IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

SITUATII LIMITA

This topic is about SITUATII LIMITA, the author, Constantinescu25549, wrote about: Salut ! Propun un topic nou care sa instruiasca, teoretic cel putin, ce ai de facut in situatii limita. De exemplu: Iti sare un copil in strada in fat ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> SITUATII LIMITA
Constantinescu25...
post Jul 26 2006, 10:08 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



Salut ! Propun un topic nou care sa instruiasca, teoretic cel putin, ce ai de facut in situatii limita.
De exemplu: Iti sare un copil in strada in fata la 30 m si ai 100km/ora. Ce faci? Apesi pedala de frana la maxim, tragi ca nebunu' de volan si incerci sa eviti ?
Stiu ca majoritatea conducatorilor auto nu au cunostinte elementare de ce trebuie sa faci in cazuri extreme. Recunosc, nici eu nu sunt expert (am 100.000 km condusi)...Dar oricum pe fiecare ne testeaza viata la un moment dat. Este indicat sa te testezi in situatii imaginare, pe asfalt uscat, ud sau cu gheata. Sa vezi cum te comporti tu si masina.
Am cunostinte care au iesit in decor, altele care au omorat, altele care au scapat teferi.
Voi da un exemplu: cu situatia de mai sus cel mai indicat lucru: franezi la maxim pana la 5m de obstacol reducand viteza cat de mult - in cazul masinilor cu ABS sau in cazul masinilor fara ABS franezi pana APROAPE blochezi rotile, iei piciorul de pe frana si tragi de volan in asa fel incat sa eviti obstacolul.
Majoritatea blocheaza rotile incercand sa vireze disperati cu rezultate minime in cazul masinilor fara ABS sau imbunatatite in cazul masinilor cu ABS, si dupa aia cum iti e norocul.
Intrebarea mea e catre tori soferii care au trecut prin astfel de experiente: Ce faci in situatii limita ? Ati fost in situatii limita? Care au fost urmarile ?


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jul 26 2006, 10:14 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



e foarte greu de rasp. depind efoarte mult de situatie. uneori e mai bine sa franezi alteori e mai bine sa accelerezi si sa ocolesti obstacolul


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Jul 26 2006, 10:29 AM
Post #3


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Eu am patit-o cu un copil si chiar daca mergeam incet si am reusit sa evit accidentul n-as vrea sa mai treaca cineva prin ce am trecut eu
Din fericire eu deabea plecasem de pe loc si eram cu a 2-a asa ca m-a ajutat si frana de motor. De ocolit nu prea aveam cum sa-l ocolesc pentru ca nici el n-a stiut in ce parte vrea sa fuga deci eu nici macar sa banuiesc n-am putut
Singura solutie care imi vine mie in cap este : nu mergeti tare in oras, mai ales pe stradute cu masini parcate pe lateral si cu copii care se joaca printre ele.


--------------------

Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi82479
post Jul 26 2006, 11:00 AM
Post #4


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 16-July 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 82.472



Interesant topic.
Sunt curios la ce s a gandit soferul autoturismului ford mondeo cand a dat peste premierul Tariceanul,cred ca la crestere exagerata si imorala a taxei vamale la autoturisme,macar daca il lovea mai tare sa faca entorsa la gat nu la genunchi,sa mearga in scaun cu rotile,ca la astea nu se plateste vama! Blestemele ne-au fost ascultate!
Ne vom ruga in continuare pt urmatoarea "cascadorie" a premierului,dupa ce isi v-a primi carnetul inapoi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan44002
post Jul 26 2006, 11:11 AM
Post #5


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 224
Joined: 5-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.995



Din pacate am fost in situatia de mai sus, dar datele erau altele:
-copilul era un adolescent
-masina nu avea ABS
-viteza era cam de 50km/h
-era iarna
Ceea ce spune Constantinescu25549 ca trebuie facut, am facut din experienta - a mai fost o situatie. Afara era uscat si ar fi mers manevra, dar, o mica portiune de gheata - de la o spalatorie din apropiere - a "ajuns" sub roti in momentul franarii. Final : pustiul a scapat, masina a derapat din cauza ghetii si am lovit o Dacie parcata neregulamentar.
Concluzie manevra e foarte buna - trebuie insa o coordonare perfecta
Alta situatie, acum 10 ani: intru intr-o depasire de TIR cu o Dacie , cam la 110km/h.In momentul cand eram pe contrasens, motorul se opreste. Din fata venea un microbuz. Sincer nu mai stiu ce manevra am facut, dar am reusit sa intru inapoi in coloana.Fireste, eram ud de transpiratie rece.


--------------------
Ford Escort
Daewoo Matiz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Constantinescu25...
post Jul 26 2006, 11:40 AM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



Eu ce v-am spus mai sus legat de ce trebuie sa faci pentru evitarea accidentelor al vazut in urma cu 6-7 ani la RTL (cand nu aveam carnet). Era testul cu franare pana in obstacol si testul cu franare pana aproape de obstacol si evitarea acestuia. Era facut cu o masina cu ABS si se vedea clar diferenta dintre cele doua manevre.
Eu am un prieten care a lovit un copil mortal cu oglinda dreapta in incercarea de a-l ocoli - copilul a iesit perpendicular dintr-un gang pe strada. A franat si a virat dar nu suficient.
Eu ce fac saptamanal, si din placere dar si pentru a invatza sa stapanesc masina, sunt teste pe asfalt in toate conditiile. Acestea sunt indicate pentru toate persoanele, pentru orice masini ai avea, indiferent de stabilitate, ABS sau fara, etc.
Si eu am patit-o cu Dacia la intrarea intr-o curba fara vizibilitate cand era sa ma "pup" de o Dacie SuperNova cu o femeie la volan, 6 in masina si care era in depasire la 3 tir-uri. Nu stiu daca m-a ajutat experientza, norocul sau D-zeu dar oricum am iesit controlat de pe drum in incercarea de a evita masina din sens opus care cu franele blocare se rotea la 100km/ora spre mine.
E ciudat ca ai senzatia ca sta timpul in loc. Ca ai secunde sa te gandesti ce sa faci....dar nu e tocmai asa. E vorba de fractiuni de secunda.
Eu am iesit in decor, Dacia s-a invartit pe drum si a cazut intr-un santz. S-a facut praf, dar oamenii din ea au scapat cu rani usoare.
Stiu ca mare lucru nu poti sa faci in anumite situatii dar e vorba de aia 10% sau 5% care pot schimba ceva. Aia trebuie sa-i aflam si sa-i stapanim la volan. Cateva reguli de aur in condus.
Cine le stie, sa le spuna !


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefan44002
post Jul 26 2006, 12:09 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 224
Joined: 5-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.995



Mare dreptate ai, parca sta timpul in loc.


--------------------
Ford Escort
Daewoo Matiz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 26 2006, 12:14 PM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Hai ca am si eu o regula de aur, pentru care poate merit avertisment :

De cate ori ajungeti intr-o situatie limita, da-ti-va doua perechi de palme cu piciorul peste ochi si promiteti de trei ori cu voce tare ca nu o sa se mai intample, indiferent daca e sau nu vina voastra. Eu asa procedez.

Important e sa ai intuitia si experienta formata incat sa nu ajungi la limita. De exemplu, sa incetinesti cand apare un viraj fara vizibilitate de unde poate veni pe contrasens unul beat, sau sa treci departe de masini parcate pe dreapta prin fata carora poate sari un copil, etc.

Situatiile limita absolut imprevizibile sunt doar o mica fractiune din cele care ar fi putut fi evitate cu putina intuitie si experienta.

De gresit gresim cu totii, mai ales la inceput, intr-o masura mai mare sau mai mica. Insa e important ca greselile sa nu fie repetate.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
geeoo30
post Jul 26 2006, 12:36 PM
Post #9


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 261
Joined: 6-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 39.926



Bravo MR28673 dupa aceleasi reguli in condus ma ghidez si eu.....imi incarc in fiecare situatie incerta cel mai urat cosmar ...sa trec cu bine peste..


--------------------
Masinile germane fac regulile....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vma
post Jul 26 2006, 02:43 PM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 384
Joined: 9-January 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 64.972



Can aveam permis doar de vre-o 2 ani si masina de 2 luni am ajuns intr-o situatie delicata si daca "timpul nu se oprea" nu cred ca scapam. Aveam o Dacie care deaba o luasem si eram tare multumit de ea smile.gif Repede am plecat la drum. Timisoara - Tg.Jiu via Tr. Severin, luna Ianuarie. Drum foarte bun si uscat am ajuns pana la dealul Bujorescu intre Severin si Tg.Jiu. Stiind ca in ultimii 200 de km nu a fost nici un fulg dapai gheata mergeam vitejeste pe curbele super stranse. La o curba pe dreapta toata soseaua era acoperita de gheata eu aveam vre-o 70-80 si eram in coborare. Bine inteles ca masina a luat-o de-a doua spre parapetul de metal care sunt sigur ca nu ar fi tinut si as fi zburat in vale. Dupa cum am spus parca toate erau cu incetinitorul. Mi-a fulgerat in cap sfatul unui prieten: inainte de curba franezi si dupa aia accelerazi ca masina sa te scoata din curba. Cum alceva nu puteam sa fac ca eram sanie am apasat acceleratia la blana. Am prins putin asfalt si o data m-a aruncat inapoi pe drum. Jur ca 5 minute am stat dupa aia langa masina sa imi traga rasuflarea si atat cel din dreapta cat si eu eram albi ca varul.. De atunci nu ma mai risc in curbe, si mai ales nu in Ianuarie wink.gif


--------------------
Angajat in industria SW Automotive
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Eduard RO
post Jul 26 2006, 06:30 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 371
Joined: 26-September 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 56.794



Chiar acum 2 ore am vazut un accident.Eram in localitate cand o femeie in varsta a inceput sa treverseze strada neregulametar.Am incetinit a incetinit si masina din fata mea dar spre surprinderea mea a luato in plin desi nu avea decat vreo 40 de km/h.De ce nu o fi oprit habar nam ca doar a atins frana putin si cum am spus nu avea viteza.Femeia a zburat in aer.E groaznic sa vezi asa ceva.La volan era o fata incepatoare.Bine ca femeia nu avea nimic.Am urcato intro masina si iam spus fetei sa nu miste masina pana nu vine politia.Am vazut perfect accidenu ca doar era la 3 metri in fata mea.Accidentu sa intamplat din vina soferitei dupa parerea mea chiar daca femeia a traversat neregulametar.Pur si simplu nu pricep cum de nu a putut opri cand eu am oprit fara probleme.Adica o situatie limita variaza de la persoana la persoana.Si inca cev nu am nimic cu femeile si sper sa nu porneasca iar o disputa dar cred ca stie toata lumea cum se dau carnete la fete.Si eu sunt dragut si amabil cu fetele dar de la asta si pana sa li se dea permis mai usor mai e cale lunga.Cat de greu e vezi pe cineva care vine in fata ta franezi. :bash:
Cat despre sfaturi nu stiu cat de folositoare sunt mai ales daca situatia este limita.Cea mai importanta e experienta.Condusul il inveti sofand nu din carti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marius60959
post Jul 26 2006, 07:00 PM
Post #12


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 144
Joined: 14-November 05
From: Bucuresti
Member No.: 60.952



interesant topicul.

MR28673 cred ca ai zis-o f bine.
adaug la ce ai zis tu : sa nu te bazezi pe faptul ca celalalt nu o va face, ci sa te te astepti "sa se bage". eu asa incerc sa previn eventuala prostie/neatentie din partea celorlalti participanti la trafic...
de ex. daca din sens opus vine un camion cu viteza mica urmat de o coloana, sunt de 2 ori mai atent. daca din lateral vrea unul sa iasa incerc sa fiu pregatit ptr asta...atentie mare la grupuri de pietoni pe marginea strazii, biciclisti...etc.
nu poti face asta 100% cazuri...insa cat mai des cu atat mai bine.

situatie limita am patit conducand un matiz, acum 3 ani, a doua zi de Craciun, ora 22, inafara localitatii, ceata extrem de deasa, o dacie depasea si m-am trezit cu ea in fata mea. aveam max 50km/h. norocul mare a fost ca era f frig si carosabilul uscat si am reusit sa ies total de pe sosea fara sa derapez. defapt cred ca norocul a fost si ca am avut loc sa ies, diferenta de nivel fiind aproape inexistenta. oricum am stat apoi 10 min pana mi-am revenit si am plecat mai departe. fara exagerare...am simtit ca m-am nascut a doua oara.

eu va doresc drum bun si fara evenimente neplacute.


--------------------
Opel Corsa 1.3CDTI
ocazional Renault Megane 1.9DTI 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ivghenie74744
post Jul 26 2006, 07:43 PM
Post #13


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 318
Joined: 26-April 06
From: Focsani (Vrancea)
Member No.: 74.737



povesti despre ceea ce am patit de cand am inceput sa lucrez in curierat as avea zilnic de povestit , depinde in primul rand de noroc si de atentia pe care o acorzi tuturor participantilor din trafic, m a ferit cel de sus de accidente majore,nu conteaza daca ai un an sau douazeci de cand ai permisul, poti sa exersezi zilnic moduri de a opri masina sau de a evita un pieton,o clipa de neatentie poate sa aduca nenorocirea,sau sa fiu fatalist daca e sa se intample n ai ce face. blush.gif


--------------------
+SMART 790 cdi
Ne nastem nudisti si virgini si murim imbracati si obsedati sexual !

Protestez fata de forma actuala a taxei de prima inmatriculare!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vma
post Jul 27 2006, 10:32 AM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 384
Joined: 9-January 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 64.972



Un sfat pe care l-as da oricui si care l-am spus tuturor prietenilor mei cand si-au luat permis: Uita-te de cate ori poti in oglinda retovizoare, nu numai cand vrei sa executi o manevra. Te ajuta foarte mult sa nu ajungi in situatii limita faptul ca sti ce este in spate. Daca e masina mai acatari de astepti in orice moment sa se infiga intr-o depasire deci nu ocolesti gropi fara sa te asiguri, nu intrii in depasiri fara sa te uiti de 3 ori in oglinda... Este unul dintre cele mai bune sfaturi care le-am primit si care il recomand la toata lumea. Sa stii intotdeauna ce e in spatele tau!


--------------------
Angajat in industria SW Automotive
Go to the top of the page
 
+Quote Post
T u d o r
post Jul 27 2006, 11:00 AM
Post #15


Membru destul de avansat
******

Group: Moderator
Posts: 8.813
Joined: 10-October 05
From: Ramnicu Valcea (Valcea)
Member No.: 57.984



De fapt, as generaliza eu putin ce ai spus tu, vma. smile.gif E bine sa te uiti din cand in cand peste tot, sa-ti arunci ochii si in stanga si in dreapta, si in oglinzile retrovizoare, sa incerci sa anticipezi miscarile diferitelor mobile pe care le vezi, fie ele masini, oameni sau animale. Sa nu fii in situatia de a corecta inseamna sa ai capacitatea de a prevedea ce se poate intampla. Asta dupa parerea mea este cea mai buna lectie pe care o poti primi in viata de sofer. (si eu am primit-o la randul meu, nu fac pe desteptul. smile.gif )[/b]


--------------------
Honda Accord 2.0 Executive Premium White

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Constantinescu25...
post Jul 27 2006, 02:17 PM
Post #16


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



Multumec pentru raspunsuri ! Si de asemenea pentru interes.

Inca un sfat de aur ! Sa evitati coliziunile frontale !

Faceti orice: iesiti de pe drum, dati intr-un copac de pe marginea drumului, intrati in ala din fata(de pe sensul vostru), dar evitati coliziunile frontale ! Sunt cele mai periculoase. Mai ales intr-o masina firava ca o Dacie sau una de clasa mica. Poate sa fie de 10 stele la EuroNcap, pentru ca testele sunt facute la o viteza de colisiune de 65km/ora, si nu de 100 sau 120. (exemplu a fost cu cantareata aia cu Clio de 5 stele care acum zace la 2 m sub pamant).

Si testati-va un pic masina. Cand e drumul liber trageti un pic de volan mai tare - nu trebuie sa fie la viteza mare. Faceti aceeasi manevra pe drum cu pietrish, umed si mai ales pe drum cu gheata (la viteze in jur de 10km/ora). Incercati sa franati brusc sa vedeti in ce distante opriti pe drum uscat si de asemenea pe drum umed.

Si aveti grija (asta trebuie sa-mi sune si mie de multe ori) ca de la 200km/ora se franeaza foarte greu pana la 100 si masina nu e la fel de stabila si de ascultatoare ca de la 100 la 0. Trebuie foarte bine apreciate distantele. Spun asta ca am patit-o cand am trecut de pe Dacie la Mondeo. Pot s-o patzeasca toti care trec de la o masina mai lenesa la una puternica.

Mai astept sfaturi. Scrieti ! ca siguranta e mai importanta decat toate !


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan52631
post Jul 28 2006, 01:07 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 18
Joined: 4-August 05
From: Bucuresti
Member No.: 52.624



Salut!Am avut si eu o situatie asemanatoare in care mi-a sarit un copil in fata.Dar mai bine sa va spun toate datele accidentului.Aveam de 2 ani permisul auto si ma intorceam de la o benzinarie.Nu aveam viteza foarte mare ,cand deodata vad pe cealalta parte a carosabilului din spatele unui tir care era parcat ,un copil de vreo 7 ani care pur si simplu imi sare in fata masini ,problema a fost aceea ca el nu stia in ce parte vrea sa o ia(cred ca s-a speriat) si eu nu stiam pe ce parte sa-l evit (totul s-a petrecut in mai putin de cateva fractiuni de secunde);cum am vazut copilul la aproximativ 5m in fata am incercat sa franez(masina pe care o aveam atunci nu avea abs) dar in momentul cand am observat ca nu o sa pot oprii la timp am dat de volan dreapta si m-am lovit frantal cu un perete..Nu am avut nimic nici eu nici copilul dar masina a fost avariata destul de grav si nici nu aveam casco la ea(accidentul s-a petrecut duminica si eu urma sa ma duc luni sa fac casco)
Drept concluzie....fiti foarte atenti cand conduceti si circulati cu viteza mica!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 29 2006, 02:00 PM
Post #18


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Dar sfatul sa portzi centura tot timpul si sa insitzi ca totzi cei din masina sa o poarte...unde este ? Asta ca atunci cind sint situatzii limita sa ai cele mai mari sanse de scapare ?

Si sfatul cu verificatul tehnic al masinii (nu trebuie sa fii Zeul Mecanic - lucruri simple gen: am lichid de frina ? cauciucurile prea tocite ? pedala de frina e la fel de tare ca si ieri ?) unde este ?

How about sfatul cu reglatul oglinzilor sa scapi (pe cit se poate) de unghiurile moarte ? Ca am mai discutat pe tema asta...oglinzile SE POT REGLA !

Sau sfatul de a nu avea lucrui care pot zbura prin masina...si care sa itzi impiedice vizibilitatea (vreo esarfa luata de vint) care itzi pot distrage atentzia (javra familiei in fatza in bratzele tale, domnisoara de alaturi cu un mini foarte scurt), vorbitul la telefon, cititul ziarului, aplicarea de make-up etc ?

Cred ca daca incerci sa evitzi situatziile limita folosind "common sense" esti mai cistigat decit daca discutzi ca ai aplicat frina timp de 20 de metri si ai tras de volan in dreapta ? Sigur...daca vrei sa stapinesti volanul mai bine...ar fi bine sa gasesti parcarea aia goala...si sa te joci cu masina la limita. Insa oricita practica ai avea...situatziile limita sint neprevazute si niciodata "ca in carte" asa ca...cel mai bine ochii cit cepele si use common sense. Si ca venii vorba...nu te increde in masina si nu fii prea increzator in Schumacheria din tine.

Situatziile limita pot fi in foarte mare parte evitate.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Florin50070
post Jul 30 2006, 08:43 PM
Post #19


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 280
Joined: 29-June 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 50.063



Eu am patit-o cu un sofer "profesionist" (cu o dubita de curierat) care la 120 km/h cat aveam amandoi statea in fundul meu cam la 3 m si nu voia sa ma depaseasca. Efectiv nu stiam cum sa scap de el asa tare ma stresa. Am incetinit cu gandul ca ma va depasi dar nu a facut-o asa ca am renuntat la idee si mi-am continuat drumul. La o curba usoara dar fara vizibilitate apare brusc in fata o masina care era oprita si semnaliza stanga (probabil ca sa intre pe un drum lateral). Normal ca am franat puternic, distanta era destul de mica. Desi eu reuseam sa opresc la limita in secunda aia m-am gandit ca dobitocu din spatele meu n-o sa reuseasca si in momentele in care franam m-am uitat si in retrovizoare. Ala venea peste mine. Ca sa nu ma loveasca, am lasat frana si am ocolit prin dreapta masina care oprise. Noroc ca era ceva spatiu. Daca nu, ala ma lovea in spate si ma arunca in cel din fata. Totul a durat vreo cateva secunde. Nu e nu stiu ce eveniment dar ideea e ca trebuie sa fii foarte atent la ceilalti si la ce intentioneaza sa faca.


--------------------
Suzuki Ignis 1.3 GLX++++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihai79646
post Jul 31 2006, 01:34 AM
Post #20


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 12-June 06
From: Bucuresti
Member No.: 79.639



Iata si 'situatia mea limita' cea mai grava,acum vreo 8 ani mergeam din Bucuresti spre Baia mare,pina in Predeal inclusiv drum curat si uscat,iar in panta de iesire (coborire pronuntzata))din Predeal urmata de curba la dreapta ac de par gheatza batatorita peste tot,si intrasem pe ea cu vreo 70-80 presupun.
Eu cu o Dacie berlina,am frinat cit am putut,intrind totusi cu vit mai mare decit permitea curba si lipsa de aderentza; am aplicat metoda de la raliuri-frina de mina moderata pe spate si acceleratie moderata,m-am inscris cu chiu cu vai in viraj,s-a tras si cel din sens contrar cit a putut in dreapta lui,si iata ca am scapat in extremis,cu pulsul spre 200 presupun.
Experienta ca sofer aveam destula si atunci,dar in manevre din-astea nu suficienta,dar iata ca a tinut
E un semn de atentie sus inainte de panta resp,dar fiind atunci un deces in familie,plus lipsa de credibilitate a semnelor din Romania,nu am tinut cont
:bash:


--------------------
reparatii ECU,calc de injectie si alte cele
posesor Astra Caravan y17dt
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 8th May 2024 - 05:47 PM