Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Am nevoie de (mult) mai multa aderenta
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Cauciucuri/Roti
HalbaSus
Dupa ce mi-am facut chiptuning la A4 motorul (care si pana acum punea foarte mult cuplu pe rotile fata) pune EXTREM de mult cuplu pe rotile fata... La aproape fiecare "talpa" imi clipeste pe bord ASR-ul (chiar daca sunt in a 3-a blink.gif )... iar pornirile de pe loc (fortate) devin penibile... daca am ASR-ul cuplat atunci imi face bordul ca pomul de craciun pana in a 3-a, daca nu il am cuplat las cauciucul pe asfalt (defapt cauciucurile care acum o luna erau in stare foarte buna acum sunt "ciobite" rau de tot... recunosc "mea culpa" ca am facut cateva teste de accelerare care sigur nu au ajutat pneurile blush.gif ).

Rezolvarea pare simpla: pana in noiembrie merg cu cauciucurile astea (timp in care le distrug aproape total, in scurt timp o sa fac schimbul fata/spate ca sa fie distruse in mod egal biggrin.gif ), in noiembrie imi pun cauciucuri de iarna si oricum se termina sezonul de "talpe" (pe zapada n-are rost sa incerci sa pornesti repede) iar la anul imi schimb gumele .

Acum intervin problemele:
Trebuie sa schimb cauciucurile, asta e clar... cu cat mai late cu atat mai bine, dar ar fi bine sa schimb si jantele... sau nu ?
Momentan am jante de 15"/6 si cauciucuri de 195/65... latimea maxima pe care o pot pune pe aceste jante e 225 (ceea ce n-ar fi rau dar parca nu as pune gume de 225 pe jante de 15"
Intrebarea e ce jante sa-mi pun de 16 sau de 17 ? e clar ca cele de 17 au impactul vizual mai puternic... dar oare incap ? distanta dintre roata si aripa nu pare foarte mare. Am cautat pe net si am gasit forumuri in care unii aveau poze cu cu jante de 19" montate pe masini stock (bineinteles tot Audi A4 B5) si ziceau ca nu au probleme cu diametrul rotii dar se pare ca masina nu prea permite cauciucuri mai late de 235 sad.gif. Ori motivul pt care mi-as fi pus jante de 17 ar fi fost o latime cat mai mare a cauciucului (ma gandeam la 245).
Deci marea intrebare e: ce sa aleg intre:
235/45/17
235/45/16
225/45/15

Ma refer la performante dinamice, vizual e clar ca cele de 17 arata cel mai bine. La viteza maxima cred ca e tot una (atata doar ca viteza maxima o sa o ating la turatie mai mica)... la demaraj e clar ca m-ar ajuta diametru cat mai mic... dar... parca tot de 17 ar arata mai bine blush.gif . Stiu ca nu o sa fac curse toata ziua dar parca imi vine sa optimizez masina mai mult spre performanta, ca foarte frumoasa nu pot sa o fac blush.gif (modelul meu de A4 nu e unul care sa rupa gura targului prin designul sau)
viorel80050
http://felge.b2c.pneuhage.de/cokis/htm/ind...Disclaimer=true


intra si vei vedea ca iti poti alege jantele si anvelopele si le poti pune si pe masina sa vezi cum vin
viorel80050
apoi ma cauti sa iti aduc orice janta de acolo
0744335869
45 din simbolizarea dim anvelopei se numeste raport nominal de aspect si reprezinta un raport latime-inaltime
inaltime ,ma refer dist de la janta la sol
modificarea flagranta a dim anvelopei poate afecta sistemele de siguranta activa ale masinii
depinde cat de dotata e
ok
cam atat
guerilla
buna, viorel usurel cu reclama ca sa nu te prinda vreun moderator sau admin si sa-ti dea vreun ban smile.gif.
intelegerile dintre voi le faceti pe privat.
mersi

ps. numarul de telefon e cenzurat automat de software si nu de noi, pentru a limita glumele proaste. tip - trimite numarul de telefon in cuvinte pe privat celui pe care vrei sa-l contactezi.
pps. halba, scuze de off topic. eu as alege un 225 pe 17. sigur da si bine si ai si loc. 235 sau 245 mi se par prea late si cred ca cresc consumul nejustificat de mult (fata de ce performante aduc). cred ca diferenta dintre 225 si 245 o poti cheltui pe un strutbar smile.gif sau frane mai performante sau amortizoare noi.
Iulian HondaFan
daca problema este de patinare la plecare nu conteaza mai deloc cat de lata e janta, ci care e coeficientul de frecare intre anvelopa si asfalt.

latimea rotilor conteaza insa la curbe insa sunt mai zgomotoase si cresc cu putin consumul. 225/16/50 ar fi cred suficient. talonul 45 si sub daca sunt gropi nu e prea comfortabil.

te sfatuiesc sa alegi anvelope "lipicioase" -Michelin Pilot MXM4, Toyo Proxes, Bridgestone Potenzas, Pirelli P zero, etc. check out tirerack.com pentru "summer/all season performance tires". astea au avanatajul ca se uzeaza mai repede ( daca tragi tare pe ele le poti zdrentui in sub 30k km).
HalbaSus
QUOTE
daca problema este de patinare la plecare nu conteaza mai deloc cat de lata e janta, ci care e coeficientul de frecare intre anvelopa si asfalt.


Mhm :scratchchin: asta nu stiam (stiam ca si asta conteaza dar credeam ca suprafata de contact e mai importanta). Oricum vroiam sa aleg niste gume cat mai lipicioase, ma gandeam la michelin pilot pt ca am avut experiente foarte placute cu ele pe opel (ce-i drept stiu ca se tocesc foarte repede)...

Cred ca 225 ajunge ca latime... acum intrebarea e pe ce jante sa le pun... de 16 sau de 17 ? Voi vedea la anu... momentan mai am de distrus cauciucurile pe care le am acum biggrin.gif

Cat despre talon... nu mi-e frica de cauciucurile cu talon jos, pe opel aveam 195/50 ceea ce inseamna un talon mai mic decat 225/45 si nu am avut probleme.

Viorel: merci pt site, e chiar util... dar dupa cum ziceam achizitionarea jantelor/gumelor va mai avea de asteptat pana la anu'.
Skywalker
Halba, am vazut pe mobile.de un A4 B5 cu jante de 17 si gume 225/45/17 - deci se poate.
Data tot ai facut chip-tunning la TDI-ul tau nu era mai rentabil un 1.8T Quattro??
BTW de cand Audi are euro3 pe modelul A4 (B5)??? asa imi face cu ochiul, din Germania, un 1.8T Quattro vai, vai. :naughty:
HalbaSus
Pai era mai bun un 1.8T quattro, dar alegerea nu a fost a mea... oricum si daca aveam 1.8T tot ii faceam ciptuning :@

QUOTE
BTW de cand Audi are euro3 pe modelul A4 (B5)??? asa imi face cu ochiul, din Germania, un 1.8T Quattro vai, vai. naughty


Cred ca din 2000 dar nu as baga mana in foc...
G e o r g e
225/45/r17 sunt dimensiune standard. le am si eu pe legacy .

aceasta dimensiune ti-o recomand si eu wink.gif

pentru gume bune vezi vredestein ultrac , sunt superbe wink.gif
Skywalker
QUOTE(HalbaSus)
Pai era mai bun un 1.8T quattro, dar alegerea nu a fost a mea... oricum si daca aveam 1.8T tot ii faceam ciptuning :@
Cred ca din 2000 dar nu as baga mana in foc...

Si eu ma bagam la un ciptuning biggrin.gif
apropo cam la cat il poti duce 1.8T din ciptuning? daca ajunge la 180cp e super biggrin.gif
DORU
OT: Skywalker, nu mi-au murit laudatorii, dar daca intri in posesia unui 1.8T 150CP 4x4, ti-as putea fi de folos cu diverse informatii...deh, vechi in meserie cu motorul asta. biggrin.gif Iar treptele de putere la care poti ajunge numai prin chip sunt 180, 193, 200, 212 CP. Daca mai socotim un filtru sport si o evacuare finala, deja suntem in alta liga. Am in vedere toate aceste schimbari vara asta, asa ca stai aproape.

Revenind, Halba, iti recomand 225/50/R16, este compromisul ideal intre 15" si 17" iar stabilitatea este incredibila (am avut asa ceva pe Octavia 1.8T FWD). arigato.gif
Skywalker
Off Topic
Doru, ma intereseaza daca Audi 1.8T de 150cp are euro3 incepand cu ce an, eu mi-am gasit asta pe net
Audi 1.8T
DORU
Sper sa nu gresesc, modelul din link cred ca e Euro2.
Din cate stiu, obligativitatea introducerii euro 3 in Germania a fost anul 2000...
G e o r g e
si din aceasta cauza sustin ca peste 150cp sunt prea multi pentru o masina cu tractiunea fata : )


sa nu mai zic de RS uri si ST uri samd care au 200+cp doar pe puntea fata smile.gif
Catalin81015
Apropo de jante! Nu stiti pe cineva care vrea sa vanda niste jante de 15" pt KIA Rio? Distanta de 4 x 100! sunt dispus sa dau 300 de euro! Si second, nu conteaza, numai sa nu fie deteriorate!
HalbaSus
Si cele FWD sunt fun to drive... torque steer can be a lot of fun biggrin.gif

La mine nu caii putere sunt problema... ci cuplul... dupa cipuire am 338 Nm (teoretic cel putin, dar nu m-ar mira sa fie chiar reali) adica aproximativ cat are un impreza wrx sti de 265 de cp... si AWD... spre exemplu la motorul 2.0 TFSI sunt "doar" 280 Nm (disponibili tot de la 1900 rpm), deci e mult mai usor de condus. Desigur cuplul motor nu e tot una cu cuplul la roata... dar acei Nm sunt suficienti cat sa dea batai de cap serioase traction controlului si cauciucurilor.
Mikidutzaa
Eu zic sa-ti iei de 16, cred ca e compromisul perfect intre performante si confort... Eu am de 17 cu 45 si se cam simte.
G e o r g e
la 17 cu 45 masian sta mai bine pe curbe . la 16 cu 50 masina amortizeaza mai bine gropile .

your choice my friend wink.gif
DORU
QUOTE(G e o r g e)
si din aceasta cauza sustin ca peste 150cp sunt prea multi pentru o masina cu tractiunea fata : )
sa nu mai zic de RS uri si ST uri samd care au 200+cp doar pe puntea fata smile.gif


George, "incaltate" corect si cu suspensie tare, un FWD cu pana la 200CP poate pune la sol aproape toata puterea. Peste, nu mai garantez...este si motivul pt care recomand la 1.8T maxim 200CP daca nu are integrala.
G e o r g e
aha ... cu suspensie noua wink.gif

asa da domnu' dar nu cu suspensia STOCK wink.gif

chiar sunt curios cum se comporta octavia RS 2.0 tdi 170cp biggrin.gif
DORU
Am sa-ti raspund eu la intrebarea asta, in maxim o luna, pe topicul "Drive-test" din aria Skoda...
Skywalker
Doru, cam cat costa un ciptuning la Audi 1.8T Quattro de la 150 la 180cp?
In genreral cam ce consum are masina in ambele variante 150 si 180cp?
DORU
Halba, iti cer permisiunea sa-ti poluez topicul... Si iti cer scuze pt asta.

La orice masina este valabila teoria asta: la aceeasi greutate, un motor mai puternic va consuma mai putin s-o transporte.
Deci, prin tuning, adica prin cresterea cuplului si a puterii, in cazul in care iti pastrezi stilul de conducere (nu vorbesc despre faptul ca pe termen scurt, vei da talpa sa te bucuri de noua dinamica a masnii, ci de felul in care vei merge in genral dupa consumarea adrenalinei), consumul va scadea cu pana la 1l/100km.

Deci, la 150CP Audi 1.8T consuma mai mult decat acelasi Audi la 180CP, daca ai acelasi stil de conducere si daca masina nu are defectiuni ascunse.

Sincer, pt un FWD 1.8T, iti recomand pasul la 193CP. Daca nu ma insel, ai turbina mica K03 pe modelul din link si injectoarele mici (fiind anul 1998). Este necesara aceasta varianta, vei obtine cu ea un cuplu de ~270Nm si la masa masinii, vei avea nevoie. arigato.gif
HalbaSus
DORU: poti polua linistit topicul smile.gif

Oricum m-am cam hotarat... raman la cauciucuri de 225 marimea jantei va fi stabilita de posibilitatile financiare din primavara (asta daca rezist tentatiei sa nu le schimb pana atunci blush.gif ).

Cauciucurile vor fi probabil Michelin Pilot (desi sunt scumpe rau: 6.4 milioane bucata) dar am avut inainte si am fost extrem de incantat de ele.
Skywalker
Doru, cat costa cipuirea la 180 si 193 cp?
DORU
Pretul este acelasi pt motoarele turbo, indiferent de puterea la care ajungi in final. La o firma serioasa care-ti ofera garantie pretul se invarte pe la 300 euro, fara TVA. In Buc ai numeroase alternative bune...dar tu esti din TM, asa ca incearca sa "sapi" piata acolo sa vezi ce gasesti serios in domeniu.
Alex-F1
QUOTE(HalbaSus)
imi vine sa optimizez masina mai mult spre performanta


Da' n-ai recunoaste nici picurat cu ceara ca esti un vitezoman convins, este? tongue.gif Spune-ne sincer, ca-s curios, cate zile una dupa alta trec fara ca tu sa incalci ABSOLUT nici o regula de circulatie? E clar ca ultimul lucru pe care ti l-ai dori pe lumea asta ar fi acel limitator la 50 km/h in oras... laugh.gif Moaaama, daca as putea sa-l montez pe ascuns intr-o noapte la careva pe masina, tu ai fi primul (sau ma rog printre primii) la care i l-as pune... :angel: biggrin.gif ....si o camera ascunsa ca sa vad ce fatza faci.... :rant: laugh.gif muahahaha... Ma rog, fa ce vrei, dar sa dea draq sa aud c-ai facut vreo magarie pe sosea, in care sa pui in pericol vietile ocupantilor masinii tale sau a oricaror alti oameni (soferi, pasageri sau pietoni), ca atunci io-ti dau ban de pe forum.... :ban: arigato.gif
HalbaSus
Nu sunt neaparat vitezoman... nu vreau sa merg cu 200 km/h, am mers si cu viteza asta si nu imi provoaca placere, un 130 ajuge (de cele mai multe ori wink.gif), hai 160 pe autostrada ca e destul de plictisitor, dar vreau sa ajung la acea viteza cat mai repede, si as dori sa pastrez aceasi viteza daca se poate si in curbe. Ca sa fac asta am nevoie de cateva lucruri: putere, aderenta, stabilitate.

Masina are o viteza maxima constructiva 200 km/h, viteza pe care am atins-o o singura data pe autostrada "sa vad cat poate", dar daca cineva mi-ar oferi o modificare care sa imi scada viteza maxima cu 20 km/h dar sa-mi scada si timpul 0-100 cu 2 secunde as fi bucuros s-o fac. Chiar si in oras imi place sa o accelerez rapid pana la 50-60 si dupa aia o las mai moale. Imi place senzatia pe care ti-o ofera o accelerare puternica, sau o curba luata cu viteza.

Cate reguli incalc zilnic. Pai depinde.
Daca ma duc doar la birou si inapoi nu prea am unde incalca limita de viteza. Dar cand vin de la birou sunt "nevoit" sa intru putin pe interzis (cam 2 metri trebuie sa merg pe interzis, altfel ar trebui sa fac un ocol de vre-o 2 km) asta ar fi o regula incalcata.
Daca ma duc si in alte parti ale orasului care nu sunt in centru atunci sunt 99% sanse sa trec de 50 km/h dar nu mai mult de 80 (foarte rar 80, viteza la care ma simt in siguranta pe un drum cu 2 benzi nu foarte aglomerat e ~70 km/h).
Ah... si nu port centura in oras blush.gif stiu ca ar trebui, si de cate ori imi amintesc mi-o pun... dar cum majoritatea drumurilor pe care le fac in oras sunt scurte si lente nu prea ii vad rostul, dar de fiecare data cand ies din oras imi pun centura.
In rest respect majoritatea regulilor, nu trec pe rosu, ma opresc la stop, cedez trecerea, etc...
Referitor la intrebarea ta: " Spune-ne sincer, ca-s curios, cate zile una dupa alta trec fara ca tu sa incalci ABSOLUT nici o regula de circulatie? " raspunsul este: intre 7 si 10, depinde cat dureaza sederea la mare. In tot acest timp nu incalc nici o regula de circulatie tongue.gif
Andrei Suzuki
Daca tot vorbiti de gume,de Bridgestone Turanza ce ziceti? Sunt bune de ceva? 205/45 R16.
Fuscobal
Pai...daca vrei imbunatatiri serioase in ceea ce priveste aderenta la plecare si pe viraje, solutii sunt, bani sa ai. Dimensiunile pe care ti le recomand sunt 225/45/17, destul de uzuale pe masinile sport din zona 200-250CP. Un diametru mai mare de 17 nu prea mai ajuta, exceptie facand masinile sport dedicate unde diametrul total al rotii este mai mare si chiar cu jante foarte mari mai ramane destul talon si pentru guma. Ca si marca, si eu iti recomand Vredestein Ultrac ca fiind niste gume de exceptie. Am avut asa ceva si nu se compara cu Dunlop SP01A pe care le am din fabrica pe GTI. Dupa ce schimbi jantele si gumele, urmeaza obligatoriu suspensia si sistemul de franare. Cu o suspensie foarte tare poti avea o imbunatatire de pana la 1sec a timpului 0-100km/h. Este lesne de inteles de ce ai nevoie si de un sistem de franare mai performant. Solutia ideala ar fi un sistem complet (inclusiv etrierii) dar costa destul de mult. Solutia mai ieftina este discuri perforate/santate + placute competitie ( Ferodo DS2500 sunt niste placute excelente care nu necesita prea multa incalzire ) !
f1anatic
Recomand Pirelli P Zero Nero M+S. Vezi ca iarna poate le vrei mai inguste de 225. Vei avea problema pe zapada...iarna le vrei mai inguste ca sa tai prin kkt-ul alb.
HalbaSus
Pai ideea e ca vreau sa-mi schimb jantele (cu unele de 16 sau 17) pe care sa pun pneuri de 225 (oscilez intre Michelin Pilot MXM si Pirelli P Zero nero) iar jantele actuale de 15 sa le pastrez pt iarna cu pneuri de iarna de 195 si talon cat mai mare (probabil 195/70/15)

Oricum iarna e greu cu dieselul blush.gif avand atata cuplu la turatii mici e greu sa mergi fara sa faci wheelspin... pana si sotia mea care conduce foarte subturat iarna reuseste sa puna traction controlul la lucru. Cu un benzinar poti doza mult mai treptat puterea pe care vrei sa o aplici rotilor.
f1anatic
Iulian te-a trimis la tirerack.com Io zic Pirelli...ca Michelin Pilot e prea zgumbe !
air_wolf
o optiune sint si bfgoodrich. au tractiune in aproape orice conditii. bfg-urile au fost singurele pneuri pe care n-am putut sa le fac sa scirtiie.
HalbaSus
Am rezolvat problema band.gif

Am schimbat jantele cu unele de 17" si am pus gume Yokohama AVS Sport 225/45/17.

As fi preferat michelin pilot dar nu aveau pe 17 sad.gif asa ca am ales cele mai performante din ce aveau, oricum profilul pare extrem de sportiv.

Urmari:
1. Nu mai pierd aderenta atat de usor :clapping: o mai pierd si acum dar ASR-ul "apuca" sa controleze derapajul si nu mai scartaie rotile. Acum pot pune pe asfalt puterea masinii fara probleme majore, nu mai simt ca fortez limitele gumelor.
2. Volanul a devenit mai greoi blush.gif Se misca mai greu decat cu rotile de 195/15... nu pot spune ca e neaparat o incantare in oras, oricum nu e deranjant, o directie mai "barbateasca" nu strica wink.gif
3. Puteam pune si de 18 wink.gif
4. Nu va legati de modelul de jante ales, am vazut unele super misto cu design asemanator cu cel al golfurilor GTI sau unele originale Audi S-line dar pretul era infiorator, recunosc ca le-am ales pe cele mai ieftine blush.gif



P.S: scuzati calitatea pozelor, nu am avut aparatul digital la mine si le-am facut cu telefonul blush.gif
Iulian HondaFan
jantele pot fi mai frumoase da' nici astea nu-s rele... Yokohama fac si ei caucioace bune, nu sunt familiarizat cu modelul tau, dar cred ca sunt bune ( ne tii tu la curent :angel: ).
HalbaSus
Yokohama AVS Sport

Eu zic ca sunt destul de bunicele, pierd aderenta foarte greu (bine, conteaza si diferenta de latime) chiar si la incercari de "burnout" au rezistat eroic fara sa patineze prea mult. Cel putin grip-ul pe uscat e excelent.

Jantele le-am luat cele mai ieftine care le-am gasit (la 17"), sunt o marca de care nu am auzit (DVS or something like that) si au un design extrem de comun... au o culoare mai "albicioasa" asa ca dau bine pe masina de culoare inchisa, per total aspectul masinii e imbunatatit, dar cam atat... modelul nu impresioneaza prin nimic. Sincer mi-ar fi placut niste jante de golf GTI (modelul de pe ele) dar pretul era dublu fata de astea blush.gif si oricum eu initial ma gandeam si la varianta 225/50/15, ca important era sa schimb gumele, nu neaparat jantele.
TDiFan
QUOTE(DORU)
Sper sa nu gresesc, modelul din link cred ca e Euro2.
Din cate stiu, obligativitatea introducerii euro 3 in Germania a fost anul 2000...


Normele de emisie a gazelor la benzina s-au introdus mult mai devreme fata de cele diesel. Benzinarele s-au introdus din '97-'98 in grupul VAG. Iar la deasel s-a introdus din '99-'00, dar totul se reduce la codul de motor care are masina in cauza. O confruntare cu listele RAROM poate elucida mai bine misterul.
Alex-F1
QUOTE(HalbaSus)
Nu mai pierd aderenta atat de usor :clapping: o mai pierd si acum


Din nou spun: vorbesti in termeni de curse despre o masina/om de oras....deci, totusi, care-i adevarul? Cum conduci tu? Un sofer care reuseste "performanta" de-a pierde aderenta cauciucurilor in oras cu un Audi cum zici tu ca se numeste? Ai zis ca vitezoman nu, atunci cum? Aaaa, mi-am amintit: se numeste sofer model, este? :bash: Atat de model incat n-ai avea nimic impotriva daca cineva te-ar urmari la volan fara sa stii cu o camera video timp de o saptamana metru cu metru prin oras, este? Daca la sfarsitul saptamanii s-ar da note de la 1 la 10, tu ce nota crezi ca ai primi? Io unu am taria sa spun cu fruntea sus ca as primi 10 cu felicitari! arigato.gif Dar tu? Ai curajul ala sa spui ca ai primi 10? bicycle.gif
In alta ordine de idei, vorba ta, foarte comune jantele, dar macar is noi si n-arata rau....dar talon de 45 man??? blink.gif Cum o sa te descurci cu gropanele? Aaa, uitasem, la viteza de melc cu care mergi tu, asta nu va fi o problema... tongue.gif
Mariacu
Asta imi aduce aminte de vorba: "cel fara pacat sa arunce prima piatra", se pare ca a fost gasita persoana! blush.gif

Apropos, se dau si note negative ca ma inscriu si eu! Nu ar fi frumos ca HalbaSus sa fie singurul cu o nota mica....

Cu talonul de 45 nu cred sa fie vreo problema, asa il am si eu si nu am patit nimic de cand am masina!
guerilla
Alex, aderenta nu se pierde doar la viteze mari. ci si la plecarile de pe loc de exemplu, in cazul in care puterea este prea mare si rotile nu fac fata.
daca mai ai si piciorul greu, e clar, pleci cu scartait de roti fara sa vrei.
cat priveste condusul exemplar, e subiect de alt topic si chiar nu isi are locul aici o astfel de discutie.
HalbaSus
Talonul de 45 este un procent din latime... in cazul meu talonul e 45% din 225 mm... care nu e chiar asa mic... am avut gume cu 50% din 195 care erau mai joase si m-am descurcat foarte bine si cu alea.

Dupa cum a zis guerilla aderenta nu o pierdeam la viteza mare, ci la plecarea de pe loc si in viteze inferioare (1,2 uneori chiar si in a 3-a mai clipocea martorul ASR).
Cat despre camerele video care sa ma urmareasca... pai in curand va deveni realitate, se instaleaza in oradea 15 camere video de supraveghere a traficului care ma tem ca vor avea si radar... daca sunt numai de supraveghere nu prea imi fac probleme ca in afara de viteza nu prea incalc alte reguli. Am observat ca ma consideri un pericol public la volan si nu am cum sa te conving ca nu e chiar asa.
Recunosc ca mai sar peste limita legala dar nu conduc cu viteze excesive in oras. Oricum limita de viteza mi se pare de multe ori penibila: in anii 80 cand majoritatea masinilor erau dacii 1300 si alte harburi limita legala era 60 la ora, acum cand avem masini cu discuri fata/spate, ABS, gume mai late, avem o distanta de franare semnificativ mai mica... viteza legala sa fie... mai mica ?
Oricum ca sa-ti raspund la intrebare: daca m-ar urmari o camera video toata ziua as lua o nota bunicica, pentru ca nu fac manevre tampite, nu ma bag ca berbecul in intersectie daca nu vad, nu trec pe rosu, nu fac manevre riscante, etc... iar ca ma duc mai repede acolo unde am loc/vizibilitate/etc... sau ca pornesc mai repede de la semafor astea nu mi se par greseli majore. Daca toti ar merge un pic mai repede atunci traficul ar fi mai fluid (nu s-ar mai sta la stop atatea ture, spatiile dintre masini ar fi mai mari, etc...).
Alex-F1
QUOTE(guerilla)
in cazul in care puterea este prea mare si rotile nu fac fata


Hai ca m-ai spart acuma....da' ce masina are Halba, e racheta sau ce e? Pai atunci aia care au masini de sute de cai si/sau masini sport/supersport ce fac? Aia ar trebui sa plece de pe loc numa' cu scartaituri de roti si sa le scartaie rotile dupa schimbarea fiecarei viteze, nu? Sorry, dar nu tine faza.... Iar chestia asta cu "piciorul greu" mie imi suna a scuza ieftina....ce picior greu dom'le? Da' pe piciorul ala cine il comanda? Doar muschii? Pai atunci ar insemna ca un culturist nici n-ar putea sa conduca o masina!!! biggrin.gif Io intotdeauna am zis si cred in continuare urmatoarea chestie: ca e mai usor sa conduci mai brutal, decat fin (smooth)! Testul ar fi urmatorul: pui o persoana pe bancheta din spate, legata la ochi (sa nu vada cand schimbi vitezele) si cu casti cu muzica tare pe urechi (sa nu auda motorul) si o intrebi daca simte schimbarea vitezelor, inclusiv plecarea de pe loc! Eh, ce e mai usor? Asa-i ca e mai greu sa faci ca acea persoana sa nu simta trecerea de la viteza 1 la viteza 5? La mine de exemplu nici nu se simte cand schimb vitezele....ai zice ca masina are o singura viteza sau e automata.... arigato.gif Acceleratia normal ca se simte putin, dar e constanta!
Halba, io n-am zis ca te consider chiar un pericol public, dar nici usa de biserica nu cred ca esti la volan, este? Oricum, io sper sa fii injurat cat mai putin de ceilalti participanti la trafic, fiindca asta inseamna ca circuli bine/corect....io cred ca sunt unul dintre acei soferi care a fost injurat de f. f. putine ori si asta ma face sa ma simt mai bine.... :angel: Vorbeamos... :wave:
James Kilowatt
Alex, Halba are o masina modificata, la care a adaugat vreo 25% putere in plus si nu o gandita de la mamica-sa sa fie atat de puternica. Asta inseamna o cutie de viteze mai scurta, care pune cuplu multisor pe asfalt, tractiune si motor fata (masini sport serioase au motor central sau spate si tractiune spate), diferential deschis, etc. Daca atunci cand a puss 25% putere in plus facea si raportul final de demultiplicare sa spunem cu 25% mai mic atunci nu mai avea dureri de cap:)
HalbaSus
Hai sa-ti explic cum era cu cauciucurile vechi: daca turam motorul pana pe la 1500 rpm si lasam un pic mai brusc ambreajul (nu trebuia sa ridic piciorul ca ars de pe el, pur si simplu sa il ridic ceva mai repede) atunci rotile fata faceau un "scartz" scurt de tot dupa care intervenea ASR-ul si le frana. Daca plecam cu "talpa grea" adica turat motorul pana pe la 2000 si eliberat ambreajul intr-o maniera mai rapida (tot nu ridicat brusc ca nu aveam curajul wink.gif) atunci facea un scart ceva mai lung, ASR-ul clipocea pe bord si isi facea simtita prezenta prin franarea rotilor fata, apoi cand schimbam in a doua rotile faceau un nou scartzait (urmat din nou de clipocirea martorului ASR) iar cand bagam in a 3-a nu mai facea scart doar ASR-ul mai clipocea un pic... asta bineinteles in conditiile in care tineam acceleratia la podea.

Acum daca pornesc de la 2000 rpm nu mai face nici un pic de scartz (decat daca decuplez ASR-ul)... acceleratia o pot face mult mai linear, per total masina nu e asa brutala. Masina mea nu e racheta, dar de la 1900 rpm dezvolta cuplu mai mare decat un Impreza WRX dezvolta la 4000 rpm. Asta nu inseamna ca sunt mai rapid decat un wrx, doamne fereste, inseamna doar ca am capacitatea de a distruge cauciucuri foarte repede si la turatii foarte mici biggrin.gif.

Ce fac aia cu supermotoare de sute de cai ? Pai ai vazut demonstratia lui Hakinen cand a facut praf in cateva secunde niste gume de ~2000 de euro bucata ? Si era vorba de gume noi noutze si foarte calitative care au facut "poc" in vre-o 3 secunde.

BTW: pot sa conduc si smooth, si deobicei in oras asa conduc, dar mai am si eu momentele mele de nebunie temporara, cand vreau sa ajung primul la semafor sau vreau sa pornesc de pe loc de parca as avea o viespe infipta in partea dorsala...

P.S: Eu cred ca imi iau foarte putine injuraturi de la colegii de trafic, incerc mereu sa nu incomodez pe nimeni, cred ca mult mai injurata e nevasta-mea care merge pe anumite strazi cu sens unic unde depasirile sunt greu de facut cu 40-50 km/h si mai e claxonata de cate unul grabit... chestie care btw, nu o suport, si eu folosesc claxonul cel mult odata la 2 luni (pe opel nu il foloseam deloc ca era ars biggrin.gif)
guerilla
QUOTE(Alex-F1)
QUOTE(guerilla)
in cazul in care puterea este prea mare si rotile nu fac fata


Hai ca m-ai spart acuma....da' ce masina are Halba, e racheta sau ce e? Pai atunci aia care au masini de sute de cai si/sau masini sport/supersport ce fac? Aia ar trebui sa plece de pe loc numa' cu scartaituri de roti si sa le scartaie rotile dupa schimbarea fiecarei viteze, nu?


Alex, tu ai gume bune spre foarte bune pe masina, nu?
incearca sa pleci de pe loc punand gume care sunt pe terminate (sau sint proaste de la mama lor din fabrica) si ai sa vezi ca vrei nu vrei or sa-ti scartaie ca nu au aderenta. la fel se intampla si cand cresti puterea motorului. de asta exista mai multe tipuri de anvelope, pentru fiecare tip de masina.
eu vad asta cand schimb cele doua seturi de gume pe care le am. cu gumele de iarna pot pleca fara teama ca scartaie ceva (surprinzator pentru mine) si nici n-am zgomot asa mare la ruliu. cu cele de vara, daca ma grabesc, scartaie si cand bag a doua (sint micheline-uri) si au si zgomot la rulare.
din alt punct de vedere, acelasi viraj - cu cele de vara am stabilitate mai buna cu viteza mai mare, decat cu cele de iarna.
vreau sa scot in evidenta ca pneurile de calitate buna imbunatatesc aspecte ale comportamentului masinii.
nu trebuie sa faci liniute sau sa fii alonso la volan ca sa-ti dai seama de asta.
Alex-F1
Stiu mey ca Audi lu Halba e modificat, dar totusi....o fi el oare chiar asa nervos/greu de condus finut? N-am mers pana acuma cu o masina cu engine tuning, dar tare as fi curios....
Acum am gume relativ noi pe fata (~ 5.000 km), dar am avut io pe masini si gume varza, la care profilul abia se mai vedea si tot n-am "reusit" nici un scartait de roti....credeti sau nu, io in aproape 100.000 km condusi (cu masinile personale), am auzit doar de 2 sau 3 ori rotile mele scartaind f. putin si asta doar la plecarea de pe loc, in rest liniste si pace! :angel: Acuma poate asta e si din cauza ca io am avut doar masini diesel (care din start sunt mai puturoase), cu puteri sub 100 de cai + gume mai groase decat e normal, dar am condus o gramada de alte masini mai puternice si diesel si benzinare si cu toate am mers la fel de finut.....nu stiu....asa sunt eu, un gentelman cu masina....nu-mi place sa o chinui, nici macar daca e a altei persoane, cu atat mai mult daca e a mea....dar nici n-am intalnit pana acum vreo persoana care sa-mi dea masina si sa-mi spuna ca pot sa fac ce vreau cu ea.... bicycle.gif ....si nici nu simt nevoia asta....cine nu ma cunoaste, ar zice ca-s un pampalau intr-ale volanului, dar asta e doar in aparenta, caci daca mergem la una mica pe un circuit de karting, la pariu ca ~ 98% dintre "concurenti" nu-mi rezista.... bicycle.gif arigato.gif
Halba, da' ce gume erau alea de-au facut poc in doar 3 secunde??? Montana? Hai 10 secunde mai zic, da' 3???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.