca ati urcat cu ea si la 5000 rot/min. Adevarul sa fie undeva la mijloc? Si inca ceva: cat de repede ati mers cu ele? Eu n-am urcat mai sus de 150 km/h, odata pe autostrada si odata pe Bucuresti-Urziceni si pe distante foarte scurte (maxim 2 km). Cu 140 km/h am mers cam un sfert de drum pana la mare, in rest 130 si 100 in afara autostrazii, unde s-a putut. Inca o chestie: daca imi puteti spune si turatiile la diferite viteze... De exemplu, la 140 km/h are fix 4000 rot/min, dar mai sus? 3. In legatura cu revizia: cam cat costa prima revizie? Iar la aceasta prima revizie se remediaza si eventualele defecte gasite, sau e doar un control vizual si o schimbare de filtre si de ulei? In legatura cu benzina: ce statie imi recomandati? Pana acum am folosit doar Petrom si MOL. Scuze pentru lungimea mesajului, dar asa e la primii pasi in viata, chiar daca-i faci cu o (asa) masina. This post has been edited by PSC: Oct 20 2007, 12:11 AM -------------------- Nissan Primera Visia 1,6 L 109 CP
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 16th May 2024 - 04:35 PM |