IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Unde vrei sa ai cuplul ?

This topic is about Unde vrei sa ai cuplul ?, the author, f1anatic, wrote about: Sint curios unde se afla preferintele membrilor Masini.ro. Am posibilitatea sa efectuez un upgrade la masina care imi va da mai mult cuplu intre 2500 ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Unde vrei sa ai cuplul ?
Top End vs. Mid Range Torque/Power ? Unde preferati sa aveti cuplu ?
Top End - putere si cuplu mare la turatii ridicate [ 6 ] ** [13.04%]
Mid Range - putere si cuplu mai mare pe o plaja de turatii intermediara [ 40 ] ** [86.96%]
Total Votes: 89
Guests cannot vote 
f1anatic
post Sep 14 2006, 04:14 PM
Post #1


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Sint curios unde se afla preferintele membrilor Masini.ro. Am posibilitatea sa efectuez un upgrade la masina care imi va da mai mult cuplu intre 2500 si 5500 rpm insa pierd intre 5500 si 7000 (red line) comparat cu ce am acum. As cistiga la roti circa 32 lb-ft cuplu = 45 Nm intre 2500-5500 (da - pe intreaga plaja) dar as pierde cam 15 lb-ft = 20 Nm intre 5500-7000 rpm. Pentru a proteja motorul si datorita temperaturii gazelor din evacuare, presiunea generata de turbo la turatii ridicate este redusa. Puterea maxima (wheel horse power) ramine essential aceeasi.

Voi ce ati alege ? Eu m-am decis. Sint curios ce ati alege voi si cum interpretati voi. Ideea ar fi cam asta; dyno graph de mai jos este reprezentativ pentru problema mea dar NU este pentru reglajul meu. Pe cel corect, il am pe laptop...care e la servici.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 14 2006, 04:16 PM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



graficul


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Sep 14 2006, 04:18 PM
Post #3


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



eu as prefera pe plaja cat mai mare. pentru comoditate biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 14 2006, 04:23 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Din grafic nu pare ca piezi nimic la turatii inalte, ci doar ca ai de castigat peste tot. Sau e comparatia cu versiunea stock si nu cu cea tunata a ta?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 14 2006, 04:31 PM
Post #5


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



prima reactia a fost sa zic ca as alege pe cel pentru midrange , DAR tinand cont ca si asa masina ta are o groaza de cuplu disponibil jos , as merge pentru cel din high range biggrin.gif

de ce ? pentru atunci cand am nevoie de putere o sa turez masina si o sa o tin in ture biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Sep 14 2006, 04:48 PM
Post #6


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



cum are mah "o groaza" de cuplu jos ? parca incepea de pe la 3000+
iar acum l-ar duce de la 2500.
plus ca parca nu ducea masina pe pista.
plus ca tu vorbesti de putere la high range iar el de cuplu. da, ii scade cuplul pe plaja 5500-7500 da' doar nu-i scade si puterea in biscuitii mei, ca nu face downgrade ci upgrade.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 14 2006, 04:55 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ba scade, nu poti la aceeasi turatie sa ai cuplu mai mare si putere mai mica biggrin.gif

Insa ceva scartaie in datele problemei. Diagrama nu seamana cu povestea... in diagrame, cuplul e mai mare peste tot. Si castigul de cuplu din diagrama nu e uniform pe toata plaja.
Si in plus, e imposibil sa ai 40nm in plus pana la 5500rpm si brusc 20nm in minus de la 5500 rpm in sus... Ar insemna ca una din curbe sa fie discontinua rau smile.gif iar turatia asta de 5500 un fel de singularitate biggrin.gif

Eu astept diagramele pe bune, pe alea care le are F1 pe laptop inainte sa-mi dau cu parerea.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Sep 14 2006, 04:57 PM
Post #8


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



QUOTE(MR28673)
Ba scade, nu poti la aceeasi turatie sa ai cuplu mai mare si putere mai mica biggrin.gif


ma refeream la puterea maxima.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 14 2006, 05:02 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Pai io ce spun, ceva din date e neclar. Scade probabil puterea (si cuplul) fata de versiunea care o are acum, insa ramane aceeasi fata de cea stock. De asta zic sa asteptam sa vina cu diagramele pe bune smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CatalinKRK
post Sep 14 2006, 05:06 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 246
Joined: 9-May 06
From: Bucuresti
Member No.: 76.054



Am votat pentru plaja mai joasa de turatii, da nu cred ca trebuie sa ma luati in seama: eu n-am dus-o niciodata pe linia rosie :angel:


--------------------
Ford Mondeo 2003, 2.0 TDCi, 115 CP +20%/30%
I focking hate pikeys (a.k.a. aia din partidul ala PeNaL)!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 14 2006, 05:55 PM
Post #11


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



In poza la care am pus-o trebuie sa comparati linia intrerupta - - - - - cu cea solida albastru inchis ____ Albastru deschis e stock.

Nu este vorba de stock. E vorba de doua harti la ECU diferite intre ele si complet diferite fata de stock.

Peak horsepower (puterea maxima) este aceeasi insa cu noul reglaj la turatzii ridicate puterea scade, dupa cum scade si cuplul.

Eu m-am decis pentru mid-range. De fapt pot spune ca putere la turatii inalte se practica numai pentru masinile normal aspirate. Da - se aplica si la turbo...dar pina la coada depinde ce vrei sa faci cu masina. Daca mergi la "drag racing" - faci liniute pe "linie dreapta" - vrei top end. Saca esti pe "circuit" sau pe strada, cu curbe si alte vrajeli...vrei mid-range !

Plus, nu am asa mare cuplu la turatii mici pe cit credeti voi !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Sep 14 2006, 06:09 PM
Post #12


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



deci george, deci da, deci tre sa dai berea biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 14 2006, 07:50 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La fel as fi ales si eu. Pierderea de putere de pe diagrama aia e oricum pe panta descrescatoare a puterii. Varful de putere pare identic, pe undeva sub 5500 rpm. Castigi putere la turatii joase si pierzi la turatii la care oricum nu prea merita sa te duci pentru ca oricum nu castigi nimic.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 15 2006, 07:14 AM
Post #14


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



nu poti sa ai cuplul mai mic decat il am eu , iar ce am eu e suficient pentru aglomeratii wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Sep 15 2006, 08:42 AM
Post #15


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Am votat Mid Range : utilizarea cotidiana a masinii inseamna 2000-4000 rot/min, deci un cuplu mare (implicit si putere mare) pe plaja intermediara ajuta din plin, adica 2500-5000rot/min cum ai zis tu.


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei55037
post Sep 22 2006, 08:36 AM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 5-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.030



Si eu tot midrange am votat.
Si sunt de aceeasi parere cu Doru in ceea ce priveste utilizarea cotidiana a masinii.


--------------------
Octavia 1.8T
Avensis 2.2 D-4D
Octavia II 2.0 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Sep 22 2006, 10:11 AM
Post #17


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



eu raman la parerea mea , top smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 22 2006, 07:19 PM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Si eu am votat ca toti ceilalti, mid range... nici macar pentru o masina care concureaza in F1 nu stiu daca ar fi benefica o modificare care sa afecteze doar top range-ul... iar cum noi vorbim de masina de zi cu zi... e clar ca puterea pana in 5500 rpm conteaza...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Davidinho
post Sep 23 2006, 12:29 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 261
Joined: 19-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 56.162



Atata timp cat e vorba de masinile noastre cu care mergem zilnic puterea la turatii mari nu ai avea unde sa o folosesti decat f rar, deci destul de inutila in cazul nostru


--------------------

Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 23 2006, 03:13 PM
Post #20


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(G e o r g e)
eu raman la parerea mea , top smile.gif


Care o fi glumetul care a votat ca o vrea la top ?

Ii facem Legacy-ul normal aspirat a lui George sa sa tureze pina la 12,000 rpm. Iar eu cu linia rosie la 7000. Care credetzi voi ca invinge pe un circuit - cu cifre de cuplu, putere egale (el la 10000 rpm, eu la 5500 rpm).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 08:38 PM