Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Unde vrei sa ai cuplul ?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
f1anatic
Sint curios unde se afla preferintele membrilor Masini.ro. Am posibilitatea sa efectuez un upgrade la masina care imi va da mai mult cuplu intre 2500 si 5500 rpm insa pierd intre 5500 si 7000 (red line) comparat cu ce am acum. As cistiga la roti circa 32 lb-ft cuplu = 45 Nm intre 2500-5500 (da - pe intreaga plaja) dar as pierde cam 15 lb-ft = 20 Nm intre 5500-7000 rpm. Pentru a proteja motorul si datorita temperaturii gazelor din evacuare, presiunea generata de turbo la turatii ridicate este redusa. Puterea maxima (wheel horse power) ramine essential aceeasi.

Voi ce ati alege ? Eu m-am decis. Sint curios ce ati alege voi si cum interpretati voi. Ideea ar fi cam asta; dyno graph de mai jos este reprezentativ pentru problema mea dar NU este pentru reglajul meu. Pe cel corect, il am pe laptop...care e la servici.
f1anatic
graficul
guerilla
eu as prefera pe plaja cat mai mare. pentru comoditate biggrin.gif
James Kilowatt
Din grafic nu pare ca piezi nimic la turatii inalte, ci doar ca ai de castigat peste tot. Sau e comparatia cu versiunea stock si nu cu cea tunata a ta?
G e o r g e
prima reactia a fost sa zic ca as alege pe cel pentru midrange , DAR tinand cont ca si asa masina ta are o groaza de cuplu disponibil jos , as merge pentru cel din high range biggrin.gif

de ce ? pentru atunci cand am nevoie de putere o sa turez masina si o sa o tin in ture biggrin.gif
guerilla
cum are mah "o groaza" de cuplu jos ? parca incepea de pe la 3000+
iar acum l-ar duce de la 2500.
plus ca parca nu ducea masina pe pista.
plus ca tu vorbesti de putere la high range iar el de cuplu. da, ii scade cuplul pe plaja 5500-7500 da' doar nu-i scade si puterea in biscuitii mei, ca nu face downgrade ci upgrade.
James Kilowatt
Ba scade, nu poti la aceeasi turatie sa ai cuplu mai mare si putere mai mica biggrin.gif

Insa ceva scartaie in datele problemei. Diagrama nu seamana cu povestea... in diagrame, cuplul e mai mare peste tot. Si castigul de cuplu din diagrama nu e uniform pe toata plaja.
Si in plus, e imposibil sa ai 40nm in plus pana la 5500rpm si brusc 20nm in minus de la 5500 rpm in sus... Ar insemna ca una din curbe sa fie discontinua rau smile.gif iar turatia asta de 5500 un fel de singularitate biggrin.gif

Eu astept diagramele pe bune, pe alea care le are F1 pe laptop inainte sa-mi dau cu parerea.
guerilla
QUOTE(MR28673)
Ba scade, nu poti la aceeasi turatie sa ai cuplu mai mare si putere mai mica biggrin.gif


ma refeream la puterea maxima.
James Kilowatt
Pai io ce spun, ceva din date e neclar. Scade probabil puterea (si cuplul) fata de versiunea care o are acum, insa ramane aceeasi fata de cea stock. De asta zic sa asteptam sa vina cu diagramele pe bune smile.gif
CatalinKRK
Am votat pentru plaja mai joasa de turatii, da nu cred ca trebuie sa ma luati in seama: eu n-am dus-o niciodata pe linia rosie :angel:
f1anatic
In poza la care am pus-o trebuie sa comparati linia intrerupta - - - - - cu cea solida albastru inchis ____ Albastru deschis e stock.

Nu este vorba de stock. E vorba de doua harti la ECU diferite intre ele si complet diferite fata de stock.

Peak horsepower (puterea maxima) este aceeasi insa cu noul reglaj la turatzii ridicate puterea scade, dupa cum scade si cuplul.

Eu m-am decis pentru mid-range. De fapt pot spune ca putere la turatii inalte se practica numai pentru masinile normal aspirate. Da - se aplica si la turbo...dar pina la coada depinde ce vrei sa faci cu masina. Daca mergi la "drag racing" - faci liniute pe "linie dreapta" - vrei top end. Saca esti pe "circuit" sau pe strada, cu curbe si alte vrajeli...vrei mid-range !

Plus, nu am asa mare cuplu la turatii mici pe cit credeti voi !
guerilla
deci george, deci da, deci tre sa dai berea biggrin.gif
James Kilowatt
La fel as fi ales si eu. Pierderea de putere de pe diagrama aia e oricum pe panta descrescatoare a puterii. Varful de putere pare identic, pe undeva sub 5500 rpm. Castigi putere la turatii joase si pierzi la turatii la care oricum nu prea merita sa te duci pentru ca oricum nu castigi nimic.
G e o r g e
nu poti sa ai cuplul mai mic decat il am eu , iar ce am eu e suficient pentru aglomeratii wink.gif
DORU
Am votat Mid Range : utilizarea cotidiana a masinii inseamna 2000-4000 rot/min, deci un cuplu mare (implicit si putere mare) pe plaja intermediara ajuta din plin, adica 2500-5000rot/min cum ai zis tu.
Andrei55037
Si eu tot midrange am votat.
Si sunt de aceeasi parere cu Doru in ceea ce priveste utilizarea cotidiana a masinii.
G e o r g e
eu raman la parerea mea , top smile.gif
HalbaSus
Si eu am votat ca toti ceilalti, mid range... nici macar pentru o masina care concureaza in F1 nu stiu daca ar fi benefica o modificare care sa afecteze doar top range-ul... iar cum noi vorbim de masina de zi cu zi... e clar ca puterea pana in 5500 rpm conteaza...
Davidinho
Atata timp cat e vorba de masinile noastre cu care mergem zilnic puterea la turatii mari nu ai avea unde sa o folosesti decat f rar, deci destul de inutila in cazul nostru
f1anatic
QUOTE(G e o r g e)
eu raman la parerea mea , top smile.gif


Care o fi glumetul care a votat ca o vrea la top ?

Ii facem Legacy-ul normal aspirat a lui George sa sa tureze pina la 12,000 rpm. Iar eu cu linia rosie la 7000. Care credetzi voi ca invinge pe un circuit - cu cifre de cuplu, putere egale (el la 10000 rpm, eu la 5500 rpm).
f1anatic
3 voturi pentru cuplul la turatii inalte. Se vede treaba ca pt. oamenii astia viata este o sosea fara curbe.


Una peste alta azi am facut vreo 20 de mile (30 km) cu noul calibraj. Holy shit ! Errr...I don't need no vii-eit (V8) ...am un rinjet de la o ureche la alta. Iuliane...cind mai vii la Chicago ?

f1
ozz86651
Si eu am votat la inlate. It's fun. In plus puterea mica la turatii mici/medii te duce la consum mic cind mergi la plictiseala (autostrada, oras) adica 90% din timp... pretul evident e confortul. Cu alte cuvinte ai un motor mic si prost pentru mers zilnic, avantaj consum, si un motor mare si fioros cind il treci de anuite turatii cind vrei o liniuta ceva.
Da tine cont ca eu am honda si alta viziune decit omul cu diesel smile.gif sau chiar turbionaru pe benzina.
f1anatic
QUOTE(ozz86651)
Si eu am votat la inlate. It's fun. In plus puterea mica la turatii mici/medii te duce la consum mic cind mergi la plictiseala (autostrada, oras) adica 90% din timp... pretul evident e confortul. Cu alte cuvinte ai un motor mic si prost pentru mers zilnic, avantaj consum, si un motor mare si fioros cind il treci de anuite turatii cind vrei o liniuta ceva.
Da tine cont ca eu am honda si alta viziune decit omul cu diesel smile.gif sau chiar turbionaru pe benzina.


Cred ca masina voastra potrivita pentru voi astia 5 care prefereati turatiile inalte ar fi Ferrari F2004 cu V10 si 19,500 rpm

Ok...hai sa dau alt exemplu...Ce ziceti de un Honda S2000 ? Daca nu ma insel are red line la 9000 rpm din fabrica...iar eu sigur am vazut una tunata cu red line la 11,000.
James Kilowatt
Eu cred ca trebuie purtate doua discutii separate: una generala si alta pe cazul tau concret. In principiu; as vota pentru aia care aduce cel mai bun varf de CP. In cazul tau insa, am votat midrange pentru ca din diagrame castigul de putere la turatii inalte e infim si in plus dincolo de punctul de putere maxima, adica intr*o zona unde nu castigi oricum nimic daca te duci M0
f1anatic
QUOTE(MR28673)
In principiu; as vota pentru aia care aduce cel mai bun varf de CP. In cazul tau insa, am votat midrange


Pai sincer nu inteleg de ce s-ar vrea cuplul la turatii ridicate ? Viata nu este o linie drepta unde stai cu pedala la fund. Cu siguranta nici drumurile noastre toate. Cred ca vrei sa ai cuplu mid-range ca sa te scoata mai repede dintr-o curba...si sa sa mentina/creasca oarecum...NU sa atingi cuplul maxim la turatii super-ridicate la capatul unei linii drepte. Eu asa vad problema.
James Kilowatt
In principiu, daca am de gand sa fac curse, o pot tine la turatii inalte prin retrogradare; aici conteaza puterea pe care o pot obtine, si de puterea disponibila depinde cuplul la ROATA si nu de cuplul la motor. Un motor care are 100Nn la 6000rpm pune la aceeasi viteza, LA ROTI, un cuplu dublu fata de unul care are 200Nm la 1500rpm. Asta pentru simplul fapt ca primul e multiplicat de cutia de viteze de 4 ori mai mult decat al doilea, la aceeasi viteza.

Cuplu roti= puterea/vit unghiulara a rotii (nu depinde de cuplul motor).

Ca sa depinda de cuplul motor, atunci

cuplul roti=cuplul motor*demultiplicare (insa nu mai depinde de viteza, si e ilogic sa compari cuplul la rotile unei masini in treapta 1 la 20 la ora sau intr-a 5-a la 80 la ora)

In exemplul de mai sus, motorul de care am zis ca pune un cuplu dublu la roti, are si puterea dubla.

Puterea=cuplu*vit unghiulara

Daca e deci vorba de curse, as alege highrange. Pentru confort atunci se discuta smile.gif

Insa repet, in cazul tau, am votat tot midrange indiferent daca as vrea sa merg cu ea ca la curse sau mai cuminte. In diagramele prezentate de tine, unul are cuplu (si putere superioara) pana la punctul de putere maxima, apoi pe panta descrescatoare a puterii scade mai repede. Insa, cui ii mai pasa de ce se intampla prin zona aia... smile.gif

Cu panarama aia de calculator excell pe care l-am facut cand dezbateam pe alt topic, sau cu cartest am putea vedea grafic ce pune la roti fiecare din cele doua motoare din diagrama ta. Asta cu conditia sa fie cineva suficient de masochist sa masoare valorile cuplu/turatie wink.gif sau daca le ai deja masurate, atunci e mai simplu wink.gif


PS am uitat pe acolo niste randamente, insa am lins 3 beri de 8 grade si la creierasul meu de vrabie sunt prea multe biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.