Masina la care am visat, si acum o am |
This topic is about Masina la care am visat, si acum o am, the author, MarkM, wrote about: Salut, Saptamana asta mi-am cumparat Audi A4 2004 Tdi 1.9 100CP 68mii km - 15500euro, AAA Auto - cash, stare f. buna, fiind prima mea masina, si in lo ... To read more just scroll down
Masina la care am visat, si acum o am |
Jul 5 2006, 11:27 PM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 4-July 06 From: Bucuresti Member No.: 81.557 |
Saptamana asta mi-am cumparat Audi A4 2004 Tdi 1.9 100CP 68mii km - 15500euro, AAA Auto - cash, stare f. buna, fiind prima mea masina, si in loc sa fiu fericit ca o am, acum am mai multe griji de purtat. Trebuie sa fac drumurile de nesfarsit (CF, RAR, Udistre), iar parcari nu se gasesc deloc in Bucuresti, sau nu am atata experienta cat sa prind un loc. Carnetul il am din Februarie si sunt incepator in domeniul auto; doar la cursurile scolii de soferi am mai condus pana acum. Prima problema a fost cu ambreiajul, pe care il mai scapam din cand in cand, mai ales in panta; trebuia sa ma obisnuiesc mai mult cu el. Am rezolvat prin pozitionarea corecta a scaunului. A doua problema care este inca prezenta, este cu schimbatorul, cand incetinesc uit ca este in a 2-a, si la repornire, bam se opreste ca si cum ar fi lovit o piatra, dar cred ca cu timpul scap si de aceasta problema - trebuie doar sa misc mai mult bratul drept Totusi azi mi sa intamplat ceva la care nu ma asteptam. Am pornit de pe loc din acelasi pozitie ca si ieri, treapta 1, am inceput o rotire 180 stanga, si fara sa pricep ce sa intamplat, sa oprit cu acelasi "bam" si debia apucasem sa dau drumu la ambreiaj. Inainte sa se opreasca am simtit ca masina sa lasat putin in fata dupa care a revenit la loc, cred ca de la o foarte mica denivelare intre pamant si sosea. Sa fi afectat aceasta pornirea? Cumva conteaza daca apesi si pe acceleratie cand pornesti foarte incet? Cu toate ca este destul de cald afara, cumva trebuie sa mai las motorul pornit mai mult, sau sa il opresc dupa care il repornesc? Nu mi sa intamplat pe Logan la scoala de soferi, si nimeni nu mi-a spus, dar as vrea sa stiu de ce trebuie sa repornesc cu totul masina atunci cand se opreste de la acest "bam"? Este cumva un safety feature la Audi? Acum incep sa inteleg ce inseamna pietrisul si praful pentru o masina. Amandoua afecteaza destul de mult masina. Apar mici zgarieturi, mai ales in fata si jurul rotilor. Praful se depune peste tot. Cum rezolvati cu zgarieturile? Am auzit ca exista "pasta corectoare" pentru zgarieturi? De unde iau, de care, si cum se potriveste cu culoarea? Cand si de cate ori trebuie sa spal masina? Cu parcarile, am impresia ca o sa merg in cerc o infinitate pana vad pe cineva care pleaca. Sau de asemenea cand vad un loc liber am impresia ca nu pot opri acolo: fie e un semn de interzicere, fie este un garaj, fie e parcare cu plata etc. De asemenea tot acum inteleg si ce inseamna acele mici plati care se aduna una cate una si te afecteaza la buzunar si te intrebi de ce ai nevoie de ele (schimbari ulei, filtre - ieri am pus 5W-40, huse, parfumuri, perii pentru praf etc). Dar urmeaza din cate am fost anuntat si plati majore (alarma - nu am, distributie - curele, filtre de aer, transmisie etc). Multumesc pentru feedback, 'Marian' |
|
|
Jul 18 2006, 07:01 AM
Post
#21
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
un incepator este tentat cand pleaca de pe loc sa faca asa : I-a se misca masian un pic si repede a II-a . -------------------- |
|
|
Jul 26 2006, 07:11 PM
Post
#22
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 4-July 06 From: Bucuresti Member No.: 81.557 |
Re,
A trecut 1 luna si pot sa spun ca aproape am terminat cu drumurile - mai am unul sigur :clapping: Am inceput sa am o grija foarte, foarte mare. Mie frica sa nu imi zgarii sau mai ales sa lovesc Audi-ul. Daca era oricare alta masina puteam sa spun ca risc, dar cu asta, numai cu ochii pe ea sunt. Parchez la 1 metru distanta de bordura, mai ales cu spatele, pentru ca e dificil sa vezi. Merg incet cand am impresia ca sunt inghesuit de celelalte masini. Aveti acelasi griji? Ati scapati de ele? Am mai facut vreo 1-2 gresheli de scapat ambreiaj in locuri nepotrivite :wave:. Am inceput sa calculez si consumul, ca nu prea ma pricep la asta, dar este in parametri normali (7L/100km). Conduc numai in oras (Bucuresti). Dar in rest incep sa ma integrez in trafic si fortez foarte multe situati necunoscute ca sa nu am probleme in viitor. Mi-am dat seama ca a pune frana este destul de diferit de fiecare data. Chiar daca incetinesc din timp, de doua ori am apasat f. tare frana sa opresc de tot. Am vazut ca pe liniile de tramvai se scapa putin controlul (miscare stanga-dreapta) si se simte efectul de alunecare. |
|
|
Aug 26 2006, 08:29 PM
Post
#23
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 12-May 04 From: Falticeni (Suceava) Member No.: 25.238 |
Apropos, care sunt turatia optima la care poti sa treci in treapta superioara de viteza sau care este cea la care poti sa o menti intr-o anumita treapta , la acest tip de masina A4 1.9 tdi , 131 cp ?
|
|
|
Aug 26 2006, 08:51 PM
Post
#24
|
|
novice Group: Membri Posts: 23 Joined: 12-May 04 From: Falticeni (Suceava) Member No.: 25.238 |
|
|
|
Aug 29 2006, 03:24 PM
Post
#25
|
|
specialist Group: Membri Posts: 677 Joined: 4-April 06 From: Bucuresti Member No.: 72.839 |
QUOTE(MarkM) Azi, mi sa intamplat din nou, tot o denivelare, dar na mai facut acel "bum" :angel:
Pur si simplu sa oprit incet. Oricum, am mai invatat ceva. Cred din nou ca nu am folosit acceleratia cum trebuie, si am lasam sa merga pe ambreiaj. Este si din cauza ca ma uit mai mult in fata sau oglinzi, si putin imi dau ochii si la bord sa vad daca sunt de ajuns rpm. Dar cred ca o sa invat si asta. Intradevar trebuie sa schimb in alta treapta cand este peste 2000rpm, dar acum am o intrebare, cand incetinesc la o curba, la cati rpm sa revin in a 2-a? Pentru ca am observat o oarecare instabilitate cand schimb in anumite rpm. Cat de mult conteaza? Multzam, 'Marian' In curba la stanga obligatoriu 3000 rpm , iar in curba la dreapta poti sa incerci cu 2500 rpm ............ asta depinde de curba ! -------------------- SKODA
|
|
|
Sep 7 2006, 03:11 PM
Post
#26
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 6-September 06 From: Timisoara (Timis) Member No.: 86.511 |
bah, deci si io is incepator, si nu fac faze dinastea numa ca am audi a6 tot 1.9 tdi... si conduc chiar destul de mult... si mai ceva... esti fata de conduci asa? sau.... ca tot nu imi dau seama.... dai drumu ushor la ambreaj ia incearca sa nu tzii neaparat acceleratzia ca nu e nevoie neaparat... masina ta pleaca si din abreaj... ia incearca...
|
|
|
Sep 23 2006, 11:36 AM
Post
#27
|
|
specialist Group: Membri Posts: 545 Joined: 14-May 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 46.840 |
Plecatul doar din ambreaj este foarte DAUNATOR si nu ii vad sensul.
In partea mecanica se produce cam asa : avand in vedere ca masina este la turatia de relanti motorul nu are destula putere sa deplaseze masina dupa loc decat daca "freci" de mai multe ori ambreajul iar asta inseamna ca discurile freaca unul de altu de mai multe ori decat daca ai pleca cu acceleratia calcata. Si inca odata va intreb ? Care este rostul ? Numai dati sfaturi aiurea daca nu va pricepeti, mai ales unui incepator care s-ar putea sa o ia de buna. -------------------- Multe masini cu multe turbine
|
|
|
Sep 23 2006, 04:34 PM
Post
#28
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Perfect de acord cu Lucian... singurul rost al plecarii "din ambreaj" ar putea fi (nu e obligatoriu) iarna... pe gheata... cand (mai ales la diesel) prin apasarea putin mai ferma a acceleratiei ai putea pune prea mult cuplu pe rotile din fata care ar putea derapa (adica wheelspin - rotile se invart pe loc)... in cazuri de genul acesta se poate incerca plecarea din ambreaj... sau plecarea cu o talpa "sensibila". In rest... chiar daca SE POATE pleca din ambreaj, nu faci decat sa iti distrugi masina. Ca sa nu mai zic de faptul ca e o plecare, lenta, de multe ori pot aparea trepidatii, etc... cu alte cuvinte: NO NO :nope:
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Sep 23 2006, 05:40 PM
Post
#29
|
|
specialist Group: Membri Posts: 545 Joined: 14-May 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 46.840 |
Dar pentru plecarea de pe loc iarna se poate folosi viteza a2a, merge intotdeauna si cu rwd si fwd.
Inca odata, plecatul de pe loc fara acceleratie este foarte daunator masinii. -------------------- Multe masini cu multe turbine
|
|
|
Sep 23 2006, 09:16 PM
Post
#30
|
|
specialist Group: Membri Posts: 565 Joined: 25-March 04 From: roman-is-bucuresti Member No.: 22.923 |
la fel de daunator este si plecatul de pe loc cu alta treapta de viteza decat treapta 1. cel putin asha zicea instructurul
-------------------- SLZ Scala 1.4 MPI :D
CFR SUCKS! Pro cee'd |
|
|
Sep 24 2006, 02:16 PM
Post
#31
|
|
specialist Group: Membri Posts: 545 Joined: 14-May 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 46.840 |
Si nu tot instructorul zicea ca cu viteza intai se merge primii 3 metri dupa care schimbi a2a ? Cel putin pe vremea mea asa eram sfatuiti. Depinde de la instructor la instructor.
Plecatul dupa loc cu a2a nu pote fi mai daunator decat cu plecatul fara acceleratie. inteleg ca ar fi daunator daca incerci sa pleci cu a5a sau a6a dar a2a este ok. -------------------- Multe masini cu multe turbine
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 22nd May 2024 - 10:27 AM |