Am nevoie de (mult) mai multa aderenta |
This topic is about Am nevoie de (mult) mai multa aderenta, the author, HalbaSus, wrote about: Dupa ce mi-am facut chiptuning la A4 motorul (care si pana acum punea foarte mult cuplu pe rotile fata) pune EXTREM de mult cuplu pe rotile fata... La ... To read more just scroll down
Am nevoie de (mult) mai multa aderenta |
Jun 28 2006, 07:07 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Rezolvarea pare simpla: pana in noiembrie merg cu cauciucurile astea (timp in care le distrug aproape total, in scurt timp o sa fac schimbul fata/spate ca sa fie distruse in mod egal ), in noiembrie imi pun cauciucuri de iarna si oricum se termina sezonul de "talpe" (pe zapada n-are rost sa incerci sa pornesti repede) iar la anul imi schimb gumele . Acum intervin problemele: Trebuie sa schimb cauciucurile, asta e clar... cu cat mai late cu atat mai bine, dar ar fi bine sa schimb si jantele... sau nu ? Momentan am jante de 15"/6 si cauciucuri de 195/65... latimea maxima pe care o pot pune pe aceste jante e 225 (ceea ce n-ar fi rau dar parca nu as pune gume de 225 pe jante de 15" Intrebarea e ce jante sa-mi pun de 16 sau de 17 ? e clar ca cele de 17 au impactul vizual mai puternic... dar oare incap ? distanta dintre roata si aripa nu pare foarte mare. Am cautat pe net si am gasit forumuri in care unii aveau poze cu cu jante de 19" montate pe masini stock (bineinteles tot Audi A4 B5) si ziceau ca nu au probleme cu diametrul rotii dar se pare ca masina nu prea permite cauciucuri mai late de 235 . Ori motivul pt care mi-as fi pus jante de 17 ar fi fost o latime cat mai mare a cauciucului (ma gandeam la 245). Deci marea intrebare e: ce sa aleg intre: 235/45/17 235/45/16 225/45/15 Ma refer la performante dinamice, vizual e clar ca cele de 17 arata cel mai bine. La viteza maxima cred ca e tot una (atata doar ca viteza maxima o sa o ating la turatie mai mica)... la demaraj e clar ca m-ar ajuta diametru cat mai mic... dar... parca tot de 17 ar arata mai bine . Stiu ca nu o sa fac curse toata ziua dar parca imi vine sa optimizez masina mai mult spre performanta, ca foarte frumoasa nu pot sa o fac (modelul meu de A4 nu e unul care sa rupa gura targului prin designul sau) -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 28 2006, 10:05 PM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 12 Joined: 16-June 06 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 80.043 |
http://felge.b2c.pneuhage.de/cokis/htm/ind...Disclaimer=true
intra si vei vedea ca iti poti alege jantele si anvelopele si le poti pune si pe masina sa vezi cum vin |
|
|
Jun 28 2006, 10:13 PM
Post
#3
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 12 Joined: 16-June 06 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 80.043 |
apoi ma cauti sa iti aduc orice janta de acolo
0744335869 45 din simbolizarea dim anvelopei se numeste raport nominal de aspect si reprezinta un raport latime-inaltime inaltime ,ma refer dist de la janta la sol modificarea flagranta a dim anvelopei poate afecta sistemele de siguranta activa ale masinii depinde cat de dotata e ok cam atat |
|
|
Jun 28 2006, 10:25 PM
Post
#4
|
|
Warp Member Group: Membri de onoare Posts: 4.752 Joined: 9-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.270 |
intelegerile dintre voi le faceti pe privat. mersi ps. numarul de telefon e cenzurat automat de software si nu de noi, pentru a limita glumele proaste. tip - trimite numarul de telefon in cuvinte pe privat celui pe care vrei sa-l contactezi. pps. halba, scuze de off topic. eu as alege un 225 pe 17. sigur da si bine si ai si loc. 235 sau 245 mi se par prea late si cred ca cresc consumul nejustificat de mult (fata de ce performante aduc). cred ca diferenta dintre 225 si 245 o poti cheltui pe un strutbar sau frane mai performante sau amortizoare noi. -------------------- |
|
|
Jun 28 2006, 10:30 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
latimea rotilor conteaza insa la curbe insa sunt mai zgomotoase si cresc cu putin consumul. 225/16/50 ar fi cred suficient. talonul 45 si sub daca sunt gropi nu e prea comfortabil. te sfatuiesc sa alegi anvelope "lipicioase" -Michelin Pilot MXM4, Toyo Proxes, Bridgestone Potenzas, Pirelli P zero, etc. check out tirerack.com pentru "summer/all season performance tires". astea au avanatajul ca se uzeaza mai repede ( daca tragi tare pe ele le poti zdrentui in sub 30k km). -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jun 29 2006, 08:05 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE daca problema este de patinare la plecare nu conteaza mai deloc cat de lata e janta, ci care e coeficientul de frecare intre anvelopa si asfalt.
Mhm :scratchchin: asta nu stiam (stiam ca si asta conteaza dar credeam ca suprafata de contact e mai importanta). Oricum vroiam sa aleg niste gume cat mai lipicioase, ma gandeam la michelin pilot pt ca am avut experiente foarte placute cu ele pe opel (ce-i drept stiu ca se tocesc foarte repede)... Cred ca 225 ajunge ca latime... acum intrebarea e pe ce jante sa le pun... de 16 sau de 17 ? Voi vedea la anu... momentan mai am de distrus cauciucurile pe care le am acum Cat despre talon... nu mi-e frica de cauciucurile cu talon jos, pe opel aveam 195/50 ceea ce inseamna un talon mai mic decat 225/45 si nu am avut probleme. Viorel: merci pt site, e chiar util... dar dupa cum ziceam achizitionarea jantelor/gumelor va mai avea de asteptat pana la anu'. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 29 2006, 08:31 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Halba, am vazut pe mobile.de un A4 B5 cu jante de 17 si gume 225/45/17 - deci se poate.
Data tot ai facut chip-tunning la TDI-ul tau nu era mai rentabil un 1.8T Quattro?? BTW de cand Audi are euro3 pe modelul A4 (B5)??? asa imi face cu ochiul, din Germania, un 1.8T Quattro vai, vai. :naughty: |
|
|
Jun 29 2006, 08:49 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Pai era mai bun un 1.8T quattro, dar alegerea nu a fost a mea... oricum si daca aveam 1.8T tot ii faceam ciptuning :@
QUOTE BTW de cand Audi are euro3 pe modelul A4 (B5)??? asa imi face cu ochiul, din Germania, un 1.8T Quattro vai, vai. naughty
Cred ca din 2000 dar nu as baga mana in foc... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 29 2006, 08:49 AM
Post
#9
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
225/45/r17 sunt dimensiune standard. le am si eu pe legacy .
aceasta dimensiune ti-o recomand si eu pentru gume bune vezi vredestein ultrac , sunt superbe -------------------- |
|
|
Jun 29 2006, 08:59 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
QUOTE(HalbaSus) Pai era mai bun un 1.8T quattro, dar alegerea nu a fost a mea... oricum si daca aveam 1.8T tot ii faceam ciptuning :@
Cred ca din 2000 dar nu as baga mana in foc... Si eu ma bagam la un ciptuning apropo cam la cat il poti duce 1.8T din ciptuning? daca ajunge la 180cp e super |
|
|
Jun 29 2006, 09:46 AM
Post
#11
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
OT: Skywalker, nu mi-au murit laudatorii, dar daca intri in posesia unui 1.8T 150CP 4x4, ti-as putea fi de folos cu diverse informatii...deh, vechi in meserie cu motorul asta. Iar treptele de putere la care poti ajunge numai prin chip sunt 180, 193, 200, 212 CP. Daca mai socotim un filtru sport si o evacuare finala, deja suntem in alta liga. Am in vedere toate aceste schimbari vara asta, asa ca stai aproape.
Revenind, Halba, iti recomand 225/50/R16, este compromisul ideal intre 15" si 17" iar stabilitatea este incredibila (am avut asa ceva pe Octavia 1.8T FWD). -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 29 2006, 09:57 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.469 Joined: 2-September 05 From: Timisoara Member No.: 54.800 |
Off Topic
Doru, ma intereseaza daca Audi 1.8T de 150cp are euro3 incepand cu ce an, eu mi-am gasit asta pe net Audi 1.8T |
|
|
Jun 29 2006, 10:11 AM
Post
#13
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Sper sa nu gresesc, modelul din link cred ca e Euro2.
Din cate stiu, obligativitatea introducerii euro 3 in Germania a fost anul 2000... -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 29 2006, 10:12 AM
Post
#14
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
si din aceasta cauza sustin ca peste 150cp sunt prea multi pentru o masina cu tractiunea fata : )
sa nu mai zic de RS uri si ST uri samd care au 200+cp doar pe puntea fata -------------------- |
|
|
Jun 29 2006, 10:25 AM
Post
#15
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 4 Joined: 28-June 06 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 81.008 |
Apropo de jante! Nu stiti pe cineva care vrea sa vanda niste jante de 15" pt KIA Rio? Distanta de 4 x 100! sunt dispus sa dau 300 de euro! Si second, nu conteaza, numai sa nu fie deteriorate!
|
|
|
Jun 29 2006, 10:33 AM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Si cele FWD sunt fun to drive... torque steer can be a lot of fun
La mine nu caii putere sunt problema... ci cuplul... dupa cipuire am 338 Nm (teoretic cel putin, dar nu m-ar mira sa fie chiar reali) adica aproximativ cat are un impreza wrx sti de 265 de cp... si AWD... spre exemplu la motorul 2.0 TFSI sunt "doar" 280 Nm (disponibili tot de la 1900 rpm), deci e mult mai usor de condus. Desigur cuplul motor nu e tot una cu cuplul la roata... dar acei Nm sunt suficienti cat sa dea batai de cap serioase traction controlului si cauciucurilor. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 29 2006, 10:37 AM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 235 Joined: 6-June 05 From: Bucuresti Member No.: 48.545 |
Eu zic sa-ti iei de 16, cred ca e compromisul perfect intre performante si confort... Eu am de 17 cu 45 si se cam simte.
-------------------- Subaru Impreza WRX Wagon
|
|
|
Jun 29 2006, 10:41 AM
Post
#18
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
la 17 cu 45 masian sta mai bine pe curbe . la 16 cu 50 masina amortizeaza mai bine gropile .
your choice my friend -------------------- |
|
|
Jun 29 2006, 10:45 AM
Post
#19
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
QUOTE(G e o r g e) si din aceasta cauza sustin ca peste 150cp sunt prea multi pentru o masina cu tractiunea fata : )
sa nu mai zic de RS uri si ST uri samd care au 200+cp doar pe puntea fata George, "incaltate" corect si cu suspensie tare, un FWD cu pana la 200CP poate pune la sol aproape toata puterea. Peste, nu mai garantez...este si motivul pt care recomand la 1.8T maxim 200CP daca nu are integrala. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jun 29 2006, 10:47 AM
Post
#20
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
aha ... cu suspensie noua
asa da domnu' dar nu cu suspensia STOCK chiar sunt curios cum se comporta octavia RS 2.0 tdi 170cp -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 30th April 2024 - 04:58 AM |