IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

SITUATII LIMITA

This topic is about SITUATII LIMITA, the author, Constantinescu25549, wrote about: Salut ! Propun un topic nou care sa instruiasca, teoretic cel putin, ce ai de facut in situatii limita. De exemplu: Iti sare un copil in strada in fat ... To read more just scroll down

> SITUATII LIMITA
Constantinescu25...
post Jul 26 2006, 10:08 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



Salut ! Propun un topic nou care sa instruiasca, teoretic cel putin, ce ai de facut in situatii limita.
De exemplu: Iti sare un copil in strada in fata la 30 m si ai 100km/ora. Ce faci? Apesi pedala de frana la maxim, tragi ca nebunu' de volan si incerci sa eviti ?
Stiu ca majoritatea conducatorilor auto nu au cunostinte elementare de ce trebuie sa faci in cazuri extreme. Recunosc, nici eu nu sunt expert (am 100.000 km condusi)...Dar oricum pe fiecare ne testeaza viata la un moment dat. Este indicat sa te testezi in situatii imaginare, pe asfalt uscat, ud sau cu gheata. Sa vezi cum te comporti tu si masina.
Am cunostinte care au iesit in decor, altele care au omorat, altele care au scapat teferi.
Voi da un exemplu: cu situatia de mai sus cel mai indicat lucru: franezi la maxim pana la 5m de obstacol reducand viteza cat de mult - in cazul masinilor cu ABS sau in cazul masinilor fara ABS franezi pana APROAPE blochezi rotile, iei piciorul de pe frana si tragi de volan in asa fel incat sa eviti obstacolul.
Majoritatea blocheaza rotile incercand sa vireze disperati cu rezultate minime in cazul masinilor fara ABS sau imbunatatite in cazul masinilor cu ABS, si dupa aia cum iti e norocul.
Intrebarea mea e catre tori soferii care au trecut prin astfel de experiente: Ce faci in situatii limita ? Ati fost in situatii limita? Care au fost urmarile ?


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Pages V  < 1 2 3 >  
Start new topic
Replies (20 - 39)
Constantinescu25...
post Jul 31 2006, 07:44 AM
Post #21


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



Centura de siguranta o recomand si eu cu caldura la toti !
Stiu ca pentru multi e nashpa sa porti centura, pentru ca e asociata cu fraier, incepator, neindemanatic, etc. dar un sofer adevarat va sti sa poarte intotdeauna centura si sa impuna la toti ceielalti dina masina sa si-o puna. Si vai de ala la care i se sparge air-bag-ul in fatza cand nu are centura.....


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CPI
post Jul 31 2006, 09:56 AM
Post #22


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 468
Joined: 4-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.007



Centura e de BAZA! Si nu doar in afara localitatii!!!

Sa va spun cum l-a ajutat pe un prieten:

El cu un Golf 3 a plecat pe verde de la semafor. Era primul la intersectia Kogalniceanu cu Schitul Magureanu, venind dinspre Dimbovita. De pe deal dinspre Universitate a venit un Renault Sfrane cu vreo 80-90 km/h care nu a frinat mai deloc (vagi urme pe asfalt). A intrat in plin in Golf, din fericire imediat dupa stilpul dintre usi. S-au oprit pe coltul celalt, Golful flancat in dreapta de Safran si in stinga de treptele si peretele de la Cofetaria Ciresica. Si prietenul meu si cel ce statea in dreapta fata au avut centurile si s-au ales doar cu niste dureri de spate/ceafa. Altfel cred ca ar fi iesit prin geamuri....

Golful zob evident, au recuperat doar motorul si CD-playerul


--------------------
Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T, Infiniti FX 35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T
Externalizare IT | Business Process Optimization | BPM Software
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lucicop
post Jul 31 2006, 10:47 AM
Post #23


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 12-July 06
From: Bucuresti
Member No.: 82.175



Dupa subiectul topicului, nu imi dau seama daca e destinat povestirii situatiilor limita prin care am trecut fiecare, sau sfaturilor de a actiona intr-o astfel de situatie limita.

O sa povestesc si eu o situatie limita prin care am trecut vineri in drum spre Sighisoara: veneam din Brasov si mergeam spre Sighisoara. Conduceam o Skoda Fabia si eram doar eu si prietena mea in masina. Traficul era destul de aglomerat, si destul de multe masini mari, insa drumul era foarte bun. Am intrat in depasirea a doua masini mari, un tir si o utilitara. Am depasit utilitara si cand eram pe la jumatatea TIR-ului a aparut de pe sensul opus o masina. Am franat puternic (cred ca aveam cam 100km) dar am avut senzatia ca masina nu se opreste asa cum ma asteptam eu. Norocul a fost ca pe stanga era o parcare si atunci am tras stanga si am oprit acolo. Judecand la rece evenimentul, am ajuns la concluzia ca era mai bine sa accelerez si sa termin depasirea (cel din fata ma observase si franase, cred ca si TIR-ul incetinise putin). Care este parerea voastra ?

Despre centura de siguranta: eu nu sunt de acord ca este asociata cu a fi fraier daca o porti. Dimpotriva. Nu poti sti cand ai nevoie de ea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Jul 31 2006, 01:45 PM
Post #24


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Pe ruta Deva - Savarsin - Arad, eu ("coco din deva" ca alta descriere nu-mi gasesc) ajung din urma 3 vehicule:
primul - camion de 10T (cred)
al-2lea - BMW seria 5 nou cu nr Italia
al-3lea - Mercedes 124 cu nr de AR
si...al-4lea jmecherul din mine (denumirea stiintifica: imbecilium idiotus)
si sa facem depasirea... la un moment dat iesim toti din curba si linie dreapta vreo 1000m, BMw-ul se hotaraste abia pe la jumatatea distantei sa faca depasirea, mertanul urmeaza din scurt dar cu un demaraj mai greoi si ma bag si eu ca vita a-3a masina in depasire. BMw-ul, mertul reusesc sa se incadreze in banda si eu raman pe contra sens cand imi apar 2 faruri in fata cred ca la vreo 100m, calc brusc frana (am ABS) la aprox. 95kmh, ma uit in deapta vad camionul ca accelereaza, trag dreapta de volan si intru partial cu botul masinii sub caroseria camionului care fiind inalta nu patesc nimic, masina de pe sensul ei de mers franeaza si trage cat poate dreapta de volan sa il evite pe jmecherul din mine...reuseste, nu s-a intamplat nimic cu nici una dintre masini implicate.
Daca acel sofer utilizeaza acest forum ii cer scuze e putin spus, incidentul s-a petrecut seara in jurul orei 20:30 la intrare in Savarsin (cred, ca la cat de speriat am fost numai stiam nici unde tre sa ma duc cu masina si dece, mi-am vazut toti cei 29 ani si eu si nevasta intr-o sutime de secunda) dinspre Deva, masinile implicate ca si culoare:
BMW - negru
Mert - Gri
Eu (Vectra A) - albastru
camionul - nu mai tin minte
masina care m-a evitat - cred ca era un Zafira nu stiu ce nr de inmatriculare avea.

P.S si de atunci 29. Mai. 2006 a murit din mine "coco din Deva"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_Constantin_
post Jul 31 2006, 02:54 PM
Post #25


Moderator Toyota
******

Group: Moderator
Posts: 4.114
Joined: 1-March 06
From: Craiova (Dolj)
Member No.: 69.568



HMM... Anul 2005 Toamna, ora 5 seara, afara cald si frumos ma duceam sa imi iau orarul de la facultate. Era 30 sau 31 sept. Sens unic, curba, nu foarte mare, viteza regulamentara. Masina mea mergea pe stanga si pe dreapta era parcat un nene cu o Dacie, din spatele daciei se gandeste un taximetrist sa dea cu spatele exact cand treceam eu. Trag dreapta sa-l evit, sau mai bine spus sa-i fac locsi vad pe trotuar niste copii care se indreptau vertiginos spre grila radiatorului meu, trag din nou stanga si maisna derapeaza, ma inotroc vreo 50*si ajung perpendicular pe strada indreptandu-ma spre spatele unei dacii parcate pe trotuar pe care o lovesc din plin.

Am franat cat am putut si distanta de franare la vechea masina era chiar foarte mica comparabil cu restul clasei( Megane Clasic 1.9 tdi). Cand m-am dat jos un nene mai batran s-a pus in fata masinii taximetristului sa nu-l lase sa plece, fiind dupa parerea nopastra a tuturor vina lui. Taximetristul ia statia si cheama "bagabontii" eu sun frumos la politie si spun ca am fost implicat intr-un accident din vina unui taxi si acum ne ameninta cu "potera" lui. Politia a venit instantaneu, eram la vreo 2 km de sectie si taximetristului i s-a dat amenda pt nush ce chestie de ordine publica, in schimb accidentul din partea politiei a fost atribuit subsemnatului. Nu am gandit nici un moment cand s-a intamplat totul, singura grija era sa nu lovesc copii aia. Dupa ce i-am evitat parca nici nu ma mai interesa. oricum totul se petrece foarte repede si nu poti sa calculezi variantele atat de rapid.


In aceiasi Iarna dupa 1 luna de asteptare prin service sa vina piesele ma intorceam de la prietena mea, ora 11-12 seara. Zapada de 1.5 m pe marginea drumului, drumul curatat dar destul de alunecos. Doi copii cocotati pe mormanul de zapada de pe marginea drumului, i-am claxonat si unul din ei a alunecat frumos si a cazut direct in strada in fata mea. M-am uitat rapid in spate si unde toata iarna exersasem, ca deeh frica, am bagat 1-a si m-am urcat frumos pe mormanul de zapada de pe sensul celalalt. Masina nu a avut nimic si copii au fost destul de draguti sa ma ajute sa ies din zapada. biggrin.gif Oricum experienta de multe ori te ajuta sau nu are nici o relevanta, important e sa fii odihnit si bineinteles fara alcool.


REFERITOR LA CENTURA DE SIGURANTA. IN ROMANIA PROCENTUL DE PURTARE AL CENTURII ESTE DE SUB 18%, IN GRECIA ESTE DE 45%, IN GERMANIA 98% DIN CONDUCATORI POARTA PERMANENT CENTURA DE SIGURANTA. MAI BINE FRAIER VIU DECAT SMECHER CU FLORI PE PIEPT SI BANI PE OCHI.


--------------------
2011 Toyota Auris 1.6 Valvematic
2010 Toyota Yaris 1.0 Optimo
2010 Mercedes C180 Kompressor BE
2008 Toyota Yaris Luna 1.3 VVT-i
2006 Peugeot 206 1.4 HDI

Arguing on forums is like the special olympics: even if you win, you're still a retard!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vick
post Jul 31 2006, 07:19 PM
Post #26


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 126
Joined: 1-July 06
From: PH
Member No.: 81.263



am fost si eu pus intr-o situatie limita, in care daca nu aveam o extraordinara prezenta de spirit acum sigur nu va mai scriam....

abia luasem carnetul de sofer de 2 luni si mergeam spre Piatra Neamt cu un Opel Corsa impreuna cu parintii mei....

dupa cum probabil stiti drumul este foarte bun in acea parte a tarii si permite viteze maricele....eu aveam vreo 90-100km/h

la un moment dat un tip din contrasens a oprit cu gand sa vireze peste banda mea de mers....cand mai aveam cam 200 metri pana sa ma intersectez cu el, din spatele lui apare un Ford Escort care se balansa pe sosea de parca dansa, cred ca a adormit/neatent si a vrut sa-l evite pe tipul care vroia sa vireze si se indrepta cu mare viteza spre mine......

in momentul ala am reactionat brusc tragand tare de volan (a fost scaparea mea si a familiei) fiindca daca franam praf ne faceam si noi si ala din Escort....

la viteza pe care o aveam nu am franat deloc si datorita faptului ca am tras foarte brusc si puternic de volan am inceput sa ma balansez si eu pe cate 2 roti pana am reusit sa tin volanul drept......

am continuat drumul fara sa mai opresc cu toate ca mama insista......


mare noroc am avut ca nu am franat, deci concluzia este ca depinde de situatie.....uneori e mai bine sa franezi, uneori e mai bine sa tragi tare de volan, bineinteles cu riscul de rasturnare, care cred ca nu are acelasi impact fatal ca la ciocnirea frontala......


dupa acel eveniment, nu am mai avut parte de evenimente neplacute in urmatorii 3 ani de condus......



P.S. si eu cred ca centura de siguranta e sfanta :punk:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post Aug 1 2006, 04:45 PM
Post #27


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



anul trecut, prin ianuarie, cand a fost ninsoarea aia mai teapana, ma pune dracu sa plec la buzau. stiu ca trebuia sa plec de vineri, dar am amanat pe sambata pe motiv ca or sa curete soseaua. doar ca pana sambata s-a depus si mai bine. pana la urziceni bucuria mea, nimeni pe sosea, dacia topaia usor in zapada afanata, dar am mers relativ bine (40/50kmh). dupa urziceni, drumul si mai prost si cu trafic. nu trece mult si alta bucurie: incepe viscolul. dau de niste tiruri care incercau sa mearga si ele, si cu greu si doamne-ajuta imi faca curaj sa ma bag in depasire, dar n-apuc decat sa intru ca vad niste lumini. ma apuc eu de frana de motor si cand sa ma trag in spatele tirului vad in oglinda alta bazaconie: altul cu dacia care se tinea dupa mine, nevazand stop de frana se trezeste ca ma maresc cam repede si se infige in frane, si dai balet la curul meu. asa ca m-am infipt in acceleratie si m-am dus de unde am plecat, langa tir, privind cu nespusa placere cum vine altul din sens opus catre mine. noroc ca situatia s-a limpezit destul de repede in spatele meu si cu greutate am reusit sa ma ascund dupa tir. inutil sa va spun cam ce distanta de mine a pastrat cel cu dacia dupa aventura lui si cum mi s-a parut brusc o viteza rezonabila cei 10-15kmh ai tirului din fata.


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 1 2006, 06:03 PM
Post #28


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



To get the widest field of vision possible, lean slightly to the left until your head nearly touches the glass. Set the left mirror so you can just see the edge of the left rear fender. Lean slightly right to the same degree and set the right mirror so you can just see the edge of the right rear fender. This simple procedure will give you an optimal view into your blind spots with the side rearview mirrors, rather than duplicating the view in the inside rearview mirror two more times.

http://www.drive.subaru.com/Mirrors.html


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Aug 2 2006, 07:43 AM
Post #29


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



cea mai tare mi s-a intamplat anul trecut in drum spre mangalia. trecusem de constanta. erau 2 benzi pe sens, in localitate, si aveam vreo 70 km/h. din sens opus venea o masina pe banda 1 care circula incet. in spatele ei era tot pe banda 1 o alta masina care a intrat in depasire pe banda a 2-a, fara sa se asigure ca din spate vine o alta masina tot pe banda 2 dar cu o viteza mult mai mare. cred ca 100km/h. cel care a venit in viteza din sens opus pe banda 2 gaseste ce mai abuna solutie tragand de volan stanga, adica intrand pe contrasens. practic m-am trezit cu el in fata mea la maxim 15 m. oricum vazusem fiecare manevra a celorlalti din timp(daca se poate spune asa) , si am tras volan dreapta intrand pe banda 1 de pe sensul meu de mers. cred ca l-am evitat in ultiima clipa. norocul meu a fost ca pe banda 1 nu venea nimeni.

faza nasoala a fost ca atunci cand am tras eu de voaln dreapta pt a evita nebunul ce venea din sens opus, la vreo maxim 20 m, pe sensul meu de mers era o statie de autobuz in care erau vreo 10 persoane. mare parte din ei au prins cel putin partial incidentul , iar cand au observat manevra mea au inceput sa fuga ca potarnichile. eu practic , cand am incercat sa il evit pe cel din sens opus, ma indreptam spre oamenii din statia de autobuz. noroc ca masina nu mi-a intrat in derapaj din cauza manevrei bruste. ca altfel maturam vreo cativa pietoni.

apropo, daca evitam accidentul cu cealalta masina , dar loveam cativa pietoni, cine o incurca, eu???


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Aug 2 2006, 08:07 AM
Post #30


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



QUOTE(maryuskkk)
...cine o incurca, eu???

Daca loveai vreun pieton. Poti fi sigur de asta!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Constantinescu25...
post Aug 2 2006, 02:23 PM
Post #31


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



Pentru Lucian: topicul l-am inceput pentru ambele subiecte: situatii limita si ce poti sa faci in aceste situatii. Daca sunt niste reguli elementare care trebuie aplicate in situatii limita. Ce reguli trebuie sa urmezi ca sa eviti situatiile limita.
Sunteti cu totii soferi profesionisti - Purtati centura de siguranta ! Boavo ! Apropos de centura de siguranta.....Ieri mergand dinspre Cluj spre Baia-Mare am avut ocazia sa vad un accident nasol de tot intre un Touareg de Bistrita "BN...LUX" nu stiu exact numarul...care a intrat in depasire la un tir cu viteza mare si a intrat frontal intr-un Tico masina de firma. Cei din Touareg au scapat teferi (doar unul cu mana rupta - probabil ca nu purtau niciunul centura de siguranta) si soferul Tico-ului mort si masina facuta zob.


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Constantinescu25...
post Aug 2 2006, 02:24 PM
Post #32


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 115
Joined: 15-May 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 25.542



tico-ul. Condoleantze familiei baiatului. Nu avea chiar nici o vina. Voi deschide un topic nou despre oamenii cu bani si masini tari care nu au habar de ce inseamna condus. Va stept cu raspunsuri.


--------------------
Mondeo 2006 TDci 130CP 330Nm 2006
Mondeo 2004 TDci 115CP 285Nm 2004
Dacia Double-Cab 1,9D 62CP 2003
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafaello5
post Aug 7 2006, 02:43 PM
Post #33


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 125
Joined: 30-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.667



In legatura cu evitarea in situatii de urgenta am vazut acum catva timp un reportaj pe discovery.Daca vrei sa eviti un obstacol la viteza mare si daca masina are ABS sau nu se franeaza puternic pana aproape de obiect(20-15 metri cu aprox) dupa care se elibereaza frana si se trage de volan in partea unde ai loc.Asta e manevra pe care o invatau invataceii de la o scoala de condus de la niste soferi profesionisti de raliuri.FAza este: chiar daca masina are ABS sau nu ea tot va pierde din aderenta atunci cand tu vei frana cu atat mai rau daca nu ai ABS ca atunci degeaba mai tragi de volan ca masina se va duce unde vrea ea atat timp cat frana e calcata la maxim.La franare se schimba centrul de greutate spre fata si atunci cand masina capata aderenta maxima pe rotile din fata tu tragand de volan dar acum nemaiavand frana calcata vei reusi sa eviti obstacolul.Aste sa intamplat pe asfalt perfect uscat.Pe carosabil umed, zapda si gheata debeaba ai ABS ca masina se va duce unde vrea ea atunci cand vei trage de volan ptr ca se modifica centrul de greutate catre stanga si dreapat si nu o vei mai putea controla dau o vei controla foarte greu.Deci pe carosabil umed si cu zapada sau gheata reduceti viteza pana la evitatea oricarui pericol (ca la carte).Sa stiti ca in Franta parca in conditii de carosabil umede sau alunecos sau conditii de vizibilitate scazuta viteaza maxima admisa in locaitate SCADE de la 50 la 40 Km/h in localitate, in adara la fel de la 90 la 80 km/h iar pe autostrada de la 130 km/h la 120 km/h.Asa e legea si e bine ca e asa ca nu lasa loc de interpretare ca la noi ca cica sa adaptezi viteaza la conditiile de drum si daca tu mergi cu 50 si vine politaiu si iti zice ca meric cam tare tu n-ai ce sai spui.E interpretabil.
Acum o intamplare petrecuta iarna trecuta in Galati.Dimineata pe la ora 9 , asfalt acoperit cu polei eu vitreza mica ceva pana in 40 km max (de la mine putere ca eu aveam vreo 33) si mergeam regulamentar pe starda Brailei (strada principala a Galatiului cu 3 benzi pe sens eu pe banda 2) dar se trezeste una sa iasa cu masina din lateral dreapta de pe o strada cu vizibilitate foarte buna.Mai si iese pe banda 2 direct si imi apare in fata si nici macar nu a accelerat ca sa nu intru in ea.Si eu calc frana vad ca alunec, ridic piciorul iar calc asta de vreo 3 ori, ma uit in oglinda in stanga venea o masina in dreapta nu aveam loc la fel de o masina si pana int-un tarziu apuc sa reduc viteza pana la 10 km /h si intru in spatele ei.Bine c avariile au fost minime dar va zic ca atunci cand am vazut ca masina nu incetineste asa cum vreau eu si ca ma apropii de ea rapid si nici in dreapta nici in stanga nu am loc am zis asta e intru in ea ca doar ea e de vina.De aceea va zic cu faza cu apasatul franei si lasatul ei in apropierea obstacolului ptr ca daca as fi avut loc sa o ocolesc in intervalul cand am facut pe ABS-ul o evitam.
Si nu mai fiti asa de bazati pe ABS ca nu face minuni atat timp cat tun nu stii sa coordonezi masina.
Centura e obligatorie si o port de fiecare data cand ma urc in masina si ptr faptul ca eu am o dacie din 97' si asta e singurul ei sistem de siguranta.Macar in caz de accident nu ies cu capul prin parbriz.Si cei care au Airbag e mai imperios purtarea centurii ptr ca se pare ca Airbagul fara centura in cazul unui impact frontal te impinge sub volan!! :bash:


--------------------
Dacia 1310 break '97,62 cp,0-100 Km/h tinde la infinit.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BandiT
post Aug 17 2006, 12:25 PM
Post #34


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 12-July 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 51.045



sa va povestesc si eu o intamplare personala:
eram cu masina din semnatura pe drumul dintre sighisoara si brasov
trecusem de padurea bogatii si mai aveam putin pana la maierus.
intr-o curba dulce la dreapta calc pe un cui de potcoava si-mi plesneste cauciucul de pe fata dreapta.
aveam cam 120 la ora , centurile puse(eram 4 in masina)...
pierd controlul asupra directiei , de fapt incerc sa stabilizez masina care derapeaza...dar nu reusesc, incep sa derapez dreapta , apoi derapez stg..invart de volan stg si dreapta..prind cu rotile din fata santul de pe contrasens, derapez oarecum lateral cu partea dreapta a masinii inainte si ma rastorn dupa ce roata din fata dreapta se loveste de o bordura care era pe marginea santului .
masina a ramas cu rotile in sus...
mi-a trebuit cam 1 minut sa desfac centura de siguranta si sa ies. a fost cel mai lung minut din viata mea...
de atunci nu prea mai port centura de siguranta...
o recomand pasagerilor ,dar eu nu o mai port...
cauciucul facuse o gaura de intra pumnul prin ea...si pe drum erau vreo 3..4 cuie de potcoava pe sensul meu de mers.
dar numai eu am avut probleme...
apoi evident ca am aruncat acele cuie in sant.
politia mi-a dat amenda ca nu am "adaptat viteza la cinditiile de trafic"
de atunci am ciuda pe carutasi si pe centura de siguranta..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booneK9
post Aug 17 2006, 01:18 PM
Post #35


Boier
******

Group: Membri
Posts: 580
Joined: 12-January 06
From: Buc
Member No.: 65.131



Auch, cam nasoala faza. Drept e ca la explozie pe fata masinile sunt extrem de greu de controlat.
Dar foarte bine ca purtai centura. Te-a tinut "in conserva". Daca nu ai fi purtat-o putea sa fie si mai rau.
Inteleg ca dincolo de daunele masinii, pasagerii nu au patit mare lucru...


--------------------
Astra Caravan 1.8i 16v
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex-F1
post Aug 17 2006, 01:30 PM
Post #36


THE GODFATHER
******

Group: Membri
Posts: 3.845
Joined: 8-August 04
From: Timisoara
Member No.: 30.528



Pfuaaaaaiii....sa-ti mai dea si amenda dupa ce si-asa esti nacajit, cu masina distrusa, cu rotile-n sus.... blink.gif :boxing: :minigun: In locul tau ii ziceam vreo doua la militianul ala tampit!!! :bash: Auzi dom'le "nu ai adaptat viteza la conditiile de trafic".... :bash: ...da el ce-ar fi facut in locul tau, l-ai intrebat? Sa nu-mi spui ca a zis ca ar fi mers cu 70 km/h...si si atunci tot derapa... Bine ca s-a sfarsit cu bine! :angel: Erai singur in masina? Incerc sa-mi imaginez...cred ca au fost secunde nasoale rau pt. tine, cand ai incercat sa tii masina pe drum....oricum de la 120 pe ora ai fost norocos....putea fi si mai rau....


--------------------
VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno

>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul)

"Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 17 2006, 02:22 PM
Post #37


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Aud prin trafic tot felul de masini care la un demaraj minor sau la o frana nu foarte puternica le scartaie cauciucurile. Consider ca ITP-ul nu isi face suficient de bine treaba... in alte tari exista legislatie ca santurile antiderapante ale anvelopelor sa aiba minim 3 mm (unii consider si asa ca e prea lejera legislatia). Adevarul e ca eu as insista nu doar pe adancimea santurilor ci si la calitatea cauciucurilor... Anumite marci de cauciucuri pot crea probleme chiar si cand sunt noi: montana, matador, kormoran, etc... Daca ITP-ul nu poate rezolva problema gumelor la masinile vechi poate printr-o legislatie mai severa s-ar putea reglementa situatia masinilor NOI. Vorbesc in speta de dacia, care are traditie in asi echipa masinile cu gume de foarte proasta calitate (mi se pare ca doar pe varianta de top a loganului dacia ofera cauciucuri michelin)... Eu inteleg ca e o masina ieftina si economia e cuvantul de baza... dar sincer eu nu as face economie la cauciucuri, frane, directie... e una sa nu ai o acceleratie 0-100 sub 10 secunde si cu totul altceva sa derapezi in curbe sau sa nu poti evita un accident din cauza gumelor.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Aug 17 2006, 02:25 PM
Post #38


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
offtopic.gif
Că nu m-am putut abține: auzi, Alex, citești printre rânduri?
QUOTE(BANDIT)
centurile puse(eram 4 in masina)...

iar tu zici:
QUOTE(Alex-F1)
Erai singur in masina?

:bash: :bash: :bash: Altădată fii mai atent, și lasă problemele acasă când ești la servici biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :bandit: :boxing: .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Aug 17 2006, 03:31 PM
Post #39


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Apropos de abordare lui MR, cu care in mare parte sunt de acord, iata faza de acu 2 saptamani, pe la Poiana Marului:
urma sa prind din urma un tractor care remorca o caruta biggrin.gif:D, mergand deci cu vreo 20kmph, evident ca trebuia depasit. Conform legilor lui Murphy carutele se gasesc intotdeauna in curbe sau pe poduri. Cum asta era in linie dreapta, trebuia sa fie altceva, si acel altceva era un biciclist pe contrasens, care dupa calculele mele era prea aproape pentru ca sa depasesc in siguranta - am fi fost toti trei intr-un spatiu prea mic.
Deci am incetinit in spatele tractorului ca sa astept sa treaca biciclistul.
Aici e faza interesanta: cand ajunge in dreptul tractorului biciclistul ii saluta dupa care se dezechilibreaza si cade fix in mijlocul bandei lui de mers.

Daca as fi facut depasirea putea sa imi cada pe capota. Cool? Exact de threadul asta mi-am adus aminte.

De ce nu sunt complet de acord cu parerea lui MR este exemplificat cu o faza de ieri: stateam sa ies de la Plaza Romania , acordand prioritate masinilor ce veneau din stanga, fara sa fi bagat botul pe benzi. O domnisoara care vporbea la telefon isi propusese sa intre pe straduta de pe care ieseam eu si a scapat volanul din cauza ca nu avea servo si o mana era pe tel, deci era CAT PE CE sa se infiga in usa mea. Per total a fost situatie limita ca ma sifona nasol, dar pur si simplu nu aveam ce sa intuiesc sau cum sa ma apar...


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut85037
post Oct 15 2006, 11:30 PM
Post #40


novice
**

Group: Membri
Posts: 35
Joined: 19-August 06
From: Constanta
Member No.: 85.030



Hmmm....aici toata lumea poate sa povesteasca matrix, terminator, orice....crezi ca te-ar ajuta daca ti-as spune ca am schimbat dintr-a cincea in a treia, am tras stanga de volan concomitent cu frana de mana timp in care am accelerat la blana ca sa nu lovesc fata/radiatorul in asa fel incat sa pot pleca mai departe, dar spatele masinii l-am facut praf... crezi ca te-ar ajuta toate astea? Nu vreau sa supar pe nimeni, dar topicul asta este un non-sens(parerea mea). V-am pupat !


--------------------
__________________________________________-

O 2; 1,9 TDI 105, SomnOLENZA 1,4 MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 20th May 2024 - 02:35 AM