In principiu, daca am de gand sa fac curse, o pot tine la turatii inalte prin retrogradare; aici conteaza puterea pe care o pot obtine, si de puterea disponibila depinde cuplul la ROATA si nu de cuplul la motor. Un motor care are 100Nn la 6000rpm pune la aceeasi viteza, LA ROTI, un cuplu dublu fata de unul care are 200Nm la 1500rpm. Asta pentru simplul fapt ca primul e multiplicat de cutia de viteze de 4 ori mai mult decat al doilea, la aceeasi viteza.
Cuplu roti= puterea/vit unghiulara a rotii (nu depinde de cuplul motor).
Ca sa depinda de cuplul motor, atunci
cuplul roti=cuplul motor*demultiplicare (insa nu mai depinde de viteza, si e ilogic sa compari cuplul la rotile unei masini in treapta 1 la 20 la ora sau intr-a 5-a la 80 la ora)
In exemplul de mai sus, motorul de care am zis ca pune un cuplu dublu la roti, are si puterea dubla.
Puterea=cuplu*vit unghiulara
Daca e deci vorba de curse, as alege highrange. Pentru confort atunci se discuta
Insa repet, in cazul tau, am votat tot midrange indiferent daca as vrea sa merg cu ea ca la curse sau mai cuminte. In diagramele prezentate de tine, unul are cuplu (si putere superioara) pana la punctul de putere maxima, apoi pe panta descrescatoare a puterii scade mai repede. Insa, cui ii mai pasa de ce se intampla prin zona aia...
Cu panarama aia de calculator excell pe care l-am facut cand dezbateam pe alt topic, sau cu cartest am putea vedea grafic ce pune la roti fiecare din cele doua motoare din diagrama ta. Asta cu conditia sa fie cineva suficient de masochist sa masoare valorile cuplu/turatie
sau daca le ai deja masurate, atunci e mai simplu
PS am uitat pe acolo niste randamente, insa am lins 3 beri de 8 grade si la creierasul meu de vrabie sunt prea multe